abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200571983
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gewoon het denkniveau van jou is zo mainstream daar kan ik niet zo goed mee omgaan.

Als ik zeg er zit zuurstof in de lucht, dan moet jij meteen snappen dat ook landen als India die makkelijk kunnen extraheren uit de lucht middels zware afkoeling en op druk brengen. Zoals je weet kunnen ze in India best veel op technologisch gebied. Er kan nooit gebrek aan zuurstof zijn. Het werkelijke gebrek waren de vervoersbedrijven die weigerden de zuurstof te transporteren of extra tankwagens aan te schaffen. Ziekenhuizen hebben enorme zuurstofopslsgrn en een dubbeluitgelegd net. Tevens voor nood zijn er machines aanwezig voor ademlucht.
Nee, zo simpel is het niet. Je kan niet zomaar even wat zuurstof uit de lucht halen en in een fles stoppen. Het feit dat dat tekort maandenlang in India was geeft al aan dat het een complex proces is wat je niet zomaar even op kan zetten.

En nogmaals, wat je maar niet lijkt te begrijpen: ludovico ging er vanuit dat elders in de wereld ongeveer net zoveel mensen aan corona zouden overlijden als in NL. Dat is niet zo en ik kwam met het voorbeeld van het gebrek aan zuurstof. Waarom er in die landen een tekort aan zuurstof is maakt verder helemaal niets uit.

quote:
Dit alles kunnen ze prima in India, zelfs Suriname en zeker Brazilië.
Dat bedoel ik met er zit zuurstof in lucht.
Maar dan kom jij net zo'n achterlijke opmerking.
Nou nee. Er zijn duizenden mensen in die landen overleden omdat corona patienten die dat nodig hadden geen zuurstof kregen. Niet uit zo'n tank en niet uit een machine. Dat is een feit en vaak genoeg voorbij gekomen in de media. En denk eens na voor je andermans opmerking achterlijk noemt en zelf met zulke onzin komt. Je komt niet bepaald intelligent over op deze manier.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:11:47 #102
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200572042
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gewoon het denkniveau van jou is zo mainstream daar kan ik niet zo goed mee omgaan.

Als ik zeg er zit zuurstof in de lucht, dan moet jij meteen snappen dat ook landen als India die makkelijk kunnen extraheren uit de lucht middels zware afkoeling en op druk brengen. Zoals je weet kunnen ze in India best veel op technologisch gebied. Er kan nooit gebrek aan zuurstof zijn. Het werkelijke gebrek waren de vervoersbedrijven die weigerden de zuurstof te transporteren of extra tankwagens aan te schaffen. Ziekenhuizen hebben enorme zuurstofopslsgrn en een dubbeluitgelegd net. Tevens voor nood zijn er machines aanwezig voor ademlucht.

Dit alles kunnen ze prima in India, zelfs Suriname en zeker Brazilië.
Dat bedoel ik met er zit zuurstof in lucht.
Maar dan kom jij net zo’n achterlijke opmerking.
Gaat niet eens om weigeren van... maar uberhaupt de algehele infrastructuur.
India had bijvoorbeeld niet genoeg vrachtwagens + dat die vanwege veiligheidsregels maar 40km/h mogen rijden met gasflessen
Normaal kunnen ze het redelijk aan, maar als de vraag zo hoog wordt als dat die was, dan wordt het lastig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:12:09 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200572047
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gewoon het denkniveau van jou is zo mainstream daar kan ik niet zo goed mee omgaan.

Als ik zeg er zit zuurstof in de lucht, dan moet jij meteen snappen dat ook landen als India die makkelijk kunnen extraheren uit de lucht middels zware afkoeling en op druk brengen. Zoals je weet kunnen ze in India best veel op technologisch gebied. Er kan nooit gebrek aan zuurstof zijn. Het werkelijke gebrek waren de vervoersbedrijven die weigerden de zuurstof te transporteren of extra tankwagens aan te schaffen. Ziekenhuizen hebben enorme zuurstofopslsgrn en een dubbeluitgelegd net. Tevens voor nood zijn er machines aanwezig voor ademlucht.

Dit alles kunnen ze prima in India, zelfs Suriname en zeker Brazilië.
Dat bedoel ik met er zit zuurstof in lucht.
Maar dan kom jij net zo’n achterlijke opmerking.
Er zit ook water in de lucht, dus volgens dat soort redenaties moeten mensen die dood gaan van de dorst ook niet zo zeuren...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:15:55 #104
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200572115
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, zo simpel is het niet. Je kan niet zomaar even wat zuurstof uit de lucht halen en in een fles stoppen. Het feit dat dat tekort maandenlang in India was geeft al aan dat het een complex proces is wat je niet zomaar even op kan zetten.
India heeft ~500 zuurstoffabrieken. Daar zit het probleem niet
quote:
En nogmaals, wat je maar niet lijkt te begrijpen: ludovico ging er vanuit dat elders in de wereld ongeveer net zoveel mensen aan corona zouden overlijden als in NL. Dat is niet zo en ik kwam met het voorbeeld van het gebrek aan zuurstof. Waarom er in die landen een tekort aan zuurstof is maakt verder helemaal niets uit.
[..]

Nou nee. Er zijn duizenden mensen in die landen overleden omdat corona patienten die dat nodig hadden geen zuurstof kregen. Niet uit zo'n tank en niet uit een machine. Dat is een feit en vaak genoeg voorbij gekomen in de media. En denk eens na voor je andermans opmerking achterlijk noemt en zelf met zulke onzin komt. Je komt niet bepaald intelligent over op deze manier.
Sorry, maar ben het niet met je eens. Voor India was het probleem het transport, niet de productie
Wat ik van collega's in India heb begrepen zijn er ~1200 trucks die vloeibare zuurstof mogen vervoeren voor heel India.

2-3 per fabriek dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200572307
Ok, dan ligt het probleem niet zozeer bij de productie daarvan. Feit is dat het in alle drie die landen flink fout ging bij mensen die die zuurstof nodig hadden. Of het nu om beschikbare zuurstof ging, het transport daarvan of de goede toediening daarvan maakt weinig uit. Als het in 1 van die ketens fout gaat dan ga je gewoon dood als je die zuurstof nodig hebt. In Nederland zal zoiets niet gebeuren en dat maakt onze IFR zo laag. Ludovico die er van uitgaat dat men elders ter wereld net zo'n lage kans heeft om te overlijden vergeet dat even.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200572313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jij denkt dat wat er in die tanks zit hetzelfde is wat er in de lucht zit en dat iemand aan de beademing net zo goed uit de buitenlucht kan ademen?

En voor de duidelijkheid: jouw vriend ludovico beweerde dat de kans om te sterven aan corona in zulk soort landen net zo groot was als in NL. Dat is niet zo en daar is dat zuurstofgebrek een goed voorbeeld van. Waarom er een zuurstofgebrek is boeit niet. Het feit dat onze gezondheidszorg beter op orde is, is de reden dat onze IFR lager is.
Heh, wat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:24:35 #107
24329 KNAK
ff w88,......
pi_200572374
_O-

Die smeerlappen zijn wel aanhoudend. Een 2e vaccinatie brief zojuist binnen. Een “herinnering”. Je mag een vaccin nemen. Hoeft niet. Doe je het niet, spammen we je wel met brieven :’)

quote:
Deze brief is voor mensen die nog geen vaccinatie tegen corona hebben gehad. Heeft u al een vaccinatie gehad? Of heeft u al een afspraak voor een vaccinatie gemaakt? Dan mag u deze brief weggooien.
Op naar brief #3 _O-

ze houden het goed in de gaten wie er wel/niet geregistreerd staan. Dalijk dwangbevel?
Mai pben rai~!
pi_200572395
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
zo mainstream
Bij gebrek aan betere definitie maar het is idd enorm voorspelbaar allemaal, maar je breekt er wel klompen op, omdat de ratio vaak ontbreekt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200572447
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heh, wat?
quote:
denk dat die oplopende risico's op overlijden wereldgemiddeldes zijn
Elders in de wereld is het alleen te managen als de aantallen besmettingen laag zijn. Zodra je veel besmettingen krijgt in die 3 eerder genoemde landen dan stort het gezondheidssysteem snel in elkaar en krijg je een veel hogere sterftecijfers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200572527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:24 schreef KNAK het volgende:
_O-

Die smeerlappen zijn wel aanhoudend. Een 2e vaccinatie brief zojuist binnen. Een “herinnering”. Je mag een vaccin nemen. Hoeft niet. Doe je het niet, spammen we je wel met brieven :’)
[..]

Op naar brief #3 _O-

ze houden het goed in de gaten wie er wel/niet geregistreerd staan. Dalijk dwangbevel?
Natuurlijk houden ze het goed bij. De overheid moet precies weten wie wel en niet gevaccineerd is voor de vaccinatiepaspoorten welke zij uitdelen. Ga er maar van uit dat de druk opgevoerd zal worden, maar dat het wel jouw keuze zal blijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200572528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Elders in de wereld is het alleen te managen als de aantallen besmettingen laag zijn. Zodra je veel besmettingen krijgt in die 3 eerder genoemde landen dan stort het gezondheidssysteem snel in elkaar en krijg je een veel hogere sterftecijfers.
Ik had het over grafiek 1, die gebruikt werd door Keulemans, op Twitter, die grafiek, toont naar mijn vermoeden, wereldgemiddeldes.

Als je kijkt naar de risico's in NL golf 1 / golf 2, grafieken van Robin Fransman, dan zie je ook dat de risico's in NL per categorie lager liggen.

Ik verklaar juist het verschil tussen de grafieken door onderscheid te maken in wereldgemiddelde / NL risico's.

NL zijn death rate overall is hoger omdat we een grotere skew naar oudere mensen hebben in dit land.
Golf 1 / Golf 2 verschillen laten zien dat we wss veel beter kwetsbare ouderen zijn gaan isoleren. Er raken nog steeds 80'ers besmet, maar niet de mensen met WLZ indicatie (death rates daar zijn veel hoger dan gemiddelde 80'ers).

[ Bericht 14% gewijzigd door ludovico op 27-07-2021 11:37:04 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200572632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik had het over grafiek 1, die gebruikt werd door Keulemans, op Twitter, die grafiek, toont naar mijn vermoeden, wereldgemiddeldes.

Als je kijkt naar de risico's in NL golf 1 / golf 2, grafieken van Robin Fransman, dan zie je ook dat de risico's in NL per categorie lager liggen.

Ik verklaar juist het verschil tussen de grafieken door onderscheid te maken in wereldgemiddelde / NL risico's.
Ok. Als dat inderdaad zo is dan verbaasd dat me. Ik ging er van uit dat de 2e golf veel dodelijker was. In India, Rusland en Suriname was eigenlijk niet veel aan de hand in de 1e golf en die werden alle drie compleet verrast in de 2e golf. Geen idee hoe het in Brazilië ging, maar de 2e golf leek mij dodelijker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200572701
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ok. Als dat inderdaad zo is dan verbaasd dat me. Ik ging er van uit dat de 2e golf veel dodelijker was. In India, Rusland en Suriname was eigenlijk niet veel aan de hand in de 1e golf en die werden alle drie compleet verrast in de 2e golf. Geen idee hoe het in Brazilië ging, maar de 2e golf leek mij dodelijker.
Keb het over NL en heb het over IFR, niet absolute getallen dus. Alle peilen wijzen er op dat er relatief weinig mensen met WLZ indicatie in NL besmet zijn geraakt in golf 2 t.o.v. golf 1.

En ik vind het uberhaupt vertekenend om zoveel druk te leggen op "doden" als het mensen zijn met gemiddeld nog 6 maanden te leven. Het ondersterfte verhaal van Thierry is ook niet enorm uit te lucht gegrepen ofzo, speelt ook mee. Mensen gaan een keertje dood en dat is hartstikke normaal, en een zetje als een virus timed die doden op hetzelfde moment, dat is toch echt een groot deel van de sterftes die we gezien hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200572774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:24 schreef KNAK het volgende:
_O-

Die smeerlappen zijn wel aanhoudend. Een 2e vaccinatie brief zojuist binnen. Een “herinnering”. Je mag een vaccin nemen. Hoeft niet. Doe je het niet, spammen we je wel met brieven :’)
[..]

