abonnement Unibet Coolblue
pi_200602011
Zelfs als je niet gelooft in klimaatverandering, om wat voor reden dan ook, dan zie ik niet in wat er mis is met het zoeken naar alternatieven voor kolen, aardolie en aardgas.

Al zouden we nog genoeg voor meer dan 50 jaar, dan nog hebben we wel wat tijd nodig om de transitie naar alternatieven in te zetten en waarom zou je daar nu niet al mee beginnen?
pi_200602034
Misschien moet je hier een tijdelijke wereldregering voor aanstellen.
pi_200602054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:34 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien moet je hier een tijdelijke wereldregering voor aanstellen.
Daar kom je nooit meer vanaf. Nee bedankt.
pi_200602076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:34 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien moet je hier een tijdelijke wereldregering voor aanstellen.
Ieder land zal daarin een belangrijke rol willen spelen of een vetorecht willen, in de praktijk kan je dan net zo goed de huidige wereldleiders met z'n allen in een kamer zetten. En dat gebeurt al...
pi_200602166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ieder land zal daarin een belangrijke rol willen spelen of een vetorecht willen, in de praktijk kan je dan net zo goed de huidige wereldleiders met z'n allen in een kamer zetten. En dat gebeurt al...
Als je nu een tijdelijke wereldclub, bestaande uit wetenschappers, politici, economen, psychologen etc maatregelen laat bepalen waar ieder land zich aan moet houden?
pi_200602184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:47 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als je nu een tijdelijke wereldclub, bestaande uit wetenschappers, politici, economen, psychologen etc maatregelen laat bepalen waar ieder land zich aan moet houden?
Dat klinkt in theorie uitvoerbaar. Maar dan krijg je: wie verdeelt de poppetjes?

In de praktijk zie ik het niet werken, simpelweg omdat landen het niet zomaar van andere landen accepteren en er ook onvoldoende onderling vertrouwen lijkt te zijn.
  woensdag 28 juli 2021 @ 20:10:39 #157
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200602476
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs als je niet gelooft in klimaatverandering, om wat voor reden dan ook, dan zie ik niet in wat er mis is met het zoeken naar alternatieven voor kolen, aardolie en aardgas.

Al zouden we nog genoeg voor meer dan 50 jaar, dan nog hebben we wel wat tijd nodig om de transitie naar alternatieven in te zetten en waarom zou je daar nu niet al mee beginnen?
Niemand zegt er toch iets van dat jij je dak vol met panelen hebt of baal je als straks niet voordeliger uit blijkt te zijn?
pi_200602535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat klinkt in theorie uitvoerbaar. Maar dan krijg je: wie verdeelt de poppetjes?

In de praktijk zie ik het niet werken, simpelweg omdat landen het niet zomaar van andere landen accepteren en er ook onvoldoende onderling vertrouwen lijkt te zijn.
We zullen wel moeten, straks krijgen we hagelstenen zo groot als bowlingballen die door de daken vliegen.
pi_200609400
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:32 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Ook 0,000007% brengt verandering voort op termijn, dat merk je niet in een dag, week of maand, maar in het verloop van jaren kan het heel anders lopen dan huidige modellen aangeven.
Chaostheorie c_/
Euh, nee, dat ligt net wat genuanceerder. Zie b.v. Tim Palmers


In termen van dynamische systemen is wat wij "klimaat" noemen een zogenaamde attractor,

https://en.wikipedia.org/wiki/Attractor

oftewel een verzameling in het fasevlak van de onderliggende differentiaalvergelijkingen waartoe het dynamische systeem uiteindelijk neigt. Die vlinderslag in Brazilïe kan in theorie dan wel het klimaat ergens anders beïnvloeden, maar dat betekent niet dat het klimaat daardoor opeens "heel anders wordt dan de huidige modellen aangeven." Kortgezegd zou in theorie zo'n vlinderslag de precieze datering van gebeurtenissen zoals orkanen kunnen veranderen (daarvoor zijn sowieso al ontelbaar veel oorzaken achter te vinden ), maar niet dat een dergelijke orkaan gaat plaatsvinden.

