abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8170329
Nou ja, ik ben dus een newby qua posten op dit forum. Heb het wel al een tijdje gevolgd maar had nooit iets om zelf te posten. Hier dus mijn verhaal / probleem.

Sinds half december heb ik voornamelijk via msn cogoed contact met een leuke meid van 17 (ik ben zelf net 23). Ondanks het leeftijdsverschil kunnen we over heel veel dingen praten. We hebben veel dezelfde hobbys en interessen, die vooral rond draaien om onze favoriete voetbalclub en muziek. Van die favoriete voetbalclub missen we beide vrijwel geen wedstrijd, dus ook naar uitwedstrijden gaan we beide vaker mee.

Nu wordt ik niet snel verliefd, maar bij haar had ik vanaf het begin een zeer goed gevoel, je kon zelfs al spreken van vlinders in de buik. We hebben elkaar kort gesproken eind december bij een uitwedstrijd, waar zij altijd met een goede vriendin naar toe gaat. Niet veel kunnen praten, maar ik heb wel gezien wat voor schitterende ogen ze had. Ik voelde dus na die ontmoeting nog meer voor haar.

Sindsdien hebben we via msn contact gehouden, aangezien we elkaar niet meer zagen ivm de winterstop. Daar schuilt het probleem dat zei op ongeveer 30 minuten rijden van mij woont en ik zelf geen auto heb. Vorige week zaterdag ben ik wel bij haar thuis geweest (auto kunnen lenen), omdat ze wat probleempjes had met haar pc. Ik heb daar gezeten van 13:00 tot 19:00 uur en dat was best wel gezellig. Klein probleempje was dat haar beste vriendin ook de hele tijd daar was. Voordeel daarvan was dat het gesprek nauwelijks stil viel, we zijn namelijk beide nogal introverte personen, zeggen niet gauw tegen iemand wat ze daadwerkelijk voelen. Tenminste dat weet ik van mezelf, maar heb het vermoeden dat ik in haar mijn gelijke heb.

Nu wil ik het contact toch graag op een hoger pitje zetten, maar ik heb niet het lef om gewoon tegen haar te zeggen dat ik haar verschrikkelijk leuk vindt. Ik dacht zelf eraan om iets met Valentijn te sturen, dat is voor mij al een behoorlijke actie. En nee, met mijn 23 jaar heb ik inderdaad nog geen echte ervaring met relaties, heb eigenlijk nog nooit een vriendin gehad. Ik heb echter wel het gevoel dat zij ook wat meer voor mij voelt, maarja nog niet echt een bevestiging gehad, ben ook niet echt een signalen-kenner.

Hebben jullie mischien wat advies voor me, wat ik zou kunnen doen, rekening houdende met het feit dat we beide introverte personen zijn en dat we allebei niet echt uitgaans-types zijn. Ik ga wel één keer in de week naar een cafe met mn vrienden, maar ga voornamelijk voor de muziek, gewoon ff relaxen. Zij gaat volgens mij vrijwel nooit uit, hoogstens wat leuke uitstapjes.

Thanx!

pi_8170564
Ik zou haar gewoon mee vragen naar de film een keer begin gewoon over een film of zo en ga dan verder over wat er op het moment draait. Misschien wil ze een film heel graag zien nou vraag haar mee. Pak dan een niet de drukke avond dus geen vrijdag / zaterdag dat werkt niet echt is het veel te druk en dan durf je maybe niet zo goed. Lekker met 2e in een bijna lege zaal gaat het allemaal een stuk makelijker.

Tip geen hand om de schouder slaan eerst handjes proberen vast te houden als ze dan naar je toekomt kun je haar maybe kussen en dan tja dan ben je wel zover dat je het zelf wel af kunt denk ik.

Succes

( PS ik was ook zo als jij bent had voorheen ook totaal geen ervaring sinds een jaar gaat het allemaal een stuk makelijker je groeit er in)

-
pi_8170621
'Zullen we wat drinken in die tent die voor ons beide maar 15 minuten rijden is. Gewoon met z'n 2-en.'

