abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:07:48 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200681198
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat had gekund ja, maar dat heb ik niet gedaan.
Wees er maar trots op..
Resistance is futile.
pi_200681470
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wees er maar trots op..
Dat ben ik ook wel. Gaf een goed gevoel dat ik er een stuk meer uit had gehaald dan waarmee ze initieel over de brug wilden komen. :Y

Uiteindelijk een mooie kickstart gemaakt met mijn bedrijf, waarmee ik veel meer verdiende dan het hele MT bij elkaar.
  zondag 1 augustus 2021 @ 20:00:42 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_200682063
Eén keer boventallig verklaard en daar was ik zeer verbitterd over. Ik vond dat het bedrijf echt een verkeerde keuze maakte door mij te laten gaan. En dat liet ik hen ook merken ook :@

Bedrijf zelf had wel geregeld dat ik op sollicitatiegesprek mocht bij een ander bedrijf. En daar ben ik vervolgens ook aangenomen. Dus eigenlijk wel heel netjes van hen. Neemt niet weg dat ik nog steeds boos was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 1 augustus 2021 @ 20:46:06 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200682881
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:00 schreef livelink het volgende:
Eén keer boventallig verklaard en daar was ik zeer verbitterd over. Ik vond dat het bedrijf echt een verkeerde keuze maakte door mij te laten gaan. En dat liet ik hen ook merken ook :@

Bedrijf zelf had wel geregeld dat ik op sollicitatiegesprek mocht bij een ander bedrijf. En daar ben ik vervolgens ook aangenomen. Dus eigenlijk wel heel netjes van hen. Neemt niet weg dat ik nog steeds boos was.
Was ook wel het minst dat ze konden doen.
Resistance is futile.
pi_200684074
Nog nooit. Kan me er ook weinig bij voorstellen eigenlijk.

Ik ben wel eens ontslagen in een call center omdat ik niet tegen oude omaatjes wilde liegen.
(Bijbaantje).
pi_200698849
Meerdere keren omdat boomers gewoon geen werk deden, dus een heel afdeling werd eruitgetrapt.

Sindsdien ZZP'-er en verdien ik een ton per jaar dus alleen maar beter geworden.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200698925
Sterkte TS, hopen dat het goed komt!
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:56:41 #108
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_200716610
Een keertje. Waren al een aantal ontslagrondes geweest en elke keer ontsprong ik de dans, maar de lol van het werk was er wel af. Toen er weer een ronde aankwam heb ik zelf aangegeven dat ze mij eruit mochten sturen dit keer, mits ik wel gebruik kon maken van de mogelijkheden die anderen hadden ontvangen. Was een opleidingsbudget waar ik uiteindelijk bijna niks mee gedaan heb omdat er allerlei voorwaarden aan zaten die matchte met wat ik wilde en ik geloof 3 of 4 maanden salaris als vergoeding. Had daar nou niet extreem lang gewerkt, een jaar of 6, dus ik vond het al lang best.
pi_200783089
Ja, helaas afgelopen november nog.

Gelukkig ben ik er beter uitgekomen, heb wel lekker even de tijd genomen om zelf ook tot rust te komen. Puur omdat ik (het hele team) het gewoon niet zagen aankomen.

Rechtsbijstand heb ik helaas niks aan gehad & zonde van het geld. Het bedrijf had zich goed ingedacht met uwv. Ik kreeg een outplacement traject maar echt werk voor jou zoeken deden ze niet echt. Tenzij je er zelf achter aan jaagt
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:27:14 #110
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200783451
Lang, lang geleden, beste wat me werk-technisch overkomen is, maar voor mijn toenmalige wat oudere, minder technische collega’s een stuk beroerder. Heel snel een veel beter betaalde baan gevonden, twee maanden gratis vakantie en paar maanden salaris mee.

Kortom je moet er een beetje mazzel mee hebben.

Overigens in de huidige markt zal je werkgever toch wel gek zijn om een goed functionerende manager eruit te werken? Managers zijn wel stuk eenvoudiger te vinden dan techneuten, maar ook daar wordt de spoeling best een stuk dunner.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:00:42 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200785001
Valt me op dat bijna iedereen er beter van geworden is. Kom maar door dan :Y) .
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:24:10 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200786850
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wees er maar trots op..
Waarom niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200787537
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:00 schreef Seven. het volgende:
Valt me op dat bijna iedereen er beter van geworden is. Kom maar door dan :Y) .
:{ Je hebt liever (financieel, in de breedste zin) voordeel, dan je (net nieuwe) baan, waar je voor je salaris zwaar hebt moeten knokken, behouden?

quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wees er maar trots op..
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:54:24 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200788296
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:15 schreef baskick het volgende:

[..]

