abonnement Unibet Coolblue
pi_200639924
Beste,

Over anderhalve week heb ik eindeijk mijn praktijkexamen. Om op dit punt te komen ging niet zonder slag of stoot.

Zo ben ik begonnen in januari 2019(!), had mijn instructeur al na 5 lessen geopperd voor de automaat te gaan, waarnaar ik weigerde. In November dat jaar moest ik een rijtest ondergaan ( vanwege mijn autisme) en deze zakte ik, door een aantal domme fouten en blackout momenten. Toen overgegaan op de automaat, waarnaar ik in Februari ‘20 deze wel haalde.

Toen in maart ‘20 de eerste lockdown tot en met mei ‘20, vanaf toen weer geknald tot december, waar ik het het niveau was van ‘ net wel, net niet’.

In maart ‘21 kon ik weer starten, en in mei ‘21 is dan eindeijk het examen aangevraagd. Een enorme opluchting dat het éindelijk eraan komt.

Nu, over anderhalve week is het zover, en ik weet gewoon 100% zeker dat ik zak. Niet om negatief te doen, maar het klopt gewoon niet dat ik met mijn gedrag kan slagen.

- zo kijk ik niet altijd in de binnenspiegel
- vergeet ik soms de tweede keer dode hoek
- bij het invoegen voeg ik in ‘ bij het derde blokje’ ipv gelijk
- bijzondere verrichtingen kom ik niet altijd uit, soms nadenken en dan gaat het mis, andere keer gaat het perfect
- tomtom rijden, ik vergeet dan het overige verkeer
- maar vooral; de snelweg zit niet lekker. Als het druk is weet ik niet wat de ideale afstand, snelheid volgafstand is, met het gevolg dat ik traag rijdt, langzaam/te laat invoeg. Met een vrachtwagen voor mij kan ik geen 100, maar 70 is ook weer te langzaam.


Ik maak mij al een hele week gek met deze gedachtes, ook dat mijn theorie bijna verloopt ( 30 september) en dat hierop een wachttijd van 3 maanden is als ik deze niet haal is gewoon slopend.

Ik heb ook a. Vogel kalmeringspillen gekocht, maar ik weet niet of deze nou echt helpen. Ik eet bananen, ga optijd naar bed. Ik word gek

Heeft iemand tips over hoe deze laatste ( hopelijke) fase in te gaan? Ik heb nog een stuk of 5 lesmomenten tot dat moment.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 16:30:24 #2
441859 crew  Lenny77
pi_200640085
Je hebt nog 5 lessen?
Vertel over de punten waar je bang voor bent en zeg dat je instructeur ze in je hoofd moet hameren!
En voor de rest inderdaad vooral kalm blijven. Er zijn misschien ook wel wat sterkere dingen dan Vogel?

Maar weet wel dat je zelfs na je slagen op deze dingen moet gaan letten want je wil geen gevaar op de weg zijn :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:30:55 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200640093
Is het faalangst als het gewoon een zeer grote waarschijnlijkheid is dat je zakt?

Bestaat faalrealisme ook?
Laffe huichelaar
pi_200640111
Waarom zou je gaan als je toch weet dat je zakt? :@
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:31:54 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200640116
Gerelateerde vraag: kan je inmiddels al lessen zonder mondkapje of is dat verplicht?

Als dat niet meer moet, ga ik ook eens beginnen met lessen
Laffe huichelaar
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:33:42 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200640149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:30 schreef timmmmm het volgende:
Is het faalangst als het gewoon een zeer grote waarschijnlijkheid is dat je zakt?

