abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:28:54 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200609516
https://www.ad.nl/binnenl(...)cht-worden~aa607ffe/

Thijs H heeft een jaar of twee geleden 3 mensen vermoordt. Volgens deskundigen deed hij dit tijdens een psychose en zou daardoor volledig ontoerekeningsvatbaar zijn. De rechter oordeelde in tegenstelling van wat de deskundigen vinden dat Thins wel toerekeningsvatbaar was en hij kreeg daardoor 18 jaar gevangenisstraf en daarnaast 12 jaar TBS.

Wat vind jij van de zaak van Thijs H? Heeft de rechter gelijk gehad om hem 18 jaar cel te geven? Of was Thins toch volledig ontoerekeningsvatbaar en had hij alleen TBS moeten krijgen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:32:16 #2
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_200609581
Er staat mij iets bij de zijn verklaringen geveinsd leken. Er was iets met momenten, acties handelingen die niet overeenkwamen die bij een beeld van een psychose horen. Als dat klopt ben ik het met de rechter eens. Al had ie van mij nog langer de bak in gemogen.
Aan het typen...
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:42:30 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200609760
Lekker boeiend allemaal. Die eindigt toch op de longstay-afdeling.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200609837
Ik heb niet genoeg kennis van de zaak om hier een antwoord op te geven.

Ik heb ook geen tijd om kostenloos mij in deze zaak te verdiepen om een goede discussie hierover te voeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200610055
Voor een buitenstaander niet echt goed te beoordelen want niet op de hoogte van alle feiten. Maar op basis van wat ik op dit moment weet zou ik zeggen dat het terecht is. Zijn psychoses werden voor een groot deel veroorzaakt of verergert door drugs, er was al heel vaak tegen hem gezegd dat hij moest stoppen met drugs, maar dat heeft hij niet gedaan. Dus voor dat deel zou ik zeggen dat het hem wel toe te rekenen is.
pi_200610460
12 jaar TBS?
Ik dacht dat dit altijd was totdat je 'genezen' bent. Dus potentieel levenslang.
Eerst denken, dan typen
pi_200610571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:20 schreef Piger het volgende:
12 jaar TBS?
Ik dacht dat dit altijd was totdat je 'genezen' bent. Dus potentieel levenslang.
Dat kan dan ook korter zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200610717
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat vind jij van de zaak van Thijs H? Heeft de rechter gelijk gehad om hem 18 jaar cel te geven? Of was Thins toch volledig ontoerekeningsvatbaar en had hij alleen TBS moeten krijgen?
De rechter heeft gelijk (tot een hogere rechter eventueel anders beslist). Ik denk niet dat WGR het beter weet :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200610803
Meestal "begint TS" met een eigen mening of uitspraak. Nu is het een loze "vraag in de groep gegooid". Wat wil je precies met dit topic, Keep_Walking?
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:53:25 #10
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200612275
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Heeft de rechter gelijk gehad om hem 18 jaar cel te geven? Of was Thins toch volledig ontoerekeningsvatbaar en had hij alleen TBS moeten krijgen?
Hoe moeten wij dat nou weten?

Alsof ik vanachter m'n toetsenbord kan beoordelen of iemand ontoerekeningsvatbaar was. Ik ben geen psychiater, ik heb Thijs H. nooit ontmoet en ik heb niet de gedetailleerde kennis van de zaak die de rechter en de procespartijen wel hebben.

Ongefundeerd en ondeskundig gelul - meer valt van dit topic niet te verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2021 11:38:33 ]
pi_200612391
Hopelijk geven ze hem nu 24 jaar
.
  donderdag 29 juli 2021 @ 11:45:58 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_200612422
Thijs is een zielig stuk stront, dus prima straf.
pi_200612755
Zolang 'ie nooit meer vrij komt, vind ik alles best.
pi_200612911
Zonder enige vorm van dossier kennis, of uberhaupt maar te weten hoe de beste man er uit zien, zonder de argumentatie van de rechtbank omtrent het vonnis ingezien te hebben, is hier geen enkel zinnig woord over te zeggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_200629366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zonder enige vorm van dossier kennis, of uberhaupt maar te weten hoe de beste man er uit zien, zonder de argumentatie van de rechtbank omtrent het vonnis ingezien te hebben, is hier geen enkel zinnig woord over te zeggen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Hoe moeten wij dat nou weten?

Alsof ik vanachter m'n toetsenbord kan beoordelen of iemand ontoerekeningsvatbaar was. Ik ben geen psychiater, ik heb Thijs H. nooit ontmoet en ik heb niet de gedetailleerde kennis van de zaak die de rechter en de procespartijen wel hebben.

Ongefundeerd en ondeskundig gelul - meer valt van dit topic niet te verwachten.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:33 schreef baskick het volgende:

[..]

De rechter heeft gelijk (tot een hogere rechter eventueel anders beslist). Ik denk niet dat WGR het beter weet :')
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb niet genoeg kennis van de zaak om hier een antwoord op te geven.

Ik heb ook geen tijd om kostenloos mij in deze zaak te verdiepen om een goede discussie hierover te voeren.
De enige juiste antwoorden.
Blijkt toch maar weer dat er zelfs op een internetforum nuance, kwaliteit en verstand te vinden zijn. Mijn vertrouwen in de mensheid is weer bevestigd ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 30-07-2021 08:16:02 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 juli 2021 @ 08:11:07 #17
408813 crew  trein2000
pi_200629395
Wat je hier in z’n algemeenheid over kunt zeggen is dat ontoerekeningsvatbaarheid uiteindelijk een juridisch oordeel is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200629491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:20 schreef Piger het volgende:
12 jaar TBS?
Ik dacht dat dit altijd was totdat je 'genezen' bent. Dus potentieel levenslang.
Niet altijd. Vooral een tbs-maatregel van een paar jaar is enorm zinloos. Wanneer een patiënt weet dat het voor bv vier jaar is, heeft hij alle mogelijkheid om niet aan de behandeling mee te werken. Zonder consequenties.

Aan de andere kant, een zitting elk jaar of elke twee jaar, waarin je hoort dat je "nog niet" klaar bent voor voorwaardelijke beëindiging van de maatregel, en waarbij er helaas een financiële drijfveer is voor de kliniek om te pleiten voor een verlenging van de maatregel, is ook niet gunstig voor de behandeling.

Tbs is een vreemd wereldje...

[ Bericht 1% gewijzigd door P8 op 30-07-2021 08:53:59 ]
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 08:32:41 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200629661
Ik denk dat je TBS niet moet onderschatten in Nederland. Het is niet een verzorgboederij waar je lekker met geitjes mag knuffelen de hele dag tot de dokter vraagt of je niet eens weer in het weekeind zonder toezicht naar huis wilt ...

Volledig ontoerekeingsvatbaar vind ik in dit geval ook een lastige, hij heeft bekend. Maakt dat hem niet per definitie in ieder geval een beetje toerekeingsvatbaar? Erkenning enzo.

Het lijkt me dat iemand die random mensen gaat neersteken, al dan niet bij zinnen, voor heeeeeeel lang wordt opgesloten of heeeeeeel goed onderzocht wordt en genezen van hetgene dat dit veroorzaakte.

Lastig deel is ook dat voor de achterblijvers van de slachttoffers een 'sorry, hij is ziek' nu niet echt veel closure biedt zegmaar. Die verwachten meestal ook gewoon 'straf'. Ik denk dat, zeker gezien een medisch rapport dat ik niet heb ingezien, en 12 jaar TBS de rechter er stiekum ook wel vanuit gaat dat deze persoon nooit meer uit de TBS gaat komen. Dan kan je hem net zo goed flink wat straf geven.

Er is trouwens een youtube serie over het analyseren van geveinsde en echte psychsche problemen. Die is wel leuk om te kijken in dit daglicht, ook hoe (in dit geval Amerikaanse) politie er dan mee om gaat adhv de gedragingen van de verdachte en hoe een politie verhoor (wederom in Amerika) eigenlijk een heel slim spel is tussen politie en verdachte. https://www.youtube.com/channel/UCYwVxWpjeKFWwu8TML-Te9A
Dum de dum
pi_200629907
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:18 schreef P8 het volgende:
<knip>

TS is een vreemd persoon...
FTFY
pi_200629936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:59 schreef iamredleader het volgende:

[..]

FTFY
Dat zijn we allemaal. TS is in elk geval een prima kerel ^O^
Extremistisch gematigd.
pi_200630215
Het valt me wel op dat in dit soort zaken de verdachte lang niet altijd zegt “wat verschrikkelijk wat ik gedaan heb en wat afschuwelijk voor de nabestaanden.” Maar wel “ik had een psychose”.
Opsluiten voor het leven die gast.
Hij is veratwoordelijk. Psychose of geen psychose. Nog een junk ook.
Als iemand een ander strontlazerus kapotrijdt hangen ze hem ook in de hoogste boom.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:35:59 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200630436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Als iemand een ander strontlazerus kapotrijdt hangen ze hem ook in de hoogste boom.
Behalve als je vrachwagen veel te zwaar is en je een beetje aggressief doet ... ;)
Dum de dum
pi_200725168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:37 schreef iamredleader het volgende:
Meestal "begint TS" met een eigen mening of uitspraak. Nu is het een loze "vraag in de groep gegooid". Wat wil je precies met dit topic, Keep_Walking?
Dit inderdaad. Wat wil je met dit topic, aangezien TS ook aangeeft psychoses te hebben.
Dat het dan ok is dat je doordraait?
Of dat mensen met psychoses al bij voorbaat afgeserveerd worden door wat kortzichtige mensen hier?
pi_200730790
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Lastig deel is ook dat voor de achterblijvers van de slachttoffers een 'sorry, hij is ziek' nu niet echt veel closure biedt zegmaar. Die verwachten meestal ook gewoon 'straf'.
Maar waarom zou het oordeel dat de dader slecht is en daarop volgend straf de nabestaanden meer closure bieden dan het oordeel dat de dader ziek is en zal worden behandeld en daarbij opgesloten tot het zeker is dat er geen gevaar voor herhaling is?
Die straf is dan ook nooit hoog genoeg en uiteindelijk krijg je je geliefde er niet mee terug.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200732299
Was de rol van de ouders van deze jongen ook niet dubieus? Zijn moeder had zijn kleren met bloed nog gewassen oid. Ben benieuwd wat ze daarmee doen.
pi_200733650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:28 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Wat wil je met dit topic, aangezien TS ook aangeeft psychoses te hebben.
Dat het dan ok is dat je doordraait?
Of dat mensen met psychoses al bij voorbaat afgeserveerd worden door wat kortzichtige mensen hier?
Ik gok dat TS argumenten zoekt voor zijn eigen gelijk…
WGR / Wanneer is er sprake van volledige ontoerekeningsvatbaarhei?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')