abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200688895
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:49 schreef opreis het volgende:

[..]

in de stewards decision staat dat Hamilton predominantly to blame for de botsing is. Sommige lezen daarin dat het ook Max zijn schuld is ondanks dat dat er niet staat.
Volgens mij is de algemene uitleg van 'predominantly' dat ook de andere rijder de crash had kunnen vermijden. Uiteindelijk krijgt HAM de straf dus gaat VER straftechnisch vrijuit
pi_200688941
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:49 schreef opreis het volgende:

[..]

in de stewards decision staat dat Hamilton predominantly to blame for de botsing is. Sommige lezen daarin dat het ook Max zijn schuld is ondanks dat dat er niet staat.
Het wordt gebruikt om de verantwoordelijkheid niet volledig bij Hamilton te leggen
"Hoofdzakelijk, overwegend"
pi_200689016
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Het wordt gebruikt om de verantwoordelijkheid niet volledig bij Hamilton te leggen
"Hoofdzakelijk, overwegend"
Maar daarnaast betekend niet direct dat er een deel/de rest van de verantwoordelijkheid automatisch bij Max ligt.
Maar sommigen komen wel tot die conclusie
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:11:24 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200689033
Het is allemaal de schuld van RBR. En een medewerker die racistische taal uitsloeg ontslaan is daar o.a. het bewijs voor :') |:( :')

https://www.gpfans.com/nl(...)ardbare-opmerkingen/

Reflecteren op het eigen gedrag is er uiteraard ook niet bij.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:12:36 #229
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200689041
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is allemaal de schuld van RBR. En een medewerker die racistische taal uitsloeg ontslaan is daar o.a. het bewijs voor :') |:( :') https://www.gpfans.com/nl(...)ardbare-opmerkingen/

Reflecteren op het eigen gedrag is er uiteraard ook niet bij.
Godver, wat een gigantische jankbal :')
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:14:10 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200689061
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Godver, wat een gigantische jankbal :')
kan hij z'n borst nat maken de komende 2 races
pi_200689157
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is allemaal de schuld van RBR. En een medewerker die racistische taal uitsloeg ontslaan is daar o.a. het bewijs voor :') |:( :')

https://www.gpfans.com/nl(...)ardbare-opmerkingen/

Reflecteren op het eigen gedrag is er uiteraard ook niet bij.
Daarom heeft RBR gisteren dr Marko gemuilkorfd. Omdat hij zich niet fatsoenlijk kan gedragen en de boel verder escaleert
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:30:57 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200689364
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook niet waar, de afschaffing van de party mode bijvoorbeeld was bedoeld, primair, om Mercedes af te remmen, dat werkt alleen niet zoals verwacht.
Net als de aero regels die Red Bull weer een eind terug zetten. Zie je het patroon?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:14 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200689387
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Toro Rosso/Alpha Tauri is gewoon het satelliet team van RBR wat de pit stop voor een snelste ronde vandaag voor Gasly nog wel even onderstreepte.
He, dat is vreemd.
Als Lewis zegt "I don't yield for anyone" mogen we daar niet uit afleiden dat hij de aanrijding met Max expres niet heeft voorkomen. Best wel gevaarlijk op die snelheden, zo zei hij gisteren nog.

Maar als Gasly een extra pitstop doet voor een extra punt, betekent dat dus dat hij gewoon voor RBR rijdt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:35:11 #234
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200689415
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 02:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat extra puntje komt Gasly ook goed uit voor het kampioenschap en hij had er ook genoeg tijd voor dus logisch dat een team dat probeert.

Wat dat betreft moet dat puntje voor de fastest lap niet alleen uitgedeeld worden als je binnen de top 10 rijdt, voor de langzamere team is dat ook wel een interessant punt om binnen te halen.
Dat maakt het voor teams als Wiliams en Haas ook interessant.
Maar dat doen ze dus niet omdat ze willen voorkomen dat er een coureur ineens een kamikaze rondje gaat doen in de laatste rondjes.
Zoals Toto zegt: "Ze moeten zich niet met het WK bemoeien".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200689451
RBR moet Alonso volgend jaar nemen. Wat een held _O_
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:39:19 #236
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200689459
quote:
5s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

He, dat is vreemd.
Als Lewis zegt "I don't yield for anyone" mogen we daar niet uit afleiden dat hij de aanrijding met Max expres niet heeft voorkomen.

Maar als Gasly een extra pitstop voor een extra punt, betekent dat dus dat hij gewoon voor RBR rijdt.
Terwijl hij de eerste was die daarvoor een gratis pitstop kon maken om een extra punt te halen, in tegenstelling tot Perez de vorige race die opgeofferd werd om een punt bij Hamilton weg te halen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:42:14 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200689490
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Daarom heeft RBR gisteren dr Marko gemuilkorfd. Omdat hij zich niet fatsoenlijk kan gedragen en de boel verder escaleert
Je hebt niet gehoord/gelezen waar Mercedes en Hamilton Max en RBR allemaal van beticht hebben? En Hamilton nu weer doet richting RBR?

Of moet dat allemaal maar gewoon kunnen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:48:32 #238
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200689617
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook niet waar, de afschaffing van de party mode bijvoorbeeld was bedoeld, primair, om Mercedes af te remmen, dat werkt alleen niet zoals verwacht.
Ook niet waar. De afschaffing van de party mode was imho op advies van Ferrari (die op basis van de geheime afspraken de FIA adviseert) omdat er verwacht werd dat er teams op illegale manier extra power verbruiken in bepaalde engine mappings. Door die vast te zetten voor kwalificatie en race konden ze dat voorkomen.

Het was niet voor niets dat de FIA daarvoor bij alle teams de tekeningen van de ERS systemen op vroeg. Dat had daar mee te maken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:51:32 #239
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200689694
Ik ga voortaan maar vanuit dat Lewis Hamilton WK wordt. Kijkt toch relaxter naar de GP's als je dat van tevoren weet.

Alleen dat blm en ik ben zielige gezeur van het Mercedes team nog eruit filteren
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_200690073
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt niet gehoord/gelezen waar Mercedes en Hamilton Max en RBR allemaal van beticht hebben? En Hamilton nu weer doet richting RBR?

Of moet dat allemaal maar gewoon kunnen?
Ik sluit niet uit dat ik berichten gemist heb. Wat er uit Dr Marko komt daar wordt niemand vrolijk van.

Maar welke excessieve uitspraken heb ik gemist? :o

(ik lees sites zoals gpblog niet, die "maken" nieuws)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2021 10:10:49 ]
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:11:37 #241
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200690097
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 05:47 schreef Johannes788 het volgende:
Ben inmiddels wel weer in de acceptatie fase dat Max geen WK gaat worden. Met de 90% zeker zijnde motorwissel en Mercedes die nu gewoon sneller is, is het einde oefening WK.

Kan beter dat besef snel indalen :(
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat Verstappen Stirling Moss gaat onttronen als beste coureur zonder wereldkampioenschap.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:15:33 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200690154
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ga voortaan maar vanuit dat Lewis Hamilton WK wordt. Kijkt toch relaxter naar de GP's als je dat van tevoren weet.

Alleen dat blm en ik ben zielige gezeur van het Mercedes team nog eruit filteren
Hamilton is gewoon een hele grote, daar willen velen hier niet aan maar dat komt ook door z'n maniertjes, gisteren ook ipv het limelight aan Ocon te gunnen dan weer huilie huilie doen over long covid waar hij gezien z'n juichen in Silverstone 0 last van had.

Dus alleen daarom al wordt het weer eens tijd dat z'n hegemonie doorbroken wordt.
pi_200690161
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:11 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat Verstappen Stirling Moss gaat onttronen als beste coureur zonder wereldkampioenschap.
Och. Hij heeft nog 16/17 jaar dat hij rijd in de F1. Moet wel minimaal 1 keer goed komen ;)
pi_200690171
https://nl.motorsport.com(...)-middenmoot/6640907/

Wat raar, Ocon vindt het makkelijker om vooraan de race het veld te rijden dan om te vechten in de midfield. Ik ken ook coureurs die na een race vanaf pole moeten benadrukken hoe lastig het wel niet was.
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 10:25:49 #245
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200690382
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Red Bulls zak geld is groter dan die van Mercedes anders. 2 volledige teams namelijk die onder RBR vallen, Toro Rosso/Alpha Tauri is gewoon het satelliet team van RBR wat de pit stop voor een snelste ronde vandaag voor Gasly nog wel even onderstreepte.
Hoezo, Gasly verloor niks met die pitstop en won er alleen maar wat mee, dat hadden ze ook kunnen doen als AT geen band met RB had
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:27:42 #246
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200690418
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:16 schreef opreis het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-middenmoot/6640907/

Wat raar, Ocon vindt het makkelijker om vooraan de race het veld te rijden dan om te vechten in de midfield. Ik ken ook coureurs die na een race vanaf pole moeten benadrukken hoe lastig het wel niet was.
Hahaha idd. Verstappen ook al een paar keer gezegd, zo wil ik vaker racen van pole naar 1. Heerlijk. De enige die elke keer benadrukt hoe zwaar het is in veruit de beste auto is Hamilton. :') Alles om maar aan te geven hoe goed hij wel niet is. Die act is eigenlijk al 5jaar vermoeiend.
pi_200690427
Kwam dit tegen op ander forum. Leuke opsomming


Pech Verstappen / geluk Hamilton

Bahrain
Ca. 40 ronden lang respecteren Hamilton en Bottas de tracklimits in T4 niet, waardoor ze per ronde enkele tienden van seconden voordeel hebben. Als Red Bull dat doorheeft en haar coureurs instrueert hetzelfde te doen komt er binnen no time een melding van de wedstrijdleiding dat dit niet (meer) is toegestaan. Mercedes krijgt geen straf.

In de eindfase haalt Verstappen Hamilton in, maar moet hij de positie teruggeven omdat hij hem buiten de baan heeft ingehaald. In dezelfde bocht die Mercedes 40 ronden lang te wijdt heeft genomen.

Ben zelf van mening dat Verstappen zonder de vele seconden die de Mercedessen illegaal wonnen door het overschrijden van de tracklimits had gewonnen.

Gewonnen door het buigen van de regels: 7 punten

Imola
Hamilton slipt en raakt van de baan. Door rustig te blijven weet hij weer uit het grind te komen, maar hij zal naar de pits moeten om zijn voorvleugel te vervangen. Normaliter einde wedstrijd en nul punten, maar hij heeft het geluk dat zijn teamgenoot Bottas een paar seconden later een grote crash met Russel heeft, waardoor de wedstrijd tijdelijk gestopt wordt. Tijdens deze rode vlag mag zijn auto ‘gratis’ gerepareerd worden.

Omdat het veld bij de herstart ook weer bij elkaar zit weet hij met zijn veel snellere wagen toch nog de 2e plaats en 19 punten (incl snelste ronde) te behalen in plaats van nul punten.

Gewonnen door geluk: 19 punten

Portugal / Spanje / Monaco
Geen bijzonderheden

Baku
Terwijl hij zonder enig probleem naar de overwinning lijkt te rijden krijgt Verstappen een klapband. Het zoveelste buitenkansje voor Hamilton die de Nederlander dit weekend niet kan bedreigen. Maar bij de herstart maakt hij een fout waardoor hij rechtdoor schiet in bocht 1 en met lege handen komt te staan.

Zonder dat er iets abnormaals was gebeurd zou Verstappen de race gewonnen hebben terwijl Hamilton achter Perez 3e zou zijn geworden.

Gewonnen door geluk (minus een eigen fout): 8 punten (Verstappen had de snelste ronde)

Frankrijk / Stiermarken / Oostenrijk
Geen bijzonderheden

Engeland
Weinig verklaring nodig. Hamilton ramt Verstappen uit de race. Daarbij beschadigt hij zijn eigen auto ook dermate dat een pitstop met lange reparatietijd en hoogstwaarschijnlijk nul punten het gevolg zou zijn geweest. Hij heeft echter het geluk dat de race stilgelegd wordt waardoor de schade – net als in Imola eerder dit jaar – ‘gratis’ gerepareerd kan worden.

Voor het incident krijgt hij een 10 seconden straf die er enkel voor zorgt dat hij met een voorsprong van 4s op Leclerc wint in plaats van met 14s.

Gewonnen door een eigen fout: 32 punten (hij heeft 25 punten gewonnen in plaats van er 7 te verliezen. Snelste ronde laat ik buiten beschouwing)

Hongarije
Waarschijnlijk zou Hamilton de race gewonnen hebben met Verstappen als 2e (Verstappen zou 7 punten verliezen). Nu werd Hamilton 2e en Verstappen 9e (Verstappen verliest 16 punten).

Gewonnen door een fout van Bottas: 9 punten.

Naast deze incidenten is er natuurlijk ook nog de ‘politiek’, die ook niet in Hamiltons nadeel werkt. Op voorspraak van Mercedes worden de achtervleugels extra getest (vermoed wordt dat Red Bull daar voordeel uit haalde), de FIA weigert het verzoek van Red Bull om ook de voorvleugels te testen (waarvan vermoed wordt dat Mercedes er voordeel uit haalt).