Wie kan daar nu boos om worden? Gewoon doen. Als het fout gaat ben je juist blij met die afstand.

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  woensdag 29 januari 2003 @ 11:48:30 #4
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_8170639
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 11:45 schreef Gijsje het volgende:
Ik zou haar gewoon mee vragen naar de film een keer begin gewoon over een film of zo en ga dan verder over wat er op het moment draait. Misschien wil ze een film heel graag zien nou vraag haar mee. Pak dan een niet de drukke avond dus geen vrijdag / zaterdag dat werkt niet echt is het veel te druk en dan durf je maybe niet zo goed. Lekker met 2e in een bijna lege zaal gaat het allemaal een stuk makelijker.

Tip geen hand om de schouder slaan eerst handjes proberen vast te
houden als ze dan naar je toekomt kun je haar maybe kussen en dan tja dan ben je wel zover dat je het zelf wel af kunt denk ik.
Succes

Pcies , gewoon mee uit vragen op een wat rustigere avond en dan naar een gezellig bruin café ofzo en een beetje lullen en wel laten merken dat je dr leuk vind he
pi_8170640
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 11:45 schreef Gijsje het volgende:

Tip geen hand om de schouder slaan eerst handjes proberen vast te houden als ze dan naar je toekomt kun je haar maybe kussen en dan tja dan ben je wel zover dat je het zelf wel af kunt denk ik.

Succes

mee eens zijnde...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_8170750
Naar de film gaan is inderdaad een goed idee, mijn ervaringen ermee zijn iig goed...

Tip: zoek een saaie film uit, dan heb je tijdens de film meer aandacht voor elkaar
En een enge film is ook wel een aanrader, om redenen die je zelf wel kan verzinnen

Succes!

pi_8170808
Trouwens laat effe weten hoe het afgelopen is ben altijd wel benieuwd

Verder zijn de 2 first date's die ik had naar de film beide goed afgelopen de ene is nu natuurlijk uit maar de andere heb ik het nu 2 weken mee en het gaat

-
pi_8171040
Waar ligt nu het probleem, de winterstop is toch bijna voorbij? Stel voor om samen naar een uitwedstrijd (of zelfs een thuiswedstrijd) te gaan. Hoef je meteen niet de hele tijd het gesprek gaande te houden, kan je ook nog een beetje naar het voetbal kijken als het nodig is. En wie weet hoe het afloopt als ze winnen
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_8171083
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:11 schreef Cybersailor het volgende:
Waar ligt nu het probleem, de winterstop is toch bijna voorbij? Stel voor om samen naar een uitwedstrijd (of zelfs een thuiswedstrijd) te gaan. Hoef je meteen niet de hele tijd het gesprek gaande te houden, kan je ook nog een beetje naar het voetbal kijken als het nodig is. En wie weet hoe het afloopt als ze winnen
Ja maar dan zit je met zoveel mensen erbij dan gebeurt er echt nix omdat ze dan allebei denk ik niet durven zou ik ook niet meteen 1 2 3 durven met iedereen erbij.

Film lijkt me echt de beste optie lekker rustig en geen mensen die je kunne storen

-
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:19:54 #10
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8171186
film lijkt mij ook inderdaad het beste!!
lekker rustig en dan een enge film kijken en hopen dat ze dan de hele tijd je arm beepakt.. en op gegeven moment heeft ze ook zoiets van "ik schrik zovaak, dus ik laat mijn arm maar om zijn nek" ofzo...

het is wel 6 jaar verschil, maja het gaat om het gevoel wat je bij elkaar hebt, alleen 1 nadeel met zo'n groot verschil is de volwassenheid.... en sja ze is wel 17, dus dat zal nog wel meevallen.

maja laat idd maar weten hoe het afgelopen is.