Je ziet klimaat'sceptici' ook nog wel eens chaostheorie aanhalen om het voorspellende vermogen van klimaatmodellen te betwijfelen, maar dat is nonsens. Zie b.v. ook Sabine Hossenfelders


die overigens nauw contact heeft met Tim Palmer (niet zijn sterkste video overigens):

http://backreaction.blogs(...)te-change-wrong.html
-
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:05:56 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200610185
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat het klimaat verandert dus maakt dat mij geen "klimaatontkenner". Dat jullie dat zo willen framen is natuurlijk wat anders maar dat past wel een beetje bij de MO van jullie.
Je ontkent de invloed van de mens erop. Iig grotendeels.
Dat maakt je een klimaatontkenner.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:08:18 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200610225
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zucht...

Zijn wij voor 100%, 65%, 30% of 5% verantwoordelijk voor de totale temperatuurstijging? Of is een deel natuurlijk en komt een deel door ons? En hoe groot is dat aandeel dan?
Het grootste deel in de huidige tijd komt door ons. Dat is ronduit aangetoond.
Of je het nu over CO2 hebt, ontbossing of vele andere zaken. De mens is in deze tijd de grootste factor. En veroorzaakt een verandering die zo snel is dat die ongekend is in de geschiedenis van de aarde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:15:29 #162
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200610347
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is ook echt jammer dat het jarenlang van GL moest komen in ons land. Hoe kan je in godsnaam zo fel tegen kernenergie zijn, maar er geen probleem mee hebben om het hele landschap vol te gooien met windmolens?
Kernenergie heeft geen toekomst, zolang we geen oplossing hebben om uranium te winnen op neutrale manier houdt dat met het huidige gebruik over 50 jaar zo’n beetje op.
En aangezien nieuwe centrales een 10/30 jaar nodig hebben om in bedrijf te komen is het niet rendabel. Financieel niet en op energie niveau niet. Het heeft geen enkele zin als het winnen van uranium meer energie kost dan het oplevert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:15:40 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200610350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit idd.

Men verwart de politieke beslissingen met de hele harde date van de wetenschap.
Dat politiek met dwaze papieren ‘oplossingen’ komt maakt het er niet beter op en veranderd niets aan de feiten.
Klopt.

Ontkennen dat er een klimaatprobleem is vind ik absurd en mag je van mij best in het wappie kamp gezet worden.

Hoe het op te lossen mag je van mij best prima over discussiëren of verschillende meningen over hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_200610496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kernenergie heeft geen toekomst, zolang we geen oplossing hebben om uranium te winnen op neutrale manier houdt dat met het huidige gebruik over 50 jaar zo’n beetje op.
En aangezien nieuwe centrales een 10/30 jaar nodig hebben om in bedrijf te komen is het niet rendabel. Financieel niet en op energie niveau niet. Het heeft geen enkele zin als het winnen van uranium meer energie kost dan het oplevert.
Het IPCC haalt het IAEA aan wat geen probleem qua beschikbaarheid van uranium ziet zoals jij het stelde met 50 jaar:

quote:
Present uranium resources are sufficient to fuel existing demand for more than 130 years, and if all conventional uranium occurrences are considered, for more than 250 years. Reprocessing of spent fuel and recycling of uranium and plutonium in used fuel would double the reach of each category (IAEA, 2009). Fast breeder reactor technology can theoretically increase uranium utilization 50-fold or even more with corresponding reductions in high-level waste (HLW) generation and disposal requirements (IAEA, 2004). However, reprocessing of spent fuel and recycling is not economically competitive below uranium prices of USD2010 425/kgU (Bunn et al., 2003).

https://www.ipcc.ch/site/(...)wg3_ar5_chapter7.pdf
Althans, tenzij iedereen overal massaal over zou schakelen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. En dan nog heb je een potentiele uitweg via kweekreactoren, maar dat is wel onzeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-07-2021 10:42:18 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 11:10:26 #165
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200611484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het IPCC haalt het IAEA aan wat geen probleem qua beschikbaarheid van uranium ziet zoals jij het stelde met 50 jaar:
[..]

