abonnement Unibet Coolblue
pi_200618127
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:33 schreef Repentless het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Maar vader is een veroordeelde afperser waarin hij met zwaar geweld dreigde, stroomstoot- en vuurwapens in bezit had (inclusief geluiddemper) en verdacht is van witwassen en onbehoorlijk bestuur in een faillissementszaak. En dat slechts twee jaar geleden.

Dat staat dan wellicht los van deze mishandelingszaak, maar natuurlijk wel compleet haaks op de voor velen uiterst onnatuurlijke manier waarop hij zich profileert hierin aangezien het zijn bloedeigen dochter is. Als je een geweldloze burger bent is het al curieus, maar dat zou nog kunnen als je echt deze denkbeelden hebt. Maar met deze voorgeschiedenis is het ronduit bizar dat je zo'n extreme barmhartigheid tentoonspreidt.
Toch slim man. Gewoon de schone schijn ophouden, terwijl een nachtelijk bezoek bij deze "boyz" al in de planning staat.
pi_200618218
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Is het verhaal van de mishandeling van Frédérique ook twijfelachtig dan?
Ik vind dat er wel ineens wat twijfels zijn ontstaan inderdaad. Als haar vader ineens een veroordeeld crimineel blijkt te zijn te zelf heeft gedreigd de kinderen van degene die hij afperste iets aan te doen en nu volop de media aandacht zoekt tast dat de geloofwaardigheid van het verhaal wel aan. Lees ook vooral dat stuk van GeenStijl zou ik zeggen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:46:30 #103
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200618307
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik snap niet helemaal hoe het verhaal dan steeds vreemder wordt. Het eigenlijke verhaal is de mishandeling van het meisje. Ik snap het nut niet helemaal van dat die hele doopcel van die vader gelicht wordt.
Misschien is dat meisje wel mishandeld omdat paps nog wat rekeningen open had staan. Hij was er zelf ook niet vies van om anderen te bedreigen en daar hun kinderen bij te betrekken. Dat kan ook tegen je gaan werken; dan pakken ze jouw kind.

Goed dat dit even wordt uitgezocht.

quote:
De rechtbank acht wettig en overtuigend bewezen dat verdachte de ten laste gelegde feiten heeft begaan, met dien verstande dat

Feit 1
hij in de periode 23 augustus 2017 tot en met 25 augustus 2017 te Heiloo, ter uitvoering van het door verdachte voorgenomen misdrijf om met het oogmerk om zich wederrechtelijk te bevoordelen door bedreiging met geweld [aangever] te dwingen tot de afgifte van een geldbedrag van 486.546 euro, toebehorende aan [aangever] , opzettelijk met voormeld oogmerk
- meerdere malen een WhatsApp-bericht heeft gestuurd naar [vrouw aangever] , de vrouw van die [aangever] , met onder andere de dreigende teksten:
* “Jouw man heeft geld van een hele nare groep gestolen. Zeg tegen [aangever] dat hij contact legt en betaalt!! Of je kan wachten tot we komen en niet meer gaan praten” en
* “If [aangever] is thinking about being a wise guy and pulling a stupid stunt. We will penalize that by getting you, [kind aangever ] or [kind 2 aangever ] (happy new school year on the 3th in the [school] ) or sister or mother or who the fuck ever!!” en
* “We will fucking grab one of you if [aangever] cuntface does not pay our money back”,
terwijl de uitvoering van dat voorgenomen misdrijf niet is voltooid;
Paul dus hierboven....
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:46:39 #104
16715 Mylene
*schatje*
pi_200618312
quote:
Minderjarige verdachte mishandeling Fréderiqué (14) vrijdag voorgeleid

De veertienjarige jongen uit Amstelveen die wordt verdacht van betrokkenheid bij de mishandeling van de veertienjarige Frédérique in Amstelveen wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die bepaalt of de verdachte langer vast moet blijven zitten.

De jongen werd afgelopen dinsdag aangehouden. De politie sluit nog altijd niet uit dat er meer verdachten worden aangehouden.

"Het meisje is behoorlijk gewond geraakt", zei de politie dinsdag over het incident. "We zijn direct nadat we daar kennis van hadden ter plaatse gegaan en hebben ook eigenlijk meteen een onderzoek gestart, omdat het hier vermoedelijk gaat om een lhbti-incident. Dat zijn incidenten die wij met prioriteit oppakken en om die reden zijn we nu al druk bezig met het onderzoek."