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8171230
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:19 schreef dJ-Zcore het volgende:
film lijkt mij ook inderdaad het beste!!
lekker rustig en dan een enge film kijken en hopen dat ze dan de hele tijd je arm beepakt.. en op gegeven moment heeft ze ook zoiets van "ik schrik zovaak, dus ik laat mijn arm maar om zijn nek" ofzo...

het is wel 6 jaar verschil, maja het gaat om het gevoel wat je bij elkaar hebt, alleen 1 nadeel met zo'n groot verschil is de volwassenheid.... en sja ze is wel 17, dus dat zal nog wel meevallen.

maja laat idd maar weten hoe het afgelopen is.

Vrouwe lopen toch 4 jaar voor op ons dus dan scheel het nog maar 3 jaar
-
pi_8171257
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:14 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Ja maar dan zit je met zoveel mensen erbij dan gebeurt er echt nix omdat ze dan allebei denk ik niet durven zou ik ook niet meteen 1 2 3 durven met iedereen erbij.

Film lijkt me echt de beste optie lekker rustig en geen mensen die je kunne storen

En na afloop van de wedstrijd samen wat drinken, eventueel zelfs thuis, is dat geen idee? Gezellig videootje erin allstars ofzo en klaar.

Maar begrijp me goed, ik ben helemaal niet tegen een bioscoopje, alleen het lijkt me niet de meest ideale oplossing als je een behoorlijke lading dezelfde interesses hebt. Gebruik (of misbruik) die dan. Heb je het allebei naar je zin en hangt er ook niet zo'n spanning om je heen die pas doorbroken wordt na de eerste zoen.

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:24:46 #13
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8171271
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:22 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Vrouwe lopen toch 4 jaar voor op ons dus dan scheel het nog maar 3 jaar

nou.... pas vanaf jaartje of 18 schieten ze echt omhoog qua volwassenheid, maar ik vond ooit een meid van 15 wel leuk, maar na een paar keer had ik toch zoiets van

veel meiden van die leeftijd zijn helemaal niet goed in het praten over gevoelens etc. en snappen echt veel niet.

Geld btw niet voor alle vrouwen....
voordat ineens alle 15 jarige meiden op mij gaan lopen flamen...

pi_8171317
Het idee van filmpje hoor ik niet voor het eerst. We hebben het er ook al in verschillende msn-gesprekken over gehad dat we maar eens een filmpje moesten pikken. Maar we maken telkens geen concrete afspraken. Ik vind het gewoon moeilijk om direct te vragen of ze mee naar de film gaat, ik wil ook een mogelijke vriendschap tussen ons niet bederven.

Over het feit dat de winterstop is afgelopen. Dat is natuurlijk wel zo, maar als je daar met vijftig man staat bij een uitwedstrijd, dan gaat het allemaal niet zo makkelijk. We kennen elkaar allemaal, en ik maak gewoon liever prive contact met haar. Niet dat ik me voor haar schaam, zeker niet, maar ik wil het gewoon rustig aan doen. En zoals ik al schreef, is ze ook altijd met haar beste vriendin daar.

Ik denk dat ik nu gewoon aan ga sturen op dat filmpje kijken. Misschien ook een idee om een dvd in mijn appartement te komen kijken, maar misschien is dat een te grote stap in één keer? In ieder geval heeft ze mn appartement al gezien omdat we na een oefenwedstrijd met vier man wat bij mij zijn gaan drinken. Echter toen moest ze alweer rond elven weg met de trein dus was korte avond.

Ze heeft in ieder geval telkens gezegd bij msn-gesprekken: "dat moeten we eens doen ". Zo zou ik haar een keer leren darten en zou ik nog een keer langsgaan om een cursusje te geven voor een bepaalde pc-programma. Maarja dat komt er dus telkens niet van, waarschijnlijk omdat ik gewoon niet doortastend genoeg ben.

Maar die roos sturen met Valentijn, is dat wel een goed idee of juist niet. Misschien met op het kaartje de tekst of we binnenkort naar de bios gaan. Of is dat weer te direct. Wacht nu kom ik met mn eigen oplossingen ; kan beter gewoon vragen voor een filmpje, dan kan ik het gewoon rustig aanpakken.

woensdag 29 januari 2003 @ 12:29:26 #15
497 Maja
Ja denk!?!
pi_8171357
Ze geeft blijbaar genoeg hints

Doe daar wat mee...!

woensdag 29 januari 2003 @ 12:35:51 #16
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8171490
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:27 schreef qwerty79 het volgende:
Het idee van filmpje hoor ik niet voor het eerst. We hebben het er ook al in verschillende msn-gesprekken over gehad dat we maar eens een filmpje moesten pikken. Maar we maken telkens geen concrete afspraken. Ik vind het gewoon moeilijk om direct te vragen of ze mee naar de film gaat, ik wil ook een mogelijke vriendschap tussen ons niet bederven.

Maak je daar niet druk om.... jullie willen beide een keer naar de film, dus neem gewoon het iniatief en zeg gewoon van "kan je over 2 weken naar de film?".
dan gaat zij sowieso kijken en kan je direct een vaste afspraak maken.

Over het feit dat de winterstop is afgelopen. Dat is natuurlijk wel zo, maar als je daar met vijftig man staat bij een uitwedstrijd, dan gaat het allemaal niet zo makkelijk. We kennen elkaar allemaal, en ik maak gewoon liever prive contact met haar. Niet dat ik me voor haar schaam, zeker niet, maar ik wil het gewoon rustig aan doen. En zoals ik al schreef, is ze ook altijd met haar beste vriendin daar.

Ik denk dat ik nu gewoon aan ga sturen op dat filmpje kijken. Misschien ook een idee om een dvd in mijn appartement te komen kijken, maar misschien is dat een te grote stap in één keer? In ieder geval heeft ze mn appartement al gezien omdat we na een oefenwedstrijd met vier man wat bij mij zijn gaan drinken. Echter toen moest ze alweer rond elven weg met de trein dus was korte avond.

Je kan het proberen, maar misschien is het wel vroeg om direct al bij jezelf thuis af te spreken... maja ik ken haar niet, dus weet niet hoe ze met zulke uitnodigingen omgaat.

Ze heeft in ieder geval telkens gezegd bij msn-gesprekken: "dat moeten we eens doen ". Zo zou ik haar een keer leren darten en zou ik nog een keer langsgaan om een cursusje te geven voor een bepaalde pc-programma. Maarja dat komt er dus telkens niet van, waarschijnlijk omdat ik gewoon niet doortastend genoeg ben.

Msn moet je je niet van aantrekken... op msn praat je makkelijker als in het echt en beloof je elkaar meer als dat je eigenlijk wilt.

Maar die roos sturen met Valentijn, is dat wel een goed idee of juist niet. Misschien met op het kaartje de tekst of we binnenkort naar de bios gaan. Of is dat weer te direct. Wacht nu kom ik met mn eigen oplossingen ; kan beter gewoon vragen voor een filmpje, dan kan ik het gewoon rustig aanpakken.

Een roos is wel okej.
ik heb vorig jaar ook niks gestuurd naar een meid waar ik jaar daarvoor verliefd op was... en ik had net weer contact met haar en had haar verteld dat ik toen verliefd op der was.
en voor valentijn zat ik echt te twijfelen of ik wel iets zou sturen of niet.
uiteindelijk heb ik dus niks gestuurd en ze zei achteraf wel dat ze het leuk had gevonden als ik iets gestuurd had... maja
ben daarna ook nog met der uitgeweest (bios), maarsja.. niet helemaal gelopen zoals ik wil... niks gebeurd ofzo.
en nu ben ik der telefoon nummer kwijt, omdat m'n vorige gsm gejat was in salou, dus als je de kans krijgt om iets te sturen... gewoon DOEN!!

pi_8171531
Wat je zelf al aangeeft film maar bij je thuis hmm dat is dan weer een grote stap lijkt me. En volgens mij wil ze ook wel als ik zo je verhaal lees gewoon de stap zetten. Je bent een man die moeten altijd naja heel vaak de eerste stap zetten.

Succes

-
pi_8171583
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:38 schreef Gijsje het volgende:
Wat je zelf al aangeeft film maar bij je thuis hmm dat is dan weer een grote stap lijkt me. En volgens mij wil ze ook wel als ik zo je verhaal lees gewoon de stap zetten. Je bent een man die moeten altijd naja heel vaak de eerste stap zetten.

Succes

Jij kan het weten,.. een film thuis kijken met dr
Lambo of Rekt
pi_8171589
Zoals ik je nu bestudeer kom je vrij onzeker over.. (niet dat dat erg is)
Maar ik weet wel dat vrouwen meestal mannen willen die zelfverzekerd zijn...
Gouden tip: Speel hard 2 get.. want ik heb een gevoel dat zei ergens wel weet dat jij haar leuk vind... Nu moet je haar laten blijken dat die intresse er niet meer is..Worden vrouwen helemaal gek van...
Als jullie een keer op msn chatten probeer dan ff een soort van klein akkefietje te maken. waardoor je tot op een punt niks meer zegt!!
Ze zal zich dan onzeker gaan voelen.. Klinkt raar maar het zal juist positief werken....!!
Ze wil je dan beter leren kennen, je word dan in een keer spannend. en zei zal jouw vragen om naar de bios te gaan!!..
P.s. dat valentijns idee vind ik slecht... dat doe je als je wat hebt..
En als je haar op msn on-line ziet komen, ben dan nooit degene die het gesprek begint!! Laat haar iets zeggen en reageer 10 minuten later... Play hard 2 get Is mijn advies... (100% slagings kans)
pi_8172471
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jij kan het weten,.. een film thuis kijken met dr

dat doe je daarna als het wat geworden is gewoon naar de film is het beste. Enne hard to get spelen hmmm nog nooit geprobeerd ja ok je moet niet als je iets hebt het alleen maar van jou laten uitkomen.

Ik zou het in dit geval dus niet doen want ze wil wel zo te zien. Hard to get kan ook verkeerd vallen dadelijk denkt ze dat je geen intresse meer hebt. En dat heb je juist wel volges mij

-
pi_8172830
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:20 schreef Gijsje het volgende:

[..]

dat doe je daarna als het wat geworden is gewoon naar de film is het beste. Enne hard to get spelen hmmm nog nooit geprobeerd ja ok je moet niet als je iets hebt het alleen maar van jou laten uitkomen.

Ik zou het in dit geval dus niet doen want ze wil wel zo te zien. Hard to get kan ook verkeerd vallen dadelijk denkt ze dat je geen intresse meer hebt. En dat heb je juist wel volges mij

Ja inderdaad je moet wel hebben laten blijken intresse te hebben.
Maar na dit gedaan te hebben en je niet echt direct een reactie hebt gehad.. (daar bedoel ik mee, stel je vraagt haar naar de film en ze blijkt op 1 of andere manier niet te kunnen).
Moet je een stap terug nemen en hard 2 get spelen.. Dus vaag blijven doen!.
dat is ok het enige wat je kunt doen, want door drammen heeft geen zin..
En wanneer je denkt dat het niet meer lukt krijg je juist signalen!!
P.s. om nog even terug te komen op dat film gedeelte, als ze zeg maar om 1 of andere reden niet kan. daaruit kan je echt merken of ze intresse heeft...
Draai het eens om een super mooi miesje die je echt beter wilt leren kennen vraagt je mee naar de film!!.. je zegt alle andere afspraken af en gaat!! Toch???
Tenzij ze verlegen is.. dan word het wel weer heel moeilijk!! Phieuw wat een inspanning!! Ghehehe
pi_8173178
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:36 schreef valtwelmee het volgende:

[..]

Ja inderdaad je moet wel hebben laten blijken intresse te hebben.
Maar na dit gedaan te hebben en je niet echt direct een reactie hebt gehad.. (daar bedoel ik mee, stel je vraagt haar naar de film en ze blijkt op 1 of andere manier niet te kunnen).
dat is ok het enige wat je kunt doen, want door drammen heeft geen zin..
En wanneer je denkt dat het niet meer lukt krijg je juist signalen!!
P.s. om nog even terug te komen op dat film gedeelte, als ze zeg maar om 1 of andere reden niet kan. daaruit kan je echt merken of ze intresse heeft...
Draai het eens om een super mooi miesje die je echt beter wilt leren kennen vraagt je mee naar de film!!.. je zegt alle andere afspraken af en gaat!! Toch???
Tenzij ze verlegen is.. dan word het wel weer heel moeilijk!! Phieuw wat een inspanning!! Ghehehe

ja als je het zo bekijkt maar goed ik verwacht wel dat ze meegaat als ik hem zo hoor. En tja als ze niet kunne zou ik ook niet doordramme dat heeft weinig nut gaat dan meestal de verkeerde kant op.
-
pi_8174800
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:36 schreef valtwelmee het volgende:
Hard 2 get speel je niet, dat ben je of dat ben je niet..
pi_8187968
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:51 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hard 2 get speel je niet, dat ben je of dat ben je niet..

Ben ik het mee eens, je bent wie je bent. En daarom moet iemand je toch leuk vinden, om te kijken wie je bent. Natuurlijk kan je wel even nagaan wat ze heeft gezegd tegen je. Heeft zei je gevraagd om een keer een cursus te komen geven? Of een keer naar de bios te gaan? Begin jij altijd het msn gesprek?

Als zei een paar punten heeft waarin zei initiatief heeft genomen, dat zou ik een keer proberen om de stap te zetten om haar mee te vragen. Jullie zijn er in ieder geval al achter dat jullie heel goed met elkaar kunnen praten. En dat is toch wel een van de belangrijkste dingen in een relatie.

pi_8531048
In ieder geval bedankt voor al jullie goedbedoelde adviezen. Ik had natuurlijk toch mijn eigen gedachtes erover en een gesprekje over de bios is er niet echt van gekomen.

Wat ik wel in een impulsieve bui heb gedaan is 1,5 week voor valentijnsdag een roos verstuurd via internet. Natuurlijk wel dat ie op valentijnsdag bezorgd moest worden. Tekstje erbij geplaatst uit een liedje waar we het vaker over gehad hebben (System of a Down - Spiders). Tekstje was voor de geinteresseerden; --Dreams are made winding through your head--. We hebben het namelijk ook vaker over dromen en dergelijke gehad.

Goed de roos werd bezorgd en zij heeft daarna gelijk een vriendin gebeld om het te vertellen. Die vriendin sprak ik even later on-line zonder dat zij erbij was. Alles eerlijk verteld, want zij wist het nog niet, maar heb toen wel gezegd dat ik het haar zelf wilde vertellen. Zo gebeurde het ook. Later in de middag kwam ze on-line en ze vroeg me of de roos van mij was. Ik heb haar toen eerlijk verteld dat ie van mij was en de reden erachter. Dat ze veel voor me betekent had/heeft in de afgelopen twee maanden en dat ik toch wel mee voor haar voelde dan bij andere meiden.

Helaas had zij geen andere gevoelens voor mij dan gewoon vriendschap. Dat kwam wel even hard aan, maar ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik het belangrijk vindt dat onze vriendschap intact blijft. Het zal in het begin wel raar zijn als we elkaar tegenkomen. Haar vriendin zij al dat ze ze zich geen houding wist te geven. Bijvoorbeeld dinsdag komen we elkaar tegen in Eindhoven en dat zal toch raar zijn. Wel hebben we naderhand nog elke dag wat gesprekjes gehad online. Eerst wat gespannen maar bijvoorbeeld gisteren was daa ral helemaal niks meer van te merken. Misschien een weekje rustig aandoen zodat ik het kan proberen van me af te zetten en daarna gewoon genieten van de vriendschap.

Verstandelijk gezien kan ik dit allemaal wel, maar soms komt gewoon nog het gevoel boven en dat probeer ik nu dus uit te bannen. Gewoon omdat dat dus een kansloos gevoel is, tenminste zo heeft zij aangegeven.

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen en aandacht.

Groetjes

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')