abonnement Unibet Coolblue
pi_200671190
quote:
Idee tegen woningtekort: plaats meer mensen in bestaande huizen

vandaag, 07:27

NOS/CBS
Ellenlange wachtlijsten voor sociale huurwoningen en een ton overbieden om nog een koophuis te kunnen bemachtigen: er is een woningtekort in Nederland en daarom is de maatschappelijke druk groot om er snel huizen bij te bouwen.

Maar je kunt ook anders naar dit probleem kijken, zegt onderzoeksbureau Platform31 in een recent rapport: in 40 procent van de huizen woont nog maar één persoon, en dat percentage was nog nooit zo hoog.

In Nederland hebben we gemiddeld 65 vierkante meter woonruimte per persoon, meer dan ooit en ook meer dan in omliggende landen. In Duitsland is het gemiddeld 47 m2 per persoon, in Vlaanderen 47 in eengezinswoningen en 43 in appartementen. Volgens deskundigen zijn er dan ook heel wat huizen waar meer mensen in passen.

Gemiddeld wonen er maar iets meer dan twee mensen in een huis. In de jaren 70 waren dat er meer dan drie:

Die 65 vierkante meter woonruimte per persoon is natuurlijk een gemiddelde. Er zijn hele gezinnen die op 50 m2 wonen, maar ook alleenstaanden die een groot huis 'bezetten'. Voor veel mensen is zoveel ruimte hebben een bewuste keuze. Toch zijn er allerlei maatregelen mogelijk om mensen te 'verleiden' en zo meer personen in een huis te krijgen. "Vaak worden huizen maar weinig efficiënt gebruikt. Samenwonen moet meer lonen", zegt Frank Wassenberg van Platform31. "Hoe meer mensen in bestaande woningen terechtkunnen, hoe minder je hoeft te bouwen."

Uitkering en samenwonen

"Er zijn nu een aantal zaken die het belemmeren om woonruimte met meer mensen te delen", zegt Ellen van Bueren, hoogleraar Urban Development Management aan de TU Delft. "Hypotheekverstrekkers maken het bijvoorbeeld lastig om een verdieping in je huis te verhuren. En de wetgever stelt bepaalde voorwaarden aan een uitkering."

Zo loont het voor twee mensen met een uitkering en allebei een eigen sociale huurwoning vaak niet om te gaan samenwonen en een woning op te geven: een alleenwonende krijgt 1075 euro, dus twee alleenwonenden 2150. Samenwoners krijgen samen 1535 euro, terwijl ze netto aan hun huur (dus inclusief toeslag) maar zo'n 350 euro minder kwijt zijn.

Onder meer de Woonbond en vakbond FNV vinden dat die regel moet verdwijnen. Want dan zullen mensen met een uitkering sneller gaan samenwonen en komen er meer woningen vrij, vindt ook Platform31. "Waarom zou je nu die tweede woning niet aanhouden? Als reserve voor als het samenwonen niet gaat, als opslag, enzovoorts", aldus Wassenberg. "Je kunt je afvragen of je als samenleving wel die paar honderd euro wil besparen door een lagere uitkering, terwijl je tegelijk extra woningen moet bouwen die zo twee, drie ton kosten."

Wachttijd optellen

En zo zijn er meer ideeën om meer mensen in een huis te krijgen. Op een sociale huurwoning moet je vaak ook jarenlang wachten. Om te stimuleren dat meerdere personen een huurwoning betrekken kun je bijvoorbeeld de wachttijd van mensen bij elkaar optellen als ze samen gaan huren. Dan ben je dus met zijn tweeën of drieën sneller aan de beurt.

Corporatie Zayaz in Den Bosch is sinds 2019 iets soortgelijks aan het uitproberen. De corporatie maakt huizen geschikt voor woningdelen, bijvoorbeeld met een tweede badkamer. Woningzoekenden kunnen daar samenwonen met een bekende of onbekende. "Het vraagt wel een zorgvuldig matchingsproces om mensen te vinden die zo willen samenleven", aldus de corporatie. Inmiddels zijn er zes huurders in drie huizen die woningdelen.

Mensen die een sociale huurwoning achterlaten vanwege samenwonen, kun je ook de tijdelijke garantie geven dat ze naar een andere woning kunnen als de relatie mislukt. Dan zijn ze ook minder geneigd om een eigen woning te behouden.

Terugkeer van de hospita?

Vroeger was het best normaal om een kamer in je huis te verhuren, aan een student bijvoorbeeld. Maar dit inwonen bij een hospita gebeurt nog maar weinig. Volgens Platform31 kan, naast privacy-verlies, de angst voor strenge huurbescherming van de huurder een belemmering zijn.

De regel is nu dat in de eerste negen maanden de verhuurder de huur mag opzeggen. Daarna heeft de huurder huurbescherming. "Het heeft een imagoprobleem", zegt Wassenberg. "Met het idee: je haalt een leuke student in huis, die zich ontpopt tot tiran die je niet meer uit je huis krijgt. Maar met voorlichting en enthousiasmerend beleid, bijvoorbeeld met meer bescherming voor de verhuurder, zou dit weer kunnen groeien. Er zijn steeds meer ouderen die alleen wonen en eenzaamheid ervaren. Dan denk je toch: één plus één is twee?"

Friends-contracten en verkamering

Er zijn andere manieren om woningen beter te vullen, schrijft Platform31: bij friends-contracten (vernoemd naar de populaire tv-serie) huur je met meerdere mensen een woning en ben je samen verantwoordelijk voor de huur. Bij 'verkamering' huur je individueel een kamer in een grotere woning en heb je je eigen huurcontract.

Sommige gemeenten nemen juist maatregelen om deze vormen van verhuur tegen te gaan: appartementen met veel, vaak jonge mensen bij elkaar kunnen in een wijk tot overlast leiden. Gemeenten vrezen ook dat verhuurders steeds meer verkameren om meer aan woningen te verdienen. Zo blijven er voor gezinnen minder woningen over.

"Het is een beetje een makkelijke reactie: meer mensen leidt tot meer overlast", zegt Wassenberg van Platform 31. "Het zijn echt niet allemaal losgeslagen feestende studenten. Neem als gemeente dan specifiek maatregelen tegen overlast, maar verbied niet dat mensen samen in een huis wonen. De meeste verhuurders zijn geen huisjesmelkers die alleen maar voor de maximale huur gaan. Dat zijn excessen, pak die dan aan."

Hoeveel woningwinst?

Het is moeilijk om te voorspellen hoeveel minder woningen je hoeft te bouwen door meer mensen in bestaande huizen te krijgen. "Het is de moeite waard om allemaal maatregelen uit te proberen, want het kan op korte termijn verlichting geven", zegt Ellen van Bueren van de TU Delft. "Het ingewikkelde is wel dat er niet bij iedereen evenveel urgentie is om het woningtekort te verlichten."

Platform31 schat dat het woningtekort jaarlijks met zo'n 15.000 woningen omlaag kan gaan door bestaande woningen meer te benutten. Dat tekort is nu zo'n 279.000 woningen, dus ook hiermee heb je dat niet snel opgelost. Maar het kan de situatie wel iets minder nijpend maken.
Laten we de huisjesmelkers nog meer mogelijkheden bieden om de overspannen woningmarkt onder druk te zetten door meer verkamering _O-

wat een idioten bij platform31, ik hoop niet dat hier gemeenschapsgeld aan wordt verspild.
pi_200671232
Hoe is het eigenlijk gegaan bij die deug BN'ers die wel een asielzoeker in huis wilde nemen?
pi_200671292
Er komt hier niemand bij wonen. Ik en mijn vrouw. Klaar.
pi_200671293
Nouja als ze een lekker wijf bij me in huis zetten prima. Mag ook best een vluchteling zijn. Zag laatst een dame uit Eritrea die er wel erg goed uit zag.
pi_200671304
quote:
10s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Laten we de huisjesmelkers nog meer mogelijkheden bieden om de overspannen woningmarkt onder druk te zetten door meer verkamering _O-

wat een idioten bij platform31, ik hoop niet dat hier gemeenschapsgeld aan wordt verspild.
Het zou de kwaliteit van je topic ten goede komen als je het bericht dat je post zelf ook leest (en begrijpt).
pi_200671312
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:36 schreef babylon het volgende:
Er komt hier niemand bij wonen. Ik en mijn vrouw. Klaar.
Nou ja, plus die andere man, wanneer jij er niet bent.

Of wist je dat nog niet?
pi_200671347
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:36 schreef Sapstengel het volgende:
Nouja als ze een lekker wijf bij me in huis zetten prima. Mag ook best een vluchteling zijn. Zag laatst een dame uit Eritrea die er wel erg goed uit zag.
Ja, want die krijgt het natuurlijk spontaan heel warm van zo'n zweterige, dikke, bleke zolderkamernerd als jij. Succes verzekerd.
pi_200671351
Is het dan nu eindelijk tijd om te zeggen dat Nederland vol is? Of misschien hadden we nooit bejaardenhuizen moeten afbreken, is toch absurd hoeveel 85 plussers er in woningen van minimaal +2 slaapkamers wonen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 11:41:57 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200671371
Ook weer bijzonder dat ze samenwonen in de bijstand willen "belonen" met een hogere uitkering.

Hebben 2 alleenstaande bijstanders die gaan samenwonen straks een veel hogere bijstandsuitkering dan een gezin.

Voor AOW'ers zal dan wel hetzelfde gaan gelden, en ook dan hebben 2 alleenstaanden die samen gaan wonen dus veel meer dan een stel.

Dat gaat m dus niet worden, tenzij je dat oplost door bedragen gelijk te trekken.
Het is een illusie dat de bedragen die nu voor een stel in de AOW of bijstand gelden met zoveel omhoog zullen gaan (want gekoppeld aan het minimumloon), en dus zal het vooral betekenen dat de bedragen voor alleenstaanden in de bijstand en AOW naar beneden gaan, zodat ze min of meer gedwongen worden een woning te gaan delen.

Altijd leuk dit soort geroeptoeter over niet beperken van de alleenstaandenuitkering bij samenwonen, maar men realiseert zich niet dat dat alleen maar kan door de alleenstaandenuitkering in de basis te beperken tot 50% van de uitkering voor een stel en daar geen toeslagen meer bovenop te doen.
De gevolgen van dit soort voorstellen zullen dus zijn dat alleenstaanden met een uitkering nog minder ontvangen, want het alternatief is dat alle stellen veel meer gaan ontvangen, en dat gaat niet gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200671373
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nou ja, plus die andere man, wanneer jij er niet bent.

Of wist je dat nog niet?
Dat is een logee, die woont hier niet.
pi_200671405
Gaaf plan!

Gr gr de VVD.
pi_200671427
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
  zondag 1 augustus 2021 @ 11:45:45 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_200671428
Leuk voorstel. Voor het laag segment, gericht op huur.
pi_200671522
sja als we met zn alle terug zouden gaan in tijd hoe het vroeger was.

vrouw blijft thuis om voor de kinderen te zorgen en de ander huishoudelijke taken, zit niet heel de dag op internet op mannen te jagen.

man werkt heel de dag komt met honger thuis gaat eten en slapen.

minder scheidingen, meer huizen.
pi_200671529
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:53 schreef hoechst het volgende:
sja als we met zn alle terug zouden gaan in tijd hoe het vroeger was.

vrouw blijft thuis om voor de kinderen te zorgen en de ander huishoudelijke taken, zit niet heel de dag op internet op mannen te jagen.

man werkt heel de dag komt met honger thuis gaat eten en slapen.

minder scheidingen, meer huizen.
Alsof je op 1 salaris een heel gezin kunt onderhouden.
  zondag 1 augustus 2021 @ 11:56:16 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200671554
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:54 schreef Fugue het volgende:

[..]

Alsof je op 1 salaris een heel gezin kunt onderhouden.
Alsof het geen pure kapitaalvernietiging is dat iemand gaat studeren en vervolgens "alleen maar" het huishouden doet en de kinderen opvoedt.

Maar het is natuurlijk ook een mooi argument om vrouwen niet meer te laten studeren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200671555
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:54 schreef Fugue het volgende:

[..]

Alsof je op 1 salaris een heel gezin kunt onderhouden.
nee niet meer
vroeger wel :P
pi_200671557
@River is welkom bij mij, dat weet ze.
pindazakje
pi_200671558
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Waarom vind je dit idee niet realistisch dan?
In feite wordt er alleen een idee gegeven om beleid, dat het moeilijk maakt om huizen over meerdere mensen te delen, tegen te gaan. Dat is morgen al in te voeren. Bouwen kost heel veel tijd en zorgt eveneens voor andere type maatschappelijke offers zoals het omgooien van de ruimtelijke ordening.
Het is prima als iemand niet wil samenwonen met een ander, maar het is ook prima dat alleen wonen duurder is.
pi_200671560
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Of nog beter, een stop op de aanwas van migranten die met 500 per week hier aankomen.
pi_200671572
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]

Of nog beter, een stop op de aanwas van migranten die met 500 per week hier aankomen.
pi_200671589
Zullen we eerst eens beginnen met gemeentes die bouwgrond kunstmatig schaars en duur houden? Zo moeilijk is het niet om 10 procent van de bestemmingsplannen van agrarische en industriële grond vrij te geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200671592
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef snabbi het volgende:

[..]

Waarom vind je dit idee niet realistisch dan?
In feite wordt er alleen een idee gegeven om beleid, dat het moeilijk maakt om huizen over meerdere mensen te delen, tegen te gaan. Dat is morgen al in te voeren. Bouwen kost heel veel tijd en zorgt eveneens voor andere type maatschappelijke offers zoals het omgooien van de ruimtelijke ordening.
Het is prima als iemand niet wil samenwonen met een ander, maar het is ook prima dat alleen wonen duurder is.
De enige die hiervan gaat profiteren is de huisjesmelker die zoveel mogelijk mensen in een huis gaat proppen voor zoveel mogelijk geld.
pi_200671595
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof het geen pure kapitaalvernietiging is dat iemand gaat studeren en vervolgens "alleen maar" het huishouden doet en de kinderen opvoedt.

Maar het is natuurlijk ook een mooi argument om vrouwen niet meer te laten studeren ;)
Laten we meteen de huishoudschool weer oprichten.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:00:20 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200671616
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef snabbi het volgende:

[..]

Waarom vind je dit idee niet realistisch dan?
In feite wordt er alleen een idee gegeven om beleid, dat het moeilijk maakt om huizen over meerdere mensen te delen, tegen te gaan. Dat is morgen al in te voeren. Bouwen kost heel veel tijd en zorgt eveneens voor andere type maatschappelijke offers zoals het omgooien van de ruimtelijke ordening.
Het is prima als iemand niet wil samenwonen met een ander, maar het is ook prima dat alleen wonen duurder is.
Het is niet realistisch omdat je daarmee veel hogere uitkeringen krijgt voor mensen die gaan samenwonen in vergelijking tot stellen die dat al deden.
Dat zal men willen voorkomen en dat gaat men niet oplossen door de uitkering voor stellen te verhogen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:01:37 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200671637
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:59 schreef Fugue het volgende:

[..]

Laten we meteen de huishoudschool weer oprichten.
Is ook wel nodig dan, want thuisbezorgd kan men zich niet meer permitteren op 1 inkomen voor een gezin.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200671686
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Of wat minder mensen toelaten tot NL.
pi_200671715
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Je zal vooral naar de vorm van bouwen moeten kijken. Voor gemeenten, ontwikkelaars en bouwers is het nu het meest gunstig om rijtjeswoningen met 3 slaapkamers te bouwen. En als we die onder de 100m2 houden, noemen we het een 'starterswoning'. Terwijl die nog steeds te duur en vooral te groot zijn voor de vraag die er is (steeds meer alleenstaanden).
Bouw (kleinschalige) appartementen, die nemen minder ruimte in en zijn wel betaalbaar/gewenst. Maar ja, minder marge...
pi_200671742
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]

Of nog beter, een stop op de aanwas van migranten die met 500 per week hier aankomen.
Als je denkt dat dit probleem (voor het grootste deel) veroorzaakt wordt door immigratie, heb je wat gemist. Het is uiteraard onderdeel van, maar demografische ontwikkelingen zijn veel grotere invloed (meer mensen die geen gezin starten, ouderen die langer thuis (moeten) wonen etc.).
pi_200671824
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je denkt dat dit probleem (voor het grootste deel) veroorzaakt wordt door immigratie, heb je wat gemist. Het is uiteraard onderdeel van, maar demografische ontwikkelingen zijn veel grotere invloed (meer mensen die geen gezin starten, ouderen die langer thuis (moeten) wonen etc.).
4 miljoen migranten hebben we in NL. Weet niet eens of daar de honderdduizenden expats en tienduizenden buitenlandse studenten en Polen bij zitten. Als je denkt dat dit niet significant bijdraagt ........ heb je wat gemist.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:14:24 #31
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_200671847
Met het onbeperkt stapelen van uitkeringen los je het woningtekort niet op.

De enige oplossing is het massaal bouwen van betaalbare appartementen van 40 m2 a 50 m2.

[ Bericht 44% gewijzigd door Van_Poppel op 01-08-2021 12:20:43 ]
pi_200671939
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:12 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

4 miljoen migranten hebben we in NL. Weet niet eens of daar de honderdduizenden expats en tienduizenden buitenlandse studenten en Polen bij zitten. Als je denkt dat dit niet significant bijdraagt ........ heb je wat gemist.
4 miljoen maar? Ik dacht dat er 15 miljoen migranten waren in NL.
pi_200672238
Ik zie het echt gebeuren dat ze mensen (met uitkeringen) in sociale huurwoningen gaam dwingen om migranten op te nemen.

Zolang ze niks tegen die instroom en huisjesmelkers doen vind ik niet dat ze het probleem serieus nemen.
pi_200673785
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:58 schreef Fugue het volgende:

[..]

De enige die hiervan gaat profiteren is de huisjesmelker die zoveel mogelijk mensen in een huis gaat proppen voor zoveel mogelijk geld.
Huisjesmelkers zijn inderdaad een praktisch probleem, maar in mijn ogen niet op elk deel van de gestelde ideeën van toepassing.
Volgens mij profiteren ook mensen die op deze wijze wel een huis kunnen betalen/willen wonen?

quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is niet realistisch omdat je daarmee veel hogere uitkeringen krijgt voor mensen die gaan samenwonen in vergelijking tot stellen die dat al deden.
Dat zal men willen voorkomen en dat gaat men niet oplossen door de uitkering voor stellen te verhogen...
Het stuk geeft meerdere voorbeelden, niet alleen uitkeringen. In mijn ogen is het wat te kort door de bocht om op basis van 1 argument wat niet specifiek genoeg is/niet in je straatje past daarmee alles van tafel te vegen als onzin. En zelfs op het deel van de uitkeringen zie ik niet echt een uitsluiting dat zij de betreffende verhoging niet willen toewijzen aan bestaande gevallen.

De stelling dat je niet alleen naar bijbouwen hoeft te kijken, maar ook stimuleert samen te wonen is wmb een gezond onderdeel.
pi_200673846
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:12 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

4 miljoen migranten hebben we in NL. Weet niet eens of daar de honderdduizenden expats en tienduizenden buitenlandse studenten en Polen bij zitten. Als je denkt dat dit niet significant bijdraagt ........ heb je wat gemist.
Tja zo heb je ook weer Nederlandse mensen die emigreren. Het migratiesaldo vanaf 2000 tot nu staat op ongeveer 7ton. En het grootste deel daarvan zijn inderdaad Polen.
pi_200673948
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Met het onbeperkt stapelen van uitkeringen los je het woningtekort niet op.

De enige oplossing is het massaal bouwen van betaalbare appartementen van 40 m2 a 50 m2.
Dit dus, er zijn veel meer 1 persoons huishoudens tegenwoordig.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:45:56 #37
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_200673961
Niet eens zo'n heel slecht idee. Hieraan is reeds eerder gedacht en via de media werd dit zelfs al eerder geopperd.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:48:56 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200674037
Iedereen in de toekomst een bezemkast ipv van een huis! Voor waarschijnlijk dezelfde huurprijs!

Supergaaf.
De VVD is zich hier ondertussen al op af aan het trekken.
"Waarom hebben we dit zelf niet bedacht?"
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 13:52:02 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200674111
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
Zullen we eerst eens beginnen met gemeentes die bouwgrond kunstmatig schaars en duur houden? Zo moeilijk is het niet om 10 procent van de bestemmingsplannen van agrarische en industriële grond vrij te geven.
Dat is meestal niet aan de gemeente maar aan de provincie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200674195
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
Zullen we eerst eens beginnen met gemeentes die bouwgrond kunstmatig schaars en duur houden? Zo moeilijk is het niet om 10 procent van de bestemmingsplannen van agrarische en industriële grond vrij te geven.
Ten eerste is het niet of-of, maar en-en. Waarom zou je je beperken tot één manier van aanpak, terwijl je ook tegelijkertijd meerdere manieren in kunt zetten?

Ten tweede is het vaak wel moeilijk om bestemmingsplannen van industriegebied e.d. aan te passen. Ik kan zo al twee voorbeelden van gemeenten die woningen wilden realiseren in een dergelijke omgeving, maar bij de RvS zijn teruggefloten. Komt dan omdat er in de buurt van die woningen nog wel industrie ligt en de woningen daarmee in de hindercirkels van de industrie zouden komen.
pi_200674245
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:12 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

4 miljoen migranten hebben we in NL. Weet niet eens of daar de honderdduizenden expats en tienduizenden buitenlandse studenten en Polen bij zitten. Als je denkt dat dit niet significant bijdraagt ........ heb je wat gemist.
Och jee, is het weer eens zo ver? Statistiek is echt niet jouw ding hè?

Als je dit soort aantallen leest, denk je dan zelf ook niet "hmm, 4 miljoen is wel écht idioot veel, misschien begrijp ik het verkeerd"?
pi_200674312
quote:
11s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:45 schreef Scjvb het volgende:
Niet eens zo'n heel slecht idee. Hieraan is reeds eerder gedacht en via de media werd dit zelfs al eerder geopperd.
Goh de huisjesmelker vindt het geen slecht idee. Wat verrassend. _O- :W

Je ziet natuurlijk al kansen om dit soort praktijken toe te passen.

https://www.at5.nl/artike(...)d-meest-bizarre-ooit
pi_200674328
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:36 schreef Sapstengel het volgende:
Nouja als ze een lekker wijf bij me in huis zetten prima. Mag ook best een vluchteling zijn. Zag laatst een dame uit Eritrea die er wel erg goed uit zag.
Vind dit een goed plan. We creëren er een platform voor waar vraag en aanbod bij elkaar gebracht wordt, inclusief beoordelingssysteem voor de migranten. Maak er ook gelijk een leuke tv-show bij, win-win iedereen blij. *O*
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:03:24 #44
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200674332
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Goh de huisjesmelker vindt het geen slecht idee. Wat verrassend. _O- :W

Je ziet natuurlijk al kansen om dit soort praktijken toe te passen.

https://www.at5.nl/artike(...)d-meest-bizarre-ooit
Trap niet in die act joh, nepkakker is het.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200674345
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:
Ook weer bijzonder dat ze samenwonen in de bijstand willen "belonen" met een hogere uitkering.

Hebben 2 alleenstaande bijstanders die gaan samenwonen straks een veel hogere bijstandsuitkering dan een gezin.

Voor AOW'ers zal dan wel hetzelfde gaan gelden, en ook dan hebben 2 alleenstaanden die samen gaan wonen dus veel meer dan een stel.

Dat gaat m dus niet worden, tenzij je dat oplost door bedragen gelijk te trekken.
Het is een illusie dat de bedragen die nu voor een stel in de AOW of bijstand gelden met zoveel omhoog zullen gaan (want gekoppeld aan het minimumloon), en dus zal het vooral betekenen dat de bedragen voor alleenstaanden in de bijstand en AOW naar beneden gaan, zodat ze min of meer gedwongen worden een woning te gaan delen.

Altijd leuk dit soort geroeptoeter over niet beperken van de alleenstaandenuitkering bij samenwonen, maar men realiseert zich niet dat dat alleen maar kan door de alleenstaandenuitkering in de basis te beperken tot 50% van de uitkering voor een stel en daar geen toeslagen meer bovenop te doen.
De gevolgen van dit soort voorstellen zullen dus zijn dat alleenstaanden met een uitkering nog minder ontvangen, want het alternatief is dat alle stellen veel meer gaan ontvangen, en dat gaat niet gebeuren.
Natuurlijk moet er dan gekeken worden naar dit soort effecten. Het is geen kwestie van één bedrag opplussen. Dat zou een lapmiddel zijn. Je moet het hele stelsel onder de loep nemen.

Ik vind dat namelijk wel een terecht punt. Aan de ene kant woningnood, aan de andere kant word je keihard gestraft als je samen gaat wonen. Zeker voor mensen in de bijstand zijn dat hele substantiële bedragen, dus dan denk je wel drie keer na voor je samen gaat wonen. Of je denkt twee keer na gaat de lege woning voor veel geld onderverhuren - ook niet wenselijk.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:13:46 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200676525
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Och jee, is het weer eens zo ver? Statistiek is echt niet jouw ding hè?

Als je dit soort aantallen leest, denk je dan zelf ook niet "hmm, 4 miljoen is wel écht idioot veel, misschien begrijp ik het verkeerd"?
De autochtone bevolking staat al decennia stabiel op 14 miljoen, we gaan nu richting de 18 miljoen inwoners in totaal. Zo kom je aan 4 miljoen, maar laat ik jou je zin geven en maak er 3 miljoen van. Nog steeds schandalig veel en die wonen niet allemaal onder een brug.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:28:49 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200676808
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:31 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe is het eigenlijk gegaan bij die deug BN'ers die wel een asielzoeker in huis wilde nemen?
Als ze daarmee beginnen lossen we al een deel op inderdaad.
pi_200676837
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:21 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

De autochtone bevolking staat al decennia stabiel op 14 miljoen, we gaan nu richting de 18 miljoen inwoners in totaal. Zo kom je aan 4 miljoen, maar laat ik jou je zin geven en maak er 3 miljoen van. Nog steeds schandalig veel en die wonen niet allemaal onder een brug.
Tel je daar iedereen bij van wie minimaal 1 van de ouders (oorspronkelijk) uit het buitenland komt ofzo?
pi_200676892
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als ze daarmee beginnen lossen we al een deel op inderdaad.
Als zoiets ooit zou gebeuren is het een perfect Nederlands sprekende vrouwelijke arts met de camera erbij.
pi_200677133
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als zoiets ooit zou gebeuren is het een perfect Nederlands sprekende vrouwelijke arts met de camera erbij.
Niet de qat kauwende Somaliër nee, het beeld van de apotheker uit Aleppo moet wel in stand gehouden worden. :')
pi_200679708
quote:
Wie heeft het dan over splitsen en verkameren?
pi_200679735
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:21 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

De autochtone bevolking staat al decennia stabiel op 14 miljoen, we gaan nu richting de 18 miljoen inwoners in totaal. Zo kom je aan 4 miljoen, maar laat ik jou je zin geven en maak er 3 miljoen van. Nog steeds schandalig veel en die wonen niet allemaal onder een brug.
Je haalt weer van alles door elkaar. Net ging het nog over 4 miljoen 'migranten', nu gaat het over 3 miljoen 'autochtonen'. Je weet dat dat niet hetzelfde is?
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:49:27 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200680119
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Staat gewoon in de OP hoor.
Het woord splitsen komt er niet eens in voor.
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:05:21 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200680233
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:58 schreef Sodemieters het volgende:

Het woord splitsen komt er niet eens in voor.
Het "verkameren" laat je gemakshalve weer achterwege natuurlijk:

quote:
Friends-contracten en verkamering

Er zijn andere manieren om woningen beter te vullen, schrijft Platform31: bij friends-contracten (vernoemd naar de populaire tv-serie) huur je met meerdere mensen een woning en ben je samen verantwoordelijk voor de huur. Bij 'verkamering' huur je individueel een kamer in een grotere woning en heb je je eigen huurcontract.

Sommige gemeenten nemen juist maatregelen om deze vormen van verhuur tegen te gaan: appartementen met veel, vaak jonge mensen bij elkaar kunnen in een wijk tot overlast leiden. Gemeenten vrezen ook dat verhuurders steeds meer verkameren om meer aan woningen te verdienen. Zo blijven er voor gezinnen minder woningen over.
pi_200680485
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Dit idd. Wat ze nu voorstaan is het beleid van net na de oorlog waarbij de overheid bepaalde wie er in je huis kwam.

Overigens die verkamering en friends contracten zijn gewoon pure armoede. Het is een ander woord voor je leven lang in een studentenhuis wonen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200680547
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:
Hebben 2 alleenstaande bijstanders die gaan samenwonen straks een veel hogere bijstandsuitkering dan een gezin.

Oh oh.. de kift... Wat maakt dat nou uit? Als ze beide apart wonen krijgen ze die 2 x 1075 euro ook. Qua budget maak dat voor de NL belastingbetaler geen reet uit. Als ze die uitkering beiden behouden dan kunnen ze samenwonen en komt er een woning vrij. Dat is toch gewoon pure winst? Voor de beschikbaarheid van woningen en voor de samenwonenden zelf. En het wordt er niet duurder op dus. Het lijkt erop dat het ze niet gegund is. Onderbuik in plaats van praktisch denken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:33:01 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200680636
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:27 schreef Bart2002 het volgende:

Oh oh.. de kift... Wat maakt dat nou uit? Als ze beide apart wonen krijgen ze die 2 x 1075 euro ook. Qua budget maak dat voor de NL belastingbetaler geen reet uit. Als ze die uitkering beide behouden dan kunnen ze samenwonen en komt er een woning vrij. Dat is toch gewoon pure winst? Voor de huizenmarkt en voor de samenwonenden zelf. En het wordt er niet duurder op dus. Het lijkt erop dat het ze niet gegund is. Onderbuik in plaats van praktisch denken.
Dat heeft niet zoveel met kift te maken maar meer met het netto resultaat dat werken al helemaal niet meer lonend gaat worden. Ik bedoel een eenverdiener wordt belastingtechnisch nu al 6 keer harder genaaid dan de tweeverdiener met eenzelfde totaal inkomen en dan komen de uitkeringsgerechtigenden je als werkende ook nog een keer inhalen... _O-

Ik gun iedereen zijn centen maar dan moet je niet raar gaan opkijken dat ik ook ga kappen met werken en eoa uitkering ga trekken.
pi_200680642
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het "verkameren" laat je gemakshalve weer achterwege natuurlijk:
[..]

Lees ik in dat laatste stuk een mooie aanleiding om de huurdersbescherming op te heffen of oog drastisch aan te passen zodat huurders minder rechten hebben.
Lekker doorzichtig plan wel.
pi_200680673
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:33 schreef AchJa het volgende:
dan komen de uitekeringsgerechtigende je als werkende ook nog een keer inhalen.
Denk na. Die 2 apart hebben die 2150 euro nu ook. Als ze samen gaan wonen dan komt er een woning vrij. En het blijft even duur voor de B.V. Nederland. Dat is toch pure winst? Volgens mij toch de kift hoor.

Je zou kunnen zeggen dat de woningnood mede komt door die absurde regeling dat samenwonen gekort wordt en dat ze daardoor beiden in hun eigen woning blijven. Stel dat 10.000 mensen met uitkering samen gaan wonen. Dan komen er 5.000 woningen vrij. Geheel gratis qua budget voor de belastingbetaler. Lijkt me gunstig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:39:27 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200680728
Dan gaan er een hoop mensen met een minimumloon stoppen met werken denk ik. Het is maar wat je wil natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:40:28 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200680740
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
Denk na. Die 2 apart hebben die 2150 euro nu ook. Als ze samen gaan wonen dan komt er een woning vrij. En het blijft even duur voor de B.V. Nederland. Dat is toch pure winst? Volgens mij toch de kift hoor.
Leg mij even uit hoe ik beter word van 40 uur per week werken terwijl ik netto voor hetzelfde geld (uitkering keer twee) op de bank kan blijven zitten. Het gaat er niet om dat het even duur voor vadertje staat is. Wat denk je wat Jan Modaal gaat doen als die ziet dat je met niks doen netto net zoveel kunt doen als in de huidige situatie?
pi_200680747
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Dan gaan er een hoop mensen met een minimumloon stoppen met werken denk ik. Het is maar wat je wil natuurlijk.
Misschien de lonen verhogen. die lopen sowieso achter bij de gestegen productiviteit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:41:54 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200680767
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien de lonen verhogen. die lopen sowieso achter bij de gestegen productiviteit.
Werken moet beloond worden simpel zat en niet andersom gaan rekenen.
pi_200680777
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leg mij even uit hoe ik beter word van 40 uur per week werken terwijl ik netto voor hetzelfde geld (uitkering keer twee) op de bank kan blijven zitten. Het gaat er niet om dat het even duur voor vadertje staat is. Wat denk je wat Jan Modaal gaat doen als die ziet dat je met niks doen netto net zoveel kunt doen als in de huidige situatie?
Je draait er omheen. Ik heb het niet over werkenden maar over mensen met een uitkering uit de OP. Het enige verschil is vrijkomende woningen tegen een neutraal budget. Dat is wat ik schrijf en dat lijkt me tot nader order zeer gunstig. De rest is gewoon afgunst overduidelijk.

Het fenomeen dat mensen gaan stoppen met werken omdat ze dan 1.075 euro ontvangen lijkt me zelf verzonnen. Ook als "de straf" op samenwonen opgeheven wordt. En anders maar eens de beloning voor werken verhogen als dat zo weinig uitmaakt.

Bovendien is het in NL helemaal geen optie om te stoppen met werken en "op de bank te gaan zitten". Je doet net alsof dat zo'n makkelijk leven is. Je wordt zwaar achter je reet gezeten door de instanties. Misschien nog wel zwaarder dan pallets sorteren. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 01-08-2021 18:49:35 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200680825
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Werken moet beloond worden simpel zat en niet andersom gaan rekenen.
Woningen beschikbaar krijgen moet ook beloond worden - in ieder geval niet bestraft.
pi_200680879
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:42 schreef Bart2002 het volgende:
Je draait er omheen. Ik heb het niet over werkenden maar over mensen met een uitkering uit de OP. Het enige verschil is vrijkomende woningen tegen een neutraal budget. Dat is wat ik schrijf en dat lijkt me tot nader order zeer gunstig. De rest is gewoon afgunst overduidelijk.
Dit gaat natuurlijk wel leiden tot allerlei ongewenste effecten. Als mensen gaan samenwonen en daarbij simpelweg hun beider uitkeringen kunnen behouden, denk ik dat er opeens een heleboel relaties op de klippen lopen. En dat die mensen er dan na een tijdje achter komen dat ze eigenlijk toch heel veel van elkaar houden en weer bij elkaar komen.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_200680930
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dit gaat natuurlijk wel leiden tot allerlei ongewenste effecten. Als mensen gaan samenwonen en daarbij simpelweg hun beider uitkeringen kunnen behouden, denk ik dat er opeens een heleboel relaties op de klippen lopen. En dat die mensen er dan na een tijdje achter komen dat ze eigenlijk toch heel veel van elkaar houden en weer bij elkaar komen.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat soort dingen vind ik vergezocht. Het misbruiken van de regels wordt altijd zwaar overschat. We denken dan altijd aan uitkeringen. Terwijl b.v. witteboordencriminaliteit en failissementsfraude veel duurder is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200680936
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:
Ook weer bijzonder dat ze samenwonen in de bijstand willen "belonen" met een hogere uitkering.

Hebben 2 alleenstaande bijstanders die gaan samenwonen straks een veel hogere bijstandsuitkering dan een gezin.

Voor AOW'ers zal dan wel hetzelfde gaan gelden, en ook dan hebben 2 alleenstaanden die samen gaan wonen dus veel meer dan een stel.

Dat gaat m dus niet worden, tenzij je dat oplost door bedragen gelijk te trekken.
Het is een illusie dat de bedragen die nu voor een stel in de AOW of bijstand gelden met zoveel omhoog zullen gaan (want gekoppeld aan het minimumloon), en dus zal het vooral betekenen dat de bedragen voor alleenstaanden in de bijstand en AOW naar beneden gaan, zodat ze min of meer gedwongen worden een woning te gaan delen.

Altijd leuk dit soort geroeptoeter over niet beperken van de alleenstaandenuitkering bij samenwonen, maar men realiseert zich niet dat dat alleen maar kan door de alleenstaandenuitkering in de basis te beperken tot 50% van de uitkering voor een stel en daar geen toeslagen meer bovenop te doen.
De gevolgen van dit soort voorstellen zullen dus zijn dat alleenstaanden met een uitkering nog minder ontvangen, want het alternatief is dat alle stellen veel meer gaan ontvangen, en dat gaat niet gebeuren.
En oh wee als je gehandicapt bent, je krijgt minder dan iemand in de bijstand en zit er meer dwang achter om te gaan werken, want je word anders gekort naar 70%.

Iemand zou me toch eens moeten uitleggen waarom die 5 wajongers die er nog over zijn in dit land die nog op 80-100% “afgekeurd” staan, minder krijgen dan iemand die gewoon kan werken maar geen werk neemt/krijgt of kan vinden.
pi_200680959
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat soort dingen vind ik vergezocht. Het misbruiken van de regels wordt altijd zwaar overschat.
Nee hoor. Kijk alleen naar het aantal sociale huurwoningen dat illegaal onderverhuurd wordt. Veel mensen op bijstandsniveau zullen graag even uit elkaar gaan als ze dat daarna elke maand honderden euro's extra oplevert.
pi_200681011
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:53 schreef Sodemieters het volgende:
Nee hoor. Kijk alleen naar het aantal sociale huurwoningen dat illegaal onderverhuurd wordt.
Heb je daar cijfers van? Om wat voor grootheden gaat het en wat is de schade voor de B.V. Nederland?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200681016
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oh oh.. de kift... Wat maakt dat nou uit? Als ze beide apart wonen krijgen ze die 2 x 1075 euro ook. Qua budget maak dat voor de NL belastingbetaler geen reet uit. Als ze die uitkering beiden behouden dan kunnen ze samenwonen en komt er een woning vrij. Dat is toch gewoon pure winst? Voor de beschikbaarheid van woningen en voor de samenwonenden zelf. En het wordt er niet duurder op dus. Het lijkt erop dat het ze niet gegund is. Onderbuik in plaats van praktisch denken.
Is wel onrechtvaardig voor de mensen die geen partner meer willen om de woning mee te delen. Want die heeft geen twee inkomens om daarmee de huur te betalen en ook niet het voordeel om goedkoper te kunnen eten.
pi_200681021
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over dwars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2021 19:06:41 ]
pi_200681049
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef torentje het volgende:

[..]

Is wel onrechtvaardig voor de mensen die geen partner meer willen om de woning mee te delen. Want die heeft geen twee inkomens om daarmee de huur te betalen en ook niet het voordeel om goedkoper te kunnen eten.
Dat is toch hetzelfde als nu? Voor degenen die het niet willen verandert er niets.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200681068
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over wars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.
Geplastificeerde kartonnen doos zou ook kunnen. Ideeën genoeg... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200681104
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Geplastificeerde kartonnen doos zou ook kunnen. Ideeën genoeg... :)
Van een zeecontainer kan je wel wat leuks maken. Bij een veredelde kartonnen doos zie ik dat nog niet zo voor me.
Tevens kan je zeecontainers makkelijk stapelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2021 19:02:00 ]
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:01:43 #79
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_200681106
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oh oh.. de kift... Wat maakt dat nou uit? Als ze beide apart wonen krijgen ze die 2 x 1075 euro ook. Qua budget maak dat voor de NL belastingbetaler geen reet uit. Als ze die uitkering beiden behouden dan kunnen ze samenwonen en komt er een woning vrij. Dat is toch gewoon pure winst? Voor de beschikbaarheid van woningen en voor de samenwonenden zelf. En het wordt er niet duurder op dus. Het lijkt erop dat het ze niet gegund is. Onderbuik in plaats van praktisch denken.
De bijstand is een vangnet, geen hangmat. Als iedereen zomaar onbeperkt uitkeringen mag stapelen, dan wordt de sociale zekerheid helemaal onbetaalbaar. Het ondermijnt sowieso de solidariteit en het draagvlak voor de sociale zekerheid als je met twee keer niks doen meer overhoudt dan een éénverdiener.
pi_200681111
Wat vroeger ondenkbaar was is nu normaal.
Let op.
Nu is dit het geschreeuw van één of ander platform, over twintig jaar krijg je een brief op je deurmat dat je plaats moet maken in je eigen huis.
Vooral in de huursector.
En als je dat niet bevalt ga je maar lekker particulier huren.
pi_200681188
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Heb je daar cijfers van? Om wat voor grootheden gaat het en wat is de schade voor de B.V. Nederland?
Het gebeurt illegaal dus daar zijn natuurlijk geen officiële cijfers van, alleen schattingen. Alleen al in Amsterdam gaat het dan om 10 à 20 procent van de corporatiewoningen. In absolute getallen: 20 à 40 duizend woningen.
pi_200681213
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over dwars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.
Gebeurt al volop in diverse steden. Hier is onlangs ook nog zo'n project van containerwoningen neergezet. Speciaal voor starters/jongeren/mensen met een rugzakje.
pi_200681262
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Het gebeurt illegaal dus daar zijn natuurlijk geen officiële cijfers van, alleen schattingen. Alleen al in Amsterdam gaat het dan om 10 à 20 procent van de corporatiewoningen. In absolute getallen: 20 à 40 duizend woningen.
Dan moet de gemeente Amsterdam daar iets serieuzer op gaan handhaven. Misbruik is er om aangepakt te worden. Alleen doen ze dat blijkbaar niet. De vraag is of het handhaven niet meer kost dan het opbrengt. Maar dat is nu eenmaal wat men graag ziet. Dan ook meteen handhaven op andere veel duurdere fraude in het hogere echelon. Gelijke monniken gelijke kappen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200681406
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan moet de gemeente Amsterdam daar iets serieuzer op gaan handhaven. Misbruik is er om aangepakt te worden. Alleen doen ze dat blijkbaar niet. De vraag is of het handhaven niet meer kost dan het opbrengt. Maar dat is nu eenmaal wat men graag ziet. Dan ook meteen handhaven op andere veel duurdere fraude in het hogere echelon. Gelijke monniken gelijke kappen.
Daarop handhaven is heel lastig, zoals je je kunt voorstellen. Hoe ga je aantonen dat meneer Jansen niet zelf meer in dat flatje woont, maar het onderverhuurt? De onderhuurder schrijft zich uiteraard niet in, de betaling gebeurt contant. Als je aanbelt doet er niemand open. Of iemand die zegt 'meneer Jansen is een weekje op vakantie, ik pas ondertussen even op het huis'.
pi_200681486
Ze willen een revolutie geloof ik.
pi_200681509
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Gebeurt al volop in diverse steden. Hier is onlangs ook nog zo'n project van containerwoningen neergezet. Speciaal voor starters/jongeren/mensen met een rugzakje.
Veel te kleinschalig om de woningnood echt te bestrijden.
pi_200681571
Nederland moet blijkbaar linksom of rechtsom kapot worden gemaakt.
pi_200681581
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:21 schreef Sodemieters het volgende:
Daarop handhaven is heel lastig, zoals je je kunt voorstellen.
Ja dat kan ik me inderdaad voorstellen. Maar goed, de kiezers willen dit blijkbaar wel want ze kunnen fraude door uitkeringstrekkers niet uitstaan. Dat dingen lastig zijn: dat geldt voor veel zaken. Ze regelen het maar. Ondertussen lijkt het zo te zijn dat gezien jouw schatting van het percentage misbruik de opsporing nou ook weer niet zo lastig is.

Misbruik hou je altijd. Hoe streng de straffen ook zijn. We moeten ons afvragen of we dit nou zo erg moeten vinden in de wetenschap dat detectie "lastig" dus heel duur is. Die fraudebestrijding levert wel weer banen op. En dan hebben "nette" mensen ook hun zin.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200681657
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja dat kan ik me inderdaad voorstellen. Maar goed, de kiezers willen dit blijkbaar wel want ze kunnen fraude door uitkeringstrekkers niet uitstaan. Dat dingen lastig zijn: dat geldt voor veel zaken. Ze regelen het maar. Ondertussen lijkt het zo te zijn dat gezien jouw schatting van het percentage misbruik de opsporing nou ook weer niet zo lastig is.

Misbruik hou je altijd. Hoe streng de straffen ook zijn. We moeten ons afvragen of we dit nou zo erg moeten vinden in de wetenschap dat detectie "lastig" dus heel duur is.
De opsporing is volgens mij grotendeels gebaseerd op 'klikken'. Dus buren die merken dat meneer Jansen er zelf niet meer woont en dat melden bij de corporatie.

Het gebeurt ook wel door gegevens uit verschillende systemen aan elkaar te koppelen, zodat je kunt concluderen dat meneer Jansen opeens al z'n post op een ander adres ontvangt of zo, maar legaal verschillende gegevensbronnen aan elkaar koppelen is altijd een uitdaging qua privacywetgeving e.d.
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:39:01 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200681708
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En oh wee als je gehandicapt bent, je krijgt minder dan iemand in de bijstand en zit er meer dwang achter om te gaan werken, want je word anders gekort naar 70%.

Iemand zou me toch eens moeten uitleggen waarom die 5 wajongers die er nog over zijn in dit land die nog op 80-100% “afgekeurd” staan, minder krijgen dan iemand die gewoon kan werken maar geen werk neemt/krijgt of kan vinden.
Dat laatste klopt niet helemaal. Er is een groot gedeelte die ook een arbeidsbeperking heeft. Maar door bezuinigingen zijn die de bijstand in gedumpt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:42:06 #91
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200681773
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over dwars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.
Of gewoon onder een brug met gratis wollen deken en kacheltje voor de winter.
The possibilities are endless. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200681796
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Of gewoon onder een brug met gratis wollen deken en kacheltje voor de winter.
The possibilities are endless. ^O^
Zie ook #77. Wir Schaffen Das. Beetje creatief denken. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200681833
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Of gewoon onder een brug met gratis wollen deken en kacheltje voor de winter.
The possibilities are endless. ^O^
Prima. Doe jij het even een wintertje voor om het concept in de praktijk te bewijzen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:49:51 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200681881
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Prima. Doe jij het even een wintertje voor om het concept in de praktijk te bewijzen.
Nee dank je. Ik ben een paar keer wezen wildkamperen in de late herfst.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200681888
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet helemaal. Er is een groot gedeelte die ook een arbeidsbeperking heeft. Maar door bezuinigingen zijn die de bijstand in gedumpt.
Dan nog blijft mijn vraag staan.
pi_200682124
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:01 schreef Werkman het volgende:
Wat vroeger ondenkbaar was is nu normaal.
Let op.
Nu is dit het geschreeuw van één of ander platform, over twintig jaar krijg je een brief op je deurmat dat je plaats moet maken in je eigen huis.
Vooral in de huursector.
En als je dat niet bevalt ga je maar lekker particulier huren.
Ik kan me nog herinneren dat wij op de Havo naar Praag gingen toen de muur net gevallen was. Om aan te geven hoe failliet het communistische systeem was vertelden onze leraren dat mensen vaak wel 10 jaar of langer moesten wachten voordat ze een woning konden krijgen.

Dat was toen echt volkomen ondenkbaar in NL ja. Als er iemand nog 2 maanden met z'n ex moest wonen omdat er geen geschikte woning werd gevonden stond dat als jankverhaal in de krant. :D

Fastforward naar 2021 in het kapitalistische NL:"10 jaar, da's best te doen!".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 augustus 2021 @ 20:03:32 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200682129
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oh oh.. de kift... Wat maakt dat nou uit? Als ze beide apart wonen krijgen ze die 2 x 1075 euro ook. Qua budget maak dat voor de NL belastingbetaler geen reet uit. Als ze die uitkering beiden behouden dan kunnen ze samenwonen en komt er een woning vrij. Dat is toch gewoon pure winst? Voor de beschikbaarheid van woningen en voor de samenwonenden zelf. En het wordt er niet duurder op dus. Het lijkt erop dat het ze niet gegund is. Onderbuik in plaats van praktisch denken.
Het heeft natuurlijk niets te maken met de kift.

Als Jack en Samantha in de bijstand zitten met 2 kinderen en is het een stel in de bijstand en ze krijgen voor hun gezin ¤ 1.463,95 per maand, en vervolgens gaan Roy en Joanna, die ieder in de bijstand zitten en als alleenstaande ¤ 1.024,77 per persoon ontvangen samenwonen en mogen ieder hun alleenstaanden uitkering houden, en hebben dan dus samen ¤ 2.049,54 per maand.

Hoe wil je uitleggen dat Roy en Joanna zonder kinderen in de bijstand meer hebben dan Jack en Samantha met kinderen? En niet een klein beetje meer, ruim 40% netto meer.

Of als het gaat om bejaarden:
Kees en Marijke zijn 68, Kees heeft zijn hele leven in de detailhandel gewerkt en amper pensioen opgebouwd, Marijke was huisvrouw, ze komen nu dus rond van ¤ 1.677,10 AOW en een klein pensioentje.

Piet is weduwnaar, had altijd een goed inkomen en heeft dus een goed pensioen, zijn AOW als alleenstaande is ¤ 1.226,60 netto.
Joke was de collega van Kees en heeft dus ook een klein pensioentje opgebouwd, maar als alleenstaande krijgt ze ook ¤ 1.226,60 AOW.
Piet en Joke leren elkaar kennen, worden verliefd en besluiten samen te gaan wonen, als ze allebei hun alleenstaanden AOW mogen houden krijgen ze samen dus ¤ 2.453,20 alleen al aan AOW, bijna 50% meer dan Kees en Marijke.

En dat zou dan "de kift" zijn? Met je gezin of als stel op de armoedegrens leven vs 40-50% daarboven?
Dat is niet "de kift" dat is gewoon onrechtvaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 01-08-2021 20:08:39 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200682159
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde als nu? Voor degenen die het niet willen verandert er niets.
Neen, want zoals jij het wil is dat ze dan met twee bijstandsuitkeringen de huur, vaste lasten en dagelijkse maaltijden voor een woning mogen betalen. Dat is veel goedkoper dan met slechts een bijstandsuitkering.
pi_200682195
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:06 schreef torentje het volgende:

[..]

Neen, want zoals jij het wil is dat ze dan met twee bijstandsuitkeringen de huur, vaste lasten en dagelijkse maaltijden voor een woning mogen betalen. Dat is veel goedkoper dan met slechts een bijstandsuitkering.
Voor het budget van de B.V. Nederland verandert er dan niets. Het positieve punt is dat er N/2 woningen vrijkomen. Lijkt me een no-brainer. De rest is een kwestie van het ze niet gunnen. Het is toch hartstikke mooi voor die mensen dat het budgetneutraal voor de belastingbetaler "goedkoper" voor die mensen wordt? Dat is goed voor de economie ook want dat geld wat er mogelijk overblijft gaat uitgegeven worden. Ik snap werkelijk niet wat het bezwaar is. Behalve afgunst dan. Dat is 1 van de 7 hoofdzonden zoals wij weten. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 20:12:49 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200682280
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voor het budget van de B.V. Nederland verandert er dan niets. Het positieve punt is dat er N/2 woningen vrijkomen. Lijkt me een no-brainer. De rest is een kwestie van het ze niet gunnen.
Het punt is dat het oneerlijk is tegenover de mensen die een oude gezinsuitkering hebben, voor hen wordt het heel aantrekkelijk apart te gaan wonen (om eventueel na een x-periode weer samen te gaan wonen).

Het scheelt meer dan 40% aan inkomen, voor mensen die op een minimum leven.
Even los van het feit dat de bijstand in dat geval ook nog eens veel meer is dan het netto minimumloon.

Dus men gaat die bedragen niet omhoog gooien, als men dit al gaat doen dan gaat men de alleenstaanden bedragen beperken tot werkelijk 50%, zonder de toeslagen.
Op die manier worden die alleenstaanden dan wel min of meer gedwongen samen te gaan wonen.... lost het probleem ook op voor "de BV Nederland".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200683360
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over dwars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.
Er is een container tekort op dit moment in de wereld.

Prijzen om te verschepen per boot zijn vervijfvoudigd ongeveer.

Inflatie incoming. :Y
pi_200684140
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:54 schreef Fugue het volgende:

[..]

Alsof je op 1 salaris een heel gezin kunt onderhouden.
Ja dat kan zeker.
pi_200684410
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je haalt weer van alles door elkaar. Net ging het nog over 4 miljoen 'migranten', nu gaat het over 3 miljoen 'autochtonen'. Je weet dat dat niet hetzelfde is?
Lees nog eens goed jongun. Dan snap je het misschien wel.
pi_200684534
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:13 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Lees nog eens goed jongun. Dan snap je het misschien wel.
Haha, probeer je de rollen om te draaien? Gaat niet werken hè? Dat weet jij ook best.

Ik heb het je pas ook al gezegd: het is een kleine moeite om even iets op te zoeken voor je het post. Dat voorkomt dit soort uitglijders. Als je even google had gebruikt, had je al snel gezien dat je 'feit' niet klopt.
pi_200684559
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over dwars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.
:') :') :')
Oh dat hadden we nog niet in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200685599
Er kan vast berekend worden wat de meest kostenefficiënte manier is om een flat met x appartementen van 50m2 te bouwen. Weinig vloeroppervlak met veel verdiepingen is duur, veel vloeroppervlak zonder verdiepingen ook. De optimale keuze zal wel ergens in het midden liggen. Ik gok zoiets



Bouw een shitload van dit soort complexen met relatief kleine appartementen die voor 1 persoon interessant kunnen zijn en stel sociale huurwoningen vanaf een bepaald oppervlakte (bijv 90m2) niet meer beschikbaar voor alleenstaanden.
  zondag 1 augustus 2021 @ 23:40:27 #107
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200685747
ik heb afgelopen week met mijn jongste en zijn meisje serieus overleg gehad over woningruil: zij in mijn (bijna betaalde) koophuis, ik in hun huurwoning. Het is te achterlijk dat dat niet kan, ik heb een groot huis waarin in 3 kinderen en ikzelf passen, plus nog wat honden en katten en zij betalen zich scheel aan een huisje waar ze eigenlijk et twee al te veel in zijn.
Prrrrr
  maandag 2 augustus 2021 @ 00:11:31 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200685977
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Met het onbeperkt stapelen van uitkeringen los je het woningtekort niet op.

De enige oplossing is het massaal bouwen van betaalbare appartementen van 40 m2 a 50 m2.
Dat is bizar klein
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 2 augustus 2021 @ 00:20:41 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200686018
Dus we stoppen alle daklozen en anti-krakers in villa's in het Gooi en Wassenaar, want de bejaarden en celebs die daar wonen hebben veel te veel ruimte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 2 augustus 2021 @ 00:31:24 #110
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200686055
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja dat kan zeker.
Heb het 20 jaar gedaan.
Prrrrr
pi_200686295
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:31 schreef mspoez het volgende:

[..]

Heb het 20 jaar gedaan.
Trots op je! Zie dat je nog steeds bezig bent voor woonruimte voor je kids.
Lieve ouder ben je, en daar mag ook wat meer bekendheid aan worden gegeven.

Je moet stiekem aan woningruil gaan doen zodat je kinderen en hun partners in een goede woning gaan zitten, en jij in een wat kleinere woning. Kan nog niet officieel maar das toch de oplossing?

Ik vind dat zo bizar, in Rotterdam woonde ik in een koop/huur appartementencomplex waar pensionado’s alleen in vijfkamerappartementen wonen en geen kant op kunnen. Want nu huren ze voor klein bedrag, maar appartementen met twee kamers zijn twee keer zo duur.

Snap jij het nog?

Woningmarkt is compleet verrot.
pi_200686321
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:27 schreef NightDancert het volgende:
Er kan vast berekend worden wat de meest kostenefficiënte manier is om een flat met x appartementen van 50m2 te bouwen. Weinig vloeroppervlak met veel verdiepingen is duur, veel vloeroppervlak zonder verdiepingen ook. De optimale keuze zal wel ergens in het midden liggen. Ik gok zoiets

[ afbeelding ]

Bouw een shitload van dit soort complexen met relatief kleine appartementen die voor 1 persoon interessant kunnen zijn en stel sociale huurwoningen vanaf een bepaald oppervlakte (bijv 90m2) niet meer beschikbaar voor alleenstaanden.
Dit is imo de oplossing, sportschool, kinderopvang, zwembad en bakker op de begane vloer. Uitzicht op groen en een gezamenlijke tuin. En goed geïsoleerde en geluiddichte appartementen.

Ommoord zoals het 41 jaar geleden bedoeld was. Op 5 vierkante kilometer 25000 mensen laten wonen, veel groen en recreatie tussen de flats. Maar nu parkeren onder de grond. En zo worden hoog bouwwijken geen Bijlmer.
pi_200686390
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit is imo de oplossing, sportschool, kinderopvang, zwembad en bakker op de begane vloer. Uitzicht op groen en een gezamenlijke tuin. En goed geïsoleerde en geluiddichte appartementen.

Ommoord zoals het 41 jaar geleden bedoeld was. Op 5 vierkante kilometer 25000 mensen laten wonen, veel groen en recreatie tussen de flats. Maar nu parkeren onder de grond. En zo worden hoog bouwwijken geen Bijlmer.
Wel eens gehoord van Le Corbusier? Van de Unité d'Habitation?
pi_200687356
Na het uitgebreid lezen van dit topic ben ik toch maar blij met mijn betaalbaar woon goud van ruim 90 m2 met 3 slaapkamers voor mij alleen. :Y

En het wilde idee dat mensen in huurwoningen een ander (ongevraagd) in huis zouden moeten toelaten lees ik nergens een echte serieuze bron van. :{
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_200687903
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voor het budget van de B.V. Nederland verandert er dan niets. Het positieve punt is dat er N/2 woningen vrijkomen. Lijkt me een no-brainer. De rest is een kwestie van het ze niet gunnen. Het is toch hartstikke mooi voor die mensen dat het budgetneutraal voor de belastingbetaler "goedkoper" voor die mensen wordt? Dat is goed voor de economie ook want dat geld wat er mogelijk overblijft gaat uitgegeven worden. Ik snap werkelijk niet wat het bezwaar is. Behalve afgunst dan. Dat is 1 van de 7 hoofdzonden zoals wij weten. :)
Toch blijft het onrechtvaardig voor mensen die van een uitkering moeten zien te overleven en die de woning niet meer willen delen met iemand. Want die kunnen dan niets goeds doen voor de economie en zullen daarom wel weggezet worden als vrekken/gierigaards..
pi_200687985
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 05:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het uitgebreid lezen van dit topic ben ik toch maar blij met mijn betaalbaar woon goud van ruim 90 m2 met 3 slaapkamers voor mij alleen. :Y

En het wilde idee dat mensen in huurwoningen een ander (ongevraagd) in huis zouden moeten toelaten lees ik nergens een echte serieuze bron van. :{
Haha wat ben jij toch een op jezelf gerichte halve zool. In ieder topic waar ik je zie opduiken en waarin het probleem van een ander wordt besproken, loop je te verkondigen hoe goed je het voor jezelf hebt geregeld. Nou fantastisch, bedankt voor de waardevolle informatie 🤣
pi_200688002
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 05:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het uitgebreid lezen van dit topic ben ik toch maar blij met mijn betaalbaar woon goud van ruim 90 m2 met 3 slaapkamers voor mij alleen. :Y

En het wilde idee dat mensen in huurwoningen een ander (ongevraagd) in huis zouden moeten toelaten lees ik nergens een echte serieuze bron van. :{
Waar lees jij onvrijwillig? Het enige wat ik zie staan is om drempels voor vrijwillig woningdelen op te heffen.
Ik snap niet hoe daar zo'n verzet tegen kan zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 2 augustus 2021 @ 07:48:36 #118
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_200688048
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:30 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch blijft het onrechtvaardig voor mensen die van een uitkering moeten zien te overleven en die de woning niet meer willen delen met iemand. Want die kunnen dan niets goeds doen voor de economie en zullen daarom wel weggezet worden als vrekken/gierigaards..
Waarom zouden die mensen een heel huis voor zichzelf verdienen? Zolang je niet 2 keer modaal verdient kun je toch gewoon delen. 1 etmaal per week de luxe en privacy van een eigen huis. En de rest van de week kun je in een slaapzaal terecht en overdag ga je maar werken of een beetje buiten rondhangen. Creëren we in 1 klap 7 keer zoveel woningen. Groetjes, Mark.

[ Bericht 2% gewijzigd door borbit op 02-08-2021 08:16:06 ]
pi_200688200
Het enige dat mij realistisch lijkt is dat je het voor mensen die hun woning willen delen, juridisch gezien makkelijker maakt om dat te doen (nu heb je vaak gedoe met huurbescherming, uitkeringen en toeslagen)
pi_200688354
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Het enige dat mij realistisch lijkt is dat je het voor mensen die hun woning willen delen, juridisch gezien makkelijker maakt om dat te doen (nu heb je vaak gedoe met huurbescherming, uitkeringen en toeslagen)
Klopt, en dat doen ze in Den Haag dan 'per ongeluk' zo dat mensen als huisjesmelker prins Bernhard er ook flink gebruik van kunnen maken om er zelf beter van te worden. Waarom denk je dat een VVD'er met zo'n 'plan' komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2021 08:26:43 ]
pi_200688418
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Klopt, en dat doen ze in Den Haag dan 'per ongeluk' zo dat mensen als huisjesmelker prins Bernhard er ook flink gebruik van kunnen maken om er zelf beter van te worden. Waarom denk je dat een VVD'er met zo'n 'plan' komt?
Als het lukt om iets te bedenken, zonder dat de parasieten daar beter van worden dan heeft het mijn zegen. Maar goed..zal wel een lastig verhaal worden.
pi_200688775
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:42 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waar lees jij onvrijwillig? Het enige wat ik zie staan is om drempels voor vrijwillig woningdelen op te heffen.
Ik snap niet hoe daar zo'n verzet tegen kan zijn.
Het is onrechtvaardig voor mensen die hun woning niet meer willen delen, want die kunnen niet op de woon-en andere kosten besparen. Terwijl het de schuld van de maatschappij is dat die mensen de woning niet meer willen delen. Dat is waarschijnlijk de reden dat er zoveel verzet tegen is.
pi_200688985
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:54 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is onrechtvaardig voor mensen die hun woning niet meer willen delen, want die kunnen niet op de woon-en andere kosten besparen. Terwijl het de schuld van de maatschappij is dat die mensen de woning niet meer willen delen. Dat is waarschijnlijk de reden dat er zoveel verzet tegen is.
Wacht even. Dus dat er mogelijkheden gecreëerd worden voor mensen die iets wel willen, is onrechtvaardig ten opzichte van de mensen die geen gebruik willen maken van die mogelijkheden?

Dan ook maar trouwen afschaffen en verbieden om anderen mee te nemen in je auto. Dit is immers onrechtvaardig tegenover vrijgezellen en mensen die in hun eentje in de auto zitten. Bedoel je deze logica?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:15:37 #124
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200689094
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Stikstofnorm.
pi_200689102
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Wacht even. Dus dat er mogelijkheden gecreëerd worden voor mensen die iets wel willen, is onrechtvaardig ten opzichte van de mensen die geen gebruik willen maken van die mogelijkheden?

Dan ook maar trouwen afschaffen en verbieden om anderen mee te nemen in je auto. Dit is immers onrechtvaardig tegenover vrijgezellen en mensen die in hun eentje in de auto zitten. Bedoel je deze logica?
Ik zou er niet van uit gaan dat je @torentje ooit kunt betrappen op enige logica. Er komt uitsluitend onsamenhangend gebrabbel uit.
pi_200689933
Geloof er geen hol van dat Nederland zoveel m2 heeft per persoon als het ware.

Dan kijken ze naar Duitsland en België als vergelijking.. Duitsland zijn de huizen groter en goedkoper, of rekenen ze de flatjes uit voormalig DDR mee ofzo? Want kan ik het ook.

België is een grote villa met veel meer ruimte om het huis heen en goedkoper, dus dat is ook gelul.

Rij hier in Nederland maar eens door een gemiddelde nieuwbouw wijk heen, klein, hutje mutje naast elkaar, nauwelijks een tuin op de grootste woningen na die overduidelijk 4 ton of meer kosten.
Lekker realistisch.
pi_200690145
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geloof er geen hol van dat Nederland zoveel m2 heeft per persoon als het ware.

Dan kijken ze naar Duitsland en België als vergelijking.. Duitsland zijn de huizen groter en goedkoper, of rekenen ze de flatjes uit voormalig DDR mee ofzo? Want kan ik het ook.

Ik denk dat dit vooral een kwestie van perceptie is. De gemiddelde Nederlander komt in Duitsland voor vakantie, dan ga je naar het dunbevolkte platteland met mooie natuur, ziet daar allemaal grote huizen waardoor het lijkt alsof iedereen in Duitsland zo woont.

In werkelijkheid is Duitsland sterk geürbaniseerd waar een groot deel van de woningvoorraad uit en na-oorlogse wederopbouwarchitectuur (want hele steden platgebombardeerd) en appartementsblokken uit de Gründerzeit bestaat. En in de voormalige DDR sovietblokken. Die zijn allemaal niet zo ruim.

Edit: Daarnaast speelt ook mee dat Duitsland nog wat traditioneler is. Het kerngezin met meerdere personen per huishouden is daar nog wat gangbaarder dan hier.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200690395
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vooral een kwestie van perceptie is. De gemiddelde Nederlander komt in Duitsland voor vakantie, dan ga je naar het dunbevolkte platteland met mooie natuur, ziet daar allemaal grote huizen waardoor het lijkt alsof iedereen in Duitsland zo woont.

In werkelijkheid is Duitsland sterk geürbaniseerd waar een groot deel van de woningvoorraad uit en na-oorlogse wederopbouwarchitectuur (want hele steden platgebombardeerd) en appartementsblokken uit de Gründerzeit bestaat. En in de voormalige DDR sovietblokken. Die zijn allemaal niet zo ruim.

Edit: Daarnaast speelt ook mee dat Duitsland nog wat traditioneler is. Het kerngezin met meerdere personen per huishouden is daar nog wat gangbaarder dan hier.
Hier is dat laatste ook gangbaar hoor, alleen niet onder de autochtone bevolking.
pi_200690499
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wacht even. Dus dat er mogelijkheden gecreëerd worden voor mensen die iets wel willen, is onrechtvaardig ten opzichte van de mensen die geen gebruik willen maken van die mogelijkheden?
Klopt. Want de mensen die geen gebruik willen maken van die mogelijkheid, houden dan hogere woon-en andere kosten. Dat is zeer onrechtvaardig.
pi_200690734
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:31 schreef torentje het volgende:

[..]

Klopt. Want de mensen die geen gebruik willen maken van die mogelijkheid, houden dan hogere woon-en andere kosten. Dat is zeer onrechtvaardig.
Waarom is dat onrechtvaardig?
pi_200691716
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom is dat onrechtvaardig?
Omdat het leven en de gezelligheid en de veiligheid voor hen dan te duur blijft.
pi_200691837
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:40 schreef mspoez het volgende:
ik heb afgelopen week met mijn jongste en zijn meisje serieus overleg gehad over woningruil: zij in mijn (bijna betaalde) koophuis, ik in hun huurwoning. Het is te achterlijk dat dat niet kan, ik heb een groot huis waarin in 3 kinderen en ikzelf passen, plus nog wat honden en katten en zij betalen zich scheel aan een huisje waar ze eigenlijk et twee al te veel in zijn.
Belachelijk inderdaad, dat jij niet voor kan dringen op de sociale huurmarkt.

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_200691847
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Omdat het leven en de gezelligheid en de veiligheid voor hen dan te duur blijft.
Waarom?
pi_200691862
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Haha wat ben jij toch een op jezelf gerichte halve zool. In ieder topic waar ik je zie opduiken en waarin het probleem van een ander wordt besproken, loop je te verkondigen hoe goed je het voor jezelf hebt geregeld. Nou fantastisch, bedankt voor de waardevolle informatie 🤣
En de eigen problemen zijn continue kommer en kwel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200692172
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:40 schreef mspoez het volgende:
ik heb afgelopen week met mijn jongste en zijn meisje serieus overleg gehad over woningruil: zij in mijn (bijna betaalde) koophuis, ik in hun huurwoning. Het is te achterlijk dat dat niet kan, ik heb een groot huis waarin in 3 kinderen en ikzelf passen, plus nog wat honden en katten en zij betalen zich scheel aan een huisje waar ze eigenlijk et twee al te veel in zijn.
Godzijdank kan dat inderdaad niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200693079
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom?
Het antwoord dat jou onwelgevallig is heb ik toch al gegeven?
pi_200693118
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom niet gewoon 40ft zeecontainers over dwars over de Amsterdamse grachten en 4 hoog stapelen (of ergens aan de rand van een stad of ander braakliggend terrein. Een tweedehands zeecontainer heb je voor zo'n ¤3200. Laat starters ¤6000 betalen voor een lege zeecontainer met aansluiting op riool en gas water en elektriciteit en galerij met trappenhuis. Vervolgens kunnen starters het zelf in gaan richten door er een keuken in te zetten, sanitair enzovoort. Zo'n container heeft net geen 30 vierkante meter vloeroppervlak en voor nog geen ¤10k kunnen ze dan een eigen huis hebben.
Ik weet in de Wouwse Plantage nog wel wat zeecontainers te staan.
Sommige hadden al een stoel erin en waren al geïsoleerd zodat ze niet meer zo gehorig zijn :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200693445
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Klopt, en dat doen ze in Den Haag dan 'per ongeluk' zo dat mensen als huisjesmelker prins Bernhard er ook flink gebruik van kunnen maken om er zelf beter van te worden. Waarom denk je dat een VVD'er met zo'n 'plan' komt?
Over welke VVD'er hebben we het dan?

In de OP komen twee mensen van Platform31 aan het woord. De ene is hoogleraar aan de TU Delft, de andere (Frank Wassenberg) is wel een politicus, maar voor de PvdD.
pi_200693466
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Het antwoord dat jou onwelgevallig is heb ik toch al gegeven?
Ik ben op zoek naar wat verdieping.
Je verhaal klinkt een beetje als dat een persoon die niet 40 uur wil werken eigenlijk wel recht heeft om voor 40 uur uitbetaald te worden. Anders zou het schijnbaar niet eerlijk zijn.

Zo werkt het niet in de grote mensenwereld. Voor alleen meedoen krijg je geen medaille.

Dus, kom maar op met die verdiepingsslag.
pi_200694147
Meer migratie betekent minder woningtekort, anders zouden ze wel stoppen met mensen importeren onder valse voorwendselen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 2 augustus 2021 @ 13:30:37 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200694434
Overigens is het wel een punt dat als je gaat samenwonen en daarmee een sociale huurwoning vrij laat komen (waar je terecht woont), dat je dan geen doorstromer bent maar weer een starter, dus als je relatie op de klippen loopt heb je dan een probleem, want weer tig jaar wachtlijst, terwijl je als doorstromer gewoon sneller aan de beurt zou kunnen zijn.

Men zou de eerste, laten we zeggen 6 jaar, na het verlaten van een sociale huurwoning die daarmee leeg komt nog weer gewoon opnieuw in aanmerking moeten komen zonder wachtlijst, schrijf je je ook gelijk weer in zit je wel aardig goed als de relatie na 7 jaar op de klippen loopt.

Ook vanuit dat oogpunt is het van belang dat er veel meer huurwoningen buiten het sociale huur segment beschikbaar komen, zodat mensen niet vast blijven houden aan die sociale huurwoning uit angst dat ze dakloos raken na het beëindigen van een relatie.

Er moet dus meer huur gebouwd worden, en dat hoeft niet primair op gezinnen gericht te zijn, er zijn immers ook veel meer alleenstaanden dan 30 jaar geleden.
Bouw huur primair in de ¤ 750-1200 categorie, wie daar woont en een inkomen onder de sociale huurgrens heeft krijgt huurkorting en daarmee recht op huurtoeslag, als het inkomen boven de sociale huurgrens is vervalt die huurkorting, dit kan in stappen van 20% per jaar, na 5 jaar betaalt iemand dan dus de normale huur.
Bij inkomensverlies kan er dan weer een huurkorting worden toegepast zodat er weer recht op huurtoeslag ontstaat.

De huren moeten dus standaard huren worden die los zijn van het sociale huur segment, alleen voor mensen met een inkomen onder de sociale huurgrens past de verhuurder dan een korting toe.
De verhuurders moeten dus ook gaan zorgen dat hun woningen die ¤ 750-1200 huur per maand waard zijn, en dat kan weer prima met een puntensysteem waarbij 2% van de WOZ bijvoorbeeld maximaal de helft is.
Dan wordt een woning met een WOZ van ¤ 300.000 een woning waarbij de huur al minimaal ¤ 500 is op basis van de WOZ en daar kan door het puntensysteem nog voor ¤ 700 aan punten bij gescoord worden.

Blijft natuurlijk wel het punt dat mensen graag voor een dubbeltje eerste rang zitten en heel veel mensen al een rolberoerte krijgen bij een huur van ¤ 800 in de maand terwijl hun inkomen ruim boven de sociale huurgrens uitkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 augustus 2021 @ 13:34:34 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200694538
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:27 schreef NightDancert het volgende:
Er kan vast berekend worden wat de meest kostenefficiënte manier is om een flat met x appartementen van 50m2 te bouwen. Weinig vloeroppervlak met veel verdiepingen is duur, veel vloeroppervlak zonder verdiepingen ook. De optimale keuze zal wel ergens in het midden liggen. Ik gok zoiets

[ afbeelding ]

Bouw een shitload van dit soort complexen met relatief kleine appartementen die voor 1 persoon interessant kunnen zijn en stel sociale huurwoningen vanaf een bepaald oppervlakte (bijv 90m2) niet meer beschikbaar voor alleenstaanden.
Nee nee en nog eens nee. Kijk naar Zeist; Capelle en andere steden waar dit soort dingen zijn neergezet. Het is vragen om maatschappelijke problemen.
pi_200694554
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:30 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het wel een punt dat als je gaat samenwonen en daarmee een sociale huurwoning vrij laat komen (waar je terecht woont), dat je dan geen doorstromer bent maar weer een starter, dus als je relatie op de klippen loopt heb je dan een probleem, want weer tig jaar wachtlijst, terwijl je als doorstromer gewoon sneller aan de beurt zou kunnen zijn.

Men zou de eerste, laten we zeggen 6 jaar, na het verlaten van een sociale huurwoning die daarmee leeg komt nog weer gewoon opnieuw in aanmerking moeten komen zonder wachtlijst, schrijf je je ook gelijk weer in zit je wel aardig goed als de relatie na 7 jaar op de klippen loopt.

Ook vanuit dat oogpunt is het van belang dat er veel meer huurwoningen buiten het sociale huur segment beschikbaar komen, zodat mensen niet vast blijven houden aan die sociale huurwoning uit angst dat ze dakloos raken na het beëindigen van een relatie.

Er moet dus meer huur gebouwd worden, en dat hoeft niet primair op gezinnen gericht te zijn, er zijn immers ook veel meer alleenstaanden dan 30 jaar geleden.
Bouw huur primair in de ¤ 750-1200 categorie, wie daar woont en een inkomen onder de sociale huurgrens heeft krijgt huurkorting en daarmee recht op huurtoeslag, als het inkomen boven de sociale huurgrens is vervalt die huurkorting, dit kan in stappen van 20% per jaar, na 5 jaar betaalt iemand dan dus de normale huur.
Bij inkomensverlies kan er dan weer een huurkorting worden toegepast zodat er weer recht op huurtoeslag ontstaat.

De huren moeten dus standaard huren worden die los zijn van het sociale huur segment, alleen voor mensen met een inkomen onder de sociale huurgrens past de verhuurder dan een korting toe.
De verhuurders moeten dus ook gaan zorgen dat hun woningen die ¤ 750-1200 huur per maand waard zijn, en dat kan weer prima met een puntensysteem waarbij 2% van de WOZ bijvoorbeeld maximaal de helft is.
Dan wordt een woning met een WOZ van ¤ 300.000 een woning waarbij de huur al minimaal ¤ 500 is op basis van de WOZ en daar kan door het puntensysteem nog voor ¤ 700 aan punten bij gescoord worden.

