Wat bedoel je daarmee? Dat de fabrieksspecificaties niet kloppen? De E46 330i zou namelijk 232 pk moeten leveren.quote:Op zondag 3 oktober 2021 21:44 schreef pvdplanet het volgende:
De 330i levert per definitie zo rond de 215pk, geen 230pk.
Een 328i is dan ook een optie, die leveren af fabriek meestal meer dan opgegeven 193pk. De M52 is tevens een robuuster blok dan dan de M54.
Chippen of superchargen is veel veiliger.
Dat sowieso, anders laat ik hem staan.quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:31 schreef Hyperdude het volgende:
Op de rollenbank 215 PK is helemaal niet slecht bij 231 PK aan de krukas.
On-topic: denk niet dat er nog een fatsoenlijke E46 330i te vinden is. Maar als je er toch ééntje vindt, heeft die hopelijk een handbak.
Oke, interessant. Dus jij denkt dat de 328i en 330i elkaar qua performance niet veel ontlopen? Maar dat de 328i nog een beter blok heeft ook?quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:24 schreef pvdplanet het volgende:
Deze motor levert op de rollenbank gemiddeld 215 pk, haalt eigenlijk nooit 230 pk.
De V8 uit de 540i zou 286 pk moeten hebben, haalt maar 255.
De E39 M5 heeft 360 pk ipv 400.
N52 3.0 250pk ipv 265.
De M50 en M52 blokken halen altijd hun vermogen, ook bij hoge km standen.
Zo ook de 318i bijvoorbeeld.
Pas na de komst van de turbo worden de fabrieksopgaven per definitie overschreden.
Halle77 op Youtube heeft veel BMW youngtimers op de rollenbank. Je kan de uitslag haast raden. Vanochtend weer een 330i, ik zeg tegen mijn vrouw 'let op 215pk'. En ja hoor...
De Audi 5 cilinders lopen ook meestal wat achter de feiten aan.
50:36min
Verbruikt ie of lekt ie? Lekken willen ze namelijk ook wel doen en dat is (relatief) eenvoudig op te lossen. Ik heb een E39 met de M54 en moest elke 10000km een litertje bijvullen. Inmiddels alles gefixt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 21:37 schreef matigeuser het volgende:
Heb een mooie e46 330i gevonden uit het jaar 2000. Gunstige prijs ook, aardig wat kilometers gelopen (220k) maar dat lijkt me niet meer dan normaal (en misschien zelfs wenselijk?) voor een auto van 20 jaar oud.
De eigenaar geeft eerlijk toe dat de auto wat olie verbruikt. Hij schat 1 liter per 2000 km.
Dat klinkt niet leuk, maar na even Googelen schijnen enorm veel E46's hier last van te hebben, vooral met het M54 motorblok. Velen zien dit zelfs als een 'normaal' olieverbruik.
Wat denken jullie? Ervaringen?
Interessante link:
https://brzoapp.com/bmw-e46-oil/
Zal het nog eens navragen maar hij zei 'gebruiken' en noemde het 'normaal'.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 21:52 schreef t-star het volgende:
[..]
Verbruikt ie of lekt ie? Lekken willen ze namelijk ook wel doen en dat is (relatief) eenvoudig op te lossen. Ik heb een E39 met de M54 en moest elke 10000km een litertje bijvullen. Inmiddels alles gefixt.
Scheelt inderdaad wel. Ik zou me niet echt prettig voelen bij 1:2000 olieverbruik, maar misschien stel ik me aan ook praktisch gezien, steeds bijvullen en altijd zorgen dat je olie bij je hebt. Te veel gedoe wat mij betreft.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 21:55 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zal het nog eens navragen maar hij zei 'gebruiken' en noemde het 'normaal'.
1 liter per 10k of per 2k, dat scheelt nogal flink!
Bauhaus on wheels.quote:
Klopt, veel is ook import. Die ik nu op het oog heb ook, maar wel een vroege import. Ziet er verder ook netjes uit, zonder versleten knopjes (wat ze al vrij snel hebben). Maar ja, voor 2k ongeveer durf ik nog wel een gokje te wagen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bauhaus on wheels.
Wel tellerterugdraaikandidaten. Dingen zijn al best oud, ook al zie je dat er niet direct vanaf.
Mee eens! En aluminium is natuurlijk zeer geschikt als winterbakquote:Op maandag 11 oktober 2021 08:57 schreef NoComment het volgende:
A2, ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen daat wat op tegen heeft. Ik vind het een leuke auto om te zien eigenlijk
Zoiets zou leuk zijn om een 1.8T uit een oude Audi S3 in te swappen..
Hoop dat het nooit verboden gaat worden om een benzine auto te bezitten in Nederland. Ook al rij ik er heel weinig mee, mijn e93 is mij heilig en ik hoop hem nog heel veel jaar te houden. (Zit nu op 88k km en rij zo'n 5000 per jaar dus denk dat hij nog wel even mee gaat)quote:Op woensdag 13 oktober 2021 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
i4 M50 AWD
Met motorgeluidjes vanaf 9.25.
PS. Hou je oude 6-pitter maar voor het geluid.
Nederland is al een tijdje gevolgd. In 4 steden mag je met oudere personenauto's en bestelwagens met een dieselmotor niet meer komen in de milieuzone ( Amsterdam, Arnhem, Den Haag en Utrecht).quote:Op woensdag 13 oktober 2021 12:39 schreef boegschroef het volgende:
En toch mag je met bepaalde benzine/diesels niet meer in steden komen (in iedergeval in duitsland en belgie, nederland zal snel volgen)
dat is een diesel?quote:Op woensdag 13 oktober 2021 13:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn Berlingo mag Amsterdam inderdaad niet meer in. Kon niet eens ff pissen bij de Mac aan de ring, moest naar het tankstation aan de buitenkant van de ring daar mocht ik wel heen....
M'n broertje heeft de i4 besteld dus ben benieuwd. Zal heus wel goed rijden maar ik kan nog steeds niet wennen aan de neusgaten.
je kan nog wel naar de rai (en beperkt gebied eromheen), de milieu palen staan daar net voorbij als je dus afslag rai neemt kan je eventueel daar parkeren.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, zonder roetfilter schijt aan het milieu
Ja kon ik zo naar die corona demonstratie unmute usquote:Op woensdag 13 oktober 2021 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan nog wel naar de rai (en beperkt gebied eromheen), de milieu palen staan daar net voorbij als je dus afslag rai neemt kan je eventueel daar parkeren.
Zelfs binnen de e9x lijn zijn er al 2 types, dus weet niet welk model je hebt maar vermoedelijk heeft BMW wel alle verschillende types op een model zitten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 14:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ruitenwisserbladen besteld bij Ekris BMW, nu blijkt dat ze niet passen in de wisserarm. hier kan ik slecht tegen.
juist bij BMW verwacht je dat als je het juiste onderdeelnummer opzoekt, dat het gewoon goed is.
voor zover ik het nu begrijp zijn er twee typen wisserbladen en is het oude type niet meer leverbaar bij BMW?
maar weer de boel retouren....
Dit is echt heel cool.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, zonder roetfilter schijt aan het milieu
Klopt, voor mijn E90 LCI heb ik blijkbaar 61612159627 nodig.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 19:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
Zelfs binnen de e9x lijn zijn er al 2 types, dus weet niet welk model je hebt maar vermoedelijk heeft BMW wel alle verschillende types op een model zitten.
Ik koop altijd Valeo Silencio, die zijn in ieder geval top (beter dan de duurste Bosch)
---
BTW toevallig iemand behoefte aan een BMW sporttas? Deze:
https://bmwshop.ekris.nl/(...)ctive-sporttas-blauw
Kreeg hem ergens bij maar kan er niks mee, nieuw en ongebruikt (met label er nog aan), bij mij voor ¤50, dus de helft van de dealerprijs.
Dit is in ieder geval de bevestiging die ik op mijn e93 LCI nodig heb, maar voor een bepaald jaar is een andere bevestiging:quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 20:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Klopt, voor mijn E90 LCI heb ik blijkbaar 61612159627 nodig.
Ik had een nieuwer type besteld met BMW nummer 61612455435. Wist ik veel dat je dan meteen de ruitenwisserarmen ook moet vervangen....
even kijken of ik de wisserbladen mag retouren. ben altijd supertevreden over Ekris BMW, erg vlotte levering en vriendelijke mensen daar.
Mijn auto heeft als eerste toelatingsdatum 22-07-2009. Het is echter wel een LCI.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 21:24 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dit is in ieder geval de bevestiging die ik op mijn e93 LCI nodig heb, maar voor een bepaald jaar is een andere bevestiging:
https://www.amazon.de/dp/B00D13NTHE?psc=1&aod=1
Oke, Ended klinkt bij mij alsof er een revisie is en dit onderdeel uit productie, zo kwam ik uit op 61612455435, dat nummer zag ik ook staan bij de BMW webshop.quote:06 Set of wiper blades 1 09/2009 05/2012 61612159627 ENDED
06 Set of wiper blades 1 09/2009 61612455435
Ja dan heb je een LCI met een paar pre-LCI onderdelen, dat is zeer verwarrend inderdaad.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 21:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mijn auto heeft als eerste toelatingsdatum 22-07-2009. Het is echter wel een LCI.
De bevestiging op mijn wisserbladen ziet er zo uit;
[ afbeelding ]
dus ik heb 61612455439 nodig, denk ik nu dan.
op meerdere fora zijn mensen in de verwarring met de ruitenwisserbladen. verwarrend.
Ruitenwissers van meer dan een jaar oud kan je beter weggooien, rubber droogt uit.quote:Op maandag 18 oktober 2021 08:30 schreef NoComment het volgende:
Die fout heb ik ook wel eens gemaakt, ik had een E91 LCi en toen bleek ik pre-LCI ruitenwissers besteld te hebben. Geen idee of ik die nog heb liggen eigenlijk, alweer een jaar of 2 en een verhuizing geleden dus waar die gebleven zijn...
1 jaar is wel heel streng.quote:Op maandag 18 oktober 2021 08:53 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ruitenwissers van meer dan een jaar oud kan je beter weggooien, rubber droogt uit.
zijn die dat geld waard?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag maar besloten nieuwe accu voor de 2011 F11 523i te bestellen.
Na 10,5 jaar en 210000 kms. Laatste 2 weken soms wat lichte twijfel bij starten.
Originele Banner/BMW
Duur grapje AGM 90Ah. Vermoed alleen al de accu ¤300-400.
Als de vorige zo lang meegaat, koop ik dezelfde/of wat nu BMW OEM is.quote:
quote:Op woensdag 10 november 2021 15:19 schreef -Richard- het volgende:
Ik had er een Varta Silver Dynamic G14 accu ingezet als ik jou was . Kost 170 ~ 180 euro, even inleren en gaan!
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
...
Nog even afwachten waar mijn garage mee aan komt zetten.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |