abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:35:43 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200578970
https://www.hln.be/buiten(...)d-naar-bed~a059e2a3/

Deurwaarder dwong Nederlandse vrouwen jarenlang tot seks: "Huis kwijt of met die engerd naar bed”

Het Openbaar Ministerie wil een deurwaarder actief in Nederlands Limburg zes jaar de cel in gaat omdat hij zich sinds 2002 in natura zou hebben laten betalen. Drie slachtoffers voelden zich zo onder druk gezet, dat ze seks met hem hadden. “Ik dreigde mijn huis kwijt te raken of moest met die engerd naar bed.”



Hans K. (69) uit het Nederlandse Mechelen nabij Maastricht was van 2002 tot 2016 de vrees van veel vrouwen met schulden in de regio Maastricht en Sittard. En niet alleen omdat hij nog openstaande rekeningen kwam innen, blijkt uit de verklaringen van meerdere vrouwen in de rechtbank van Roermond.

Hans K. stond de afgelopen jaren bij hen voor de deur met een dagvaardingen en polste daarna ‘hoe ruimdenkend’ ze waren. Hij opperde dan dat een vriend tegen betaling wel seks wilde hebben. Dat kon de vrouwen helpen bij het afbetalen van hun schulden. Later bleek dat het K. zelf was, die met de vrouwen in bed wilde belanden.

Niet alle vrouwen vonden het erg om seks met de deurwaarder te hebben, blijkt uit het dossier. Sommigen stelden het zelf voor om de gerechtskosten kwijt te schelden. Maar de drie vrouwen die aangifte deden van verkrachting, vonden het verschrikkelijk. Een van hen had zich net ontworsteld uit de prostitutie in een seksclub, verbleef enkele maanden in een blijf-van-mijn-lijfhuis en had nog een klein kindje. “Ik had geen keus. Hij dreigde met de politie en de slotenmaker te komen, of ik moest met die engerd naar bed. Hij zei dat hij mij wilde helpen, maar voor mij voelde het als chantage en afpersing.”

Een andere vrouw verklaarde hoe ze maar moeilijk van hem los kon komen, nadat ze twee keer seks met hem had gehad en daarna weigerde nog langer seksafspraken te maken. ‘Ik vind het heel erg dat je me niet meer wil horen of zien. Daarom heb ik je konijn gegijzeld’, schreef hij haar in een sms-bericht.

Vrouwen voelden zich emotioneel gevangen. Sommigen hielden de gordijnen dicht als ze hem verwachtten, maar dan kwam K. doodleuk via de achterdeur binnen. Een andere vrouw vertelt dat ze nog altijd angst heeft als de deurbel gaat en dat ze zich rot schrikt als er een zwarte Mercedes door de straat rijdt, de auto van de verdachte waarin hij altijd rondreed met een Jack Russel op de passagiersstoel.

Opnames
De verhalen over de oneerbare voorstellen van Hans K. deden al jaren de ronde in de regio. Ook op het kantoor waar Hans K. werkte, waren ze de hoogte. Meerdere vrouwen hadden daar al eens hun beklag gedaan over zijn werkwijze. Één vrouw werd door collega’s zelfs geadviseerd er een tuchtzaak van te maken, maar toen ze dat deed en K. daarvan op de hoogte raakte, kreeg hij de vrouw zo ver de zaak in te trekken.

Een andere vrouw probeerde Hans K. te chanteren. Ze had een geluidsopname gemaakt van het gesprek waarin Hans K. met haar tot een seksafspraak wilde komen. De vrouw dreigde daarmee naar de pers te stappen, maar Hans K. stapte daarop zelf naar de politie om aangifte te doen. De vrouw zat enkele dagen vast op het bureau wegens chantage.

Pas in 2017 werd Hans K. ontmaskerd in een tv-uitzending van Alberto Stegeman, waar uit heimelijk opgenomen videobeelden bleek hoe hij een vrouw probeerde te verleiden seks met hem te hebben. Uiteindelijk meldden zich 24 vrouwen bij de politie die verklaarden door K. met oneerbare voorstellen te zijn benaderd. Acht deden aangifte, drie wegens verkrachting.

Privétijd
Hans K. gaf toe dat hij met sommige cliënten ook seks had, maar bestreed dat hij iets oneerbaars deed. “Ik was wel van de seks, ja. Dat kan toch? Sommige vrouwen deden zelf een voorstel, ik heb het ook vaak gedaan. En als het klikte, dan deed ik dat. Maar ik heb het altijd netjes gedaan en nooit iemand gedwongen.”

Volgens Hans K. maakte hij nooit seksafspraakjes onder werktijd. Hij ging altijd langs in zijn pauze. “In privétijd”, zoals Hans K. dat zelf noemt . Dat hij met veel vrouwen in contact kwam door zijn werk als deurwaarder, en dat sommige slachtoffers dat zien als machtsmisbruik, lijkt niet tot hem door te dringen, bleek toen de rechter hem er voor de zoveelste keer naar vroeg. “Ik heb nooit gedwongen of gedreigd. Als vrouwen er niet op ingingen, vertrok ik weer.”

“Waarom ging u niet naar een seksclub?’’ wilde een van de rechters weten. Maar dat vond K. niets. “Daar ben je de zoveelste. Dat wilde ik niet. Ik had liever een eigen vriendinnetje.”
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:39:18 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200579019
quote:
Sommigen hielden de gordijnen dicht als ze hem verwachtten, maar dan kwam K. doodleuk via de achterdeur binnen.
Hij was ook slotenmaker die de achterdeur kon ontgrendelen :?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:41:42 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200579052
quote:
Een andere vrouw probeerde Hans K. te chanteren. Ze had een geluidsopname gemaakt van het gesprek waarin Hans K. met haar tot een seksafspraak wilde komen. De vrouw dreigde daarmee naar de pers te stappen, maar Hans K. stapte daarop zelf naar de politie om aangifte te doen. De vrouw zat enkele dagen vast op het bureau wegens chantage.
Raar dat de politie verder niets doet met de geluidsopname waaruit blijkt dat hij strafbaar gedrag vertoont
pi_200579116
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Raar dat de politie verder niets doet met de geluidsopname waaruit blijkt dat hij strafbaar gedrag vertoont
Is dat niet een kwestie van verkeerd verkregen bewijsstukken en derhalve niet bruikbaar in de rechtszaak?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200579118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Raar dat de politie verder niets doet met de geluidsopname waaruit blijkt dat hij strafbaar gedrag vertoont
_O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_200579124
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Raar dat de politie verder niets doet met de geluidsopname waaruit blijkt dat hij strafbaar gedrag vertoont
Ze hebben haar vastgehouden!
pi_200579175
Dit klinkt als een Don & Ad format.
pi_200579201
Dit is volgens mij oud nieuws. Ik heb het een keer op tv gezien.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:54:47 #9
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200579220
Een deurwaarder handelt in opdracht van iemand die geld wil hebben. Als hij de desbetreffende dames afperst, wil de opdrachtgever nog steeds geld.of een ontruimde woning. Ik ben erg benieuwd hoe de deurwaarder de opdrachtgevers tevreden stelde, hoeveel hem dat kostte en of hij voor datzelfde geld, of wellicht goedkoper niet beter naar dames had kunnen gaan die van betaalde seks hun beroep maakten.

edit: De laatste vraag is beantwoord, maar de prijs die hij aan de opdrachtgevers moest betalen is jog onbekend.
Non possumus non loqui
  dinsdag 27 juli 2021 @ 18:08:27 #10
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_200579422
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit klinkt als een Don & Ad format.
Die fietsopa-acteur had hier ook wel een glansrol in kunnen vervullen.



WAT? NO MUNNIE?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 juli 2021 @ 18:11:18 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200579461
What!? No munny!?

Damn, net te laat.
pi_200579631
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Opnames
De verhalen over de oneerbare voorstellen van Hans K. deden al jaren de ronde in de regio. Ook op het kantoor waar Hans K. werkte, waren ze de hoogte. Meerdere vrouwen hadden daar al eens hun beklag gedaan over zijn werkwijze. Één vrouw werd door collega’s zelfs geadviseerd er een tuchtzaak van te maken, maar toen ze dat deed en K. daarvan op de hoogte raakte, kreeg hij de vrouw zo ver de zaak in te trekken.
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de werkgever niet ingrijpt. Er zijn mensen om minder ontslagen.
pi_200579685
pi_200579686
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de werkgever niet ingrijpt. Er zijn mensen om minder ontslagen.
Inderdaad, echt schandalig. Dat iemand het verzoek ‘ineens’ weer intrekt is ook juist een reden om er nog eens goed naar te kijken.

Misbruik maken van kwetsbare personen is gewoon smerig. Juist van een deurwaarder mag je verwachten dat ze geen misbruik maken.
pi_200580017
quote:
Een andere vrouw verklaarde hoe ze maar moeilijk van hem los kon komen, nadat ze twee keer seks met hem had gehad en daarna weigerde nog langer seksafspraken te maken. "Ik vind het heel erg dat je me niet meer wil horen of zien. Daarom heb ik je konijn gegijzeld", schreef hij haar in een sms-bericht.
_O-
pi_200580242


Triest dat zo'n achterlijke misbruik maakt van kwetsbare vrouwen. Hopelijk verkrachten ze de beste man goed in de reet in de bajes. Als ik met iemand geen medelijden heb..
U MAD?
pi_200580315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:15 schreef de_boswachter het volgende:

Triest dat zo'n achterlijke misbruik maakt van kwetsbare vrouwen. Hopelijk verkrachten ze de beste man goed in de reet in de bajes. Als ik met iemand geen medelijden heb..
Hans K. gaat die mannen vragen of ze soms schulden hebben...
pi_200580340
Smerige vent die deurwaarder maar de reacties van victimblamers hier zijn net zo smerig.
pi_200580349
quote:
de auto van de verdachte waarin hij altijd rondreed met een Jack Russel op de passagiersstoel.
En waar liet hij de doggo als hij lag te ketsen, in de auto met de raampjes dicht zeker.
pi_200580360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is volgens mij oud nieuws. Ik heb het een keer op tv gezien.
Dat ging over Dion Graus.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:31:50 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200580439
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:24 schreef Fugue het volgende:

[..]

En waar liet hij de doggo als hij lag te ketsen, in de auto met de raampjes dicht zeker.
Misschien mocht het hondje ook even :X
Ik ben inmiddels overleden
pi_200580491
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:23 schreef Fugue het volgende:
Smerige vent die deurwaarder maar de reacties van victimblamers hier zijn net zo smerig.
Ja want die arme vrouwtjes zijn zo zielig en lagen totaal niet zelf met hun benen uit elkaar de hoer te spelen :')
pi_200580502
Misbruik maken van de vaak onmogelijke situatie van schulden hebben.

Sowieso is dat hele systeem om bijv van een schuld af te komen, vele malen duurder qua kostenplaatje dan de schuld zelf.

Vieze vent met z’n “ze wilde het zelf”, een paar wel zoals ik het begrijp, maar de meeste overduidelijk niet.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:43:51 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200580586
Pfff gaat wel ver hoor dit. Zo'n konijn raakt helemaal van slag wanneer je hem zomaar verplaatst :{ . Volgende keer even informatie bij Dion Graus inwinnen? Die heeft immers ervaring met vrouwen hoereren dieren.
Huilen dan.
pi_200580603
Laakbaar, zeer laakbaar.

Maar als ik dan zie dat je bij een overval en een gewelddadig verkrachting wegkomt met 3 jaar, weliswaar met tbs, dus hij zal wel verminderd toerekeningsvatbaar zijn geweest. Dat is dan ook nog een halfjaar langer dan het OM heeft geëist. https://www.omroepflevola(...)nbegeleid-tbs-verlof

Dat ben je bij een strafzaak waarbij er geen sprake van een overval of geweld wel het gevoel voor een redelijke verhouding kwijt.
pi_200580746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:35 schreef PS. het volgende:

[..]

Ja want die arme vrouwtjes zijn zo zielig en lagen totaal niet zelf met hun benen uit elkaar de hoer te spelen :')
De hoer spelen of met je kind je huis uit gezet worden. Echt een keuze die je daar maakt ja.
pi_200580806
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:55 schreef Fugue het volgende:

[..]

De hoer spelen of met je kind je huis uit gezet worden. Echt een keuze die je daar maakt ja.
Of denken de schulden en woononzekerheid achter je te kunnen laten door eenmalig met iemand bed te gaan. Door alle schuldenstress kunnen mensen zich aan zo'n irreëel sprankje hoop gaan vastklampen, maar is in mijn ogen niet vrijwillig te noemen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200580823
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:28 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wanhopige mensen die er alles voor over hebben om weer stressvrij te kunnen leven in een ongelijkwaardige situatie qua autoriteit doen het zelf ja? :')
Er is nu enorme krapte op de woningmarkt. Als iemand er nu voor kies om dan maar met een makelaar van bil te gaan, om iets te bereiken dan doen ze dat zelf ja.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:02:24 #29
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200580839
Een Jack Russell op de passagiersstoel? Een echte deurwaarder heeft een Dobermann. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dobermann?wprov=sfla1
Non possumus non loqui
pi_200580853
Dit is volgens mij een oud verhaal. Die kerel is toch allang geroyeerd als deurwaarder?
pi_200580860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er is nu enorme krapte op de woningmarkt. Als iemand er nu voor kies om dan maar met een makelaar van bil te gaan, om iets te bereiken dan doen ze dat zelf ja.
Dat is toch niet te vergelijken met een deurwaarder..
pi_200580886
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er is nu enorme krapte op de woningmarkt. Als iemand er nu voor kies om dan maar met een makelaar van bil te gaan, om iets te bereiken dan doen ze dat zelf ja.
Dat is een totaal andere situatie, dan ligt het initiatief bij, in dit geval dan, bij de vrouw.
Hoewel hoe realistisch is dat? De verkopers bepalen de prijs, niet de makelaar behalve zo veel mogelijk en niet zo min mogelijk. (Maw dan zal je met de verkoper naar bed moeten gaan :+)

Hier staan de vrouwen in kwestie met de rug tegen de muur en krijgen ze ook nog eens de leugen voorgeschoteld dat met hem naar bed gaan betekent dat je geen zorgen hoeft te maken.
Dubbel bedrog dus.
pi_200580906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er is nu enorme krapte op de woningmarkt. Als iemand er nu voor kies om dan maar met een makelaar van bil te gaan, om iets te bereiken dan doen ze dat zelf ja.
Een deurwaarder is geen makelaar.
pi_200580934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

De verkopers bepalen de prijs, niet de makelaar behalve zo veel mogelijk en niet zo min mogelijk. (Maw dan zal je met de verkoper naar bed moeten gaan :+)
De makelaar bepaalt wel welke bieding hij doorgeeft aan de verkopende partij, en welke niet hè.
pi_200580973
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident, maar alsnog is het een keuze.
Die dachten, ff de hoer uithangen, en ik kan weer verder.
Wat een ongelooflijk domme comments zeg. Je snapt toch wel dat de afhankelijkheid van iemand nogal verschilt bij een deurwaarder tov een makelaar!?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:17:05 #36
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200581051
Walgelijk figuur.

Hoewel die hele schuld branche en alles daaromheen gewoon verrot is.
pi_200581079
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Sorry hoor maar (stress over) schulden en woononzekerheid hebben is gewoon een keuze.
Oh ja.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200581091
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk domme comments zeg. Je snapt toch wel dat de afhankelijkheid van iemand nogal verschilt bij een deurwaarder tov een makelaar!?
Dat snap ik. Maar dan nog kiezende vrouwen er zelf voor de hoer te spelen.
Vast niet alle vrouwen met schulden zijn hier op ingegaan.

Begrijp me niet verkeerd, gedrag van de deurwaarder is volledig laakbaar en wordt wat mij betreft hard aangepakt, maar we moeten nu niet net doen of die vrouwen er niet zelf voor kozen.
pi_200581097
quote:
Sommigen hielden de gordijnen dicht als ze hem verwachtten, maar dan kwam K. doodleuk via de achterdeur binnen
Looool
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_200581140
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:19 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hoe krijg je het uit je toetsenbord
Vertel eens wat er niet aan klopt?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:25:39 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200581192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Soms wel, maar ook vaak genoeg niet. Faillissement, arbeidsongeschiktheid, een scheiding. De meeste mensen overkomt het niet maar het is ook echt niet zo dat het alleen ‘sukkels’ overkomt.
Ik was niet helemaal serieus.

Is gewoon schaamteloos misbruik maken van de benarde positie waarin mensen zich bevinden.
Huilen dan.
pi_200581213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vertel eens wat er niet aan klopt?
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:55 schreef Fugue het volgende:

[..]

De hoer spelen of met je kind je huis uit gezet worden. Echt een keuze die je daar maakt ja.
Als jij niet begrijpt waarom die moeder deze keuze maakte ben je geen haar beter dan de deurwaarder uit het artikel.
pi_200581239
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:27 schreef Fugue het volgende:

[..]


[..]

Als jij niet begrijpt waarom die moeder deze keuze maakte ben je geen haar beter dan de deurwaarder uit het artikel.
Kijk eens aan, we zijn het toch eens after all. 🙂


Je laatste opmerking vind ik nogal misplaatst overigens, maar laat ik voor jouw rekening.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2021 20:31:43 ]
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 20:29:15 #44
236264 crew  capricia
pi_200581244
Zes jaar geëist. Voor jaren lange verkrachting van diverse kwetsbare vrouwen.
Wouw.
Dit had wmb het dubbele moeten zijn. Wat een figuur. :X
Definitely not CIA
pi_200581659
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kijk eens aan, we zijn het toch eens after all. 🙂

Je laatste opmerking vind ik nogal misplaatst overigens, maar laat ik voor jouw rekening.
Het verschil is een keuze kunnen maken, je makelaar verhaal en een keus moeten maken, de deurwaarder.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:54:49 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200581758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het verschil is een keuze kunnen maken, je makelaar verhaal en een keus moeten maken, de deurwaarder.
Dat ben ik met je eens.
Ik stel enkel dat het een keuze is.

Ik snap de wanhoop wel, daarom moeten ze deze deurwaarder ook hard aanpakken zoals ik eerder al aangaf in dit topic, maar het blijft een keuze. Er zullen genoeg vrouwen geweest zijn die een andere keuze gemaakt hebben.
pi_200582130
Maarehh, ff advocaat van de duivel.


Als je als crimineel naar iemand met schulden gaat, een douanier bijvoorbeeld, om een oogje dicht te knijpen voor een geldbedrag, kan de douanier zich daar dan ook achter verschuilen bij een rechter? Hij wordt anders misschien ook zijn huis uit gezet. Was dus niet vrijwillig.


Overigens vind ik die deurwaarder een viespeuk, onprofessioneel en totaal ongeschikt. En had hij moeten weten dat die vrouwen het deden uit wanhoop (dus ze deden het met tegenzin, dus zou je toch in de verkrachtingshoek kunnen zetten)


Misschien zijn er wel 1000en vrouwen die nog steeds heel blij zijn met de uitweg die ze hebben gehad? Maakt die uitzonderingen niet goed uiteraard, maar vind het toch wel een moeilijke zaak hoor. Niet zo klaar als een klontje als sommige hier beweren.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_200582187
Seks hoort gewoon nooit met tegenzin te gaan, dat is ook duidelijk toch?


Meneer had kunnen weten dat het met tegenzin was, en dat maakt het fout.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_200582236
Schulden hebben. :')
2.
pi_200582497
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:13 schreef Filosoofert het volgende:
Maarehh, ff advocaat van de duivel.


Als je als crimineel naar iemand met schulden gaat, een douanier bijvoorbeeld, om een oogje dicht te knijpen voor een geldbedrag, kan de douanier zich daar dan ook achter verschuilen bij een rechter? Hij wordt anders misschien ook zijn huis uit gezet. Was dus niet vrijwillig.


Overigens vind ik die deurwaarder een viespeuk, onprofessioneel en totaal ongeschikt. En had hij moeten weten dat die vrouwen het deden uit wanhoop (dus ze deden het met tegenzin, dus zou je toch in de verkrachtingshoek kunnen zetten)


Misschien zijn er wel 1000en vrouwen die nog steeds heel blij zijn met de uitweg die ze hebben gehad? Maakt die uitzonderingen niet goed uiteraard, maar vind het toch wel een moeilijke zaak hoor. Niet zo klaar als een klontje als sommige hier beweren.
Het verschil tussen een crimineel die misbruik maakt en een deurwaarder is natuurlijk dat de bevoegdheden van de deurwaarder wettelijk geregeld zijn. Daar mag je dus van verwachten dat hij of zij geen misbruik maakt van kwetsbare personen.
pi_200582593
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
Ik stel enkel dat het een keuze is.

Ik snap de wanhoop wel, daarom moeten ze deze deurwaarder ook hard aanpakken zoals ik eerder al aangaf in dit topic, maar het blijft een keuze. Er zullen genoeg vrouwen geweest zijn die een andere keuze gemaakt hebben.
Als een potige meneer jou op straat beetpakt en een pistool tegen je slaap drukt en vervolgens om je portemonnee vraagt, dan heb je ook een keuze om wel of niet je portemonnee te geven.

En hoewel je een keuze hebt, is dit natuurlijk geen echte keuze. Je leven zal je immers veel meer waard zijn dan je portemonnee.
pi_200582856
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als een potige meneer jou op straat beetpakt en een pistool tegen je slaap drukt en vervolgens om je portemonnee vraagt, dan heb je ook een keuze om wel of niet je portemonnee te geven.

En hoewel je een keuze hebt, is dit natuurlijk geen echte keuze. Je leven zal je immers veel meer waard zijn dan je portemonnee.
Rare vergelijking, maar als ik hem even doortrek, mijn eer is me meer waard dan mijn woning.
pi_200582877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Rare vergelijking, maar als ik hem even doortrek, mijn eer is me meer waard dan mijn woning.
Dit is precies de rare vergelijking die jij maakt.

Is een keuze nog een keuze als hij onder dwang gemaakt wordt?
pi_200582921
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is precies de rare vergelijking die jij maakt.

Is een keuze nog een keuze als hij onder dwang gemaakt wordt?
Als ik keuze moet maken tussen verkracht of neergeschoten worden is de keuze voor mij eenvoudig, eer is belangrijker.
pi_200582955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als ik keuze moet maken tussen verkracht of neergeschoten worden is de keuze voor mij eenvoudig, eer is belangrijker.
Leuk voor je kind.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 21:57:55 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200582969
Hans K. is gefingeerd. Eigenlijk heet hij Hakim B.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200582976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als ik keuze moet maken tussen verkracht of neergeschoten worden is de keuze voor mij eenvoudig, eer is belangrijker.
Dat is geen keuze. Kiezen tussen twee dingen die je niet wilt is namelijk niet altijd een keuze. Dat snap je toch wel?
West-Melanesia
pi_200582990
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:57 schreef Dven het volgende:
Hans K. is gefingeerd. Eigenlijk heet hij Hakim B.
Vanuit zijn islamitische cultuur begreep hij er niets van. Je kunt nog beter doodgeschoten worden dan verkracht, aldus Hakim.
pi_200583017
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:57 schreef Fugue het volgende:

[..]

Leuk voor je kind.
Kind wordt niet onder schot gehouden, nu ga je 2 voorbeelden (die toch al mank gaan) door elkaar halen.

Maar als je jullie filosofie dus volgt, zeg je dus bijna dat vrouwen die huis uitgezet worden haast per definitie tot prostitutie gedwongen worden.

Want wat als het gewoon een legit deurwaarder was die op last van een grote huurachterstand moet ontruimen tenzij dat er binnen een aantal dagen bedrag x betaald wordt. Enige manier waar op die vrouw snel geld kan verdienen is haar lichaam verkopen kan je dan zeggen. (Aan iemand anders dan de deurwaarder in dat geval)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2021 22:03:22 ]
pi_200583065
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kind wordt niet onder schot gehouden, nu ga je 2 voorbeelden (die toch al mank gaan) door elkaar halen.

Maar als je jullie filosofie dus volgt, zeg je dus bijna dat vrouwen die huis uitgezet worden haastiger definitie tot prostitutie gedwongen worden.

Want wat als het gewoon een legit deurwaarder was die op last van een grote huurachterstand moet ontruimen tenzij dat er binnen een aantal dagen bedrag x betaald wordt. Enige manier waar op die vrouw snel geld kan verdienen is haar lichaam verkopen kan je dan zeggen. (Aan iemand anders dan de deurwaarder in dat geval)
Het ging hier over moeders die anders met kinderen uit huis gezet worden.

En het voorbeeld over doodschieten, als je als ouder doodgeschoten wordt, blijft het kind zonder ouder achter.
pi_200583115
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het ging hier over moeders die anders met kinderen uit huis gezet worden.

En het voorbeeld over doodschieten, als je als ouder doodgeschoten wordt, blijft het kind zonder ouder achter.
Ga je ook nog op 2e deel reageren.
Zijn vrouwen die hun huis uitgezet worden door bijvoorbeeld een huurschuld, per definitie veroordeeld tot prostitutie en hebben ze daar geen keuze in?
pi_200583212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ga je ook nog op 2e deel reageren.
Zijn vrouwen die hun huis uitgezet worden door bijvoorbeeld een huurschuld, per definitie veroordeeld tot prostitutie en hebben ze daar geen keuze in?
Prostitutie levert geld op. Maar lost nog niet meteen de huurachterstand op. Die kan nog wel eens veel groter zijn dan het afwerken van één klant.
pi_200583218
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:57 schreef Dven het volgende:
Hans K. is gefingeerd. Eigenlijk heet hij Hakim B.
Bedenk je dit als grap of?
Vakman pur sang
pi_200583261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Prostitutie levert geld op. Maar lost nog niet meteen de huurachterstand op. Die kan nog wel eens veel groter zijn dan het afwerken van één klant.
Ja, dus? Zijn ze gedwongen langere tijd hun lichaam te verkopen?
pi_200583301
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, dus? Zijn ze gedwongen langere tijd hun lichaam te verkopen?
Nee. Ik weet ook niet welke kant jij op wil. Dit is gewoon een viespeuk die mensen onder druk zet om seks mee te hebben.
pi_200583334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:12 schreef luxerobots het volgende:

. Dit is gewoon een viespeuk die mensen onder druk zet om seks mee te hebben.
Dat zijn we het allemaal wel over eens volgens mij.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 22:21:52 #68
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200583511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hij was ook slotenmaker die de achterdeur kon ontgrendelen :?
Er zijn nog zat dorpen waar de hele dag de achterdeur open staat of op zijn minst niet op slot is. Ik heb de achterdeur ook alleen 'nachts op slot moet ik zeggen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200583551
Gewoon misbruik maken. Er is maar 1 dader en dat is die deurwaarder. Die vrouwen zijn allemaal slachtoffer. Alleen als je vrouwen minderwaardig vind leg je de schuld bij hen
West-Melanesia
  woensdag 28 juli 2021 @ 01:37:50 #70
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_200585201
quote:
met een Jack Russel op de passagiersstoel.
Dat verklaart vrijwel alles.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_200585402
Sorry maar die had ik vermoord en opgeruimd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200589040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:16 schreef Filosoofert het volgende:
Seks hoort gewoon nooit met tegenzin te gaan, dat is ook duidelijk toch?

Meneer had kunnen weten dat het met tegenzin was, en dat maakt het fout.
Sowieso is meneer deurwaarder. Deurwaarders dienen enige professionaliteit te betrachten.
pi_200589209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar dan nog kiezende vrouwen er zelf voor de hoer te spelen.
Vast niet alle vrouwen met schulden zijn hier op ingegaan.

Begrijp me niet verkeerd, gedrag van de deurwaarder is volledig laakbaar en wordt wat mij betreft hard aangepakt, maar we moeten nu niet net doen of die vrouwen er niet zelf voor kozen.
Ja en niet iedereen reageert zo achterlijk als jij op dit bericht. Zouden mensen soms verschillen van elkaar. Hebben we zo onze eigen demonen.
pi_200589467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sowieso is meneer deurwaarder. Deurwaarders dienen enige professionaliteit te betrachten.
Dat sowieso. Zij hebben een door de wet verkregen machtspositie. Daar misbruik van maken zou erg zwaar moeten wegen.
Ik vind de strafeis dan ook best laag eigenlijk.
pi_200589671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat sowieso. Zij hebben een door de wet verkregen machtspositie. Daar misbruik van maken zou erg zwaar moeten wegen.
Ik vind de strafeis dan ook best laag eigenlijk.
Ja. Hij heeft dan wel geen geweld gebruikt, maar toch... Gaat om een flink aantal misbruikzaken.
pi_200589774
Effe serieus we kunnen wel die vrouwtjes zielig vinden enzo, maar wat is het verschil als ik van de manager hier onderbetaald krijg of ergens anders mag verkassen?

Je kan ook je mond openen ipv je benen
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200590405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Rare vergelijking, maar als ik hem even doortrek, mijn eer is me meer waard dan mijn woning.
Doorgaans is het eerste wat men verliest na het verliezen van de woning, de eer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200590439
quote:
16s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:03 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Effe serieus we kunnen wel die vrouwtjes zielig vinden enzo, maar wat is het verschil als ik van de manager hier onderbetaald krijg of ergens anders mag verkassen?

Je kan ook je mond openen ipv je benen
Op je werk kun je ander werk zoeken. Bij de deurwaarder zul je toch moeten betalen om te voorkomen dat er beslag wordt gelegd of je kiet wordt geveild.
pi_200590666
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bedenk je dit als grap of?
is een grap
pi_200592217
Ik vond het shokking om te lezen dan een vrouw heeft geprobeerd met bewijs op band/beeld naar de politie te gaan en vervolgens werd vastgezet en het label 'chantage' erop werd geplakt.
Pas toen de tv-detective ermee aan de slag ging, kwam er voldoende bewijs.
pi_200592330
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:36 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vond het shokking om te lezen dan een vrouw heeft geprobeerd met bewijs op band/beeld naar de politie te gaan en vervolgens werd vastgezet en het label 'chantage' erop werd geplakt.
Pas toen de tv-detective ermee aan de slag ging, kwam er voldoende bewijs.
Misschien was het bewijs heel slap. Anders is het wel shocking ja.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200592353
quote:
“Waarom ging u niet naar een seksclub?’’ wilde een van de rechters weten. Maar dat vond K. niets. “Daar ben je de zoveelste. Dat wilde ik niet. Ik had liever een eigen vriendinnetje.”
:')
pi_200592367
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:36 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vond het shokking om te lezen dan een vrouw heeft geprobeerd met bewijs op band/beeld naar de politie te gaan en vervolgens werd vastgezet en het label 'chantage' erop werd geplakt.
Pas toen de tv-detective ermee aan de slag ging, kwam er voldoende bewijs.
Nee, ze chanteerde hem ermee. Ze zou naar de pers stappen.
pi_200592698
Wel goed format voor porno: schuldige huurders en de geile deurwaarder 'die hen helpen kan op één voorwaarde'.
Eens kijken
  woensdag 28 juli 2021 @ 11:00:12 #85
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200592986
quote:
16s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:03 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Effe serieus we kunnen wel die vrouwtjes zielig vinden enzo, maar wat is het verschil als ik van de manager hier onderbetaald krijg of ergens anders mag verkassen?

Je kan ook je mond openen ipv je benen
Wat ongelofelijk rare vergelijking.

Machtspositie misbruiken om vrouwen in nood seksueel uit te buiten (en hierbij ook gebruik maken van de vrouwen onder druk zetten, etc.) is toch niet te vergelijken met onderbetaling?

Onderbetaling (beneden het minimumloon) is tevens ook strafbaar. Maar het is verder niet echt vergelijkbaar, heeft ook 0 meerwaarde om te proberen het te vergelijken.
Krekker is de bom!
pi_200593033
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, ze chanteerde hem ermee. Ze zou naar de pers stappen.
Ik las het anders ergens anders. Ze was naar de politie gegaan, maar die deurwaarder ook en die kreeg het voordeel van de twijfel bij de politie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 11:03:55 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_200593061
Een beetje een zijspoor maar er mag ook wel eens gekeken worden naar (gerechts) deurwaarders en de regelgeving daaromtrent.


Het is een complete industrie geworden waar veel geld in om gaat en waar het vaak om mensen gaat die zelf niet (meer) in staat zijn om goed voor zichzelf te zorgen. Bizar hoe een bedrag soms wel tien keer over de kop kan gaan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_200593191
'Een andere vrouw probeerde K. zelf te ontmaskeren. Ze had een geluidsopname gemaakt van het gesprek waarin K. met haar tot een seksafspraak wilde komen. De vrouw dreigde daarmee naar de pers te stappen, maar K. stapte daarop zelf naar de politie om aangifte te doen. De vrouw zat enkele dagen vast op het bureau wegens chantage.'
https://www.ad.nl/binnenl(...)d-naar-bed~a059e2a3/

Dit is toch vreemd te noemen. Die man gaat naar de politie, maar dan kan zij toch haar verhaal meteen doen? Hoezo wordt zij dan beschuldigd van chantage? Waarom liet de politie het daarbij?
  woensdag 28 juli 2021 @ 11:14:07 #89
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200593345
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:23 schreef Fugue het volgende:
Smerige vent die deurwaarder maar de reacties van victimblamers hier zijn net zo smerig.
Na ja als ik het de OP lees zijn er zelfs geweest die het aan hem voorstelde van de tig vrouwen zijn er maar 3 geweest die er mee naar de politie wilde stappen...

Ja die vent is smerig maar de manier waarop sommige hun schuld, vrijwillig, wilde aflossen heb ik ook zo m'n vraagtekens bij.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 28 juli 2021 @ 11:18:23 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200593418
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Na ja als ik het de OP lees zijn er zelfs geweest die het aan hem voorstelde van de tig vrouwen zijn er maar 3 geweest die er mee naar de politie wilde stappen...

Ja die vent is smerig maar de manier waarop sommige hun schuld, vrijwillig, wilde aflossen heb ik ook zo m'n vraagtekens bij.
Dat er vrouwen zijn die het zelf voorstelden wil niet zeggen dat alle vrouwen het zelf voorstelden. De ene vrouw is de andere niet.

Los daarvan zou hij gezien zijn functie nooit op dergelijke verzoeken mogen ingaan, ook niet wanneer het van de vrouw zou komen. Net als dat een leraar geen seks zou mogen hebben met een (meerderjarige) leerling, wat als ik me niet vergis ontucht is.
Krekker is de bom!
pi_200593441
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat er vrouwen zijn die het zelf voorstelden wil niet zeggen dat alle vrouwen het zelf voorstelden. De ene vrouw is de andere niet.

Los daarvan zou hij gezien zijn functie nooit op dergelijke verzoeken mogen ingaan, ook niet wanneer het van de vrouw zou komen. Net als dat een leraar geen seks zou mogen hebben met een (meerderjarige) leerling, wat als ik me niet vergis ontucht is.
Dit dus.

Nog even los van dat het "zelf voorstellen" een uitspraak is van hem. Vraag is dus maar wat daar van waar is en hoe dat dan precies is gegaan. Wellicht gooide meneer zelf een balletje op.
pi_200593454
Onderstaand artikel vind ik beter. Heb een stuk gequote.

https://www.metronieuws.n(...)-rekeningen-betalen/

De vrouwen waarbij K. aanklopte, zaten soms tot hun nek in de schulden. Maar hij kon dat wel ‘oplossen’. Als ze seks met hem hadden voor geld, konden ze weer hun rekeningen betalen. Hij schold dan niet de schulden kwijt, maar met het geld dat ze kregen door seks met K. te hebben, hadden ze weer wat ‘ademruimte’.

Sommige van de vrouwen die hij benaderde, hadden kinderen, en gingen daarom overstag. Rechtbankverslaggever Saskia Belleman tekent een getuigenis van een van de slachtoffers op: „Een gebroken vrouw die niet wist hoe ze voor zichzelf en haar 2 kinderen moest zorgen, kreeg van Hans K. te horen dat ze binnen 2 weken moest betalen. Hij bezocht haar meermalen om te vragen of zij zijn ‘vriendinnetje’ wilde zijn. Dan zou hij het regelen.”

Juist omdat de vrouw kinderen had, besloot ze mee te gaan in het voorstel van K. „Ze voelde zich machteloos en kon geen kant op. ‘Ja’ zeggen zou betekenen dat ze zich machteloos zou voelen, maar de rekeningen zouden worden betaald.” Volgens de Officier van Justitie wist K. precies wat de angst van elke moeder is, en hij „speelde die kaart feilloos uit”.

En het bleef niet bij vrouwen die zélf schulden hadden, zegt de Officier van Justitie. Ook wanneer een man schulden had, gaf hij diens partner de optie seks met hem te hebben. Volgens Justitie zei K. tegen haar dat hij ook haar spullen zou innemen als ze geen seks met hem had.

Ook wist K. wie zijn slachtoffers waren. Kwetsbare vrouwen, zonder vangnet, vrouwen die te maken hebben gehad met scheidingen, huiselijk geweld, of vrouwen met kleine kinderen. Zo trok een vrouw bij haar ouders in, nadat ze was mishandeld door haar partner. De seksdeurwaarder zei tegen haar dat hij ook de spullen van haar ouders zou innemen als ze geen seks met hem had.
pi_200593526
En dan die collega's op zijn kantoor die op de hoogte waren.
Van 2002 tot 2016, hoe is het mogelijk dat zoiets zo lang kan doorgaan.
pi_200593655
twitter


twitter


twitter


twitter
pi_200593689
Je ziet hier het mannetje even voor de deur staan, niet bepaald een adonis inderdaad.
pi_200593694
quote:
Deze man leeft in z'n eigen wereld. Hij ziet zijn manier van werken als "op een sociale manier deurwaarder spelen", heeft het over "zijn vriendinnetjes" en over die vrouwen "lekker verwennen".
pi_200593725
pi_200593734
Ik zou ook graag in natura betalen geen probleem hoor, maar het moet wel ten alle tijden een vrije keuze zijn,

In dit geval is het gewoon misbruik en een vorm van afpersing
pi_200593827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:33 schreef LanaMyst het volgende:
Ik zou ook graag in natura betalen geen probleem hoor, maar het moet wel ten alle tijden een vrije keuze zijn,

In dit geval is het gewoon misbruik en een vorm van afpersing
Dan zet je toch ergens 'n advertentie waarin je jezelf aanbiedt voor seks tegen betaling. Kan elke vrouw bedenken. Daar heeft ze de deurwaarder niet voor nodig.
pi_200593904
‘Ik vind het heel erg dat je me niet meer wil horen of zien. Daarom heb ik je konijn gegijzeld’, schreef hij haar in een sms-bericht.

:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')