Blijft natuurlijk wel het punt dat mensen graag voor een dubbeltje eerste rang zitten en heel veel mensen al een rolberoerte krijgen bij een huur van ¤ 800 in de maand terwijl hun inkomen ruim boven de sociale huurgrens uitkomt.
Ik krijg inderdaad een gecombineerde hartinfarct en beroerde van het ridicule bedrag van 800 per maand aan woonlasten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:25 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200694746
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik krijg inderdaad een gecombineerde hartinfarct en beroerde van het ridicule bedrag van 800 per maand aan woonlasten.
Terwijl de bovengrens van sociale huur ¤ 752,33 is, dus als je niet voor sociale huur in aanmerking komt dan is ¤ 800 per maand zo ongeveer het minimum dat je aan huur zult moeten betalen.
Gezien verhuur over het algemeen een rendement van zo'n 5% moet opleveren praat je dan dus over een woning met een WOZ van ¤ 192.000
Zo vreemd is een huur van ¤ 800 per maand dus niet, sterker nog; het is een laag bedrag voor vrije sector huur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200694897
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Terwijl de bovengrens van sociale huur ¤ 752,33 is, dus als je niet voor sociale huur in aanmerking komt dan is ¤ 800 per maand zo ongeveer het minimum dat je aan huur zult moeten betalen.
Gezien verhuur over het algemeen een rendement van zo'n 5% moet opleveren praat je dan dus over een woning met een WOZ van ¤ 192.000
Zo vreemd is een huur van ¤ 800 per maand dus niet, sterker nog; het is een laag bedrag voor vrije sector huur.
Daar hangt mijn mening ook niet vanaf.

Er zijn heel veel dingen waarbij je de prijs prima theoretisch kan onderbouwen die ik vreselijk hoog vind.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200694985
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Terwijl de bovengrens van sociale huur ¤ 752,33 is, dus als je niet voor sociale huur in aanmerking komt dan is ¤ 800 per maand zo ongeveer het minimum dat je aan huur zult moeten betalen.
Gezien verhuur over het algemeen een rendement van zo'n 5% moet opleveren praat je dan dus over een woning met een WOZ van ¤ 192.000
Zo vreemd is een huur van ¤ 800 per maand dus niet, sterker nog; het is een laag bedrag voor vrije sector huur.
Een huur van ¤800 voor een pand van 2 ton is compleet van de gekke.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 2 augustus 2021 @ 13:57:25 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200695084
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar hangt mijn mening ook niet vanaf.

Er zijn heel veel dingen waarbij je de prijs prima theoretisch kan onderbouwen die ik vreselijk hoog vind.
Ja dat snap ik, maar dat is wel het punt een beetje in NL.... men weigert te zien hoeveel iets werkelijk kost.
Dat is ook waarom bejaarden van 85 liever in hun afbetaalde eengezinswoning blijven zitten dan ¤ 1.100 huur te gaan betalen in een wooncentrum, terwijl ze van de opbrengst van die afbetaalde eengezinswoning nog 22 jaar de huur kunnen betalen, maar op een of andere manier willen ze dat niet zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:00:33 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200695176
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Een huur van ¤800 voor een pand van 2 ton is compleet van de gekke.
Ja? Waarom dan? Omdat de hypotheekrente nu toevallig laag is?
De rente op een verhuurhypotheek is al snel 3%.... nu dus, zodra de reguliere rente weer op 3% zit zal een verhuurhypotheek daar al boven zitten.
Nou zal de verhuurder het pand niet volledig kunnen verhypotheken, maar max 60% ofzo, dus de rest moet eigen inleg zijn, als je ook nog eens rekent wat de kosten van verhuur zijn dan ga je echt niet veel lager komen dan een rendement van 5%
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200695342
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar dat is wel het punt een beetje in NL.... men weigert te zien hoeveel iets werkelijk kost.
Dat is ook waarom bejaarden van 85 liever in hun afbetaalde eengezinswoning blijven zitten dan ¤ 1.100 huur te gaan betalen in een wooncentrum, terwijl ze van de opbrengst van die afbetaalde eengezinswoning nog 22 jaar de huur kunnen betalen, maar op een of andere manier willen ze dat niet zien.
Hoeveel kost iets werkelijk? Iets, is in dit geval, een huis. Grondprijs (en wat is de werkelijke waarde van grond, wanneer die plots 5-10x over de kop kan gaan met het wijzigen van wat lijntjes/zinnetjes in een bestemmingsplan), bouwkosten (arbeid, materialen, afgeschreven over wat? 50 jaar minimaal?), onderhoud.

Volgens mij verwar je hier de 'werkelijke prijs' van een huis, met de maatschappelijk geaccepteerde / 'normale' prijs. Die ook alleen maar tot stand gekomen is door decennia van prijsopdrijving van alle kanten. Maw, dat jij het normaal vind dat een zeer klein huis / klein appartement je sowieso al twee ton kost, betekent niet dat dat de werkelijke waarde van een huis is.

Als we bv gaan kijken naar de waarde van een huis tov andere landen, zijn we hier toch al wel een poosje flink doorgeschoten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200695406
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar wat verdieping.
Je verhaal klinkt een beetje als dat een persoon die niet 40 uur wil werken eigenlijk wel recht heeft om voor 40 uur uitbetaald te worden. Anders zou het schijnbaar niet eerlijk zijn.

Zo werkt het niet in de grote mensenwereld. Voor alleen meedoen krijg je geen medaille.

Dus, kom maar op met die verdiepingsslag.
Het gaat om een mogelijkheid om woon-en andere kosten te besparen door middel van het delen van de woning. Er bestaan echter mensen die de woning niet meer willen delen en dus niet op de woon-en andere kosten kunnen besparen. Dat is naar mijn mening onrechtvaardig, want de maatschappij heeft ervoor gezorgd dat die sommige mensen de woning niet meer willen delen en daardoor dus niet op woon-en andere kosten kunnen besparen. Meer is er niet om te verdiepen op dit thema.
pi_200695480
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:05 schreef probeer het volgende:
Als we bv gaan kijken naar de waarde van een huis tov andere landen, zijn we hier toch al wel een poosje flink doorgeschoten.
De prijs van een huis bestaat uit:
- Planvorming (bestemmingsplannen, bezwaren, vergunningen, ontwerpen)
- Grondaankoop
- Bouwrijp maken (infrastructuur aanleggen: wegen/NUTS etc., evt. sanering)
- Bouwen (arbeid, materiaal, materieel)

Of 200k voor een huis dan 'teveel' is, zou ik niet durven zeggen... Wellicht is hier de grond veel schaarser (en dus duurder) of is de planvorming veel complexer/langer/risicovoller. Of zijn er te weinig bouwmaterialen / bouwvakkers. Of eisen we hier een hogere bouwkwaliteit dan in andere landen. Zoveel factoren...
pi_200695496
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Waarom dan? Omdat de hypotheekrente nu toevallig laag is?
De rente op een verhuurhypotheek is al snel 3%.... nu dus, zodra de reguliere rente weer op 3% zit zal een verhuurhypotheek daar al boven zitten.
Nou zal de verhuurder het pand niet volledig kunnen verhypotheken, maar max 60% ofzo, dus de rest moet eigen inleg zijn, als je ook nog eens rekent wat de kosten van verhuur zijn dan ga je echt niet veel lager komen dan een rendement van 5%
Dat zal best. Ik bedoel meer dat er een enorme discrepantie zit tussen de werkelijke waarde en de marktwaarde. Huurprijzen die voortvloeien uit die bizar opgeklopte marktwaarde zijn dus even vreemd.

Er is al zeker 20-30 jaar niets normaals meer aan de huizenmarkt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200696147
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Het gaat om een mogelijkheid om woon-en andere kosten te besparen door middel van het delen van de woning. Er bestaan echter mensen die de woning niet meer willen delen en dus niet op de woon-en andere kosten kunnen besparen. Dat is naar mijn mening onrechtvaardig, want de maatschappij heeft ervoor gezorgd dat die sommige mensen de woning niet meer willen delen en daardoor dus niet op woon-en andere kosten kunnen besparen. Meer is er niet om te verdiepen op dit thema.
Je maakt zelf die keuze. Waarom wil je mensen niet zelf verantwoordelijk maken voor hun eigen keuzes? Een keuze die bovendien vrij eenvoudig aan te passen is indien je de financiële vergoeding wel wil ontvangen.
pi_200696394
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:41 schreef babylon het volgende:

[..]

Dat is een logee, die woont hier niet.
En betaald toch in natura ? :P
pi_200696485
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar dat is wel het punt een beetje in NL.... men weigert te zien hoeveel iets werkelijk kost.
Dat is ook waarom bejaarden van 85 liever in hun afbetaalde eengezinswoning blijven zitten dan ¤ 1.100 huur te gaan betalen in een wooncentrum, terwijl ze van de opbrengst van die afbetaalde eengezinswoning nog 22 jaar de huur kunnen betalen, maar op een of andere manier willen ze dat niet zien.
Het is niet een kwestie van weigeren maar een goedkoper alternatief ook prima vinden. Dat is ieder zijn goed recht.
Een nieuwe auto vind ik ridicuul duur en daarom rijd ik 2de hands, howel ik zonder problemen meerdere nieuwe autos kan kopen van mijn spaarrekening. Ik blijf deze mening ook hebben, ook bij kunstmatig gecreeerde tekorten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200696493
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:47 schreef King_Merc het volgende:

[..]

En betaald toch in natura ? :P
Precies!

(mijn vrouw is overigens 2,5 maand in het buitenland, dus hij is er nu even niet)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2021 14:51:34 ]
pi_200697417
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je maakt zelf die keuze. Waarom wil je mensen niet zelf verantwoordelijk maken voor hun eigen keuzes? Een keuze die bovendien vrij eenvoudig aan te passen is indien je de financiële vergoeding wel wil ontvangen.
Okay, het is prima als jij mensen die hun woning niet meer willen delen niet wil helpen om woon-en andere kosten te besparen. Dat jij de verkeerde daarmee helpt, zal jij nog wel ondervinden.
pi_200697704
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Okay, het is prima als jij mensen die hun woning niet meer willen delen niet wil helpen om woon-en andere kosten te besparen. Dat jij de verkeerde daarmee helpt, zal jij nog wel ondervinden.
Hoe ga ik dat ondervinden?
Ik ga mijn koopwoning niet delen en ben vrij tevreden over de woon-en andere kosten.

Waarom zou ik iemand moeten helpen besparen als hij/zij dat zelf niet wil?
pi_200698091
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:
He ik heb een idee, zullen we anders een realistische oplossing bedenken? Ik noem iets heel geks, bijvoorbeeld bouwen
Dit is geen oplossing, althans is het uiteindelijk wel alleen dan zullen de boomers genaaid worden.

Als er één groep is die altijd anderen moet naaien zijn het de boomers wel.

Pas over 10 a 15 jaar zal de overheid echte maatregelen durven te nemen.
pi_200698978
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarom zou ik iemand moeten helpen besparen als hij/zij dat zelf niet wil?
Waarschijnlijk ben jij iemand die mensen die de woning niet meer willen delen, pas helpt met woon-en andere kosten besparen als jij er veel lovende publiciteit voor terug krijgt?
pi_200699265
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben jij iemand die mensen die de woning niet meer willen delen, pas helpt met woon-en andere kosten besparen als jij er veel lovende publiciteit voor terug krijgt?
Lol. Ik ben iemand die het weinig interesseert of iemand uit vrije wil x of y kiest. Hij of zij kiest uit vrije wil en weet wat de gevolgen zijn voor die keuze. Hij of zij moet daar maar mee leren leven en als dat niet bevalt de keuze veranderen.

Vertel nog eens waarom het logisch zou zijn om mensen die hun woning niet willen delen ook een vergoeding te geven net zoals mensen die hun woning wel willen delen. Wel de lusten en niet de lasten noemen we dat ook wel. Ik ben echt ontzettend benieuwd wanneer je dat eens helder en aannemelijk gaat uitleggen.
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:55:01 #162
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200699616
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Belachelijk inderdaad, dat jij niet voor kan dringen op de sociale huurmarkt.

:')
Particuliere huur is het. Maakt dat nog uit?
Prrrrr
pi_200700004
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:55 schreef mspoez het volgende:

[..]

Particuliere huur is het. Maakt dat nog uit?
Ja, dat lijkt me echt alles uit maken.

Waarom kunnen jullie niet wisselen dan?

En excuses voor mijn aanname.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200700060
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

De prijs van een huis bestaat uit:
- Planvorming (bestemmingsplannen, bezwaren, vergunningen, ontwerpen)
- Grondaankoop
- Bouwrijp maken (infrastructuur aanleggen: wegen/NUTS etc., evt. sanering)
- Bouwen (arbeid, materiaal, materieel)

Of 200k voor een huis dan 'teveel' is, zou ik niet durven zeggen... Wellicht is hier de grond veel schaarser (en dus duurder) of is de planvorming veel complexer/langer/risicovoller. Of zijn er te weinig bouwmaterialen / bouwvakkers. Of eisen we hier een hogere bouwkwaliteit dan in andere landen. Zoveel factoren...
Euro is geen hol waard omdat ze triljoenen zitten bij te printen jaar op jaar.
Dit is wat je nu merkt en zal gaan merken op elk vlak.

Van de smerige supermarkten en hun leugens over duurdere grondstoffen en “we hebben de consument lang beschermd blabla” terwijl ze tijdens de Corona ontiegelijke winsten hebben gezien.. het kan dus blijkbaar wel bij een lagere prijs ze willen gewoon meer.

Auto’s, huizen en grond.

Schaars valt wel mee, het is in Nederland vooral kunstmatig (en ja dat maakt het dus nog steeds schaars), maar dat kan dus wel degelijk anders.

Dan zit je nog met makelaars die onderling lekker zitten te sjoemelen per verkochte woning, die beerput moet nog flink open gaan.

Maar feit is, we gaan richting hyperinflatie en niemand lijkt het te beseffen.
Snelheid van geld is enorm toegenomen, al dat “beurs geld” wat richting banken en aandeelhouders is gegaan bijna 12 jaar op rij, gaat nu opeens de vrije economie in.

Bye dollar, bye euro, dag welvaart.
pi_200700123
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Lol. Ik ben iemand die het weinig interesseert of iemand uit vrije wil x of y kiest. Hij of zij kiest uit vrije wil en weet wat de gevolgen zijn voor die keuze. Hij of zij moet daar maar mee leren leven en als dat niet bevalt de keuze veranderen.

Vertel nog eens waarom het logisch zou zijn om mensen die hun woning niet willen delen ook een vergoeding te geven net zoals mensen die hun woning wel willen delen. Wel de lusten en niet de lasten noemen we dat ook wel. Ik ben echt ontzettend benieuwd wanneer je dat eens helder en aannemelijk gaat uitleggen.
Sommige mensen kunnen onmogelijk nog iemand vinden die bij hun past om de woning mee te delen. Dat is toch logisch verklaard?
pi_200700140
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

De prijs van een huis bestaat uit:
- Planvorming (bestemmingsplannen, bezwaren, vergunningen, ontwerpen)
- Grondaankoop
- Bouwrijp maken (infrastructuur aanleggen: wegen/NUTS etc., evt. sanering)
- Bouwen (arbeid, materiaal, materieel)

Of 200k voor een huis dan 'teveel' is, zou ik niet durven zeggen... Wellicht is hier de grond veel schaarser (en dus duurder) of is de planvorming veel complexer/langer/risicovoller. Of zijn er te weinig bouwmaterialen / bouwvakkers. Of eisen we hier een hogere bouwkwaliteit dan in andere landen. Zoveel factoren...
Gemeenten worden middels bouwgrondprijs bepaling via residuele grondwaarde slapend rijk door die schaarste in stand te houden. Het stuk grond wat ze nu voor 2 ton aan een ontwikkelaar kunnen verkopen is volgend jaar 10-20% meer waard.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200700516
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:28 schreef torentje het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen onmogelijk nog iemand vinden die bij hun past om de woning mee te delen. Dat is toch logisch verklaard?
Hoezo kunnen sommige mensen onmogelijk iemand vinden om de woning mee te delen? Je hoeft er niet mee naar bed hoor. Gewoon eigen kamer om op te wonen en als het kan met eigen keukenblokje erin. Dan kom je elkaar enkel op de gang tegen zo nu en dan.

Dus, hoezo onmogelijk om een passend iemand te vinden? Er zijn honderdduizenden wachtenden. Als daar niet iemand tussen zit waar je een kamer aan kan verhuren ligt het aan jezelf. Waarom deze mensen die niets willen en kunnen financieel bijstaan?
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:59:53 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200700669
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoeveel kost iets werkelijk? Iets, is in dit geval, een huis. Grondprijs (en wat is de werkelijke waarde van grond, wanneer die plots 5-10x over de kop kan gaan met het wijzigen van wat lijntjes/zinnetjes in een bestemmingsplan), bouwkosten (arbeid, materialen, afgeschreven over wat? 50 jaar minimaal?), onderhoud.

Volgens mij verwar je hier de 'werkelijke prijs' van een huis, met de maatschappelijk geaccepteerde / 'normale' prijs. Die ook alleen maar tot stand gekomen is door decennia van prijsopdrijving van alle kanten. Maw, dat jij het normaal vind dat een zeer klein huis / klein appartement je sowieso al twee ton kost, betekent niet dat dat de werkelijke waarde van een huis is.

Als we bv gaan kijken naar de waarde van een huis tov andere landen, zijn we hier toch al wel een poosje flink doorgeschoten.
Mwah, wij hebben net een huis laten bouwen en ik weet zelfs wat de winst van de aannemer daarin is, en met het risico dat hij loopt is dat geen enorm percentage.
Blijft dus over de grondprijs, voor de grondprijs heeft de gemeente de grond al bouwrijp gemaakt, liggen (of komen) er straten in de wijk, kunnen water, elektra, cai en glasvezel vrij simpel aangesloten worden omdat die vrijwel tot de kavelgrens liggen (of in ons geval tot aan de overkant van de straat), er liggen rioleringen waar het huis zo op aangesloten kan worden enz.

Nou is het natuurlijk wel lekker makkelijk om te doen alsof dat allemaal niets kost, maar punt is dat dat gewoon een hoop kost, en als je 4 huizen op 1.000m² laat bouwen heb je 2 keer zoveel aansluitingen nodig dan wanneer 2 huizen op diezelfde 1.000m² laat bouwen.

Dus ja, de gemeente verdient echt wel aan het bouwrijp maken van een nieuwe wijk, maar als ze gewoon kaveltjes in een wijk zouden verkopen zonder alle aansluitingen en wegen dan ga je voor een heel select gezelschap bouwen, een wijk als Oosterwold bij Almere, waar mensen zelf wegen moeten aanleggen en dergelijke, is voor de meeste mensen niet weggelegd.

En nee, we zijn niet zo doorgeschoten qua huizenprijzen vergeleken met andere landen, alleen vergelijkt men graag met een gebied in andere landen waar de grond vrijwel niets kost, net als in Limburg en Noord-Oost Groningen.
In de grote steden in andere landen zijn de huizen ook duur, omdat de grond schaars is, en schaarste maakt duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200700859
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoezo kunnen sommige mensen onmogelijk iemand vinden om de woning mee te delen? Je hoeft er niet mee naar bed hoor. Gewoon eigen kamer om op te wonen en als het kan met eigen keukenblokje erin. Dan kom je elkaar enkel op de gang tegen zo nu en dan.

Dus, hoezo onmogelijk om een passend iemand te vinden? Er zijn honderdduizenden wachtenden. Als daar niet iemand tussen zit waar je een kamer aan kan verhuren ligt het aan jezelf. Waarom deze mensen die niets willen en kunnen financieel bijstaan?
Degene die nog over zijn, zijn bedorven door ouderen die al met vrienden hun woning deelden. Wordt dus nooit een leuke gezellige relatie.
pi_200700993
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Degene die nog over zijn, zijn bedorven door ouderen die al met vrienden hun woning deelden. Wordt dus nooit een leuke gezellige relatie.
Je verzint er lustig op los. Ik weet weer genoeg.
  maandag 2 augustus 2021 @ 19:23:47 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200701017
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:09 schreef xminator het volgende:
Dit is geen oplossing, althans is het uiteindelijk wel alleen dan zullen de boomers genaaid worden.

Als er één groep is die altijd anderen moet naaien zijn het de boomers wel.
Eindelijk zijn daar de:
pi_200701108
quote:
10s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eindelijk zijn daar de:
[ afbeelding ]
Zij daar de.. Afrikanen?
  maandag 2 augustus 2021 @ 19:31:13 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200701227
quote:
14s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet ik de moderne versie posten? Misschien begrijpt men het dan beter.

[ afbeelding ]
Clones?
Cylons?

Ik weet niet meer of zij boomer heette in de serie, ik ga er maar vanuit van wel. :P
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:07:40 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200701663
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Clones?
Cylons?

Ik weet niet meer of zij boomer heette in de serie, ik ga er maar vanuit van wel. :P
Yup, de eerste is Boomer uit BSG 1978 en de tweede is Boomer uit BSG 2004.
pi_200702205
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je verzint er lustig op los. Ik weet weer genoeg.
Had ik wel verwacht dat jij dat zou zeggen. Jij ziet namelijk niet graag dat de woon-en andere kosten van de personen die hun woning wel kunnen delen, even hoog worden als de woon-en andere kosten van mensen die de woning niet meer willen delen.
pi_200702456
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:42 schreef torentje het volgende:

[..]

Had ik wel verwacht dat jij dat zou zeggen. Jij ziet namelijk niet graag dat de woon-en andere kosten van de personen die hun woning wel kunnen delen, even hoog worden als de woon-en andere kosten van mensen die de woning niet meer willen delen.
Ik sluit me aan bij de anderen in dit topic mbt jou. Denk gerust dat het aan mij ligt.
pi_200703266
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij de anderen in dit topic mbt jou. Denk gerust dat het aan mij ligt.
Onze hobby's zijn anders, daardoor kunnen wij nooit samen door een deur, omdat niets ons verbindt. Dat is hoe ik het zie.
  maandag 2 augustus 2021 @ 21:42:23 #179
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200703368
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me echt alles uit maken.

Waarom kunnen jullie niet wisselen dan?
Het kan wel in de praktijk maar niet op papier, omdat de kinderen 'niet genoeg verdienen' terwijl ze nu meer huur betalen dan ik aan hypotheek. En ik wil het wel graag goed geregeld, snap je.
quote:
En excuses voor mijn aanname.
Geen probleem.
Prrrrr
pi_200703415
Zet Rebekka Timmer en Quincy Gario van BIJ1 maar alvast samen in 1 huis.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200703846
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Onze hobby's zijn anders, daardoor kunnen wij nooit samen door een deur, omdat niets ons verbindt. Dat is hoe ik het zie.
Ik kan met iedereen door een deur om een biertje te drinken in de kroeg.
pi_200704489
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

De prijs van een huis bestaat uit:
- Planvorming (bestemmingsplannen, bezwaren, vergunningen, ontwerpen)
- Grondaankoop
- Bouwrijp maken (infrastructuur aanleggen: wegen/NUTS etc., evt. sanering)
- Bouwen (arbeid, materiaal, materieel)

Of 200k voor een huis dan 'teveel' is, zou ik niet durven zeggen... Wellicht is hier de grond veel schaarser (en dus duurder) of is de planvorming veel complexer/langer/risicovoller. Of zijn er te weinig bouwmaterialen / bouwvakkers. Of eisen we hier een hogere bouwkwaliteit dan in andere landen. Zoveel factoren...
Het zijn tegenwoordig legopakketten. Voor ¤100k zetten ze binnen 3 maanden inclusief grond gewoon een huis neer. De rest is niets anders dan een afzetmarkt.

Als gemeenten en bouwbedrijven nou gewoon normaal doen dan kunnen mensen voor 100k eigen huizen laten bouwen. Er geldt echter een gouden regel en dat is dat normale burgers geen vermogens op basis van vastgoed mogen opbouwen.

Tja, anders kunnen de banken natuurlijk weer niks verdienen he.

Ze veroorzaken dit gewoon zelf.
pi_200708007
Er is iets zoiets als het recht op vrijheid voor iedereen. Het feit dat bedenkers van dit soort plannen zelf absoluut niet aan de plannen meedoen en dat we dit soort experimenten alleen zouden moeten / kunnen uitvoeren aan de onderkant van de samenleving is waar de grote vraagtekens staan.
pi_200708399
We moeten enkele vakantieparken saneren en ombouwen tot woonwijken.

Infrastructuur etc. is er al. Het is snel te doen, en duurzaam. Gewoon de vergunningen van die parken niet meer verstrekken en of beëindigen en klaar is Kees.
pi_200708475
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:42 schreef mspoez het volgende:

[..]

Het kan wel in de praktijk maar niet op papier, omdat de kinderen 'niet genoeg verdienen' terwijl ze nu meer huur betalen dan ik aan hypotheek. En ik wil het wel graag goed geregeld, snap je.
[..]

Geen probleem.
Is het geen optie om zelf gewoon kleiner te gaan (koop)wonen en de kinderen een jubelton te schenken zodat ze iets anders kunnen kopen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:53:39 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200709434
Kunnen we niet ergens een zootje huizen bijbouwen of is dat raar?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:04:13 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200709612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Is het geen optie om zelf gewoon kleiner te gaan (koop)wonen en de kinderen een jubelton te schenken zodat ze iets anders kunnen kopen?
Of het huis aan het kind verkopen en tegelijkertijd die jubelton schenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200709736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:53 schreef sp3c het volgende:
Kunnen we niet ergens een zootje huizen bijbouwen of is dat raar?
Toch is dat maar symptoombestrijding uiteindelijk.
Meer huizen los het probleem niet op. Verschuift het alleen.
Zolang er niks gedaan wordt aan de instroom aan migranten, huisjesmelkers en de rente zo laag blijft gaat er niks veranderen.

We kunnen Nederland moeilijk helemaal volbouwen. Eigenlijk is 17 mil mensen al gewoon te veel.

Maar het helpt ook niet mee dat hetgeen wel gebouwd wordt niet betaalbaar is voor starters vaak.
Er zijn gewoon een hoop factoren die de boel verzieken.
Weinig goede alternatieven voor ouderen bv speelt ook mee waardoor ze alleen in kasten van huizen blijven zitten.

Ik heb als starter in de randstad een huis kunnen kopen dit jaar na 25 bezichtigingen en 6x overboden te zijn maar het is sindsdien nog gekker geworden.
Je komt er zonder een hoop geld (dus doorstromer, gouden lepel of hele goede banen) gewoon niet tussen.
Sociale huurmmarkt kom je ook bijna niet in en particulier word je volop uitgebuit.
Normale jongeren zijn gewoon compleet de lul erdoor.
Als de situatie niet verandert zijn de enige opties verder verhuizen/emigreren, een manier vinden om er tussen te komen, meer gaan verdienen of particulie huur accepteren.
pi_200709788
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geloof er geen hol van dat Nederland zoveel m2 heeft per persoon als het ware.

Dan kijken ze naar Duitsland en België als vergelijking.. Duitsland zijn de huizen groter en goedkoper, of rekenen ze de flatjes uit voormalig DDR mee ofzo? Want kan ik het ook.

België is een grote villa met veel meer ruimte om het huis heen en goedkoper, dus dat is ook gelul.

Rij hier in Nederland maar eens door een gemiddelde nieuwbouw wijk heen, klein, hutje mutje naast elkaar, nauwelijks een tuin op de grootste woningen na die overduidelijk 4 ton of meer kosten.
Lekker realistisch.
Ik geloof het ook niet.

https://www.euroconstruct.org/ec/blog/2018_04 (staat geen België bij)
pi_200710185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:11 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik geloof het ook niet.

https://www.euroconstruct.org/ec/blog/2018_04 (staat geen België bij)
Ik ben even op zoek gegaan naar de definitie die daar gehanteerd wordt. De grap is dat ik bij Eurostat helemaal geen data vindt over het aantal m2 per persoon. Wel over het aantal kamers per persoon. En daar scoort Nederland redelijk hoog.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:49:54 #191
3542 Gia
User under construction
pi_200710651
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:56 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
We moeten enkele vakantieparken saneren en ombouwen tot woonwijken.

Infrastructuur etc. is er al. Het is snel te doen, en duurzaam. Gewoon de vergunningen van die parken niet meer verstrekken en of beëindigen en klaar is Kees.
Delen daarvan ombouwen tot seniorencomplex, inclusief zorg.
Rest van het park voor recreatie.
Komen er wrs best wel een groot aantal 55+ woningen, maar ook gezinswoningen (waar nog een echtpaar van 55+ zonder kinderen woont) leeg.

Verder ben ik voorstander van grotere bejaarden/zorgcomplexen.

Doorschuiven en niet blijven zitten in je veel te grote huurwoning.
Zodra je een traplift nodig hebt, kun je beter denken aan verhuizen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:52:59 #192
3542 Gia
User under construction
pi_200710733
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Is het geen optie om zelf gewoon kleiner te gaan (koop)wonen en de kinderen een jubelton te schenken zodat ze iets anders kunnen kopen?
Zoiets hebben wij ook in gedachten. Of tzt een zorgwoning achter in de tuin, dat wij daar gaan wonen en één van de kinderen in het woonhuis.
Kunnen zelfs de kavel nog splitsen en het huis verkopen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:53:09 #193
495885 geordilefort
Roasties r disgusting!
pi_200710739
Straks krijgen onze marxistische leiders het idee alleenstaande mensen extra te gaan belasten of te manderen vluchtelingen in huis op te nemen onder de noemer beter voor het klimaat en millieu :D
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:15:02 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200712773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:

Ik ben even op zoek gegaan naar de definitie die daar gehanteerd wordt. De grap is dat ik bij Eurostat helemaal geen data vindt over het aantal m2 per persoon. Wel over het aantal kamers per persoon. En daar scoort Nederland redelijk hoog.
Ik zit dat rapport een beetje door te lezen wat je kunt downloaden bij Platform 31. (FF een mail bij 10 Minute Mail aanmaken oid) maar daar staan wel heel bijzondere vergelijkingen in:

quote:
Een paar cijfers illustreren het extensieve woninggebruik:

– 24 keer ruimer:

Stedenbouwkundige Rudy Uytenhaak heeft berekend dat we in Nederland met zijn allen rond de laatste eeuwwisseling 24 keer zo veel ruimte verwonen als een eeuw geleden: er zijn sinds 1900 drie keer zoveel Nederlanders, die wonen in twee keer zo grote huizen op twee keer zo grote kavels en met half zoveel mensen per huis. Dat maakt 3 x 2 x 2 x 2 = 24 keer zoveel ruimtebeslag als een eeuw eerder.8 Het woonbeslag (in m2) is daarmee per persoon flink toegenomen.
Gvd... Even de tijd van de vervening, spitketen en skutsjes vergelijken met tegenwoordig... _O-






[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 03-08-2021 12:23:59 ]
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:25:31 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200713073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:53 schreef sp3c het volgende:
Kunnen we niet ergens een zootje huizen bijbouwen of is dat raar?
Volgens mij is dat exact wat er gedaan wordt, de enige vraag is hoeveel er gebouwd KAN worden en hoe snel.

Maar alle partijen willen een 1 miljoen woningen erbij rond 2030.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:26:35 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200713099
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zit dat rapport een beetje door te lezen wat je kunt downloaden bij Platform 31. (FF een mail bij 10 Minute Mail aanmaken oid) maar daar staan wel heel bijzondere vergelijkingen in:
[..]

Gvd... Even de tijd van de vervening, spitketen en skutsjes vergelijken met tegenwoordig... _O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja? Het is toch geen waardeoordeel? Het is een feit dat we nu meer m2 gebruiken en daar zijn uitstekende redenen voor, welvaart is er een van.

Ik hoef niet eens ver terug te gaan, mijn moeder kwam uit een gezin met 8 kinderen die op anderhalve etage in het Oude Westen van Rotterdam woonden, geen idee hoeveel m2 dat was maar nu zou je dat als een of hooguit 2 persoons woning zien. Ik woon op ruim 200m2 met 2 personen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:31:01 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200713229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

Ja? Het is toch geen waardeoordeel? Het is een feit dat we nu meer m2 gebruiken en daar zijn uitstekende redenen voor, welvaart is er een van.
1900... :')

Nog even en we gaan vergelijkingen trekken met de steentijd... :')
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:32:21 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200713274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

1900... :')

Nog even en we gaan vergelijkingen trekken met de steentijd... :')
Maar dat illustreert toch hoe snel we vooruit zijn gegaan? Ik snap je punt niet echt, persoonlijk vind ik het juist heel interessant om te zien hoe snel Nederland van zo'n situatie naar die van vandaag is gegaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:45:48 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200713603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

Maar dat illustreert toch hoe snel we vooruit zijn gegaan? Ik snap je punt niet echt, persoonlijk vind ik het juist heel interessant om te zien hoe snel Nederland van zo'n situatie naar die van vandaag is gegaan.
Mijm punt is dat ze een vergelijking trekken met een totaal niet te vergelijken periode vwb huisvesting en overheidsbeleid. Had het gewoon bij 1960 oid gelaten.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:46:47 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200713613
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijm punt is dat ze een vergelijking trekken met een totaal niet te vergelijken periode vwb huisvesting en overheidsbeleid. Had het gewoon bij 1960 oid gelaten.
Een beetje context kan geen kwaad. Hoe vergelijken ze dat en waarom?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200713747
We moeten helemaal niks..
Niet als een kip zonder kop baby'tjes op de wereld zetten zonder na te denken omdat het even schattig is...
Een kind opvoeden betekent voor hem/haar later nog meer problemen.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:03:24 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200713938
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij is dat exact wat er gedaan wordt, de enige vraag is hoeveel er gebouwd KAN worden en hoe snel.

Maar alle partijen willen een 1 miljoen woningen erbij rond 2030.
ja dat snap ik wel

maar ipv dit soort rare plannetjes he ... context
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:34:28 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200714582
quote:
83s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat snap ik wel

maar ipv dit soort rare plannetjes he ... context
Dit soort plannetjes zijn dan ook weinig meer dan een brainfart, ze komen alleen van mensen/organisaties die net wat meer bereik hebben dan de gemiddelde FOK!ker.

Misschien kan het linkje naar de bron ook nog even in de OP gezet worden, zodat dat nog terug te vinden is en ook de links in de bron klikbaar zijn.
https://nos.nl/artikel/23(...)-in-bestaande-huizen

Verder zegt Platform 31 dit over zichzelf:

quote:
Over Platform31

Kennis- en netwerkorganisatie Platform31 ziet de trends in stad en regio. We verbinden beleid, praktijk en wetenschap rondom actuele vraagstukken en komen tot een aanpak waarmee bestuurders, beleidsmakers en uitvoerders direct aan de slag kunnen. De oplossingen houden we niet voor onszelf: iedereen profiteert mee van de resultaten.

Unieke aanpak

Platform31 neemt een onafhankelijke positie in tussen overheden, maatschappelijke organisaties en marktpartijen. We brengen partijen bij elkaar, vinden het gemeenschappelijke belang en gaan aan de slag. Platform31 is een van de weinige organisaties in Europa die onderzoek, beleid en praktijk met elkaar verbindt, nationaal én internationaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:30:36 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200715884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
Een beetje context kan geen kwaad. Hoe vergelijken ze dat en waarom?
Als het onderzoek als titel heeft: "Beter benutten bestaande woningbouw" en er als inleiding op dat stukje wat ik postte het volgende gezegd wordt:

quote:
Hoe kunnen we méér woonruimte creëren, zonder bij te bouwen

Eén mogelijke oplossing voor het woningtekort die tot voor kort echter weinig aandacht krijgt, is het intensiever benutten van de bestaande woningvoorraad.
Om vervolgens met een aantal voorbeelden te komen van het "steeds extensievere woninggebruik" waaronder de vergelijkingen met 1900 en het buitenland doet bij mij de wenkbrauwen wel fronsen ja. Misschien bij jou niet omdat jij het als een soort geschiedenisles ziet...
pi_200717867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een beetje context kan geen kwaad. Hoe vergelijken ze dat en waarom?
Omdat dit onzinnige context is. Men had toen ook geen wc, douche, stromend water en elektra.

Plus rond 1900 waren de woonomstandigheden van de gemiddelde burger ongeveer op zijn slechtst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200718681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:53 schreef sp3c het volgende:
Kunnen we niet ergens een zootje huizen bijbouwen of is dat raar?
Er hoeft natuurlijk niet één oplossing voor de woningnood te zijn. Het kan ook een combinatie zijn van flink bijbouwen, de bestaande woningvoorraad beter benutten (drempels om samenwonen wegnemen) en de uitstroom van ouderen verbeteren. Domweg kiezen voor massaal bijbouwen zonder ook maar 1 seconde alternatieven of aanvullingen overwogen te hebben, zou gewoon dom zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit soort plannetjes zijn dan ook weinig meer dan een brainfart, ze komen alleen van mensen/organisaties die net wat meer bereik hebben dan de gemiddelde FOK!ker.

Platform31 zou ik niet bepaald als een brainfart willen typeren. Ze zijn redelijk gerenommeerd in de wereld van ruimtelijke ordening en hebben de nodige invloed op overheidsbeleid. Dat de gemiddelde burger er nooit van gehoord heeft, heeft er meer te maken met dat dit niet de doelgroep is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200718733
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 17:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Er hoeft natuurlijk niet één oplossing voor de woningnood te zijn. Het kan ook een combinatie zijn van flink bijbouwen, de bestaande woningvoorraad beter benutten (drempels om samenwonen wegnemen) en de uitstroom van ouderen verbeteren. Domweg kiezen voor massaal bijbouwen zonder ook maar 1 seconde alternatieven of aanvullingen overwogen te hebben, zou gewoon dom zijn.
[..]

Platform31 zou ik niet bepaald als een brainfart willen typeren. Ze zijn redelijk gerenommeerd in de wereld van ruimtelijke ordening en hebben de nodige invloed op overheidsbeleid. Dat de gemiddelde burger er nooit van gehoord heeft, heeft er meer te maken met dat dit niet de doelgroep is.
Wat doet platform31 dan concreet? En dan bedoel ik niet die wazige shit op hun website.
Dus niet: partijen verbinden, woningvoorraad beter benutten... Dat betekent niks nada noppes, maar wel bijvoorbeeld: regels opstellen dat iedereen in hun tuin een huisje mag bouwen voor hun ouders.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200719133
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat doet platform31 dan concreet? En dan bedoel ik niet die wazige shit op hun website.
Dus niet: partijen verbinden, woningvoorraad beter benutten... Dat betekent niks nada noppes, maar wel bijvoorbeeld: regels opstellen dat iedereen in hun tuin een huisje mag bouwen voor hun ouders.
Het is een kennisorganisatie waar diverse overheden (o.a. het Rijk en de G4), woningbouwcorporaties en universiteiten mensen naar afvaardigen. Daar wordt o.a. binnen bepaalde kennisgebieden het onderlinge beleid afgestemd en wordt kennis tussen partijen uitgewisseld (bijv: gemeente x overweegt om een huisvestingsvergunning te introduceren dan worden daar de overwegingen en ervaringen van andere gemeenten opgehaald). Daarnaast kunnen de deelnemende partijen ook onderzoeken in opdracht geven waarvoor dan werkgroepen vanuit de deelnemers samengesteld worden.

Zo heb je nog wel meer van dit soort samenwerkingsverbanden, bijvoorbeeld het COB voor gemeenten en partijen met tunnelinfrastructuur binnen hun areaal.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200724132
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dat illustreert toch hoe snel we vooruit zijn gegaan? Ik snap je punt niet echt, persoonlijk vind ik het juist heel interessant om te zien hoe snel Nederland van zo'n situatie naar die van vandaag is gegaan.
Het punt is om op zoek te gaan naar één punt, dat niks met de essentie van het rapport te maken hoeft te hebben, maar dat - uit de context gehaald - belachelijk gemaakt kan worden. Het doel is om daarmee aan te tonen dat het een ridicuul rapport is.
pi_200725450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij is dat exact wat er gedaan wordt, de enige vraag is hoeveel er gebouwd KAN worden en hoe snel.

Maar alle partijen willen een 1 miljoen woningen erbij rond 2030.
Enne ... waar gaan we die woningen bouwen? Mijn stad is ondertussen aardig vol.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 02:41:01 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200727804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:40 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Enne ... waar gaan we die woningen bouwen? Mijn stad is ondertussen aardig vol.
Er is zat landbouw grond.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200730772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 02:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is zat landbouw grond.
We moeten ook eten. Bovendien kun je niet zomaar boeren onteigenen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200730882
65m2 per persoon :')

Getiept vanuit mijn 144m2 huis waar ik alleen woon.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:12:20 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200731022
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

We moeten ook eten. Bovendien kun je niet zomaar boeren onteigenen.
We hoeven niet voor de halve wereld voedsel te produceren.
Even los van het gegeven dat een groot deel van de weilanden wordt gebruikt om mest op uit te rijden.

Als boeren weer kleinschaliger boeren, en dat gelijk ook diervriendelijker doen en geen veredelde voedswlfabrieken meer zijn is er genoeg landbouwgrond over, als er maar 5% landbouwgrond beschikbaar komt is dat meer dan voldoende.

Overigens hoef je niet te onteigenen, je kunt ook uitkopen, dat werkt bij de Brabantse varkensboeren ook prima.

Er zijn genoeg boeren die wel willen stoppen als ze uitgekocht worden, vooral omdat een deel geen opvolger heeft en ze over X jaar veel minder zouden krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:13:38 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200731045
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:03 schreef vosss het volgende:
65m2 per persoon :')

Getiept vanuit mijn 144m2 huis waar ik alleen woon.
Uit elkaar? Jij woonde toch samen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200731224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

We hoeven niet voor de halve wereld voedsel te produceren.
Even los van het gegeven dat een groot deel van de weilanden wordt gebruikt om mest op uit te rijden.

Als boeren weer kleinschaliger boeren, en dat gelijk ook diervriendelijker doen en geen veredelde voedswlfabrieken meer zijn is er genoeg landbouwgrond over, als er maar 5% landbouwgrond beschikbaar komt is dat meer dan voldoende.

Overigens hoef je niet te onteigenen, je kunt ook uitkopen, dat werkt bij de Brabantse varkensboeren ook prima.

Er zijn genoeg boeren die wel willen stoppen als ze uitgekocht worden, vooral omdat een deel geen opvolger heeft en ze over X jaar veel minder zouden krijgen.
Vrijwillig is prima, maar ook daar de kanttekening dat de samenleving niet hoeft op te draaien voor buitensporige opkoopprogramma's.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200731230
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:03 schreef vosss het volgende:
65m2 per persoon :')

Getiept vanuit mijn 144m2 huis waar ik alleen woon.
Haha, de jongeren laten zich maar wat graag in hun *** nemen. Op elk punt zijn ze de lul.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:29:35 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200731305
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vrijwillig is prima, maar ook daar de kanttekening dat de samenleving niet hoeft op te draaien voor buitensporige opkoopprogramma's.
Nee, maar we mogen ons wel eens realiseren waar de grondprijzen vandaan komen, want dat is wat meer dam de m² prijs voor landbouwgrond, dit soort kosten kun je er ook gewoon in verrekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200731577
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vrijwillig is prima, maar ook daar de kanttekening dat de samenleving niet hoeft op te draaien voor buitensporige opkoopprogramma's.
De samenleving draait er al volop voor op, zie alleen al de verdubbeling van het aantal daklozen. Het is juist buitensporig om op dezelfde voet door te gaan en niet bij te bouwen nadat dat structureel te weinig is gedaan.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200731831
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Haha, de jongeren laten zich maar wat graag in hun *** nemen. Op elk punt zijn ze de lul.
Dat verdienen ze dan ook. Jongeren staan te demonstreren voor klimaatmaatregelen en tegen politiegeweld in de VS op veroordeelde drugscriminelen.

Ze zouden de straat op moeten gaan voor fatsoenlijk onderwijs en betaalbare woonruimte. Nee wat doen ze, ze eisen maatregelen die wonen nog duurder maken.

Ja, dan eindig je inderdaad in een veredeld studentenhuis met 20m2 priveruimte waar je de hoofdprijs voor betaalt. Gelukkig woon je dan wel klimaatneutraal.

Er zijn maar 2 dingen die werken:
- bouwen
- grenzen dicht

Maar men laat zich in de luren leggen. Die 1 miljoen huizen gaan bij lange na niet gehaald worden. En al zou die wel gehaald worden is de woningnood niet opgelost maar slechts gehalveerd.

De bevolking blijft groeien en daar een kritische noot bij plaatsen plaatst je direct bij extreemrechts.

Dus vergeet het maar, het gaat tijdens ons leven niet opgelost worden.

Als je nu jong bent, zorg voor een veel gevraagde opleiding en verkas naar het buitenland en laat ze het hier lekker uitzoeken met hun vluchtelingen en klimaatdoelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200731916
We weten in ieder geval zeker dat de mensen dit dit soort voorstellen doen zoals politici, experts, makelaars, vastgoedbazen, belangenverenigingen, vakbonden en ga zo maar door er belang bij hebben om dit soort plannen door te drukken. De mensen zonder woning zitten aan de onderkant, hebben in feite geen inspraak en worden dus hard genaaid.

Als ALLE succesvolle, belangrijke en invloedrijke mensen een bepaald belang hebben kun je het wel vergeten dat zij mensen gaan helpen die niet tot die groep horen.
pi_200732030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar we mogen ons wel eens realiseren waar de grondprijzen vandaan komen, want dat is wat meer dam de m² prijs voor landbouwgrond, dit soort kosten kun je er ook gewoon in verrekenen.
Klopt maar uiteindelijk is het residueel bepaald. En de koopprijs staat grotendeels los van de productiekosten.

En geloof nooit de rekening van een aannemer of projectontwikkelaar die kunnen het meest winstgevende project nog verlieslatend rekenen.

En ik kan het weten want ik doe het. En controleer ook aanbiedingen.

Wil niet zeggen dat er behoorlijke plankosten zijn bij een project maar je kunt alles rondrekenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200732412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit elkaar? Jij woonde toch samen?
Ja en ja.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 11:44:15 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200732576
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en ja.
Kut voor je, sterkte! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200732808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kut voor je, sterkte! :*
Dankje, maar niet nodig hoor. Breuk is inmiddels ruim een half jaar geleden en wij hebben allebei de draad weer op gepakt nadat de verdeling van huis en spullen allemaal in goed overleg zijn gegaan :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200733120
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Dankje, maar niet nodig hoor. Breuk is inmiddels ruim een half jaar geleden en wij hebben allebei de draad weer op gepakt nadat de verdeling van huis en spullen allemaal in goed overleg zijn gegaan :)
En de hond?
Hebben jullie daar een omgangsregeling over?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200733360
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En de hond?
Hebben jullie daar een omgangsregeling over?
Met (heel veel) pijn in mijn hart heb ik besloten dat het voor Jimmy het beste was om met haar mee te gaan. Bij mij zou hij hele dagen alleen thuis zitten. En dat kon ik het beestje niet aan doen.

Hoe graag ik hem ook had willen houden; bij haar heeft hij meer aandacht en gezelschap dan dat ik hem zou kunnen geven momenteel.

Hij is inmiddels een paar keer hier op "vakantie" geweest en dat vond 'ie heel leuk. En ik ook.

Brennie en ik staan nog op goeie voet verder, dus als ik hem een keer een weekje wil hebben (als ik vakantie heb bv) dan kan dat gewoon. Maar in principe is Jimmy nu van haar.

Die keuze heb ik alleen maar kunnen maken omdat ik weet hoe gek zij met hem is en ze heel goed voor hem zorgt. :)

Desalniettemin was dat wel een moeilijke keuze. Als ik hem alle tijd, aandacht en liefde had kunnen geven die iedere hont verdient dan was ik bereid geweest om mijn huis op te geven en desnoods samen met hem onder een brug op straat te slapen iedere nacht, maar vanzelfsprekend was dat geen reële optie.

Dus gehandeld in the best interest van het beestje zelf en mijn eigen gevoelens ondergeschikt gemaakt aan het welzijn van Jim.

Niet leuk, niet makkelijk, maar wel het beste wat ik kon doen. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200733562
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:22:22 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200803988
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:58 schreef Sodemieters het volgende:
Het woord splitsen komt er niet eens in voor.
Oh ja, deze had je ook nog tegoed van mij:

quote:
Een tweede manier om de bestaande woningvoorraad beter te gebruiken, is
om de bestaande kavel intensiever te gebruiken. In het voorgaande hoofdstuk
richtten we ons op het aantal mensen en huishoudens in een woning. In dit
hoofdstuk richten we ons op uitbreiding van het aantal woningen op een kavel
door bijvoorbeeld een woning te splitsen of op te toppen. De achtergrond
moge duidelijk zijn: hoe meer mensen in een bestaand huis of op een
bestaand perceel (kunnen) wonen, des te intensiever het wordt gebruikt.
Komt rechtstreeks uit dat onderzoek...
pi_200805215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja, deze had je ook nog tegoed van mij:
[..]

Komt rechtstreeks uit dat onderzoek...
We gaan terug naar begin 19e eeuw.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200805528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja, deze had je ook nog tegoed van mij:
[..]

Komt rechtstreeks uit dat onderzoek...
Top! Dit zou je wat mij betreft dus veel vaker mogen doen. Complimenten. ^O^
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:02:51 #232
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200899144
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:54 schreef Fugue het volgende:

[..]
Alsof je op 1 salaris een heel gezin kunt onderhouden.
Makkelijk.
Prrrrr
pi_200899171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:02 schreef mspoez het volgende:

[..]
Makkelijk.
Hangt af van je woonlasten en de hoogte van dat ene inkomen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:05:58 #234
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200899202
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Zoiets hebben wij ook in gedachten. Of tzt een zorgwoning achter in de tuin, dat wij daar gaan wonen en één van de kinderen in het woonhuis.
Kunnen zelfs de kavel nog splitsen en het huis verkopen.
Ik wil niet bij de kinderen in de tuin.
Prrrrr
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:09:00 #235
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200899256
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:22 schreef vosss het volgende:

[..]
Met (heel veel) pijn in mijn hart heb ik besloten dat het voor Jimmy het beste was om met haar mee te gaan. Bij mij zou hij hele dagen alleen thuis zitten. En dat kon ik het beestje niet aan doen.

Hoe graag ik hem ook had willen houden; bij haar heeft hij meer aandacht en gezelschap dan dat ik hem zou kunnen geven momenteel.

Hij is inmiddels een paar keer hier op "vakantie" geweest en dat vond 'ie heel leuk. En ik ook.

Brennie en ik staan nog op goeie voet verder, dus als ik hem een keer een weekje wil hebben (als ik vakantie heb bv) dan kan dat gewoon. Maar in principe is Jimmy nu van haar.

Die keuze heb ik alleen maar kunnen maken omdat ik weet hoe gek zij met hem is en ze heel goed voor hem zorgt. :)

Desalniettemin was dat wel een moeilijke keuze. Als ik hem alle tijd, aandacht en liefde had kunnen geven die iedere hont verdient dan was ik bereid geweest om mijn huis op te geven en desnoods samen met hem onder een brug op straat te slapen iedere nacht, maar vanzelfsprekend was dat geen reële optie.

Dus gehandeld in the best interest van het beestje zelf en mijn eigen gevoelens ondergeschikt gemaakt aan het welzijn van Jim.

Niet leuk, niet makkelijk, maar wel het beste wat ik kon doen. ;(
Lol, co-ouderschap over een hont. Waar de moderne mens zich al niet druk over maakt.
Prrrrr
pi_200899637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:02 schreef mspoez het volgende:

[..]
Makkelijk.
Ja als je sociale huur woont.
pi_200905247
Steeds meer mensen willen single zijn en dat is de grootste groep die zorgt voor een tekort. Je kunt ook hogere flatgebouwen bouwen. In Duitsland bouwt men groteren huizen en daar zitten meerdere appartementen in.

quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:31 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe is het eigenlijk gegaan bij die deug BN'ers die wel een asielzoeker in huis wilde nemen?
Bij een BN'er mocht een asielzoeker een nachtje slapen en de rest van de BN'ers had ondanks zij het hoog van de toren bliezen geen een in huis genomen want zogenaamd "te druk".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_200905718
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 10:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mij lukt het als zwaar onderbetaalde miltair ook om op 1 salaris de hypotheek te betalen en een gezin te onderhouden...
Hoe hoog is je hypotheek dan?

Er zijn een hoop mensen die nu 1k+ pm betalen aan hypotheek/particuliere huur.
Sommige zelfs tussen de 1k en 1500.

Als je een modaal inkomen hebt kom je dan net rond wellicht maar je hebt het iig niet breed.

Met 2 inkomens gaat dat natuurkijk wel.

Ik ga eind van deze maand van sociale huur 630 pm naar koop.
Wordt ong 1k pm. Ik wil graag kopen maar in me hart vind ik het bedrag zelfs dan al iets te hoog.

Het zou niet meer dan 15/20% max van je netto inkomen moeten zijn imo. Maar is niet heel realistisch in deze tijd voor veel mensen.
pi_200905776
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:36 schreef babylon het volgende:
Er komt hier niemand bij wonen. Ik en mijn vrouw. Klaar.
Lekker burgerlijk. Babylon en z'n vrouwtje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200907358
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 10:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mij lukt het als zwaar onderbetaalde miltair ook om op 1 salaris de hypotheek te betalen en een gezin te onderhouden...
Welk ja ar gekocht?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200907549
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:54 schreef HSG het volgende:
Bij een BN'er mocht een asielzoeker een nachtje slapen en de rest van de BN'ers had ondanks zij het hoog van de toren bliezen geen een in huis genomen want zogenaamd "te druk".
Het was dan ook een retorische vraag ;)
pi_200908381
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, want die krijgt het natuurlijk spontaan heel warm van zo'n zweterige, dikke, bleke zolderkamernerd als jij. Succes verzekerd.
Nou ja hij mag toe kijken hoe zijn buurman haar neemt
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:00:02 #245
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200908440
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 10:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mij lukt het als zwaar onderbetaalde miltair ook om op 1 salaris de hypotheek te betalen en een gezin te onderhouden...
Je moet toch wel 60.000 verdienen zonder studieschulden voor een woning van 3 ton. Het gemiddelde rijtjeshuis om zo te zeggen.
pi_200908696
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 10:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mij lukt het als zwaar onderbetaalde miltair ook om op 1 salaris de hypotheek te betalen en een gezin te onderhouden...
Wat voor de een onderbetaald is, is voor de ander heel veel geld, dus dat zegt op zich weinig.

Dus wat wel van belang is, is de hoogte van het loon, hoogte van de hypotheek, en hoe groot dat gezin is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:06:51 #247
3542 Gia
User under construction
pi_200909099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:05 schreef mspoez het volgende:

[..]
Ik wil niet bij de kinderen in de tuin.
Onze achterkant ligt tegen de stoep van de straat achter ons. Daar kan dan een voorom komen.
Hoog hek ertussen en we wonen 'apart'.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:18:07 #248
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200910557
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Onze achterkant ligt tegen de stoep van de straat achter ons. Daar kan dan een voorom komen.
Hoog hek ertussen en we wonen 'apart'.
Oh dat klinkt al beter inderdaad. Ik reageerde uit de ervaring van mijn oom en tante, zij wonen nu in hun voormalige schuur, bij mijn nichtje in de inmiddels gezamenlijke tuin dus. Ik zou het niet trekken hoor, dat als ik buiten wil zitten dat mijn ouders daar dan ook al-tijd zijn.
Prrrrr
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:21:27 #249
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200910589
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 14:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat voor de een onderbetaald is, is voor de ander heel veel geld, dus dat zegt op zich weinig.

Dus wat wel van belang is, is de hoogte van het loon, hoogte van de hypotheek, en hoe groot dat gezin is.
Onderwijzerssalaris, hypotheek van 200.000. Niet erbij zeggen dat die hypotheek op wonderlijke wijze tot stand is gekomen, constructie die nu niet meer zou kunnen denk ik. Maar goed, ik was er mee geholpen als vers gescheiden moeder met een voa ex en het lukt nog steeds prima.
Prrrrr
pi_200910602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:21 schreef mspoez het volgende:

[..]
Onderwijzerssalaris, hypotheek van 200.000. Niet erbij zeggen dat die hypotheek op wonderlijke wijze tot stand is gekomen, constructie die nu niet meer zou kunnen denk ik. Maar goed, ik was er mee geholpen als vers gescheiden moeder met een voa ex en het lukt nog steeds prima.
Ik moet de eerste woning van 200k waar een gezin in kan wonen nog tegenkomen. Tegenwoordig mag je er 200k bij optellen.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:28:27 #251
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200910694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:22 schreef Fugue het volgende:

[..]
Ik moet de eerste woning van 200k waar een gezin in kan wonen nog tegenkomen. Tegenwoordig mag je er 200k bij optellen.
165m², 450m³. Passen daar 3 mensen in denk je?
Prrrrr
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:31:21 #252
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200910727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:28 schreef mspoez het volgende:

[..]
165m², 450m³. Passen daar 3 mensen in denk je?
Voor 200k zie ik in mijn regio vaak ongeveer 60m2 appartement in niet de beste wijken.
pi_200910738
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:28 schreef mspoez het volgende:

[..]
165m², 450m³. Passen daar 3 mensen in denk je?
Er staat ook 'tegenwoordig'. Dus doe mij nu eens zo'n huis voor die prijs...
pi_200910741
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:28 schreef mspoez het volgende:

quote:
Tegenwoordig mag je er 200k bij optellen.
Ik reageerde hiermee op je eerdere stelling dat je op één salaris gemakkelijk een gezin kunt onderhouden. Met een hypotheek van 200k kan dat ook wel ja. Tegenwoordig heb je daar geen huis voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2021 17:32:45 ]
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:35:19 #255
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200910780
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:31 schreef Piles het volgende:

[..]
Er staat ook 'tegenwoordig'. Dus doe mij nu eens zo'n huis voor die prijs...
Dat is waarschijnlijk wel waar ja, sorry voor mijn defensieve reactie.
Prrrrr
pi_200910823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:22 schreef Fugue het volgende:

Ik moet de eerste woning van 200k waar een gezin in kan wonen nog tegenkomen. Tegenwoordig mag je er 200k bij optellen.
Hier lukt dat nog steeds prima. :7

Ik heb een hypotheek van 171.500.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:40:55 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200910843
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier lukt dat nog steeds prima. :7

Ik heb een hypotheek van 171.500.
Waar is hier?
En nog voor dezelfde prijs?
In de flat waar ik woon heb je mix van huur en woon, zelfde appartement was in 2013 250k en is nu verkocht voor 420k. En dan heb je 90 m2 ongeveer.
pi_200910857
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier lukt dat nog steeds prima. :7

Ik heb een hypotheek van 171.500.
Ik denk dat een paar mensen nog niet weten hoe hoog je hypotheek is dus ik raad je aan het nog een paar keer te posten in verschillende topics.
pi_200910869
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Waar is hier?
En nog voor dezelfde prijs?
In de flat waar ik woon heb je mix van huur en woon, zelfde appartement was in 2013 250k en is nu verkocht voor 420k. En dan heb je 90 m2 ongeveer.
Bizar 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200910871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Waar is hier?
En nog voor dezelfde prijs?
In de flat waar ik woon heb je mix van huur en woon, zelfde appartement was in 2013 250k en is nu verkocht voor 420k. En dan heb je 90 m2 ongeveer.
Drachten.

