abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:37:50 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200666064
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-je-hart~a45bc4fc/

Syrisch meisje (11) strandt moederziel alleen op station Utrecht Centraal. ‘Dit raakt je in je hart’
Een jong Syrisch meisje is vandaag moederziel alleen gestrand op station Utrecht Centraal, zonder een woord Nederlands of Engels te spreken. Agenten hebben zich over haar ontfermd en opvang voor haar geregeld.

Servicemedewerkers van de NS zagen het meisje zaterdagmiddag op station Utrecht Centraal. Met een koffertje liep ze moederziel alleen door de hal. Ze bleek geen Nederlands of Engels te spreken. De medewerkers belden daarop de politie en gaven het meisje intussen wat te eten en te drinken, zo schrijft de wijkagent op Instagram.



Een behulpzame voorbijganger bracht redding: hij kon ontcijferen welk dialect het meisje sprak. Daarop kon men haar geruststellen en meenemen naar het politiebureau. Het meisje bleek 11 jaar oud, afkomstig uit Syrië en zonder enige documentatie of ouders in Utrecht aangekomen te zijn.

‘Het raakt je in je hart’
De politie laat weten dat ‘de juiste opvang’ wordt geregeld voor dit jonge meisje. ,,Het raakt je echt in je hart dat zo’n jong kind, moederziel en alleen, aan haar lot over gelaten wordt in een voor haar vreemd land... Gelukkig hebben we met meerdere disciplines en behulp van zorgzame burgers wat voor haar kunnen betekenen en gaat zij hopelijk een goede toekomst tegemoet,” zo besluiten de wijkagenten het relaas.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 augustus 2021 @ 01:43:25 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200666087
Treurig, arm kind ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:45:41 #3
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_200666092
express alleen op de trein gezet door de ouders en dan hier zielig komen doen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:56:40 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200666134
Dat kan wel eens een nieuwe trend worden, zet je kinderen op de trein richting Nederland ... :{
Ik ben inmiddels overleden
pi_200666249
De ouders volgen wel, maak je geen zorgen
Cindy De Vuyst
pi_200667324
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:23 schreef einzeinz het volgende:
De ouders volgen wel, maak je geen zorgen
En broers, neven, ooms, etc.
pi_200667915
quote:
15s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:56 schreef Enchanter het volgende:
Dat kan wel eens een nieuwe trend worden, zet je kinderen op de trein richting Nederland ... :{
Het is geen trend, dit gebeurt al heel lang en heel vaak. AMA’s heten ze. Alleenstaande minderjarige asielzoeker.
Protège moi de mes désirs.
pi_200667997
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 07:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan, maar kan ook gewoon dat de rest van de familie nu na komt reizen.
Dat is onze wetgeving.

1. Dit kind krijgt assiel.

2. Gezinshereniging.
pi_200668032
Haar koffer was eigenlijk het eerste wat me opviel. Bij een vluchteling stel ik me zo voor dat diegene er verslonst bij loopt in semi kapotte dingen. Haar koffer ziet er netjes en nieuw uit.


Misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld van vluchtelingen wat dat betreft.
pi_200668061
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:45 schreef Yurithemaster het volgende:
express alleen op de trein gezet door de ouders en dan hier zielig komen doen.
Jij hebt achtergrondinformatie ja?

[ Bericht 11% gewijzigd door yvonne op 01-08-2021 11:28:12 ]
pi_200668081
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Jij hebt achtergrondinformatie ja?


Eens dat sommige reacties wel wat genuanceerder mogen, maar het is natuurlijk niet zo gek dat mensen dit denken.

Overigens is het nu prioriteit nummer 1 om goed voor dat meisje te zorgen, ongeacht met welke bedoelingen ze hier kwam.

[ Bericht 8% gewijzigd door yvonne op 01-08-2021 11:28:21 ]
pi_200668162
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:14 schreef Mortaxx het volgende:
Helemaal alleen vanuit Syrië hierheen gereisd. Wat knap, ik kon op die leeftijd net zelfstandig naar school lopen!
En dan ook precies op Utrecht CS uitkomen!

Ik denk niet dat dat meisje überhaupt in de trein heeft gezeten. Die is daar gewoon met koffer en al afgezet.
pi_200668198
quote:
Een behulpzame voorbijganger bracht redding: hij kon ontcijferen welk dialect het meisje sprak.
Dát kwam goed uit! Je moet maar net het geluk hebben dat daar juist een deskundige in Syrische dialecten langsloopt.
pi_200668213
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dát kwam goed uit! Je moet maar net het geluk hebben dat daar juist een deskundige in Syrische dialecten langsloopt.
Ik kwam hier voor deze opmerking. Wel erg toevallig, wat een geluk!
  zondag 1 augustus 2021 @ 08:25:13 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200668217
Zij zal waarschijnlijk niet veel inspraak hebben gehad wat betreft dit reisje. Je moet bij de ouders zijn.
pi_200668228
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat dat meisje al vanaf Syrië in de trein heeft gezeten is gewoon nonsens. Vraag is, waar is ze opgestapt. Of ze is inderdaad daar zo afgezet.
Ja, voor de show kunnen ze haar in Zuilen op de trein gezet hebben.
pi_200668357
Zo de zuurgraad van de meeste reacties heeft weer een nieuw dieptepunt hier bereikt. :')
  zondag 1 augustus 2021 @ 08:40:38 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200668400
(Opmerking over emphathie is niet relevant meer na weghalen posts.)

[ Bericht 60% gewijzigd door Eightyone op 01-08-2021 12:07:50 ]
pi_200668412
Vanuit mijn comfortabele positie kan ik het mij niet voorstellen in een tijd van oorlog mijn gezin achter te laten in de oorlogssituatie of om mijn kind naar een ander land te sturen. Ik ben mij er van bewust dat er andere krachten spelen als er sprake is van acuut levensgevaar maar het is zo'n ver van mijn bed show.

Voor dit arme meisje kan ik het alleen maar enorm tragisch vinden, wat een beangstigende ervaring moet dit zijn geweest zeg. Hopelijk dat zij een positief leven kan opbouwen in ons land met haar familie en bijbehorend levensgeluk.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200668533
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:45 schreef Yurithemaster het volgende:
express alleen op de trein gezet door de ouders en dan hier zielig komen doen.
En wat kan dat kind daar aan doen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200668625
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dát kwam goed uit! Je moet maar net het geluk hebben dat daar juist een deskundige in Syrische dialecten langsloopt.
Wat een onzin. Iedere Arabisch sprekende kan horen of iemand uit Egypte, Syrië of Marokko komt aan het Arabisch dat ze spreken. Niks toevalligs aan.
Protège moi de mes désirs.
pi_200668690
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Empathie is idd niet overvloedig aanwezig.
Ik heb emphathie voor het kind. Niet voor de ouders die haar dit flikken.
pi_200668837
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:56 schreef arvensis het volgende:

[..]

Wat een onzin. Iedere Arabisch sprekende kan horen of iemand uit Egypte, Syrië of Marokko komt aan het Arabisch dat ze spreken. Niks toevalligs aan.
En kwam net die behulpzame persoon langs. Wat een geluk!
pi_200668869
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En kwam net die behulpzame persoon langs. Wat een geluk!
Doe je je alleen zo voor, of ben je echt zo?
Protège moi de mes désirs.
pi_200668910
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:10 schreef arvensis het volgende:

[..]

Doe je je alleen zo voor, of ben je echt zo?
Inderdaad. Die vraag hadden ze de mulilinguïstisch deskundige moeten stellen die exact op het juiste moment op de juiste plaats was.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2021 09:14:39 ]
pi_200669159
Ik neem aan dat ze tijdens de reis controleurs in de trein heeft gezien. En niet eentje die vragen gaan stellen als ze een meisje alleen treffen tijdens zo'n reis?
  zondag 1 augustus 2021 @ 09:33:35 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200669170
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik neem aan dat ze tijdens de reis controleurs in de trein heeft gezien. En niet eentje die vragen gaar stellen als ze een meisje alleen treffen tijdens zo'n reis?
Of om een kaartje vragen? Of om ID als je geen kaartje laat zien?
Dit verhaal zitten teveel gaten in.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200669199
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik neem aan dat ze tijdens de reis controleurs in de trein heeft gezien. En niet eentje die vragen gaan stellen als ze een meisje alleen treffen tijdens zo'n reis?
Zoveel controleurs zitten er niet meer in de treinen. Of ze zijn er wel maar controleren nauwelijks.
  zondag 1 augustus 2021 @ 09:36:08 #29
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200669201
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, voor de show kunnen ze haar in Zuilen op de trein gezet hebben.
Zoiets ligt wel voor de hand.
Zonder chipkaart kom je die stationshal niet in of uit, behalve als je van een ander station zonder poortjes komt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_200669251
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zoveel controleurs zitten er niet meer in de treinen. Of ze zijn er wel maar controleren nauwelijks.
Ik ben meerdere keren met de trein naar Denemarken geweest en ik heb elke keer controleurs gezien. In alledrie de landen waar de trein door reed.

En al zouden er weinig controleurs zijn, je maakt mij niet wijs dat ze niemand gezien heeft die reis.

Daarbij moet ze maar net elke keer op het goede station staan om een aansluiting te kunnen pakken. Dat klinkt logisch, maar heel wat treinstations zijn best ingewikkeld voor een kind alleen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sunshine1982 op 01-08-2021 09:55:24 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 09:39:10 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200669252
Wat zielig :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200669371
Zal wel een gastgezin / voogd voor dat kind worden geregeld en met 11 jaar is iemand er vroeg bij voor inburgering. Een kind van die leeftijd spreekt binnen een half jaar nederlands.
pi_200669541
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Voor dit arme meisje kan ik het alleen maar enorm tragisch vinden, wat een beangstigende ervaring moet dit zijn geweest zeg. Hopelijk dat zij een positief leven kan opbouwen in ons land met haar familie en bijbehorend levensgeluk.
Het is ook tragisch. Maar het is wel onderdeel van het systeem dat we hier hebben. In Nederland krijg je opvang en als Syriër hoogstwaarschijnlijk een verblijfsvergunning. Waarbij een minderjarig meisje natuurlijk helemaal goed scoort qua zieligheid en hulp die je kan krijgen.

Er zijn wel obstakels zoals de Middellandse zee, grenshekken en controles, maar zolang het lonend is (met een verblijf voor je gezin) blijven mensen proberen om hier te komen.
pi_200669841
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben meerdere keren met de trein naar Denemarken geweest en ik heb elke keer controleurs gezien. In alledrie de landen waar de trein door reed.

En al zouden er weinig controleurs zijn, je maakt mij niet wijs dat ze niemand gezien heeft die reis.

Daarbij moet ze maar net elke keer op het goede station staan om een aansluiting te kunnen pakken. Dat klinkt logisch, maar heel wat treinstations zijn best ingewikkeld voor een kind alleen.
Tuurlijk. Sowieso heb je bij elke grensovergang paspoortcontrole buiten de EU en al helemaal tussen Syrië en de EU. Maar ook binnen de EU heb ik dit meegemaakt.
pi_200669856
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:48 schreef Makrelis het volgende:
Zal wel een gastgezin / voogd voor dat kind worden geregeld en met 11 jaar is iemand er vroeg bij voor inburgering. Een kind van die leeftijd spreekt binnen een half jaar nederlands.
Iets vertelt mij dat de multilinguïst uit het verhaal dit meisje blijft souffleren

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2021 10:25:53 ]
pi_200670133
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:03 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Zie je dat kind al staan bij het loket in Syrie "Enkeltje Utrecht CS alstublieft".
Of kun je zwartreizen van Damuscus naar Utrecht zonder 1 keer gecontroleerd te worden ?

Het verhaal rammelt van alle kanten
Een meisje van elf bedenkt ook niet zelf dat ze naar Nederland wil, dat is haar door anderen ingeprent. Daarbij zijn er inderdaad vele controles en kun je niet rechtstreeks van Syrië naar Nederland reizen.

Het meest logische is dat dit meisje is afgezet of alleen het laatste stuk zelfstandig gereisd heeft.
pi_200670205
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een meisje van elf bedenkt ook niet zelf dat ze naar Nederland wil, dat is haar door anderen ingeprent. Daarbij zijn er inderdaad vele controles en kun je niet rechtstreeks van Syrië naar Nederland reizen.

Het meest logische is dat dit meisje is afgezet of alleen het laatste stuk zelfstandig gereisd heeft.
De vraag is, was Nederland wel de bedoeling? Misschien was laten we zeggen Frankrijk de bedoeling en heeft ze een verkeerde trein gepakt. Waar is ze opgestapt?

Allemaal vragen...
  zondag 1 augustus 2021 @ 10:43:58 #38
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200670226
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Jij hebt achtergrondinformatie ja?


Wat is er smerig aan het wantrouwen dat dit meisje niet van Damascus CS hier naartoe is gereisd en dus binnen Europa op de trein gezet moet zijn? Niemand hier laat zich negatief over het meisje uit maar je moet toch wel heel erg verblind zijn door emoties wil je niet inzien dat hier een luchtje aanzit.

[ Bericht 7% gewijzigd door yvonne op 01-08-2021 11:31:17 ]
  zondag 1 augustus 2021 @ 10:48:18 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200670319
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En kwam net die behulpzame persoon langs. Wat een geluk!
Met de hoeveelheid Arabisch sprekenden in Nederland tegenwoordig is dat eigenlijk niet zo heel toevallig meer hoor.

Lijkt mij ook dat het meisje als een soort breekijzer door haar familie gebruikt wordt. Wmb zou je hier de ouders per direct alle ouderlijke rechten moeten ontnemen, dus geen enkel gezag en ook geen familie hereniging of wat dan ook. Nu heeft het kind zelf ook wel een recht op familie leven, maar in dit soort gevallen valt voor mij wel te rechtvaardigen dat ze bij haar natuurlijke ouders geen veilig familie leven heeft. Dus dat de staat zorgt voor een veilig pleeggezin waar ze wel een familie leven kan hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200670357
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben meerdere keren met de trein naar Denemarken geweest en ik heb elke keer controleurs gezien. In alledrie de landen waar de trein door reed.

En al zouden er weinig controleurs zijn, je maakt mij niet wijs dat ze niemand gezien heeft die reis.

Daarbij moet ze maar net elke keer op het goede station staan om een aansluiting te kunnen pakken. Dat klinkt logisch, maar heel wat treinstations zijn best ingewikkeld voor een kind alleen.
Ik bedoel in Nederland. Ik reis regelmatig met de trein en zie zelden controleurs nog echt controleren.

Maar goed, als het een nieuwe tendens wordt om kinderen weerloos op pad te sturen als een soort vooruitgeschoven post hebben we wel een probleem.
pi_200670458
Eén meisje wordt nu een nieuwsbericht. Maar het schijnt veel meer voor te komen. Van de site van Amnesty:

quote:
Alleenstaande minderjarige asielzoekers werden soms ‘vooruit gezonden’ omdat men de kans voor een kind om asiel te krijgen groter acht dan voor een volwassene. In Nederland steeg het aantal alleenstaande minderjarige asielzoekers vanaf midden jaren negentig sterk, tot 7.800 in 2000. Als reactie daarop is vanaf 2001 het ama-beleid veel strenger geworden.

