abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:30:41 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200605039
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:31 schreef Rambolin het volgende:
Duitse wielerfunctionaris vliegt uit de bocht met racistische uitspraak

Patrick Moster heeft zichzelf tijdens de olympische tijdrit bij de mannen ernstig in verlegenheid gebracht. De Duitse sportdirecteur moedigde zijn pupil Nikias Arndt op bedenkelijke wijze aan.

"Haal ze in, die kamelendrijvers", was tijdens de race duidelijk hoorbaar op de Duitse zender ARD. Daarmee doelde Moster op de voor Arndt gestarte Algerijn Azzedine Lagab en de Eritreeër Amanuel Ghebreigzabhier.

De commentator van dienst veroordeelde de racistische uitglijder meteen. Na afloop van de tijdrit bood Moster zijn excuses aan.

Spijt
"Ik heb in het heetst van de strijd de verkeerde woorden gebruikt om Nikias Arndt aan te moedigen. Het spijt mij zeer en ik bied hierbij mijn oprechte verontschuldigingen aan. Ik wilde niemand in diskrediet brengen."

Het Duitse Olympische Comité heeft aangekondigd in gesprek te gaan met Moster. Of zijn uitspraken gevolgen hebben, is nog niet duidelijk.

Het is niet het eerste incident bij de Duitsers tijdens deze Olympische Spelen. Bij het judo kreeg Martyna Trajdos voor haar partij tegen de Hongaarse Szofi Özbas een paar klappen in het gezicht van haar trainer Claudiu Pusa.

Voor Trajdos een normale gang van zaken, maar voor de internationale judofederatie was de actie van Pusa een reden voor een officiële waarschuwing.


https://nos.nl/tokyo2020/(...)acistische-uitspraak
Is dit nu ook al racistisch? :')
En dan dat gezeik over een paar tikken in het gezicht om iemand op te peppen voor de fight :') Wat een jank wereld is dit aan het worden
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:31:32 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200605053
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:27 schreef Bluesdude het volgende:
Die coach moet op de vingers getikt worden door de wielerbond en een olympisch comité
Het is beledigend, is ook zo bedoeld, mensen ervaren het als beledigend
Daar kiezen ze zelf voor
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:33:08 #28
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200605071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ja, er heerst helaas een Woke- cultuur. 15 jaar geleden kwam je hier zonder problemen mee weg. Ook dat van Ron Jans slaat nergens op. Als er spelers moeite mee hadden, vraag een gesprek aan.
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200605087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Daar kiezen ze zelf voor
Mensen die beledigen die kiezen daarvoor. inderdaad
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:34:19 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200605092
Nou nou nou wat een leed is hier mensen aangedaan!!!!
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:45:15 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200605255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen die beledigen die kiezen daarvoor. inderdaad
Van je een keer beledigd voelen ga je echt niet dood hoor.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:49:13 #32
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_200605329
Ja, het is een tikkeltje racistisch. Niet handig om dat te roepen onder oog van tientallen camera’s. Maar ik kan me voorstellen dat je iets wil roepen als coach om je renner extra agressief en hongerig naar het verslaan van de anderen te krijgen. Mr. Nice Guy is lang niet altijd de winnaar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_200605330
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Van jezelf een keer beledigd voelen ga je echt niet dood hoor.
Klopt.... je gaat ook niet dood van uitglijden of een bananenschil (uitzonderingen daargelaten)
Maar dat is sick excuus om bananenschillen op straat te gooien of dat te doen uit minachting voor mensen.
Je leeft niet alleen. Houd rekening met anderen. Bewaar de goede sfeer en ga niet ruzie zoeken oa
pi_200605352
Had ook kunnen zeggen bootvluchtelingen of hekklimmers
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:57:45 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200605454
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:49 schreef Andromache het volgende:
Ja, het is een tikkeltje racistisch. Niet handig om dat te roepen onder oog van tientallen camera’s. Maar ik kan me voorstellen dat je iets wil roepen als coach om je renner extra agressief en hongerig naar het verslaan van de anderen te krijgen. Mr. Nice Guy is lang niet altijd de winnaar.
Wat is er racistisch aan?
pi_200605760
'racistisch' _O-
  woensdag 28 juli 2021 @ 23:52:40 #37
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_200605938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:57 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat is er racistisch aan?
Het gaat dan in ieder geval de Eritreër aan, hij is van het negroïde ras. Praten over 'het zijn kamelendrijvers' wekt een beeld op van een onderontwikkelde agrarische/nomadische maatschappij. Ten opzichte van de Duitse dan.

