Op dit moment ben ik bijna een half jaar verloofd met mijn vriend Jeff. (ik ken hem al 2 jaar!!!)
We hebben het heel fijn samen en ik zou echt niet zonder hem willen, maar.......
Ik heb ook al bijna anderhalf jaar een hele goede vriend (JW). We kunnen echt uren over dingen praten, samen gaan winkelen of gewoon een rondje lopen.
Toch zou ik nooit iets met hem willen (en hij ook niet met mij), we lopen wel altijd arm in arm, we knuffelen vaak en als een van ons problemen heeft dan luisteren we naar elkaar en proberen de ander te helpen en te troosten.
Vandaag kreeg in een mailtje van een collega die ons (Ikke en JW) arm in arm had zien lopen en zich afvroeg of mijn verloofde wel wist dat ik vreemdga ?!?!?!
Is het zo moeilijk voor andere mensen (vooral jongens) om te snappen dat je een hele goede band met een jongen kan hebben zonder dat je gelijk met elkaar naar bed wil???
quote:Welkom op fok... DORPSGENOOT
Op woensdag 29 januari 2003 10:01 schreef Psyduckie het volgende:
Hoi Allemaal!!!Op dit moment ben ik bijna een half jaar verloofd met mijn vriend Jeff. (ik ken hem al 2 jaar!!!)
We hebben het heel fijn samen en ik zou echt niet zonder hem willen, maar.......Ik heb ook al bijna anderhalf jaar een hele goede vriend (JW). We kunnen echt uren over dingen praten, samen gaan winkelen of gewoon een rondje lopen.
Toch zou ik nooit iets met hem willen (en hij ook niet met mij), we lopen wel altijd arm in arm, we knuffelen vaak en als een van ons problemen heeft dan luisteren we naar elkaar en proberen de ander te helpen en te troosten.Vandaag kreeg in een mailtje van een collega die ons (Ikke en JW) arm in arm had zien lopen en zich afvroeg of mijn verloofde wel wist dat ik vreemdga ?!?!?!
Is het zo moeilijk voor andere mensen (vooral jongens) om te snappen dat je een hele goede band met een jongen kan hebben zonder dat je gelijk met elkaar naar bed wil???
Magoed, dan kom je weer bij een normen en waarden gesprek uit
quote:
Voor de duidelijkheid:
mijn vriend weet er vanaf en we hebben de grens afgesproken wat wel en niet vreemdgaan is.
Zolang we (JW en Ikke) ons binnen de grens houden, heeft mijn vriend totaal geen problemen.
quote:Dus ze mag geen vrienden hebben? nou lekker persoon ben jij. Ze magf toch best iemand hebben die ze vertouwd waarmee ze praat en knuffelt.
Op woensdag 29 januari 2003 10:06 schreef RedVisioN het volgende:
Ja, zou mijn vriendin niet moeten flikken.Daar heeft ze mij toch voor?!!?!?!
[Dit bericht is gewijzigd door GoodspeeD op 29-01-2003 10:11]
quote:Wat als die het niet goed vindt?
Op woensdag 29 januari 2003 10:08 schreef Psyduckie het volgende:mijn vriend weet er vanaf en we hebben de grens afgesproken wat wel en niet vreemdgaan is.
Zolang we (JW en Ikke) ons binnen de grens houden, heeft mijn vriend totaal geen problemen.
quote:Tuurlijk, maar MIJN vriendin zou dat niet mogen.
Op woensdag 29 januari 2003 10:09 schreef StephanL het volgende:[..]
Dus ze mag geen vrienden hebben? nou lekker persoon ben jij. Ze magf toch best iemand hebben die ze vertouwd waarmee ze praat en knuffelt.
quote:Dat is waar, maar je moet niet denken dat ik alleen maar een vriend heb voor de sex!!!
Op woensdag 29 januari 2003 10:10 schreef GoodspeeD het volgende:
Als jij het niet vreemdgaan vindt, dan kenmerk jij je unieke relatie met je vriend alleen maar door het feit dat je sex met hem hebt? Ik vind dat je verkering hebt met iemand juist hebt, omdat je er een speciale band mee hebt en als je zo'n band ook met iemand anders hebt, dan zie ik dat eerlijk gezegd wel als vreemdgaan. Ik zou het in ieder geval absoluut niet ok vinden als mijn vriendin een band met een andere jongen had, zoals jij die hebt met die JW.
quote:Jawel. Je mag zeker vrienden hebben. Ik heb ook goede vriendinnen. Maar ik heb met geen enkele vriendin zo'n band zoals jij die hebt met die JW.