Ook volgens getuigen ging het om lhbti-gerelateerd geweld. Voorafgaand aan de mishandeling zou er een confrontatie hebben plaatsgevonden tussen het slachtoffer en de verdachten in winkelcentrum Westwijk.

De vader van het meisje schreef maandag in een bericht op LinkedIn dat ze werd mishandeld nadat ze geen antwoord had willen geven op de vraag of ze een jongen of een meisje is. Een jongen zou haar daarop meerdere keren in het gezicht hebben geslagen. Zij brak daarbij haar neus en diverse tanden en liep een kaakfractuur op, aldus haar vader. Het meisje moest worden behandeld in het ziekenhuis.

Veel bekende Nederlanders spraken hun steun uit voor het meisje. Radio 538 heeft na een oproep in twee dagen tijd meer dan 30.000 kaarten voor het meisje ontvangen.
bron
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:46:53 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200618318
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:42 schreef Ed1234 het volgende:

[..]

Ik vind dat er wel ineens wat twijfels zijn ontstaan inderdaad. Als haar vader ineens een veroordeeld crimineel blijkt te zijn te zelf heeft gedreigd de kinderen van degene die hij afperste iets aan te doen en nu volop de media aandacht zoekt tast dat de geloofwaardigheid van het verhaal wel aan. Lees ook vooral dat stuk van GeenStijl zou ik zeggen.

Dat heb ik gelezen en toen nog een keer want ik dacht dat ik eruit zou moeten halen dat het verhaal van de mishandeling zelf niet klopte maar dat lees ik niet terug. Dat is wat mij betreft het enige dat relevant is in deze zaak.

Deze man is zelf ook debet aan deze aandacht omdat hij met zijn zalvende smoel zo nodig in de belangstelling wilde, dat wel. De beste aanpak met dit soort figuren is om ze zo weinig mogelijk aandacht te geven.
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:48:06 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200618332
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:46 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Misschien is dat meisje wel mishandeld omdat paps nog wat rekeningen open had staan. Hij was er zelf ook niet vies van om anderen te bedreigen en daar hun kinderen bij te betrekken. Dat kan ook tegen je gaan werken; dan pakken ze jouw kind.

Goed dat dit even wordt uitgezocht.
[..]

Paul dus hierboven....
Tja, ik vind dat gezien wat we weten over het voorval niet geloofwaardig. Dit waren gewoon een stel kutjochies die zin hadden om te pesten en meppen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:49:41 #107
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200618367
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Tja, ik vind dat gezien wat we weten over het voorval niet geloofwaardig. Dit waren gewoon een stel kutjochies die zin hadden om te pesten en meppen.
Die kans is groot, maar moet nog wel definitief blijken.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200618405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Tja, ik vind dat gezien wat we weten over het voorval niet geloofwaardig. Dit waren gewoon een stel kutjochies die zin hadden om te pesten en meppen.
Nee, er was een onenigheid, die ontaardde in geweld.
pi_200618411
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen en toen nog een keer want ik dacht dat ik eruit zou moeten halen dat het verhaal van de mishandeling zelf niet klopte maar dat lees ik niet terug. Dat is wat mij betreft het enige dat relevant is in deze zaak.

Deze man is zelf ook debet aan deze aandacht omdat hij met zijn zalvende smoel zo nodig in de belangstelling wilde, dat wel. De beste aanpak met dit soort figuren is om ze zo weinig mogelijk aandacht te geven.
Die mishandeling zou vast plaats hebben gevonden. Maar of dat nu kwam doordat zij voor zichzelf opkwam, of doordat papa zich in een heel slecht milieu bevind dat is volgens mij nog niet duidelijk. De enige die we nu namelijk steeds hebben horen zeggen hoe de ruzie is gegaan is die criminele mediageile vader zelf.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 16:53:16 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200618436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:49 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Die kans is groot, maar moet nog wel definitief blijken.
Waarom is die kans groot, eigenlijk? Want ik zie nergens waar dat op gebaseerd is behalve dat hij veroordeeld is voor strafbare feiten in het verleden.

En waarom stuurt men dan 14 jarige jochies erop af? Is dat hoe het werkt in de wereld waar het om grote geldbedragen gaat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:54:02 #111
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200618449
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:51 schreef Ed1234 het volgende:

[..]

Die mishandeling zou vast plaats hebben gevonden. Maar of dat nu kwam doordat zij voor zichzelf opkwam, of doordat papa zich in een heel slecht milieu bevind dat is volgens mij nog niet duidelijk. De enige die we nu namelijk steeds hebben horen zeggen hoe de ruzie is gegaan is die criminele mediageile vader zelf.
Die het als een persvoorlichter brengt ipv getroffen vader...
Narcist _O-
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 16:55:51 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200618467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:54 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Die het als een persvoorlichter brengt ipv getroffen vader...
Narcist _O-
Maar dat is toch niet logisch als het om een criminele afrekening gaat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:55:52 #113
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200618468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom is die kans groot, eigenlijk? Want ik zie nergens waar dat op gebaseerd is behalve dat hij veroordeeld is voor strafbare feiten in het verleden.

En waarom stuurt men dan 14 jarige jochies erop af? Is dat hoe het werkt in de wereld waar het om grote geldbedragen gaat?
Ik doelde in de quote waar ik op reageer op de kutjochies die wilden meppen.
Die kans is groot, maar dat sluit het andere niet direct uit,
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:58:07 #114
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200618502
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik snap niet helemaal hoe het verhaal dan steeds vreemder wordt. Het eigenlijke verhaal is de mishandeling van het meisje. Ik snap het nut niet helemaal van dat die hele doopcel van die vader gelicht wordt.
Met "het verhaal" bedoel ik de gehele gang van zaken omtrent deze zaak. Het is namelijk nieuws geworden door het 'viral gaan' van het LinkedIn-bericht van Paul, waarbij hij vooral de spotlights wil pakken met een uiterst onnatuurlijk aanvoelend betoog. Filmpjes op de NOS, aan tafel bij Tan, etc.

De toestand van zijn dochter lijkt in zijn manier van profileren bijna bijzaak te zijn, hij vertelt het allemaal vrijwel emotieloos en zakelijk en wil vooral een ongelooflijk overdreven boodschap van naastenliefde brengen t.o.v. de dader. Als dan blijkt dat je iemand bent die er (slechts twee jaar terug) niet voor schroomt om voor geld te dreigen om een complete familie iets aan te doen, dan kun je gerust concluderen dat er iets niet klopt.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 17:01:31 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200618577
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:58 schreef Repentless het volgende:

[..]

Met "het verhaal" bedoel ik de gehele gang van zaken omtrent deze zaak. Het is namelijk nieuws geworden door het 'viral gaan' van het LinkedIn-bericht van Paul, waarbij hij vooral de spotlights wil pakken met een uiterst onnatuurlijk aanvoelend betoog. Filmpjes op de NOS, aan tafel bij Tan, etc.

De toestand van zijn dochter lijkt in zijn manier van profileren bijna bijzaak te zijn, hij vertelt het allemaal vrijwel emotieloos en zakelijk en wil vooral een ongelooflijk overdreven boodschap van naastenliefde brengen t.o.v. de dader. Als dan blijkt dat je iemand bent die er (slechts twee jaar terug) niet voor schroomt om voor geld te dreigen om een complete familie iets aan te doen, dan kun je gerust concluderen dat er iets niet klopt.
Of je kan concluderen dat hij een aantal jaren terug in een criminele situatie zat en door zijn veroordeling door heeft gekregen dat hij op een verkeerde weg zat.

Dat was 4 jaar terug waar jij het over hebt, oh grote expert, de strafbare feiten vonden in 2017 plaats.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200618599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of je kan concluderen dat hij een aantal jaren terug in een criminele situatie zat en door zijn veroordeling door heeft gekregen dat hij op een verkeerde weg zat.

Dat was 4 jaar terug waar jij het over hebt, oh grote expert, de strafbare feiten vonden in 2017 plaats.
Of het is een recidivist. Hier kun je natuurlijk alle kanten mee op.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 17:04:07 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200618614
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Of het is een recidivist. Hier kun je natuurlijk alle kanten mee op.
Dus mischien wat minder fantaseren hier en gewoon de politie hun werk laten doen want als er een link is met de vader dan wordt dat wel gevonden met al deze publiciteit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200618653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus mischien wat minder fantaseren hier en gewoon de politie hun werk laten doen want als er een link is met de vader dan wordt dat wel gevonden met al deze publiciteit.
Laat de politie het maar onderzoeken. Ik heb mijn beeld over hem wel persoonlijk al bij moeten stellen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:12:00 #119
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200618776
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of je kan concluderen dat hij een aantal jaren terug in een criminele situatie zat en door zijn veroordeling door heeft gekregen dat hij op een verkeerde weg zat.

Dat was 4 jaar terug waar jij het over hebt, oh grote expert, de strafbare feiten vonden in 2017 plaats.
Ah ja, gelijk zo'n denigrerende "oh grote expert"-opmerking erbij. Laten we vooral iemand die de gang van zaken hierin wat dubieus vindt en daar slechts een mening over uit gelijk weer op die manier wegzetten. Hoog niveau hoor, dat zet je reactie echt kracht bij. :')

De strafbare feiten waren 2017 en 2018 en in 2019 is dit heerschap door nota bene een arrestatieteam gearresteerd. Jij weet wel welke categorie verdachten door een AT worden opgepakt?

Denk je daarnaast nu echt dat zo iemand in zo'n korte tijd zo'n 180 graden draai maakt en dat dat dan oprecht is? Ik mag toch hopen van niet.
pi_200618932
Al 30.000 kaarten voor mishandelde Frédérique

De kaarten met beterschapswensen blijven maar binnenstromen bij de afgelopen maandag mishandelde Frédérique uit Amstelveen. Volgens Radio 538, dat eerder deze week de brievenactie startte, zijn het er inmiddels al meer dan 30.000.
https://www.at5.nl/artike(...)bloemen-en-ballonnen

De kaarten komen vanuit de hele wereld, vertelde vader Paul Brink vanochtend in de 538 Ochtendshow. "De actie heeft niet alleen Nederland bereikt, er komen ook brieven uit Brazilië, Moskou, Las Vegas, Turkije en Washington."
https://www.at5.nl/artike(...)shandelde-frederique

Die foto van Frederique vertelt dan ook meer dan woorden.

Papa gedraagt zich inderdaad wel erg perfect en dat is meestal te mooi om waar te zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mondkapje op 29-07-2021 17:34:33 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:41:47 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200619167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
Dus mischien wat minder fantaseren hier en gewoon de politie hun werk laten doen want als er een link is met de vader dan wordt dat wel gevonden met al deze publiciteit.
Je fantaseert er zelf anders ook behoorlijk op los.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
Of je kan concluderen dat hij een aantal jaren terug in een criminele situatie zat en door zijn veroordeling door heeft gekregen dat hij op een verkeerde weg zat.

Dat was 4 jaar terug waar jij het over hebt, oh grote expert, de strafbare feiten vonden in 2017 plaats.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:44:58 #122
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200619190
De reactie van haar op nos.nl :') Het lijkt wel een uitgedokterde media-strategie :')
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 17:48:45 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200619230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je fantaseert er zelf anders ook behoorlijk op los.
[..]

Ik zeg dat het kan. Daarmee geeft men meestal aan dat het een mogelijkheid is. En dus geen feit :W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:49:34 #124
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200619238
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:22 schreef Mondkapje het volgende:
Al 30.000 kaarten voor mishandelde Frédérique

De kaarten met beterschapswensen blijven maar binnenstromen bij de afgelopen maandag mishandelde Frédérique uit Amstelveen. Volgens Radio 538, dat eerder deze week de brievenactie startte, zijn het er inmiddels al meer dan 30.000.
https://www.at5.nl/artike(...)bloemen-en-ballonnen

De kaarten komen vanuit de hele wereld, vertelde vader Paul Brink vanochtend in de 538 Ochtendshow. "De actie heeft niet alleen Nederland bereikt, er komen ook brieven uit Brazilië, Moskou, Las Vegas, Turkije en Washington."
https://www.at5.nl/artike(...)shandelde-frederique

Die foto van Frederique vertelt dan ook meer dan woorden.

Papa gedraagt zich inderdaad wel erg perfect en dat is meestal te mooi om waar te zijn.
Dat laatste is dus precies het punt dat hier gemaakt wordt. Dat doet echt niets af aan het feit dat dit afschuwelijk is voor dat meisje.

Er hoeft helemaal geen link te zijn tussen deze zaak en de activiteiten van vaders, echter ontstaat wel minimaal het vermoeden dat hij met deze aanpak hele andere doelen voor ogen heeft dan hij nu beweert.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:54:30 #125
3542 Gia
User under construction
pi_200619286
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:44 schreef Twiitch het volgende:
De reactie van haar op nos.nl :') Het lijkt wel een uitgedokterde media-strategie :')
Ik geloof ook niet dat die jongen haar mishandeld heeft vanwege het maatschappelijke lhbti-gebeuren.
Daar is een jochie van 14 toch helemaal niet mee bezig!
Denk eerder dat ie pissed was omdat ze geen antwoord wilde geven.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:55:14 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200619291
quote:
De moeder van Frédérique laat zich op Facebook kritisch uit over deze keuze. ,,De keus van Frédériques vader om dit dermate breed toe te lichten in de media is niet de mijne”, schijft ze.
https://www.telegraaf.nl/(...)de-samenleving-bloot
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:55:41 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200619296
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:44 schreef Twiitch het volgende:
De reactie van haar op nos.nl :') Het lijkt wel een uitgedokterde media-strategie :')
Of het is een kind waar veel mee gepraat is over genderissues omdat uit het verhaal blijkt dat ze niet heel gangbaar is op dat gebied. Misschien praten ze thuis echt zo.

Ik kom uit een gebied waar een hoop kinderen reformatorisch opgevoed worden en daar komen soms ook uitspraken uit kleine mondjes waar je de volwassenenen doorheen hoort.
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:57:26 #128
3542 Gia
User under construction
pi_200619312
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat laatste is dus precies het punt dat hier gemaakt wordt. Dat doet echt niets af aan het feit dat dit afschuwelijk is voor dat meisje.

Er hoeft helemaal geen link te zijn tussen deze zaak en de activiteiten van vaders, echter ontstaat wel minimaal het vermoeden dat hij met deze aanpak hele andere doelen voor ogen heeft dan hij nu beweert.
Aandacht voor de stichting 'kinderen van PFG Brink', misschien.
Hopen dat veel mensen gaan doneren, nu, omdat dit zo zielig voor Frederique was.
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:07:25 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200619413
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Aandacht voor de stichting 'kinderen van PFG Brink', misschien.
Hopen dat veel mensen gaan doneren, nu, omdat dit zo zielig voor Frederique was.
Dat zou wel de bloody limit zijn
pi_200619545
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat zou wel de bloody limit zijn
Misschien wordt hij door dit hele gebeuren een beter mens.
pi_200619668
Gaat ook iemand aangifte doen tegen de popo vanwege racisme genderisme?

Het is toch echt raar dat de politie letterlijk aangeeft 'we zijn direct en zonder aangifte af te wachten een onderzoek begonnen omdat het een lhbti-incident betreft'.

Terwijl als je in elkaar wordt geramd omdat je naar een leuk meisje kijkt, kom je gewoon in de wachtrij.
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:34:09 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:38:18 #133
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200619729
quote:
Wat gebeurde er maandag?

Frédérique was met twee vriendinnen bij een speelplaats toen een jongen haar opeens vroeg of ze een jongen of een meisje is. "Ik zei iets van 'dat maakt niet uit' of 'laat me met rust'. Daarna vroeg de jongen het nog een keer, vertelt ze.

Volgens Frédériques vader heeft ze op dat moment tegen de jongen gezegd: "Ik ben wie ik ben, en jij mag zijn wie jij wilt zijn." Zelf zegt Frédérique dat ze zich niet precies kan herinneren wat haar antwoord was. "Maar dat is blijkbaar wat ik na afloop aan de telefoon tegen mijn vader heb gezegd, dat dat mijn antwoord was."

Vervolgens werd Frédérique door de jongen in elkaar geslagen. Ze hield onder meer een gebroken neus en kaak aan de mishandeling over en moet enkele tanden missen. De politie heeft later een 14-jarige verdachte aangehouden.
https://nos.nl/artikel/23(...)vind-woede-overbodig

"Dat maakt niet uit" of "laat me met rust". Nogal verschillend qua inhoud van de boodschap. De eerste sluit perfect aan bij dat schitterende gender-narratief dat we nu horen, de tweede is gewoon een normale reactie als iemand irritant tegen je doet.

En daarna kan ze zich niet herinneren wat ze heeft gezegd (logisch na zo'n traumatische ervaring), maar vaders weet er een prachtige volzin van te maken na een telefoongesprek met haar en zoekt daarmee gretig media-aandacht.

:') Man man man, niet te geloven.
pi_200619907
quote:
Nee hehe, de vader en moeder zijn gescheiden. Denk je echt dat je dan een objectief oordeel van de moeder kan krijgen?

Of ze nou gelijk heeft of niet, dat doet er niet toe.
pi_200619949
Die vader vind ik een ongelooflijke paardenlul maar ik ga er veruit dat de mishandeling wel echt heeft plaatsgevonden. Alleen dat het zo wordt uitgemolken omdat 'gender' zo heerlijk hip en modieus is, is om te kotsen. Die vader is gewoon een enorme aandachtshoer die over de rug van zijn kind wat landelijke aandacht wil krijgen.
pi_200620066
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus fantaseer je er op los. :W
Dat is wel een beetje flauw hè.
Vrijwel iedereen loopt hier er op los te fantaseren, op basis van vage indrukken, of wat voor causaliteit men meent te zien.
De mens is nu eenmaal een patroonherkennend dier.
Ik vind Tijger-m niet echt het meest aansprekende voorbeeld van iemand die er maar op los fantaseert in dit topic.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200620081
Vind het wel heel apart alles bij elkaar. Hoe die vader direct op LinkedIn post met een kant en klaar verhaal, bij allemaal talkshows/tv programma’s, hoe kalm en emotieloos hij overkomt, hoe er direct een adres wordt gegeven door een “vriend” die er overigens redelijk shady uit ziet waar cadeaus naartoe gestuurd worden.

Niet bij de vader thuis, want die staat onder curatele.

En dan met het achtergrondverhaal dat deze vader zich dus in de criminaliteit bevindt en anderen heeft bedreigd wordt het nog gekker. Ik hoop dat het iig goed gaat met Frederique.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:11:00 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200620124
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:05 schreef OllieA het volgende:

Dat is wel een beetje flauw hè.
Vrijwel iedereen loopt hier er op los te fantaseren, op basis van vage indrukken, of wat voor causaliteit men meent te zien.
De mens is nu eenmaal een patroonherkennend dier.
Ik vind Tijger-m niet echt het meest aansprekende voorbeeld van iemand die er maar op los fantaseert in dit topic.
Het gaat mij erom dat mensen hier juist moeten kunnen speculeren, dit is een discussieforum waar dus ruimte moet zijn voor discussie, speculatie, verbanden leggen etc. etc. door de Fokkers maar een mod probeert dat wel even de kop in te drukken door te gaan zaniken over "fantaseren"... Als dat ook al niet meer mag dan kunnen ze de tent hier beter sluiten.

Want was er nou precies mis met de post van @Repentless ?

Nog even afgezien van het "oh grote expert" gespeel op de man.

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 29-07-2021 19:17:45 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:15:21 #139
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_200620176
quote:
"Ik zei iets van 'dat maakt niet uit' of 'laat me met rust'. Daarna vroeg de jongen het nog een keer, vertelt ze.

Volgens Frédériques vader heeft ze op dat moment tegen de jongen gezegd: "Ik ben wie ik ben, en jij mag zijn wie jij wilt zijn."
Alleen vanwege dit wordt er op plekken een lbgtqetc issue van gemaakt? :D
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_200620203
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:15 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Alleen vanwege dit wordt er een lbgtqetc issue van gemaakt? :D
Wel als de dader eerst vroeg "ben jij een jongen of een meisje"... Dat is toch best logisch?
pi_200620286
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat mensen hier juist moeten kunnen speculeren, dit is een discussieforum waar dus ruimte moet zijn voor discussie, speculatie, verbanden leggen etc. etc. door de Fokkers maar een mod probeert dat wel even de kop in te drukken door te gaan zaniken over "fantaseren"... Als dat ook al niet meer mag dan kunnen ze de tent hier beter sluiten.

Want was er nou precies mis met de post van @:repentless ?

Nog even afgezien van het "oh grote expert" gespeel op de man.
Als dit nou je reactie was geweest op Tijger-m, was het allemaal wat minder bijterig.
Dat zou ik wel leuk vinden. Ik persoonlijk word doodmoe van al dat gezeik tegen elkaar. En dat geldt ook voor ad hominem's: volstrekt onnodig om "oh grote expert" toe te voegen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200620291
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:24 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De vader van dat meisje blijkt nogal een louche figuur te zijn.

https://www.geenstijl.nl/5160332/jijmagzijnwiejijwilzijn/
Wel sneu dit, want dat meisje is niet verantwoordelijk voor haar vader's gedrag/daden.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:32:46 #143
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_200620434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:17 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Wel als de dader eerst vroeg "ben jij een jongen of een meisje"... Dat is toch best logisch?
Dat dat automatisch betekent dat ze in elkaar is geslagen omdat ze deel is van de lbgtq vind ik weer totaal niet :D
Als er nou meer dan dit in gestaan had of specifiekere beledigingen oid, maar omdat iemand een blinde idioot is of het gewoon wat lastiger te zien is..
Neen daar kan ik het niet mee gelukkig.
Wanneer er meer concrete details bekend worden zie ik wel of m'n mening aangepast gaat worden, want zo flexibel is die ook wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackEyedAngel op 29-07-2021 19:45:10 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:33:30 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200620449
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:23 schreef OllieA het volgende:

Als dit nou je reactie was geweest op Tijger-m, was het allemaal wat minder bijterig.
Dat zou ik wel leuk vinden. Ik persoonlijk word doodmoe van al dat gezeik tegen elkaar. En dat geldt ook voor ad hominem's: volstrekt onnodig om "oh grote expert" toe te voegen.
Eens. Maar ja, als lui afsluiten met dat soort opmerkingen steekt bij mij ook een doorgaans verborgen obstinaat trekje de kop op.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:41:23 #145
3542 Gia
User under construction
pi_200620562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:17 schreef Berjan3 het volgende:


Wel als de dader eerst vroeg "ben jij een jongen of een meisje"... Dat is toch best logisch?
Dus, omdat iemand niet kan besluiten of hij voor een jongen of voor een meisje staat en vraagt 'ben jij een jongen of een meisje', is dit een lhbti-kwestie.

Apart.

Er zijn gewoon meisjes die wat jongensachtig lijken. Zeker op die leeftijd nog.

Verder is het een impertinente vraag, waar ze, terecht, geen antwoord op hoeft te geven.
pi_200620588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat die jongen haar mishandeld heeft vanwege het maatschappelijke lhbti-gebeuren.
Daar is een jochie van 14 toch helemaal niet mee bezig!
Denk eerder dat ie pissed was omdat ze geen antwoord wilde geven.
Ik vind het wel heel prematuur te zeggen dat iemand daar niet mee bezig is vanwege de leeftijd. Sommigen wel, anderen niet.

Los daarvan, genoeg 14-jarigen vinden het wel leuk om gewoon hun vuistjes te gebruiken en het rammen te perfectioneren. Liefst op ieder die vreemd of anders is.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:44:49 #147
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200620618
Even interview met meisje zelf gekeken op het Jeugdjournaal. Telefonisch, want ze wilde niet in beeld. Begrijpelijk als je zo gehavend bent. Ik vind de reactie en houding echter zo onnatuurlijk. Erg laconiek, het valt allemaal wel mee. Nu reageert iedereen op zijn eigen manier, maar voor ontzettend veel mensen zou dit gewoon een traumatische ervaring zijn en dat is ook niet gek.

Naast het telefoongesprek was er een reportage waarin getoond wordt hoe alle brieven en pakketjes voor haar door PostNL worden bezorgd bij het afleverpunt in Alkmaar. En waarin gebeurt dat? Een fucking regenboosbus, waarvan PostNL er welgeteld vijf in Nederland heeft rondrijden (als die informatie nog klopt van afgelopen oktober). Waar vaders natuurlijk wel weer graag in beeld is om het in ontvangst te nemen. Het is wel erg geregisseerd allemaal zeg, niet te geloven. :')
pi_200620713
Die vader moet die daders opsporen en ze in de vernieling slaan als echte man, slapjanus.
Vakman pur sang
pi_200620859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, omdat iemand niet kan besluiten of hij voor een jongen of voor een meisje staat en vraagt 'ben jij een jongen of een meisje', is dit een lhbti-kwestie.

Apart.

Er zijn gewoon meisjes die wat jongensachtig lijken. Zeker op die leeftijd nog.

Verder is het een impertinente vraag, waar ze, terecht, geen antwoord op hoeft te geven.
Het werd wel een lhbti kwestie toen het meisje vanwege het antwoord dat ze gaf in elkaar getikt werd.

Want in die wereld zijn ze nogal openminded en daar kunnen bepaalde mensen niet tegen. Zelfs kleine kinderen dus.
pi_200621024
Geveegd. Ik wil die discussie hier niet.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')