In het kader van toeristisch kamelenrijden is het dan weer een ander verhaal misschien maar daar leek de coach niet op te doelen. Het leek erop dat hij de Algerijn en de Eritreër negatief weg wilde zetten. Bij wijze van coaching in het heetst van de strijd kan ik me heel goed voorstellen dat dat effectief kan zijn. Alleen de gevolgen als dat naar buiten komt stroken nou niet echt met de Olympische gedachte.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_200606074
Werd laatst varkenshouder genoemd. Voel me tot het bot beledigd.
  donderdag 29 juli 2021 @ 04:24:34 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200607254
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 23:52 schreef Andromache het volgende:

[..]

Het gaat dan in ieder geval de Eritreër aan, hij is van het negroïde ras. Praten over 'het zijn kamelendrijvers' wekt een beeld op van een onderontwikkelde agrarische/nomadische maatschappij. Ten opzichte van de Duitse dan.

In het kader van toeristisch kamelenrijden is het dan weer een ander verhaal misschien maar daar leek de coach niet op te doelen. Het leek erop dat hij de Algerijn en de Eritreër negatief weg wilde zetten. Bij wijze van coaching in het heetst van de strijd kan ik me heel goed voorstellen dat dat effectief kan zijn. Alleen de gevolgen als dat naar buiten komt stroken nou niet echt met de Olympische gedachte.
Are you fucking kidding me!!! 8)7
Iemand van het negroide ras (zeg je uit pc niet neger? :') ) krijgt een extra layer of protection? Waarom is dat? Zie je mensen met een donkere huid als iets wat extra bescherming nodig heeft?
Te triest voor woorden dat je zelf niet inziet hoe racistisch dat is

Als een Algerijn kamelendrijver wordt genoemd is dat niet anders dan dat een Fransman stokbrood vreter genoemd wordt. Alles wat je daar verder bij verzint of aan ophangt is je eigen fantasie en invulling en op het moment dat, dat inhoudt dat mensen met een kleurtje anders behandelt moeten worden is dat knap denigrerend richting die mensen. Die mindset lijkt me meer van een racistisch denken getuigen dan watvoor benaming dan ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 29-07-2021 04:38:07 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 05:20:48 #40
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200607570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt.... je gaat ook niet dood van uitglijden of een bananenschil (uitzonderingen daargelaten)
Maar dat is sick excuus om bananenschillen op straat te gooien of dat te doen uit minachting voor mensen.
Je leeft niet alleen. Houd rekening met anderen. Bewaar de goede sfeer en ga niet ruzie zoeken oa
Moeten we dan de hele stand up / cabaret wereld maar gaan verbieden want daar worden aan de lopende band mensen op de hak genomen? Dat levert ook altijd wel wat mensen op die zich beledigd menen te moeten voelen.
Ik zal echt niet bij elke banaan die ik eet de schil op straat gooien maar zo nu en dan omdat het lachen is om iemand te zien uitglijden moet kunnen hoor.
Ik ben verder oprecht benieuwd of je bijvoorbeeld vindt dat een Sylvana of een Gloria Wekker moet stoppen met blanken witte mensen te noemen omdat er mensen zijn die zich daardoor beledigd voelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 29-07-2021 05:26:08 ]
pi_200607968
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 04:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Are you fucking kidding me!!! 8)7
Iemand van het negroide ras (zeg je uit pc niet neger? :') ) krijgt een extra layer of protection? Waarom is dat? Zie je mensen met een donkere huid als iets wat extra bescherming nodig heeft?
Te triest voor woorden dat je zelf niet inziet hoe racistisch dat is

Als een Algerijn kamelendrijver wordt genoemd is dat niet anders dan dat een Fransman stokbrood vreter genoemd wordt. Alles wat je daar verder bij verzint of aan ophangt is je eigen fantasie en invulling en op het moment dat, dat inhoudt dat mensen met een kleurtje anders behandelt moeten worden is dat knap denigrerend richting die mensen. Die mindset lijkt me meer van een racistisch denken getuigen dan watvoor benaming dan ook.
Daarbij komen ze uit Eritrea massaal hier, omdat ze oh zo ontwikkeld zijn daar.

Grappen maken of het benoemen van hoe het is, is blijkbaar racisme.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 06:45:29 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200608108
Dit is alleen geen grap en waarschijnlijk ook niet hoe het is

De man ziet Afrikaanse vlaggetjes en denkt, kamelendrijvers!

Tja ... Moet hij niet doen maar je moet ook niet overal een camera willen plaatsen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:12:16 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200608226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 06:45 schreef sp3c het volgende:
Dit is alleen geen grap en waarschijnlijk ook niet hoe het is

De man ziet Afrikaanse vlaggetjes en denkt, kamelendrijvers!

Tja ... Moet hij niet doen maar je moet ook niet overal een camera willen plaatsen hoor
Maar volgens de hier gevolgde denkwijze is dan Italianen spaghettivreters noemen racistisch is. Ik denk dat we dan toch wel een heel eind afgedreven zijn. Het komische is dat een Italiaanse chinees en een Italiaanse neger dan tot hetzelfde ras zouden behoren. Dan heb ik het er nog niet over als deze mensen ook nog een dubbele nationaliteit zouden bezitten dus laten we ons even voorstellen dat ze ook nog beiden oorspronkelijk uit bijvoorbeeld Marokko komen. Ik weet niet hoe ver we deze onzin door gaan drijven maar het wordt knap belachelijk

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 29-07-2021 07:22:37 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:21:44 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200608269
Sow, en dan is 'goedpraten' één van de favoriete woordjes van het gros van de gebruikers hier in dit topic. Iets over een balk en een splinter _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:27:23 #45
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200608290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:21 schreef Dven het volgende:
Sow, en dan is 'goedpraten' één van de favoriete woordjes van het gros van de gebruikers hier in dit topic. Iets over een balk en een splinter _O-
Ach schei toch uit halve koperdief :')
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:38:50 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200608360
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach schei toch uit halve koperdief :')
Goed zo knul, loop maar voor de waarheid weg. Daar ben je goed in _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juli 2021 @ 07:40:47 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200608383
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Goed zo knul, loop maar voor de waarheid weg. Daar ben je goed in _O_
En wat is die waarheid?
Dat ik nu als blanke Nederlander een andere blanke Nederlander racistisch bejegen?
  donderdag 29 juli 2021 @ 08:24:50 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200608712
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

En wat is die waarheid?
Dat ik nu als blanke Nederlander een andere blanke Nederlander racistisch bejegen?
Dat je voor iedere waarheid wegloopt wanneer het niet volledig in jouw straatje past. Iemand kan jou nog een oen noemen en je bent al aan het wenen over gescheld en wat nog meer. Vervolgens ludiek iemand een 'halve koperdief' noemen of het prima vinden dat professionals met nota bene een voorbeeldfunctie een ander uitmaken voor wat dan ook, dat is dan blijkbaar een heel ander verhaal.

Weet je hoe men dat noemt? Hypocriet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:14:48 #49
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_200609313
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 04:24 schreef the-eye het volgende:

[..]


Als een Algerijn kamelendrijver wordt genoemd is dat niet anders dan dat een Fransman stokbrood vreter genoemd wordt.
tut tut tut, even rustig aan doen. De Algerijn kan het opvatten als discriminatie en de Eritreër als racisme. Of misschien nog beter: groepsbelediging van Afrikanen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_200609453
Ik vraag me in de basis al af waarom een gevierd renner uit de supreme blanke Europese wielrenschool zulke forse aanmoedigingen nodig zou hebben om deelnemers uit landen die nu niet bepaald bekend staan om hun uitblinken in deze tak van sport in te halen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')