Bestaat faalrealisme ook?
Dit is overigens niet lullig bedoeld hoor, maar het klinkt alsof je problemen helemaal niet voortkomen uit angst en het daarom niet goed gaat, maar dat je het gewoon (nog) niet kan en je daarom denkt dst je gaat falen
Laffe huichelaar
  vrijdag 30 juli 2021 @ 17:05:21 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_200640636
-nee nee-

[ Bericht 49% gewijzigd door Lenny77 op 30-07-2021 17:06:21 ]
  vrijdag 30 juli 2021 @ 17:20:52 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200640838
Niet om vervelend te doen, maar als ik dit zo lees vraag ik me oprecht of je niet een beetje een gevaar op de weg bent, zelfs als je slaagt. Vooral de punten tomtom en snelweg rijden klinken niet al te best.
Ik zou persoonlijk het examen verzetten als het echt nog zo relatief slecht gaat, is zonde van het geld en dan zit je straks met nog meer angst omdat je al een keer gezakt bent.
En mocht je alleen maar denken dat het zo slecht gaat terwijl dat niet daadwerkelijk het geval is, dan moet je in ieder geval nog wat meer zelfvertrouwen krijgen op de weg voor je examen.
pi_200640892
Kun je nog niet volgende week 2 lessen aanvragen en de punten waar je mee zit nog even dooroefenen met de instructeur? Het geld lijkt me meer dan waard.
pi_200640987
Dat is simpel toch, als je 100% zeker weet dat je zakt is de kans dat je slaagt 0%. Dus waarom maak je je er nog druk over?

Stel dat je slaagkans 10-20% is dat zou pas kut zijn.

Of is die 100% bij wijze van emotioneel drama en is het niet werkelijk je verwachting?
What's the name of the game?
pi_200641024
Even een paar dingen: als je zeker weet dat je zakt, wordt het niks. Dan is het zonde van het geld.
Tip voor de theorie: oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Ik heb iets van 40 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. Dat was kort na het invoeren van het "nieuwe" centrale systeem. Toen was er al veel oefenmateriaal, die ik kreeg van de rijschool. Ik denk dat je ook veel oefenmateriaal op internet kunt vinden. Met examenvragen. Dat heeft mij enorm geholpen. En geslaagd.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 17:40:25 #12
441859 crew  Lenny77
pi_200641058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:37 schreef -Sigaartje het volgende:
Even een paar dingen: als je zeker weet dat je zakt, wordt het niks. Dan is het zonde van het geld.
Tip voor de theorie: oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Ik heb iets van 40 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. Dat was kort na het invoeren van het "nieuwe" centrale systeem. Toen was er al veel oefenmateriaal, die ik kreeg van de rijschool. Ik denk dat je ook veel oefenmateriaal op internet kunt vinden. Met examenvragen. Dat heeft mij enorm geholpen. En geslaagd.
Maar het gaat over een praktijkexamen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200641120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar het gaat over een praktijkexamen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Hij zegt dat zijn theorieexamen aan het verlopen is. Als hij voor de praktijk zakt, moet hij straks weer voor het theorieexamen. Maar ja, als je vantevoren zegt: ik zak zeker, dan is het een hopeloze zaak.
En ik denk ook: ga voor de automaat. Dan krijg je een notitie op je rijbewijs, maar automaat wordt wel de toekomst. Die auto's worden tegenwoordig vaak standaard met automaat geleverd. En als je geen behoefte hebt om te schakelen, nou, wat houd je tegen? Ik heb zelf ook een automaat, wil nooit meer iets anders.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 17:52:32 #14
441859 crew  Lenny77
pi_200641210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:45 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Hij zegt dat zijn theorieexamen aan het verlopen is. Als hij voor de praktijk zakt, moet hij straks weer voor het theorieexamen. Maar ja, als je vantevoren zegt: ik zak zeker, dan is het een hopeloze zaak.
En ik denk ook: ga voor de automaat. Dan krijg je een notitie op je rijbewijs, maar automaat wordt wel de toekomst. Die auto's worden tegenwoordig vaak standaard met automaat geleverd. En als je geen behoefte hebt om te schakelen, nou, wat houd je tegen? Ik heb zelf ook een automaat, wil nooit meer iets anders.
Ah zo, op die manier! ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200641294
Wat ik van TS niet snap is: als je er zo zeker van bent dat je zakt, waarom ga je dan?
Dat is tijd en geld over de balk gooien. Beter neem je nog een half jaar of voor mijn part een jaar, dit wordt drie keer niks met al die kalmeringspillen en zekerheden dat je zakt.
pi_200641375
Je bent geslaagd voor de automaat, daar is het kijken in je spiegels echt niet anders. Het enige is schakelen, wat je inmiddels vaak geoefend hebt.