Op woensdag 29 januari 2003 10:14 schreef Psyduckie het volgende:[..]
Dat is waar, maar je moet niet denken dat ik alleen maar een vriend heb voor de sex!!!
Alleen is het zo dat ik ook een goede vriend heb.
Als ik jou logica begrijp mag ik eigenlijk alleen maar met mijn vriend omgaan en niet met andere mensen??
quote:De omgangsvormen tussen andere mensen dan je vriend verschillen nogal hoor. Ik zie bij jou geen verschil meer.
Als ik jou logica begrijp mag ik eigenlijk alleen maar met mijn vriend omgaan en niet met andere mensen??
That's tha mothafucking point
quote:Voor de duidelijkheid.
Tuurlijk, maar MIJN vriendin zou dat niet mogen.
Ze heeft simpelweg d'r handen van andere jongens af te houden. Het gaat uiteindelijk toch een x verkeerd, de band wordt sterker en sterker, en de normen lager en lager. Totdat ze samen in bed liggen, misschien niet omdat zij het wil, maar zeker wel omdat HIJ het wil.
Ik heb in mijn leven vaak zat geleerd om helemaal NIEMAND te vertrouwen.
quote:Ok, ik begrijp het wel een beetje, maar elkaar vrij laten vind ik beter.
Op woensdag 29 januari 2003 10:12 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Tuurlijk, maar MIJN vriendin zou dat niet mogen.
Ze heeft simpelweg d'r handen van andere jongens af te houden. Het gaat uiteindelijk toch een x verkeerd, de band wordt sterker en sterker, en de normen lager en lager. Totdat ze samen in bed liggen, misschien niet omdat zij het wil, maar zeker wel omdat HIJ het wil.
Ik heb in mijn leven vaak zat geleerd om helemaal NIEMAND te vertrouwen.
quote:Omgaan is iets anders als knuffelen en aanraken....
Dat is waar, maar je moet niet denken dat ik alleen maar een vriend heb voor de sex!!!
Alleen is het zo dat ik ook een goede vriend heb.
Zijn 2 dingen die kunenn gebeuren:
1. Ze heeft goeie vriendschap met JW, geen probleem dan
2. Er komen meer gevoelens voor die JW, najah, dat is dan pech hebben, wens ze veel geluk en op naar de volgende dan!
niks mee doen - niks aan de hand - dat weet je vriend ook best, laat die collega toch! (moet er wel bij vermelden dat in dit geval die vriend homo was, maar er zijn wel meer vrienden van ons die zo close met haar omgaan)
[Dit bericht is gewijzigd door haarb0l op 29-01-2003 10:19]
quote:Je noemt nu de belangrijkste reden waarom er zoveel scheidingsgevallen zijn.
Op woensdag 29 januari 2003 10:16 schreef StephanL het volgende:[..]
Ok, ik begrijp het wel een beetje, maar elkaar vrij laten vind ik beter.
Ikzelf vind echter intimiteiten met een andere jongen vreemdgaan en daar versta ik ook knuffelen over etc. Als je ergens mee zit is het de bedoeling dat ze (mijn vriendin) dat altijd bij MIJ kwijt moet kunnen anders zit er naar mijn idee iets fout, dus waarom ga je niet met je vervelende dingen/problemen naar je vriend..
Een paar jaar geleden ben ik die vriend van jouw geweest voor een ander meisje, op dezelfde manier. Ik had toen nog geen vriendin.
Ze praatte met mij over haar problemen maar -ook- over die tussen haar en haar echte vriend of over dingen die ze van de relatie vond etc. Toch is dit niet goed gelopen want omdat ze dat niet tegen haar vriend vertelde en ze niet met hem over zijn problemen kon praten zat het toch niet helemaal goed tussen hun 2. Tot overmaat van ramp begint ze mij leuker en leuker te vinden, omdat ik immers overal over kan praten met haar etc etc.. En toen ging het uit met haar vriend. Ikzelf vond haar overigens niet -zo- leuk dus heb ook nergens naar aangestuurd, of op ingegaan.
Ik bedoel maar, zo een persoonlijke relatie met een andere jongen dan je vriend KAN erg gevaarlijk zijn voor je echte relatie en wil je dat riskeren, en moet je die persoonlijke dingen niet bij je verloofde leggen ? Anders is hij misschien niet de juiste voor je.
quote:Dit is wat ik dus probeer te zeggen. Ik zie een relatie niet als een goede band met daarbij sex, maar als een unieke goede band. Dat je daarbij ook nog sex hebt is iets anders, maar dat kenmerkt je relatie niet met je vriend. Ik weet dat veel mensen zo wel denken, maar zo denk ik zeker niet.
Op woensdag 29 januari 2003 10:16 schreef Psyduckie het volgende:[..]
Voor de duidelijkheid.
Ik wil niet met JW naar bed en hij ook niet met mij.
Die gevoelens hebben we niet voor elkaar.
Dus volgens jou kan je niet een jongen als goede vriend hebben, omdat ze toch altijd meer willen??
quote:Dat wil ik je nog een keer horen zeggen als jouw vriendin meet gevoelens krijgt voor haar goede maat.
Op woensdag 29 januari 2003 10:17 schreef Ozzmantsjeh het volgende:
wat een geouwehoer, tuurlijk mag ze zo met die JW om gaan. Dat heet vertrouwen in een relatie, als die er al niet meer is, dan kan je beter ophouden.Zijn 2 dingen die kunenn gebeuren:
1. Ze heeft goeie vriendschap met JW, geen probleem dan
2. Er komen meer gevoelens voor die JW, najah, dat is dan pech hebben, wens ze veel geluk en op naar de volgende dan!
quote:Precies
Op woensdag 29 januari 2003 10:19 schreef EggsTC het volgende:[..]
Dat wil ik je nog een keer horen zeggen als jouw vriendin meet gevoelens krijgt voor haar goede maat.
quote:Precies!
Op woensdag 29 januari 2003 10:19 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Dit is wat ik dus probeer te zeggen. Ik zie een relatie niet als een goede band met daarbij sex, maar als een unieke goede band. Dat je daarbij ook nog sex hebt is iets anders, maar dat kenmerkt je relatie niet met je vriend. Ik weet dat veel mensen zo wel denken, maar zo denk ik zeker niet.
Ze praat nog wel gewoon over relatieproblemen met haar verloofde toch? Soms is het ook beter om frustraties even tegen iemand anders te uitten dan tegen je partner, zo kan je ook veel ruzies voorkomen
quote:hahahaha, kerol, hoe oud ben je?
Op woensdag 29 januari 2003 10:25 schreef Ozzmantsjeh het volgende:
hey, als mijn vriendin die gevoelens heeft voor een ander, dan moet ze dat zelf uitzoeken, maar ik geef haar wel gewoon de kans om dat uit te zoeken.
( en als het te ingewikkeld is, zeg het maar)
quote:Misschien wil die je wel kwijt
Op woensdag 29 januari 2003 10:30 schreef Tally het volgende:
Ik vind het geen probleem.. Mijn man ook niet.. Zoalng het maar blijft bij vriendschap..
*niet fotoboek gecheckt *
quote:Tuurlijk praat ik met mijn verloofde.
Ze praat nog wel gewoon over relatieproblemen met haar verloofde toch? Soms is het ook beter om frustraties even tegen iemand anders te uitten dan tegen je partner, zo kan je ook veel ruzies voorkomen
quote:Dat bedoel ik ook. Iedereen heeft dat wel eens, maar er hoeft nog niets te gebeuren. Beetje positief blijven denken.
Mensen die een relatie hebben kun nog wel verliefd worden op een ander hoor! Je moet alleen bestand zijn daartegen, het gras lijkt altijd groener in het begin dan dat het is. Dat is net als bij kleine meisjes die kijken ook naar die idolen zo van: WOW DAT IS HET, maar als ze hem beter leren kennen is het toch nix.
quote:Ze zegt niet dat ze een betere band heeft, alleen een hele andere.
Okay, ze heeft met JW een betere band, dat zou dus al inhouden dat diegene met wie ze nu verkering heeft in principe niet de goede voor haar is dan toch?!?!
quote:En het te weinig vrij laten zie ik als DE manier om haar kwijt te raken.
Ik zou me vriendin dus nooit in zulke dingen vrijlaten, het is DE manier om haar kwijt te raken, een hoop scheidingen vinden plaats doordat ze te vrij gelaten werden.
quote:Dit is precies het gevoel wat ik heb!!!
Op woensdag 29 januari 2003 10:35 schreef zwaaibaai het volgende:
en ik vind dat redvision toch best wel ouderwets is. Elkaar vrij laten veroorzaakt scheidingen??? Get real man! Juist elkaar beperken in dit soort vriendschappen veroorzaak breuken. Dat je duidelijke afspraken maakt, dat moet zeker gebeuren. Grenzen moeten worden aangegeven. Maar als mijn vriendin me beperkt in met wie ik om ga en aan wie ik wat vertel, ben ik bang dat ik een breuk ga veroorzaken.....
quote:Euhm, dat blijkt niet uit de onderzoeken wat je nu zegt kerol.
Op woensdag 29 januari 2003 10:35 schreef zwaaibaai het volgende:
en ik vind dat redvision toch best wel ouderwets is. Elkaar vrij laten veroorzaakt scheidingen??? Get real man! Juist elkaar beperken in dit soort vriendschappen veroorzaak breuken.
quote:Duidelijke newbie op het forum; en in de liefde.
Op woensdag 29 januari 2003 10:25 schreef Ozzmantsjeh het volgende:
hey, als mijn vriendin die gevoelens heeft voor een ander, dan moet ze dat zelf uitzoeken, maar ik geef haar wel gewoon de kans om dat uit te zoeken. Ik zeg niet dat ik dat leuk vind ofzo. Maargoed, dwalen af van het topic.Ze praat nog wel gewoon over relatieproblemen met haar verloofde toch? Soms is het ook beter om frustraties even tegen iemand anders te uitten dan tegen je partner, zo kan je ook veel ruzies voorkomen
quote:Over welke onderzoeken heb je het???
Euhm, dat blijkt niet uit de onderzoeken wat je nu zegt kerol.
Snap back to reality
quote:Je hebt nix van onderzoeken nodig...
Op woensdag 29 januari 2003 10:39 schreef Psyduckie het volgende:[..]
Over welke onderzoeken heb je het???
quote:Over die leuke onderzoeken die je wel eens in kranten/boeken leest.
Op woensdag 29 januari 2003 10:39 schreef Psyduckie het volgende:[..]
Over welke onderzoeken heb je het???
quote:Aangezien je aanstaande man dit ook weet en geen problemen mee heeft, houd die vriendschap lekker dan en laat de rest denken wat ie wil.
Op woensdag 29 januari 2003 10:37 schreef Psyduckie het volgende:[..]
Dit is precies het gevoel wat ik heb!!!
quote:Onderzoeken worden niet voor de grap gedaan. Het kan dus een goede les zijn om uit te kijken met het 'vrij laten' van elkaar.
Op woensdag 29 januari 2003 10:41 schreef EggsTC het volgende:[..]
Je hebt nix van onderzoeken nodig...
Duidelijke afspraken zijn genoeg, wat interesseert het jou nou of je collega het anders ziet, zolang jij en je vriend maar weten hoe het zit.
Maar hoe het met Psyduck en JW zit, kan ik niet beoordelen, bovendien ben ik ook zeker niet de aangewezen persoon om daarover te oordelen.
Juist elkaar beperken in dit soort dingen gaat op den duur benauwen.
Ik laat me toch echt door niemand vertellen wat ik wel en niet in een relatie 'mag', ik ben een individu en heb daarbij een relatie.
Iemand anders heeft hier al gezegd dat je beter de ander vrij kun laten in zijn/haar keuzes,
pas dan weet je nl of iemand echt bij jou is om wie je bent.
Het helpt geen ruk elkaar dingen te gaan verbieden.
Iedereen weet dat bijv kinderen juist datgene willen wat ze niet mogen van hun ouders,
zoiets zit in de mens.
Dus hoe harder je roept: Niet doen! hoe meer iemand zich ertoe aangetrokken voelt het juist wel te gaan doen.
Je bent elkaars bezit niet nl.
Pas als je het idee hebt dat je partner het niet prettig vindt dat je dergelijke hechte vriendschappen onderhoudt zou je eens met elkaar kunnen gaan praten en afspraken maken.
Als iemand verliefd wordt gebeurt dat toch wel,
of je het nou 'verbied' of niet.
quote:In je ondertitel (heet dat zo?) staat:
Op woensdag 29 januari 2003 10:52 schreef shmoopy het volgende:Je bent elkaars bezit niet nl.
Ben jij zijn bezit ofsow?
quote:* Snap * en weer terug in de realiteit.
Op woensdag 29 januari 2003 10:38 schreef RedVisioN het volgende:[..].
Snap back to reality
Die onderzoekjes: het zal allemaal best hoor, maar wanneer ik een vriendin heb die mij vertelt met wie ik om mag gaan en hoe ver ik mag gaan, is het exit. Ik weet dondersgoed wat de grenzen zijn.
quote:Aangeven dat je bij iemand hoort betekent nog geen bezit van iemand zijn.
Op woensdag 29 januari 2003 10:56 schreef RedVisioN het volgende:[..]
In je ondertitel (heet dat zo?) staat:
Tong's meissieBen jij zijn bezit ofsow?
quote:Wist ik wel hoor
Op woensdag 29 januari 2003 10:57 schreef shmoopy het volgende:[..]
Aangeven dat je bij iemand hoort betekent nog geen bezit van iemand zijn.
Bezit zijn is iets wat ook alleen bij het moslim-geloof hoort toch?
quote:Misschien wel.. maar had hij niet 3 maanden geleden de trouwakte getekend
Op woensdag 29 januari 2003 10:32 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Misschien wil die je wel kwijt
*niet fotoboek gecheckt
*
quote:*proest*
Op woensdag 29 januari 2003 11:04 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Wist ik wel hoor
Bezit zijn is iets wat ook alleen bij het moslim-geloof hoort toch?
Neuh, ken ook Nederlanders die zich nogal 'wurgend' opstellen tegenover hun vriend/in, hoor.
Ik denk dat het vooral met hun eigen onzekerheden te maken heeft.
Ik heb gewoon weinig last van dergelijke gevoelens, omdat ik vind dat als iemand denkt het bij een ander leuker te kunnen hebben dan bij mij, dat hij dan vooral moet gaan.
Je bent bij mij omdat je mij het leukst vindt, en anders niet, hoor.
Verder ben ik het helemaal met shmoopy eens... Elkaar vetrouwen, elkaar vrij kunnen laten in een relatie is één van de belangrijste dingen die er is. Mijn vriend is van zichzelf ook vrij jaloers en soms moet ik daarom dingen uitleggen, maar hij weet dat hij me voor de volle 100% kan vertrouwen. In feite is zijn jaloezie niet mijn probleem, maar zijn onzekerheid...Overigens ben ik ook vaak genoeg een beetje jaloers hoor! Natuurlijk kan het geen kwaad rekening te houden met elkaar, maar ik persoonlijk (en dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten) zou nooit in een relatie willen zitten waar ik beperkt wordt in het hebben van vriendschappen!
Want daar draait het bij jou natuurlijk om... Zolang jij, je vriend en je goede vriend weten dat het draait om vriendschap is dat het belangrijkste en moet jouw collega zijn neus héél snel weer in z'n Story/Weekend steken !
Ik heb ook een aantal mannelijke vrienden waarvoor ik nul sexuele gevoelens koester en met wie ik af en toe flink knuffel. Is erg prettig. Maar ermee in bed belanden, nou nee....
Dat mannen andere mannen niet vertrouwen weet ik, maar het is buitengewoon treurig dat ze hun vriendinnen daarin niet vertrouwen. Als een goede vriend van mij mij onverhoopt een dubieus voorstel zou doen ben ik daar nog altijd zelf bij hoor!
quote:Dat bedoel ik dus... Dank u!
Op woensdag 29 januari 2003 11:10 schreef shmoopy het volgende:
Neuh, ken ook Nederlanders die zich nogal 'wurgend' opstellen tegenover hun vriend/in, hoor.
Ik denk dat het vooral met hun eigen onzekerheden te maken heeft.
Ik heb gewoon weinig last van dergelijke gevoelens, omdat ik vind dat als iemand denkt het bij een ander leuker te kunnen hebben dan bij mij, dat hij dan vooral moet gaan.
Je bent bij mij omdat je mij het leukst vindt, en anders niet, hoor.
quote:Hou toch op over dat nederlanders dat soort dingen ook heus wel doen.
Op woensdag 29 januari 2003 11:10 schreef shmoopy het volgende:[..]
*proest*
Met links denken bedoel ik: ahjoh, valt wel mee. Moet toch kunnen!?!
Altijd alles maar in het Moet toch kunnen straatje trekken.
Dingen van buitenlanders op nederlanders betrekken. (wat bovendien erg dom is, omdat de buitenlanders het MEESTAL zijn, en SOMS nederlanders :S )
quote:Wat een idiote wending neemt deze discussie opeens.
Op woensdag 29 januari 2003 11:19 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Hou toch op over dat nederlanders dat soort dingen ook heus wel doen.
Bij de Moslims is het in de MEESTE gevallen zo. Dan moet je niet NEUH zeggen, dat is gewoon zo. Punt.
Kun je het wel gaan verlichten met dat Nederlanders dat ook doen, maar lang niet zo massaal en hevig als moslims. Maar goed, ik stop maar, want ik zou er zowat rascistisch van worden als ik ga nadenken hoe die mensen bezig zijn. En hoe superlinks jij denkt :SMet links denken bedoel ik: ahjoh, valt wel mee. Moet toch kunnen!?!
Altijd alles maar in het Moet toch kunnen straatje trekken.
Dingen van buitenlanders op nederlanders betrekken. (wat bovendien erg dom is, omdat de buitenlanders het MEESTAL zijn, en SOMS nederlanders :S )
In principe is de band van de topicstarter met haar vriend hetzelfde als die met JW alleen zit er dan dus sex bij. Dus het enige verschil in de relatie tussen zij en haar vriend en zij en JW is dus de sex.
Ik vind het toch aardig vreemdgaan als mijn vriendin met iemand anders net zo'n band heeft als ze met mij heeft of zoals de topicstarter misschien nog wel een betere band heeft met een andere jongen. Of daar nou sex bij komt kijken of niet.
Al die reacties van:"RedVision is ouderwets!" en "Je moet erlkaar vrijlaten." vind ik een beetje kortzichtig en geven duidelijk aan dat sommigen totaal niet snappen wat RedVision en ik proberen uit te leggen.
Mijn vriendin mag van mij alles, maar zodra ze een goede vriend krijgt, waarmee ze dezelfde dingen als met mij bespreekt of misschien nog meer, dan is het voor mij over. En wij zijn zeker geen ouderwets stel, maar de argumentatie daarvoor zal ik hier maar achterwege laten, want die passen meer in de rubriek Seksualiteit.
quote:[offtopic]VIA??
Hoi Allemaal!!!Op dit moment ben ik bijna een half jaar verloofd met mijn vriend Jeff. (ik ken hem al 2 jaar!!!)
We hebben het heel fijn samen en ik zou echt niet zonder hem willen, maar.......Ik heb ook al bijna anderhalf jaar een hele goede vriend (JW). We kunnen echt uren over dingen praten, samen gaan winkelen of gewoon een rondje lopen.
Toch zou ik nooit iets met hem willen (en hij ook niet met mij), we lopen wel altijd arm in arm, we knuffelen vaak en als een van ons problemen heeft dan luisteren we naar elkaar en proberen de ander te helpen en te troosten.Vandaag kreeg in een mailtje van een collega die ons (Ikke en JW) arm in arm had zien lopen en zich afvroeg of mijn verloofde wel wist dat ik vreemdga ?!?!?!
[ontopic]Lekker laten lullen iedereen... zolang jij en je verloofde weten hoe 't zit maakt 't niks uit wat anderen denken.
quote:Zo... jij kunt goed discussiëren zeg! *proest*
Op woensdag 29 januari 2003 11:19 schreef RedVisioN het volgende:
Dan moet je niet NEUH zeggen, dat is gewoon zo. Punt.
Maargoed, weer ontopic:
quote:OK, dat kan ik me op zich nog wel voorstellen. Iedereen richt zijn relatie op een andere manier in en dit is de jouwe. Zoals ik al eerder zei, ik persoonlijk zou niet in zo'n relatie willen zitten, maar dat is natuurlijk helemaal jullie keuze.
Op woensdag 29 januari 2003 11:28 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik laat mijn vriendin vrij in alles. Ik verbied haar niets. Ik zeg alleen dat ik het zie als vreemdgaan, wanneer zij een band heeft me een jongen zoals de topicstarter die heeft met JW.
quote:Wat ik me dan wel afvraag is hoe jij denkt over de relaties die jouw vriendin heeft met haar vriendinnen... Ook daar zal ze dingen mee bespreken, misschien wel dingen die ze niet met jou bespreekt. Hoe zie je dat dan?
Ik vind het toch aardig vreemdgaan als mijn vriendin met iemand anders net zo'n band heeft als ze met mij heeft of zoals de topicstarter misschien nog wel een betere band heeft met een andere jongen. Of daar nou sex bij komt kijken of niet.[...]
Mijn vriendin mag van mij alles, maar zodra ze een goede vriend krijgt, waarmee ze dezelfde dingen als met mij bespreekt of misschien nog meer, dan is het voor mij over. [...]
Voor mij is het zo dat in alle relaties die ik met mensen heb, of het nou met mijn vriend is, mijn familie, vrienden of vriendinnen, ik verschillende zaken bespreek. Ik heb vrienden "alleen voor de lach", ik heb "stapvrienden", ik heb vrienden met wie ik alles deel en van wie ik weet dat ik ze midden in de nacht kan bellen als er iets is (mannen én vrouwen).
Zoals er dingen zijn die ik niet met mijn ouders of vrienden bespreek, zijn er ook dingen die ik niet met mijn vriend bespreek. Nee, hij weet niet álles van mij. En dat doet niets af aan onze relatie. Sommige dingen deel ik met hem, andere dingen met andere mensen. De relatie met mijn vriend onderscheid zich dus niet van andere relaties in het feit dat hij meer van mij wéét dan andere mensen, maar in de bánd die wij met elkaar hebben... (en de sex, ok! ) die duidelijk anders is dan in de relaties die we met andere mensen hebben: verliefd zijn op elkaar, je diep verbonden voelen met elkaar, noem het een soulmate-gevoel (mijn god, dit klinkt heel pathetisch allemaal, maar ik weet echt niet hoe ik het anders kan beschrijven
).... allemaal dingen die ik niét heb met mijn vrienden.
Het verschil zit hem (voor mij) dus niet in de informatievoorziening of in een aai of een knuffel, maar in het gevoel dat daarbij komt kijken. Dat gevoel kan mijn vriend niet controleren nee. Daarin zal hij me dus moeten vertrouwen.
Er zijn dus gewoon twee soorten meningen de ene groep vind dat het wel kan en de andere niet.
Voor mezelf is het nu wel duidelijk. In ons groepje weet iedereen waar hij aan toe is en op deze manier gaat het goed. Er zullen altijd mensen blijven met een andere mening en het enige wat ik daar mee kan is ze in hun waarde laten en er niet verder over nadenken. (op in gaan)
Ik heb gekozen en daar blijf ik bij!!!
ben wel heel blij dat er meer mensen zijn die er net zo over denken als ik
Maar goed, gaaf om te lezen wat iedereen er zo van denkt. Heb er weinig aan toe te voegen, behalve dat ik het volgende heb gemist:
Is sex zo belangrijk? Mij gaat het er meer om dat mijn verloofde iedere ochtend naast MIJ wakker wordt, met MIJ de GTST doorstaat, en met MIJ een toekomst heeft. De rest boeit me niet zoveel. (jaja, en voordat de eerste met die reactie komt: Zodra ze met een ander zoent of meer ben ik weg ja (dus in een zekere zin "mag dat niet")
Dat is het wel zo'n beetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |