abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juli 2021 @ 04:34:06 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200607309


Roeien. Sinds 1900 op het programma en sinds 1976 voor de vrouwen. Het programma voor mannen en vrouwen is gelijk getrokken. De lichte vierzonder bij de mannen is gesneuveld. en bij de vrouwen is de vierzonder toegevoegd. Het was 8 om 6 en nu is het 7 om 7.

Het schema


We sturen:
• Mannen skiff M1x (Finn Florijn)
• Mannen dubbeltwee M2x (Melvin Twellaar, Stef Broenink)
• Mannen tweezonder M2- (Guillaume Krommenhoek, Niki van Sprang)
• Mannen vierzonder M4- (Boudewijn Roėll, Jan van der Bij, Nelson Ritsema, Sander de Graaf)
• Mannen dubbelvier M4x (Abe Wiersma, Dirk Uittenbogaard, Koen Metsemakers, Tone Wieten)
• Mannen acht met stuurman M8+ (Björn van den Ende, Bram Schwarz, Eline Berger, Jasper Tissen, Maarten Hurkmans, Mechiel Versluis, Robert Lücken, Ruben Knab, Simon van Dorp)
• Vrouwen skiff W1x (Sophie Souwer)
• Vrouwen dubbeltwee W2x (Lisa Scheenaard, Roos de Jong)
• Lichte vrouwen dubbeltwee LW2x (Ilse Paulis, Marieke Keijser)
• Vrouwen vierzonder W4- (Ellen Hogerwerf, Karolien Florijn, Veronique Meester, Ymkje Clevering)
• Vrouwen dubbelvier W4x (Inge Janssen, Laila Youssifou, Nicole Beukers, Olivia van Rooijen)

We gaan roeien in de Sea Forest Waterway. Speciaal gebouwd voor de Spelen en hopelijk kan het daarna dienst blijven doen als roeibaan. Het is de enige baan in Japan die voldoet aan de internationale standaarden.


Helaas ontbreekt onze vrouwen acht. Daarintegen met 11 boten sturen we wel de grootste afvaardiging van alle landen (Zoals Wiki het nu aangeeft tenminste :P). Daar moeten vast wat medailles te verdienen zijn.
Game On w/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200607603
Erik van Dijk die die snoek niet ziet en dan komt met 'in de laatste paar halen was het op' :')!

Was waarschijnlijk te druk met z'n geschreeuw waarvan hij dacht dat het voor de eeuwigheid was.

Het prima genietbare Engelstalige commentaar op ES zag het meteen, zag Eggenkamp het ook?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 juli 2021 @ 05:25:47 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_200607611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 05:25 schreef wimderon het volgende:
Erik van Dijk die die snoek niet ziet :')!

Was waarschijnlijk te druk met z'n geschreeuw waarvan hij dacht dat het voor de eeuwigheid was.

Het prima genietbare Engelstalige commentaar op ES zag het meteen, zag Eggenkamp het ook?
Bij welke wedstrijd? Ik heb een beetje wisselend van commentaar gekeken :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200607621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 05:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bij welke wedstrijd? Ik heb een beetje wisselend van commentaar gekeken :+
Keijser/Paulis.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 juli 2021 @ 05:27:35 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_200607627
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 05:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Keijser/Paulis.
Ik heb geen snoek gezien :o

Op het moment dat het fout ging?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200607669
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 05:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb geen snoek gezien :o

Op het moment dat het fout ging?
Twee boeien voor de streep.
pi_200607696
Erg nette medaillescore van de roeiers. Verdienen meer aandacht dan de altijd zichzelf overschattende judoka's bijv.

Ze hadden ook zomaar al 3-4 goud kunnen pakken, dat was helemaal bizar geweest. Dramatische ontknoping voor de vrouwen zo te lezen. :o
Jack does it in real time...
pi_200607845
Zeidler haalt de finale niet :o
pi_200608185
Damn deze is zuur zeg -O- gelukkig nog net brons.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 juli 2021 @ 07:16:01 #10
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200608239
Wel sip voor Marieke, hopelijk kan ze dit gauw achter zich laten :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_200608326
Dacht even dat ze een echte snoek voor zijn kanis hadden gemept maar het was dus weer een typisch Nederlands falen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 juli 2021 @ 07:42:59 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_200608393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dacht even dat ze een echte snoek voor zijn kanis hadden gemept
Dat dacht ik ook :')

Tweede deel van de post was het quoten niet waard, want dat was de typische onzin van mensen die weinig van internationale sport snappen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200608429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook :')