Kortom: je kunt het vrijwel zeker. De vraag is, laat jij het toe dat dat er ook uitkomt?
Whatever...
pi_200641382
Als je echt zo bent als je beschrijft zou ik maar niet gaan TS. Mocht je het toch halen dan gaan we je denk wel terugzien bij de Slechtste Chauffeur van Nederland. Rijbewijs gehaald bij een pakje boter en een compleet gevaar op de weg.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:11:14 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200641559
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:01 schreef Spanky78 het volgende:
Je bent geslaagd voor de automaat, daar is het kijken in je spiegels echt niet anders. Het enige is schakelen, wat je inmiddels vaak geoefend hebt.

Kortom: je kunt het vrijwel zeker. De vraag is, laat jij het toe dat dat er ook uitkomt?
Huh, TS heeft voor zover ik zie nog geen examen gedaan en rijdt in automaat.
pi_200641572
Als ik zie dat de grootste mongolen nog een rijbewijs hebben dan snap ik niet waar jij je druk over maakt want volgens mij ben je redelijk normaal.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200641622
Je moet als je richting het examen gaat wel het idee hebben dat je kan rijden. Er komt een moment dat alles redelijk vanzelf lijkt te gaan. Als je dat niet herkent, ben je nog niet ver genoeg. Wat zegt je instructeur? Hij hoort alleen een examen aan te vragen als je er klaar voor bent.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_200641893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:14 schreef Fascination het volgende:
Je moet als je richting het examen gaat wel het idee hebben dat je kan rijden. Er komt een moment dat alles redelijk vanzelf lijkt te gaan. Als je dat niet herkent, ben je nog niet ver genoeg. Wat zegt je instructeur? Hij hoort alleen een examen aan te vragen als je er klaar voor bent.
Dat hebben ze ook gedaan, ze zeggen dat het de spanningen zijn die er nu uit komen en dat ik moet proberen die eruit te krijgen of niet de overhand te laten nemen.

Tegelijk weet ik dat ik het kan, maar zoals gezegd, sommige dingen lukken gewoon niet, na 200 uur les (!).

Heeft het dan nog wel zin? Ik word er moedeloos van
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:35:33 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200641937
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:32 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook gedaan, ze zeggen dat het de spanningen zijn die er nu uit komen en dat ik moet proberen die eruit te krijgen of niet de overhand te laten nemen.

Tegelijk weet ik dat ik het kan, maar zoals gezegd, sommige dingen lukken gewoon niet, na 200 uur les (!).

Heeft het dan nog wel zin? Ik word er moedeloos van
200?! :{ Ja, dan misschien maar gewoon proberen met het idee dat je niks te verliezen hebt. Kan het alleen maar meevallen. Dat examengeld doet het 'm ook niet meer nu op die 200 lessen.
pi_200642094
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

200?! :{ Ja, dan misschien maar gewoon proberen met het idee dat je niks te verliezen hebt. Kan het alleen maar meevallen. Dat examengeld doet het 'm ook niet meer nu op die 200 lessen.
Ik ben een strijder, en ik ga door. Het gaat ook niet om het geld, maar ik heb 3 keer gedaan over de theorie, dat wil ik niet nog een keer meemaken. Vooral omdat nu door Corona ontiegelijke wachttijden zijn ontstaan, waardoor je na 3 maanden eens aan de beurt bent
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:50:18 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200642106
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:49 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik ben een strijder, en ik ga door. Het gaat ook niet om het geld, maar ik heb 3 keer gedaan over de theorie, dat wil ik niet nog een keer meemaken. Vooral omdat nu door Corona ontiegelijke wachttijden zijn ontstaan, waardoor je na 3 maanden eens aan de beurt bent
Ok, nou ja probeer in de laatste 5 lessen dan in ieder geval te focussen op de punten waar je onzeker over bent.
pi_200642119
Heb je ook angst tijdens rijlessen? Dan kan het namelijk zijn dat je angst je uit je concentratie haalt. Als dat niet het geval is, dan ben je simpelweg er nog niet klaar voor. Je hoeft echt niet foutloos te rijden, maar goed kijken is wel essentieel. Zoveel handeling heb je toch niet met een automaat?
pi_200642134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:31 schreef timmmmm het volgende:
Gerelateerde vraag: kan je inmiddels al lessen zonder mondkapje of is dat verplicht?