:{ Je hebt liever (financieel, in de breedste zin) voordeel, dan je (net nieuwe) baan, waar je voor je salaris zwaar hebt moeten knokken, behouden?
[..]

Ik wil daar graag blijven en ik zal ook gewoon gemotiveerd mijn werk blijven doen. Maar mocht het zo zijn dat ik boventallig word verklaard, dan ben ik wel benieuwd met wat voor een regeling ze op de proppen komen (gebaseerd op de ervaringen hier).

Ik zou wel eerst opteren voor een interne promotie want het is een fijne werkgever. Maar als je redelijk hoog in de boom zit, dan zijn er gewoon niet zoveel opties, tenzij men bereid is om een rol voor mij te creëren (en die kans acht ik zelf klein).
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:37:50 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_200789234
Bij één werkgever waar ik zat zou er een reorganisatie komen. Mijn baan stond niet op het spel, maar iedereen kreeg de mogelijkheid om sowieso een loopbaanbegeleidingstraject te volgen. Zonder verdere voorwaarden.
Ik was één van de weinige die daar gebruik van heeft gemaakt :o
Ik vond dat onbegrijpelijk.

In het loopbaantraject heb ik geleerd om te vertrouwen op mijn kennis en mogelijkheden en daardoor durfde ik te reageren op vacatures waarvan ik normaal dacht dat dat veel te hoog gegrepen was voor mij. Bij de tweede sollicitatie ben ik al aangenomen.

Ik raad echt iedereen aan om gebruik te maken van een loopbaanbegeleidingstraject als je de kans krijgt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_200790302
Ja, 1x in 2019.

Samen met nog 15 anderen. Er gingen uiteindelijk best wat mensen weg, ook die niet boventallig waren. Er was organisatie breed grote onvrede over de gang van zaken.

Uiteindelijk gingen er teveel weg en moesten ze vragen of er toch een paar mensen wilde blijven.

Zelf ben ik weggegaan en heb nu echt een heel leuke baan, dus achteraf ben ik er blij mee dat het me overkomen is.
pi_200790763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:03 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat is nogal afhankelijk van het bedrijf. Bij een multinational ben je gewoon een nummertje. Ik werkte destijds bij een multinational.
Offtopic, maar deze opmerking lees ik vaker.
Ik werk zelf bij een multinational al heel wat jaartjes. Maar ik heb nooit dat gevoel van nummertje zijn. Het valt of staat met directe managers en site directie. Die geven juist een menselijke en persoonlijke benadering. En dit stimuleert mij alleen maar om zelf als leidinggevende mij ook zo te gedragen.
Het kan dus echt anders.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:02:06 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200791649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:13 schreef Grublit het volgende:

[..]

Offtopic, maar deze opmerking lees ik vaker.
Ik werk zelf bij een multinational al heel wat jaartjes. Maar ik heb nooit dat gevoel van nummertje zijn. Het valt of staat met directe managers en site directie. Die geven juist een menselijke en persoonlijke benadering. En dit stimuleert mij alleen maar om zelf als leidinggevende mij ook zo te gedragen.
Het kan dus echt anders.
Eens, ikzelf heb ook nooit het gevoel dat ik een nummertje ben, en er werken 500.000 mensen voor mijn werkgever.

Maar dat gezegd hebbende: als ik plaats moet maken, dan weet ik wel wat ik intern het liefst zou willen. Maar ik acht de kans klein dat die rol voor mij gecreëerd wordt. Want ze hebben hun functiehuis waar ze zich aan moeten houden, en er moet maar net een functie zijn waarin mijn wensen samen kunnen komen. En ik vraag me af of het senior management het met me eens is dat die rol nodig is in het bedrijf.
Resistance is futile.
pi_200802609
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:13 schreef Grublit het volgende:

[..]

Offtopic, maar deze opmerking lees ik vaker.
Ik werk zelf bij een multinational al heel wat jaartjes. Maar ik heb nooit dat gevoel van nummertje zijn. Het valt of staat met directe managers en site directie. Die geven juist een menselijke en persoonlijke benadering. En dit stimuleert mij alleen maar om zelf als leidinggevende mij ook zo te gedragen.
Het kan dus echt anders.
Oh normaal gesproken heb ik dat gevoel ook niet echt. Zoals gezegd, ik heb zelfs in een sollicitatie een keer gelijk een vast contract gekregen. Maar bij ontslagrondes heb ik dat gevoel niet. Het lijkt dan alsof ik gewoon een fte ben en niet daboman.

