abonnement Unibet Coolblue
pi_200642769
Over ongeveer een maand heeft iedere Nederlander die gevaccineerd kan worden, de kans gehad zich te laten vaccineren. Momenteel is zo'n 80% van de groep 12+ minstens een keer gevaccineerd, zo'n 70% van de totale bevolking. Als we over een aantal weken klaar zijn, zal zo'n 85% van de groep 12+ volledig gevaccineerd zijn, dus 75% van de totale bevolking. Best een goede score in vergelijking met veel andere landen, maar niet genoeg om het virus vanzelf te laten verdwijnen. Zeker ook omdat gevaccineerden ook besmet kunnen raken en besmettelijk kunnen zijn. Een deel van de gevaccineerden zal zelfs nog steeds zo ziek worden, dan ze in het ziekenhuis opgenomen moeten worden.

Toch zullen we uiteindelijk weer naar een normale situatie moeten. Althans, ik ga er vanuit dat de meesten dat zullen willen. Wat mij betreft is dat: niet meer testen, ook niet bij klachten, geen controles op vaccinatiestatus, vanzelfsprekend geen sluitingen van sectoren, geen mondkapjes in het openbaar vervoer, geen capaciteitslimieten voor evenementen, althans niet vanwege Covid, geen reisbeperkingen. Wellicht zien sommigen dit anders en moeten we definitief stoppen met nachthoreca of blijven we voor altijd met mondkapjes lopen.

De vraag is: Wat is jouw beoogde eindsituatie en hoe denk jij dat we die kunnen bereiken? Komt er een freedom day, wordt vaccinatie toch verplicht? En wat doe je in het geval het virus in je eindsituatie toch weer opleeft en de zorgdruk toch weer te hoog oploopt? Gaan we dan toch weer nieuwe lockdowns instellen?

Kortom: Presenteer hier jouw exit-strategie
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:58:27 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_200642921
Gewoon, alles open. En als het dan op een bepaald moment te druk dreigt te worden in het ziekenhuis moeten alle ongevaccineerden maar een maandje in quarantaine. Die zitten toch vrijwel allemaal in een of andere vorm van de steun, dus dat kan zonder problemen.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 20:01:23 #3
5428 crew  miss_sly
pi_200642955
Wat een leuk topic!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200643010
Om maar te beginnen als TS:

Mijn beoogde eindsituatie is terug naar normaal. Dus leven zoals we dat hadden voor maart 2020. Geen testen voor toegang, geen PCR en antigeentesten, ook niet bij klachten, alle sectoren open, reisbeperkingen eraf, geen vaccinatiestatuscontroles.

Ik zou dit als volgt aanpakken:

1. Vaccinatiegraad opkrikken
Vanzelfsprekend staat de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk zien te krijgen op één. Dit door vaccinatie nog toegankelijker te maken. Vaccineren zonder afspraak, meer spotjes op radio en tv, campagnes met bussen en bijvoorbeeld via scholen en moskeeen in wijken met een slechte vaccinatiegraad. Ik zou vaccinatie gratis houden tot 1 oktober en adverteren dat vanaf 1 oktober een eigen bijdrage betaald moet worden van bijvoorbeeld ¤50. Hopelijk trekt dat de laatste mensen voor die tijd nog over de streep. Of we het daadwerkelijk betaald maken, kunnen we nog over nadenken (beetje a la soldaat van oranje stopt definitief markering :P)

2. Ziekenhuiscapaciteit
Waarschijnlijk blijft Covid een zekere druk geven op de zorg, net als de griep dat doet. Daarom kunnen we er niet om heen om Covid mee te nemen als ziekte voor de capaciteitsbepaling. Er moet een goed beeld komen van de gemiddelde en de piekdrukken van Covid en hier moet in alle redelijkheid de capaciteit op worden berekend. Dat kan best zijn dat de hoogste piek die we gaan zien, nog steeds veel druk geeft en dat afschaling of triage nodig gaan zijn. Dit was ook het geval met de griep in 2018. Dit zal uiteraard wel een lange termijn uitvoering zijn, maar waar wel mee gestart moet worden.

3. Freedom day
Net als de UK zou ik op 1 september een freedom day instellen. Dit betekent het laten vallen van alle maatregelen. Geen anderhalve meter afstand, geen mondkapjes in het OV, scholen open, nachthoreca en festivals weer open zonder beperking en zonder TvT. Het testen bij klachten, kan wat mij betreft nog een tijdje worden aangehouden, maar wel vrijwillig. Dit kunnen we in de loop van de winter of voorjaar 2022 helemaal stoppen, als de vraag genoeg is afgenomen.

4. What-if scenerio
De kans is groot dat het virus in golven toch weer opduikt. Ongevaccineerden zullen nog steeds ziek kunnen worden en ook een klein deel van de gevaccineerden zal nog steeds ernstig ziek worden. Dat is kut, maar dat geldt ook voor de griep. Wat mij betreft moeten we dit accepteren als samenleving. We kunnen niet eindeloos beperkingen hebben om de zwakkeren en ongevaccineerden te beschermen. Mensen met Covid die ziekenhuiszorg nodig hebben, worden nog steeds geholpen, ook als ze door hun eigen keuze niet gevaccineerd zijn.

Als dat toch de druk op de zorg oploopt door te veel zieken, gaan we wat mij betreft nog steeds geen maatregelen in voeren. Laten we hopen dat het niet nodig is, maar als de zorg het niet aan kan, dan zouden we wat mij betreft triage moeten toepassen met als eerste afweging: vaccinatie. Het mag niet zo zijn dan ongevaccineerden door hun keuze de samenleving beperken of er voor zorgen dat anderen het recht tot zorg ontnomen wordt. Hard? Ja, maar wat mij betreft wel fair.
pi_200643014
Nou dat verbod op handenschudden en die 1,5 meter afstand mogen wel blijven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200643077
Heb geen exit-strategie, alles wat er nog in zit is pure winst dus laat ik staan totdat het minimaal een ton waard is dan kijken we wel verder. Dat is dus in feite mijn exit-strategie, dat ik hem pas ga verfijnen als het flink meer waard is geworden.
pindazakje
pi_200643124
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:58 schreef Nobu het volgende:
Gewoon, alles open. En als het dan op een bepaald moment te druk dreigt te worden in het ziekenhuis moeten alle ongevaccineerden maar een maandje in quarantaine. Die zitten toch vrijwel allemaal in een of andere vorm van de steun, dus dat kan zonder problemen.
Mooie. Bewust ongevaccineerden mogen de klappen opvangen. Aan keuzes hangen consequenties :)
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:25:47 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200643270
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:58 schreef Nobu het volgende:
Gewoon, alles open. En als het dan op een bepaald moment te druk dreigt te worden in het ziekenhuis moeten alle ongevaccineerden maar een maandje in quarantaine. Die zitten toch vrijwel allemaal in een of andere vorm van de steun, dus dat kan zonder problemen.
Que?
pi_200643344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:45 schreef Schuifpui het volgende:

Toch zullen we uiteindelijk weer naar een normale situatie moeten. Althans, ik ga er vanuit dat de meesten dat zullen willen. Wat mij betreft is dat: niet meer testen, ook niet bij klachten, geen controles op vaccinatiestatus, vanzelfsprekend geen sluitingen van sectoren, geen mondkapjes in het openbaar vervoer, geen capaciteitslimieten voor evenementen, althans niet vanwege Covid, geen reisbeperkingen.
Dat is geen exitstrategie, maar een oproep voor chaos voor een virus dat met minimale inspanningen onder controle is te houden nu er genoeg mensen gevaccineerd zijn.

Roepen dat het nu voorbij is en 'we terug naar normaal gaan' is geen exitstrategie en het virus heeft daar geen boodschap aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200643385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Que?
al die demonstranten blinken niet bepaald uit in het leven. De anti vaxxers. Desondanks een hele grote aanname idd.
pi_200643410
Gooi alles los excl clubs (of andere plekken zonder ventilatie waar je hutje mutje staat) zie het een weekje of 4 aan, niks aan de hand? Alles gewoon los joh. Waanzin allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200643446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:15 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Mooie. Bewust ongevaccineerden mogen de klappen opvangen. Aan keuzes hangen consequenties :)
Wanneer je naar één of ander diarreeland op vakantie gaat en je niet tegen malaria laat inenten hoeft de lokale bevolking op je bestemming ook geen zorgcapaciteit voor je te reserveren omdat je je niet hebt laten inenten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200643450
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is geen exitstrategie, maar een oproep voor chaos voor een virus dat met minimale inspanningen onder controle is te houden nu er genoeg mensen gevaccineerd zijn.

Roepen dat het nu voorbij is en 'we terug naar normaal gaan' is geen exitstrategie en het virus heeft daar geen boodschap aan.
Dat is inderdaad geen exit-strategie, maar mijn beoogde eindsituatie. De strategie om daar te komen heb ik in de volgende post beschreven. Uit jouw post begrijp ik dat jij einddoel anders ligt? Ik ben wel benieuwd wat jij dan in stand wil houden en hoe jouw eindsituatie er uit ziet.
pi_200643473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wanneer je naar één of ander diarreeland op vakantie gaat en je niet tegen malaria laat inenten hoeft de lokale bevolking op je bestemming ook geen zorgcapaciteit voor je te reserveren omdat je je niet hebt laten inenten...
zorg moet je altijd verlenen. Ook aan ongevaccineerden. Had het meer over regels en lockdowns.
pi_200643505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:38 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen exit-strategie, maar mijn beoogde eindsituatie. De strategie om daar te komen heb ik in de volgende post beschreven. Uit jouw post begrijp ik dat jij einddoel anders ligt? Ik ben wel benieuwd wat jij dan in stand wil houden en hoe jouw eindsituatie er uit ziet.
Goed, jouw eindsituatie is alles losgooien, doen of covid niet meer bestaat en ondanks wat voor gevolgen dan ook op die voet verder gaan.

Ik denk dat je met zo min mogelijk middelen/ maatregelen moet zorgen dat je het virus onder controle kan houden. Blijven testen en de situatie in de gaten houden en zo zorgen voor een zo gunstig mogelijke scenario voor de samenleving.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200643591
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

zorg moet je altijd verlenen. Ook aan ongevaccineerden. Had het meer over regels en lockdowns.
Als er geen plek meer op de IC is omdat de reguliere zorg weer opgeschaald is tot normaal niveau is er gewoon geen plek meer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200643618
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als er geen plek meer op de IC is omdat de reguliere zorg weer opgeschaald is tot normaal niveau is er gewoon geen plek meer...
dan wordt het weer keuzes maken. Wie heeft het dan het hardst nodig. Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken
pi_200643759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goed, jouw eindsituatie is alles losgooien, doen of covid niet meer bestaat en ondanks wat voor gevolgen dan ook op die voet verder gaan.
Klopt, dat is zeker waar ik weer heen wil. Ik wil niet meer meer op dagelijkse basis bezig zijn met Covid. Lijkt me zeer ongezond voor de samenleving.
quote:
Ik denk dat je met zo min mogelijk middelen/ maatregelen moet zorgen dat je het virus onder controle kan houden. Blijven testen en de situatie in de gaten houden en zo zorgen voor een zo gunstig mogelijke scenario voor de samenleving.
Maar hoe zie je dit dat voor de toekomst? Blijven we volgend jaar testen en de situatie in de gaten houden? In 2023? Is jouw beoogde eindsituatie min of meer wat we nu hebben met zo nu en dan ruimte om discotheken en festivals toe te staan?
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:02:33 #19
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200643806
Het huidig maatregelpakket blijft, enkel binnen het onderwijs (van basisschool tot universiteit) vervalt de anderhalve meter, maar komt een mondmaskerplicht (m.u.v. De basisschool) voor terug. Bij een stijging van de besmettingen worden de maatregelen aangescherpt tot het niveau van het pakket wat gold tussen 5 juni en 26 juni (algemene mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, horeca om 22:00 dicht, maximaal 50 man per binnenruimte en groepsgroottes en thuisbezoek tot ter hoogste vier man). Freedom Day staat gepland op vrijdag 1 april 2022 om zo een samenloop van een flinke coronagolf en een flinke griepgolf te vermijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200643842
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dan wordt het weer keuzes maken. Wie heeft het dan het hardst nodig. Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken
Het probleem is dat je moet kiezen tussen een Covid-patient (van waarschijnlijk een jaar of 60-80) die morgen dood is als je hem niet helpt en 5 patiënten die wachten op een hartoperatie of kankerbehandeling. Die laatste groep is niet morgen dood, en een maand later waarschijnlijk ook niet, een deel draait nog normaal mee in de samenleving, is aan het werk of naar school, enz. Alleen zijn die mensen een jaar later wellicht wel dood of hebben ze de rest van hun leven ernstige gevolgen, terwijl ze anders nog 20-30-40-50 jaar een goede kans op een normaal en gezond leven zouden hebben.

Als er dan ook nog bij komt dat die Covid-patient zichzelf had kunnen beschermen, maar er voor gekozen heeft om dat niet te doen, moeten we dan die prioriteit niet eens verschuiven van acuut naar noodzakelijk?
pi_200643883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Klopt, dat is zeker waar ik weer heen wil. Ik wil niet meer meer op dagelijkse basis bezig zijn met Covid. Lijkt me zeer ongezond voor de samenleving.
[..]
Daar ligt dus het probleem. Jij baseert jouw strategie op wat je wil zonder naar de realiteit te kijken. Ik wil ook dat corona niet bestaat en we nergens last van hebben, maar zodra je dat als waarheid overneemt terwijl dat feitelijk niet het geval is, dan breng je onnodig leed toe.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:58 schreef Schuifpui het volgende:
Maar hoe zie je dit dat voor de toekomst? Blijven we volgend jaar testen en de situatie in de gaten houden? In 2023? Is jouw beoogde eindsituatie min of meer wat we nu hebben met zo nu en dan ruimte om discotheken en festivals toe te staan?
Mensen met klachten moet je sowieso blijven testen. Een eindstrategie is onzinnig zolang er telkens wat aan de situatie veranderd. Je moet handelen naar de huidige situatie en wat logisch te voorspellen is.
Nogmaals: met zo min mogelijk maatregelen/middelen ervoor zorgen dat je het virus onder controle houdt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200643936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar ligt dus het probleem. Jij baseert jouw strategie op wat je wil zonder naar de realiteit te kijken. Ik wil ook dat corona niet bestaat en we nergens last van hebben, maar zodra je daar naar gaat handelen ben je verkeerd bezig.
[..]

Mensen met klachten moet je sowieso blijven testen. Een eindstrategie is onzinnig zolang er telkens wat aan de situatie veranderd. Je moet handelen naar de huidige situatie en wat logisch te voorspellen is.
Nogmaals: met zo min mogelijk maatregelen/middelen ervoor zorgen dat je het virus onder controle houdt.
Dus indien de situatie door blijft slepen, zitten we in 2024, 2028, 2030 nog steeds vast aan het testen als het aan jou ligt?

Je goed recht om dat te vinden hoor. Ik ben van mening dat er een duidelijk einddoel moet zijn en jouw kijk hierop vind ik echt beangstigend. Waarom voor Covid en niet voor griep bijvoorbeeld? Wat is er mis met risico's accepteren en accepteren dat we niet altijd overal grip op kunnen houden.
pi_200644023
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:09 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dus indien de situatie door blijft slepen, zitten we in 2024, 2028, 2030 nog steeds vast aan het testen als het aan jou ligt?

Je goed recht om dat te vinden hoor. Ik ben van mening dat er een duidelijk einddoel moet zijn en jouw kijk hierop vind ik echt beangstigend. Waarom voor Covid en niet voor griep bijvoorbeeld? Wat is er mis met risico's accepteren en accepteren dat we niet altijd overal grip op kunnen houden.
Nee, als het aan mij ligt zijn we vanaf vandaag geheel coronavrij en komt het virus nooit meer terug. Maar dat is niet de realiteit.

Ik zeg dat net doen alsof dat zo is ongeacht wat voor gevolgen dat heeft je niet verder gaat helpen. Dat deden Rusland, Brazilië en India ook al en dat liep niet zo goed af.

Wat je wel moet doen is met zo min mogelijk middelen ervoor zorgen dat het virus onder controle blijft. En die middelen staan altijd in verhouding met de risico's. Als de risico's het toelaten dan kan je elke maatregel schrappen en terug naar normaal. Maar als dat niet het geval is dan hou je minimale maatregelen/middelen aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200644071
Zo lang politici, virologen, arts-microbiologen enz. enz. vast blijven houden aan een "kleren van de keizer-achtige" papieren werkelijkheid, waarin een virus met micromanagement en bureaucratie bestreden kan worden, kunnen we nog niet eens van een exit-strategie dromen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200644129
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, als het aan mij ligt zijn we vanaf vandaag geheel coronavrij en komt het virus nooit meer terug. Maar dat is niet de realiteit.
Klopt, dat is ook niet mijn realiteit. Het virus zal zeer waarschijnlijk rond blijven gaan. Volgende jaar en ook in die jaren daarna. Het heeft geen zin om als exit-strategie het wegwensen van het virus te hebben.
quote:
Ik zeg dat net doen alsof dat zo is ongeacht wat voor gevolgen dat heeft je niet verder gaat helpen. Dat deden Rusland, Brazilië en India ook al en dat liep niet zo goed af.
Wel met een gigantisch verschil in vaccinatiegraad uiteraard.
quote:
Wat je wel moet doen is met zo min mogelijk middelen ervoor zorgen dat het virus onder controle blijft. En die middelen staan altijd in verhouding met de risico's. Als de risico's het toelaten dan kan je elke maatregel schrappen en terug naar normaal. Maar als dat niet het geval is dan hou je minimale maatregelen/middelen aan.
Volgens zijn we het er over eens dat het virus niet weggaat en endemisch wordt. Eens over de aanpak gaan we het niet worden, maar ik zou dan nog één ding willen weten: Je zegt we moeten het virus onder controle blijven houden. Betekent dat volgens jou dat we volgende jaar en in 2025 en in 2030 nog aan het testen zijn en ingrijpen als er bijvoorbeeld door nachtclubs te veel besmettingen zijn?
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 21:22:28 #26
5428 crew  miss_sly
pi_200644151
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zo lang politici, virologen, arts-microbiologen enz. enz. vast blijven houden aan een "kleren van de keizer-achtige" papieren werkelijkheid, waarin een virus met micromanagement en bureaucratie bestreden kan worden, kunnen we nog niet eens van een exit-strategie dromen...
Maar daar gaat dit topic niet over. De vraag is hoe jij de exitstrategie ziet. Dus ontvouw je geniale ideeën eens!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200644171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Klopt, dat is ook niet mijn realiteit. Het virus zal zeer waarschijnlijk rond blijven gaan. Volgende jaar en ook in die jaren daarna. Het heeft geen zin om als exit-strategie het wegwensen van het virus te hebben.
[..]

Wel met een gigantisch verschil in vaccinatiegraad uiteraard.
[..]

Volgens zijn we het er over eens dat het virus niet weggaat en endemisch wordt. Eens over de aanpak gaan we het niet worden, maar ik zou dan nog één ding willen weten: Je zegt we moeten het virus onder controle blijven houden. Betekent dat volgens jou dat we volgende jaar en in 2025 en in 2030 nog aan het testen zijn en ingrijpen als er bijvoorbeeld door nachtclubs te veel besmettingen zijn?
De meeste mensen willen helemaal niet permanent van testen af. Die willen het weten of ze besmet zijn. En ik kan me bijna niet voorstellen dat we over 5 jaar nog verplichte testen hebben. Die lijken mij niet nodig. Maar als ze toch nodig zijn, dan hebben we over 5 jaar nog verplichte testen voor bepaalde activiteiten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200644308
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:35 schreef ludovico het volgende:
Gooi alles los excl clubs (of andere plekken zonder ventilatie waar je hutje mutje staat) zie het een weekje of 4 aan, niks aan de hand? Alles gewoon los joh. Waanzin allemaal.
Die clubs of andere drukke plekken zijn natuurlijk wel de perfecte plek waar je mensen uit leeftijdsgroepen met de laagste vaccinatiebereidheid kunt bereiken. Als we groepsimmuniteit bereiken (R0 onder de 1 in een situatie zonder maatregelen) met alleen vaccinaties is dat prima, maar anders is het juist ideaal dat er wat virus verspreid word onder de jongeren.
pi_200644340
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Die clubs of andere drukke plekken zijn natuurlijk wel de perfecte plek waar je mensen uit leeftijdsgroepen met de laagste vaccinatiebereidheid kunt bereiken. Als we groepsimmuniteit bereiken (R0 onder de 1 in een situatie zonder maatregelen) met alleen vaccinaties is dat prima, maar anders is het juist ideaal dat er wat virus verspreid word onder de jongeren.
Volgens mij zijn alle virologen het unaniem eens dat dit virus nooit meer weggaat cq R waarde zal ALTIJD weer boven de 1 uitstijgen.

R waarde < 1 = irreeel streven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200644780
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar daar gaat dit topic niet over. De vraag is hoe jij de exitstrategie ziet. Dus ontvouw je geniale ideeën eens!
Zodra iedereen de kans heeft gehad om volledig gevaccineerd te zijn (met inachtname van de twee weken na de evt. tweede vaccinatie) de reguliere zorg weer opschalen tot (vrijwel) normaal niveau. Anti-vaxxers oproepen zichzelf te beschermen door afzondering omdat we hen niet (meer) kunnen garanderen dat er een ziekenhuis- of IC-bed voor hen beschikbaar is wanneer ze zich besmetten. Uit een besmetting volgende medische kosten (grotendeels) zelf laten betalen in het geval antivaxxers.

De IC-capaciteit vergroten tot die van een grotemensenland ipv die van een derdewereldland, zoals dat nu na een decennialang vvd-sloopbeleid het geval is in Nederland.

Met regionale, kleine festivals beginnen ipv meteen weer festivals met 100.000+ bezoekers uit heel Europa toe te laten. Geen verplicht tonen van een vaccinatie- of testbewijs voor festivalbezoekers.

Afstandregels en maximaal aantal bezoekers voor huishoudens afschaffen. Testen alleen nog bij klachten en niet als ruilmiddel misbruiken om de bevolking normale, menselijke aktiviteiten te laten ondernemen onder het mom van "vrijheid".

OMT opdoeken (na anderhalf jaar pandemie is er immers geen sprake meer van een "outbreak") en vervangen door een "Pandemic Taskforce" of iets dergelijks, waarvan mensen uit meerdere geledingen dan alleen maar virologen, arts-microbiologen enz. deel gaan vormen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:23:33 #31
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200645206
Goed topic, ga ik even over nadenken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:36:55 #32
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200645407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle virologen het unaniem eens dat dit virus nooit meer weggaat cq R waarde zal ALTIJD weer boven de 1 uitstijgen.

R waarde < 1 = irreeel streven.
Als het reproductiegetal zonder maatregelen niet onder de 1,0 te krijgen, moet je gewoon permanent maatregelen houden, zodat het reproductiegetal wel onder de 1,0 te houden is. Dan is het misschien beter om de stekker uit sectoren zonder toekomst zoals nachtclubs en discotheken te trekken.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200645417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als het reproductiegetal zonder maatregelen niet onder de 1,0 te krijgen, moet je gewoon permanent maatregelen houden, zodat het reproductiegetal wel onder de 1,0 te houden is. Dan is het misschien beter om de stekker uit sectoren zonder toekomst zoals nachtclubs en discotheken te trekken.
Nee, je hebt weleens een snotneus toch? Who gives a shit. R waarde hoger dan 1.
Waarom mag men niet meer besmet raken met een virus?
Het is A onhaalbaar B totaal onwenselijk vanwege alle schade die je doet met het proberen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645503
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als het reproductiegetal zonder maatregelen niet onder de 1,0 te krijgen, moet je gewoon permanent maatregelen houden, zodat het reproductiegetal wel onder de 1,0 te houden is. Dan is het misschien beter om de stekker uit sectoren zonder toekomst zoals nachtclubs en discotheken te trekken.
Wat is het maatschappelijk nut van het verschralen van het leven van een groot deel van de bevolking (dat bovendien nog tientallen jaren te leven heeft) om het sterven van een klein deel der bevolking met enkele maanden of hooguit jaren uit te stellen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:48:01 #35
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200645537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, je hebt weleens een snotneus toch? Who gives a shit. R waarde hoger dan 1.
Waarom mag men niet meer besmet raken met een virus?
Het is A onhaalbaar B totaal onwenselijk vanwege alle schade die je doet met het proberen.
We hebben nu met relatief weinig en milde maatregelen een reproductiegetal van 0,7. We hebben dus een flinke marge om de start van het onderwijs en de start van de herfst op te vangen, maar de vraag is of de marge nog groot genoeg voor extra versoepelingen bovenop.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200645571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

We hebben nu met relatief weinig en milde maatregelen een reproductiegetal van 0,7. We hebben dus een flinke marge om de start van het onderwijs en de start van de herfst op te vangen, maar de vraag is of de marge nog groot genoeg voor extra versoepelingen bovenop.
Enige reden om een R waarde van onder de 1 te ambieren is om het virus compleet uit te roeien, die weg loopt dood.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat is het maatschappelijk nut van het verschralen van het leven van een groot deel van de bevolking (dat bovendien nog tientallen jaren te leven heeft) om het sterven van een klein deel der bevolking met enkele maanden of hooguit jaren uit te stellen?
Het verschralen van het leven? Jezus wat een watje ben jij zeg.

Het enige wat we nu voor maatregelen hebben is dat de kroegen een uurtje eerder dicht gaan en we geen grote festivals houden.

En in de ziekenhuizen liggen nu vooral veertigers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200645667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het verschralen van het leven? Jezus wat een watje ben jij zeg.

Het enige wat we nu voor maatregelen hebben is dat de kroegen een uurtje eerder dicht gaan en we geen grote festivals houden.

En in de ziekenhuizen liggen nu vooral veertigers.
Zei hij die het allemaal normaal vindt en geen probleem. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:59:24 #39
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200645688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Enige reden om een R waarde van onder de 1 te ambieren is om het virus compleet uit te roeien, die weg loopt dood.
We weten niet wat de omstandigheden vanaf september zijn. Als he enkel met discotheken en nachtclubs dicht en geen festivals de gehele herfst en winter het reproductiegetal onder de 1,0 kan houden moet je serieus overwegen de discotheken en nachtclubs de gehele herfst en winter dicht te houden en festivals de gehele herfst en winter te verbieden. Supervervelend voor die sector, maar de rest van het land kan dan door.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200645721
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zei hij die het allemaal normaal vindt en geen probleem. :')
Is jouw leven ook zo verschraald omdat je buurtkroeg een uurtje eerder dicht is? Is het leven voor jouw ondraaglijk vanwege die hele lijst aan maatregelen die we nu hebben?

Zoals we nu met het virus omgaan is een prima strategie. Vooral voor mensen die willen 'dat alles open gaat', aangezien we bijna geen maatregelen hebben. En er liggen wel honderden mensen in de ziekenhuizen met covid. Het lijkt wel of jullie op je wenken bediend worden met jullie 'eindstrategie'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200645730
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Is jouw leven ook zo verschraald omdat je buurtkroeg een uurtje eerder dicht is? Is het leven voor jouw ondraaglijk nog vanwege die hele lijst aan maatregelen?

Zoals we nu met het virus omgaan is een prima strategie. Vooral voor mensen die willen 'dat alles open gaat', aangezien we bijna geen maatregelen hebben. En er liggen wel honderden mensen in de ziekenhuizen met covid. Het lijkt wel of jullie op je wenken bediend worden met jullie 'eindstrategie'.
TIjdelijk is het allemaal prima maar op de huidige voet komen we hier nooit vanaf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

We weten niet wat de omstandigheden vanaf september zijn. Als he enkel met discotheken en nachtclubs dicht en geen festivals de gehele herfst en winter het reproductiegetal onder de 1,0 kan houden moet je serieus overwegen de discotheken en nachtclubs de gehele herfst en winter dicht te houden en festivals de gehele herfst en winter te verbieden. Supervervelend voor die sector, maar de rest van het land kan dan door.
Die R kan je niet onder de 1.0 houden, omdat we het niet kunnen uitroeien of gaan uitroeien, zeg ik voor de 3e keer in dit topic.

"de rest van het land kan dan door" er is geen fuck aan de hand, accepteer dat er besmettingen zijn en het soms drukker is in het ziekenhuis en alles kan gewoon zijn normale gang gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

TIjdelijk is het allemaal prima maar op de huidige voet komen we hier nooit vanaf.
Op de huidige voet accepteren we gewoon dat er nog steeds een heleboel mensen ernstig ziek worden zonder maatregelen te hanteren. Dat is toch precies wat jullie willen?

En dat zullen we doen zolang de zorg de druk aan kan. Als het virus echt zo onschuldig is als jullie denken dan blijft dat gewoon zo. Lijkt me een prima strategie. Je zou bijna denken dat dat een eindstrategie is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200645767
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op de huidige voet accepteren we gewoon dat er nog steeds een heleboel mensen ernstig ziek worden zonder maatregelen te hanteren. Dat is toch precies wat jullie willen?

Heleboel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dat zullen we doen zolang de zorg de druk aan kan. Als het virus echt zo onschuldig is als jullie denken dan blijft dat gewoon zo. Lijkt me een prima strategie. Je zou bijna denken dat dat een eindstrategie is.
Die lage aantallen? Ja dat blijft wel aardig ja, tenzij herfst, dan gaat het weer wat omhoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645789
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heleboel?
Zo'n 650 momenteel geloof ik. Als je kijkt hoeveel zorgachterstand is dat nog ingelopen moet worden dan is dat best een probleem. Gelukkig doen we hier niet moeilijk en springt men niet gelijk in de paniekmode met allerlei noodmaatregelen.

Zouden we toch best blij mee kunnen zijn, niet?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200645794
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die lage aantallen? Ja dat blijft wel aardig ja, tenzij herfst, dan gaat het weer wat omhoog.
Nou, laten we hopen van niet. Maar als dat de realiteit is dan moeten we daar mee dealen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200645798
Opengooien en zodra de ziekenhuizen vol dreigen te lopen de ongevaccineerden weigeren.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 23:11:18 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200645820
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:09 schreef NightDancert het volgende:
Opengooien en zodra de ziekenhuizen vol dreigen te lopen de ongevaccineerden weigeren.
Dat laatste gaat nooit gebeuren in Nederland.
pi_200645844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat laatste gaat nooit gebeuren in Nederland.
De vraag was niet wat gaat gebeuren in Nederland, maar de vraag was wat jouw voorkeur heeft. Nou, dit heeft mijn voorkeur. Wappies zouden het ook een prima idee moeten vinden, want waarom zouden de ziekenhuizen over moeten lopen vanwege een griepje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')