abonnement Unibet Coolblue
pi_200683458
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op je pik getrapt omdat je op je fouten werd gewezen?
Nee hoor, daarom gaf ik SnertMetCoco meteen gelijk. Jouw domme gehak daarentegen heeft niemand wat aan.
pi_200683529
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee hoor, daarom gaf ik SnertMetCoco meteen gelijk. Jouw domme gehak daarentegen heeft niemand wat aan.
Eh, nee. Je reageerde op Tijger_m met foutieve info, SnertMetChoco corrigeerde je en hoewel je toegaf dat je reactie niet klopte kon je het toch niet over je hart krijgen om Tijger_m gelijk te geven maar ging je verder met, om je eigen woorden te gebruiken, je domme gehak waar niemand wat aan heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 01-08-2021 21:36:09 ]
pi_200685562
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Eh, nee. Je reageerde op Tijger_m met foutieve info, SnertMetChoco corrigeerde je en hoewel je toegaf dat je reactie niet klopte kon je het toch niet over je hart krijgen om Tijger_m gelijk te geven maar ging je verder met, om je eigen woorden te gebruiken, je domme gehak waar niemand wat aan heeft.
Tijger_m claimde dat de VS qua vaccinatiegraad 'zwaar achter ligt' en dat is simpelweg onwaar. Dat zou best op den duur het geval kunnen zijn maar nu niet. Zoals de correcte cijfers van Snert aangeven is het op dit moment zeer close en zijn vergelijkingen dan ook gewoon op z'n plaats.

Dit hele gezeik had voorkomen kunnen worden, denk de volgende keer wat dieper na voor je er zo onnodig met gestrekt been in gaat.
pi_200685593
Dus dan maar weer terug on-topic. Blijkbaar zijn een aantal andere users het ook oneens met al die hoegenaamde experts die steeds in die tweets van @Kijkertje voorbij komen. Tjonge, dat dat kan :o
pi_200685728
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
Dus dan maar weer terug on-topic. Blijkbaar zijn een aantal andere users het ook oneens met al die hoegenaamde experts die steeds in die tweets van @:Kijkertje voorbij komen. Tjonge, dat dat kan :o
Ik denk dat er over heel veel van mening verschilt wordt. Maar het meeste wordt wel begrepen. Waar we het wel (bijna) allemaal over eens zijn is dat Trump een debiel was en dat de republikeinen momenteel heel gevaarlijk en ondemocratisch bezig zijn.
Dat betekent niet dat daarmee alle conservatieve standpunten onzin zijn. Alleen dat deze op dit moment een stuk minder belangrijk zijn.

Dat is jammer, zodra de republikeinen deze dictatoriale neigingen laten varen kan daar weer over gediscussieerd worden.

Bill Maher had wel een leuke monoloog over de woke-onzin van tegenwoordig. Ik denk dat jij die wel leuk vindt. Dat is toch een democraat in hart en nieren. Ik denk dat de meeste democraten er wel zo in staan. Zo monolithisch als de Republikeinen zijn democraten over het algemeen niet.

pi_200685754
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tijger_m claimde dat de VS qua vaccinatiegraad 'zwaar achter ligt' en dat is simpelweg onwaar. Dat zou best op den duur het geval kunnen zijn maar nu niet. Zoals de correcte cijfers van Snert aangeven is het op dit moment zeer close en zijn vergelijkingen dan ook gewoon op z'n plaats.

Die stelling klopt gewoon. In de cijfers van SnertMetChoco worden de meest actuele cijfers van de VS (31-7) vergeleken met de cijfers van bijna een week oud (25-7) van Nederland, terwijl het vaccineren in de VS al een maand lang vrijwel op zijn gat ligt en in Nederland nog op volle oorlogssterkte loopt.
Zelfs in die cijfers liep Nederland een kleine week geleden wat betreft het aantal volledig gevaccineerden al bijna 1,5 procentpunt voor op de VS (en dan voor de VS dus de cijfers van gisteren) en wat betreft het aantal geheel plus gedeeltelijk gevaccineerden bijna 12 procentpunt.
Dus ja, VS ligt inmiddels qua vaccinatiegraad gewoon zwaar achter op Nederland en die achterstand loopt alleen maar verder op.
  zondag 1 augustus 2021 @ 23:44:11 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_200685779
DeathSantis is lekker bezig. Geef me nog meer van dat Freedumb.

twitter


twitter


twitter


Gelukkig zijn het vooral ongevaccineerde Republikeinen die de pijp uitgaan, maar wel lullig voor de kinderen en de gevaccineerden die met andere kwalen niet meer in het ziekenhuis geholpen kunnen worden.

(Even omgerekend, bij onze piek in april 2020 lagen er ongeveer 4400 mensen in het ziekenhuis, naar rato van Florida's inwoneraantal zou dat 5400 bedden zijn, maar er liggen bij hun dus twee keer zoveel mensen in het ziekenhuis nu als bij ons op de piek)

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 01-08-2021 23:53:27 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200686016
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:39 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik denk dat er over heel veel van mening verschilt wordt. Maar het meeste wordt wel begrepen. Waar we het wel (bijna) allemaal over eens zijn is dat Trump een debiel was en dat de republikeinen momenteel heel gevaarlijk en ondemocratisch bezig zijn.
Dat betekent niet dat daarmee alle conservatieve standpunten onzin zijn. Alleen dat deze op dit moment een stuk minder belangrijk zijn.

Dat is jammer, zodra de republikeinen deze dictatoriale neigingen laten varen kan daar weer over gediscussieerd worden.
Ik zie het andersom, de coronamaatregelen zijn de meest dictatoriale maatregelen die in hele lange tijd zijn opgelegd en de Democraten laten het volledig afweten wat betreft verzet er tegen. De meeste Republikeinen verzetten zich er tegen zonder al te zuivere motieven maar alsnog is dat beter. Uit Democratische hoek komt bijna niets, zij laten zich vrijwel compleet regeren door de CDC en het is natuurlijk prima dat je wetenschappelijk advies in wint maar daarmee begin je als politicus pas. Trump was absurd anti-wetenschappelijk dus BIden komt er gewoon mee weg als hij zegt 'trust the science'. Het probleem met dat statement is dat wetenschappers geen politici zijn. Als we iets geleerd hebben in deze pandemie is dat wetenschappers (en dan vooral virologen) heel ver weg van de politiek gehouden moeten worden. Wetenschappers leven in de wereld van modellen en grote cijfers en dat is absoluut nodig, maar dat is niet vergelijkbaar met de inrichting van een complexe samenleving

Al dat gezeik over Florida en kinderen met mondkapjes opzadelen is complete tijdverspilling. Er moeten gewoon nog vele miljoenen Amerikane overgehaald worden om een vaccin te halen, dat is de enige oplossing om uit de crisis te komen. Daar moet alle focus op zijn. Geef geld aan staten om gouverneurs over te halen alleen maar over vaccins te praten. Er zijn volgens mij meer dan genoeg federale hulpmiddelen die ingezet kunnen worden. En ik weet dat Republikeinen daar een broertje dood aan hebben, maar zet ze maar voor het blok. Geloven ze nou dat die vaccins werken ja of nee?
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 00:40:26 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200686115
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik zie het andersom, de coronamaatregelen zijn de meest dictatoriale maatregelen die in hele lange tijd zijn opgelegd en de Democraten laten het volledig afweten wat betreft verzet er tegen. De meeste Republikeinen verzetten zich er tegen zonder al te zuivere motieven maar alsnog is dat beter. Uit Democratische hoek komt bijna niets, zij laten zich vrijwel compleet regeren door de CDC en het is natuurlijk prima dat je wetenschappelijk advies in wint maar daarmee begin je als politicus pas. Trump was absurd anti-wetenschappelijk dus BIden komt er gewoon mee weg als hij zegt 'trust the science'. Het probleem met dat statement is dat wetenschappers geen politici zijn. Als we iets geleerd hebben in deze pandemie is dat wetenschappers (en dan vooral virologen) heel ver weg van de politiek gehouden moeten worden. Wetenschappers leven in de wereld van modellen en grote cijfers en dat is absoluut nodig, maar dat is niet vergelijkbaar met de inrichting van een complexe samenleving

Al dat gezeik over Florida en kinderen met mondkapjes opzadelen is complete tijdverspilling. Er moeten gewoon nog vele miljoenen Amerikane overgehaald worden om een vaccin te halen, dat is de enige oplossing om uit de crisis te komen. Daar moet alle focus op zijn. Geef geld aan staten om gouverneurs over te halen alleen maar over vaccins te praten. Er zijn volgens mij meer dan genoeg federale hulpmiddelen die ingezet kunnen worden. En ik weet dat Republikeinen daar een broertje dood aan hebben, maar zet ze maar voor het blok. Geloven ze nou dat die vaccins werken ja of nee?
Ja, mooi verhaal maar zoals al eerder vastgesteld, de Republikeinse Staten willen niet horen en moeten nu voelen, alles is beschikbaar maar ze hebben er een politiek issue van gemaakt en nu zitten ze in de hoek waar de klappen vallen door hun eigen toedoen.

En de ironie van jouw statement over een complexe maatschappij kan ik niet hard genoeg om lachen, de wetenschappers weten er niks van maar je verwacht wel dat mensen die dat roepen vaccins gaan promoten of nemen? Wat een statement _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijger_m op 02-08-2021 00:47:58 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200686137
Ik ben het eens dat er vol op het vaccin moet worden gegaan, maar tot die tijd zie ik het liefst toch nog zoveel mogelijk mondkapjes.

Heb zelf 2 Pfizer prikken gehad en ben nooit gestopt met mondkapjes, maar heb ook nog steeds mensen om me heen die in risicogroepen vallen ondanks dat ze volledig gevaccineerd zijn.

Een familielid is ongeveer full Florida man gegaan wat betreft het vaccin, maar wil wel bij mensen op bezoek komen. Sorry hoor, maar nee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_200686211
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, mooi verhaal maar zoals al eerder vastgesteld, de Republikeinse Staten willen niet horen en moeten nu voelen, alles is beschikbaar maar ze hebben er een politiek issue van gemaakt en nu zitten ze in de hoek waar de klappen vallen door hun eigen toedoen.
Daarom zeg ik ook, ga met die gouverneurs in gesprek. Zet druk, zet middelen in. Het is vrij simpel, iedere persoon die overgehaald kan worden om alsnog een vaccin te halen is flinke winst. Daar kan best wel een paar miljard extra voor uitgetrokken worden. Dat politieke tribalisme heeft niemand wat aan.

quote:
En de ironie van jouw statement over een complexe maatschappij kan ik niet hard genoeg om lachen, de wetenschappers weten er niks van
Dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de VS niet voor niets een constitutionele republiek is en geen technocratie.
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 00:58:45 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200686231
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook, ga met die gouverneurs in gesprek. Zet druk, zet middelen in. Het is vrij simpel, iedere persoon die overgehaald kan worden om alsnog een vaccin te halen is flinke winst. Daar kan best wel een paar miljard extra voor uitgetrokken worden. Dat politieke tribalisme heeft niemand wat aan.
[..]

Dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de VS niet voor niets een constitutionele republiek is en geen technocratie.
Je snap het niet, he? Als je wetenschap willens en wetens verdacht maakt en wegzet en alles politiek motiveert en probeert te invalideren dan heeft dat ook een directe weerslag op vaccinatie bereidheid met een vaccin wat van de wetenschap afkomt en wat wetenschappers aanbevelen.

En dat heeft geen fuck met de regeringsvorm van de VS te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200686240
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:44 schreef OMG het volgende:
Ik ben het eens dat er vol op het vaccin moet worden gegaan, maar tot die tijd zie ik het liefst toch nog zoveel mogelijk mondkapjes.
Je snapt toch hopelijk wel dat dat tweede het eerste tegenwerkt? De CDC roept nu ook op dat mensen die al gevaccineerd zijn weer kapjes zouden moeten dragen op bepaalde plekken. Wat denk je dat zoiets doet met mensen die twijfelden? Heel veel mensen nemen een vaccin om dan eindelijk eens van al het gezeik af te zijn. Dat mag je een slechte reden vinden maar dat is compleet oninteressant, het vaccin werkt ook net zo goed bij iemand die het alleen maar om egoistische redenen doet.
pi_200686249
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je snap het niet, he? Als je wetenschap willens en wetens verdacht maakt en wegzet en alles politiek motiveert en probeert te invalideren dan heeft dat ook een directe weerslag op vaccinatie bereidheid met een vaccin wat van de wetenschap afkomt en wat wetenschappers aanbevelen.
Je moet echt even wat beter opletten. Dit is precies waarom ik zeg dat juist die gouverneurs nu vol op het vaccin orgel moeten. Desnoods met federale druk en/of ondersteuning. Ik ben niet geinteresseerd in je tribale geneuzel de hele tijd.
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 01:04:13 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200686253
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je moet echt even wat beter opletten. Dit is precies waarom ik zeg dat juist die gouverneurs nu vol op het vaccin orgel moeten. Desnoods met federale druk en/of ondersteuning. Ik ben niet geinteresseerd in je tribale geneuzel de hele tijd.
Nu weet ik weer waarom ik jou negeerde in discussies.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200686282
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat dat tweede het eerste tegenwerkt? De CDC roept nu ook op dat mensen die al gevaccineerd zijn weer kapjes zouden moeten dragen op bepaalde plekken. Wat denk je dat zoiets doet met mensen die twijfelden? Heel veel mensen nemen een vaccin om dan eindelijk eens van al het gezeik af te zijn. Dat mag je een slechte reden vinden maar dat is compleet oninteressant, het vaccin werkt ook net zo goed bij iemand die het alleen maar om egoistische redenen doet.
Zie niet echt hoe het tegen zou werken. De aangehaalde persoon in kwestie is er 1 in de categorie "ik weet niet wat de effecten op lange duur zijn". Nou ja, ik wel, de zoveelste variant, met het zoveelste mask mandate dat weer wordt ingevoerd omdat jokers als dat het vertikken een vaccin te halen.

Tot die tijd dat soort figuren maar zonder mondkapjes onder de rest van de gevaccineerde bevolking rond laten lopen? En dat soort lui, zoals ik zelf, dan plots zonder het te weten een covid variant bij iemand in een risicogroep afgeven? Nee, dank je.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_200686290
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:11 schreef OMG het volgende:

[..]

Zie niet echt hoe het tegen zou werken. De aangehaalde persoon in kwestie is er 1 in de categorie "ik weet niet wat de effecten op lange duur zijn". Nou ja, ik wel, de zoveelste variant, met het zoveelste mask mandate dat weer wordt ingevoerd omdat jokers als dat het vertikken een vaccin te halen.

Denk je echt dat dit soort taal helpt om mensen te overtuigen om een vaccin te halen? Vind je dat überhaupt belangrijk?
pi_200686334
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Denk je echt dat dit soort taal helpt om mensen te overtuigen om een vaccin te halen? Vind je dat überhaupt belangrijk?
Vind ik dat belangrijk? Ja, ik zou het prettig vinden als mensen in m'n directe omgeving niet in het ziekenhuis belanden vanwege indirect or direct contact met dat soort figuren.

Maar goed, iedereen die het vaccin niet wil en er kapot aan gaat, be my guest, m'n sympathie is al een tijdje op, blijf alleen uit m'n buurt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_200686335
Eeeehhh het CDC mag geen mondkapjes aanraden onder gevaccineerden (omdat ze dat op dit moment nodig vinden) omdat het verkeerd valt? :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 2 augustus 2021 @ 02:10:40 #145
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200686463
quote:
81s.gif Op maandag 2 augustus 2021 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
Eeeehhh het CDC mag geen mondkapjes aanraden onder gevaccineerden (omdat ze dat op dit moment nodig vinden) omdat het verkeerd valt? :')
Dat hele gedoe over het politiceren van vaccins, mondkapjes is ronduit debiel te noemen. In de VS wordt je dagelijks bestookt met allerlei medische ads. In die ads die gemiddeld een minuut duren zie je 10 seconden happy people het medicijn aanprijzen, gevolgd door 50 seconden een narrator die de nadelige effecten van het medicijn opsommen en dat je vooral je dokter moet raadplegen. Commercie staat in de VS vér boven de de kunde van doktoren die tenminste 8 jaar heeft moeten studeren. Vertrouwen in medische wetenschap is vervangen door vertrouwen in een product. De Amerikanen hebben in het Coronavaccin net zo weinig vertrouwen dan aan elk andere meuk die ze via de tv aangesmeerd krijgen. En als je bij je favoriete tv kanaal geen duidelijke uitleg krijgt, dan krijg je vanzelf antivaxxers.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 2 augustus 2021 @ 02:19:38 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200686503
twitter


Zelfde pagina.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200686610
Bij CPAC gingen ze helemaal uit hun dak omdat het beoogde vaccinatiepercentage niet gehaald werd :')

twitter


Bij Fox News is er al maanden mmv Republikeinse Congresleden een intensieve anti-mondkapjes/maatregelen en anti-vaccin campagne aan de gang, Trump zelf heeft het anti-mondkapjes sentiment gecultiveerd door het te politiseren. Hij heeft tot nu toe geen enkele overtuigende poging gedaan om zijn aanhang te overtuigen van het nut van vaccinaties. En dan zijn er nog een aantal Republikeinse gouverneurs die het helemaal bont gemaakt hebben door hun (wan)beleid.

Maar het ligt aan de Democraten hoor want zij hebben bijna niets gedaan, alleen maar het advies van wetenschappers serieus genomen :X

En gouverneurs onder druk zetten is de oplossing? Die gouverneurs die erop stonden dat de regering zich vooral niet met het COVID-beleid van de Staten moet bemoeien? Dat valt vast goed! :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 02-08-2021 06:31:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200687080
Nog zo'n pareltje. Gov Abbott (Texas) gemisbruikt COVID om immigranten terug te sturen. Daarbij mag ieder verdacht voertuig aangehouden worden :')

twitter


DOJ klaagt hem aan:

twitter


quote:
The U.S. Justice Department sued Texas Governor Greg Abbott on Friday, seeking to block an executive order that restricts the transport of migrants through the state and authorizes state troopers to pull over vehicles suspected of doing so.

In a lawsuit filed in El Paso federal court, the Justice Department said Abbott's order, which he said was aimed at preventing migrants from potentially spreading the coronavirus, illegally infringes upon the federal government's jurisdiction over immigration matters.

The order, which Abbott signed on Wednesday, permits only "law enforcement officials" to provide ground transport for migrants detained for illegally crossing the southern border. It also gives the state's public safety department the authority to stop any vehicle suspected of carrying migrants and send it back to its point of origin.

The order would interfere with the U.S. government's ability to transport migrants between facilities, including unaccompanied children, according to the lawsuit. The government regularly employs contractors and other non-law enforcement personnel to transfer migrants.

Texas has become a battleground on immigration as Republicans and supporters of former President Donald Trump push back against Biden's efforts to relax the restrictionist policies of his predecessor. Republicans want to galvanize opposition to Biden's immigration policies to mobilize voters ahead of the 2022 congressional elections.

The Republican governor said the order was aimed at curbing the spread of the coronavirus, citing a "dramatic rise in COVID-19 cases" among migrants. read more

There is no clear evidence that migrants are primarily responsible for an increase in coronavirus cases in the state. Texas, where about 44% of residents are fully vaccinated, has seen cases surge by more than 200% in the last two weeks.

The lawsuit made good on a threat issued on Thursday by U.S. Attorney General Merrick Garland, who urged Abbott to rescind the order immediately.

In response to the lawsuit, Abbott said the Biden administration had created a "constitutional crisis" between the federal government and the state of Texas.

"This stems from the Biden administration's refusal to enforce immigration laws and allow illegal immigrants with COVID-19 to enter our country," he said.
En natuurlijk wel (net als DeSantis) vaccinatie- en mondkapjesplicht verbieden :')

quote:
In an executive order issued on Thursday, Gov. Greg Abbott, the Republican governor of the nation's second-largest state, prohibited local governments and state agencies from mandating vaccines, saying that protection against the virus should be a matter of personal responsibility, not forced by a government edict.

The order also reinforced his prior directive prohibiting local officials from requiring face masks, despite growing calls from city leaders for greater flexibility to reverse the renewed spread of Covid.
Misschien moet Biden hem maar eens onder druk zetten om vaccinaties te promoten :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 02-08-2021 05:09:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200687459
De tekst is er nu ook :lijstje:

twitter


Artikel over de inzet van Biden om de infrastructure deal te realiseren:

twitter


[ Bericht 39% gewijzigd door Kijkertje op 02-08-2021 05:54:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200687931
Eviction moratorium is niet verlengd, komen er tien miljoen mensen op straat te staan of zal het meevallen?
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')