Maar goed, ik denk dat je een tijdje in de flexibele schil moet hebben gewerkt om dit echt goed te begrijpen. Het is jaarcontract na jaarcontract. Flexcontract na flexcontract. Gaat bij mij al ruim 10 jaar zo. En als het even slecht gaat ben je aan de beurt. Aangezien ik wel degelijk goede beoordelingen heb gekregen, salarissprongen heb gemaakt en carrière sprongen heb gemaakt, vermoed ik niet dat het aan mijn manier van werken ligt. Bovendien heb ik zelfs een keer een vast contract binnen gehaald. Als een leidinggevende gehoor zou geven aan mijn wens voor meer vastigheid en naar boven gaat lobbyen zou ik me meer persoonlijk gehoord voelen.
pi_200804693
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:38 schreef Daboman het volgende:

[..]

Oh normaal gesproken heb ik dat gevoel ook niet echt. Zoals gezegd, ik heb zelfs in een sollicitatie een keer gelijk een vast contract gekregen. Maar bij ontslagrondes heb ik dat gevoel niet. Het lijkt dan alsof ik gewoon een fte ben en niet daboman.

Maar goed, ik denk dat je een tijdje in de flexibele schil moet hebben gewerkt om dit echt goed te begrijpen. Het is jaarcontract na jaarcontract. Flexcontract na flexcontract. Gaat bij mij al ruim 10 jaar zo. En als het even slecht gaat ben je aan de beurt. Aangezien ik wel degelijk goede beoordelingen heb gekregen, salarissprongen heb gemaakt en carrière sprongen heb gemaakt, vermoed ik niet dat het aan mijn manier van werken ligt. Bovendien heb ik zelfs een keer een vast contract binnen gehaald. Als een leidinggevende gehoor zou geven aan mijn wens voor meer vastigheid en naar boven gaat lobbyen zou ik me meer persoonlijk gehoord voelen.
Ligt misschien aan de branche, locatie en bedrijf. Maar bij ons is echt het beleid om mensen proberen te binden. Als ik posities heb en ik heb beide kandidaten, kan ik als manager iemand gelijk vast contract geven. Normaal beleid is jaarcontract en dan vast.
Zelf heb ik binnen mijn organisatie al 2 reorganisaties meegemaakt (die mij persoonlijk promoties hebben opgeleverd), en daar merk je dat het beleid is om mensen naar andere functies te begeleiden ipv af te bouwen.
  zondag 8 augustus 2021 @ 09:16:54 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200809550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:54 schreef Grublit het volgende:

[..]

Ligt misschien aan de branche, locatie en bedrijf. Maar bij ons is echt het beleid om mensen proberen te binden. Als ik posities heb en ik heb beide kandidaten, kan ik als manager iemand gelijk vast contract geven. Normaal beleid is jaarcontract en dan vast.
Zelf heb ik binnen mijn organisatie al 2 reorganisaties meegemaakt (die mij persoonlijk promoties hebben opgeleverd), en daar merk je dat het beleid is om mensen naar andere functies te begeleiden ipv af te bouwen.
Doe ik ook. Goeie krachten krijgen na 9-10 maanden een vast contract.
Resistance is futile.
  zondag 8 augustus 2021 @ 09:26:25 #122
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200809628
Mijn afdeling een paar jaar terug, maar ik had net drie maanden ervoor intern een stap gezet. Kon ik blijven en in de nieuwe structuur de afdeling opnieuw opbouwen. Daar heb ik veel van geleerd en dit jaar heeft dat financieel veel opgeleverd.

Een aantal collega's is flink achteruit gegaan in hun nieuwe job. Ze waren door jarenlang bij hetzelfde bedrijf werken meer gaan verdienen dan de functie normaliter doet.

Enkele collega's zijn er echter op vooruit gegaan door de extra scholing die geboden werd. Daarnaast zijn er collega's geweest die eindelijk de stap hebben gemaakt naar een branche waar ze al langer over nadachten.

Een van m'n beste vrienden is inmiddels twee keer boventallig verklaard. Beide keren veel geld mee en een betere baan binnen twee maanden. Beter kan hierbij meer geld zijn, maar ook dichterbij huis en fijnere werktijden.