Hetzelfde soort huis als dat van mij gaat tegenwoordig voor ongeveer 180.000 over de plank.

Maar er staat tot 2 ton nog genoeg te koop hier.

https://www.funda.nl/koop/drachten/0-200000/sorteer-prijs-op/
pi_200910876
Idee tegen woningtekort: immigratieproblematiek aanpakken, huisjesmelkers bestraffen.
pi_200910882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:42 schreef Fugue het volgende:

[..]
Ik denk dat een paar mensen nog niet weten hoe hoog je hypotheek is dus ik raad je aan het nog een paar keer te posten in verschillende topics.
Hoezo?

Volgens mij is het de eerste keer dat ik het uberhaupt post hier op Fok!.

:?
pi_200910891
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Drachten.

Hetzelfde soort huis als dat van mij gaat tegenwoordig voor ongeveer 180.000 over de plank.

Maar er staat tot 2 ton nog genoeg te koop hier.

https://www.funda.nl/koop/drachten/0-200000/sorteer-prijs-op/
Je realiseert je hopelijk wel dat dat de vraagprijs is en dat er met gemak nog een ton bij op komt he?

Overigens zijn er maar 6 woningen (waarvan 1 appartement) beschikbaar, de rest is al onder optie of verkocht.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:46:52 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200910899
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Drachten.

Hetzelfde soort huis als dat van mij gaat tegenwoordig voor ongeveer 180.000 over de plank.

Maar er staat tot 2 ton nog genoeg te koop hier.

https://www.funda.nl/koop/drachten/0-200000/sorteer-prijs-op/
Prijzen zijn daar wel een stuk lager ja. Voor mij geen optie om zo ver van werk te gaan wonen, ben wel gebonden aan Randstad/Midden Nederland.
Al gaat een woning van 180k alsnog voor 250k weg nu. Helaas -O-
pi_200910911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:46 schreef Fugue het volgende:

[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat dat de vraagprijs is en dat er met gemak nog een ton bij op komt he?

Overigens zijn er maar 6 woningen (waarvan 1 appartement) beschikbaar, de rest is al onder optie of verkocht.
Hier biedt men echt geen ton over. Het is de randstad niet.
pi_200910920
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoezo?

Volgens mij is het de eerste keer dat ik het uberhaupt post hier op Fok!.

:?
Ik zie je regelmatig posten dat je goedkoop een huis hebt kunnen kopen, terwijl je militair bent en je hele gezin kunt onderhouden, om de woningcrisis zo te downgraden.
pi_200910985
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:46 schreef Momo het volgende:

Prijzen zijn daar wel een stuk lager ja. Voor mij geen optie om zo ver van werk te gaan wonen, ben wel gebonden aan Randstad/Midden Nederland.
Al gaat een woning van 180k alsnog voor 250k weg nu. Helaas -O-
Hier in de straat is een appartement door iemand uit Amsterdam gekocht voor 129.000... Die vertelde me dat men daar in Amsterdam rustig 650.000 voor zou betalen... :')
pi_200910991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:48 schreef Fugue het volgende:
om de woningcrisis zo te downgraden.
Ach, dat hebben de meeste huizenbezitters volgens mij. Iedereen die een huis zoekt klaagt over de woningmarkt. Zodra men een huis heeft, mogen de prijzen lekker oplopen (ondanks wat gemor over OZB). Niks egoïstisch is men vreemd...
pi_200911013
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Prijzen zijn daar wel een stuk lager ja. Voor mij geen optie om zo ver van werk te gaan wonen, ben wel gebonden aan Randstad/Midden Nederland.
Al gaat een woning van 180k alsnog voor 250k weg nu. Helaas -O-
Zelfs al wil je er wel gaan wonen, dan wens ik je veel succes met bezichtigen, want als je al een afspraak kan maken is er geen mogelijkheid meer om rekening te houden met voorkeuren voor een bepaald tijdstip.

Zie bijv. het filmpje bij dit artikel over een jongen die in Drenthe een huis probeert te kopen. Met direct tientallen andere geïnteresseerden is dat zo makkelijk nog niet (ook als ze geen ton overbieden, maar een onderscheidend bod doen blijft heel lastig dan), ondanks dat de vraagprijs nog niet belachelijk hoog is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200911014
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Ach, dat hebben de meeste huizenbezitters volgens mij. Iedereen die een huis zoekt klaagt over de woningmarkt. Zodra men een huis heeft, mogen de prijzen lekker oplopen (ondanks wat gemor over OZB). Niks egoïstisch is men vreemd...
Idd. En met een beetje geluk kunnen ze een extra pandje opkopen om weer lekker te verhuren. Daarom gaat er op korte termijn ook niets veranderen en loopt het aantal daklozen steeds verder op.
pi_200911048
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Ach, dat hebben de meeste huizenbezitters volgens mij. Iedereen die een huis zoekt klaagt over de woningmarkt. Zodra men een huis heeft, mogen de prijzen lekker oplopen (ondanks wat gemor over OZB). Niks egoïstisch is men vreemd...
Deze huizenbezitter in spe zal je daar niet over horen, maar ik heb dan ook een hel van een zoektocht achter de rug en weet heel goed hoe je qua woonsituatie volledig tussen wal en schip kan vallen hier momenteel in Nederland.

Veel mensen weigeren echter gewoon zich daar daadwerkelijk in te verdiepen en framen liever andere mensen als verwend terwijl de dakloosheid het afgelopen decennium enorm is toegenomen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200911058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:48 schreef Fugue het volgende:

[..]
Ik zie je regelmatig posten dat je goedkoop een huis hebt kunnen kopen, terwijl je militair bent en je hele gezin kunt onderhouden, om de woningcrisis zo te downgraden.
In principe is hij dan een "Have". Woont daar al 20 jaar ofzo. Gekocht in betere tijden. Waar je als individu niet zoveel aan kan doen (aan die tijden). Men werd vroeger ook slapend rijk aan het huizentreintje. En dat ziet men vaak als eigen verdienste / slimmigheid nota bene. :) Een mens is gewoon slecht in dat soort percepties. Voorspoed is eigen verdienste en ellende komt van de overheid.

Ik dacht overigens wel eens ergens gelezen te hebben dat zijn hypotheek iets van 170.000 euro was. Of guldens. ;) Dan heb je geen klagen. Hoewel het in die tijd best veel was w.s.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200911060
Sommige mensen be like: Huh maar ik zie gewoon nog huizen op Funda voor vraagprijs x? Dan kun je toch gewoon nog kopen? moet je gewoon je eisen bijstellen
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:58:09 #274
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200911061
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:54 schreef Fugue het volgende:

[..]
Idd. En met een beetje geluk kunnen ze een extra pandje opkopen om weer lekker te verhuren. Daarom gaat er op korte termijn ook niets veranderen en loopt het aantal daklozen steeds verder op.
Het is best kwalijk allemaal. Ik ken 2 zussen, wonen beide nog thuis (32 en 34 jaar). Beide een HBO studie gedaan. Een heeft werk op niveau, zit te sparen voor een woning maar kan nu ook niks kopen met een budget van 200k ongeveer. Ander heeft geen werk op niveau gevonden, werkt nu in een zwembad. Kan misschien over aantal jaar sociale huurwoning krijgen, wachtlijst is 10+ jaar daar inmiddels.
pi_200911065
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:48 schreef Fugue het volgende:
Ik zie je regelmatig posten dat je goedkoop een huis hebt kunnen kopen, terwijl je militair bent en je hele gezin kunt onderhouden, om de woningcrisis zo te downgraden.
Nope. Mijn hut heeft zelfs een jaar of 10 onder water gestaan... Het is pas sinds een jaar of 2 dat mijn WOZ weer op het peil staat van het moment dat ik de woning kocht...

Maar goed, toen ik kocht heb ik wel bepaalde keuzes gemaakt ja. Maar dat mis ik wel een beetje in dat eeuwige "het is niet eerlijk" geweeklaag van jou...
pi_200911087
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is best kwalijk allemaal. Ik ken 2 zussen, wonen beide nog thuis (32 en 34 jaar). Beide een HBO studie gedaan. Een heeft werk op niveau, zit te sparen voor een woning maar kan nu ook niks kopen met een budget van 200k ongeveer. Ander heeft geen werk op niveau gevonden, werkt nu in een zwembad. Kan misschien over aantal jaar sociale huurwoning krijgen, wachtlijst is 10+ jaar daar inmiddels.
Ik kan voor ongeveer een halve ton meer kopen maar ik grijp al jaren gewoon steeds mis omdat een stel hoger kan bieden en ik heb geen zin om al mijn spaargeld in een appartement van 50m2 te steken. Dus ga ik maar weer huren voor 1000 euro excl. :')
pi_200911099
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nope. Mijn hut heeft zelfs een jaar of 10 onder water gestaan... Het is pas sinds een jaar of 2 dat mijn WOZ weer op het peil staat van het moment dat ik de woning kocht...

Maar goed, toen ik kocht heb ik wel bepaalde keuzes gemaakt ja. Maar dat mis ik wel een beetje in dat eeuwige "het is niet eerlijk" geweeklaag van jou...
Ohja laat me raden, dan moet ik maar in Zeeland of Groningen gaan wonen.
pi_200911108
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:58 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, toen ik kocht heb ik wel bepaalde keuzes gemaakt ja.
Bedankt voor het bevestigen van:
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:57 schreef Stepperoller het volgende:
Veel mensen weigeren echter gewoon zich daar daadwerkelijk in te verdiepen en framen liever andere mensen als verwend terwijl de dakloosheid het afgelopen decennium enorm is toegenomen.
pi_200911115
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In principe is hij dan een "Have". Woont daar al 20 jaar ofzo. Gekocht in betere tijden. Waar je als individu niet zoveel aan kan doen (aan die tijden). Men werd vroeger ook slapend rijk aan het huizentreintje. En dat ziet men vaak als eigen verdienste / slimmigheid nota bene. :) Een mens is gewoon slecht in dat soort percepties. Voorspoed is eigen verdienste en ellende komt van de overheid.

Ik dacht overigens wel eens ergens gelezen te hebben dat zijn hypotheek iets van 170.000 euro was. Of guldens. ;) Dan heb je geen klagen. Hoewel het in die tijd best veel was w.s.
Oh, heb ik het al eens eerder verteld??? Maar goed, het zijn euro's en 14 jaar geleden op het hoogtepunt van de bubble toen.
pi_200911129
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Ach, dat hebben de meeste huizenbezitters volgens mij. Iedereen die een huis zoekt klaagt over de woningmarkt. Zodra men een huis heeft, mogen de prijzen lekker oplopen (ondanks wat gemor over OZB). Niks egoïstisch is men vreemd...
Waarom? Je hebt niks aan hoge huizenprijzen. Je zit inderdaad met de OZB en als je de tent verkoopt, is je volgende hut natuurlijk ook duur.

Waar je wel iets aan zou hebben is een relatief duur huis: een huis dat meer in waarde is gestegen dan gemiddeld.
pi_200911145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:01 schreef Fugue het volgende:
Ohja laat me raden, dan moet ik maar in Zeeland of Groningen gaan wonen.
Qua werk was dit iig niet de meest logische keuze... Werken in het zuiden van het land en wonen in het noorden...
pi_200911158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:01 schreef Fugue het volgende:

[..]
Ohja laat me raden, dan moet ik maar in Zeeland of Groningen gaan wonen.
Ja alle leraren en verpleegkundigen moeten maar lekker in zulke uithoeken gaan wonen. Echt een goede oplossing voor deze mensen betaalbaar laten wonen. Not.

Bovendien zorgt het waterbedeffect ervoor dat die symptoombestrijding ook maar heel kort werkt. De oververhitting heeft nu al vrijwel het hele land bereikt. Vertaalt zich niet per se in vraagprijzen of tonnen overbieden, maar wel in amper kunnen bezichtigen en in de figuurlijke rij met tientallen aansluiten voor het uitbrengen van een bod.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200911162
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Qua werk was dit iig niet de meest logische keuze... Werken in het zuiden van het land en wonen in het noorden...
En dan nog maar geluk hebben dat je 1 van die 6 beschikbare woningen in heel Drachten op de kop kunt tikken. Of heb je nog niet door dat ook in de dorpen de markt oververhit raakt?
pi_200911168
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:01 schreef Piles het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van:
[..]

Mensen die dakloos raken maken gewoon de verkeerde keuzes en zijn verwend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:06:22 #285
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200911175
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Qua werk was dit iig niet de meest logische keuze... Werken in het zuiden van het land en wonen in het noorden...
Je gaat 5 keer per week op en neer met het OV?
pi_200911186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
:')
Wat klopt er niet aan?
pi_200911196
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Je gaat 5 keer per week op en neer met het OV?
Ja maar daarvoor heeft hij wel een eengezinswoning voor 170k in Drachten kunnen kopen hoor!
pi_200911216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nope, alleen de weekenden thuis.
Huh waarom heb je dan überhaupt een gezin in plaats van gewoon zaaddonor te worden? Beetje Marco Kroon-taferelen dit die maar kinderen blijft maken bij verschillende vrouwen terwijl hij geen zorgtaken op zich kan nemen.

Maar ja zal wel weer een bepaalde cultuur zijn...
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:09:14 #292
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200911217
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:05 schreef Fugue het volgende:

[..]
En dan nog maar geluk hebben dat je 1 van die 6 beschikbare woningen in heel Drachten op de kop kunt tikken. Of heb je nog niet door dat ook in de dorpen de markt oververhit raakt?
Zelfs de huurmarkt is oververhit. Ik heb begin dit jaar op 70 woningen (1000-1200 excl.) gereageerd voordat ik een woning mocht bezichtigen. Bij mij vorige apartment hadden ze de huur van 850euro naar 1100 euro verhoogd in 2,5 jaar tijd :') ze kunnen het ook gewoon maken nog
pi_200911238
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Zelfs de huurmarkt is oververhit. Ik heb begin dit jaar op 70 woningen (1000-1200 excl.) gereageerd voordat ik een woning mocht bezichtigen. Bij mij vorige apartment hadden ze de huur van 850euro naar 1100 euro verhoogd in 2,5 jaar tijd :') ze kunnen het ook gewoon maken nog
Ik heb hier zojuist gelezen dat dat je eigen keuze is.
pi_200911243
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:09 schreef Stepperoller het volgende:

Huh waarom heb je dan überhaupt een gezin in plaats van gewoon zaaddonor te worden? Beetje Marco Kroon-taferelen dit die maar kinderen blijft maken bij verschillende vrouwen terwijl hij geen zorgtaken op zich kan nemen.

Maar ja zal wel weer een bepaalde cultuur zijn...
Zoals ik al zei, bepaalde keuzes maken. Nu werk ik sinds 2019 om de hoek maar dat kan over een jaar of 4 wel weer heel anders zijn en heb ik weer een weekendrelatie. Zo werkt dat bij defensie.
pi_200911254
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Zelfs de huurmarkt is oververhit. Ik heb begin dit jaar op 70 woningen (1000-1200 excl.) gereageerd voordat ik een woning mocht bezichtigen. Bij mij vorige apartment hadden ze de huur van 850euro naar 1100 euro verhoogd in 2,5 jaar tijd :') ze kunnen het ook gewoon maken nog
Ja en wat ze tegenwoordig aan papieren van je willen hebben is ook niet meer AVG-proof. Ben echt blij dat toen ik een huurhuis zocht dat in ieder geval nog proportioneel te noemen was.

Ook een hoge inkomenseis, maar nog wel een contract voor onbepaalde tijd terwijl tegenwoordig een huurcontract steeds vaker tijdelijk is. Maximaal betalen voor maximale woononzekerheid dus.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200911257
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, bepaalde keuzes maken. Nu werk ik sinds 2019 om de hoek maar dat kan over een jaar of 4 wel weer heel anders zijn en heb ik weer een weekendrelatie. Zo werkt dat bij defensie.
Ik zou liever het probleem aanpakken in plaats van te solliciteren bij defensie om 5 dagen per week pang pang te roepen zodat ik in Drachten kan wonen.
pi_200911259
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, heb ik het al eens eerder verteld??? Maar goed, het zijn euro's en 14 jaar geleden op het hoogtepunt van de bubble toen.
Dat is dan vergelijkbaar. Hier ook een "Have". En omdat de vrouw en ik (we hadden beiden een huis) ook nog schandalig geprofiteerd hebben van het huizentreintje vonden we het verstandig om meteen 100.000 euro (zegge honderduizend) meteen af te lossen. Dat maakt dat je nu virtueel rijk bent in de randstad 15 km van Amsterdam.

Maar een verdienste is dat natuurlijk niet. Als "have" zie ik de problemen van de huidige "markt" prima. Voor de jeugd en de hele middenklasse is het een kansloos verhaal nu. Om daar schamel over te doen omdat je een ander momentum had is niet terecht natuurlijk. De problemen zijn gigantisch en er is geen echte oplossing.

Ik wacht op het eerste proces tegen de staat wegens het schenden van de grondwet. Ik acht zo'n zaak heel erg kansrijk voor de eiser. Wat er dan moet gebeuren als de staat verliest is niet duidelijk. Mogelijk een onoplosbaar probleem. Tenminste in afzienbare tijd. Dat er een plan komt dat het over 50 jaar allemaal beter is heeft de huidige jeugd niet veel aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200911268
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:05 schreef Fugue het volgende:

[..]
En dan nog maar geluk hebben dat je 1 van die 6 beschikbare woningen in heel Drachten op de kop kunt tikken. Of heb je nog niet door dat ook in de dorpen de markt oververhit raakt?
En dan elke dag 200 km heen en 200 km terug. Nee dat is wenselijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200911270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:10 schreef Fugue het volgende:

[..]
Ik heb hier zojuist gelezen dat dat je eigen keuze is.
Het moment kiezen waarop je geboren wordt zodat je kan bepalen of de woningmarkt dan oververhit is op het moment dat je meerderjarig bent? Tof, hoe gaat dat in zijn werk?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:15:58 #301
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200911310
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nope, alleen de weekenden thuis.
Dat vind ik wel een hele grote offering
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')