Daarnaast worden de procedures van de pitstops gewijzigd, waardoor deze minder snel worden. Iets wat vooral in nadeel werkt van Red Bull omdat deze de snelste stops heeft. Het enige team dat dit jaar voor een echt gevaarlijke situatie heeft gezorgd bij het wegrijden uit de pits is overigens Mercedes (Bottas in Oostenrijk).

Zonder al deze gevallen zou Hamilton geen 6 punten voorstaan op Verstappen, maar een achterstand hebben van 69 punten.


Bron:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2040784/337
pi_200690429
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:16 schreef opreis het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-middenmoot/6640907/

Wat raar, Ocon vindt het makkelijker om vooraan de race het veld te rijden dan om te vechten in de midfield. Ik ken ook coureurs die na een race vanaf pole moeten benadrukken hoe lastig het wel niet was.
Stel dat elke F1 auto een hele race lang in vrije lucht zou kunnen rijden? In plaats van racen met inhalen, maak je er een tijdrit van gedurende een hele race-afstand. Verplichte pitstops waarbij alle 3 banden in een vaste volgorde gebruikt dienen te worden. :)
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 10:28:43 #249
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200690440
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
Wat een trieste afloop voor Vettel, echt onverdiend dit. En wat heeft Hamilton weer geluk *zucht*
Ik zie niet waarom Hamilton zogenaamd geluk zou hebben gehad gisteren? Andere teams hadden gewoon pech of hebben niet genoeg voor brandstofmanagement gezorgd
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 10:30:06 #250
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200690475
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ook niet waar. De afschaffing van de party mode was imho op advies van Ferrari
Naar jouw mening alleen maar dus? Heb je ook nog een bron hiervoor
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:34:38 #251
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200690543
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Naar jouw mening alleen maar dus? Heb je ook nog een bron hiervoor
Zou ik weer moeten opzoeken. Was augustus vorig jaar. Ik dacht Racefans.net.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:35:32 #252
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200690555
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom Hamilton zogenaamd geluk zou hebben gehad gisteren? Andere teams hadden gewoon pech of hebben niet genoeg voor brandstofmanagement gezorgd
Er zat nog 1.7 liter in. Aston Martin heeft dus beroep aangetekend.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_200690564
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hamilton is gewoon een hele grote, daar willen velen hier niet aan maar dat komt ook door z'n maniertjes, gisteren ook ipv het limelight aan Ocon te gunnen dan weer huilie huilie doen over long covid waar hij gezien z'n juichen in Silverstone 0 last van had.

Dus alleen daarom al wordt het weer eens tijd dat z'n hegemonie doorbroken wordt.
Hamilton is op papier absoluut een hele grote. Maar we hebben gisteren weer gezien dat hij qua racecraft absoluut niet de beste coureur in het veld is. Daar kan echt geen twijfel meer over zijn, of je nu wel of niet wilt aan het ranken van coureurs. Zodra Hamilton niet voorop rijdt is het gewoon een hele gemiddelde coureur.
pi_200690606
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom Hamilton zogenaamd geluk zou hebben gehad gisteren? Andere teams hadden gewoon pech of hebben niet genoeg voor brandstofmanagement gezorgd
Hamilton heeft het geluk niet door zijn kegelende teamgenoot de vernieling in gereden te zijn.
Hamilton heeft het geluk niet door Lance grasmaaier Stroll de vernieling in gereden te zijn.
Hamilton heeft het geluk dat Alonso na tig ronden, al rijdende als een baas, een foutje maakte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200690609
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:28 schreef Nia het volgende:

[..]

Stel dat elke F1 auto een hele race lang in vrije lucht zou kunnen rijden? In plaats van racen met inhalen, maak je er een tijdrit van gedurende een hele race-afstand. Verplichte pitstops waarbij alle 3 banden in een vaste volgorde gebruikt dienen te worden. :)
Daar is 1 niet genoeg tijd voor en 2 is dat een roulette. Stel je bent aan de beurt tijdens de regen en een ander met betere omstandigheden
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:39:05 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200690613
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat ik berichten gemist heb. Wat er uit Dr Marko komt daar wordt niemand vrolijk van.

Maar welke excessieve uitspraken heb ik gemist? :o

(ik lees sites zoals gpblog niet, die "maken" nieuws)
GPblog en aanverwante sites hebben er niets mee te maken en de impliciete sneer siert je niet.

Verder lijkt het me buitengewoon sterk dat de de uitspraken van Hamilton en Mercedes n.a.v. vd crash in Silverstone hebt gemist.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')