Als dat niet meer moet, ga ik ook eens beginnen met lessen
Yup. Alleen afrijden met.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200642162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heb je ook angst tijdens rijlessen? Dan kan het namelijk zijn dat je angst je uit je concentratie haalt. Als dat niet het geval is, dan ben je simpelweg er nog niet klaar voor. Je hoeft echt niet foutloos te rijden, maar goed kijken is wel essentieel. Zoveel handeling heb je toch niet met een automaat?
Ik wil het goede doen tijdens de rijles, want ik wil goed rijden. Ik wil geen aso zijn, ik wil mijj best doen, ervoor gaan. Perfect kan niet, maar wel mijn streven.

Zenuwachtig ben ik vantevoren, maar daarna zakt het wel weg
pi_200643044
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Huh, TS heeft voor zover ik zie nog geen examen gedaan en rijdt in automaat.
Misschien lees ik niet goed, maar zo interpreteerde ik het wel.
Whatever...
pi_200644070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Misschien lees ik niet goed, maar zo interpreteerde ik het wel.
Een rijtest is iets anders dan een rij examen..
pi_200646354
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:56 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik wil het goede doen tijdens de rijles, want ik wil goed rijden. Ik wil geen aso zijn, ik wil mijj best doen, ervoor gaan. Perfect kan niet, maar wel mijn streven.

Zenuwachtig ben ik vantevoren, maar daarna zakt het wel weg
Maar oprechte vraag: stel je haalt het, hoe ga ja dit dan doen? Als je deze fouten daarna nog steeds maakt ben je echt een gevaar op de weg.
pi_200646394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar oprechte vraag: stel je haalt het, hoe ga ja dit dan doen? Als je deze fouten daarna nog steeds maakt ben je echt een gevaar op de weg.
Wat een onzin. Ken genoeg gasten op de weg die pas na 9 keer zijn geslaagd. En die rijden ook gewoon veilig en maken geen ongelukken.

Waarom doen mensen pretentieus over een rijbewijs :’)

Zodra je al je best doet om veilig te rijden, rij je 9 in de tien gevallen al veilig, punt.
pi_200646403
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:56 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik wil het goede doen tijdens de rijles, want ik wil goed rijden. Ik wil geen aso zijn, ik wil mijj best doen, ervoor gaan. Perfect kan niet, maar wel mijn streven.

Zenuwachtig ben ik vantevoren, maar daarna zakt het wel weg
Zo’n examinator weet ook wel dat je geen tien jaar rijervaring hebt. Het gaat er vooral om dat je de verkeersregels goed toepast en dat je eventuele fouten veilig oplost.
pi_200646411
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:53 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ken genoeg gasten op de weg die pas na 9 keer zijn geslaagd. En die rijden ook gewoon veilig en maken geen ongelukken.

Waarom doen mensen pretentieus over een rijbewijs :’)
Wel eens de Slechtste Chauffeur van Nederland gezien? Dan durf je zowat niet meer de weg op als je weet wat er rondrijdt.
pi_200646421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar oprechte vraag: stel je haalt het, hoe ga ja dit dan doen? Als je deze fouten daarna nog steeds maakt ben je echt een gevaar op de weg.
Welnee, de echte gevaren op de weg zijn de aso's. Daarbij keer je pas echt rijden als je het papiertje pasje hebt.
pi_200646423
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wel eens de Slechtste Chauffeur van Nederland gezien? Dan durf je zowat niet meer de weg op als je weet wat er rondrijdt.
Ja gezien, en dat waren voornamelijk asociale gasten die lak hebben aan regels. En aandachtsgeil.
pi_200646455
Ik heb dat gevoel 6 keer gehad TS. En toen ben ik er maar mee gestopt. Het geld was op ook. :')

Ga het nou eerst maar eens gewoon proberen, je hebt niks te verliezen, al lijkt dat ongetwijfeld zo.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_200646456
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:55 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja gezien, en dat waren voornamelijk asociale gasten die lak hebben aan regels. En aandachtsgeil.
Ja en te schijterig om te rijden maar niet bereid zijn om te stoppen en gewoon een OV kaart te nemen. Want de auto was hun alles maar intussen wel levensgevaarlijke capriolen uithalen. Wat een triestheid.
pi_200646477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:57 schreef nozem het volgende:
Ik heb dat gevoel 6 keer gehad TS. En toen ben ik er maar mee gestopt. Het geld was op ook. :')

Ga het nou eerst maar eens gewoon proberen, je hebt niks te verliezen, al lijkt dat ongetwijfeld zo.
Zonde, je had gewoon door moeten gaan. Op een gegeven moment is er wel een examinator die je gunt :)
pi_200646579
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:59 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Zonde, je had gewoon door moeten gaan. Op een gegeven moment is er wel een examinator die je gunt :)
En dan vervolgens iemand te pletter rijden. Nee ik vind het wel prima zo. Een rijbewijs is een privilige, geen grondrecht. :7
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 31 juli 2021 @ 05:24:45 #40
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200648818
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:59 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Zonde, je had gewoon door moeten gaan. Op een gegeven moment is er wel een examinator die je gunt :)
Die het je gunt? Een rijbewijs hoor je te krijgen als je veilig kunt rijden, niet omdat iemand het je gunt :{
pi_200650264
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:59 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Zonde, je had gewoon door moeten gaan. Op een gegeven moment is er wel een examinator die je gunt :)
Ja vást :') .
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:19:44 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200650517
Heb je er wel aan gedacht om een rijexamen aan te vragen dat speciaal voor mensen met faalangst bedoelt is ? Mijn zoon (ass)die 2x zakte omdat hij de spanning van t examen niet trok is op die manier aan zijn rijbewijs gekomen. Afrijden na prettig gesprekje met examinator vanaf een neutrale plek. Niet de normale waar iedereen moet afrijden. Na 10 min stoppen om te ontspannen waarna de examinator vroeg geef zelf maar aan wanneer we weer verder kunnen. In alle rust netjes kunnen laten zien dat hij het best kon.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200651674
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 05:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die het je gunt? Een rijbewijs hoor je te krijgen als je veilig kunt rijden, niet omdat iemand het je gunt :{
Het is niet mijn mening, maar slechts mijn observatie wat ik in mijn omgeving heb gezien.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:15:27 #44
545 dop
:copyright: dop
pi_200652597
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:19 schreef Vlaggenroof het volgende:


- zo kijk ik niet altijd in de binnenspiegel
geen fout waar je direct op zakt, als verder netjes rijd kan je daar gewoon mee slagen
quote:
- vergeet ik soms de tweede keer dode hoek
ook geen punt waar ze je gelijk op laten zakken, schoonheids foutje die een keer mag voorkomen
quote:
- bij het invoegen voeg ik in ‘ bij het derde blokje’ ipv gelijk
dit is helemaal geen vereiste bij invoegen. Kijk gedrag en snelheid is veel belangrijker
quote:
- bijzondere verrichtingen kom ik niet altijd uit, soms nadenken en dan gaat het mis, andere keer gaat het perfect
bijzondere verichten kun je nauwelijks op zakken. Ook hier gaat het vooral om kijk gedrag, extra steken of zelfs opnieuw is niet fout als je verder veilig bent.
quote:
- tomtom rijden, ik vergeet dan het overige verkeer
wel een punt maar bedenk je dat je niet kan zakken als je verkeerd rijdt, je hoeft heel die tomtom niet te volgen, daar mag je fouten maken. Het gaat wederom juist om je gedrag, de veiligheid.
quote:
- maar vooral; de snelweg zit niet lekker. Als het druk is weet ik niet wat de ideale afstand, snelheid volgafstand is, met het gevolg dat ik traag rijdt, langzaam/te laat invoeg. Met een vrachtwagen voor mij kan ik geen 100, maar 70 is ook weer te langzaam.
eigenlijk is wat je hier noemt je grootste probleem. Doorstroming is echt een dingetje tegenwoordig.
Kan niet inschatten hoe slecht je hier bent, maar een goede instructeur zou dit wel moeten kunnen oplossen.

Ik weet niet of je alles bij de zelfde instructeur hebt geleerd, maar een paar lessen bij een ander zouden wel eens heel verfrissend kunnen zijn.

Je zou je examen ook nog kunnen laten omzetten naar een proef examen, zo kun je gelijk vrijstelling verdienen voor bijzondere verichten bij het eerst volgende examen.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 31-07-2021 11:22:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_200653257
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:15 schreef dop het volgende:

[..]

geen fout waar je direct op zakt, als verder netjes rijd kan je daar gewoon mee slagen
[..]

ook geen punt waar ze je gelijk op laten zakken, schoonheids foutje die een keer mag voorkomen
[..]

dit is helemaal geen vereiste bij invoegen. Kijk gedrag en snelheid is veel belangrijker
[..]

bijzondere verichten kun je nauwelijks op zakken. Ook hier gaat het vooral om kijk gedrag, extra steken of zelfs opnieuw is niet fout als je verder veilig bent.
[..]

wel een punt maar bedenk je dat je niet kan zakken als je verkeerd rijdt, je hoeft heel die tomtom niet te volgen, daar mag je fouten maken. Het gaat wederom juist om je gedrag, de veiligheid.
[..]

eigenlijk is wat je hier noemt je grootste probleem. Doorstroming is echt een dingetje tegenwoordig.
Kan niet inschatten hoe slecht je hier bent, maar een goede instructeur zou dit wel moeten kunnen oplossen.

Ik weet niet of je alles bij de zelfde instructeur hebt geleerd, maar een paar lessen bij een ander zouden wel eens heel verfrissend kunnen zijn.

Je zou je examen ook nog kunnen laten omzetten naar een proef examen, zo kun je gelijk vrijstelling verdienen voor bijzondere verichten bij het eerst volgende examen.
De rijschool bestaat uit twee instructeurs en ik wissel bij beide af, vooral deze laatste periode. Vorige zaterdagvwas het enige kritiekpuntje van de een dat ik beter op bocht achteruit moet letten, en tweede keer schouder.

Maar dan rijdt ik in de ochtend dat er niemand is. Zodra het druk is wil ik het overzicht bewaren maar lukt het net niet. Al reed ik wel woensdag avond in de spits en voegde ik in 1 keer goed in. Dus het is niet altijd dat het kut gaat ofzo
pi_200658295
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:05 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Ja vást :') .
Als je naar de Slechtste Chauffers kijkt krijg je haast de indruk dat hij gelijk heeft. Maar wat een bullshit zeg.
pi_200658336
Maar uhhhh, die dode hoek vergeten te kijken is wel een punt hoor. Ik zou daar dus niet net willen fietsen als jij vergeet over je schouder te kijken.
pi_200659507
Overigens is te weinig in je spiegels kijken wel het domste punt om op te zakken. Dat is nou net één van de punten waar je volledige controle over hebt.
pi_200660427
Onzekere houding tijdens het examen is ook echt dodelijk. Dan kun je heel snel zakken, tenzij ze je nergens op kunnen pakken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_200661717
Ik had ook het gevoel dat ik sowieso ging falen. Omdat ik zo zeker was, had ik zo goed als geen stress meer. Daardoor een veel beter examen gereden dan ik ooit al had gereden. Was er normaal gezien nog net niet door, maar het was een twijfelgeval. Omdat mijn examinator op pensioen ging en ik de allerlaatste was wou hij me niet doen zakken. Dus je kan altijd nog geluk hebben. Bereid je er gewoon op voor dat je kan zakken, maar blijf zo rustig mogelijk en geconcentreerd doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')