Althans, tenzij iedereen overal massaal over zou schakelen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. En dan nog heb je een potentiele uitweg via kweekreactoren, maar dat is wel onzeker.
Met 50 jaar zat ik aan de lage kant, dat klopt. Maar de algemene kennis zit op een 75 jaar met huidig gebruik (zonder toename dus).
De reserves zijn groter idd, maar het winnen ervan kost steeds meer energie. Er is nog geen oplossing om dat energie zuiniger te doen. Die mogelijke oplossingen liggen ook niet direct in het verschiet. Sterker nog, opslag van energie is de grote mogelijke oplossing ervoor. Waardoor oa wind en zonne energie ook vele malen gunstiger worden (niet meer zo grillig zijn), wat de toch al duurdere kern energie al helemaal van tafel zal vegen.

De kweek centrales zijn toekomst muziek, nog geen realiteit en dat na vele jaren van onderzoek en proberen nog niet. Dat is niet iets om op te wedden, tot nu toe is er niets dat werkbaar is. Er is een droom, een heel erg misschien, geen realiteit.
Zelfs degene die er laaiend enthousiast over zijn, wiens levenswerk het is, stellen dat thorium centrales pas over een 40 jaar realiteit kunnen zijn mits we echt alle zeilen bij zetten nu. En dat internationaal.

Het idee van kern energie is leuk, maar enkel als je te simpel kijkt. Er is dan ook geen enkele beperking om kerncentrales te bouwen. Als het rendabel zou zijn zou het al gebeuren. Het is niet verboden ofzo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200611677
Er zal best iets gedaan kunnen worden aan de ecologische voetafdruk maar ik denk met name in de transport sector en het feit dat produkten en grondstoffen de halve wereld rond moeten reizen. Industrie valt ook nog wel wat te halen.

Maar val gewone burgers met schone zuinige auto's en aardgas , wat ook een zeer schone brandstof is, daar niet mee lastig.

Trouwens, ik heb al ruimschoots aan mijn plicht voldaan door bewust geen nageslacht op deze aardkloot te zetten. Daar kan geen warmtepomp tegenop.
pi_200611824
Andere planeten koelen ook af, of warmen op, ook de schuld van de mens zeker
pi_200611929
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:21 schreef BeriBeri het volgende:
Andere planeten koelen ook af, of warmen op, ook de schuld van de mens zeker
En onploffende sterren (supernova) zeker ook de schuld van de mens omdat we teveel zonne energie gebruiken, of waren dat aliens :D
pi_200612081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs als je niet gelooft in klimaatverandering, om wat voor reden dan ook, dan zie ik niet in wat er mis is met het zoeken naar alternatieven voor kolen, aardolie en aardgas.

Al zouden we nog genoeg voor meer dan 50 jaar, dan nog hebben we wel wat tijd nodig om de transitie naar alternatieven in te zetten en waarom zou je daar nu niet al mee beginnen?
Mee eens, er is ook niets op tegen om aktief met het klimaat en het mileu bezig te zijn schonere alternatieven te onderzoeken.

Maar die krampachtige doelstellingen en dat dwangmatige erachter wat mensen alleen maar op kosten jaagt met verwaarloosbaar klein resultaat irriteert me mateloos.
pi_200612186
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:17 schreef LanaMyst het volgende:
Er zal best iets gedaan kunnen worden aan de ecologische voetafdruk maar ik denk met name in de transport sector en het feit dat produkten en grondstoffen de halve wereld rond moeten reizen. Industrie valt ook nog wel wat te halen.

Maar val gewone burgers met schone zuinige auto's en aardgas , wat ook een zeer schone brandstof is, daar niet mee lastig.
Aardgas is schoon qua verbranding als het gaat om roet / fijnstof. Evengoed komt er nog wel CO2 bij vrij en dat is waar het bij het broeikaseffect om draait.

quote:
Trouwens, ik heb al ruimschoots aan mijn plicht voldaan door bewust geen nageslacht op deze aardkloot te zetten. Daar kan geen warmtepomp tegenop.
Dat is op zich waar.

Ik heb geen nageslacht én een warmtepomp :+
pi_200612272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:21 schreef BeriBeri het volgende:
Andere planeten koelen ook af, of warmen op, ook de schuld van de mens zeker
Wel grappig dat je andere planeten noemt.
Als je bijvoorbeeld Venus neemt, die planeet is ongeveer even groot als de aarde en staat zo'n 35% dichter bij de zon dan de aarde.
Het is daar zo'n 460 graden Celsius en de atmosfeer bestaat voor het grootste deel uit CO2.
  donderdag 29 juli 2021 @ 11:50:03 #172
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200612507
Ik vind het helemaal niet belangrijk dat de mens tot in lengte van dagen de aarde blijft bevolken. Ik wil gewoon goedkope energie.
pi_200612595
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ook al is het een feit dat de klimaatopwarming door de mens wordt veroorzaakt, dan impliceert dit nog niet dat ook het omgekeerde proces mogelijk is.
Dit is een interessante stelling.

Wat als het niet meer omkeerbaar is door mensen, maar de natuur een situatie x heeft waarbij het zelf de omkering in gang zet, moeten we dan nog ons best doen om het te remmen? Of moeten we juist meer vervuilen zodat de pijn korter duurt (decennia i.p.v. eeuwen)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 11:54:54 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200612597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:50 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het helemaal niet belangrijk dat de mens tot in lengte van dagen de aarde blijft bevolken. Ik wil gewoon goedkope energie.
Sluit een accu aan op je hometrainer en hey presto, gratis energie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 11:55:56 #175
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200612618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:54 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dit is een interessante stelling.

Wat als het niet meer omkeerbaar is door mensen, maar de natuur een situatie x heeft waarbij het zelf de omkering in gang zet, moeten we dan nog ons best doen om het te remmen? Of moeten we juist meer vervuilen zodat de pijn korter duurt (decennia i.p.v. eeuwen)
De pijn zijnde dat een groot deel van het menselijk ras uitsterft. Nou ja, het is een optie, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200612649
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De pijn zijnde dat een groot deel van het menselijk ras uitsterft. Nou ja, het is een optie, natuurlijk.
Maar de hypothese is dat het onomkeerbaar is door mensen en daarmee een groot deel van het menselijk ras sowieso uitsterft.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 29 juli 2021 @ 11:57:41 #177
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200612663
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:17 schreef LanaMyst het volgende:
Er zal best iets gedaan kunnen worden aan de ecologische voetafdruk maar ik denk met name in de transport sector en het feit dat produkten en grondstoffen de halve wereld rond moeten reizen. Industrie valt ook nog wel wat te halen.

Maar val gewone burgers met schone zuinige auto's en aardgas , wat ook een zeer schone brandstof is, daar niet mee lastig.

Trouwens, ik heb al ruimschoots aan mijn plicht voldaan door bewust geen nageslacht op deze aardkloot te zetten. Daar kan geen warmtepomp tegenop.
Het gas hier gaat niet zozeer om klimaat/milieu, maar om verzakkingen die problemen veroorzaken. Daar hebben vele gewone burgers nogal last van.
Gas is een prima tussen oplossing, maar gas voor algemene energie en het gas uit Groningen zijn twee verschillende dingen (niet hetzelfde gas).
Dat men voor algemene energie liever niet ook nog eens afhankelijk is van bv Rusland naast de olie uit het midden oosten heeft andere redenen dan het klimaat.

Dat heeft stevige politieke redenen. En vooral is de toepassing van het Groningse gas anders dan gas in het algemeen. Om dat andere gas te gebruiken zoals we het hier gebruiken zijn aanpassingen nodig om het om te zetten. Wat niet gratis is zeg maar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 11:57:52 #178
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200612666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sluit een accu aan op je hometrainer en hey presto, gratis energie.
Ikzelf ben nu net het enige waarvan ik denk "Wees zuinig met je energie jongen"
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 11:59:43 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200612707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:56 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Maar de hypothese is dat het onomkeerbaar is door mensen en daarmee een groot deel van het menselijk ras sowieso uitsterft.
Prima, gegeven mijn leeftijd is de kans klein dat ik daar persoonlijk last van ga hebben aangezien het een relatief traag proces is (traag voor mensen, dan wel te verstaan), mischien wat minder leuk voor mensen jonger dan 30.

Dus gooi er nog maar een gasbel tegenaan :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:00:32 #180
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200612730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gas hier gaat niet zozeer om klimaat/milieu, maar om verzakkingen die problemen veroorzaken. Daar hebben vele gewone burgers nogal last van.
Gas is een prima tussen oplossing, maar gas voor algemene energie en het gas uit Groningen zijn twee verschillende dingen (niet hetzelfde gas).
Dat men voor algemene energie liever niet ook nog eens afhankelijk is van bv Rusland naast de olie uit het midden oosten heeft andere redenen dan het klimaat.

Dat heeft stevige politieke redenen. En vooral is de toepassing van het Groningse gas anders dan gas in het algemeen. Om dat andere gas te gebruiken zoals we het hier gebruiken zijn aanpassingen nodig om het om te zetten. Wat niet gratis is zeg maar.
We zijn sowieso afhankelijk van Dutsland en Duitsland is afhankelijk van Rusland dus die onafhankelijkheid is bs. Beter springen we op de zelfde wagen als Duitsland en kopen Russisch gas
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:01:22 #181
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200612754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:21 schreef BeriBeri het volgende:
Andere planeten koelen ook af, of warmen op, ook de schuld van de mens zeker
Er is de ‘natuurlijke’ opwarming en afkoeling. En er is wat wij veroorzaken.
Echt, je hoeft enkel om je heen te kijken om de invloed te zien. Hoe kan je zo blind zijn en denken dat dat niets uitmaakt?

We zitten aantoonbaar in een extreme verandering. Waarbij het enkele dat vergelijkbaar is verklaard wordt met een catastrofale meteoriet inslag?
Dat is niet aan de orde nu. De mens veroorzaakt dit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:01:40 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200612761
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je ontkent de invloed van de mens erop. Iig grotendeels.
Dat maakt je een klimaatontkenner.
Deze ga ik onthouden voor als er weer eens een topic over criminaliteit en afkomst geopend wordt. Dan is het begrip "wegkijker" ook legitiem dus.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 10:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het grootste deel in de huidige tijd komt door ons. Dat is ronduit aangetoond.
Kijk vooral even naar "likelihood" en "confidence" (de definitie uitleg) icm "more then half" een eerdere post. En dan kom je weer op het punt dat het niet zwart wit is zoals ik oa stel. Maar goed, ik kan dit blijven uitleggen maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

quote:
Of je het nu over CO2 hebt, ontbossing of vele andere zaken. De mens is in deze tijd de grootste factor. En veroorzaakt een verandering die zo snel is dat die ongekend is in de geschiedenis van de aarde.
Jij weet best hoe ik over ontbossing icm de gewenste natuur en biomassa denk. ;)
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:04:40 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:05:09 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200612831
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, gegeven mijn leeftijd is de kans klein dat ik daar persoonlijk last van ga hebben aangezien het een relatief traag proces is (traag voor mensen, dan wel te verstaan), mischien wat minder leuk voor mensen jonger dan 30.

Dus gooi er nog maar een gasbel tegenaan :)
Die keuze kan je natuurlijk maken (als mensheid), maar dan moet je daar eerlijk over zijn. En daar ontbreekt het aan, dat is zo jammer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 12:05:09 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200612832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik mis nog een essentieel iets...
Ik wil niet persoonlijk worden dus ik ga hier niet op in :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:05:43 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200612840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik mis nog een essentieel iets...
Rauwe andijviestamppot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:06:43 #187
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200612860
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

We zijn sowieso afhankelijk van Dutsland en Duitsland is afhankelijk van Rusland dus die onafhankelijkheid is bs. Beter springen we op de zelfde wagen als Duitsland en kopen Russisch gas
Dat is een politieke beslissing. Heeft iig bar weinig met het klimaat probleem te maken.
Ik heb daar ook zo mijn ideeën over. Ageer enkel tegen de voorstelling dat het stoppen met het het winnen van Gronings gas een klimaat oplossing is.

Zelf geloof ik in meer wereldwijde samenwerking op het gebied van klimaat. Daarin zie ik oa Rusland niet als de vijand, maar als deel dat betrokken moet worden. Ik denk dat we het niet gaan redden als we niet meer samen gaan werken. Dat het teveel per land bekijken ervoor gaat zorgen dat het vele malen erger gaat worden dan noodzakelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 12:06:50 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200612863
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die keuze kan je natuurlijk maken (als mensheid), maar dan moet je daar eerlijk over zijn. En daar ontbreekt het aan, dat is zo jammer.
Yep. Maar goed, dit is zo'n onzinnige hypothese waar je alleen een theoretisch antwoord op kan geven, 160 landen die zo ongeveer 99% van de mensheid vertegenwoordigen zeggen precies het tegenovergestelde. Of ze daad bij woord voegen is echter een tweede.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:07:48 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:09:16 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 12:09:32 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200612925
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onbeperkte bevolkingsgroei kan ook niet.
90% van het menselijk ras sterft uit of onbeperkte groei. Je weet zeker dat er niet meer keuzes zijn dan dat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:11:16 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200612968
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Deze ga ik onthouden voor als er weer eens een topic over criminaliteit en afkomst geopend wordt. Dan is het begrip "wegkijker" ook legitiem dus.
[..]

Kijk vooral even naar "likelihood" en "confidence" (de definitie uitleg) icm "more then half" een eerdere post. En dan kom je weer op het punt dat het niet zwart wit is zoals ik oa stel. Maar goed, ik kan dit blijven uitleggen maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
[..]

Jij weet best hoe ik over ontbossing icm de gewenste natuur en biomassa denk. ;)
Dat laatste is waar. Denk dat we elkaar daar aardig in kunnen vinden, ik heb ook een broertje dood aan biomassa (anders dan zeer beperkt nog wat nuttigs doen met rest stromen).
Alhoewel we hier en daar anders denken over welke oplossingen het meeste hout snijden zijn we het wel eens over dat het verzwakken en vernietigen van biotopen moet stoppen.

Ik denk meer dan jou dat de mens het klimaat negatief beïnvloed, te snelle verandering veroorzaakt. Maar wij beiden vinden dat de biotopen zo gezond mogelijk moeten zijn om de verandering die plaats vindt op te vangen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:11:47 #193
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200612976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is een politieke beslissing. Heeft iig bar weinig met het klimaat probleem te maken.
Ik heb daar ook zo mijn ideeën over. Ageer enkel tegen de voorstelling dat het stoppen met het het winnen van Gronings gas een klimaat oplossing is.

Zelf geloof ik in meer wereldwijde samenwerking op het gebied van klimaat. Daarin zie ik oa Rusland niet als de vijand, maar als deel dat betrokken moet worden. Ik denk dat we het niet gaan redden als we niet meer samen gaan werken. Dat het teveel per land bekijken ervoor gaat zorgen dat het vele malen erger gaat worden dan noodzakelijk.
Jij bent daarover misschien hoopvol, ik niet. Het is ons ook niet gelukt om de honger in de wereld uit te bannen. Terwijl voedsel iets is waar geen tekort aan is. Kwestie van verdelen maar dat lukt zelfs niet
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:14:22 #194
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200613038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij bent daarover misschien hoopvol, ik niet. Het is ons ook niet gelukt om de honger in de wereld uit te bannen. Terwijl voedsel iets is waar geen tekort aan is. Kwestie van verdelen maar dat lukt zelfs niet
Ik ben minder hoopvol dan je denkt. Ik zie oplossingen, ik zie ze enkel niet gaan gebeuren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:18:45 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200613114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
90% van het menselijk ras sterft uit of onbeperkte groei. Je weet zeker dat er niet meer keuzes zijn dan dat?
Uiteindelijk zal er links- of rechtsom weer een natuurlijk evenwicht gaan ontstaan. Of dit nou over 1000 of 100.000 jaar is maar de grootte van de wereldbevolking zal denk ik dan eerder tegen de 2 miljard aanziten en zal zeker geen 20 miljard of meer zijn.
pi_200613188
Wil je dit oplossen dan zal je een balans moeten zien te vinden tussen de hoeveelheid mensen en het winnen (of de manieren van het winnen) van de grondstoffen om die mensen te voorzien in hun behoeften, en dan zodanig dat de mens niet verantwoordelijk gemaakt kan worden voor het opwarmen van de aarde.

Gewoon een wiskundige vergelijking........ met onnoemelijk veel variabelen.

Succes met het opstellen van die vergelijking (de variabelen) en het oplossen van de vergelijking.

Ik vermoed zomaar dat er geen enkele wetenschapper is die die vergelijking kan opmaken, laat staan oplossen.

Niet getreurd, dan lost de grootste wetenschapper onder ons (Moeder Aarde) dat zelf wel op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:29:25 #197
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200613341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal er links- of rechtsom weer een natuurlijk evenwicht gaan ontstaan. Of dit nou over 1000 of 100.000 jaar is maar de grootte van de wereldbevolking zal denk ik dan eerder tegen de 2 miljard aanziten en zal zeker geen 20 miljard of meer zijn.
De vraag is niet of dit gaat gebeuren, maar hoe.

De groei van de wereldbevolking is al op stagnatie en uiteindelijk krimp ingezet. De vraag is hoe komen we de periode door die nodig is dat te bewerkstelligen zonder enorme rampen?

Als we de klimaat problemen niet kunnen vertragen/verminderen hebben we geen tijd om de groei van de wereldbevolking te stoppen, laat staan te verminderen.
Nu al geeft het problemen, zelfs enkel op het gebied van migratie.

We moeten de klimaatproblematiek aanpakken zodat we tijd hebben om het probleem van overbevolking aan te pakken.
Anders gaat het kwaadschiks en daar gaat echt iedereen meer dan last van hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:39:58 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200613539
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De vraag is niet of dit gaat gebeuren, maar hoe.

De groei van de wereldbevolking is al op stagnatie en uiteindelijk krimp ingezet. De vraag is hoe komen we de periode door die nodig is dat te bewerkstelligen zonder enorme rampen?
Iig niet door het "Fit for 50" plan van Timmermans en ons allemaal aan een warmtepomp helpen... Daarbij zijn we als mensheid steeds beter in staat om ons te wapenen tegen "rampen", dat blijkt wel uit het aantal slachtoffers door natuurrampen.

quote:
Als we de klimaat problemen niet kunnen vertragen/verminderen hebben we geen tijd om de groei van de wereldbevolking te stoppen, laat staan te verminderen.
Nu al geeft het problemen, zelfs enkel op het gebied van migratie.

We moeten de klimaatproblematiek aanpakken zodat we tijd hebben om het probleem van overbevolking aan te pakken.
Anders gaat het kwaadschiks en daar gaat echt iedereen meer dan last van hebben.
Het klimaat is ook geen direct werkende aan/uit schakelaar.
pi_200613842
Overigens is er ook gewoon 100% consensus over antropogene klimaatverandering *G*

https://qz.com/1069298/th(...)tter_impression=true

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2021 12:57:42 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 13:53:49 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200615021
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:57 schreef babylon het volgende:
Overigens is er ook gewoon 100% consensus over antropogene klimaatverandering *G*

https://qz.com/1069298/th(...)tter_impression=true
Ja heel leuk hoor die consensus onder klimaatwetenschappers, maar ik ga toch veel liever af op wat de experts hier op fok ervan denken :{w .
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')