abonnement Unibet Coolblue
pi_200629335
In Litouwen kwamen de recent binnengekomen migranten in opstand tegen de Litouwse autoriteiten en de Litouwers zelf kwamen in opstand tegen de migranten. De migratiecrisis krijgt de omvang van een nationale ramp voor Litouwen en de omringende landen trekken zich niets tot weinig aan van de Litouwse tragedie. De landen die Vilnius om hulp vraagt, beantwoorden met onverschilligheid of zelfs met onverholen leedvermaak en helpen Litouwen niet.

Gedurende enkele weken nadat Wit-Rusland weigerde illegale migranten te stoppen die de grens met de Europese Unie overstaken, liet Litouwen weten dat men in een noodsituatie verkeert. In het Alytus-kamp grepen migranten uit Irak de macht over andere migranten, die anderen verboden voedsel aan te nemen van de Litouwse autoriteiten. De Irakezen en anderen eisen dat ze uit het kamp worden vrijgelaten en bewegingsvrijheid krijgen. Litouwers die in het nieuws vernemen dat migranten bij hen in de stad worden gehuisvest gaan inmiddels de straat op om te protesteren.

“Het moment zal snel komen dat heel Litouwen huilt vanwege wat hier gebeurt”, vertelde een inwoner van het dorp Devani¨kės, die een demonstratie organiseerde tegen de komst van Arabieren en Afrikanen naar zijn stad. In Rudninkai blokkeerden omwonenden de toegang tot het terrein, waar het de bedoeling is om migranten te vestigen. De Litouwers laten het leger daar niet gaan en dwingen de vrachtwagens om te keren.

Ondertussen klimmen elke dag nieuwe massa’s migranten over de grens, hun aantal loopt in de duizenden en de Litouwse autoriteiten zijn al begonnen te praten over het bouwen van een kamp voor 40 duizend migranten. Griezelige scenario’s worden geuit dat het kamp tegen de herfst helemaal vol zal zijn. Met zo’n heersende klasse kan Litouwen geen enkel ernstig probleem oplossen. Daarom is de belangrijkste hoop voor Vilnius altijd dezelfde: de steun van de bondgenoten in de EU en de NAVO.

“Maximale inspanningen van de EU-instellingen zijn vereist, vooral in de dialoog met de regeringen van de landen van herkomst van migranten, zowel in Afrika als in het Midden-Oosten”, aldus de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken Gabrielius Landsbergis en de minister van Binnenlandse Zaken Arvydas Aushauskas. De laatste heeft daarbij gezegd dat migranten die naar Litouwen zijn gekomen, moeten worden verdeeld over de landen van de Europese Unie, zoals dat in 2015 het geval was.

Wie hun leedvermaak niet verbergen, zijn de landen van herkomst van de migranten. De Litouwse minister van Buitenlandse Zaken Gabrielus Landsbergis besloot vorige week een wanhopige stap te zetten: hij bezocht Bagdad en vroeg de Iraakse autoriteiten om het luchtverkeer met Minsk stop te zetten. Als reactie hierop heeft Irak het aantal vluchten naar Wit-Rusland verdubbeld! De Arabische wereld heeft in alle openheid laten zien hoe ze landen als Litouwen wenst te behandelen, die meelopen met de waanzin van de Amerikanen en goedkeuren dat het normale leven in het Midden-Oosten kapot wordt gemaakt.

Vilnius verwelkomde de oorlog in Irak in 2003, nietwaar? De omverwerping van Saddam Hoessein en de Amerikaanse bezetting? Men stuurde zelfs een Litouwse militaire eenheid naar Irak. Bovendien lieten de Litouwse regeerders weten zich te schamen voor Duitsland en Frankrijk, omdat ze weigerden het Amerikaanse avontuur te steunen. Litouwen krijgt nu de deksel op de neus, door jarenlang het leven van mensen met hun internationale beleid moeilijk te maken. Nu is de wereld in een rond Litouwen ook een puinhoop.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 08:12:28 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200629411
Litouwen verantwoordelijk houden voor het criminele beleid van Wit-Rusland gaat mij wat te ver.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 08:13:26 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200629423
Hoe komen migranten uit Azië en Afrika in hemelsnaam in het uiterste noord-oosten van Europa terecht, waar de klimaatomstandigheden al helemaal ongunstig voor ze zijn? Wie trekt achter de schermen aan de touwtjes?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200629678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:13 schreef LXIV het volgende:
Hoe komen migranten uit Azië en Afrika in hemelsnaam in het uiterste noord-oosten van Europa terecht, waar de klimaatomstandigheden al helemaal ongunstig voor ze zijn? Wie trekt achter de schermen aan de touwtjes?
pi_200629785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:13 schreef LXIV het volgende:
Hoe komen migranten uit Azië en Afrika in hemelsnaam in het uiterste noord-oosten van Europa terecht,
Vliegend. Heb je de OP niet gelezen?

quote:
waar de klimaatomstandigheden al helemaal ongunstig voor ze zijn?
Vreemd stukje racisme dit.

quote:
Wie trekt achter de schermen aan de touwtjes?
Lukashenko en zijn Iraakse vrinden. OP niet gelezen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 30 juli 2021 @ 08:48:27 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200629806
quote:
De EU zou zich eens een keer moeten verdedigen in plaats van zich vol te vreten en alleen wakker te liggen van de vraag of alle declaraties deze maand wel op tijd op de bankrekening staan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200629879
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

De EU zou zich eens een keer moeten verdedigen in plaats van zich vol te vreten en alleen wakker te liggen van de vraag of alle declaraties deze maand wel op tijd op de bankrekening staan.
Mee eens. Maar dit is een innerlijk conflict voor de conservatief nationalisten in de eu lidstaten.


Aan de andere kant roepen dat landen immigratie stroom voor ons moeten tegen houden.

Aan een kant roepen: geen eu dus geen gezamelijke buiten grens en buitenland. beleid

Om vervolgens te roepen: he waarom doet niemand hier iets tegen en waarom heeft dit kunnen gebeuren.

en de circel is weer rond.

[ Bericht 8% gewijzigd door Korenfok op 30-07-2021 09:04:56 ]
pi_200629986
quote:
Dit. Plus springplank naar westen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2021 09:08:31 ]
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:53:17 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200630735
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Mee eens. Maar dit is een innerlijk conflict voor de conservatief nationalisten in de eu lidstaten.


Aan de andere kant roepen dat landen immigratie stroom voor ons moeten tegen houden.

Aan een kant roepen: geen eu dus geen gezamelijke buiten grens en buitenland. beleid

Om vervolgens te roepen: he waarom doet niemand hier iets tegen en waarom heeft dit kunnen gebeuren.

en de circel is weer rond.
Als ik geen kinderen had zou ik deze Götterdämmerung van harte toejuichen als verdiend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200630927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik geen kinderen had zou ik deze Götterdämmerung van harte toejuichen als verdiend.
Omdat?
pi_200630952
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:13 schreef LXIV het volgende:
Hoe komen migranten uit Azië en Afrika in hemelsnaam in het uiterste noord-oosten van Europa terecht, waar de klimaatomstandigheden al helemaal ongunstig voor ze zijn? Wie trekt achter de schermen aan de touwtjes?
Poort naar West-Europa. Binnen is binnen.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 10:11:11 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200631083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Omdat?
Dit het natuurlijke gevolg van decadentie is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200631121
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit het natuurlijke gevolg van decadentie is.
Welke?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_200631872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit het natuurlijke gevolg van decadentie is.
Wat? verval van de maatschappij zou je toejuigen want gevolh van decadentie?
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 11:25:00 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200632118
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit het natuurlijke gevolg van decadentie is.
Dit is gewoon gebazel, natuurlijk, deze mensen komen via Wit-Rusland richting de EU, vermoedelijk ook niet per ongeluk door het Lukashenko regime. Heeft echt totaal niets met decadentie te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200632246
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:13 schreef LXIV het volgende:
Hoe komen migranten uit Azië en Afrika in hemelsnaam in het uiterste noord-oosten van Europa terecht, waar de klimaatomstandigheden al helemaal ongunstig voor ze zijn?Wie trekt achter de schermen aan de touwtjes?
RTL Nieuws: 'Loekasjenko stuurt migranten via Belarus op de EU af'

pi_200632396
Ook hier weer een van de armste landen die de buitengrens van de eu zelf op eigen kosten moet dichthouden ...
Wat een ongekende naiviteit van de rijkere landen met geen noemenswaardige buitengrens en bijkomende kosten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200632417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:13 schreef LXIV het volgende:
Hoe komen migranten uit Azië en Afrika in hemelsnaam in het uiterste noord-oosten van Europa terecht, waar de klimaatomstandigheden al helemaal ongunstig voor ze zijn? Wie trekt achter de schermen aan de touwtjes?
Die worden naar belarus gevlogen en met busjes naar de grens gestuurd, betaald door de overheid van belarus.
Het doet er niet toe waar je de eu binnenkomt, ook al is dat het franse deel van sint maarten. Na asiel gekregen te hebben kan je vrij reizen naar elk willekeurig land.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 11:45:59 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200632487
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ook hier weer een van de armste landen die de buitengrens van de eu zelf op eigen kosten moet dichthouden ...
Wat een ongekende naiviteit van de rijkere landen met geen noemenswaardige buitengrens en bijkomende kosten.
Alle EU landen moeten zelf hun grenzen bewaken. En de lidstaten willen dat zo. Verder heeft de EU FrontEx opgericht om lidstaten te ondersteunen daarbij maar de verantwoordelijkheid ligt altijd bij de lidstaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200632535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alle EU landen moeten zelf hun grenzen bewaken. En de lidstaten willen dat zo. Verder heeft de EU FrontEx opgericht om lidstaten te ondersteunen daarbij maar de verantwoordelijkheid ligt altijd bij de lidstaat.
Het is een eis voor lidmaatschap, geen eigen keuze. Daarnaast kost de grens met duitsland nederland per km natuurlijk minder dan die van italie, griekenland, spanje of nu litouwen per km.
Frontex is een lachertje, dat is al jaren en jaren in het nieuws.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 11:52:42 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200632631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is een eis voor lidmaatschap, geen eigen keuze. Daarnaast kost de grens met duitsland nederland per km natuurlijk minder dan die van italie, griekenland, spanje of nu litouwen per km.
Frontex is een lachertje, dat is al jaren en jaren in het nieuws.
Als Frontex een lachertje is dan is dat zo omdat de lidstaten ervoor kiezen om het die status te geven. Frontex is dan ook opgericht om landen met de buitengrenzen te ondersteunen, kortom, je redenatie is enorm krom. De grens kost meer om te bewaken en Frontex is opgericht om die staten te steunen.

Alle lidstaten hebben veto recht en alle lidstaten stemmen over dit soort zaken zelf, niet gaan doen alsof de landen in kwestie slachtoffers van de EU zijn of iets dergelijks.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200633076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is een eis voor lidmaatschap, geen eigen keuze. Daarnaast kost de grens met duitsland nederland per km natuurlijk minder dan die van italie, griekenland, spanje of nu litouwen per km.
Frontex is een lachertje, dat is al jaren en jaren in het nieuws.
Inderdaad het is een heerlijk nationalistisch kop in het zand beleid. want waarom zou land (noem alle landen voor nederland), een immigrant/vluchteling tegen houden als die graag naar Nederland wil voor asiel aanvragen? Waarom zou je ze niet helpen, dan weet je zeker dat je ze niet zelf houdt. En omdat een grens iets fictiefs is en bestaat uit wederzijdse afspraken en nooit daadwerkelijke natuurwet is. zijn grensen ook nooit goed te bewaken. Vooral niet in een democratie, omdat er mensen zijn die vinden we helpen met opvang (en dit ook zullen doen ook al i het verboden), mensen die er aan willen verdienen (zie mafia op sicilie), en mensen die er op tegen zijn, maar nooit iemand geweld zullen doen in het bewaken van die grens tot en met neonazi. een grens is iets tussen 2 partijen, op moment de ander dat verbond anders intepreteerd veranderd de grens.
pi_200637291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als Frontex een lachertje is dan is dat zo omdat de lidstaten ervoor kiezen om het die status te geven. Frontex is dan ook opgericht om landen met de buitengrenzen te ondersteunen, kortom, je redenatie is enorm krom. De grens kost meer om te bewaken en Frontex is opgericht om die staten te steunen.

Alle lidstaten hebben veto recht en alle lidstaten stemmen over dit soort zaken zelf, niet gaan doen alsof de landen in kwestie slachtoffers van de EU zijn of iets dergelijks.
Het hangt van de belangen af en de macht af. Blijkbaar denken die landen dat de andere voordelen meer wegen dan de nadelen. Maar de rijke landen steken wel hun kop in het zand van maiviteit dat ze denken dat de armere landen het wel gaan regelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 14:56:40 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200637509
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het hangt van de belangen af en de macht af. Blijkbaar denken die landen dat de andere voordelen meer wegen dan de nadelen. Maar de rijke landen steken wel hun kop in het zand van maiviteit dat ze denken dat de armere landen het wel gaan regelen.
Alweer, dat is dus niet zo anders was Frontex er nooit gekomen. Frontex is ondersteuning.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200638333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alweer, dat is dus niet zo anders was Frontex er nooit gekomen. Frontex is ondersteuning.
Tja je gooit een stuiver en red er maar mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 15:44:54 #26
414785 sirdanilot
pi_200639149
Ik vind het wel slim van Belarus, een leger migranten op europa afsturen.

Het is aan Litouwen om de grens te bewaken, daar falen ze in en dit zijn de gevolgen daarvan.

Het lijkt me ook redelijk logisch dat deze migranten geen zin hebben om te overwinteren in Litouwen, het wordt daar met gemak -25 in de winter met een dik pak sneeuw. Die gaan dus allemaal naar Polen en vervolgens naar Duitsland lopen. En wellicht komen ze uiteindelijk hier aan.

Maar volgens mij kan je alleen asiel vragen in het eerste land en dat is toch echt Litouwen. Litouwen is weliswaar niet straatarm maar het houdt niet bepaald over, dus hoe gaan ze dat doen? Ik ben benieuwd :D

Andere optie is dat ze via Letland en Estland naar Finland gaan, gewoon met de boot. Finland lijkt me een goed land voor de asielzoekers want die hebben geld zat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200639298
Maar een Nexit kan echt niet hoor
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 15:50:36 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200639431
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:47 schreef ijs. het volgende:
Maar een Nexit kan echt niet hoor
Dat klopt. Ik snap niet wat dat met dit topic te maken heeft, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200639496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik snap niet wat dat met dit topic te maken heeft, overigens.
Je gaat het pas zien als je het begrijpt, helaas.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 15:54:04 #30
414785 sirdanilot
pi_200639529
Blijkbaar verdient Wit-Rusland er nog goudgeld aan ook, want die migranten betalen alles wat ze hebben voor zo'n vlucht naar Minsk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200639565
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:52 schreef ijs. het volgende:

[..]

Je gaat het pas zien als je het begrijpt, helaas.
We begrijpen hier allemaal dat uit de EU stappen vanwege wat vluchtelingen in Litouwen een niet al te snugger idee is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 16:01:50 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200639673
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

We begrijpen hier allemaal dat uit de EU stappen vanwege wat vluchtelingen in Litouwen een niet al te snugger idee is.
Overigens praten we over een paar honderd asielzoekers, niet over de duizenden die de OP insinueert. Er zijn iets meer dan 700 aanvragen gedaan in het eerste halfjaar en naar schatting ruim 7000 illegale migraten die de grens overgestoken zijn maar naar verwachting niet in Litouwen (ver)blijven

https://www.euronews.com/(...)-fear-and-compassion
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200639701
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Overigens praten we over een paar honderd asielzoekers, niet over de duizenden die de OP insinueert. Er zijn iets meer dan 700 aanvragen gedaan in het eerste halfjaar en naar schatting ruim 7000 illegale migraten die de grens overgestoken zijn maar naar verwachting niet in Litouwen (ver)blijven

https://www.euronews.com/(...)-fear-and-compassion
Verrassend weer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 16:04:07 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200639710
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Verrassend weer.
Ja, heel verrassend. Ik ben zelfs diep geschokt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200639792
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:47 schreef ijs. het volgende:
Maar een Nexit kan echt niet hoor
Goh, en waarom sponsoren Poetin en deze dictator partijen als FVD en PVV?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 16:45:21 #36
414785 sirdanilot
pi_200640338
Als ik een kwaadaardige Wit-Russische dictator was, dan zou ik het volgende doen:

1. In alle landen waar er veel mensen wonen die naar Europa willen migreren, flyers en propaganda verspreiden dat je tegen een 'lage' prijs en 'legaal' via Wit-Rusland naar de EU kan reizen. Denk aan Afghanistan, Jemen, Syrië, de meeste landen in Sub Sahara Afrika, Myanmar etc.

2. Met een boel vliegtuigen naar die landen vliegen en zoveel mogelijk migranten naar Minsk vliegen. Die vervolgens linea recta in bussen naar de Litouwse, Poolse en Letse grenzen.

3. Die allemaal de grens over sturen.

4. Met het geld dat dit oplevert meer vliegtuigen kopen zodat je er nog meer naar Europa kan sturen.

5. Lachen om hoe de EU wantstaltig gaat proberen enorme muren te bouwen, aan poetin/loekasjenko smeken om genade, etc :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 17:01:50 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200640577
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:45 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik een kwaadaardige Wit-Russische dictator was, dan zou ik het volgende doen:

1. In alle landen waar er veel mensen wonen die naar Europa willen migreren, flyers en propaganda verspreiden dat je tegen een 'lage' prijs en 'legaal' via Wit-Rusland naar de EU kan reizen. Denk aan Afghanistan, Jemen, Syrië, de meeste landen in Sub Sahara Afrika, Myanmar etc.

2. Met een boel vliegtuigen naar die landen vliegen en zoveel mogelijk migranten naar Minsk vliegen. Die vervolgens linea recta in bussen naar de Litouwse, Poolse en Letse grenzen.

3. Die allemaal de grens over sturen.

4. Met het geld dat dit oplevert meer vliegtuigen kopen zodat je er nog meer naar Europa kan sturen.

5. Lachen om hoe de EU wantstaltig gaat proberen enorme muren te bouwen, aan poetin/loekasjenko smeken om genade, etc :D
Ja, hoor, we zullen smeken om genade, echt waar. Ook heel slim als je dezelfde EU hard nodig hebt omdat anders je economie in elkaar flikkert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 17:04:44 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200640627
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:45 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik een kwaadaardige Wit-Russische dictator was, dan zou ik het volgende doen:

1. In alle landen waar er veel mensen wonen die naar Europa willen migreren, flyers en propaganda verspreiden dat je tegen een 'lage' prijs en 'legaal' via Wit-Rusland naar de EU kan reizen. Denk aan Afghanistan, Jemen, Syrië, de meeste landen in Sub Sahara Afrika, Myanmar etc.

2. Met een boel vliegtuigen naar die landen vliegen en zoveel mogelijk migranten naar Minsk vliegen. Die vervolgens linea recta in bussen naar de Litouwse, Poolse en Letse grenzen.

3. Die allemaal de grens over sturen.

4. Met het geld dat dit oplevert meer vliegtuigen kopen zodat je er nog meer naar Europa kan sturen.

5. Lachen om hoe de EU wantstaltig gaat proberen enorme muren te bouwen, aan poetin/loekasjenko smeken om genade, etc :D
Ik weet niet of een invasie van de EU goed af gaat lopen voor zo'n Wit Russische dictator :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 17:27:29 #39
414785 sirdanilot
pi_200640910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, hoor, we zullen smeken om genade, echt waar. Ook heel slim als je dezelfde EU hard nodig hebt omdat anders je economie in elkaar flikkert.
Hoezo heeft Wit-Rusland de EU nodig? Ze zijn volgens mij voornamelijk afhankelijk van Poetin.

En het is juist de EU die Poetin nodig heeft want we zijn nog altijd afhankelijk van hun aardgas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 17:31:44 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200640954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoezo heeft Wit-Rusland de EU nodig? Ze zijn volgens mij voornamelijk afhankelijk van Poetin.

En het is juist de EU die Poetin nodig heeft want we zijn nog altijd afhankelijk van hun aardgas.
De EU heeft al eens 6 maanden zonder Russisch gas gezeten en dan leverde nul problemen op voor de EU. Voor Rusland betekende dat een enorme economisch terugval.
Wit-Rusland heeft voor een groot aantal zaken import nodig vanuit de EU en een groot deel van hun export gaat naar de EU. Rusland heeft de grootste aandelen maar op 42% van je export kan je geen economie laten draaien die uitgaat van nul werkeloosheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 17:38:40 #41
414785 sirdanilot
pi_200641033
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De EU heeft al eens 6 maanden zonder Russisch gas gezeten en dan leverde nul problemen op voor de EU. Voor Rusland betekende dat een enorme economisch terugval.
Wit-Rusland heeft voor een groot aantal zaken import nodig vanuit de EU en een groot deel van hun export gaat naar de EU. Rusland heeft de grootste aandelen maar op 42% van je export kan je geen economie laten draaien die uitgaat van nul werkeloosheid.
Waarom bouwt de EU dan die nordstream 2 gaspijpleiding, als we het gas niet nodig zouden hebben?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 17:39:37 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200641047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom bouwt de EU dan die nordstream 2 gaspijpleiding, als we het gas niet nodig zouden hebben?
Omdat het ergens vandaan halen duurder is. Dat maakt het niet problematisch om het te verkrijgen, echter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200641280
Binnen laten, allemaal asiel verlenen maar geen enkel ander recht of financiële voorziening, en ze dan een vliegticket naar Duitsland geven.

"De hete aardappel doorspelen"
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:23:48 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200641758
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die worden naar belarus gevlogen en met busjes naar de grens gestuurd, betaald door de overheid van belarus.
Het doet er niet toe waar je de eu binnenkomt, ook al is dat het franse deel van sint maarten. Na asiel gekregen te hebben kan je vrij reizen naar elk willekeurig land.
Zo komen wij aan die 700 migranten per week.
Ik vraag me af wie in hemelsnaam dit op z’n beloop laat met de gedachte ‘het komt wel goed’
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 19:15:29 #45
414785 sirdanilot
pi_200642387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo komen wij aan die 700 migranten per week.
Ik vraag me af wie in hemelsnaam dit op z’n beloop laat met de gedachte ‘het komt wel goed’
Wat stel jij dan voor.? Zelfs al zou je een enorme muur bouwen langs de gehele Litouwse grens met Witrusland zouden ze nog naar Polen of Letland kunnen gaan.

Dan blijf je bezig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 19:22:20 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200642482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo komen wij aan die 700 migranten per week.
Ik vraag me af wie in hemelsnaam dit op z’n beloop laat met de gedachte ‘het komt wel goed’
700 in 6 maanden. Niet per week.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:53:16 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200642839
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor.? Zelfs al zou je een enorme muur bouwen langs de gehele Litouwse grens met Witrusland zouden ze nog naar Polen of Letland kunnen gaan.

Dan blijf je bezig.
Gewoon niet automatisch recht geven op een huis en levenslange uitkering als ze eenmaal voet op EU-grondgebied gezet hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:55:33 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200642875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

700 in 6 maanden. Niet per week.
https://www.geenstijl.nl/(...)oed-voor-800-mieles/
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 30 juli 2021 @ 21:16:37 #49
414785 sirdanilot
pi_200644063
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewoon niet automatisch recht geven op een huis en levenslange uitkering als ze eenmaal voet op EU-grondgebied gezet hebben.
Hebben ze ook niet. Zodra je aankomt in een EU land doe je een asielaanvraag, en die kan toegekend of afgewezen worden.

Naar wat ik heb gelezen zijn er vrijwel geen asielaanvragen toegekend geweest van al deze migranten die Litouwen hebben bereikt via Witrusland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200665871
Muur om de EU heen, betaald uit EU-gelden. Geen andere optie helaas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')