abonnement Unibet Coolblue
pi_200632414
Hoihoi,

Ik ben benieuwd in hoeverre jullie het belangrijk vinden dat er een klik is tussen jou en de vrienden van je partner. Stel dat die klik er niet meteen is, vinden jullie het dan belangrijk om daar aan te werken? Of is het meer van 'als er een klik is is het leuk maar het is geen probleem als het er niet is'?

Ik merk zelf dat er tot nu toe nog niet zo'n klik is tussen mij en de vrienden van mijn vriend. Ik ken ze nog niet zo lang, maar ik heb wel nu al gemerkt dat zijn vrienden totaal andere types zijn met hele andere interesses dan ikzelf. Dit hoeft natuurlijk niet uit te maken, maar als er wanneer zij er zijn continu over onderwerpen wordt gesproken waar ik niks mee heb en waarover ik niet mee kan praten wordt het ook lastig om een beetje een connectie met iemand te krijgen denk ik. En dat maakt een groep ook minder toegankelijk voor een buitenstaander in mijn ogen.

Ik heb zelf juist een hele toegankelijke vriendengroep met mensen die heel erg hun best doen om een nieuw persoon die erbij komt (zoals een partner van een van de vrienden) heel erg te betrekken bij gesprekken of bijvoorbeeld een spelletje te doen met z'n allen zodat er iets gemeenschappelijks is en iedereen zich betrokken voelt bij de groep.

Aan de ene kant denk ik 'ach, ik heb een relatie met mijn vriend en niet met zijn vrienden dus wat maakt het eigenlijk uit', maar aan de andere kant lijkt het me juist wel leuk als ik ook een beetje bevriend met ze raak en het ook echt gezellig vinden als ze bijvoorbeeld langskomen. En het maakt dingen als verjaardagen van vrienden van de partner natuurlijk ook een stuk leuker. Hoe zien jullie dit?
pi_200632602
Met sommige vrienden van mijn partner heb ik totaal geen klik. Daar gaan we dus ook niet mee afspreken als stel. Ik stop er verder weinig moeite in en mijn partner vindt dat ook geen ramp, volgens mij.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 30 juli 2021 @ 12:07:46 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200633008
Ik kan eigenlijk wel goed overweg met alle vrienden van m'n partner en andersom ook. Maar we zijn ook op veel vlakken hetzelfde, dus hebben vergelijkbare vrienden. Dat maakt het relatief makkelijk natuurlijk :P Als ik geen klik met ze zou hebben zou ik 'm 9 van de 10x gewoon lekker alleen met z'n vrienden laten afspreken. Weet niet of ik daar nou zoveel moeite in zou steken verder.
pi_200633448
Is het echt dat je geen klik hebt, of dat ze zich niet toegankelijk opstellen (zoals jouw vrienden wel doen) naar jou toe?

Geen klik doe je weinig aan, maar dat tweede zou ik me wel aantrekken als mij dat overkomt. Dat mensen geen belangstelling in je tonen.
What's the name of the game?
pi_200634364
Niet teveel energie in steken, op een gegeven moment groei je toch uit elkaar door kinderen, werk, verhuizing etc.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200641097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:24 schreef -marz- het volgende:
Is het echt dat je geen klik hebt, of dat ze zich niet toegankelijk opstellen (zoals jouw vrienden wel doen) naar jou toe?

Geen klik doe je weinig aan, maar dat tweede zou ik me wel aantrekken als mij dat overkomt. Dat mensen geen belangstelling in je tonen.
Een beetje van beide denk ik. Het zijn wel allemaal hele andere types dan ikzelf en mijn eigen vrienden, maar ze stellen zich ook niet heel toegankelijk op. Laatst was een van de vrienden van mijn vriend bij ons en werd er voornamelijk door hen gepraat over dingen die ze samen hadden meegemaakt of over zaken waar ik me totaal niet mee bezig hou (voetbal, formule 1). Ik heb nog nooit een avondje met mijn vriend zijn complete vriendengroepje gezeten maar eerlijk gezegd kijk ik daar ook helemaal niet naar uit
  zondag 1 augustus 2021 @ 23:44:31 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_200685783
Dit zijn wel van die dingen die je totaal niet mist zonder relatie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200690367
Is wel jammer dat je geen klik hebt met de vriendengroep. Vooral als ze met onderwerpen beginnen de ze samen hebben meegemaakt en waar je niks mee kan. Dan voel je een beetje een buitenstaander.

Voor mij zou dat wel van belang zijn, want je gaat ze wel een langere tijd zien als je bij je partner blijft. En het is ook gezelliger ook op feestjes. Aan de andere kant als je ook nog je eigen groep hebt, dan is het minder van belang.
pi_200690479
Ik heb vrij weinig contact met de vrienden van mijn vriendin, maar dat komt ook omdat ze steeds meer met hun eigen gezinnetjes bezig zijn. Verder is het vaak zo dat ze met vriendinnen onderling afspreken zonder partners.

De mannen zijn ook niet echt een vast groepje. Ze hebben eigenlijk nog weer aparte groepjes vrienden die ik niet eens ken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_200697013
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:25 schreef Twintig het volgende:
Is wel jammer dat je geen klik hebt met de vriendengroep. Vooral als ze met onderwerpen beginnen de ze samen hebben meegemaakt en waar je niks mee kan. Dan voel je een beetje een buitenstaander.

Voor mij zou dat wel van belang zijn, want je gaat ze wel een langere tijd zien als je bij je partner blijft. En het is ook gezelliger ook op feestjes. Aan de andere kant als je ook nog je eigen groep hebt, dan is het minder van belang.
Ja dat vind ik dus ook best jammer, maar ik weet niet zo goed wat ik hier tegen kan doen. Ik kan wel de hele tijd inbreken in de gesprekken door over mijn eigen soortgelijke verhalen te vertellen ofzo maar dat kost me ook wel veel energie. En kennelijk zijn ze daar ook niet heel erg in geïnteresseerd aangezien ze me niet echt vragen stellen tijdens zo'n gesprek.
  maandag 2 augustus 2021 @ 15:16:18 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200697232
Leuk als de klik er is geen ramp als het niet zo is, maar geen klik is wat anders dan dat je buitengesloten wordt oid. Ik kan prima meelullen met mensen waar ik geen klijk mee heb maar als het zo'n situatie is dat wanneer je in een rondje staat dat je op een gegeven moment uit het rondje gedrukt wordt (nog niet eens expres oid) dan is het redelijk kansloos.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200697359
Ik vind het wel belangrijk dat ik in elk geval op goede voet sta met de vriendengroep van mijn vriendin. Er zullen er altijd wel een paar bij zijn waar je niet zoveel mee hebt en dat is ook prima. In het verleden heb ik dat wel eens gehad en dan hielp het nog wel eens om te kijken of ik met de partner van die persoon beter op kon schieten, als die erbij was. Dat hielp dan vaak ook om het beeld van de persoon zelf bij te stellen.

En stel dat de situatie zich voor lijkt te doen dat je een hele avond met de vriendengroep (of gewoon één vriend) van je vriend opgescheept gaat zitten,bespreek het dan even van te voren met hem. Geef aan dat je het op zich prima vindt om erbij te zitten, maar dat er voor jou weinig aan is als het de hele avond alleen maar over F1 en voetbal gaat. Dat is gewoon volledig legitiem om aan te geven en dan kun je samen kijken wat dan een handige oplossing is: invulling van de avond zo maken dat jij het ook leuk kan hebben of dat je afspreekt dat jij elders gaat chillen als je het mooi geweest vindt. Of dat zij op een gegeven moment naar de kroeg ofzo verkassen, dat kan natuurlijk ook.

Ook wel eens gehad dat er een groepje vriendinnen van mijn vreindin over de vloer kwam. Prima om daar een uurtje of wat bij te zitten en wat mee te drinken, maar daarna ging ik dan naar vrienden of in een andere kamer gamen, zodat zij ook hun gang konden gaan.
pi_200698353
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:06 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook best jammer, maar ik weet niet zo goed wat ik hier tegen kan doen. Ik kan wel de hele tijd inbreken in de gesprekken door over mijn eigen soortgelijke verhalen te vertellen ofzo maar dat kost me ook wel veel energie. En kennelijk zijn ze daar ook niet heel erg in geïnteresseerd aangezien ze me niet echt vragen stellen tijdens zo'n gesprek.
Inderdaad dat is best vermoeiend als je de hele tijd moet inbreken om over je eigen verhalen te vertellen.
Misschien is het een idee om zelf vragen te stellen en interesse te tonen?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:41:46 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200840781
Ik vind het wel fijn als het enigszins klikt aan beide kanten, zodat je ook nog eens wat met meerdere kan afspreken.

1 vriend van mijn vriend kan ik eigenlijk steeds minder uitstaan. Vindt hem steeds irritanter worden. Dat is wel een lastige, want die vriend wil vaak afspreken. En door de afstand betekent het ook vaak dat hij dan blijft slapen.
Ik heb dan liever wel dat mijn vriend zijn kant op gaat en daar blijft. En anders doe ik maar extra doppen in m'n oren en ga wat eerder naar boven en laat z'n hun ding doen. Maar echt leuk is wat anders.

Qua familie gaat het gelukkig goed. En er is in het begin ook duidelijk gemaakt dat ik niet zo'n familiepersoon ben als zij, dus als ik niet altijd mee zou komen, dat dat geen probleem zou zijn. Ze hebben sinds een tijd nu een hond, en die is al genoeg reden + afleiding om daar toch wel heen te willen :+
pi_200841191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:43 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Een beetje van beide denk ik. Het zijn wel allemaal hele andere types dan ikzelf en mijn eigen vrienden, maar ze stellen zich ook niet heel toegankelijk op. Laatst was een van de vrienden van mijn vriend bij ons en werd er voornamelijk door hen gepraat over dingen die ze samen hadden meegemaakt of over zaken waar ik me totaal niet mee bezig hou (voetbal, formule 1). Ik heb nog nooit een avondje met mijn vriend zijn complete vriendengroepje gezeten maar eerlijk gezegd kijk ik daar ook helemaal niet naar uit
Waarom wachten totdat je toegankelijk genoeg voelt om mee te praten?

Gewoon lekker meepraten en dan stellen zij juist ook meer open voor jou. Aangezien jouw vriend goed bevriend met hun is, gaan ze echt niet zomaar gemeen tegen je doen als je gezellig meekletst :)
pi_200841211
Ik voelde me toentertijd ook niet hélemaal toegankelijk bij een gezin. Maar ik trok me er niets van aan en ging gewoon praten. Dat werd juist gewaardeerd! En ze wilden meer van mij weten :)

Sommige mensen weten niet hoe ze zich toegankelijk moeten opstellen. Maar willen best met je praten.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:00:18 #17
414785 sirdanilot
pi_200842890
Mijn eigen vrienden praten vaak zat over dingen waar ik niks meer heb. Rap 'muziek' ( :') ) , dure parfums die ze toch niet kunnen betalen of op de pof kopen, dure iphones die ze op afbetaling kopen terwijl ze geen cent te makken hebben.

Het zal allemaal wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200846141
In wat voor situaties kom je dan terecht waarbij je alleen met die vriendengroep te maken hebt? Ik weet niet, ik zorg er wel voor dat ik als buitenstaander niet in zo'n clubje terecht kom. Ze gaan maar lekker als vriendengroep leuke dingen doen, waar ik toch geen reet mee te maken heb. De enige momenten waarop ik wél betrokken word bij zo'n clubje is met verjaardagen, waarvan de verjaardagen bij ons ook gevierd worden met mijn vrienden. Die paar andere keer per jaar overleef ik dan ook wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')