abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:54:44 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200599115
quote:
Na uitspraak rechter zit Nederland in de maag met asielzoekers uit Griekenland

Het kabinet zit in de maag met asielzoekers die niet kunnen worden teruggestuurd naar Griekenland. De Raad van State besloot vandaag dat er nog eens gekeken moet worden naar de uitzetting van twee asielzoekers, omdat Griekenland geen menswaardige opvang kan bieden.

En dat probleem is verre van opgelost: Griekenland is al een maand geleden gewaarschuwd dat het gevolgen ging hebben, maar een uitkomst is nog niet in zicht.

De uitspraak van de bestuursrechter van de Raad van State komt er op neer dat de staatssecretaris van Justitie beter moet uitleggen waarom vreemdelingen die hier asiel aanvragen, maar al een verblijfsvergunning hebben in Griekenland, naar dat land kunnen terugkeren.

Volgens de asielregels binnen Europa moet een asielzoeker in het land blijven waar hij asiel heeft aangevraagd. Doorreizen kan, maar dan riskeer je te worden teruggestuurd. Nederland en andere EU-landen doen dat ook, maar de rechters in verschillende landen steken daar nu een stokje voor. Dit komt omdat Griekenland de opvang niet op orde heeft, mede door de grote instroom. Te vaak is er geen onderdak, geen voedsel en amper water. Of zoals de Raad van State vandaag oordeelt: ,,Ze komen in een situatie terecht waarin zij niet kunnen voorzien in de belangrijkste basisbehoeften.”

Deze zaak draaide om twee Syrische vreemdelingen die in Griekenland weliswaar een asielvergunning hebben gekregen, maar daarna zijn doorgereisd naar Nederland en hier opnieuw om asiel vroegen. In de praktijk stuurt de staatssecretaris hen direct terug, maar volgens de rechter moet Ankie Broekers-Knol (Asiel, VVD) uitleggen waarom er in haar mening dan wel een menswaardige opvang mogelijk is in het land.

Waarschuwing

Die opvang is al een punt van zorg sinds 2018. Ook toen waarschuwde de hoogste rechter al: terugsturen kon nog wel, maar de situatie werd al ‘moeilijk’ geacht. Dat lijkt dus een laatste waarschuwing te zijn geweest. Hoeveel asielzoekers nu alsnog uitzetting kunnen voorkomen is onbekend, maar ter illustratie: in Duitsland gaat het om zo’n 17.000 vluchtelingen die hoop kunnen putten uit dit soort rechtelijke vonnissen.

Verschillende landen zagen dit probleem al eerder opdoemen. In juni schreven Nederland, Duitsland en nog vier EU-landen een boze brief aan de Europese Commissie. Hun oordeel: Griekenland heeft de zaakjes zo slecht op orde, dat terugsturen niet meer kan straks. Dat ‘straks’ van een maand geleden, lijkt nu aangebroken.

Dit tot vreugde van Vluchtelingenwerk Nederland dat spreekt van ‘een belangrijke uitspraak'. ,,Nederland mag erkende vluchtelingen met een Griekse verblijfsvergunning niet zomaar terugsturen naar Griekenland. In Griekenland belanden zij nu op straat en worden ze aan hun lot overgelaten. Deze uitspraak laat zien dat Nederland en andere EU-lidstaten de bescherming van vluchtelingen niet zomaar op andere landen af mag schuiven.”

Vluchtelingenwerk Nederland erkent dat ‘Griekenland niet in staat is’om alle vluchtelingen en migranten die daar aankomen goed op te vangen’. ,,De opvang van vluchtelingen in Europa is een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Ook Nederland niet voor mag weglopen. Door vluchtelingen eerlijk over Europa te verspreiden kunnen zij overal humaan opvangen worden. Niet afschuiven, maar samenwerken.”

Rug tegen de muur

Want Griekenland ziet een grote groep asielzoekers terugkomen, omdat verschillende landen (ook Nederland) de asielprocedure heeft verkort. En sowieso groeit het aantal aanvragen al, nu de coronacrisis op veel plekken luwt. Griekenland heeft juist het gevoel dat het met de rug tegen de muur staat en zei in een reactie op de klachten dat het doet wat het kan. Het liet weten zich ‘aan alle internationale regels’ te houden.

Griekenland krijgt in eigen land ook steeds meer kritiek omdat de migranten zich van de eilanden naar het vaste land verplaatsen, zonder enig perspectief.

Niet meer kunnen betalen

Maar de Grieken zeggen de opvang simpelweg niet meer te kunnen betalen en er hulp vanuit Europa nodig is. Bovendien besloot de Griekse regering eenzijdig Turkije tot ‘veilig land’ aan te merken, zodat de meeste asielzoekers die daar vandaan reisden, kunnen worden teruggezonden.

Volgens asieladvocaten is dat onzin en kan dat helemaal niet, omdat Turkije hen kan weigeren. Maar zowel voor- als tegenstanders erkenden: het tekent wel de wanhoop van de Grieken.

BRON

Gelukkig heeft de IND geen achterstand en hebben we een overschot aan huizen.


*O* Welkom allemaal *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Enchanter op 28-07-2021 16:02:09 ]
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:56:51 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200599161
Hun probleem.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:59:18 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200599200
Stiekem gun ik figuren als TS nog heel veel meer van dit soort successen :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:02:35 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200599270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:59 schreef Dven het volgende:
Stiekem gun ik figuren als TS nog heel veel meer van dit soort successen :@
Dank je wel , maar is er in Bulgarije geen plek voor deze mensen ?
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:08:39 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200599401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:02 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dank je wel , maar is er in Bulgarije geen plek voor deze mensen ?
Dan hadden ze naar Bulgarije moeten gaan. Nogmaals, jouw probleem, niet dat van mij :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:09:37 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200599418
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan hadden ze naar Bulgarije moeten gaan. Nogmaals, jouw probleem, niet dat van mij :)
Ik heb er (nog) geen last van , die IND wel
Ik ben inmiddels overleden
  Leukste jonkie 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 16:15:44 #7
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200599516
Goh. Als ze hier eenmaal zijn krijg je ze met geen mogelijk terug.

Je verwacht het niet.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_200600392
Misschien zouden we ook kunnen zorgen dat de opvang hier niet "menswaardig" is zoals het in Griekenland het geval is volgens het artikel. Dan mogen hier ook geen asielzoekers meer verblijven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_200601024
Gidsland Denemarken is inmiddels al zover dat ze alle asielzoekers naar Rwanda gaan sturen in afwachting van hun procedure.
pi_200601245
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:12 schreef Gehrman het volgende:
Gidsland Denemarken is inmiddels al zover dat ze alle asielzoekers naar Rwanda gaan sturen in afwachting van hun procedure.
Afghanen, Syriërs, Pakistanen, Albanezen, gewoon alles in Ruanda dumpen. _O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200601297
Je verwacht het niet dat je ze toch niet meer teruggestuurd krijgt. Afspraken en verdragen tellen blijkbaar niet als je er wel wat aan hebt. Altijd wel weer een links-activistische rechter die het van tafel veegt.
  woensdag 28 juli 2021 @ 18:46:03 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200601435
quote:
De Raad van State besloot vandaag dat er nog eens gekeken moet worden naar de uitzetting van twee asielzoekers, omdat Griekenland geen menswaardige opvang kan bieden.
Ik dacht dat men alleen niet terugstuurde bij dreiging. Piketpaaltjes zijn weer verzet?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200601547
Die hele massa import kost ons onze welvaart.

Als ik 10 euro heb voel ik er weinig voor om daar een gedeelte vanaf te staan zodat het hier onprettiger en onveiliger vertoeven wordt.

Dan laat mij die 10 euro maar lekker in mijn zak houden en die kanslozen hun eigen zooi in hun eigen land opknappen.

En ja, ik snap ook heus wel dat wij mede zo rijk zijn OMDAT ze daar zo arm zijn, maar daar kan ik verder geen flikker aan doen en ik voel mij niet geroepen om mijn tientje te delen :6

#dewereldisnietvaniedereen #schoenmakerblijfbijjeleest
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200601567
Dat gezegd hebbende; dat ze die maar fijn terugsturen. Dat zijn de regels. Griekenland lost het maar op. Zonder geld van mijn tientje; die hebben al meer dan zat gehad :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200607417
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:54 schreef vosss het volgende:
Dat gezegd hebbende; dat ze die maar fijn terugsturen. Dat zijn de regels. Griekenland lost het maar op. Zonder geld van mijn tientje; die hebben al meer dan zat gehad :(
Of je gebruikt dat tientje om de Grieken te helpen de “vluchtelingen” er uit te krijgen van ons continent.
Een van de mooiste landen op aarde met een voor ons een van de belangrijkste geschiedenis, word compleet verkracht door de passieve invasie wat gaande is daar.
pi_200607972
En als deze migranten in Nederland een verblijfststus + bijbehorende uitkering binnen hebben, mogen ze van deze rechter dan wel gewoon op vakantie naar Griekenland?
pi_200608282
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 06:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
En als deze migranten in Nederland een verblijfststus + bijbehorende uitkering binnen hebben, mogen ze van deze rechter dan wel gewoon op vakantie naar Griekenland?
Vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU dus ja.
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:39:13 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200608364
quote:
De uitspraak van de bestuursrechter van de Raad van State komt er op neer dat de staatssecretaris van Justitie beter moet uitleggen waarom vreemdelingen die hier asiel aanvragen, maar al een verblijfsvergunning hebben in Griekenland, naar dat land kunnen terugkeren.
Nou das nogal simpel. Dat schrijft de wet nu eenmaal voor
pi_200608391
De verantwoordelijkheid en de rekening zou bij clubjes zoals vluchtelingenwerk terecht moeten komen. Dan stopt dit allemaal vrij snel.
Dat soort instanties met aanhang heeft het uitgeven van andermans geld en afschuiven van verantwoording tot een kunst verheven.
De regels kunnen altijd aangepast worden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_200609266
Ik zou willen dat ik naar Griekenland werd gestuurd ;(
Conscience do cost.
pi_200609285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:09 schreef ems. het volgende:
Ik zou willen dat ik naar Griekenland werd gestuurd ;(
Ze zitten nu in een extreme hittegolf (boven de 40 a 45c) overigens, dus op dit moment niet heel prettig. :+
pi_200609595
Dus Griekenland maakt een zooitje van de opvang. En het gevolg is dat de Grieken geen vluchtelingen hoeven op te vangen.

En asielzoekers die in Griekenland een verblijfsvergunning gekregen hebben, kunnen nu naar een ander land om nogmaals een verblijfsvergunning te krijgen. Want ze worden niet netjes opgevangen met bed, bad, brood.

Tja, vroeger was het heel normaal dat je als je ergens mocht blijven, wel je eigen boontjes moest doppen.
pi_200609820
Menswaardig is ook zo'n heerlijk hol containerbegrip waar je naar believen criteria aan toe kunt voegen en achterwege kunt laten al naar gelang het uitkomt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 09:57:14 #24
414785 sirdanilot
pi_200610022
Waarom sturen we ze niet allemaal naar het Caraïbische deel van ons koninkrijk? Zitten ze ook lekker warm in het zonnetje. Bonaire of zo, hebben wij er geen last meer van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:59:15 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_200610059
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Menswaardig is ook zo'n heerlijk hol containerbegrip waar je naar believen criteria aan toe kunt voegen en achterwege kunt laten al naar gelang het uitkomt.
Zeker als je het vergelijkt met het land van herkomst.
pi_200610126
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:57 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom sturen we ze niet allemaal naar het Caraïbische deel van ons koninkrijk? Zitten ze ook lekker warm in het zonnetje. Bonaire of zo, hebben wij er geen last meer van.
Je bent zelf meervoudig migrant.
Soms begrijp ik je niet.
pi_200610137
Overigens klopt de titel niet helemaal. Nederland mag niet zomaar statushouders met een verblijfsvergunning terugsturen. Broekers-Knol moet een opnieuw een besluit nemen, dus óf beter motiveren waarom het wel kan óf toch de zaken behandelen in plaats van niet-ontvankelijk verklaren.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 10:04:04 #28
414785 sirdanilot
pi_200610152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je bent zelf meervoudig migrant.
Soms begrijp ik je niet.
Ik ben geen migrant. Ik ben een EU burger die geheel legaal in een andere EU staat woont. Je kan me eerder vergelijken met een Amerikaan die van Florida naar Texas verhuist.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200610282
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben geen migrant. Ik ben een EU burger die geheel legaal in een andere EU staat woont. Je kan me eerder vergelijken met een Amerikaan die van Florida naar Texas verhuist.
En toch, als je even niet kijkt naar de legale status dan ben je gewoon een "gelukszoeker".
Niets mis mee, iedereen zoekt het geluk in z'n leven.
pi_200610341
Onze vijandige rechterlijke macht kan het begrip 'voorzien in basisbehoeften' natuurlijk oprekken, totdat ze de gewilde beslissing kunnen rechtvaardigen.

Als ze niet in basisbehoeften zouden kunnen voorzien in Griekenland hadden we al gehoord van mensen die aan hongersnood zijn gestorven. Massaal. Waar blijven die berichten?
pi_200610374
Tijd om de zolder, schuur, garage, tuinhuis, boomhut, studio, tweede huis, vakantiehuis, chalet, camper, caravan, stawagen beschikbaar te stellen jongens.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 10:20:56 #32
414785 sirdanilot
pi_200610456
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En toch, als je even niet kijkt naar de legale status dan ben je gewoon een "gelukszoeker".
Niets mis mee, iedereen zoekt het geluk in z'n leven.
Waarom ben ik een gelukszoeker? Ik ben een EU burger, en ik woon in een EU land.

Is een Nederlander die 3 kilometer over de Duitse grens gaat wonen een gelukszoeker?

Volgens mij snap jij niet zo goed wat de EU is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200610678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En toch, als je even niet kijkt naar de legale status dan ben je gewoon een "gelukszoeker".
Niets mis mee, iedereen zoekt het geluk in z'n leven.
Legale status negeren om een punt te scoren, nee dank je.

EU burger heeft gewoon in de basis rechten en kan van EU land naar EU land gaan qua wonen en werken.

Iemand van buiten de EU mag niet of zou niet, dezelfde rechten mogen claimen omdat ze 1 voet over een of andere arbitraire grens weten te zetten.
pi_200610715
Dan moeten ze maar teruggestuurd naar hun eigen land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 10:36:26 #35
414785 sirdanilot
pi_200610777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Legale status negeren om een punt te scoren, nee dank je.

EU burger heeft gewoon in de basis rechten en kan van EU land naar EU land gaan qua wonen en werken.

Iemand van buiten de EU mag niet of zou niet, dezelfde rechten mogen claimen omdat ze 1 voet over een of andere arbitraire grens weten te zetten.
Helemaal mee eens. Met zijn logica zijn die duizenden Hollanders die 1 km over de grens in Duitsland gaan wonen vanwege lagere huizenprijzen ook allemaal 'gelukszoekers' :')

Als je naar het VK migreert. Dan ben je inderdaad écht een migrant. Maar niet binnen de EU. Overigens zitten er ook dan al duizenden Engelse 'gelukszoekers' in Nederland met die logica.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200610991
Tja een grens van een unie laten bewaken door de armste landen van die unie levert natuurlijk geen problemen op voor de rijkste landen zonder noemenswaardige buitengrens.

Toen ik dit voor het eerst hoorde kreeg ik plaatsvervangende schaamte van de naiviteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 10:51:14 #37
414785 sirdanilot
pi_200611121
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tja een grens van een unie laten bewaken door de armste landen van die unie levert natuurlijk geen problemen op voor de rijkste landen zonder noemenswaardige buitengrens.

Toen ik dit voor het eerst hoorde kreeg ik plaatsvervangende schaamte van de naiviteit.
Zelfs Spanje en Italië, twee redelijk welvarende landen, lukt het niet om migranten buiten de deur te houden of fatsoenlijk op te vangen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200611139
quote:
Dit tot vreugde van Vluchtelingenwerk Nederland dat spreekt van ‘een belangrijke uitspraak'.
Wat voor een agenda hebben die lui eigenlijk? Nederland vol met vluchtelingen?

Het zal wel een kneiter linkse organisatie zijn....
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 10:55:32 #39
414785 sirdanilot
pi_200611194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat voor een agenda hebben die lui eigenlijk? Nederland vol met vluchtelingen?

Het zal wel een kneiter linkse organisatie zijn....
Vluchtelingen zijn ook mensen he. Jij zou zelf ook vluchten als de Russen je dorp zouden bombarderen en jij het netaan had overleefd.

Het probleem is gewoonweg het hele proces erachter, dat gebaseerd is op mensen die met gevaar voor eigen leven (en het leven van anderen) over de middellandse zee gaan dobberen of helemaal over de balkan gaan lopen, en dan pas mag je asiel aanvragen.

Asiel dient te moeten kunnen worden aangevraagd in het dichtstbijzijnde veilige land bij het conflictgebied. In het geval van Syrie/Irak is dat dus Turkije. We moeten daar een AZC bouwen, en als de mensen in aanmerking komen voor asiel, dan mogen ze wat mij betreft netjes met het vliegtuig (wat ze wel zelf mogen betalen) naar Nederland en dan moeten ze ook een inburgeringscursus krijgen en integreren en dan zo snel mogelijk aan het werk zodat we er nog wta aan hebben ook. Mensen die misdaden plegen moeten kunnen worden teruggestuurd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200611286
Verkeerde titel. De titel dient "Nederland mag asielzoekers voorlopig niet terugsturen naar Griekenland" te zijn.
pi_200611291
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:55 schreef sirdanilot het volgende:
als de mensen in aanmerking komen voor asiel, dan mogen ze wat mij betreft netjes met het vliegtuig (wat ze wel zelf mogen betalen) naar Nederland en dan moeten ze ook een inburgeringscursus krijgen en integreren en dan zo snel mogelijk aan het werk zodat we er nog wta aan hebben ook. Mensen die misdaden plegen moeten kunnen worden teruggestuurd.
Wij kunnen het niet meer aan joh, het draagvlak is ook weg... Nederland verandert zienderogen... for the worst...
pi_200612668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zelfs Spanje en Italië, twee redelijk welvarende landen, lukt het niet om migranten buiten de deur te houden of fatsoenlijk op te vangen.
Ook dit zijn nou niet de meest welvarendste landen van de eu.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200612695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat voor een agenda hebben die lui eigenlijk? Nederland vol met vluchtelingen?

Het zal wel een kneiter linkse organisatie zijn....
Hun agenda is hun subsidie veiligstellen zodat ze hun werk behouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200613721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vluchtelingen zijn ook mensen he. Jij zou zelf ook vluchten als de Russen je dorp zouden bombarderen en jij het netaan had overleefd.

Het probleem is gewoonweg het hele proces erachter, dat gebaseerd is op mensen die met gevaar voor eigen leven (en het leven van anderen) over de middellandse zee gaan dobberen of helemaal over de balkan gaan lopen, en dan pas mag je asiel aanvragen.

Asiel dient te moeten kunnen worden aangevraagd in het dichtstbijzijnde veilige land bij het conflictgebied. In het geval van Syrie/Irak is dat dus Turkije. We moeten daar een AZC bouwen, en als de mensen in aanmerking komen voor asiel, dan mogen ze wat mij betreft netjes met het vliegtuig (wat ze wel zelf mogen betalen) naar Nederland en dan moeten ze ook een inburgeringscursus krijgen en integreren en dan zo snel mogelijk aan het werk zodat we er nog wta aan hebben ook. Mensen die misdaden plegen moeten kunnen worden teruggestuurd.
Minimaal 60%, volgens die-hard communist EU overlord en krokodillentranen Frans Timmermans, zijn geen vluchtelingen maar economische gelukszoekers.

Hebben hier geen hol te zoeken.

Land van afkomst werkt veelal niet mee aan repatriëring en dat weten we allang zou je zeggen, het beleid word er niet op aangepast, dat is al vreemd.. alsof de politiek ergens zit te wachten op een burgeroorlog ofzo. (Het is dat, of ze zijn daadwerkelijk naïef en dom, weet niet wat ik erger zou vinden)

Daarnaast moeten we ophouden met automatisch na 5 jaar een verblijfsvergunning om te zetten naar een permanente status.
Ook Syriërs kunnen allang weer terug, ja het is een puinhoop met dank aan “onze” bommen, maar de echte strijd is daar wel voorbij.. ze kunnen weer terug.. dat is toch het hele idee achter vluchtelingen opvangen zou je zeggen.

Ook moeten we een ophouden met die enorm naïeve houding dat het hier allemaal wel kan, en dan bedoel ik nog niet eens Nederland maar Europa.

Zo groot is Europa niet, zo rijk zijn we niet. (Valt vies tegen als puntje bij paaltje komt)

Denemarken snapt het, ze sturen ze naar Rwanda omdat ze daar speciale afspraken mee hebben gemaakt, wat zowel briljant als hilarisch is.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:44:08 #45
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_200644536
Gewoon allemaal terug naar rioolputje van herkomst. Alleen dissidenten en politieke vluchtelingen, geen opportunisten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_200660086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Vluchtelingen zijn ook mensen he.
De meeste normale mensen willen geen hier geen drukte en geluidsoverlast omdat zij daardoor niet spreken kunnen. En jij wil nog meer van die achterlijkheid importeren? Jij bent zeker een automobilist?
pi_200663291
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dublinverordening

Dus de Raad van State kan besluiten dat een EU-verdrag niet uitgevoerd dient te worden?

Dat biedt mogelijkheden om ook andere EU-verdragen voortaan als toiletpapier te gaan gebruiken.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 22:35:15 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200663797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 06:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
En als deze migranten in Nederland een verblijfststus + bijbehorende uitkering binnen hebben, mogen ze van deze rechter dan wel gewoon op vakantie naar Griekenland?
Zelfs naar hun thuisland waar ze uit 'gevlucht' zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 07:52:10 #49
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_200667919
Gewoon wéér VVD stemmen. Zij zijn verantwoordelijk dat er niks gebeurd omtrent dit geneuzel.
pi_200668038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:33 schreef luxerobots het volgende:
Dus Griekenland maakt een zooitje van de opvang. En het gevolg is dat de Grieken geen vluchtelingen hoeven op te vangen.

En asielzoekers die in Griekenland een verblijfsvergunning gekregen hebben, kunnen nu naar een ander land om nogmaals een verblijfsvergunning te krijgen. Want ze worden niet netjes opgevangen met bed, bad, brood.

Tja, vroeger was het heel normaal dat je als je ergens mocht blijven, wel je eigen boontjes moest doppen.
Misschien kunnen ze bij Willem Alexander en Max logeren O-)

Die hebben een paar ''leuke'' huisjes...

https://www.hethuisvanora(...)ningGriekenland.html
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')