Tweede deel van de post was het quoten niet waard, want dat was de typische onzin van mensen die weinig van internationale sport snappen :)
Dat weet ik wel hoor. In topsport is de grens tussen goud en falen dun. Statistisch gezien zullen andere landen relatief niet minder vaak blunderen denk ik. Maar voor je gevoel overkomt het Nederlandse sporters toch wel erg vaak. Zoals Kruiswijk die ineens in een sneeuwmuur reed. Wat is dat voor gekkigheid? En Dumoulin die ineens moest poepen, wat hem net niet fataal werd.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 juli 2021 @ 07:50:37 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_200608437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel hoor. In topsport is de grens tussen goud en falen dun. Statistisch gezien zullen andere landen relatief niet minder vaak blunderen denk ik. Maar voor je gevoel overkomt het Nederlandse sporters toch wel erg vaak. Zoals Kruiswijk die ineens in een sneeuwmuur reed. Wat is dat voor gekkigheid? En Dumoulin die ineens moest poepen, wat hem net niet fataal werd.
Het overkomt Nederlandse sporters voor 'je' gevoel vaak omdat je vaker naar Nederlandse sporters kijkt. De Britten die ineens schuin gingen, de Duitsers die een zekere medaille weggaven met een misslag, om nog maar te spreken over meerdere enorme (niet-Nederlandse) chokes die we de afgelopen paar dagen al gezien hebben. Denk aan een schutter (meerderen) die alles raakt en bij het beslissende laatste schot ineens als een amateur vér buiten een normale score schiet. Alleen de gemiddelde kijker zal dat niet zien (zeker omdat de NOS het niet uitzendt) en dus ook niet weten.

Fouten en dingen die op knullige wijze ineens fout gaan zijn typisch iets wat je in de sport (en het hele leven) wel eens hebt, voor Nederlanders niet vaker dan voor niet-Nederlanders.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200608454
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het overkomt Nederlandse sporters voor 'je' gevoel vaak omdat je vaker naar Nederlandse sporters kijkt.
Ja, dat is het
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:58:11 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200608496
Goud verpest door een vis :{ :{
pi_200608524
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het overkomt Nederlandse sporters voor 'je' gevoel vaak omdat je vaker naar Nederlandse sporters kijkt. De Britten die ineens schuin gingen, de Duitsers die een zekere medaille weggaven met een misslag, om nog maar te spreken over meerdere enorme (niet-Nederlandse) chokes die we de afgelopen paar dagen al gezien hebben. Denk aan een schutter (meerderen) die alles raakt en bij het beslissende laatste schot ineens als een amateur vér buiten een normale score schiet. Alleen de gemiddelde kijker zal dat niet zien (zeker omdat de NOS het niet uitzendt) en dus ook niet weten.

Fouten en dingen die op knullige wijze ineens fout gaan zijn typisch iets wat je in de sport (en het hele leven) wel eens hebt, voor Nederlanders niet vaker dan voor niet-Nederlanders.
Het is eigenlijk meer een wonder hoevaak wel alles goed gaat in zo'n topsportrace..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 29 juli 2021 @ 08:24:39 #18
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200608711
Deze was wel heel zuur zeg :{ Zit allemaal niet mee deze editie.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_200612334
Overigens vind ik die interviews met 'we waren de beste' wel echt :') waardig.
pi_200612459
Dit was niet helemaal de bedoeling ;(
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 juli 2021 @ 11:52:48 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_200612553
quote:
13s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:41 schreef BEFEM het volgende:
Overigens vind ik die interviews met 'we waren de beste' wel echt :') waardig.
Waar hoorde je die dan? Niet bij Keijser/Paulis lijkt me, want die zeiden dat niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200612628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar hoorde je die dan? Niet bij Keijser/Paulis lijkt me, want die zeiden dat niet.
Dit lees ik:

quote:
"Het is niet belangrijk wie de fout gemaakt heeft, er is geen schuldige", zei Paulis na de huldiging met brons om haar nek. "We hebben deze race laten zien dat we gewoon de besten zijn. Dat dat uiteindelijk geen goud oplevert, is niet de hoofdzaak."
pi_200612676
Ze hadden de hoogste bootsnelheid, ik denk dat ze dat ook vooral tegen zichzelf zeggen om de teleurstelling iets minder zuur te maken. Je wilt toch voelen dat je 5 jaar lange werk goed is geweest..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200612978
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hadden de hoogste bootsnelheid, ik denk dat ze dat ook vooral tegen zichzelf zeggen om de teleurstelling iets minder zuur te maken. Je wilt toch voelen dat je 5 jaar lange werk goed is geweest..
Dat snap ik. Maar de beste is degene die als eerste over de finish komt. Alsof ze niet boos willen zijn ofzo.

Net als de vrouwen bij het wielrennen, dat was echt beschamend. 'Oh ik heb zilver ipv goud, ok geen probleem'.
pi_200614165
Leeft Keijser nog, haar partner was woest

Zo erg bezig zijn met en nerveus worden van al die opstomende tegenstanders dat je niet zelf meer goed concentreert op je eigen slagen... :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')