abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 juli 2021 @ 10:26:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200571250
quote:
Tabaksfabrikant Philip Morris pleit voor verbod op sigaretten

De voorzitter en CEO van de Amerikaanse tabaksfabrikant Philip Morris vinden dat de Britse overheid sigaretten in de komende tien jaar moet verbieden. "Wij zien een wereld zonder sigaretten voor ons", zegt CEO Jacek Olczak tegen de Britse krant The Telegraph. "En hoe sneller sigaretten verdwijnen, hoe beter, voor iedereen."

Volgens voorzitter André Calantzopoulos is het belangrijk dat overheden duidelijk zijn over een toekomstig verbod op sigaretten. Hij denkt dat rokers en bedrijven veel kunnen hebben aan een deadline. "Door een deadline te geven, weten mensen beter waar hun horizon ligt."

"Het verschilt niet zoveel van wat je nu ziet met benzineauto's en alternatieven daarop", zegt hij. De verkoop van nieuwe benzineauto's wordt in de EU waarschijnlijk per 2035 verboden. "De overheid moet de verwarring die nu heerst bij veel rokers tot een einde brengen."

Olczak denkt dat veel mensen op dit moment nog geloven dat de alternatieven voor roken ongezonder zijn dan een sigaret. Hij denkt dat overheden beter hun best moeten doen om mensen daarover voor te lichten, en om ze een alternatief op de sigaret te bieden. "Met goede wetgeving en voorlichting kun je in sommige landen al binnen tien jaar sigaretten verbieden", zegt hij. "En dan ben je voor eens en altijd van het probleem af."

Philip Morris is het bedrijf achter de sigaretten van Marlboro. Hoewel het bedrijf groot is geworden als tabaksfabrikant, wil het zich steeds meer op andere zaken richten. Het heeft zichzelf als doel gesteld om de helft van de omzet uit andere producten dan sigaretten te halen, om uiteindelijk een bedrijf te worden dat zich richt op gezondheid en welzijn.

https://www.nu.nl/economi(...)d-op-sigaretten.html
---------------------------

Goede ontwikkeling! Mooi dat ze zich gaan richten op een gezondere wereld. Hadden ze veel eerder moeten doen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200571344
Zo roei je in één klap alle tokkies uit ^O^
pindazakje
pi_200571352
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie van de consument.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi. Ja oké

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 27-07-2021 10:32:10 ]
pi_200571360
Laat ze maar al hun winst van de afgelopen decennia inleveren als ze oprecht zijn.
pi_200571373
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Erasmus het volgende:
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi.
Wel handig dat ze al een voorsprong hebben op hun concurrenten dan. ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:32:45 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200571382
Zou de bottom line bij "vape" producten misschien hoger zijn dan bij tabak? Klinkt me eigenlijk niet eens onlogisch in de oren, je hebt immers geen (of een stuk minder) plantages/boeren e.d. meer nodig en de transportkosten zullen dan dus ook beduidend lager zijn.

Plus je mag mooi moreel doen terwijl je nog steeds verslavingen faciliteert.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:34:23 #7
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200571425
Niks verbieden. Sigaretten zijn troep en Philip Morris is de duivel, maar aan het eind van de dag moet je zelf kunnen bepalen wat je in je lichaam stopt. Verslavingen moeten aangepakt worden in de gezondheidszorg, niet met de strafwet.
pi_200571438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wel handig dat ze al een voorsprong hebben op hun concurrenten dan. ^O^
Moet wel zeggen dat die markt al een beetje richting verzadiging opgaat hoor. De alternatieven zijn niet zo uniek meer tho.

Ik vape bijvoorbeeld al jaren en koop nooit meer sigaretten, maar voor een flesje vloeistof met nicotine kan je ook een dikke marge op vangen.

Maar liever waterdamp met een lekkere geurtje en smaak zonder alle nadelen van tabak (stank, geur dat blijft hangen, gele tanden etc.), dat wel. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 27-07-2021 10:35:31 ]
pi_200571526
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Erasmus het volgende:
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie van de consument.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi. Ja oké
Ik vroeg me bij de titel al af wat er achter zou zitten. Duidelijk, dank.
pi_200571530
Een grote groep verslaafden en dan het product verbieden. Hier kan echt niets fout gaan.

Wel leuk voor die groep criminelen die hun broodwinning wellicht verloren hebben door het legaliseren van softdrugs.
pi_200571555
Ah ja laten we het gaan verbieden. Net als softdrugs etc. Over tien jaar is de illegale handel in sigaretten booming met vele sigarettendoden (geen longkanker maar kogelgaten) tot gevolg. Fantastisch!!!
U MAD?
pi_200571683
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:42 schreef de_boswachter het volgende:
Over tien jaar is de illegale handel in sigaretten booming met vele sigarettendoden (geen longkanker maar kogelgaten) tot gevolg. Fantastisch!!!
Met die forse prijsstijgingen de afgelopen jaren is dat nu al het geval.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_200571688
Dit werkte met alcohol ook zo goed destijds.
pi_200571753
Ze kunnen beginnen dat je alleen nog maar binnen mag roken, thuis.
Het is ook verboden buiten alcohol te drinken, waarom is dat niet met roken zo?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:03:18 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200571875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Ze kunnen beginnen dat je alleen nog maar binnen mag roken, thuis.
Het is ook verboden buiten alcohol te drinken, waarom is dat niet met roken zo?
Het is helemaal niet verboden om buiten alcohol te drinken, wat zwets je nu man. Overigens heeft alcohol nogal wat mogelijke nadelige effecten voor omstanders.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:05:48 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200571929
Klinkt uit de mond van zo iemand als te mooi om waar te zijn. Benieuwd of er nog een addertje onder het gras zit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:10:01 #17
37248 BertV
Handgemaakt
pi_200572010
Ik wantrouw ze bij voorbaat. Ze willen geen eindoplossing maar een massale overstap naar de e-sigaret.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 27 juli 2021 @ 11:14:43 #18
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200572091
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Erasmus het volgende:
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie van de consument.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi. Ja oké
Niet te vergeten dat hun groei al jaren niet meer in Europa ligt maar in Afrika en Azië
-XOXO- Je maintiendrai
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 27 juli 2021 @ 11:15:52 #19
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200572113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Ze kunnen beginnen dat je alleen nog maar binnen mag roken, thuis.
Het is ook verboden buiten alcohol te drinken, waarom is dat niet met roken zo?
Je mag buiten de door de apv aangewezen gebieden gewoon alcohol drinken hoor.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_200572575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo roei je in één klap alle tokkies uit ^O^
Het zijn voornamelijk schadelijke beesten die niet roken.
pi_200572703
Wat houdt ze tegen om zelf te stoppen met de verkoop? Ze doen al steeds meer op andere markten (waaronder ironisch genoeg die van beademingsapparatuur, puffers etc. :') ), ga dat maar versneld doen dan.
pi_200572852
Jaren en jaren de boel frustreren en nu je over kan gaan op alternatieve nicotine houdende middelen doen alsof je ook een 'rookvrije' wereld wil. Dat zulke mensen bestaan zeg..

Ik zou onironisch liever arm zijn, dan op zo'n manier mijn geld te moeten verdienen.
pi_200572893
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:37 schreef Raw85 het volgende:
Wat houdt ze tegen om zelf te stoppen met de verkoop? Ze doen al steeds meer op andere markten (waaronder ironisch genoeg die van beademingsapparatuur, puffers etc. :') ), ga dat maar versneld doen dan.
Het is allemaal cynische symboliek. Die klootzak (de CEO) weet donders goed dat landen die recent welvaar-explosies hebben gehad, meer rokers zijn. Voor ons (het westen) hebben ze alternatieve middelen (die iets minder slecht zijn dan sigaretten, maar nog steeds troep).

Het is echt een schande. Legale criminaliteit.
pi_200572987
En WC Eend schaft zichzelf af vanwege het milieu.
pi_200573382
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je mag buiten de door de apv aangewezen gebieden gewoon alcohol drinken hoor.
Wist ik niet, ik dacht dat het in het openbaar drinken gewoon niet mocht. Ik heb het verkeerd begrepen.
Zou wel een betere wet zijn. Waar ik me wel om verbaas is dat tabaksreclame verboden is, en alcoholreclame niet. Er is een nieuwe drankwet die verbiedt om drank voor een schijntje te verkopen, om ervoor te zorgen dat minderjarigen niet aan de haal gaan met een krat bier. Maar ondertussen wordt er wel flink reclame gemaakt met bier. Gemiste kans van het kabinet.

Maar terug ontopic. Ik vind het verbieden van sigaretten te ver gaan. Dan komt het in het drugscircuit. Als je sigaretten verbiedt, moet je ook B zeggen, alcohol ook verbieden, of een maximum per persoon van hoeveelheidsaanschaf. Dat zou ook iets kunnen zijn.
pi_200574313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Maar terug ontopic. Ik vind het verbieden van sigaretten te ver gaan. Dan komt het in het drugscircuit. Als je sigaretten verbiedt, moet je ook B zeggen, alcohol ook verbieden, of een maximum per persoon van hoeveelheidsaanschaf. Dat zou ook iets kunnen zijn.
Ik zie het verband iet zo tussen alcohol en roken.

Als je maximum hoeveelheden laat kopen krijg je dus ook een zwarte markt waarbij niet rokers alsnog een quotum gaan ophalen. Lijkt me ook niet gewenst.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 13:40:34 #27
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200575079
Snel verbieden. Philip Morris heeft vast een alternatief klaarliggen. :) :')
pi_200575183
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik zie het verband iet zo tussen alcohol en roken.

Allebei ongezond.
Tussen haakjes: ik was al gestopt met (sigaren) roken en drinken.
Maar het laatste wat ik wil doen is mijn levensstijl opdringen aan een ander. Iedereen moet het zelf weten, daar ga ik niet over.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:32:41 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576138
Ja dat heeft bij de drooglegging ook zo goed gewerkt.

Wat een idioten
pi_200576254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:32 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat heeft bij de drooglegging ook zo goed gewerkt.
Het heeft toen zeker wel gewerkt, beter dan menigeen denkt te weten. Maar niet zo goed als onder een islamitisch regime.

quote:
Harvard professor Mark H. Moore argues that Prohibition was actually a success, giving four reasons why:

First, the regime created in 1919 by the 18th Amendment and the Volstead Act, which charged the Treasury Department with enforcement of the new restrictions, was far from all-embracing. The amendment prohibited the commercial manufacture and distribution of alcoholic beverages; it did not prohibit use, nor production for one’s own consumption. Moreover, the provisions did not take effect until a year after passage -plenty of time for people to stockpile supplies.

Second, alcohol consumption declined dramatically during Prohibition. Cirrhosis death rates for men were 29.5 per 100,000 in 1911 and 10.7 in 1929. Admissions to state mental hospitals for alcoholic psychosis declined from 10.1 per 100,000 in 1919 to 4.7 in 1928.

Arrests for public drunkennness and disorderly conduct declined 50 percent between 1916 and 1922. For the population as a whole, the best estimates are that consumption of alcohol declined by 30 percent to 50 percent.

Third, violent crime did not increase dramatically during Prohibition. Homicide rates rose dramatically from 1900 to 1910 but remained roughly constant during Prohibition’s 14 year rule. Organized crime may have become more visible and lurid during Prohibition, but it existed before and after.

Fourth, following the repeal of Prohibition, alcohol consumption increased. Today, alcohol is estimated to be the cause of more than 23,000 motor vehicle deaths and is implicated in more than half of the nation’s 20,000 homicides. In contrast, drugs have not yet been persuasively linked to highway fatalities and are believed to account for 10 percent to 20 percent of homicides.

Prohibition did not end alcohol use. What is remarkable, however, is that a relatively narrow political movement, relying on a relatively weak set of statutes, succeeded in reducing, by one-third, the consumption of a drug that had wide historical and popular sanction.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:10 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:37 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het heeft toen zeker wel gewerkt, beter dan menigeen denkt te weten. Maar niet zo goed als onder een islamitisch regime.
[..]

Een islamitisch regime is zowaar een nog grotere AIDS dan de grotere georganiseerde misdaad door de drooglegging.
pi_200576354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een islamitisch regime is zowaar een nog grotere AIDS dan de grotere georganiseerde misdaad door de drooglegging.
Gelijk van onderwerp veranderen nadat ik heb aangetoond dat niet zij, maar jij een idioot bent om je eigen woorden te gebruiken.
pi_200576378
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat die markt al een beetje richting verzadiging opgaat hoor. De alternatieven zijn niet zo uniek meer tho.

Ik vape bijvoorbeeld al jaren en koop nooit meer sigaretten, maar voor een flesje vloeistof met nicotine kan je ook een dikke marge op vangen.

Maar liever waterdamp met een lekkere geurtje en smaak zonder alle nadelen van tabak (stank, geur dat blijft hangen, gele tanden etc.), dat wel. ^O^
Dit _O_
pi_200576387
Ja goed idee, want dan stopt iedereen direct met roken. Helemaal niemand gaat illegale sigaretten kopen die worden geperst door 30 Roemenen die onder erbarmelijke omstandigheden ergens in een loods leven. Met vervuilde tabak waardoor je nog eerder kanker krijgt.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:46:11 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576392
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:43 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Gelijk van onderwerp veranderen nadat ik heb aangetoond dat niet zij, maar jij een idioot bent om je eigen woorden te gebruiken.
Dat doe je zelf door over islamistische regimes te beginnen. Maar hoe dan ook toont het de onwenselijke consequesties aan als we dit soort bemoeiziek beeid gaan invoeren.

Dit soort figuren moeten eens ophouden om zich zo obsessief met andermans leeftsijl bezig te houden. Laat ze lekker zelf als asceet leven en verder hun bek houden.
pi_200576406
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:40 schreef detaris het volgende:
Snel verbieden. Philip Morris heeft vast een alternatief klaarliggen. :) :')
Ja natuurlijk, of dacht je dat ze daar ineens een moreel kompas hebben gekregen
  Redactie Frontpage dinsdag 27 juli 2021 @ 14:49:15 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_200576448
Decennia lang willens en wetens grootverdienen aan een product dat kanker, hart- en vaatziekten, copd etc veroorzaakt en nu het heilig boontje spelen. Hypocriet geleuter is het.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_200576465
Roken moet juist veel meer gestimuleerd worden. Er is helemaal geen geld om al die 95-jarigen in leven te houden.
pi_200576494
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Dit soort figuren moeten eens ophouden om zich zo obsessief met andermans leeftsijl bezig te houden. Laat ze lekker zelf als asceet leven en verder hun bek houden.
Nee, het toestaan van sigaretten is ook een vorm van bemoeienis met andermans leefstijl. M.a.w. jij doet precies hetzelfde als waar je tegen ageert.
pi_200576497
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Erasmus het volgende:
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie van de consument.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi. Ja oké
Op zich is er wel iets te zeggen over het verbieden van sigaretten, maar niet van nicotine. Sigaretten hebben als nadeel dat mensen in de buurt er ook van mee kunnen "genieten". Hier in Scandinavie is snuss helemaal je van het. Mensen die dat doen stinken hooguit een beetje uit hun bek, maar ze geven niet die vervelende rook.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 27 juli 2021 @ 14:52:49 #41
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200576518
Ik zie liever een wereld zonder Alcohol
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:53:56 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:51 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Nee, het toestaan van sigaretten is ook een vorm van bemoeienis met andermans leefstijl. M.a.w. jij doet precies hetzelfde als waar je tegen ageert.
Nee hoor, de staat verplicht niemand te roken.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:54:58 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576557
Ik ben vooral voor een totaal spreekverbod voor gezondheidsridders die zich gaan bemoeien met andermans levensstijl en voor verboden en andere achterlijke betutteling pleiten.
pi_200576581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor, de staat verplicht niemand te roken.
De staat faciliteert het feit dat mensen rookverslaafd worden door het toe te staan, met alle nare gevolgen van dien. Is ook een keuze. Maar ga niet net doen alsof alleen mensen die pleiten voor een verbod zich bemoeien met andermans leven.

Roken is toegestaan. Maar andere zaken zijn weer verboden in dit land.
pi_200576687
Kinderartsen willen rookverbod in auto als er kinderen op de achterbank zitten
Ze zijn er nog, ook anno 2021: rokende volwassenen voorin in de auto met kinderen op de achterbank; vaak herkenbaar door het raampje dat openstaat voor de frisse lucht. Dat laatste helpt natuurlijk echt niet, stelt kinderarts Jasper Been. Roken in de auto is hem een doorn in het oog. Hij pleit ervoor dat Nederland nu eindelijk eens tot een verbod komt.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ank-zitten~ac21ffdf/

CDA blokkeert onverwachts verbod op tabakslobby in parlement
De strijd om Nederland te verlossen van rookverslaving heeft een tegenslag moeten incasseren. Het CDA heeft voorkomen dat een meerderheid van de Kamer een verbod kan opleggen aan de lobby-activiteiten van de tabaksindustrie in het parlement.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)kslobby-in-parlement
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:01:39 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:56 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

De staat faciliteert het feit dat mensen rookverslaafd worden door het toe te staan, met alle nare gevolgen van dien. Is ook een keuze. Maar ga niet net doen alsof alleen mensen die pleiten voor een verbod zich bemoeien met andermans leven.

Roken is toegestaan. Maar andere zaken zijn weer verboden in dit land.
Tja ik begrijp dat het voor zwakke, onzelfstandige, onzekere types wel fijn is als vadertje staat wel voor je kiest wat wel en niet moet.

Maar liever laten we volwassen mensen hun eigen keuzes maken in het leven.
pi_200576725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik zie liever een wereld zonder Alcohol
Ik zie liever een wereld zonder zeikerds en deeltijddomineetjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200576740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja ik begrijp dat het voor zwakke, onzelfstandige, onzekere types wel fijn is als vadertje staat wel voor je kiest wat wel en niet moet.

Maar liever laten we volwassen mensen hun eigen keuzes maken in het leven.
Waarom is er dan een niqaabverbod?
pi_200576755
quote:
Rob Wijnberg zal zich ongetwijfeld herkennen in een column die op donderdag 25 juni 2015 in NRC Handelsblad verscheen. Geschreven door een overduidelijk boze Marc Chavannes. Die als sad, wise and old journalist niet wenst te begrijpen dat in dit land nog steeds dagelijks 200 jongeren met roken beginnen. En dat van die tweehonderd er na vier weken 126 verslaafd zijn. Vanuit het oogpunt van de tabaksindustrie een prima zaak, want jaarlijks sterven in Nederland twintigduizend mensen door roken. Dat is – een vlugge som – vijfenvijftig doden per dag. En ‘het’ journaal, noch ‘de’ krant opent ooit met die kop: “Gisteren stierven 55 Nederlanders door roken!” In Telefgraaf-koeieletters. Komt niet voor. De presentator van het NOS Journaal opent nooit met zo’n boodschap: “Ook vandaag zijn er, net als gisteren en de dag daarvoor vijfenvijftig mensen gestorven door roken”. Op het nieuws hoort u wel dat ergens door een autoongeluk twee mensen het leven verloren, de beurs 10 punten hoger was en NAC met 2-0 van NEC won.

De impact op het leven van velen is door ‘deze ramp‘ (woorden Chavannes) vele malen groter. En ‘dat terwijl roken een vermijdbare dood is.‘

Marc Chavannes maakt zich boos over het feit dat tijdens een commissievergadering van de Tweede Kamer, waar het onderwerp tabaksontmoedigingsbeleid is, willens en wetens niets wordt gedaan om deze tsnuami aan dood en ellende te stoppen. Hij legt de schuld bij politiek én tabaksindustrie. De politiek neemt door de lobbykracht van de rookindustrie geen veel hardere besluiten om het roken te ontmoedigen.

Meestal winden we ons meer op over één vermijdbare dode in eigen land dan duizenden in een ver land. Maar soms is de ramp dichtbij zo groot dat we wegkijken. Ieder jaar sterven in Nederland 20.000 mensen aan de gevolgen van roken. Een ramp zou je zeggen, ongeveer honderd neergestorte vliegtuigen.

Wat stelt staatssecretaris van Rijn voor? De branche nog een kans te geven. Maar als het volgend jaar niet beter is, dan zwaait er wat. Misschien.

Eén ding valt op: Van Rijn is alert als hij omschrijft hoe contacten van zijn ministerie met de tabaksindustrie verlopen. Terughoudend en transparant. Vorig jaar heeft de Stichting Rookpreventie Jeugd een rechtzaak aangespannen tegen de Staat der Nederlanden. Eis: stoppen met alle contacten met de tabaksindustrie.

De werkelijkheid is dat iedere dag 200 jongeren beginnen met roken. Na vier weken zijn er 126 verslaafd. Mede daardoor komt de industrie aan haar 40.000 nieuwe rokers die de plaats innemen van de 20.000 die in rook zijn opgegaan. En dat terwijl roken een vermijdbare dood is.

De politieke meerderheid spreekt met twee tongen en handelt slap. Van Kesteren zei ook, ter herinnering, dat het om een legaal product gaat, waar men fatsoenlijk mee hoort om te gaan.

Dat klopt formeel. Het is alleen de vraag of dat zo moet blijven. Het kopen en gebruiken van vuurwapens is ook aan banden gelegd. De meeste drugs zijn verboden en onderwerp van veel justitiewerk. Tabak maakt veel meer slachtoffers.

Zelfs als de overheid zich tegenwoordig minder laat belobbyen door Big Tobacco dan wordt het hoog tijd de fictie te doorbreken dat tabak een product als ieder ander is.

Sigaretten zijn geen lifestyle-product. Ja, zelfmoord is een vrije keus, maar de handleiding wordt niet vrij beschikbaar gesteld op 60.000 verkooppunten.
https://lezervanstavast.o(...)etje-een-vrije-keus/
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:03:13 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:02 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Waarom is er dan een niqaabverbod?
Vraag het Rutte en Geert. Ik heb het niet ingevoerd.
pi_200576768
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:49 schreef tjoptjop het volgende:
Roken moet juist veel meer gestimuleerd worden. Er is helemaal geen geld om al die 95-jarigen in leven te houden.
In een wereld waar alles dat met genot en vrije tijd te maken heeft verbieden wil je sowieso niet oud worden.
pi_200576779
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vraag het Rutte en Geert. Ik heb het niet ingevoerd.
Dus jij wil alles toestaan? Cocaïne? Heroïne?
pi_200576807
Een op de vier zware rokers overlijdt voor 65ste
Een op de vier zware rokers overlijdt voor de 65ste verjaardag. Van zware rokers (meer dan twintig sigaretten per dag) is de levensverwachting gemiddeld 13 jaar korter dan van nooit-rokers. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van het CBS en het Trimbos-instituut over het verband tussen roken en sterfte.
https://www.trimbos.nl/ac(...)overlijdt-voor-65ste

Speculatie over overlijden Joost Karhof: 'Hij rookte veel'
Het onverwachte overlijden van Joost Karhof (48) houdt de gemoederen flink bezig. Hij is onwel geworden en onderweg naar het ziekenhuis overleden in de ambulance, zo is bekendgemaakt. De precieze doodsoorzaak is echter onduidelijk en dat leidt vandaag in De Telegraaf tot speculatie. "Wat de exacte toedracht van zijn dood is, is vooralsnog onbekend, maar Karhof stak nooit onder stoelen of banken dat hij een fervent roker was", is te lezen in het entertainmentkatern.
https://www.mediacourant.(...)hof-hij-rookte-veel/

Tobacco kills more than 7 million people each year. More than 6 million of those deaths are the result of direct tobacco use while around 890 000 are the result of non-smokers being exposed to second-hand smoke.
https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/tobacco
pi_200576835
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:03 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Dus jij wil alles toestaan? Cocaïne? Heroïne?
Cocaïne is in bepaalde kringen(elite)heel normaal. Een lijntje snuiven is heel normaal geworden.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:06:23 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576841
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:03 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Dus jij wil alles toestaan? Cocaïne? Heroïne?
Cocaïne wel, Heroïne niet
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:06:47 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200576850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:04 schreef intellectuele_user het volgende:
Een op de vier zware rokers overlijdt voor 65ste
Een op de vier zware rokers overlijdt voor de 65ste verjaardag. Van zware rokers (meer dan twintig sigaretten per dag) is de levensverwachting gemiddeld 13 jaar korter dan van nooit-rokers. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van het CBS en het Trimbos-instituut over het verband tussen roken en sterfte.
https://www.trimbos.nl/ac(...)overlijdt-voor-65ste

Speculatie over overlijden Joost Karhof: 'Hij rookte veel'
Het onverwachte overlijden van Joost Karhof (48) houdt de gemoederen flink bezig. Hij is onwel geworden en onderweg naar het ziekenhuis overleden in de ambulance, zo is bekendgemaakt. De precieze doodsoorzaak is echter onduidelijk en dat leidt vandaag in De Telegraaf tot speculatie. "Wat de exacte toedracht van zijn dood is, is vooralsnog onbekend, maar Karhof stak nooit onder stoelen of banken dat hij een fervent roker was", is te lezen in het entertainmentkatern.
https://www.mediacourant.(...)hof-hij-rookte-veel/

Tobacco kills more than 7 million people each year. More than 6 million of those deaths are the result of direct tobacco use while around 890 000 are the result of non-smokers being exposed to second-hand smoke.
https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/tobacco
Lekker boeiend, eigen verantwoordelijkheid.
pi_200576854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cocaïne wel, Heroïne niet
Waar bemoei jij je mee, met je heroïne niet?!!!
pi_200576863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lekker boeiend, eigen verantwoordelijkheid.
Het is niet altijd vrolijk. Zo kan een overlijdensbericht een keiharde waarschuwing zijn. Nadat Geoffrey Turner was overleden aan longkanker, riep de verstokte roker anderen dringend op te stoppen met die gewoonte. „Ik was een idioot die iedere dag weer tientallen keren dezelfde stomme beslissing nam. Stop. Nu. Jouw leven en dat van je dierbaren is ervan afhankelijk.”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-in-rouwadvertentie

:7
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:42:47 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200577416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:07 schreef intellectuele_user het volgende:
Het is niet altijd vrolijk. Zo kan een overlijdensbericht een keiharde waarschuwing zijn. Nadat Geoffrey Turner was overleden aan longkanker, riep de verstokte roker anderen dringend op te stoppen met die gewoonte. „Ik was een idioot die iedere dag weer tientallen keren dezelfde stomme beslissing nam. Stop. Nu. Jouw leven en dat van je dierbaren is ervan afhankelijk.”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-in-rouwadvertentie

:7
Het is wat meid...

quote:
Bas Timmerman (18), hartstilstand tijdens promotie/degradatiewedstrijden in 1939
Michel Soulier (27), hartstilstand tijdens een bekerwedstrijd in 1977
Cătălin Hîldan (24), hartaanval tijdens een vriendschappelijke wedstrijd 2000
Marc-Vivien Foé (28), hartstilstand tijdens een interland in 2003
Miklos Feher (25), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2004
Paulo Sérgio Oliveira da Silva (30), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2004
Mohamed Abdelwaheb, (23), hartstilstand tijdens een training in 2006
Antonio Puerta (22), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2007, 3 dagen later overleden
Phil O'Donnell (36), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2007
Andrei Mutulescu (23), hartstilstand tijdens vriendschappelijke wedstrijd in 2011
Bobsam Elejiko (30), hartaderbreuk tijdens een competitiewedstrijd in 2011
Piermario Morosini (26), hartstilstand tijdens een competitiewedstrijd in 2012
Alen Pamić (23), hartfalen tijdens competitiewedstrijd in 2013
Gregory Mertens (24), hartstilstand tijdens beloftenwedstrijd in 2015, drie dagen later overleden
Tim Nicot (23), hartstilstand tijdens toernooi in Hemiksem in 2015, twee dagen later overleden
Patrick Ekeng (26), hartaanval tijdens wedstrijd van zijn club Dinamo Bukarest in 2016
Ugo Ehiogu (44), hartaanval tijdens het geven van een training aan Jong Tottenham Hotspur in 2017, een dag later overleden
Cheick Tioté (30), hartaanval tijdens een training in 2017
Lijst van sporters overleden tijdens sport

Maar stoppen met voetballen dan...
pi_200577484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

In een wereld waar alles dat met genot en vrije tijd te maken heeft verbieden wil je sowieso niet oud worden.
Jep, werken tot ver in je 70'ste en daarna worden de gespaarde pensioenen opgesoupeerd door de gezondheidsindustrie.

Beter hadden ze roken gewoon gepromoot, dan heb je ook al die immigratie niet 'nodig' om de vergrijzing op te vangen.
pi_200578283
Nicotine gehalte in 5 jaar afbouwen naar 0% hoe simpel wil je het hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:13:47 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200584334
Op dampproducten kunnen ze een betere marge vangen dan tabak, dus logisch dat ze er vanaf willen zodat de rokers gaan dampen. Zo doorzichtig dit :')

Ondertussen op 'marktplaats':

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200584779
Philip Morris had toch een tijdje geleden die IQOS op de markt gebracht. Ben benieuwd of ze daar dan wel verder mee willen gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200585115
Over tien jaar nog wel. Waar is dat getal eigenlijk op gebaseerd en hoe willen ze sigaretten per definitie gaan verbieden? Wat voor alternatief heeft Philip klaarstaan om jaarlijks de gemiddelde $80 miljard omzet te realiseren?

Wie gelooft eigenlijk in deze hypocrieten? Hoog aan top werken de CEO's van bedrijven in diverse sectoren allemaal samen. Zo heb je sigarettenbedrijven die mensen doodziek maken en daartegenover heb je weer de farmaceutische industrie die op kankerpatiënten miljarden verdienen.

:)
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 01:25:24 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200585168
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:55 schreef Morrigan het volgende:
Philip Morris had toch een tijdje geleden die IQOS op de markt gebracht. Ben benieuwd of ze daar dan wel verder mee willen gaan.
Dat is exact wat de bedoeling is. Af van "verbranden" en vervangen door dit soort producten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200589219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

In een wereld waar alles dat met genot en vrije tijd te maken heeft verbieden wil je sowieso niet oud worden.
De multinationals hebben echter geen last van verboden of verplichtingen. Een verplichte vermageringskuur voor multinationals zou moeten worden ingevoerd. Daar pleit ik voor.
pi_200590832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is wat meid...
[..]

Lijst van sporters overleden tijdens sport

Maar stoppen met voetballen dan...
Beetje vreemde vergelijking wel.
Conscience do cost.
pi_200591104
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Erasmus het volgende:
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie van de consument.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi. Ja oké
Nicotine is niet het probleem.
pi_200595713
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:55 schreef Morrigan het volgende:
Philip Morris had toch een tijdje geleden die IQOS op de markt gebracht. Ben benieuwd of ze daar dan wel verder mee willen gaan.
Die zoveel % van hun omzet willen ze echt niet gaan halen met mueslirepen, maar met dat soort apparaten. Die dan achteraf ook weer niet gezond blijken te zijn.
pi_200599405
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef Erasmus het volgende:
Met alle alternatieve nicotinehoudende verslavingen die zij verkopen is het wel erg easy om op deze toer te gaan voor wat sympathie van de consument.

Tabak verbieden, verder met andere nicotinezooi. Ja oké
Leek me al sterk dat ze ineens heel altruïstisch zouden worden na jarenlang mensen aan kanker te helpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')