abonnement Unibet Coolblue
pi_200669619
Proeftijd is maximaal 1 maand
pi_200669948
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:10 schreef bami_haar het volgende:
Proeftijd is maximaal 1 maand
Klopt niet. Zie https://www.rijksoverheid(...)-duurt-een-proeftijd
pi_200672022
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:10 schreef bami_haar het volgende:
Proeftijd is maximaal 1 maand
Bij een vast contract max 2 maanden.
pi_200681747
Max. 2 maanden is inderdaad wettelijk vastgelegd. probeer alleen een beetje gevoel te krijgen of het normaal is dat dit ook wordt gehanteerd, of dat werkgevers de proeftijd weg laten.
pi_200682530
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bij een vast contract max 2 maanden.
Bij een tijdelijke arbeidscontract voor 2 jaar of langer óók max. 2 maanden :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200682607
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:40 schreef Piet200 het volgende:
Max. 2 maanden is inderdaad wettelijk vastgelegd. probeer alleen een beetje gevoel te krijgen of het normaal is dat dit ook wordt gehanteerd, of dat werkgevers de proeftijd weg laten.
Je zou je eerder moeten afvragen of je het risico wil lopen. Volgens mij is er sprake van een laag risico met een hoge impact indien de situatie (ontslag in proeftijd) zich alsnog voordoet. Je valt in dat geval terug op WW die je in dat geval waarschijnlijk gewoon krijgt.
pi_200705749
Proeftijd is niet verplicht, je werkgever klinkt beetje zo van ik vertrouw je niet...
Interessant he ?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:38:41 #33
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_200726430
Bij ons in dezelfde branche is het heel normaal om in de onderhandeling van een jaarcontract met 1 maand proeftijd een vast contract te maken als de sollicitant dat wil, maar dan wel met 2 maanden proeftijd, toont ook een stukje commitment.

Kan me niet voorstellen dat we iemand weg sturen omdat er geen opdracht is na 2 maanden, dan moet sales maar wat beter z'n best doen. Op basis van CV en gesprekken heb ik wel een aardig idee van verkoopbaarheid. Beëindigen binnen proeftijd wordt hier over het algemeen alleen gebruikt bij trainees vers van de opleiding waar de motivatie in het echt toch wat te wensen over laat. Maar 1x gezien bij een senior die zich op dag 1 ziek heeft gemeld en op de laatste dag proeftijd nog niet beter was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')