abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 16:56:42 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200618481
In deze vluchtige tijden van korte one-liners en vluchtige posts met slechts een smiley of 2 lijkt het me leuk om een topic te maken waar elke post minimaal 100 woorden bevat. Een soort omgekeerde twitter waar er niet een max aan de posts zit maar dus een minimum. Niet dat 100 woorden echt enorm veel is maar wel net een lengte waar je iets meer moeite voor moet doen dan de gemiddelde "bedankt hans" of "ok" Het zou leuk zijn als de GC mods met mij mee modden en alle posts me minder dan 100 woorden verwijderen.

Waar moet het topic dan over gaan ja dat is aan jullie wellicht over koetjes en kalfjes het weer of andere zaken, maar hou het vriendelijk en vooral lekkere lang.

Met andere woorden welkom bij dit nieuwe concept topic op FOK! veel plezier.

Disclaimer: deze post heeft 147 woorden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Miss 200.000.000! donderdag 29 juli 2021 @ 17:06:12 #2
367000 roos94
pi_200618661
Oke nou moet ik al die woorden die ik schrijf gaan tellen dan?

Ik kom net van de Mcdonalds inb4 viesdik had daar al eeuwen niet gegeten. Ook fijn dat het restaurant weer open is. Maar het nadeel is dat ik nu met buikpijn op de wc zit. Mijn lijf kan die troep niet hebben. Dus nu helse krampen. Nouja je moet er wat voor over hebben af en toe cheatmaaltje. Toch ben ik verbaasd dat mijn mede mc genoten blijkbaar nooit last hiervan hebben. Zij hebben op dit moment de toiletpot niet nodig. En ik zit hier een beetje pijn te lijden en ook misselijk te zijn. Voorlopig geen mcdonalds voor mij dus. Ik vind het wel lekker maar die aftermath is echt verneukt. Als je nog wil weten wat ik had. Medium friet met 9 kipnuggets en een cheesecake toetje. Dus nieteens mega veel. En water want ze kunnen bij mcdonalds geen fatsoenlijke prik in je frisdrank doen. Zijn dit er 100?
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 17:12:24 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200618785
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:06 schreef roos94 het volgende:
Oke nou moet ik al die woorden die ik schrijf gaan tellen dan?

Ik kom net van de Mcdonalds inb4 viesdik had daar al eeuwen niet gegeten. Ook fijn dat het restaurant weer open is. Maar het nadeel is dat ik nu met buikpijn op de wc zit. Mijn lijf kan die troep niet hebben. Dus nu helse krampen. Nouja je moet er wat voor over hebben af en toe cheatmaaltje. Toch ben ik verbaasd dat mijn mede mc genoten blijkbaar nooit last hiervan hebben. Zij hebben op dit moment de toiletpot niet nodig. En ik zit hier een beetje pijn te lijden en ook misselijk te zijn. Voorlopig geen mcdonalds voor mij dus. Ik vind het wel lekker maar die aftermath is echt verneukt. Als je nog wil weten wat ik had. Medium friet met 9 kipnuggets en een cheesecake toetje. Dus nieteens mega veel. En water want ze kunnen bij mcdonalds geen fatsoenlijke prik in je frisdrank doen. Zijn dit er 100?
Dat waren er 164 dus ruim voldoende. Ik heb echt zo niks met de mcDonald, heb het ook nooit gehad. Heel vroeger wel eens een happymeal maar ik vond de speelgoedjes in de kinder suprises leuker en het ei lekkerder. Ik vind het zo ontzettende overrated, de gemiddelde lokale snackbar is echt zo veel beter dan de mcDonalds. Ik zal er ook niet snel een voet meer binnen zetten. De laatste keer dat ik in een mcDonalds was was het om 8 uur sochtends na een nacht doorhalen in Köln en collega's wilden een vette hap halen. Die hadden ze niet meer alleen leftovers van de nacht ervoor. Ik ben toen voor een koffie met scrambled eggs gegaan maar mijn collega's durvende de gok wel aan en hebben leftover hamburgers gegeten. Eén van mijn collega's moest toen hij daarna wakker werd tegen vier uur smiddags een boer laten en ging van zijn eigen boerlucht over zijn nek. Nope mcDonalds is niet aan mij besteed :D

Disclaimer deze post bevat 171 woorden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200619594
quote:
88s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat waren er 164 dus ruim voldoende. Ik heb echt zo niks met de mcDonald, heb het ook nooit gehad. Heel vroeger wel eens een happymeal maar ik vond de speelgoedjes in de kinder suprises leuker en het ei lekkerder. Ik vind het zo ontzettende overrated, de gemiddelde lokale snackbar is echt zo veel beter dan de mcDonalds. Ik zal er ook niet snel een voet meer binnen zetten. De laatste keer dat ik in een mcDonalds was was het om 8 uur sochtends na een nacht doorhalen in Köln en collega's wilden een vette hap halen. Die hadden ze niet meer alleen leftovers van de nacht ervoor. Ik ben toen voor een koffie met scrambled eggs gegaan maar mijn collega's durvende de gok wel aan en hebben leftover hamburgers gegeten. Eén van mijn collega's moest toen hij daarna wakker werd tegen vier uur smiddags een boer laten en ging van zijn eigen boerlucht over zijn nek. Nope mcDonalds is niet aan mij besteed :D

Disclaimer deze post bevat 171 woorden.
McDonalds :')
Ik ben echt al 15 jaar niet meer binnen geweest bij McDonalds volgens mij, wel paar McDrive gepakt om een milkshake te klappen. Maar ja hoe vaak ga je nou een milkshake klappen? Als ik voor mezelf spreek, 1x in de 3 jaar misschien?

Dus in die 15 jaar heb ik zo’n 5x een milkshake geklapt, kan ook 6x zijn als het net 15 jaar en een paar dagen is? Dat je dus zeg maar op dag 1 een milkshake klapt, dan om de 3 jaar nogmaals en dan de laatste unit hebt verobbert in de laatste week.
pindazakje
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 19:11:45 #5
441859 crew  Lenny77
pi_200620131
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

McDonalds :')
Ik ben echt al 15 jaar niet meer binnen geweest bij McDonalds volgens mij, wel paar McDrive gepakt om een milkshake te klappen. Maar ja hoe vaak ga je nou een milkshake klappen? Als ik voor mezelf spreek, 1x in de 3 jaar misschien?

Dus in die 15 jaar heb ik zo’n 5x een milkshake geklapt, kan ook 6x zijn als het net 15 jaar en een paar dagen is? Dat je dus zeg maar op dag 1 een milkshake klapt, dan om de 3 jaar nogmaals en dan de laatste unit hebt verobbert in de laatste week.
Dat zijn maar 99 woorden, kon dat één woordje er niet meer vanaf?
Je zou zeggen dat het een makkelijke vraag is, maar als je dan echt biiijjjnnaaaa aan je 100 woorden bent geraakt en je weigert dat laatste woordje te zetten… das toch sneu? ;(

Ik heb wel eens graag Mc Donalds trouwens, alleen heb je zo snel weer honger daarna. En het komt nogal lang terug omhoog. Ik neem altijd de cheap ass cheesburgers zonder ui. Die zijn best lekker hoewel ze er eigenlijk gewoon zielig uitzien. Hier hebben we trouwens ook Quick en das eigenlijk ook wel lekker: de Giant is bv een heel lekkere burger O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 19:35:53 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200620476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dat zijn maar 99 woorden, kon dat één woordje er niet meer vanaf?
Je zou zeggen dat het een makkelijke vraag is, maar als je dan echt biiijjjnnaaaa aan je 100 woorden bent geraakt en je weigert dat laatste woordje te zetten… das toch sneu? ;(

Ik heb wel eens graag Mc Donalds trouwens, alleen heb je zo snel weer honger daarna. En het komt nogal lang terug omhoog. Ik neem altijd de cheap ass cheesburgers zonder ui. Die zijn best lekker hoewel ze er eigenlijk gewoon zielig uitzien. Hier hebben we trouwens ook Quick en das eigenlijk ook wel lekker: de Giant is bv een heel lekkere burger O+
Als je de smiley als een woord telt dan zijn het er wel 100, dus het is een beetje discutabel. We moeten natuurlijk ook een beetje wennen aan dit format natuurlijk!
Je zou toch zeggen dat ze in belgië wel betere frietkotten hebben dan de mac. Ik snap sowieso niet waarom hier allemaal van die amerikaanse ketens aan het werk moeten, zo ook de burger king, subway, domino's allemaal meuk. Nog erger is het dat ze zelf amerikaanse koffie ketens hebben, daar heb ik bijna nog minder mee dan met de mac. Starbucks is alleen leuk als je in amerika bent maar in nederland echt volledig onzinnig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 21:14:41 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_200622789
Als je een keer trek hebt in een snack, kun je wat mij betreft het best naar een snackbar gaan: meer keus, goedkoper en ook veel lekkerder. De snackbar hier bij mij in de buurt geeft superveel patat (ja patat geen friet) als je voor twee personen besteld. Je krijgt echt een gigazak. En niet van die ielige patatjes die je bij mcdonalds krijgt.

En nog een voordeel, ze verkopen ook chocoladerepen, snoep, ijsjes (Magnums en zo) en frisdrank.

Bij de mac kun je ook geen kaassoufle of een broodje shoarma kopen, dus geef mij maar de snackbar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_200630450
Het enige voordeel van de McDonalds is dat ze langs de snelweg zitten, je ze overal kunt vinden en je altijd weet wat je krijgt, als is dat niet veel. Dus als ik onderweg ben en even een snelle hap wil, maak ik me wel eens schuldig aan een bezoekje aan de Mac, vooral in het buitenland. Maar da's echt maximaal 1x per jaar.

Het grote nadeel van die fastfoodketens is dat er zoveel zwerfafval vanaf komt. Er zit er hier één in de buurt, ze sturen wel dagelijks een paar medewerkers op pad om in de directe omgeving van het "restaurant" afval op te ruimen, maar echt kilometers in de rondte kom je die troep tegen. Alleen dat zou al een reden zijn om ze te boycotten.

En inderdaad, om eens lekker een vette hap te halen, kun je beter naar de friettent gaan.
pi_200630698
Misschien is een minimum aantal woorden helemaal niet zo een slecht idee. Vaak heb ik namelijk de indruk dat het willen samenvatten van het standpunt in (te) weinig woorden leidt tot een oversimplificatie waarin elke vorm van nuance ver te zoeken is. Terwijl een minimum aantal woorden de gebruiker juist dwingt om het punt in kwestie vanuit verschillende perspectieven te betrachten, enkel en alleen om maar in de buurt van de honderd woorden te kunnen komen.
Zelfs bij een onderwerp als dit, waar je toch best een genuanceerde mening over kan hebben, zie ik dat ik toch wel een beetje mijn best moet doen om aan de honderd woorden te komen. Een interessant concept. Wel denk ik dat deze hersengymnastiek misschien voor bepaalde sujetten op fok misschien net een stapje te ver is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:39:41 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200936014
Ik heb het idee dat dit topic een beetje stil gevallen is. Ikzelf was op vakantie wat opzich best leuk was beetje in eigen land en dan heb je natuurlijk geen tijd om op FOK! rond te hangen. Of misschien wel tijd maar niet altijd zin. Helemaal als je niet achter je eigen computer zit. Maar inmiddels zit ik weer op mijn werk, de agenda loopt voor deze week al weer mooi vol. Vandaag valt het nog mee gelukkig, de truck om je out-of-office reply pas op dinsdag stop te zetten werkt erg goed, zo kun je er toch langzaam maar zeker weer in komen.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor FOK! daar kan ik zo ook langzaam maar zeker weer in komen, bijvoorbeeld door een post met 130 woorden zoals deze.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:44:21 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201150948
Nou volgensmij had ik gelijk over het stilvallen, het moet natuurlijk ook geen bosbeetle monoloog worden. Wellicht missen we een echt onderwerp. Al was de mcDonalds al snel een natuurlijk ontstaan onderwerp. Wellicht kunnen jullie nog wat andere onderwerpen aandragen? Ikzelf zou wel een beetje willen keuvelen over FOK! zelf maar dat wordt ook altijd al snel zo'n meta discussie, en niet altijd het leukste.

Verder kan ik mededelen dat na mijn vakantie mijn bosai al zijn blad verloren heeft door droogte ;( (het is een eigen gemaakte bonsai van een wilg) ik hoop dat ik hem nu de herfst en winter door kan trekken zodat hij het volgend lente weer gaat doen. Hij is nu drie jaar oud en begint al een beetje op een boompje te lijken. De eerste twee jaar was het nog meer een takje in een pot, toch leuk om te zien dat het echt wel een boompje wordt. :)

Ik hoop dat er nog anderen blijven meedoen aan dit topic anders zal het wel weer doodbloeden en kan ik altijd blijven monologen naar mijzelf. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201151987
Je hebt volledig gelijk, we moeten dit topic beter bijhouden.

Bij deze dan een belevenis van mij: gisteren werd mijn dag gedeeltelijk bedorven door defect ijsje. Naar aanleiding hiervan heb ik onderstaande klacht ingestuurd (ook met meer dan 100 woorden):

"Beste mensen van Ola, omdat ik erg van jullie ijsjes houdt, vooral van Cornetto's, kocht ik daar vandaag een doos van. Groot was mijn teleurstelling, toen er één mislukt bleek. In het hoorntje zaten twee verpakkingen met daarin een verkruimeld hoorntje, en maar een heel klein beetje ijs ☹
Hoewel ik het leuk vind om zo iets te leren over jullie productieproces, zou ik het toch op prijs stellen als jullie mij schadeloos willen stellen voor het missen van het genot van een compleet ijsje.

Volledig vertrouwend op de kwaliteit van jullie producten, heb ik bij de winkel geen bonnetje gevraagd, ik ga ervan uit dat dat geen probleem is.
Bijgaand wat foto's ter illustratie. Ik hoor graag van jullie.

Hartelijke groet, Cafca."

Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 11:35:24 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201164892
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:51 schreef cafca het volgende:
Je hebt volledig gelijk, we moeten dit topic beter bijhouden.

Bij deze dan een belevenis van mij: gisteren werd mijn dag gedeeltelijk bedorven door defect ijsje. Naar aanleiding hiervan heb ik onderstaande klacht ingestuurd (ook met meer dan 100 woorden):

"Beste mensen van Ola, omdat ik erg van jullie ijsjes houdt, vooral van Cornetto's, kocht ik daar vandaag een doos van. Groot was mijn teleurstelling, toen er één mislukt bleek. In het hoorntje zaten twee verpakkingen met daarin een verkruimeld hoorntje, en maar een heel klein beetje ijs ☹
Hoewel ik het leuk vind om zo iets te leren over jullie productieproces, zou ik het toch op prijs stellen als jullie mij schadeloos willen stellen voor het missen van het genot van een compleet ijsje.

Volledig vertrouwend op de kwaliteit van jullie producten, heb ik bij de winkel geen bonnetje gevraagd, ik ga ervan uit dat dat geen probleem is.
Bijgaand wat foto's ter illustratie. Ik hoor graag van jullie.

Hartelijke groet, Cafca."

Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.
:D Ik geloof dat bedrijven daar meestal wel okay mee omgaan, ik denk dat je wel een gratis cornetto kunt verwachten. :D Ik heb zelf ook wel eens raar staan kijken toen ik papiertje 1 eraf haalde en er nog een papiertje onder zat, maar dat was verder wel een prima cornetto. Ik ben zelf trouwens meer van de calippo als ze er maar niet van die ranzige smaken van maken zoals red bull of gin tonic :r Een keer heb ik perongeluk een red bull calippo gehad, ik heb hem wel opgegeten maar had na het ijsje nog veel meer dorst dan daarvoor en verfrissend was het allerminst. Wat mij betreft mogen ijsjes het houden bij frisse citroen achtige smaken.

Maar voor ik verder ga nog een vraag, het is toch helemaal geen ijsjes weer geweest?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 1 september 2021 @ 11:50:46 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201165026
Ik ben normaal gesproken juist heel erg van de korte antwoorden. Meestal omdat ik gewoon niks meer kan verzinnen, maar ook vaak omdat ik ofwel lui ben en geen zin heb om meer te typen, maar ook wel vaak omdat ik dan tussen mijn werk door even snel reageer en dan is een lang antwoord typen niet altijd handig.
Nu ben ik bijvoorbeeld een e-mail aan het afhandelen, dan mag ik van mezelf wel even de tijd nemen om een langere reactie te typen. Als ik nou ook nog iets interessants te melden had zou het helemaal feest geweest zijn, maar helaas.
pi_201165111
quote:
88s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
:D Ik geloof dat bedrijven daar meestal wel okay mee omgaan, ik denk dat je wel een gratis cornetto kunt verwachten. :D Ik heb zelf ook wel eens raar staan kijken toen ik papiertje 1 eraf haalde en er nog een papiertje onder zat, maar dat was verder wel een prima cornetto. Ik ben zelf trouwens meer van de calippo als ze er maar niet van die ranzige smaken van maken zoals red bull of gin tonic :r Een keer heb ik perongeluk een red bull calippo gehad, ik heb hem wel opgegeten maar had na het ijsje nog veel meer dorst dan daarvoor en verfrissend was het allerminst. Wat mij betreft mogen ijsjes het houden bij frisse citroen achtige smaken.

Maar voor ik verder ga nog een vraag, het is toch helemaal geen ijsjes weer geweest?
Ik denk af en toe nog aan echte jaren 90 ijsjes zoals de Winner Taco en Solero Shots. Vooral de Winner Taco mis ik maar is op sommige plekken nog verkrijgbaar. Misschien moeten we maar eens een oproep doen om het weer overal verkrijgbaar te maken.

Soms is het voornamelijk iets van nostalgie natuurlijk, weer even terugverlangen naar die zomervakantie van vroeger. Zomervakanties leken toen sowieso wel eeuwig te duren, zelfs na school buitenspelen tot aan het avondeten voelde een stuk langer dan hoe de tijd nu ervaren wordt.

Wist je trouwens dat Ola in allerlei landen verschillende merknamen heeft?
pi_201165297
Ik vond het de afgelopen dagen nog prima ijsjesweer. Ik heb gisteravond zelfs nog buiten gegeten. En nee, ik zit niet in het buitenland, maar woon gewoon in het zonnige zuiden van Nederland.

Ik heb overigens inmiddels een vriendelijke reactie ontvangen van Ola, waarin ze om mijn email adres vroegen. Verder niets meer gehoord, ik verwacht dat ze me een digitale tegoedbon gaan sturen ofzo.

de Winner Taco was toch zo'n blok ijs tussen twee wafeltjes? Die ken ik vooral nog uit de jaren 70 (ja, zo oud ben ik al :@ ), van 't Ijsboerke. Dat was indertijd tevens een sponsor van een wielerploeg met o.a. Walter Godefroot, Rudy Pevenage en Theo de Rooy, allemaal mannen die later ploegleider zijn geworden. Maar dat geheel terzijde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')