Hierdoor werd het aantal ama’s veel minder, tot enkele honderden per jaar. De grootste groepen waren voorheen afkomstig uit Angola, China, Sierra Leone en Guinee. Hun vlucht was bijna altijd door middel van mensensmokkel geregeld. Vanaf 2015 nam het aantal ama’s weer sterk toe, tot zo’n 3500. Ze kwamen vooral uit Syrië.
  zondag 1 augustus 2021 @ 10:57:53 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200670495
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:45 schreef Fugue het volgende:

[..]

“Hier zielig komen doen” “graag retour sturen”
Vind jij normaal om te zeggen over een 11-jarig meisje uit oorlogsgebied? Duidelijk.
Jij denkt werkelijk dat dit meisje vanuit Syrie hierheen gereisd is? Vergeet dat maar. Dit kind is in een veilig Europees land op de trein gezet. Dit kind wordt gebruikt door de smokkelmaffia om de kans op asiel voor de familie zo groot mogelijk te maken. Ik zeg maffia omdat het dat gewoon is. Hoe er momenteel met de vluchtelingenproblematiek wordt omgegaan zijn we bezig de onderwereld te spekken. Of dacht je dat de organisaties die zich met mensensmokkel bezighouden niet in andere takken van sport actief zijn?
pi_200670539
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat dit meisje vanuit Syrie hierheen gereisd is? Vergeet dat maar. Dit kind is in een veilig Europees land op de trein gezet. Dit kind wordt gebruikt door de smokkelmaffia om de kans op asiel voor de familie zo groot mogelijk te maken. Ik zeg maffia omdat het dat gewoon is. Hoe er momenteel met de vluchtelingenproblematiek wordt omgegaan zijn we bezig de onderwereld te spekken. Of dacht je dat de organisaties die zich met mensensmokkel bezighouden niet in andere takken van sport actief zijn?
10 tegen 1 dat ze niet eens met de trein is gekomen maar gedumpt is up Utrecht CS na een autoritje met een paar mensensmokkelaars. Arm kind.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_200670683
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat dit meisje vanuit Syrie hierheen gereisd is? Vergeet dat maar. Dit kind is in een veilig Europees land op de trein gezet. Dit kind wordt gebruikt door de smokkelmaffia om de kans op asiel voor de familie zo groot mogelijk te maken. Ik zeg maffia omdat het dat gewoon is. Hoe er momenteel met de vluchtelingenproblematiek wordt omgegaan zijn we bezig de onderwereld te spekken. Of dacht je dat de organisaties die zich met mensensmokkel bezighouden niet in andere takken van sport actief zijn?
Wat kan dat meisje daaraan doen dan?

Heb je dit trouwens ergens gelezen of ben je paranormaal begaafd dat je precies weet hoe de situatie zit.
pi_200670903
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:48 schreef nixxx het volgende:

[..]

Met de hoeveelheid Arabisch sprekenden in Nederland tegenwoordig is dat eigenlijk niet zo heel toevallig meer hoor.

Lijkt mij ook dat het meisje als een soort breekijzer door haar familie gebruikt wordt. Wmb zou je hier de ouders per direct alle ouderlijke rechten moeten ontnemen, dus geen enkel gezag en ook geen familie hereniging of wat dan ook. Nu heeft het kind zelf ook wel een recht op familie leven, maar in dit soort gevallen valt voor mij wel te rechtvaardigen dat ze bij haar natuurlijke ouders geen veilig familie leven heeft. Dus dat de staat zorgt voor een veilig pleeggezin waar ze wel een familie leven kan hebben.
Ze moeten maar net dit specifieke dialect spreken en nog heel erg behulpzaam zijn ook. Ben je ooit op Utrecht CS geweest? Behulpzaamheid (onbetaald) voor de medemens is hier als eerste gestorven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2021 11:17:57 ]
pi_200671057
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ze moeten maar net dit specifieke dialect spreken en nog heel erg behulpzaam zijn ook. Ben je ooit op Utrecht CS geweest? Behulpzaamheid (onbetaald) voor de medemens is hier als eerste gestorven.
Lijkt mij onzin. Ik kan als rotterdammer met een amsterdammer communiceren en aan het dialect vaststellen ofdat die persoon uit de zaanstreek komt
  zondag 1 augustus 2021 @ 11:26:18 #47
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200671119
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:07 schreef Fugue het volgende:

[..]

Wat kan dat meisje daaraan doen dan?

Heb je dit trouwens ergens gelezen of ben je paranormaal begaafd dat je precies weet hoe de situatie zit.
Kom op, je gaat de industrie achter immigratie toch niet ontkennen. Dat dit meisje daarvoor is gebruikt, want natuurlijk zal zij het niet verzonnen hebben, lijkt me best waarschijnlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200671165
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kom op, je gaat de industrie achter immigratie toch niet ontkennen. Dat dit meisje daarvoor is gebruikt, want natuurlijk zal zij het niet verzonnen hebben, lijkt me best waarschijnlijk.
Dat zie je me nergens ontkennen. Snap nog steeds niet waarom je dan uitspraken als
“Hier zielig komen doen” “graag retour sturen” normaal moet vinden over een meisje van 11.
  Admin zondag 1 augustus 2021 @ 11:33:41 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200671260
Opgeschoond, en vanaf hier
---------------------------------
Over het item en niet over en op elkaar }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_200671412
Als ze alleen hierheen kan komen, kan ze ook alleen terug.
pi_200671483
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ze moeten maar net dit specifieke dialect spreken en nog heel erg behulpzaam zijn ook. Ben je ooit op Utrecht CS geweest? Behulpzaamheid (onbetaald) voor de medemens is hier als eerste gestorven.
Ik heb het net uitgelegd aan je, maar je wíl het niet snappen.

Als jij in China voorbij een Vlaams jongetje zou lopen en je zou horen dat hij Vlaams spreekt, dan zou je toch ook helpen met vertalen? En je zou toch ook kunnen constateren dat het jongetje hoogstwaarschijnlijk uit België komt? Doe niet zo dom.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 01-08-2021 17:18:15 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 augustus 2021 @ 11:50:29 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200671496
Hoe kan dit
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 1 augustus 2021 @ 11:54:21 #53
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200671531
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat zie je me nergens ontkennen. Snap nog steeds niet waarom je dan uitspraken als
“Hier zielig komen doen” “graag retour sturen” normaal moet vinden over een meisje van 11.
Nou ja, je suggereert dat the-eye maar wat raaskalt met die opmerking over een glazen bol. Ik vind het een best waarschijnlijke aanname.

En op mijn beurt heb ik weer nooit gezegd dat ik die uitspraken beschaafd vind.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200671695
Ik neem aan dat dit wel verder uitgezocht wordt... Bij de IND zijn ze ook niet gek!
pi_200672885
Kind hier een toekomst bieden. Traceren wie de ouders zijn, zodat je de ouders hier geen voet aan grond laat geven.
Iedereen redelijk mens blij. Geen familiehereniging, en je hoeft ook geen kind op het vliegtuig te zetten terug naar Syrie.

Verder is dit natuurlijk niets meer dan een psy-op. Er is geen rechtsstreekse treinverbinding tussen Syrie en Utrecht Centraal. Ze is niet 'gestrand' maar gedropt.
pi_200675084
Had ze een mondluier om?
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:39:48 #57
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200675113
Zie je nou wel? Het hoeft niet altijd zo agressief!
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:02:25 #58
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_200675873
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dát kwam goed uit! Je moet maar net het geluk hebben dat daar juist een deskundige in Syrische dialecten langsloopt.
Nou, we hebben er inmiddels tienduizenden Syriërs geïmporteerd, zo bijzonder lijkt het niet dat er een op Utrecht CS rondloopt. En ik kan ook wel een beetje aan Nederlandse dialecten horen uit welke streek iemand vandaan komt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_200676757
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:59 schreef theunderdog het volgende:
Kind hier een toekomst bieden. Traceren wie de ouders zijn, zodat je de ouders hier geen voet aan grond laat geven.
Iedereen redelijk mens blij. Geen familiehereniging, en je hoeft ook geen kind op het vliegtuig te zetten terug naar Syrie.

Verder is dit natuurlijk niets meer dan een psy-op. Er is geen rechtsstreekse treinverbinding tussen Syrie en Utrecht Centraal. Ze is niet 'gestrand' maar gedropt.
Ik zie niet in wat de logica is achter de stelling om het kind hier een toekomst te bieden.

Er zijn ongetwijfeld nog miljoenen 11-jarige kinderen ter wereld die er slechter aan toe zijn. Het enige verschil is dat dit kind op een of andere manier op Utrecht CS terecht is gekomen. Was hetzelfde kind gestrand op Damascus CS had er hier geen haan naar gekraaid.

We hebben dus een macaber spel gecreëerd waarbij het de bedoeling is om, waar je ook vandaan komt, het Nederlands grondgebied te bereiken. Lukt dat, dan krijg je alles. Lukt dat niet, dan krijg je niets.
pi_200676958
Er zijn weinig of geen treinen uit het buitenland, die Utrecht Centraal als eindbestemming hebben
pi_200677266
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

En dan ook precies op Utrecht CS uitkomen!

Ik denk niet dat dat meisje überhaupt in de trein heeft gezeten. Die is daar gewoon met koffer en al afgezet.
Nou, ik wil helemaal niet zo denken, maar ik kon deze gedachte ook niet onderdrukken. Vind het wat ongeloofwaardig allemaal.

Neemt niet weg dat ze goed moet worden opgevangen. Kan zo'n kind niet aan haar lot overlaten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:44:34 #62
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200677323
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nou, ik wil helemaal niet zo denken, maar ik kon deze gedachte ook niet onderdrukken. Vind het wat ongeloofwaardig allemaal.

Neemt niet weg dat ze goed moet worden opgevangen. Kan zo'n kind niet aan haar lot overlaten.
Zou je naast haar zijn gaan zitten in het busje, mits zij zich goed zou gedragen?
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200677437
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:44 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Zou je naast haar zijn gaan zitten in het busje, mits zij zich goed zou gedragen?
Dit vraagt meer uitleg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200677477
Ik Ben benieuwd of het ware verhaal nog naar buiten komt.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:54:42 #65
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200677560
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dit vraagt meer uitleg.
In het hypothetische geval waarin jij de taak krijgt om het meisje te vervoeren naar een plek waar men zich eens even nadrukkelijker kan bekommeren om haar, zou jij dan naast haar gaan zitten in het busje?
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200677665
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nou, ik wil helemaal niet zo denken, maar ik kon deze gedachte ook niet onderdrukken. Vind het wat ongeloofwaardig allemaal.

Neemt niet weg dat ze goed moet worden opgevangen. Kan zo'n kind niet aan haar lot overlaten.
Wat ook exact de réden is dat ze daar is achtergelaten.
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:03:23 #67
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200677784
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Wat ook exact de réden is dat ze daar is achtergelaten.
Al het uitschot belandt uiteindelijk op Hoog Catherijne :')
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200677854
Hoezo juist opvang, terug naar haar eigen land zul je bedoelen /s
pi_200677889
Kan best dat ze uit een familie in Duitsland komt en dat die familie haar op de trein heeft gezet omdat ze anders met de familie mee terug zou worden gestuurd naar Syrië
pi_200678297
Heeft ze mazzel niet de verkeerde te zijn tegengekomen.
pi_200678312
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:06 schreef jameshond7 het volgende:
Hoezo juist opvang, terug naar haar eigen land zul je bedoelen /s
Geen sarcasme voor nodig.
Syrie is veilig genoeg voor repatriëring.
pi_200678586
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:49 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ik heb het net uitgelegd aan je, maar je wíl het niet snappen.

Als jij in China een voorbij een Vlaams jongetje zou lopen en je zou horen dat hij Vlaams spreekt, dan zou je toch ook helpen met vertalen? En je zou toch ook kunnen constateren dat het jongetje hoogstwaarschijnlijk uit België komt? Doe niet zo dom.
Waarom moet je t persoonlijk maken?
pi_200679140
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Waarom moet je t persoonlijk maken?
Ik zie er niks persoonlijks aan die posts. Ondertussen beschuldig je zelf tussen de regels door een behulpzaam persoon die je beschuldigt van medeplichtigheid zonder dat te kunnen bewijzen.
pi_200679280
Duidelijk vooropgezet. Triest voor dat kind. De gezinshereniging zal snel volgen.

Zolang statushouders op alles voorrang krijgen en zeer royale, zeker naar internationale standaarden, voorzieningen krijgen toebedeeld zoals een huis en uitkering, krijg je met dit soort ‘trucs’ te maken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:39:55 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200679793
Maar dit meisje is geen 3 jaar, die zal met een tolk erbij toch prima kunnen vertellen waar ze vandaan komt en hoe ze hier gekomen is?
pi_200679903
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:10 schreef Makrelis het volgende:

[..]

Ik zie er niks persoonlijks aan die posts. Ondertussen beschuldig je zelf tussen de regels door een behulpzaam persoon die je beschuldigt van medeplichtigheid zonder dat te kunnen bewijzen.
Ok.
pi_200681459
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat de logica is achter de stelling om het kind hier een toekomst te bieden.

Er zijn ongetwijfeld nog miljoenen 11-jarige kinderen ter wereld die er slechter aan toe zijn. Het enige verschil is dat dit kind op een of andere manier op Utrecht CS terecht is gekomen. Was hetzelfde kind gestrand op Damascus CS had er hier geen haan naar gekraaid.

We hebben dus een macaber spel gecreëerd waarbij het de bedoeling is om, waar je ook vandaan komt, het Nederlands grondgebied te bereiken. Lukt dat, dan krijg je alles. Lukt dat niet, dan krijg je niets.
Er is geen logica. Ik heb gewoon geen trek een kind weer naar haar land van herkomst te sturen. Zeker niet als dat een land is in conflict.

Ga jij het doen? en word je extra streng als ze je huilend smeekt? succes.
pi_200681753
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen logica. Ik heb gewoon geen trek een kind weer naar haar land van herkomst te sturen. Zeker niet als dat een land is in conflict.

Ga jij het doen? en word je extra streng als ze je huilend smeekt? succes.
Iets verder in de toekomst kijken. Dit kind van 11 jaar heeft over 10 jaar mogelijk al drie kinderen en over 20 jaar mogelijk tien kinderen. Gaan die kinderen dan integreren in de Nederlandse samenleving of is, statistisch gezien, de kans groter dat ze op een of andere manier in de criminaliteit belanden?

Waarom en hoe lang moet Nederland problemen uit het buitenland blijven importeren? Is de Nederlandse bevolking verantwoordelijk voor de ellende in Syrië?

Praktisch gezien, voor dit kind (en alle vergelijkbare gevallen): terug naar Syrië brengen, in overleg met de authoriteiten aldaar in een weeshuis laten opnemen. Mocht het kind geen wees zijn, dan komen de ouders vanzelf tevoorschijn.
pi_200682238
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Zo de zuurgraad van de meeste reacties heeft weer een nieuw dieptepunt hier bereikt. :')
Zelfs dit autistische brein van mij snapt nog dat de meeste van die cynische reacties niet op dat meisje zelf gericht zijn, maar op datgene wat dit soort gevallen faceliteerd. Los van dit verhaal van het arme meisje; er werkt een hele industrie van mensensmokkel die handig misbruik maakt van onschuldige kinderen en ons kwestbare systeem.

En daar moet echt eens goed beleid op gemaakt worden. Hard, vele maken harder zelfs, maar wel fair. Als er niets veranderd zal men dit zelf blijven faciliteren.

Wat precies het verhaal van dit meisje is, dat moet nog blijken (als we al de waarheid te weten komen), maar ik vind zoiets als dit toch wel heel erg opmerkelijk. Heeft ze dan dus geen ouders/verzorgers meer en is ze op eigen houtje op de trein gestapt (waar vandaan dan en met welk geld), en is ze geen enkele keer opgemerkt door anderen reizigers of controleurs? Vreemd dan.

Ik vind dat allemaal zeer onaannemelijk. En als je er dan ook nog eens van op de hoogte bent dat er een hele industrie van smokkelaars actief is, waarvan de situatie van dat meisje een soort van handels kenmerk is, dan zijn alle redenen van wantrouwen gegrond.

Dan krijg je van dat soort cynische "zure" reacties -en dat kun je dan niet leuk vinden- maar die reacties zijn niet heel onbegrijpelijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200682943
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Iets verder in de toekomst kijken. Dit kind van 11 jaar heeft over 10 jaar mogelijk al drie kinderen en over 20 jaar mogelijk tien kinderen. Gaan die kinderen dan integreren in de Nederlandse samenleving of is, statistisch gezien, de kans groter dat ze op een of andere manier in de criminaliteit belanden?

Waarom en hoe lang moet Nederland problemen uit het buitenland blijven importeren? Is de Nederlandse bevolking verantwoordelijk voor de ellende in Syrië?

Praktisch gezien, voor dit kind (en alle vergelijkbare gevallen): terug naar Syrië brengen, in overleg met de authoriteiten aldaar in een weeshuis laten opnemen. Mocht het kind geen wees zijn, dan komen de ouders vanzelf tevoorschijn.
Ik hoef helemaal niet verder in de toekomst te kijken. Van mij mag dit meisje blijven. Punt.
pi_200683067
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet verder in de toekomst te kijken. Van mij mag dit meisje blijven. Punt.
Als jij hiervoor persoonlijk alle huidige en toekomstige kosten wil dragen, dan is dat vermoedelijk wel te regelen.
pi_200683244
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Als jij hiervoor persoonlijk alle huidige en toekomstige kosten wil dragen, dan is dat vermoedelijk wel te regelen.
Nee, dat ga ik niet. We betalen gezamenlijk.
pi_200683267
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat ga ik niet. We betalen gezamenlijk.
Ah, jij wil andermans geld uitgeven! Nu begrijp ik het.
pi_200683289
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ah, jij wil andermans geld uitgeven! Nu begrijp ik het.
Werk hard en betaal belasting. Kleinburger.
  zondag 1 augustus 2021 @ 21:05:40 #85
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200683318
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Iets verder in de toekomst kijken. Dit kind van 11 jaar heeft over 10 jaar mogelijk al drie kinderen en over 20 jaar mogelijk tien kinderen. Gaan die kinderen dan integreren in de Nederlandse samenleving of is, statistisch gezien, de kans groter dat ze op een of andere manier in de criminaliteit belanden?

Waarom en hoe lang moet Nederland problemen uit het buitenland blijven importeren? Is de Nederlandse bevolking verantwoordelijk voor de ellende in Syrië?

Praktisch gezien, voor dit kind (en alle vergelijkbare gevallen): terug naar Syrië brengen, in overleg met de authoriteiten aldaar in een weeshuis laten opnemen. Mocht het kind geen wees zijn, dan komen de ouders vanzelf tevoorschijn.
Niet als ze gewoon in een westers gezin opgroeit
pi_200683356
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Werk hard en betaal belasting. Kleinburger.
Ja, grootburger, maar daarom snap ik niet dat jij mensen wil binnenhalen die niet hard werken en geen belasting betalen.
pi_200683375
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet als ze gewoon in een westers gezin opgroeit
Nee, dan niet. Maar ik vermoed dat dát niet de bedoeling is van de personen die haar op Utrecht CS hebben gedropt.
pi_200683500
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, grootburger, maar daarom snap ik niet dat jij mensen wil binnenhalen die niet hard werken en geen belasting betalen.
Kinderarbeid is verboden, lieve jonge.
pi_200683526
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet verder in de toekomst te kijken. Van mij mag dit meisje blijven. Punt.
Dat mag van jou.

Stel, het meisje blijkt familie te hebben.

Wat mogen hun?
Of moet het meisje dan wel wat?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200683559
quote:
4s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat mag van jou.

Stel, het meisje blijkt familie te hebben.

Wat mogen hun?
Of moet het meisje dan wel wat?
Dat het meisje familie heeft, is vrij evident. Want had het geen familie, dan had het niet bestaan.
pi_200683988
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat het meisje familie heeft, is vrij evident. Want had het geen familie, dan had het niet bestaan.
Je geeft geen antwoord op de vraag, maar probeert er omheen te draaien.

Poorly.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200684008
quote:
4s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op de vraag, maar probeert er omheen te draaien.

Poorly.
O, u praat Engels?
pi_200684225
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

O, u praat Engels?
Twee simpele vragen.
En jij kiest ervoor om daar geen antwoord op te geven.

Ga ergens anders trollen. :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200684303
quote:
4s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Twee simpele vragen.
En jij kiest ervoor om daar geen antwoord op te geven.

Ga ergens anders trollen. :W
Houdoe
pi_200684485
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En kwam net die behulpzame persoon langs. Wat een geluk!
_O-

Wat een enorm domme opmerking zeg. Net als de opmerking "en dan toevallig op Utrecht Centraal".. Dat meisje heeft op de trein gezeten volgens het verhaal. Dus zo toevallig is het niet dat ze op Utrecht Centraal strand.
pi_200684507
quote:
4s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:

Wat mogen hun?
Of moet het meisje dan wel wat?
O, gruwel..
pi_200684562
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:17 schreef wappie1986 het volgende:

[..]

_O-

Wat een enorm domme opmerking zeg. Net als de opmerking "en dan toevallig op Utrecht Centraal".. Dat meisje heeft op de trein gezeten volgens het verhaal. Dus zo toevallig is het niet dat ze op Utrecht Centraal strand.
Die opmerking heb ik niet gemaakt maar toch bedankt voor je naïeve bijdrage
pi_200684781
De deugtrollen zijn ook weer gearriveerd hoor. :Y
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200684895
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Haar koffer was eigenlijk het eerste wat me opviel. Bij een vluchteling stel ik me zo voor dat diegene er verslonst bij loopt in semi kapotte dingen. Haar koffer ziet er netjes en nieuw uit.

Misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld van vluchtelingen wat dat betreft.
Speculeerapparaten zijn weer volop aan het draaien.
pi_200685098
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:44 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als ze alleen hierheen kan komen, kan ze ook alleen terug.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_200685238
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet verder in de toekomst te kijken. Van mij mag dit meisje blijven. Punt.
Alleen krijg je er een hele colonne ooms en tantes, neven en nichtjes er op termijn gratis bij. Die moeten ook allemaal onderdak en een uitkering hebben. Nog niet te spreken over de criminaliteit die dit weer met zich meebrengt. En zo zijn er nog iedere dag tientallen van dit soort gevallen die ook "best mogen blijven" maar een hele sleur aan problemen voor Nederland veroorzaakt op termijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 1 augustus 2021 @ 23:02:49 #102
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200685280
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet verder in de toekomst te kijken. Van mij mag dit meisje blijven. Punt.
Samen met de ouders die haar daar neer hebben gegooid? En de rest van de familie?

Dat wordt natuurlijk gewoon een nieuwe tactiek dan. Straks het halve station vol met verdwaalde meisjes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200685292
quote:
13s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alleen krijg je er een hele colonne ooms en tantes, neven en nichtjes er op termijn gratis bij. Die moeten ook allemaal onderdak en een uitkering hebben. Nog niet te spreken over de criminaliteit die dit weer met zich meebrengt. En zo zijn er nog iedere dag tientallen van dit soort gevallen die ook "best mogen blijven" maar een hele sleur aan problemen voor Nederland veroorzaakt op termijn.
Je weet zelf ook dondersgoed dat dat onzin is.

Een AMA mag alleen herenigen met ouders en minderjarige broertjes/zusjes. Een volwassene enkel met echtgenoot en minderjarige kinderen.
Protège moi de mes désirs.
pi_200685348
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:03 schreef arvensis het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dondersgoed dat dat onzin is.

Een AMA mag alleen herenigen met ouders en minderjarige broertjes/zusjes. Een volwassene enkel met echtgenoot en minderjarige kinderen.
Bekijk de laatste 6 jaar en oordeel zelf ;)
Cindy De Vuyst
pi_200685469
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

En dan ook precies op Utrecht CS uitkomen!

Ik denk niet dat dat meisje überhaupt in de trein heeft gezeten. Die is daar gewoon met koffer en al afgezet.
Er hangen overal camera's op stations en de nabije omgeving van stations. Dit moet na te gaan zijn en ook wie haar wel of niet op de trein hebben gezet.
  maandag 2 augustus 2021 @ 00:07:02 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200685952
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat klopt hier niet?:
- je verbleef in een land waar het veilig was (Turkije, Griekenland),
- vervolgens krijg je na een paar jaar onderdak, eten, uitkering, een sociale huurwoning en gezinshereniging.

Lijkt me duidelijk toch, wat er niet klopt? Waarom zou zo'n meisje hier helemaal naar Nederland toe komen met een trein?
Veel niet. Verdiep je eens in de omstandigheden in Griekenland. En waarom rechters in heel de EU het momenteel niet tot amper toestaan asielzoekers daarheen terug te sturen. Laat staan Turkije.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200686003
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Veel niet. Verdiep je eens in de omstandigheden in Griekenland. En waarom rechters in heel de EU het momenteel niet tot amper toestaan asielzoekers daarheen terug te sturen. Laat staan Turkije.
Nou, het nabij gelegen Bulgarije, Servië en Roemenië lijken mij ook veilige landen als Griekenland en Turkije geen optie meer zijn. Waarom moeten al die vluchtelingen dan nog verder naar west Europa trekken? Zie de grote immigratiecrisis in Duitsland en hier een paar jaar geleden als voorbeeld. Oh ja, in die andere landen krijgen ze geen uitkering en sociale huurwoning zomaar cadeau. Het zijn allemaal pure gelukzoekers die uit zijn op financieel gewin zonder daar iets voor te hoeven doen. Met hard werken en een wil is het in zulke landen ook mogelijk om een bestaan op te bouwen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 2 augustus 2021 @ 00:26:13 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200686039
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nou, het nabij gelegen Bulgarije, Servië en Roemenië lijken mij ook veilige landen als Griekenland en Turkije geen optie meer zijn. Waarom moeten al die vluchtelingen dan nog verder naar west Europa trekken? Zie de grote immigratiecrisis in Duitsland en hier een paar jaar geleden als voorbeeld. Oh ja, in die andere landen krijgen ze geen uitkering en sociale huurwoning zomaar cadeau. Het zijn allemaal pure gelukzoekers die uit zijn op financieel gewin zonder daar iets voor te hoeven doen. Met hard werken en een wil is het in zulke landen ook mogelijk om een bestaan op te bouwen.
:W
Als je niet wil discussiëren o.b.v. feiten dan doe ik niet mee.
Desalniettemin een fijne nachtrust gewenst of veel plezier met het kijken vd OS :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200687788
quote:
15s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:53 schreef Duvel het volgende:

Je bedoelde dit is het / een forum waar mensen nog enigszins realistisch durven te zijn, niet meteen met “jij bent welkom” bordjes staan te zwaaien en over het algemeen het wel gezien hebben met die “vluchtelingen”.

Dat het meisje er weinig aan kan doen, snappen we allemaal wel hoor, wees niet ongerust.

[ Bericht 3% gewijzigd door yvonne op 02-08-2021 23:35:35 ]
pi_200687803
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Veel niet. Verdiep je eens in de omstandigheden in Griekenland. En waarom rechters in heel de EU het momenteel niet tot amper toestaan asielzoekers daarheen terug te sturen. Laat staan Turkije.
Omdat de grieken, terecht, het meer dan zat zijn en ook niet de middelen hebben om de horde mensen op te vangen die hier geen hol te zoeken hebben.

Turken zijn altijd al wat lakser geweest als het aankomt op mensenrechten dus dat zou je niet moeten verbazen.

Verder zie ik geen enkele reden waarom wij duizenden per dag moeten opvangen, huisvesten etc die niet uit Europa komen.

We gaan ten onder dankzij mensen zoals jij, de deugers en vingerwijzers die verder vooral de rekening elders neerleggen en zelf nergens last van hebben.
pi_200687905
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:


We gaan ten onder dankzij mensen zoals jij, de deugers en vingerwijzers die verder vooral de rekening elders neerleggen en zelf nergens last van hebben.
De westerse wereld gaat ten onder aan populisten die we hier in dit topic weer veel hun ranzige onderbuik zien legen.

Kijk het is natuurlijk makkelijk om overal maar kritiek op te blijven leveren maar als ze zelf niet met werkbare regels binnen de gemaakt internationale afspraken kunnen komen slaat het natuurlijk nergens op.
pi_200687949
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De westerse wereld gaat ten onder aan populisten die we hier in dit topic weer veel hun ranzige onderbuik zien legen.

Wat heeft het met onderbuik te maken als je het vermoeden uit dat achter de aankomst van 'het zielige meisje' een grote calculerende industrie van mensensmokkel zit? De westerse wereld graaft zijn eigen graf, dat zou best kunnen kloppen. Maar dat gebeurt niet door de critici van het huidige Europese en Nederlandse immigratiebeleid.
pi_200688513
quote:
9s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Samen met de ouders die haar daar neer hebben gegooid? En de rest van de familie?

Dat wordt natuurlijk gewoon een nieuwe tactiek dan. Straks het halve station vol met verdwaalde meisjes.
Nee, niet met de familie. Dat heb ik al gezegd.
  maandag 2 augustus 2021 @ 08:43:23 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200688573
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat heeft het met onderbuik te maken als je het vermoeden uit dat achter de aankomst van 'het zielige meisje' een grote calculerende industrie van mensensmokkel zit?
Een boel.

Ik kwam toevallig dit stuk tegen, wel lezenswaardig denk ik.
https://www.groene.nl/artikel/de-menselijkheid-van-smokkelaars
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200689752
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De westerse wereld gaat ten onder aan populisten die we hier in dit topic weer veel hun ranzige onderbuik zien legen.

Kijk het is natuurlijk makkelijk om overal maar kritiek op te blijven leveren maar als ze zelf niet met werkbare regels binnen de gemaakt internationale afspraken kunnen komen slaat het natuurlijk nergens op.
Ja ja, alles is opeens populisme of racisme als je wat realistischer naar de situatie durft te kijken.

Die internationale regels stellen geen hol voor als je land of continent er aan onderdoor dreigt te gaan.
En dat is zo. :W

Wij zijn een ander niets verschuldigd, echte vluchtelingen zijn altijd welkom, maar als het conflict of gebeuren stabiel of beëindigt is, terug naar huis aub.

Dat gebeurt nauwelijks, maar nee nee, het is populisme.

Ik kan dat ook omdraaien, dat het populisme is om voor half Afrika te importeren zijn.
pi_200689841
quote:
3s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een boel.

Ik kwam toevallig dit stuk tegen, wel lezenswaardig denk ik.
https://www.groene.nl/artikel/de-menselijkheid-van-smokkelaars
Natuurlijk die mensen zijn oh zo zielig en alleen wij kunnen ze redden!

Eigenlijk is dat behoorlijk stigmatiserend.
Ze zijn bruin en allochtoon en kunnen zichzelf blijkbaar niet redden, wat wil zo’n organisatie daar nou mee zeggen?

De grootste racisten zijn de deugers en alleen hebben ze allang niet meer door.
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:49:19 #117
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_200690787
quote:
3s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een boel.

Ik kwam toevallig dit stuk tegen, wel lezenswaardig denk ik.
https://www.groene.nl/artikel/de-menselijkheid-van-smokkelaars
Dus het zijn gewoon lokale criminelen die mensen smokkelen.

En iedereen uit afrika is natuurlijk geen vluchteling maar gewoon iligale imigrant.
  maandag 2 augustus 2021 @ 13:55:53 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200695020
Welkom meid; hopen dat het hier lukt. Maak er wat van.
  maandag 2 augustus 2021 @ 20:50:05 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200702383
quote:
4s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kun je met enkele quotes komen waarin je dit laat zien, of ben jij troll nr. zoveel?
Als je dat niet zelf kunt zien, heb je een balk in je oog. Dus nee, ik ga je niet aan het handje nemen, volgens mij is het duidelijk genoeg. In mijn ogen zijn mensen die vluchten voor oorlog, vervolging etc, hier welkom. Het gros integreert goed, doet keihard zijn best en is dankbaar voor de kansen die ze hier krijgen. Er zitten ook rotte appels tussen, veiligelanders bijvoorbeeld die er een bende van maken. Dat is een minderheid die helaas vaak de pers haalt. En kun je het iemand die in kloteomstandigheden leeft kwalijk nemen dat ie op zoek gaat naar mogelijkheden voor een beter leven, ook al zit ie niet in een oorlog of wat dan ook? Dat wil niet zeggen dat we daar de poorten voor open moeten zetten, dat is volstrekt onhaalbaar, maar bij voorbaat "gelukszoekers" afschrijven is gek. Iedereen zoekt geluk. Ik neem aan dat zelfs de (crypto)fascisten in dit topic op hun eigen cynische manier een voor zichzelf en/of hun omgeving betere wereld nastreven, helaas is het nog nooit gelukt om dat door middel van een fascistoïde ideologie waarheid te laten worden (en dat geldt m.i. voor alle totalitaire regimes).

[ Bericht 7% gewijzigd door yvonne op 02-08-2021 23:36:56 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200703063
quote:
2s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je dat niet zelf kunt zien, heb je een balk in je oog. Dus nee, ik ga je niet aan het handje nemen, volgens mij is het duidelijk genoeg. In mijn ogen zijn mensen die vluchten voor oorlog, vervolging etc, hier welkom. Het gros integreert goed, doet keihard zijn best en is dankbaar voor de kansen die ze hier krijgen. Er zitten ook rotte appels tussen, veiligelanders bijvoorbeeld die er een bende van maken. Dat is een minderheid die helaas vaak de pers haalt. En kun je het iemand die in kloteomstandigheden leeft kwalijk nemen dat ie op zoek gaat naar mogelijkheden voor een beter leven, ook al zit ie niet in een oorlog of wat dan ook? Dat wil niet zeggen dat we daar de poorten voor open moeten zetten, dat is volstrekt onhaalbaar, maar bij voorbaat "gelukszoekers" afschrijven is gek. Iedereen zoekt geluk. Ik neem aan dat zelfs de (crypto)fascisten in dit topic op hun eigen cynische manier een voor zichzelf en/of hun omgeving betere wereld nastreven, helaas is het nog nooit gelukt om dat door middel van een fascistoïde ideologie waarheid te laten worden (en dat geldt m.i. voor alle totalitaire regimes).


Hoezo moeten ze integreren dan?

Tijdelijk opvang, dat is het doel en de opzet.

[ Bericht 14% gewijzigd door yvonne op 02-08-2021 23:37:08 ]
pi_200704265
quote:
2s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je dat niet zelf kunt zien, heb je een balk in je oog. Dus nee, ik ga je niet aan het handje nemen, volgens mij is het duidelijk genoeg. In mijn ogen zijn mensen die vluchten voor oorlog, vervolging etc, hier welkom. Het gros integreert goed, doet keihard zijn best en is dankbaar voor de kansen die ze hier krijgen. Er zitten ook rotte appels tussen, veiligelanders bijvoorbeeld die er een bende van maken. Dat is een minderheid die helaas vaak de pers haalt. En kun je het iemand die in kloteomstandigheden leeft kwalijk nemen dat ie op zoek gaat naar mogelijkheden voor een beter leven, ook al zit ie niet in een oorlog of wat dan ook? Dat wil niet zeggen dat we daar de poorten voor open moeten zetten, dat is volstrekt onhaalbaar, maar bij voorbaat "gelukszoekers" afschrijven is gek. Iedereen zoekt geluk. Ik neem aan dat zelfs de (crypto)fascisten in dit topic op hun eigen cynische manier een voor zichzelf en/of hun omgeving betere wereld nastreven, helaas is het nog nooit gelukt om dat door middel van een fascistoïde ideologie waarheid te laten worden (en dat geldt m.i. voor alle totalitaire regimes).


En opnieuw wéér iemand die maar wat beweert maar geen concrete voorbeelden kan geven.

Het word opnieuw vaagjes en zwak ontwijkend afgedaan met " als je "dat" niet ziet heb je een balk in je oog", en zonder problemen neem jij vanuit jouw beperkt gekleurde bubbel wel de vrijheid om anderen of de "toon" op fok -zonder verdere duiding dus- weg te zetten als fascisme, racisme en neo nazi's (sow toe maar jong :') ).

En dan een heel bla bla verhaal van "maar ik ben geen troll".

Was maar met concrete voorbeelden gekomen, dan had je nog een bijdrage van waarde kunnen leveren aan dit forum. Maar vooral zo door gaan met die loze verdachtmakingen, met zo'n instelling verpest je het hier alleen maar meer voor anderen.

Walgelijk.

Wat doe je überhaupt nog hier als het hier, volgens jou, zo overloopt van bruin rechtse stront? Manmanman.

[ Bericht 9% gewijzigd door yvonne op 02-08-2021 23:37:28 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200704326
Dit meisje is duidelijk geen vluchteling, daarvoor is ze veel te jong. Onze taal heeft hier een beter woord voor: ze is een vondeling.

Ze is te vondeling gelegd door haar ouder(s) of andere familie. Hierboven las ik dat dit ook wel Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers worden genoemd, oftwel AMA, een typisch ambtenarenterm die feitelijk onjuist is. Het meisje is, net als de andere vondelingen die hier worden achtergelaten, natuurlijk niet écht alleenstand. Dat is alleen in het toneelspel dat hier wordt gespeeld.

Het is dus, zoals hierboven door verstandige mensen al naar voren gebracht, een truc. Laat een meisje van 11 jaar achter op Utrecht CS, zogenaamd alleen - en hopla: als Pavlovreactie is meteen (bijna) iedereen verkocht. "Natuurlijk moet dit meisje hier blijven", krijt men om het hardst.

En dat zal dan ook gebeuren. Het meisje zal opgevangen worden, naar school gaan, "hier wortelen", vriendjes en vriendinnetjes krijgen, enz. En over een paar maanden komen opeens de ouders ergens te voorschijn. Misschien zijn ze hier illegaal of ergens anders in de EU.
pi_200704358
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit meisje is duidelijk geen vluchteling, daarvoor is ze veel te jong.
Wtf..?
Protège moi de mes désirs.
pi_200704464
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:44 schreef arvensis het volgende:

[..]

Wtf..?
Dat snap je toch wel, hoop ik? Een meisje van 11 is alleen niet in staat om vanuit Syrië naar Nederland te vluchten. Dus kan het geen vluchteling zijn.

Ze is meegenomen door volwassenen en hier achtergelaten. Een vondeling dus, geen vluchteling.
pi_200704607
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat snap je toch wel, hoop ik? Een meisje van 11 is alleen niet in staat om vanuit Syrië naar Nederland te vluchten. Dus kan het geen vluchteling zijn.

Ze is meegenomen door volwassenen en hier achtergelaten. Een vondeling dus, geen vluchteling.
quote:
Die, ten gevolge van gebeurtenissen welke vóór 1 Januari 1951 hebben plaats gevonden, en uit gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of zijn politieke overtuiging, zich bevindt buiten het land waarvan hij de nationaliteit bezit, en die de bescherming van dat land niet kan of, uit hoofde van bovenbedoelde vrees, niet wil inroepen, of die, indien hij geen nationaliteit bezit en ten gevolge van bovenbedoelde gebeurtenissen verblijft buiten het land waar hij vroeger zijn gewone verblijfplaats had, daarheen niet kan of, uit hoofde van bovenbedoelde vrees, niet wil terugkeren.
Ik heb genoeg kinderen - ama’s - gezien die als vluchteling asiel zochten in Nederland. En dan komt deze wijsneus vertellen dat dat in dit geval niet kan omdat ze pas 11 is. Die kinderen hebben dingen meegemaakt waarvan ik hoop dat jouw kinderen ze nooit mee zouden maken. Een beetje menselijkheid zal velen hier sieren.
Protège moi de mes désirs.
pi_200705527
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:59 schreef arvensis het volgende:

[..]

[..]

Ik heb genoeg kinderen - ama’s - gezien die als vluchteling asiel zochten in Nederland. En dan komt deze wijsneus vertellen dat dat in dit geval niet kan omdat ze pas 11 is. Die kinderen hebben dingen meegemaakt waarvan ik hoop dat jouw kinderen ze nooit mee zouden maken. Een beetje menselijkheid zal velen hier sieren.
Jij hebt heel veel (ofzo gezegd; genoeg) kinderen gezien, jonger dan 12, die zo'n immense reis moederziel -echt helemaal remi- hebben gemaakt?

Nou, verrijk dit topic eens met jouw, zo zal hopelijk blijken, waardevolle bijdrage waarin je wat uitgebreider hier op terug komt.

Vertel;
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200705744
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:59 schreef arvensis het volgende:

[..]


[..]

Ik heb genoeg kinderen - ama’s - gezien die als vluchteling asiel zochten in Nederland. En dan komt deze wijsneus vertellen dat dat in dit geval niet kan omdat ze pas 11 is. Die kinderen hebben dingen meegemaakt waarvan ik hoop dat jouw kinderen ze nooit mee zouden maken. Een beetje menselijkheid zal velen hier sieren.
Ik begrijp deze hele tirade niet.

Het enige dat bekend is geworden in de media is dat er een Syrisch kind is aangetroffen op een treinstation.

Wij weten niet of dit kind is gevlucht en waarom. Jij doet daar allerlei aannames over die kant noch wal raken.
pi_200705776
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:59 schreef arvensis het volgende:

[..]


[..]

Ik heb genoeg kinderen - ama’s - gezien die als vluchteling asiel zochten in Nederland. En dan komt deze wijsneus vertellen dat dat in dit geval niet kan omdat ze pas 11 is. Die kinderen hebben dingen meegemaakt waarvan ik hoop dat jouw kinderen ze nooit mee zouden maken. Een beetje menselijkheid zal velen hier sieren.
En geloof je nu werkelijk dat een meisje van 11, in jouw woorden, "gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of zijn politieke overtuiging" heeft?

Is het niet waarschijnlijker dat dit meisje onderdeel is van een groep, waarvan de andere leden zich, om wat voor reden dan ook, ergens schuil houden?
pi_200707786
Dit soort journalistiek daar heb ik echt een bloedhekel aan. Ja het is enorm zielig voor zo'n meisje, maar geen woord over hoe zij hier heeft kunnen belanden en door welke zeer berekenende personen zij op de trein is gezet. De naïviteit is groot.


https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:03:47 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200707831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 07:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit soort journalistiek daar heb ik echt een bloedhekel aan. Ja het is enorm zielig voor zo'n meisje, maar geen woord over hoe zij hier heeft kunnen belanden en door welke zeer berekenende personen zij op de trein is gezet. De naïviteit is groot.

https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
Dit soort filmpjes zijn nog leuker:
https://nos.nl/video/2392(...)ook-ahmed-32-wil-weg

Als ik niks te eten heb dan moet de overheid mij helpen, zegt hij, met een sigaret in zijn hand.

:')
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:10:39 #131
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200707898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 07:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit soort journalistiek daar heb ik echt een bloedhekel aan. Ja het is enorm zielig voor zo'n meisje, maar geen woord over hoe zij hier heeft kunnen belanden en door welke zeer berekenende personen zij op de trein is gezet. De naïviteit is groot.

https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
Ik kind van 11 kan echt wel vertellen hoe ze daar is gekomen. Zeer grote kans dat daar al naar gevraagd is op het station via de toevallig langslopende vertaler maar daar horen we niets over. De gekleurde berichtgeving die zo ontstaat icm de Pavlov reactie "O wat zielig, hier mag niemand enig wantrouwen naar hebben" wekt irritatie op en doet uiteindelijk de draagkracht voor de opvang van vluchtelingen geen goed.
pi_200708290
Ik kan een klein stukje plakken want premium artikel.

Met een rolkoffer en haar geboorteakte in de hand: zo werd Syrisch meisje (11) aangetroffen


In haar ene hand een rolkoffer, in de andere haar geboorteakte. Nog maar 11 jaar oud, met een lege blik in haar ogen stond ze daar opeens, moederziel alleen op het razenddrukke station van Utrecht Centraal. Wijkagent Peter was als een van de eersten bij het Syrische meisje dat dit weekend werd aangetroffen. ,,Ze heeft dingen gezien die een meisje van elf niet gezien hoort te hebben.


https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
pi_200708744
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 07:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit soort journalistiek daar heb ik echt een bloedhekel aan. Ja het is enorm zielig voor zo'n meisje, maar geen woord over hoe zij hier heeft kunnen belanden en door welke zeer berekenende personen zij op de trein is gezet. De naïviteit is groot.


https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
Het doel van dit stuk is ook niet om jouw tevreden te stellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200708796
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan een klein stukje plakken want premium artikel.

Met een rolkoffer en haar geboorteakte in de hand: zo werd Syrisch meisje (11) aangetroffen


In haar ene hand een rolkoffer, in de andere haar geboorteakte. Nog maar 11 jaar oud, met een lege blik in haar ogen stond ze daar opeens, moederziel alleen op het razenddrukke station van Utrecht Centraal. Wijkagent Peter was als een van de eersten bij het Syrische meisje dat dit weekend werd aangetroffen. ,,Ze heeft dingen gezien die een meisje van elf niet gezien hoort te hebben.

https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
Hoe wéét Peter dat?
pi_200709107
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hoe wéét Peter dat?
Geen idee, vraag het hem. Ik vermoed via een tolk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200709257
Als er ook nog maar enig familielid en met name de ouders leeft van dit meisje moet je je als ouders toch schamen om een 11 jarig kind achter te laten of op pad te sturen.

Maar er is verder totaal niets bekend. En dan kun je niet anders dan zorgen voor opvang etc.
pi_200709471
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan een klein stukje plakken want premium artikel.

Met een rolkoffer en haar geboorteakte in de hand: zo werd Syrisch meisje (11) aangetroffen

In haar ene hand een rolkoffer, in de andere haar geboorteakte. Nog maar 11 jaar oud, met een lege blik in haar ogen stond ze daar opeens, moederziel alleen op het razenddrukke station van Utrecht Centraal. Wijkagent Peter was als een van de eersten bij het Syrische meisje dat dit weekend werd aangetroffen. ,,Ze heeft dingen gezien die een meisje van elf niet gezien hoort te hebben.

https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
Goed, het meisje blijkt dus geen Arabisch te spreken of te verstaan, maar wel Koerdisch.
pi_200709493
Zou ze zijn gesmokkeld? Hoe komt ze anders zonder paspoort in een vliegtuig naar Nederland?
pi_200709576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan een klein stukje plakken want premium artikel.

Met een rolkoffer en haar geboorteakte in de hand: zo werd Syrisch meisje (11) aangetroffen


In haar ene hand een rolkoffer, in de andere haar geboorteakte. Nog maar 11 jaar oud, met een lege blik in haar ogen stond ze daar opeens, moederziel alleen op het razenddrukke station van Utrecht Centraal. Wijkagent Peter was als een van de eersten bij het Syrische meisje dat dit weekend werd aangetroffen. ,,Ze heeft dingen gezien die een meisje van elf niet gezien hoort te hebben.


https://www.ad.nl/utrecht(...)ngetroffen~a10e3ff9/
Ze heeft Utrecht centraal gezien?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:05:21 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200709635
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het doel van dit stuk is ook niet om jouw tevreden te stellen.
Sinds wanneer is het doel van een krant niet meer om de lezers tevreden te stellen?

quote:
Hij ziet in haar ogen dat ze veel heeft meegemaakt voor een meisje van elf. Dat ze dingen gezien heeft die kinderen van elf nog helemaal niet gezien horen te hebben. Haar ogen spreken boekdelen. Ze zijn leeg, vindt de wijkagent. Maar anderzijds stralen ze rust uit. Alsof ze wil zeggen: ik ben hier nu, het is me gelukt.
Wordt hier nu de fantasie van de agent als feit gepresenteerd? :')
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:08:07 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200709719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het hem. Ik vermoed via een tolk.
Ik krijg het vermoeden dat hij denkt helderziende te zijn
pi_200709835
'11-jarig Syrisch meisje had lege blik in haar ogen'

Met een rolkoffer en haar geboorteakte in de hand: zo werd Syrisch meisje (11) aangetroffen

UTRECHT CS
In haar ene hand een rolkoffer, in de andere haar geboorteakte. Nog maar 11 jaar oud, met een lege blik in haar ogen stond ze daar opeens, moederziel alleen op het razenddrukke station van Utrecht Centraal. Wijkagent Peter was als een van de eersten bij het Syrische meisje dat dit weekend werd aangetroffen. ,,Ze heeft dingen gezien die een meisje van elf niet gezien hoort te hebben.”

Emma Thies, Josselin Gordijn 3 aug. 2021 Laatste update: 09:24

Iets voor vieren doet een NS-medewerker van de afdeling Veiligheid en Service zijn vaste ronde over het station in Utrecht. Het spotten van opvallend gedrag, opmerken van bijzonderheden: dat is waar zijn ogen op getraind zijn. Een jong meisje trekt zijn aandacht. Ze loopt tussen de mensenmassa onder het hoge bollendak en is - op de koffer die ze achter haar aan trekt na - helemaal alleen.

Ze kijkt om zich heen, haar spijkerjas lijkt niet dik genoeg voor dit Nederlandse zomerweer. Zijn gevoel zegt direct: hier is iets niet in de haak.

Het meisje is in tranen
Als hij haar aanspreekt, blijkt communicatie lastig. Hij probeert Nederlands en Engels, maar daar reageert ze niet op. Het meisje is in tranen. Ik heb hulp nodig, denkt de NS-medewerker. Omdat het meisje niet-westers oogt, worden collega's opgeroepen die Arabisch spreken. Zij kunnen haar wat geruststellen, maar er wordt snel opgemerkt dat zij niet hetzelfde dialect spreken als het meisje.

De politie wordt ingeschakeld. Ondertussen besluit het NS-personeel wat te eten voor het meisje te halen; er is kans dat ze lang gereisd heeft en hongerig is. Bij een stationssnackbar kopen ze een koud flesje Fanta en een bakje patat met mayonaise.

Wat gaat er om in dat koppie?
Peter Brons, wijkagent
Een arme ziel
Om 15.55 uur krijgen wijkagent Peter Brons en zijn collega een melding binnen: of zij de NS-collega's op het station willen ondersteunen? Ze hebben een jong meisje in haar eentje aangetroffen en weten niet goed wat ze met haar aan moeten. Brons zit op dat moment in de auto en haast zich naar het station.

Als hij daar vervolgens onder het bollendak doorloopt, ziet hij haar zitten. Een ‘arme ziel’ op een bankje, zoals hij haar zelf omschrijft, middenin het mierennest dat Utrecht Centraal heet. Naast haar een koffertje. Tranen in haar ogen. Het steekt hem. ‘Wat gaat er om in dat koppie?’ vraagt de agent zich af.

Zijn oog valt op een papier dat het meisje in haar hand heeft. Het lijkt op een geboorteakte, ziet Brons, maar dan in het Arabisch en voor hem moeilijk te ontcijferen. Ze komen er in ieder geval achter dat het meisje in 2010 geboren is. En verder heeft ze dus die grijze koffer bij zich. Daarin zit wat kleding, hooguit voor een paar dagen.

Bruine bank
De agenten en NS-medewerkers strijken met het meisje neer op een bruine bank ter hoogte van de snackbar Smullers. Daar komt Mohammed Bilal (24) rond half vijf voorbij. Zijn dienst bij de Döner Company in de stationshal begint bijna, maar Bilal is vroeg en besluit nog even naar buiten te gaan. Hij ziet zeker vijf medewerkers om een jong meisje zitten. Het meisje huilt.

„Kan ik helpen?”, vraagt hij. Bilal geeft aan dat hij Arabisch spreekt en vraagt in die taal aan het meisje hoe het gaat, maar daar reageert ze niet op. „Spreek je soms Koerdisch?”, vraagt hij, en dat blijkt zo te zijn. Bilal, die zelf uit Syrië komt, vraagt aan het meisje hoe ze heet, waar ze vandaan komt, waar haar ouders zijn, of ze weet waar ze nu is.

Ik ben blij dat ik iets kon doen, maar had graag meer gedaan
Mohammed Bilal , medewerker Döner Company
‘Nee’, is het antwoord op de laatste vraag. Ze laat weinig los. Langzaam ontvlecht Bilal waar het meisje vandaan komt, wat haar naam is. Hij begrijpt dat haar ouders in Syrië ziek zijn. Veel praten doet ze niet; sommige vragen stelt hij wel vier keer.

Lege ogen
Bilal probeert haar gerust te stellen, zegt haar dat het goed komt, dat de mensen om haar heen haar willen helpen. Door zijn woorden ontspant het meisje. Ze neemt een paar frietjes, maar heeft geen honger, zegt ze. Bilal ziet hoe netjes ze eruit ziet in haar donkere broek, hoe haar lange donkere haren tot net over haar schouderbladen gedrapeerd zijn. Hij ziet hoe ze rilt in haar dunne spijkerjas. Even zoeken naar de regio in Noord-Syrië waar ze vandaan moet komen wijst uit dat het daar nu boven de 40 graden is.

Ook wijkagent Brons neemt het meisje goed in zich op. Ze komen wel eens vaker verdwaalde of weggelopen kinderen tegen op het station, maar deze situatie is anders, realiseert hij zich. Hij ziet in haar ogen dat ze veel heeft meegemaakt voor een meisje van elf. Dat ze dingen gezien heeft die kinderen van elf nog helemaal niet gezien horen te hebben. Haar ogen spreken boekdelen. Ze zijn leeg, vindt de wijkagent. Maar anderzijds stralen ze rust uit. Alsof ze wil zeggen: ik ben hier nu, het is me gelukt.

Ze kan hem bellen
Bilal hoort dat er een politiebusje op het meisje wacht. Hij vertelt haar dat het goed komt, geeft haar zijn nummer zodat ze hem kan bellen als ze iets nodig heeft. „Ik ben blij dat ik iets kon doen, maar had graag meer gedaan.”

Terwijl het meisje samen met de agenten het station verlaat, worden er verschillende protocollen in werking gezet. De ene na de andere instantie zal zich over haar situatie buigen. Wijkagent Brons voelt ondertussen opluchting. Hij weet: hier in Nederland is ze in goede handen. Geen duistere types of louche figuren die met haar aan de haal gaan. De situatie raakt hem. Maar het komt goed met haar, dat weet hij zeker. ,,Dat straalde ze uit.”

Wat gebeurt er als een minderjarige vluchteling wordt gevonden?
In het geval van het 11-jarige meisje in Utrecht is de Raad voor de Kinderbescherming ingeschakeld. Ook een instantie als Nidos, die jeugdbescherming biedt voor vluchtelingen, wordt vaak betrokken bij zo’n situatie.

Op de situatie van dít meisje kan Richard Bakker van de Kinderbescherming vanwege privacyredenen niet ingaan. Wél kan hij uitleg geven over wat er gebeurt wanneer er ergens een kind wordt aangetroffen. ,,Eigenlijk wordt altijd eerst gekeken of het kind Nederlands spreekt of niet, en of de afkomst wel of niet helder is. Als het gaat om een kind met een andere nationaliteit vragen we ons af: is er sprake van een vluchtelingenstatus? In zo’n geval wordt er contact opgenomen met de IND.”

De Kinderbescherming bekijkt vervolgens wat er precies moet gebeuren. ,,We kijken of we het ouderlijk gezag kunnen inschakelen, oftewel: of wij beslissingen kunnen nemen. Dat een kind onderzocht moet worden bijvoorbeeld, of naar een ziekenhuis moet. Bij de rechter kunnen we een voorlopige voogdijvoorziening krijgen over een kind, dat is vervolgens drie maanden geldig. Daarna wordt vaak een jeugdbeschermer of gezinsvoogd aangesteld, die beslissingen voor het kind neemt.”
pi_200709859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik krijg het vermoeden dat hij denkt helderziende te zijn
Nou ja, deze werknemers maken zoveel mee dat ze wel kunnen zien of iemand totaal de wel kwijt is en dat er iets compleet mis is. Dat zie ik nog wel na jarenlang tussen reizigers te hebben gewerkt.

En het AD zal ook niet precies correct zijn. We weten niet eens wat deze medewerker nu echt gezegd heeft tegen de journaille.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:31:56 #144
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200710229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou ja, deze werknemers maken zoveel mee dat ze wel kunnen zien of iemand totaal de wel kwijt is en dat er iets compleet mis is. Dat zie ik nog wel na jarenlang tussen reizigers te hebben gewerkt.

En het AD zal ook niet precies correct zijn. We weten niet eens wat deze medewerker nu echt gezegd heeft tegen de journaille.
Natuurlijk kan je zien dat er iets niet in de haak is met iemand maar of dat in dit geval te wijten is aan het moeder ziel alleen op een station achterlaten door haar ouders of dat, dat is omdat ze in Syrie dingen gezien zou hebben zie je niet aan een blik in een paar ogen. Neem daarbij in ogenschouw dat hij niet een woord zal hebben begrepen van wat ze zegt. Zelfs de ondertoon in haar stem is voor hem niet te herkennen als Nederlander
Hij insinueert hiermee dat ze rechtstreeks uit Syrie komt. Ik hoef, denk ik, niet uit te leggen hoe onwaarschijnlijk dat is en hoe nog onwaarschijnlijker het is dat ze dan Nederland als reisdoel heeft.
Het verbaast me dat een artikel van dit niveau langs een redactie komt

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 03-08-2021 10:43:33 ]
pi_200710345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je zien dat er iets niet in de haak is met iemand maar of dat in dit geval te wijten is aan het moeder ziel alleen op een station achterlaten door haar ouders of dat, dat is omdat ze in Syrie dingen gezien zou hebben zie je niet aan een blik in een paar ogen.
Hij insinueert hiermee dat ze rechtstreeks uit Syrie komt. Ik hoef, denk ik, niet uit te leggen hoe onwaarschijnlijk dat is en hoe nog onwaarschijnlijker het is dat ze dan Nederland als reisdoel heeft.
Journaille schrijft artikelen op een dusdanige manier dat het voor lezers aantrekkelijk is. En daar kan ik ook wel over meepraten toen de Limburger mij eens interviewde. De kern klopte wel, maar er werden ook conclusies getrokken en zaken verzonnen die ik nooit gezegd had.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:58:09 #146
495885 geordilefort
Roasties r disgusting!
pi_200710932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je zien dat er iets niet in de haak is met iemand maar of dat in dit geval te wijten is aan het moeder ziel alleen op een station achterlaten door haar ouders of dat, dat is omdat ze in Syrie dingen gezien zou hebben zie je niet aan een blik in een paar ogen. Neem daarbij in ogenschouw dat hij niet een woord zal hebben begrepen van wat ze zegt. Zelfs de ondertoon in haar stem is voor hem niet te herkennen als Nederlander
Hij insinueert hiermee dat ze rechtstreeks uit Syrie komt. Ik hoef, denk ik, niet uit te leggen hoe onwaarschijnlijk dat is en hoe nog onwaarschijnlijker het is dat ze dan Nederland als reisdoel heeft.
Het verbaast me dat een artikel van dit niveau langs een redactie komt
Wat verwacht men nog van een marxistische propagandakrant zoals het AD :')
pi_200711246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik krijg het vermoeden dat hij denkt helderziende te zijn
Dat kan ook, beiden echter niet relevant.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200711898
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit soort filmpjes zijn nog leuker:
https://nos.nl/video/2392(...)ook-ahmed-32-wil-weg

Als ik niks te eten heb dan moet de overheid mij helpen, zegt hij, met een sigaret in zijn hand.

:')
Vervolgens trekt hij 2 grote hakmessen uit zijn laptop tas. Hij is blijkbaar al bezig geweest met inburgeren
pi_200713153
Met de geboorteakte in de hand. Man hoe naïef moet je zijn om niet door te hebben dat dit in scène is gezet. Ze is gewoon in Amersfoort of zo op de trein gezet. Indien het een internationale trein is in Bochum of iets dergelijks.
pi_200713509
Denk dat Peter vooral fantaseert dat het zo is.

Ze zag er verzorgd uit, dan kan ze niet van ver zijn gekomen, punt.
Ga maar eens op reis dagenlang, als je van heel ver zou moeten komen, je niet kan wassen of eten.

Ze had geen honger, dat is raar, ze zou moeten sterven van de honger als ze zogenaamd half Europa had door moeten zwerven in dr eentje.

Peter moet leren deductief te denken in plaats van naar kinderen te kijken op het station.
pi_200713559
Gewoon terugsturen. Laat Syrie maar kijken wat ze er mee moeten. Het is gewoon een veilig land.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_200713584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:45 schreef Cherni het volgende:
Als er ook nog maar enig familielid en met name de ouders leeft van dit meisje moet je je als ouders toch schamen om een 11 jarig kind achter te laten of op pad te sturen.

Maar er is verder totaal niets bekend. En dan kun je niet anders dan zorgen voor opvang etc.
Ergens vind ik het begrijpelijker dan als vader je vrouw en kinderen in een oorlogsgebied achter te laten. Maar er zal hier wel wat meer aan de hand zijn.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200713620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:28 schreef Alpha0 het volgende:
Met de geboorteakte in de hand. Man hoe naïef moet je zijn om niet door te hebben dat dit in scène is gezet. Ze is gewoon in Amersfoort of zo op de trein gezet. Indien het een internationale trein is in Bochum of iets dergelijks.
Gezien haar schone en nette kleding en haardracht kan het nooit een hele lange reis zijn geweest.
pi_200713664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk dat Peter vooral fantaseert dat het zo is.

Ze zag er verzorgd uit, dan kan ze niet van ver zijn gekomen, punt.
Ga maar eens op reis dagenlang, als je van heel ver zou moeten komen, je niet kan wassen of eten.

Ze had geen honger, dat is raar, ze zou moeten sterven van de honger als ze zogenaamd half Europa had door moeten zwerven in dr eentje.

Peter moet leren deductief te denken in plaats van naar kinderen te kijken op het station.
Peter kreeg er een strakke plasser van.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:46:05 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200724173
https://www.nu.nl/uit-and(...)trecht-centraal.html

In haar ene hand een rolkoffer, in de andere haar geboorteakte. Nog maar 11 jaar oud, moederziel alleen op het razenddrukke Utrecht Centraal. Ze trekt de aandacht van een NS-medewerker. Die weet: hier klopt iets niet.

Iets voor vieren doet een NS-medewerker van de afdeling Veiligheid en Service zijn vaste ronde over het station in Utrecht. Het spotten van opvallend gedrag, opmerken van bijzonderheden: dat is waar zijn ogen op getraind zijn. Een jong meisje trekt zijn aandacht. Ze loopt tussen de mensenmassa onder het hoge bollendak en is - op een rolkoffer na - helemaal alleen. Zijn gevoel zegt direct: hier is iets niet in de haak.

Als hij haar aanspreekt, blijkt communicatie lastig. Hij probeert Nederlands en Engels, maar daar reageert ze niet op. Het meisje is in tranen. Ik heb hulp nodig, denkt de NS-medewerker. Omdat het meisje niet-westers oogt, worden collega's opgeroepen die Arabisch spreken. Zij kunnen haar wat geruststellen, maar er wordt snel opgemerkt dat zij niet hetzelfde dialect spreken als het meisje

De politie wordt ingeschakeld. Ondertussen besluit het NS-personeel wat te eten voor het meisje te halen; er is kans dat ze lang gereisd heeft en hongerig is. Bij een stationssnackbar kopen ze een koud flesje Fanta en een bakje patat met mayonaise.

Om 15.55 uur krijgen wijkagent Peter Brons en zijn collega een melding binnen: of zij de NS-collega's op het station willen ondersteunen? Ze hebben een jong meisje helemaal alleen aangetroffen en weten niet goed wat ze met haar aan moeten. Brons zit op dat moment in de auto en haast zich naar het station.

Tranen

Als hij daar vervolgens onder het bollendak doorloopt, ziet hij haar zitten. Een 'arme ziel' op een bankje, zoals hij haar zelf omschrijft, middenin het mierennest dat Utrecht Centraal heet. Naast haar een koffertje. Tranen in haar ogen. Het steekt hem. 'Wat gaat er om in dat koppie?' vraagt de agent zich af.

Zijn oog valt op een papier dat het meisje in haar hand heeft. Het lijkt op een geboorteakte, ziet Brons, maar dan in het Arabisch en voor hem moeilijk te ontcijferen. Ze komen er in ieder geval achter dat het meisje in 2010 geboren is. En verder heeft ze dus die grijze koffer bij zich. Daarin zit wat kleding, hooguit voor een paar dagen.

De agenten en NS-medewerkers strijken met het meisje neer op een bruine bank ter hoogte van de snackbar Smullers. Daar komt Mohammed Bilal (24) rond half vijf voorbij. Zijn dienst bij de Döner Company in de stationshal begint bijna, maar Bilal is vroeg en besluit nog even naar buiten te gaan. Hij ziet zeker vijf medewerkers om een jong meisje zitten. Het meisje huilt.

Koerdisch

"Kan ik helpen?" vraagt hij. Bilal geeft aan dat hij Arabisch spreekt en vraagt in die taal aan het meisje hoe het gaat, maar daar reageert ze niet op. "Spreek je soms Koerdisch?" vraagt hij, en dat blijkt zo te zijn. Bilal, die zelf uit Syrië komt, vraagt aan het meisje hoe ze heet, waar ze vandaan komt, waar haar ouders zijn, of ze weet waar ze nu is.

Nee, is het antwoord op de laatste vraag. Ze laat weinig los. Langzaam ontvlecht Bilal waar het meisje vandaan komt, wat haar naam is. Hij begrijpt dat haar ouders in Syrië ziek zijn. Veel praten doet ze niet; sommige vragen stelt hij wel vier keer.

Bilal probeert haar gerust te stellen, zegt haar dat het goedkomt, dat de mensen om haar heen haar willen helpen. Door zijn woorden ontspant het meisje. Ze neemt een paar frietjes, maar heeft geen honger, zegt ze. Bilal ziet hoe netjes ze eruit ziet in haar donkere broek, hoe haar lange donkere haren tot net over haar schouderbladen hangen. Hij ziet hoe ze rilt in haar dunne spijkerjas. Even zoeken naar de regio in Noord-Syrië waar ze vandaan moet komen, wijst uit dat het daar nu boven de 40 graden Celsius is.

Opluchting

Ook wijkagent Brons neemt het meisje goed in zich op. Ze komen wel eens vaker verdwaalde of weggelopen kinderen tegen op het station, maar deze situatie is anders, realiseert hij zich. Hij ziet in haar ogen dat ze veel heeft meegemaakt voor een meisje van 11. Dat ze dingen gezien heeft die kinderen van 11 nog helemaal niet gezien horen te hebben. Haar ogen spreken boekdelen. Ze zijn leeg, vindt de wijkagent. Maar anderzijds stralen ze rust uit. Alsof ze wil zeggen: ik ben hier nu, het is me gelukt.

Bilal hoort dat er een politiebusje op het meisje wacht. Hij vertelt haar dat het goedkomt, geeft haar zijn nummer zodat ze hem kan bellen als ze iets nodig heeft. "Ik ben blij dat ik iets kon doen, maar had graag meer gedaan."

Terwijl het meisje samen met de agenten het station verlaat, worden er verschillende protocollen in werking gezet. De ene na de andere instantie zal zich over haar situatie buigen. Wijkagent Brons voelt ondertussen opluchting. Hij weet: hier in Nederland is ze in goede handen. Geen duistere types of louche figuren die met haar aan de haal gaan. De situatie raakt hem. Maar het komt goed met haar, dat weet hij zeker. "Dat straalde ze uit."

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 03-08-2021 21:51:31 ]
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:54:07 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_200724323
Wat een soapstory. Daar trapt toch niemand in?
pi_200724722
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De westerse wereld gaat ten onder aan populisten die we hier in dit topic weer veel hun ranzige onderbuik zien legen.

Kijk het is natuurlijk makkelijk om overal maar kritiek op te blijven leveren maar als ze zelf niet met werkbare regels binnen de gemaakt internationale afspraken kunnen komen slaat het natuurlijk nergens op.
"Hurrdurr gewoon in een bootje droppen op zee!!"

Wel handig, dan kan Rutte gewoon op de fiets naar het ICC. Is maar 10 minuten ofzo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200724854
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja ja, alles is opeens populisme of racisme als je wat realistischer naar de situatie durft te kijken.

Die internationale regels stellen geen hol voor als je land of continent er aan onderdoor dreigt te gaan.
En dat is zo. :W

Wij zijn een ander niets verschuldigd, echte vluchtelingen zijn altijd welkom, maar als het conflict of gebeuren stabiel of beëindigt is, terug naar huis aub.

Dat gebeurt nauwelijks, maar nee nee, het is populisme.

Ik kan dat ook omdraaien, dat het populisme is om voor half Afrika te importeren zijn.
En jouw oplossing is? Die internationale afspraken / wetgeving breken? De Nederlandse grens weer gaan bewaken en elke asielzoeker buiten sluiten? Alle afgewezen asielzoekers onder dwang met een vliegtuig illegaal afzetten op grondgebied van een ander land? Of illegaal op zee droppen?

En ga jij dat dan doen, of mag een ander zijn handen daar aan vuil maken? (om die 'deugdlinksen die geen vluchtelingen in huis nemen' maar eens om te draaien).
"Pools are perfect for holding water"
pi_200725056
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:14 schreef probeer het volgende:

[..]

En jouw oplossing is? Die internationale afspraken / wetgeving breken? De Nederlandse grens weer gaan bewaken en elke asielzoeker buiten sluiten? Alle afgewezen asielzoekers onder dwang met een vliegtuig illegaal afzetten op grondgebied van een ander land? Of illegaal op zee droppen?

En ga jij dat dan doen, of mag een ander zijn handen daar aan vuil maken? (om die 'deugdlinksen die geen vluchtelingen in huis nemen' maar eens om te draaien).
Punt is dat er geen schone oplossingen zijn.

Maken we het veilig en gemakkelijk dan hebben we half Afrika binnen een jaar hier. En ik gun die mensen alle geluk en snap hun redenen maar dat wordt een onbetaalbaar gebeuren.

De huidige situatie zorgt voor doden en mensonterende toestanden op zee en in noord Afrika maar houdt onze handen relatief schoon omdat we andere landen betalen om het probleem op te lossen.

Een Bluecard systeem zou kunnen werken maar gaat voor een nog grotere braindrain zorgen van Afrika.

Punt blijft dat de non vluchtelingen zoals bv Marokkanen het draagvlak voor echte vluchtelingen zwaar ondermijnen. Ook omdat we ze met geen mogelijkheid het land uitkrijgen maar ze terecht ook niet belonen met staatsburgerschap.

Het beste zou zijn als de herkomst landen ze weer terug op zouden nemen en als de situatie in grote delen van Afrika sterk verbeterd zodat men niet hier heen hoeft te komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:34:50 #160
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_200725348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:14 schreef probeer het volgende:
reken? De Nederlandse grens weer gaan bewaken en elke asielzoeker buiten sluiten? Alle afgewezen asielzoekers onder dwang met een vliegtuig illegaal afzetten op grondgebied van een ander land? Of illegaal op zee droppen?
Syriers kunnen de procedures hier volgens maar Iedereen uit Afrika, Azie enz. kan van mij morgen direct op het vliegtuig naar land van herkomst. dat zijn geen vluchtelingen maar migranten.
pi_200725485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een soapstory. Daar trapt toch niemand in?
Ik vrees van wel. Zal niet lang duren of de hele familie Koerd is herenigd met hun arme dochter
pi_200725553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Punt is dat er geen schone oplossingen zijn.
Ook geen werkbare 'vuile oplossingen'.

quote:
Maken we het veilig en gemakkelijk dan hebben we half Afrika binnen een jaar hier. En ik gun die mensen alle geluk en snap hun redenen maar dat wordt een onbetaalbaar gebeuren.

De huidige situatie zorgt voor doden en mensonterende toestanden op zee en in noord Afrika maar houdt onze handen relatief schoon omdat we andere landen betalen om het probleem op te lossen.

Een Bluecard systeem zou kunnen werken maar gaat voor een nog grotere braindrain zorgen van Afrika.

Punt blijft dat de non vluchtelingen zoals bv Marokkanen het draagvlak voor echte vluchtelingen zwaar ondermijnen. Ook omdat we ze met geen mogelijkheid het land uitkrijgen maar ze terecht ook niet belonen met staatsburgerschap.

Het beste zou zijn als de herkomst landen ze weer terug op zouden nemen en als de situatie in grote delen van Afrika sterk verbeterd zodat men niet hier heen hoeft te komen.
Klopt punt voor punt.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 03-08-2021 22:50:57 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200725642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:34 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Syriers kunnen de procedures hier volgens maar Iedereen uit Afrika, Azie enz. kan van mij morgen direct op het vliegtuig naar land van herkomst. dat zijn geen vluchtelingen maar migranten.
En die vliegtuigen kunnen daar gewoon landen? Ja, de eerste paar keer vast wel. Maar daarna zullen die landen lijnvluchten uit Nederland weren. Omdat we dus zonder hun toestemming mensen zonder papieren op hun vliegvelden afzetten.

En militaire vliegtuigen lijken me al helemaal geen optie. Een hercules ergens op een vlak stukje Marokko landen en die lui het vrachtruim uit jagen is niet zo'n slim idee. Vindt Marokko's luchtmacht niet zo leuk, als je daar zomaar binnen vliegt.

Om over de internationale gemeenschap maar helemaal niet te spreken.

Dus, heel praktisch, hoe ga je dat aanpakken, dat "direct op het vliegtuig naar land van herkomst"?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 03-08-2021 22:59:07 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200725686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:43 schreef Posergoth6667 het volgende:
Gewoon terugsturen. Laat Syrie maar kijken wat ze er mee moeten. Het is gewoon een veilig land.
Anders kijk je even hier: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/syrie/reizen/reisadvies

quote:
Rood: niet reizen

Reis niet naar Syrië. Dit heeft te maken met de burgeroorlog in het land. Het hele land is onveilig. Er is veel geweld in het hele land. Er vinden dagelijks explosies, aanslagen en gevechten plaats. Ook zijn er luchtaanvallen en bombardementen. Ook op plekken waar veel burgers zijn. Nederlanders die in Syrië zijn, moeten zelfstandig het land verlaten. Het is onvoorspelbaar wanneer de grenzen open zijn.

Bij de grens met Turkije vinden militaire acties plaats vanuit Turkije.

Ook Jihadistische netwerken beïnvloeden de veiligheidssituatie in het land. Deze netwerken zijn actief in grote delen van het land. Zowel Syriërs als buitenlanders zijn het doelwit.
Nog afgezien dat we het hier over een alleenstaand minderjarige hebben.
pi_200725739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:52 schreef Makrelis het volgende:
niet reizen

Reis niet naar Syrië. Dit heeft te maken met de burgeroorlog in het land. Het hele land is onveilig. Er is veel geweld in het hele land. Er vinden dagelijks explosies, aanslagen en gevechten plaats. Ook zijn er luchtaanvallen en bombardementen. Ook op plekken waar veel burgers zijn. Nederlanders die in Syrië zijn, moeten zelfstandig het land verlaten. Het is onvoorspelbaar wanneer de grenzen open zijn.

Bij de grens met Turkije vinden militaire acties plaats vanuit Turkije.

Ook Jihadistische netwerken beïnvloeden de veiligheidssituatie in het land. Deze netwerken zijn actief in grote delen van het land. Zowel Syriërs als buitenlanders zijn het doelwit.

Grotendeels van het land is veilig en ze kan gewoon zonder problemen terug. Overdragen aan de regering daar en klaar. Dat ze minderjarig is, is alleen maar nog een reden om terug te sturen. Laat de overheid daar maar zorgen dat ze terug kan naar familie.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_200725855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:55 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Grotendeels van het land is veilig en ze kan gewoon zonder problemen terug. Overdragen aan de regering daar en klaar. Dat ze minderjarig is, is alleen maar nog een reden om terug te sturen. Laat de overheid daar maar zorgen dat ze terug kan naar familie.
Verspilde moeite met jou te communiceren. Je kunt niet eens lezen.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:03:41 #167
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_200725861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:49 schreef probeer het volgende:
ationale gemeenschap maar helemaal niet te spreken.

Dus, heel praktisch, hoe ga je dat aanpakken, dat "direct op het vliegtuig naar land van herkoms
Denk dat die landen meer zichzelf er mee hebben als ze een vlucht niet toelaten dan andersom. De landen van herkomst kan het allemaal toch niks schelen want die weten wel dat we op het moment nu toch niks kunen doen dus die denken laat mijn staatsburgers maar lekker daar heb ik een geen last van.

En als ze echt moeilijk zijn er vats wel santies te verzinnen.
pi_200725869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een soapstory. Daar trapt toch niemand in?
Wat precies niet? Empathie tonen voor een 11-jarig Koerdisch meisje wat alleen naar Utrecht gestuurd is? Volgens mij zijn er gelukkig aardig wat mensen die daar prima toe in staat zijn. Mensen die beseffen dat dit meisje een slachtoffer is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200725940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het beste zou zijn als de herkomst landen ze weer terug op zouden nemen en als de situatie in grote delen van Afrika sterk verbeterd zodat men niet hier heen hoeft te komen.
Jaaaa.. *poef* en toen was het sprookje uit.. oogjes dicht en snaveltjes toe.. slaap lekker.
pi_200725956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat precies niet? Empathie tonen voor een 11-jarig Koerdisch meisje wat alleen naar Utrecht gestuurd is? Volgens mij zijn er gelukkig aardig wat mensen die daar prima toe in staat zijn. Mensen die beseffen dat dit meisje een slachtoffer is.
Dat kind is hooguit slachtoffer van het gespuis dat haar op de wereld heeft gezet.
pi_200726180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat kind is hooguit slachtoffer van het gespuis dat haar op de wereld heeft gezet.
Gezien de taal die ze spreekt is de kans toch aardig groot dat ze uit oorlogsgebied komt. Ik zou denken dat dat haar wel een slachtoffer maakt. Oorlogen hebben namelijk wel vaker een negatief effect op het welzijn van kinderen.

En stel dat haar ouders dus niet ziek in Syrië zitten, maar ergens in Europa rondzwerven en haar op de trein gezet hebben. Maakt dat het minder zielig voor dat meisje? Ze is dan nog steeds moederziel alleen naar een compleet vreemd land gestuurd. Nog steeds gebruikt door haar ouders.

Dat kind is slachtoffer. Dat kind is zielig. Dat kind verdient onze empathie. Daar doet het gedrag of de intenties van de volwassenen om haar heen niets aan af. Ik heb er begrip voor dat er aardig wat users zijn die zich sterk uitspreken over die volwassenen, van de fuckers die haar land verwoesten, via de onmenselijke mensenhandelaren tot haar mogelijk zeer hardvochtige ouders. Maar ik vind het erg misplaatst om die harde toon ook bij dat meisje te bezigen.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 03-08-2021 23:28:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200726263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Gezien de taal die ze spreekt is de kans toch aardig groot dat ze uit oorlogsgebied komt. Ik zou denken dat dat haar wel een slachtoffer maakt. Oorlogen hebben namelijk wel vaker een negatief effect op het welzijn van kinderen.

En stel dat haar ouders dus niet ziek in Syrië zitten, maar ergens in Europa rondzwerven en haar op de trein gezet hebben. Maakt dat het minder zielig voor dat meisje? Ze is dan nog steeds moederziel alleen naar een compleet vreemd land gestuurd. Nog steeds gebruikt door haar ouders.
Geen idee wat de geschiedenis is van dat meisje maar ik zou niet meteen van het meest dramatische uit gaan. De reis van dat meisje is goed voorbereid, door wie dat is nog de vraag. Ze zal ook wel een telefoon hebben gehad en onderweg contact hebben gehouden.. dus oh oh oh wat is het zielig allemaal. Nee, dat is het niet. De mensen die het 'zielige meisje' op pad hebben gestuurd, weten heel goed waar de media en autoriteiten in dit land gevoelig voor zijn. Kinderleed wordt gewoon schaamteloos misbruikt. 11 jaar is overigens geen klein kind meer he..gewoon bijna een puber.
pi_200726396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee wat de geschiedenis is van dat meisje maar ik zou niet meteen van het meest dramatische uit gaan. De reis van dat meisje is goed voorbereid, door wie dat is nog de vraag. Ze zal ook wel een telefoon hebben gehad en onderweg contact hebben gehouden.. dus oh oh oh wat is het zielig allemaal. Nee, dat is het niet.
Voor iemand die geen idee heeft of ze uit oorlogsgebied komt en wat haar geschiedenis is, weet je wel weer erg goed hoe haar reis er uit gezien moet hebben.

quote:
De mensen die het 'zielige meisje' op pad hebben gestuurd, weten heel goed waar de media en autoriteiten in dit land gevoelig voor zijn. Kinderleed wordt gewoon schaamteloos misbruikt.
Klopt. En het werkt. Omdat wij weigeren om kinderen die hulp nodig hebben te weigeren. Wanneer blijkt dat ze oorlogsslachtoffer krijgt ze desgewenst waarschijnlijk zelfs asiel. Zou jij die twee zaken willen veranderen dan? Zou jij een land willen zijn waarin we dat meisje niet helpen? Of waar we oorlogsvluchtelingen geen asiel verlenen?

quote:
11 jaar is overigens geen klein kind meer he..gewoon bijna een puber.
Klopt. Een kind dus. Laatste jaar basisschool.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200726456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Voor iemand die geen idee heeft of ze uit oorlogsgebied komt en wat haar geschiedenis is, weet je wel weer erg goed hoe haar reis er uit gezien moet hebben.
[..]

Klopt. En het werkt. Omdat wij weigeren om kinderen die hulp nodig hebben te weigeren. Wanneer blijkt dat ze oorlogsslachtoffer krijgt ze desgewenst waarschijnlijk zelfs asiel. Zou jij die twee zaken willen veranderen dan? Zou jij een land willen zijn waarin we dat meisje niet helpen? Of waar we oorlogsvluchtelingen geen asiel verlenen?
[..]


Na een grondig onderzoek zou dat meisje best mogen blijven maar daar zou het ook bij moeten blijven. We weten alleen dat het zo niet zal gaan waarschijnlijk. Dat irriteert mij mateloos.
pi_200726566
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Na een grondig onderzoek zou dat meisje best mogen blijven maar daar zou het ook bij moeten blijven.
En dan? Allemaal de reguliere instellingen voor verlaten / verwaarloosde kinderen (tot 18 jaar) in? Dat zijn momenteel al zo'n 51.000 kinderen/jongeren in Nederland. Vullen we dat dan tot de 100.000? 200.000?

quote:
We weten alleen dat het zo niet zal gaan waarschijnlijk. Dat irriteert mij mateloos.
Klopt. Kinderen met asielstatus komen in aanmerking voor gezinshereniging. In Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-08-2021 00:03:15 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200726605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:50 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan? Allemaal de reguliere instellingen voor verlaten / verwaarloosde kinderen (tot 18 jaar) in? Dat zijn momenteel al zo'n 51.000 kinderen/jongeren. Vullen we dat dan tot de 100.000? 200.000?
[..]

Klopt.
Het liefste zie ik dat ze de familie opsporen in het buitenland en het meisje daar met hen herenigen..camera's erbij..toeters en bellen.. de familie dolblij want ze hebben hun zoekgeraakte kind weer terug.. kortom, iedereen blij.
pi_200726620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het liefste zie ik dat ze de familie opsporen in het buitenland en het meisje daar met hen herenigen..camera's erbij..toeters en bellen.. de familie dolblij want ze hebben hun zoekgeraakte kind weer terug.. kortom, iedereen blij.
Dus geen asiel meer voor minderjarige oorlogsvluchtelingen? Terug naar oorlogsgebied? Terug naar Turkije? Griekenland (of welk EU-land ze dan ook als eerste binnen gekomen zijn)?

Net zei je trouwens nog dat ze mocht blijven. Nu dat ze in het buitenland met familie herenigd moet worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-08-2021 00:01:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200726638
Frappant ook ... Normaal klinkt er het veelgehoorde commentaar dat het toch altijd de weerbaardere jonge mannen zijn die als eerste de grenzen over komen. Met het verwijt dat ze hun vrouwen en kinderen in oorlogsgebied achter laten. Sturen ze een keer als eerste een 11-jarig meisje, is er nog steeds gezeik.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200726732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus geen asiel meer voor minderjarige oorlogsvluchtelingen? Terug naar oorlogsgebied? Terug naar Turkije? Griekenland (of welk EU-land ze dan ook als eerste binnen gekomen zijn)?
Ben geen specialist op dit onderwerp en wat ik vind zal toch niks veranderen. Dat meisje van 11 komt misschien oorspronkelijk uit Syrië, maar haar reis naar Nederland is denk ik vanuit Europa, dat moeten ze maar eens gaan uitpluizen. Het komt hard over maar op een enkele echte vluchteling na zie ik de meesten als gelukszoekers. Dat is een begrijpelijke drijfveer maar ze hebben hier niets te zoeken. Blijf gewoon weg.
pi_200726776
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ben geen specialist op dit onderwerp en wat ik vind zal toch niks veranderen. Dat meisje van 11 komt misschien oorspronkelijk uit Syrië, maar haar reis naar Nederland is denk ik vanuit Europa, dat moeten ze maar eens gaan uitpluizen. Het komt hard over maar op een enkele echte vluchteling na zie ik de meesten als gelukszoekers. Dat is een begrijpelijke drijfveer maar ze hebben hier niets te zoeken. Blijf gewoon weg.
Ok, terug naar eerste land van binnenkomst / asielaanvraag dus. Je weet dat er afspraken zijn om die mensen over geheel Europa te verdelen he? Nogal een grote en imo vrij redelijke voorwaarde voor de Zuid-Europese landen om aan dat hele Schengen-grapje mee te doen.

Het is niet alsof alle oorlogsvluchtelingen met terechte asielstatus (waar dit grietje zeer waarschijnlijk aan zal voldoen als ze vandaan komt waar ze vandaan zegt te komen) alleen maar in Griekenland/Italie/EU-buitengrens-land blijven.

Maar ok, de gebakken peren dus gewoon terug naar de EU-buitengrens-landen totdat het hun ooit een keer lukt om orde op zaken te stellen (en terechte asielzoekers te herverdelen over Europa) in hun veel grotere chaos van vluchtelingen en aanvragen.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 04-08-2021 00:17:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200726952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, terug naar eerste land van binnenkomst / asielaanvraag dus. Je weet dat er afspraken zijn om die mensen over geheel Europa te verdelen he? Nogal een grote en imo vrij redelijke voorwaarde voor de Zuid-Europese landen om aan dat hele Schengen-grapje mee te doen.

Het is niet alsof alle oorlogsvluchtelingen met terechte asielstatus (waar dit grietje zeer waarschijnlijk aan zal voldoen als ze vandaan komt waar ze vandaan zegt te komen) alleen maar in Griekenland/Italie/EU-buitengrens-land blijven.

Maar ok, de gebakken peren dus gewoon terug naar de EU-buitengrens-landen totdat het hun ooit een keer lukt om orde op zaken te stellen (en terechte asielzoekers te herverdelen over Europa) in hun veel grotere chaos van vluchtelingen en aanvragen.
Het is een complex probleem van de hele EU en het enige waar ik van overtuigd ben is dat (West) Europa met het huidige immigratiebeleid zijn eigen graf graaft.
pi_200727426
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, terug naar eerste land van binnenkomst / asielaanvraag dus. Je weet dat er afspraken zijn om die mensen over geheel Europa te verdelen he? Nogal een grote en imo vrij redelijke voorwaarde voor de Zuid-Europese landen om aan dat hele Schengen-grapje mee te doen.

Het is niet alsof alle oorlogsvluchtelingen met terechte asielstatus (waar dit grietje zeer waarschijnlijk aan zal voldoen als ze vandaan komt waar ze vandaan zegt te komen) alleen maar in Griekenland/Italie/EU-buitengrens-land blijven.

Maar ok, de gebakken peren dus gewoon terug naar de EU-buitengrens-landen totdat het hun ooit een keer lukt om orde op zaken te stellen (en terechte asielzoekers te herverdelen over Europa) in hun veel grotere chaos van vluchtelingen en aanvragen.
Gewoon niet aan asiel doen. Iedereen weigeren en terug sturen.
pi_200727599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:55 schreef probeer het volgende:
Frappant ook ... Normaal klinkt er het veelgehoorde commentaar dat het toch altijd de weerbaardere jonge mannen zijn die als eerste de grenzen over komen. Met het verwijt dat ze hun vrouwen en kinderen in oorlogsgebied achter laten. Sturen ze een keer als eerste een 11-jarig meisje, is er nog steeds gezeik.
Ja. Zie je die talloze filmpjes met bootjes met alleen jongen mannen en lees je dat smokkelaars bepaalde ''stuur-het-kind-alleen'' tactieken erbij gebruiken; stuitje op weerzin en weerstand.

Nou jaa zeg... Ja frappant ja.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 4 augustus 2021 @ 02:21:58 #184
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200727731
Het Brabants Dagblad zegt dat, dat elke week zo'n 3x voorkomt in Nederland.

https://www.ad.nl/video/p(...)-in-haar-ogen-241584
pi_200728916
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:14 schreef probeer het volgende:

[..]

En jouw oplossing is? Die internationale afspraken / wetgeving breken? De Nederlandse grens weer gaan bewaken en elke asielzoeker buiten sluiten? Alle afgewezen asielzoekers onder dwang met een vliegtuig illegaal afzetten op grondgebied van een ander land? Of illegaal op zee droppen?

En ga jij dat dan doen, of mag een ander zijn handen daar aan vuil maken? (om die 'deugdlinksen die geen vluchtelingen in huis nemen' maar eens om te draaien).
Dezelfde oplossing van Denemarken, afspraken maken met Rwanda, daar kunnen ze dan verblijven tot er duidelijkheid is of ze hier überhaupt mogen zijn.

Ook Syrië is inmiddels weer veilig genoeg voor terugkeer, tijd om naar huis te gaan.

Wat vuil is is het automatische permanente verblijven hier.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 08:01:15 #186
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200729303
Snel die zieke ouders ophalen en verzorgen op kosten van Nederland. Een doodziek systeem waar dankbaar misbruik van gemaakt wordt door deze 'vluchtelingen'.
pi_200729564
Het is vreemd dat we eeuwenlang onze grenzen en ons grondgebied hebben verdedigd, terwijl nu zo maar iedereen naar binnen kan lopen en hier een deel van het land kan opeisen.

Hoeveel soldaten zijn er gesneuveld voor Nederland? Hoeveel verzetsstrijders hebben hun leven gegeven voor volk en vaderland? Hoeveel mensen hebben er jarenlang geleden onder de bezetter? Hoeveel landgenoten zijn er afgevoerd en vermoord?

En toch, het was allemaal voor niets.

We verdedigen ons land niet meer - iedereen mag het hebben.
pi_200731587
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Ook geen werkbare 'vuile oplossingen'.
[..]

Klopt punt voor punt.
Jawel de marine inzetten en die bootjes uit het water schieten.
Als de kans om te sterven richting de 90% komt zal het snel ophouden. Het ironische is dat als we dat bij de eerste 10 boten gedaan hadden het aantal doden waarschijnlijk een stuk minder was geweest dan de 1000den die nu jaarlijks verdrinken.

Gaat echter wel tegen alle mensenrechten in.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200731944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jawel de marine inzetten en die bootjes uit het water schieten.
Als de kans om te sterven richting de 90% komt zal het snel ophouden. Het ironische is dat als we dat bij de eerste 10 boten gedaan hadden het aantal doden waarschijnlijk een stuk minder was geweest dan de 1000den die nu jaarlijks verdrinken.

Gaat echter wel tegen alle mensenrechten in.
En tegen internationaal zeerecht. Je bent als zeeschip ook verplicht ze op te pikken als ze in nood verkeren.
pi_200732097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:07 schreef Makrelis het volgende:

[..]

En tegen internationaal zeerecht. Je bent als zeeschip ook verplicht ze op te pikken als ze in nood verkeren.
Het is dan ook de vuile methode.

Maar men zou kunnen beginnen door die boten van seawatch niet aan te laten meren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 augustus 2021 @ 11:33:33 #191
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200732402
Er is natuurlijk wel een probleem wat opgelost moet worden maar tot die tijd maakt een meisje van 11 erbij natuurlijk helemaal niks uit hè :')
pi_200732572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is dan ook de vuile methode.

Maar men zou kunnen beginnen door die boten van seawatch niet aan te laten meren.
Voorkomen dat ze überhaubt in een bootje stappen. Paar dikke spionage-satellieten om die stranden af te scannen, een zooi radarstations erbij, patrouilleren langs de 12 mijls zone, compounds inrichten in Noord-Afrika om ze landbouw te laten bedrijven en die landen mogen betalen met aardgas wat ze anders toch maar affakkelen. Niet meewerken, sanctioneren door handelsbelemmeringen op te werpen.

Ik bedenk ook maar wat.
pi_200738252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:33 schreef the-eye het volgende:
Er is natuurlijk wel een probleem wat opgelost moet worden maar tot die tijd maakt een meisje van 11 erbij natuurlijk helemaal niks uit hè :')
Toch wel. Een meisje van 11 is over 10 jaar een moeder van 21 en over 30 oma van wéér een hele familie van mensen die we hier eigenlijk niet willen hebben.
pi_200739205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:33 schreef the-eye het volgende:
Er is natuurlijk wel een probleem wat opgelost moet worden maar tot die tijd maakt een meisje van 11 erbij natuurlijk helemaal niks uit hè :')
Slechts de pedofielen zijn blij met meisjes van die jonge leeftijd.
pi_200739475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Toch wel. Een meisje van 11 is over 10 jaar een moeder van 21 en over 30 oma van wéér een hele familie van mensen die we hier eigenlijk niet willen hebben.
Daarom werden bij een revolutie vroeger vaak ook de kinderen van een vorst vermoord. Zielig? Nee, want kleine kinderen worden groot en dan gaan ze je last bezorgen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder zielig ik dat Syrische meisje vind eigenlijk.
pi_200739637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daarom werden bij een revolutie vroeger vaak ook de kinderen van een vorst vermoord. Zielig? Nee, want kleine kinderen worden groot en dan gaan ze je last bezorgen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder zielig ik dat Syrische meisje vind eigenlijk.
Kijk naar de zaak op Mallorca. De 19-jarige verdachte die nu is opgepakt was 8 jaar geleden ongetwijfeld ook een schattige krullenbol. Nu staat hij terecht voor twee pogingen tot doodslag.

Of kijk naar Rotterdam. De moordenaar daar is 15 jaar. Of kijk naar Amsterdam waar een 14-jarige een onschuldig meisje in elkaar gebeukt heeft.

En dat is slechts de oogst van één maand.
pi_200741961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het is vreemd dat we eeuwenlang onze grenzen en ons grondgebied hebben verdedigd, terwijl nu zo maar iedereen naar binnen kan lopen en hier een deel van het land kan opeisen.

Hoeveel soldaten zijn er gesneuveld voor Nederland? Hoeveel verzetsstrijders hebben hun leven gegeven voor volk en vaderland? Hoeveel mensen hebben er jarenlang geleden onder de bezetter? Hoeveel landgenoten zijn er afgevoerd en vermoord?

En toch, het was allemaal voor niets.

We verdedigen ons land niet meer - iedereen mag het hebben.
Ik durf wel te beweren dat de beste manier om een land te veroveren niet met wapens is maar met zieligheid.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 06:44:25 #198
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200746863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Slechts de pedofielen zijn blij met meisjes van die jonge leeftijd.
Jij zal het weten
pi_200750615
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ze moeten maar net dit specifieke dialect spreken en nog heel erg behulpzaam zijn ook. Ben je ooit op Utrecht CS geweest? Behulpzaamheid (onbetaald) voor de medemens is hier als eerste gestorven.
Syriërs zijn dan ook zeer behulpzaam en onderling zeer vriendelijk. Zeker in tegenstelling tot Westerse mensen.

Probeer deze uitspraak wel even niet te zien door je vluchtelingen dus ziedend bril heen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:31:13 #200
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200750721
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:27 schreef Azula het volgende:

[..]

Syriërs zijn dan ook zeer behulpzaam en onderling zeer vriendelijk. Zeker in tegenstelling tot Westerse mensen.

Probeer deze uitspraak wel even niet te zien door je vluchtelingen dus ziedend bril heen.
Ja… dat hebben we gezien in al die filmpjes uit de burgeroorlog daar… heel vriendelijk..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200750860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ja… dat hebben we gezien in al die filmpjes uit de burgeroorlog daar… heel vriendelijk..
Hier in Nederland… die hier al een tijd wonen. Stuk leuker dan Nederlanders die elkaar en anderen geen boe of bah gunnen.
pi_200751000
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:27 schreef Azula het volgende:

[..]

Syriërs zijn dan ook zeer behulpzaam en onderling zeer vriendelijk. Zeker in tegenstelling tot Westerse mensen.

Probeer deze uitspraak wel even niet te zien door je vluchtelingen dus ziedend bril heen.
Wat is dit voor stigmatisering van 'westerse mensen'. We kunnen aan de vele burgeroorlogen zien hoe vriendelijk en behulpzaam Syriërs onderling werkelijk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 10:40:45 ]
pi_200751397
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:35 schreef Azula het volgende:

[..]

Hier in Nederland… die hier al een tijd wonen. Stuk leuker dan Nederlanders die elkaar en anderen geen boe of bah gunnen.
Een vriend van me woonde al 40 jaar naar volle tevredenheid in een flat en kon goed opschieten met zijn medeflatbewoners.

Tot het moment dat Vluchtelingenwerk 3 appartementen voor Syriërs regelde. Daarna begon de ellende die jarenlang duurde. Geluidsoverlast, stankoverlast, scheldpartijen, enz.
pi_200759036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 06:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij zal het weten
Tsja, als jij mij niet gelooft, dan kom eens met een pedofiel die blij is met de niet zo domme jongere meisjes.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 17:39:47 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200759164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Een vriend van me woonde al 40 jaar naar volle tevredenheid in een flat en kon goed opschieten met zijn medeflatbewoners.

Tot het moment dat Vluchtelingenwerk 3 appartementen voor Syriërs regelde. Daarna begon de ellende die jarenlang duurde. Geluidsoverlast, stankoverlast, scheldpartijen, enz.
Waren het ook echt Syriërs die vluchtte voor de oorlog of waren het gelukszoekers uit veilige landen?
pi_200764560
quote:
5s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Waren het ook echt Syriërs die vluchtte voor de oorlog of waren het gelukszoekers uit veilige landen?
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat deze mensen van alle kanten hier in de watten werden gelegd. Bezwaar maken tegen de overlast was bijvoorbeeld onmogelijk: dan was je meteen een racist.
pi_200764686
Kennen de reageerders hier allemaal het kinderrechtenverdrag? Nee? Leesvoer: https://defenceforchildre(...)inderrechtenverdrag/
dag
pi_200764809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:49 schreef Peter het volgende:
Kennen de reageerders hier allemaal het kinderrechtenverdrag? Nee? Leesvoer: https://defenceforchildre(...)inderrechtenverdrag/
Ik ben niet geïnteresseerd in de papieren werkelijkheid van VN-ambtenaren die achter hun bureau wat hebben zitten brainstormen.
pi_200765369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik ben niet geïnteresseerd in de papieren werkelijkheid van VN-ambtenaren die achter hun bureau wat hebben zitten brainstormen.
Ah, denk je zo over alle mensenrechten?
dag
pi_200765514
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Ah, denk je zo over alle mensenrechten?
Mensenrechten bestaan alleen op papier. Ga in China of India maar eens uitleggen wat mensenrechten zijn, volgens jou, en bij welke rechtbank ze dat recht dan kunnen halen.
pi_200771245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Mensenrechten bestaan alleen op papier. Ga in China of India maar eens uitleggen wat mensenrechten zijn, volgens jou, en bij welke rechtbank ze dat recht dan kunnen halen.
En dat is jouw excuus om ze in Nederland ook maar niet op te volgen?
dag
pi_200774009
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:49 schreef Peter het volgende:
Kennen de reageerders hier allemaal het kinderrechtenverdrag? Nee? Leesvoer: https://defenceforchildre(...)inderrechtenverdrag/
Is dat het verdrag die is opgesteld door de raad voor mensenrechten waar Saudi-Arabië voorzitter van was? :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:56:25 #213
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200774769
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Ah, denk je zo over alle mensenrechten?
Ik heb wel een probleem met het concept van mensenrechten eigenlijk. Het erkennen van mensenrechten als staat betekent eigenlijk dat je de verantwoordelijkheid op je neemt voor willekeurig wek mens dan ook. Dan kom je dus ook regelmatig in de positie dat je als land een persoon meer rechten geeft dan zijn eigen land doet, wanneer deze persoon jouw grondgebied bereikt. Verder heb je ook nogal wat uiteenlopende interpretaties van mensenrechten, en is er niet één instantie die dat beoordeelt. Dan heb je ook in Europa nog eens een hof dat het Europese verdrag oprekt en ruim interpreteert.

Ik zou dus meer voor een heel beperkte en ondubbelzinnige set basis mensenrechten zijn en verder aan ieder land of de EU om de eigen burgers meer rechten toe te kennen.

Ik vind het als specifiek voorbeeld dus belachelijk dat je mensen niet mag uitzetten als ze de kans op de doodstraf lopen. Daardoor zitten we in Nederland nu met bijv een behoorlijke groep mensen die in het Afghaanse communistische regime zware misdaden gepleegd hebben. Die zouden in Afghanistan wmb terecht de doodstraf krijgen en ik zie er geen probleem in om zulke mensen uit te leveren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:09:25 #214
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_200775059
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:27 schreef Azula het volgende:
Syriërs zijn dan ook zeer behulpzaam en onderling zeer vriendelijk. Zeker in tegenstelling tot Westerse mensen.

Probeer deze uitspraak wel even niet te zien door je vluchtelingen dus ziedend bril heen.
... schreef de user met de "Westerse mensen dus ziedend"-bril op.
pi_200775230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:56 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik heb wel een probleem met het concept van mensenrechten eigenlijk. Het erkennen van mensenrechten als staat betekent eigenlijk dat je de verantwoordelijkheid op je neemt voor willekeurig wek mens dan ook. Dan kom je dus ook regelmatig in de positie dat je als land een persoon meer rechten geeft dan zijn eigen land doet, wanneer deze persoon jouw grondgebied bereikt. Verder heb je ook nogal wat uiteenlopende interpretaties van mensenrechten, en is er niet één instantie die dat beoordeelt. Dan heb je ook in Europa nog eens een hof dat het Europese verdrag oprekt en ruim interpreteert.

Ik zou dus meer voor een heel beperkte en ondubbelzinnige set basis mensenrechten zijn en verder aan ieder land of de EU om de eigen burgers meer rechten toe te kennen.

Ik vind het als specifiek voorbeeld dus belachelijk dat je mensen niet mag uitzetten als ze de kans op de doodstraf lopen. Daardoor zitten we in Nederland nu met bijv een behoorlijke groep mensen die in het Afghaanse communistische regime zware misdaden gepleegd hebben. Die zouden in Afghanistan wmb terecht de doodstraf krijgen en ik zie er geen probleem in om zulke mensen uit te leveren.
Dus je wil voor verschillende mensen verschillende 'mensenrechten' introduceren?
Want jouw leven is meer waard dan dat van een ander? Of lees ik je verhaal verkeerd?
dag
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:51:36 #216
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200776059
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 14:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Dus je wil voor verschillende mensen verschillende 'mensenrechten' introduceren?
Want jouw leven is meer waard dan dat van een ander? Of lees ik je verhaal verkeerd?
Ik zou een beperkte set mensenrechten voor iedereen zien, met daarbovenop burgerrechten en/of EU rechten.

In dat geval zou er voor EU burgers bijv niets veranderen, terwijl je als Europese staat dan wel kunt kiezen om niet- Europeanen minder rechten toe te kennen, tot de bovengenoemde set minimum mensenrechten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:52:33 #217
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200776111
Maar het gaat zo wel off-topic dus lijkt me verstandig het hier even bij te houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200779962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:38 schreef Peter het volgende:

[..]

En dat is jouw excuus om ze in Nederland ook maar niet op te volgen?
Exact. Een verdrag is geen verdrag als veel landen zijn die zich er niet aan houden. Nederland wil altijd Mallie Eppie spelen.
pi_200780171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Exact. Een verdrag is geen verdrag als veel landen zijn die zich er niet aan houden. Nederland wil altijd Mallie Eppie spelen.
Willekeur in mensenrechten, oké, dat is jouw wereldbeeld.
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')