Bij welke wedstrijd? Ik heb een beetje wisselend van commentaar gekekenquote:Op donderdag 29 juli 2021 05:25 schreef wimderon het volgende:
Erik van Dijk die die snoek niet ziet !
Was waarschijnlijk te druk met z'n geschreeuw waarvan hij dacht dat het voor de eeuwigheid was.
Het prima genietbare Engelstalige commentaar op ES zag het meteen, zag Eggenkamp het ook?
Keijser/Paulis.quote:Op donderdag 29 juli 2021 05:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij welke wedstrijd? Ik heb een beetje wisselend van commentaar gekeken
Ik heb geen snoek gezienquote:
Twee boeien voor de streep.quote:Op donderdag 29 juli 2021 05:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb geen snoek gezien
Op het moment dat het fout ging?
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 29 juli 2021 07:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dacht even dat ze een echte snoek voor zijn kanis hadden gemept
Dat weet ik wel hoor. In topsport is de grens tussen goud en falen dun. Statistisch gezien zullen andere landen relatief niet minder vaak blunderen denk ik. Maar voor je gevoel overkomt het Nederlandse sporters toch wel erg vaak. Zoals Kruiswijk die ineens in een sneeuwmuur reed. Wat is dat voor gekkigheid? En Dumoulin die ineens moest poepen, wat hem net niet fataal werd.quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook
Tweede deel van de post was het quoten niet waard, want dat was de typische onzin van mensen die weinig van internationale sport snappen
Het overkomt Nederlandse sporters voor 'je' gevoel vaak omdat je vaker naar Nederlandse sporters kijkt. De Britten die ineens schuin gingen, de Duitsers die een zekere medaille weggaven met een misslag, om nog maar te spreken over meerdere enorme (niet-Nederlandse) chokes die we de afgelopen paar dagen al gezien hebben. Denk aan een schutter (meerderen) die alles raakt en bij het beslissende laatste schot ineens als een amateur vér buiten een normale score schiet. Alleen de gemiddelde kijker zal dat niet zien (zeker omdat de NOS het niet uitzendt) en dus ook niet weten.quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel hoor. In topsport is de grens tussen goud en falen dun. Statistisch gezien zullen andere landen relatief niet minder vaak blunderen denk ik. Maar voor je gevoel overkomt het Nederlandse sporters toch wel erg vaak. Zoals Kruiswijk die ineens in een sneeuwmuur reed. Wat is dat voor gekkigheid? En Dumoulin die ineens moest poepen, wat hem net niet fataal werd.
Ja, dat is hetquote:Op donderdag 29 juli 2021 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het overkomt Nederlandse sporters voor 'je' gevoel vaak omdat je vaker naar Nederlandse sporters kijkt.
Het is eigenlijk meer een wonder hoevaak wel alles goed gaat in zo'n topsportrace..quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het overkomt Nederlandse sporters voor 'je' gevoel vaak omdat je vaker naar Nederlandse sporters kijkt. De Britten die ineens schuin gingen, de Duitsers die een zekere medaille weggaven met een misslag, om nog maar te spreken over meerdere enorme (niet-Nederlandse) chokes die we de afgelopen paar dagen al gezien hebben. Denk aan een schutter (meerderen) die alles raakt en bij het beslissende laatste schot ineens als een amateur vér buiten een normale score schiet. Alleen de gemiddelde kijker zal dat niet zien (zeker omdat de NOS het niet uitzendt) en dus ook niet weten.
Fouten en dingen die op knullige wijze ineens fout gaan zijn typisch iets wat je in de sport (en het hele leven) wel eens hebt, voor Nederlanders niet vaker dan voor niet-Nederlanders.
Waar hoorde je die dan? Niet bij Keijser/Paulis lijkt me, want die zeiden dat niet.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:41 schreef BEFEM het volgende:
Overigens vind ik die interviews met 'we waren de beste' wel echt waardig.
Dit lees ik:quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar hoorde je die dan? Niet bij Keijser/Paulis lijkt me, want die zeiden dat niet.
quote:"Het is niet belangrijk wie de fout gemaakt heeft, er is geen schuldige", zei Paulis na de huldiging met brons om haar nek. "We hebben deze race laten zien dat we gewoon de besten zijn. Dat dat uiteindelijk geen goud oplevert, is niet de hoofdzaak."
Dat snap ik. Maar de beste is degene die als eerste over de finish komt. Alsof ze niet boos willen zijn ofzo.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hadden de hoogste bootsnelheid, ik denk dat ze dat ook vooral tegen zichzelf zeggen om de teleurstelling iets minder zuur te maken. Je wilt toch voelen dat je 5 jaar lange werk goed is geweest..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |