abonnement Unibet Coolblue
pi_200622015
quote:
Gigantische bosbranden in koudste deel Rusland: correspondent Iris de Graaf ging erheen

Ruslands koudste regio Jakoetië, in het noordoosten van Siberië, kampt voor het derde jaar op rij met de grootste bosbranden sinds mensenheugenis. Volgens lokale autoriteiten is daar sprake van de heetste en droogste zomer in meer dan 100 jaar. Temperaturen van boven de 38 graden sloegen alle hitterecords. En door die hitte wordt het vuur aangejaagd tot aan de poolcirkel.

Het vuur verwoest natuurreservaten. Miljoenen hectares bos gaan in vlammen op. Het vuur wordt elk jaar groter en lastiger te bestrijden. De branden verspreiden zich over honderdduizenden hectares bos en hullen dorpen en steden in de regio in zwarte rook en schadelijke dampen.

Niet alleen worden door de branden enorme hoeveelheden broeikasgassen de atmosfeer in gepompt, ook de Siberische permafrost smelt, de ondergrond die eigenlijk nooit helemaal ontdooit. Wetenschappers slaan daarover alarm: ze waarschuwen voor een ecologische ramp die wereldwijd te voelen zal zijn.
Bron en vlog van correspondent ter plaatse: https://nos.nl/artikel/23(...)de-graaf-ging-erheen

En nog meer natuurrampen. :'( Weet niet wat jullie doen maar ik pak mijn suitsuit en bel Bezos of hij nog plek heeft op de volgende vlucht.
pi_200622196
Dus, overal is het een heerlijke warme zomer behalve hier? Wat een pech.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 29 juli 2021 @ 20:49:53 #3
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200622263
Zou ik maar wel doen ja, de rest kijkt het al van een afstandje aan. Ik draai me nog een keer om.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200622265
Ontdooien van permafrost is een gigantische bedreiging die opwarming van de aarde als een sneeuwbaleffect zal doen versnellen.

Hier is veel te weinig aandacht voor.

We gaan naar de klote.
pi_200622318
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Ontdooien van permafrost is een gigantische bedreiging die opwarming van de aarde als een sneeuwbaleffect zal doen versnellen.

Hier is veel te weinig aandacht voor.

We gaan naar de klote.
Voor me gevoel kunnen we er niks meer aan doen helaas.
  † In Memoriam † donderdag 29 juli 2021 @ 21:19:45 #6
88815 The_Emotion
98.3
pi_200622923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Ontdooien van permafrost is een gigantische bedreiging die opwarming van de aarde als een sneeuwbaleffect zal doen versnellen.

Hier is veel te weinig aandacht voor.

We gaan naar de klote.
Dan gaan we met z'n allen, heeft ook wel weer wat.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_200622966
Dit is een natuurlijk eeuwenoud proces, niets om je zorgen over te maken!

Bron: @vogeltjesdans
pi_200622986
Terechte klacht.
pi_200623209
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:41 schreef Fugue het volgende:

[..]

Bron en vlog van correspondent ter plaatse: https://nos.nl/artikel/23(...)de-graaf-ging-erheen

En nog meer natuurrampen. :'( Weet niet wat jullie doen maar ik pak mijn suitsuit en bel Bezos of hij nog plek heeft op de volgende vlucht.
De aarde is zelfs met alle ellende een betere plek om te zijn dan dat deel wat Bezos aanraakte. Mars is na deze bol bewoonbaar te maken maar de omstandigheden die we op Mars moeten tolereren worden nooit beter dan hier.

Desalniettemin... het wordt met klimaatrampen net als met alle rampen, we gaan er met onze ogen en oren gesloten uit. Iedereen gaat gewoon lekker door.

Laatste 2 tot 3 generaties te gaan volgens de prognoses.

Maak er nog iets leuks van. :)
pi_200623319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Ontdooien van permafrost is een gigantische bedreiging die opwarming van de aarde als een sneeuwbaleffect zal doen versnellen.

Hier is veel te weinig aandacht voor.

We gaan naar de klote.
Klopt helaas. En er is ook geen kloten meer aan te doen.
pi_200623419
In Italië ook aardig wat bosbranden trouwens.
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:40:44 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200623533
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:35 schreef Hamzoef het volgende:
In Italië ook aardig wat bosbranden trouwens.
Turkije ook. Deze week en komende week gaat het ook op de Balkan 100% raak zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200624344
Nog ff snel een amgtje kopen dan
pi_200624476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:12 schreef hoechst het volgende:
Nog ff snel een amgtje kopen dan
Je hebt meer aan een zeilboot
pi_200624516
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:20 schreef Fugue het volgende:

[..]

Je hebt meer aan een zeilboot
En dan Waterworld film achtig leven? No thanks
pi_200624554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:22 schreef hoechst het volgende:

[..]

En dan Waterworld film achtig leven? No thanks
Ja dan houdt het op blub blub bitches
pi_200624586
Mooi nieuw woongebied voor de Russen.
pi_200624612
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Ontdooien van permafrost is een gigantische bedreiging die opwarming van de aarde als een sneeuwbaleffect zal doen versnellen.

Hier is veel te weinig aandacht voor.

We gaan naar de klote.
Mooi einde wel, allemaal kapot _O_
pi_200624932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Turkije ook. Deze week en komende week gaat het ook op de Balkan 100% raak zijn.
Die in Turkije zijn aangestoken zoals ze de afgelopen decennia wel vaker zijn aangestoken. Om vervolgens "toevallig" wat hotels en infrastructuur uit de grond te stampen.

Er gaan geluiden met verzoek het aan te pakken. Maar gezien je illegale bouw hebt en een regering en gemeentes die zelf corrupt zijn, er last minute dan toch vergunningen volgen "omdat het er toch al staat" en men weinig om natuur geeft is het een cirkel van ellende.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 00:50:45 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200625942
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:41 schreef Fugue het volgende:

[..]

Bron en vlog van correspondent ter plaatse: https://nos.nl/artikel/23(...)de-graaf-ging-erheen

En nog meer natuurrampen. :'( Weet niet wat jullie doen maar ik pak mijn suitsuit en bel Bezos of hij nog plek heeft op de volgende vlucht.
Ik keek toevallig vanavond het NOS-journaal, er werd mee geopend. Angst, angst, angst, verstikking, rook, klimaat, permafrost smelt, longen van de aarde, etc. Ik zat al meteen met een " :') " te kijken.

Heerlijk hoe dit wordt gebracht natuurlijk. "Koudste deel Rusland" in de kop, "koudste regio" en Siberië lekker benadrukken, waarbij het beeld van een continu ijzige, besneeuwde vlakte van Stalin's goelags dat sommige mensen van Siberië hebben eerst wordt gevormd. Hoe kan het daar 38 graden zijn? Abnormaal! Enorme effecten van klimaatverandering, waardoor zelfs ijzige vlaktes nu temperaturen van 38 graden kunnen hebben!

Maar mensen weten blijkbaar niet dat Siberië eigenlijk een grote woestijn is die ook een hele korte maar hevige zomer kent:

quote:
In de stad heerst een extreem landklimaat. Slechts 3 maanden per jaar kunnen er als zomer bestempeld worden. Lente en herfst duren heel kort en tijdens de rest van het jaar zakt het kwik ver onder het vriespunt met als laagste gemiddelde maandwaarde -39,6 in januari. Eind september valt de winter in en in oktober vriest het de meeste tijd al. Zelfs is in oktober al eens -40 °C gemeten (1940). De korte, hete zomer kent vaak dagen achtereen met temperaturen boven 30 °C. Het absolute maximum aldaar gemeten is 38,3 °C in juli 1942. Het juligemiddelde ligt met 19,0 °C boven dat van Nederland (De Bilt 17,4 °C). Midden in de winter zijn temperaturen rond -40 °C normaal. Als uiterste minimum is in februari 1891 een temperatuur van -64,4 °C gemeten. Het ijs in de rivier de Lena begint eind april te smelten; door het snel smelten van de sneeuw stijgt het peil van de rivier vele meters aan het eind van het voorjaar. Het klimaat is met 238 mm per jaar vrij droog; vergelijk De Bilt met 797 mm per jaar.
Het is daar in juli dus gemiddeld bijna twee graden warmer dan in Nederland. De warmste maand juli ooit gemeten was juli 1894, waarin het gemiddelde met 23,2 graden vier graden hoger lag dan normaal. Maar dat waren vast allemaal incidenten.

Man man man, wat een berichtgeving. Echt niet te geloven. :')
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 01:12:52 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200626035
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:41 schreef Fugue het volgende:

[..]

Bron en vlog van correspondent ter plaatse: https://nos.nl/artikel/23(...)de-graaf-ging-erheen

En nog meer natuurrampen. :'( Weet niet wat jullie doen maar ik pak mijn suitsuit en bel Bezos of hij nog plek heeft op de volgende vlucht.
Je weet dat je na 10 minuten weer terug op aarde bent als je met hem vliegt, he? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:22:05 #22
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_200955970
twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')