Al met al is het vaak een vervelend gevoel als je boventallig wordt verklaard maar opent het zeker deuren naar betere dingen. Je moet het uiteraard wel zelf doen en de kansen grijpen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200809754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:54 schreef Grublit het volgende:

[..]

Ligt misschien aan de branche, locatie en bedrijf. Maar bij ons is echt het beleid om mensen proberen te binden. Als ik posities heb en ik heb beide kandidaten, kan ik als manager iemand gelijk vast contract geven. Normaal beleid is jaarcontract en dan vast.
Zelf heb ik binnen mijn organisatie al 2 reorganisaties meegemaakt (die mij persoonlijk promoties hebben opgeleverd), en daar merk je dat het beleid is om mensen naar andere functies te begeleiden ipv af te bouwen.
Ik ben met je eens dat dit waarschijnlijk aan de branche ligt. Maar bij mij hebben managers die optie dus niet altijd. Bovendien wordt het vaak genoeg beloofd, gewoon jaarcontract en dan vast. Maar mijn branche is zo vluchtig dat tegen die tijd het beleid zomaar veranderd kan zijn in "verlengen bij goed functioneren". Ik heb ook wel eens bij een werkgever gewerkt die de hele tijd beloofde mensen over te nemen, maar toen bleek er in de praktijk helemaal geen budget voor te zijn vrijgemaakt. Deze werkgever heeft inmiddels last van zeer slechte mond op mond reclame.

Ik zie wel dat ze soms naar boven gaan lobbyen, maar daarvoor moet je dus bovengemiddeld functioneren. En je hebt geen garantie.
pi_200820955
Sinds de start van mijn eerste 'echte' baan 16 jaar geleden meerdere keren boventallig verklaard.

De eerste keer bij de reorganisatie n.a.v. een fusie. Iedereen met contract voor bepaalde tijd kreeg te horen geen verlenging te krijgen en bijna 10% van de mensen met een vast contract konden ook op zoek naar een andere baan. Omdat ik bij die eerste groep zat ook geen aanspraak kunnen maken op een sociaal plan o.i.d. Wel de laatste 2 maanden van mijn contract vrijgesteld van werk en dus betaald vakantie. Al voor die 2 maanden begonnen had ik een nieuwe baan.

De tweede keer 'wegbezuinigd' bij een (semi-) overheidsinstelling. Ook hier werden alle contracten voor bepaalde tijd (met een resterende termijn minder dan 4 maanden) voortijdig beëindigd, en ook weer niet heel spannend: jaarcontract werd na 10 maanden stopgezet, maar kreeg als compensatie de elfde maand wel gewoon uitbetaald.

Derde keer was wat ingrijpender.
En lucratiever.
Een onderdeel van de reorganisatie die als doel had het bedrijf financieel stabieler/gezonder te maken was om alle technische IT-werkzaamheden te outsourcen. Bijna de helft van de mensen binnen IT werd boventallig verklaard.
Goed sociaal plan (dubbele kantonrechtersformule, 5000 euro outplacement-budget en 6 maanden vrijgesteld van werk/zoeken naar andere baan in de baas zijn tijd. Wanneer je eerder dan het einde van die 6 maanden ander werk had werd het loon van de resterende maanden opgeteld bij de ontslagvergoeding.
Aangezien ik binnen 2 weken een nieuwe baan had kon ik van bovenstaande een mooie, grote nieuwe keuken kopen.

En het meest recent was bij mijn vorige werkgever. En eigenlijk telt het niet helemaal omdat ik nooit officieel het label 'boventallig' heb gekregen.
Reorganisatie is begin 2020 aangekondigd. Eind 2020 werd bekendgemaakt voor hoeveel FTE er na de reorganisatie plaats zou zijn en dat er volgens het afspiegelingsbeginsel zou worden gewerkt. Dus last in, first out.
En aangezien er na mijn indiensttreding 3 jaar daarvoor maar 2 mensen in een gelijksoortige functie waren aangekomen en er ruim meer dan 2 FTE zou worden teruggeschakeld was ik op zijn zachtst gezegd vrij zeker over mijn (niet bestaande) toekomst bij het bedrijf.
Ondanks het goede sociale plan heb ik de eer aan mezelf gehouden en wat anders gezocht. Wederom binnen enkele weken een nieuwe baan.
  zondag 5 september 2021 @ 15:43:18 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201227116
De vage signalen die ik krijg, wijzen nu in een positieve richting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')