abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:04:18 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200751700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:59 schreef Dingest het volgende:
Nog gefeliciteerd hoor, Anne! *O*
[..]

Iets bestellen bij Autodoc is altijd een beetje als meedoen met een loterij-met-altijd-winkans. Je ontvangt sowieso wat maar je hebt altijd kans dat het of niet is wat je hebt besteld, of dat het beschadigd is :P

Wel een uitgebreid aanbod, vaak ook wel met dingetjes die mister-auto of winparts niet hebben :Y
Ja in dit geval heeft Winparts het niet, waardoor ik naar autodoc (of in dit geval onderdelen24) moest uitwijken. Winparts heeft wel een Nederlandse helpdesk en een telefoonnummer waar je naar kan bellen, probeer autodoc maar eens te bereiken....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200751725
Zo. Afgelopen weken Drenthepad nog maar een keertje gelopen. Dit keer tegen de klok in, en wel foto's gemaakt :Y Alleen ben ik de laatste dag op een 'drassig' deel in het Fochteloërveen gevallen; camera nat geworden, en hoewel het in eerste instantie leek mee te vallen hield hij de laatste 10 km er mee op -O- :(
Moet ik dat stukje eigenlijk nog een keer lopen alleen om de fotoreeks even bevredigend af te ronden...

Even wachten op een nieuwe camera (en totdat de schoenen weer droog zijn), dan door naar het Noaberpad denk ik :Y
pi_200751907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja in dit geval heeft Winparts het niet, waardoor ik naar autodoc (of in dit geval onderdelen24) moest uitwijken. Winparts heeft wel een Nederlandse helpdesk en een telefoonnummer waar je naar kan bellen, probeer autodoc maar eens te bereiken....
Dat viel mij destijds wel mee, maar dat is een paar jaartjes geleden. Misschien dat hun service slechter is geworden sindsdien.

Mij hadden ze eens een stabilisatorstangetje van eigen huismerk oid Stark opgestuurd ter promotie ipv van het 'A-merk' wat ik besteld had. Achteraan gemaild dat ik gewoon het merk verwacht te ontvangen wat ik besteld had; kreeg mijn geld terug, mocht het stangetje houden. Stangetje dan maar gewoon gemonteerd want het kwam toch onder een Chevrolet Lacetti - geen zin om te wachten, later nog een keer vervangen als het ruk blijkt is toch niet zoveel werk.
En eens gehad dat ik twee R2-lampen had meebesteld bij een grote bestelling. Die lagen bij aankomst helemaal in scherven. Gemaild, moest foto meesturen, kreeg de lampen wel vergoed.

Sindsdien bestel ik daar alleen als ik het bij de andere toko's niet kan vinden, of als het echt fiks goedkoper is (wat lang niet zo vaak meer is).
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:17:19 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200752013
Tot dusver heb ik die ervaring niet bij Winparts, alleen als je iets besteld zonder pasgarantie kun je het niet ruilen/ terugsturen.
Ik heb wel een uitlaat besteld voor de Seat die niet bleek te passen - iets waarvoor ik expliciet nog gebeld had omdat ik dit vermoeden al had (het plaatje liet de "gewone" zien, niet die ik nodig had).
Toen heb ik gebeld en hem kostenloos terug mogen sturen, want dat ik de retourverzendkosten moest betalen was ik het niet zo mee eens zeg maar.

Bij Autodoc kun je zomaar 6 weken levertijd krijgen, ofja dat weet je nooit. En de klantenservice is onbereikbaar of je krijgt standaard antwoorden als "we melden het wanneer het opgestuurd is". Ja, daar heb ik niks an.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200752473
Daar heb je inderdaad niet zoveel aan, nee.
Sowieso soms lastig te achterhalen welk onderdeel je moet hebben, verschillen zijn soms zo klein. Koppelingset die ik nu in de 205 heb zitten stond ook op de site dat die geschikt was voor mijn auto, maar op de doos stond jaartallen in de jaren '90 en de mijne is uit '89 en dat stond dan weer niet op de site (mister-auto, trouwens). Kwam ik pas achter toen de boel er al inzat natuurlijk want het paste wel prima :') Ergens onderaan de lijst stond een koppelingset die, met veel googlewerk, de oudere bouwjaren op de doos heeft staan. Verschil lijkt vooral de drukgroep te zijn, 4 vs 6 veren.
Vraag is nu of dit de reden is dat ik stationair een drukklager-ig geluid blijf houden, of dat het een lager in de bak/het dif is.

In principe ga ik altijd naar mister-auto, die zijn toch ook bijna altijd het voordeligste omdat die altijd een 15-20-25% kortingsactie hebben lopen (al fluctueren de prijzen dan gewoon mee _O- ) en hebben die retourservice die je erbij kunt kopen. Zodra je wel iets terug moet sturen heb je die service alweer teruggewonnen. Enige nadeel is de levertijd, maar ja, dat moet ook uit Frankrijk komen.

Winparts is iets sneller, wel iets duurder. Heeft soms ook wat dingetjes die mister-auto dan weer niet heeft. Als ik het echt vandaag/morgen wil hebben, dan doe ik het wel via een bevriende garage of de lokale onderdelenketen voor de hoofdprijs :Y
pi_200752526
Overigens, ook bij de gewone garage vaak genoeg dit gezeik gezien; verkeerd onderdeel geleverd / onderdeel blijkt niet te passen. Maar dan is het helemaal zuur want meestal ben je al met de klus begonnen en kan je de brug pas vrij hebben als je de klus af hebt. En ook weer extra tijd kwijt om dan uit te zoeken wat het juiste onderdeel wel moet zijn.

Als we het niet zeker wisten en geen zin hadden om te wachten, dan bestelden we gewoon allebei. Ging wat niet past gewoon weer retour.
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 11:43:19 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200752562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:38 schreef Dingest het volgende:
Daar heb je inderdaad niet zoveel aan, nee.
Sowieso soms lastig te achterhalen welk onderdeel je moet hebben, verschillen zijn soms zo klein. Koppelingset die ik nu in de 205 heb zitten stond ook op de site dat die geschikt was voor mijn auto, maar op de doos stond jaartallen in de jaren '90 en de mijne is uit '89 en dat stond dan weer niet op de site (mister-auto, trouwens). Kwam ik pas achter toen de boel er al inzat natuurlijk want het paste wel prima :') Ergens onderaan de lijst stond een koppelingset die, met veel googlewerk, de oudere bouwjaren op de doos heeft staan. Verschil lijkt vooral de drukgroep te zijn, 4 vs 6 veren.
Vraag is nu of dit de reden is dat ik stationair een drukklager-ig geluid blijf houden, of dat het een lager in de bak/het dif is.

In principe ga ik altijd naar mister-auto, die zijn toch ook bijna altijd het voordeligste omdat die altijd een 15-20-25% kortingsactie hebben lopen (al fluctueren de prijzen dan gewoon mee _O- ) en hebben die retourservice die je erbij kunt kopen. Zodra je wel iets terug moet sturen heb je die service alweer teruggewonnen. Enige nadeel is de levertijd, maar ja, dat moet ook uit Frankrijk komen.

Winparts is iets sneller, wel iets duurder. Heeft soms ook wat dingetjes die mister-auto dan weer niet heeft. Als ik het echt vandaag/morgen wil hebben, dan doe ik het wel via een bevriende garage of de lokale onderdelenketen voor de hoofdprijs :Y
Bij Winparts kun je ook gewoon afhalen toch? Kiel Windeweer is eind van de wereld niet vanuit Drenthe ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200752662
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij Winparts kun je ook gewoon afhalen toch? Kiel Windeweer is eind van de wereld niet vanuit Drenthe ;)
Ja, klopt, scheelt 1-2 dagen in levertijd :Y Paar jaar geleden gedaan toen ik letterlijk last-minute de 205 klaar probeerde te krijgen voor vakantie. Maar vanuit zuid-Drenthe is het nog wel een beetje een eind, dus echt veel voordeliger is het niet ;) Goedkoop online bestellen = gewoon even wachten.

Toen niet gelukt trouwens; boutje van een waterpomp brak af bij het vervangen van d-riem en pomp en moesten de volgende ochtend al weg. Zijn toen met de auto van mijn reisgenoot gegaan.
pi_200757862
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik woon er al m'n hele leven, maar echt wennen doet het niet.
Ligt het niet aan mij gelukkig B-) .

Ben jij op vakantie?
pi_200757874
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:59 schreef Dingest het volgende:
Nog gefeliciteerd hoor, Anne! *O*
[..]

Iets bestellen bij Autodoc is altijd een beetje als meedoen met een loterij-met-altijd-winkans. Je ontvangt sowieso wat maar je hebt altijd kans dat het of niet is wat je hebt besteld, of dat het beschadigd is :P

Wel een uitgebreid aanbod, vaak ook wel met dingetjes die mister-auto of winparts niet hebben :Y
Dankjewel *O*!
  donderdag 5 augustus 2021 @ 19:27:53 #36
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_200760714
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Dankjewel *O*!
Proficiat?
Graag verwijderen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 20:36:46 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200762171
quote:
14s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Ligt het niet aan mij gelukkig B-) .

Ben jij op vakantie?
Nog één dag werken!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 augustus 2021 @ 21:24:55 #38
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_200763161
quote:
14s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik was op vakantie! In de randstad :o .
Toch wel blij dat ik daar niet woon (sorry). Al zal het vast misschien gewoon wennen zijn.
Ik ga naar Limburg :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:34:34 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200767761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:24 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik ga naar Limburg :')
Ga je daar aan wennen, denk je? :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200768183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Proficiat?
Jarig geweest! w/ :Y
pi_200768195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:24 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik ga naar Limburg :')
Daar woon ik :'). Maar echt nog nét.
Ik zie het bord Welkom in Gelderland staan.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:22:59 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200768512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 21:24 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik ga naar Limburg :')
Je verstaat ze niet, dus toch nog een écht vakantie gevoel B-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:52:17 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200769033
Ik heb een mail gehad dat ik mijn geld terug kan krijgen. Ik kan de radiator echter gewoon gebruiken, ik wilde hem toch aanpassen en de originele bevestigingen haal ik er sowieso af omdat de hele radiator in een andere auto komt.
Ze reppen nergens over terugsturen.
Omdat ik de radiator zó kan gebruiken hoef ik eigenlijk geen andere, of mijn geld terug.
De nieuwe 205 radiator die ik al had gekocht verkoop ik ook weer door. Maar het is toch 65 euro :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:38:23 #44
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_200771249
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga je daar aan wennen, denk je? :P
Ik ben voorbereid: vaccinaties gehaald enzo :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:38:51 #45
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_200771261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je verstaat ze niet, dus toch nog een écht vakantie gevoel B-)
_O_
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_200774272
Zeker leuk auto'tje, maar op carrosserie na weinig Amerikaans aan... Er ligt een V6 PRV motor in, ook wel Douverin motor genoemd omdat de fabriek daar gevestigd was in Frankrijk. Een samenwerkingsverband van Peugeot, Renault en Volvo vandaar PRV...Bouwjaar 1981 was nog uitgevoerd met Bosch K-Jetronic mechanisch injectiesysteem.

Op zich fijne en betrouwbare motor maar niet bepaald sportief en ook niet bepaald zuinig in verbruik, vandaar de kritiek op de prestaties. Later 1983 kwam van deze motor een Turbo uitvoering die lag bv. in de Alpine. Maar toen was DeLorean helaas al de fles op. Ze zijn te vroeg begonnen met de verkeerde motor.

Dit maakt het wel een ideale klassieker voor de Europese markt qua motoronderdelen. Je kunt eventueel terecht bij Volvo, Peugeot, Renault, Citroën, Lancia en Talbot. Allemaal merken die deze motor ooit bij bepaalde modellen hebben ingebouwd. :)
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:34:27 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200778492
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:26 schreef Duvel het volgende:
Is iedereen lekker op vakantie?
Nee allang weer terug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:54:52 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200779547
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:38 schreef lipje het volgende:

[..]

_O_
Jij lacht, maar ik moet er(mee) werken....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:59:07 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200779593
Oke, het verwachtte pakketje is niet geleverd omdat volgens DHL "het adres niet juist was".
En vorige week, zelfde verkoper, ook DHL, konden ze het wel vinden. Ik ben niet verhuisd of heb m'n huis laten instorten ofzo :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200785142
DHL kunnen echt enorme prutsers zijn. Mijn ouders wonen aan het eind van een doodlopende zijstraat, en als je hun huisnummer invult/invulde op een TomTom dan kom/kwam je uit op een ander deel van de doorgaande straat. Dat gaat dus wel eens fout. Maar DHL kan soms niet eens de moeite nemen om die doorgaande straat in te gaan; dan blijven ze op de hoofdweg het dorp uit, zeggen 'ja, kan het niet vinden' en doen dan 'niemand thuis, haal maar op bij een pick-up punt' :') Geintje hebben ze al een paar keer geflikt.

En zo'n pick-up punt (van PostNL dan) had ook een mooie. Iets besteld, woog een kilo of 15 denk ik, laten bezorgen op zo'n pick-up punt bij de Jumbo (want levertijd was onbekend en ik was vaak aan de wandel). Verzocht het personeel van de Jumbo mij om niet meer zulke zware pakketten daar te laten bezorgen, want dat was 'best vervelend voor hun' _O- Misschien had je dan maar geen servicepunt moeten beginnen? Pakketten mogen gewoon tot 30 kilo zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')