Op naar brief #3 _O-

ze houden het goed in de gaten wie er wel/niet geregistreerd staan. Dalijk dwangbevel?
Kvind het zelf 3x niks maarja, we zien wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200572788
Is een thread
twitter
pi_200572798
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:24 schreef KNAK het volgende:
_O-

Die smeerlappen zijn wel aanhoudend. Een 2e vaccinatie brief zojuist binnen. Een “herinnering”. Je mag een vaccin nemen. Hoeft niet. Doe je het niet, spammen we je wel met brieven :’)
[..]

Op naar brief #3 _O-

ze houden het goed in de gaten wie er wel/niet geregistreerd staan. Dalijk dwangbevel?
De aanmaning
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:45:52 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200572860
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De aanmaning
En dan?
Sexy nurse aan huis? zo ja dan wacht ik ff met de 2e prik! :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200572931
Nog even ingaan over de wappie discussie en wie een wappie is en waarom.

Waarom je als wappie wordt weggezet? Simpel:
Ieder wappie gesprek gaat als volgt.
W: <compleet ongefundeerde uitspraak>
Jij: volgens mij klopt t niet kun je dat bewijzen?
W:Zoek zelf maar uit (burden of proof fallacy)
Jij: ik heb t onderzocht, t zit zo <uitgebreide uitleg met bronvermelding>
W: das te ingewikkeld dus t is niet waar! (Personal incredulity)
Jij: leg jij dan uit hoe t zit, graag met bronvermelding en berekening! Dan snap ik waar ik fout zit!
W: jij bent een gehersenspoeld schaap en een verschrikkelijk persoon (ad hominem)
Jij: <vraagt om te reageren op inhoud in plaats van op persoon>

Stilte....

Misschien eerst eens een cursus onderzoeksvaardigheden en debatteren doen?
Als je gedegen onderzoek doet, met bronvermelding zodat we je claims kunnen verifiëren, en je argumenten logisch beredeneert dan staan wij echt wel open voor jouw argument!

Maar simpelweg een claim zonder bewijs vertrouwen wij nog minder dan de "mainstream media" (want die doen namelijk wel aan bronvermelding). En ja, dan word je bestempeld als wappie.

T gaat mij er niet om wat je mening is, maar hoe die tot stand is gekomen. Ik wil je niet leren wat je moet denken, maar hoe je moet denken! Hoe ben je nu écht kritisch en hoe vermijd je standaard drogredenen? Dat is wat wappies mogen leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2021 11:50:05 ]
pi_200573435
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:48 schreef An_0_Niem het volgende:
Nog even ingaan over de wappie discussie en wie een wappie is en waarom.

Waarom je als wappie wordt weggezet? Simpel:
Ieder wappie gesprek gaat als volgt.
W: <compleet ongefundeerde uitspraak>
Jij: volgens mij klopt t niet kun je dat bewijzen?
W:Zoek zelf maar uit (burden of proof fallacy)
Jij: ik heb t onderzocht, t zit zo <uitgebreide uitleg met bronvermelding>
W: das te ingewikkeld dus t is niet waar! (Personal incredulity)
Jij: leg jij dan uit hoe t zit, graag met bronvermelding en berekening! Dan snap ik waar ik fout zit!
W: jij bent een gehersenspoeld schaap en een verschrikkelijk persoon (ad hominem)
Jij: <vraagt om te reageren op inhoud in plaats van op persoon>

Stilte....

Misschien eerst eens een cursus onderzoeksvaardigheden en debatteren doen?
Als je gedegen onderzoek doet, met bronvermelding zodat we je claims kunnen verifiëren, en je argumenten logisch beredeneert dan staan wij echt wel open voor jouw argument!

Maar simpelweg een claim zonder bewijs vertrouwen wij nog minder dan de "mainstream media" (want die doen namelijk wel aan bronvermelding). En ja, dan word je bestempeld als wappie.

T gaat mij er niet om wat je mening is, maar hoe die tot stand is gekomen. Ik wil je niet leren wat je moet denken, maar hoe je moet denken! Hoe ben je nu écht kritisch en hoe vermijd je standaard drogredenen? Dat is wat wappies mogen leren.
Interessante comment, tis hier echt precies omgekeerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200573556
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Interessante comment, tis hier echt precies omgekeerd.
Dat is bijzonder. Dan hebben beide groepen toch meer met elkaar gemeen dan ze zouden denken.
pi_200573661
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:20 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dat is bijzonder. Dan hebben beide groepen toch meer met elkaar gemeen dan ze zouden denken.
Ik vind het prima, er zijn sterke dogma's aanwezig waardoor mensen ziende blind worden, is mijn opvatting. Het ziekenhuis moet wel overspoelen met patienten als je jongeren een pleziertje van een club bezoeken geeft... Want dan vermoorden ze oma (die alle tijd heeft gehad om gevaccineerd te worden maar ok).

Ik snap niet waar we het voor doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200573680
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:20 schreef An_0_Niem het volgende:
Dat is bijzonder. Dan hebben beide groepen toch meer met elkaar gemeen dan ze zouden denken.
ja wij vinden ook dat jullie niet kunnen debatteren en geen onderzoeksvaardigheden bezitten. Jullie bronvermelding verwijst gewoon weer door naar andere sites die net hetzelfde zeggen. Zo vormt de ene het bewijs voor de andere (cfr je uitleg complot door mr oer-gezang)
En onze bronnen worden grotendeels verbannen of gecensureerd. En als ze toch blijven bestaan worden ze sowieso niet aanvaard/geloofd.
Jullie aanvaarden ook gewoon claims uit de media zonder echt bewijs.
Maar wel lief dat jij ons even wil leren hoe we moeten denken :*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200573719
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

ja wij vinden ook dat jullie niet kunnen debatteren en geen onderzoeksvaardigheden bezitten. Jullie bronvermelding verwijst gewoon weer door naar andere sites die net hetzelfde zeggen. Zo vormt de ene het bewijs voor de andere (cfr je uitleg complot door mr oer-gezang)
En onze bronnen worden grotendeels verbannen of gecensureerd. En als ze toch blijven bestaan worden ze sowieso niet aanvaard/geloofd.
Jullie aanvaarden ook gewoon claims uit de media zonder echt bewijs.
Maar wel lief dat jij ons even wil leren hoe we moeten denken :*
Graag gedaan :*
pi_200573792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het prima, er zijn sterke dogma's aanwezig waardoor mensen ziende blind worden, is mijn opvatting. Het ziekenhuis moet wel overspoelen met patienten als je jongeren een pleziertje van een club bezoeken geeft... Want dan vermoorden ze oma (die alle tijd heeft gehad om gevaccineerd te worden maar ok).

Ik snap niet waar we het voor doen.
Oma is inderdaad gevaccineerd, maar kan wel ziek worden. Ik denk niet dat de maatregelen zozeer zijn omdat ouderen dood kunnen gaan, maar omdat ook jongeren ernstige klachten op kunnen lopen.
De IC's zijn nu (nog) niet vol,maar we willen niet dat dat wel gebeurt. Bovendien is nog niet iedereen gevaccineerd en werken vaccins niet voor 100%. Dus is voorzichtigheid geboden.
pi_200574020
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:32 schreef An_0_Niem het volgende:
Oma is inderdaad gevaccineerd, maar kan wel ziek worden. Ik denk niet dat de maatregelen zozeer zijn omdat ouderen dood kunnen gaan, maar omdat ook jongeren ernstige klachten op kunnen lopen.
De IC's zijn nu (nog) niet vol,maar we willen niet dat dat wel gebeurt. Bovendien is nog niet iedereen gevaccineerd en werken vaccins niet voor 100%. Dus is voorzichtigheid geboden.
Ok oma is het centraal punt
wat is het verschil als oma besmet raakt door een ongevaccineerd kleinkind of een gevaccineerde verzorger ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200574121
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:32 schreef An_0_Niem het volgende:
Oma is inderdaad gevaccineerd, maar kan wel ziek worden.
Dus? Mag men niet meer ziek worden? Is dat risico te hoog om normaal te kunnen leven? Werkelijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200574135
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:32 schreef An_0_Niem het volgende:
maar omdat ook jongeren ernstige klachten op kunnen lopen.
De IC's zijn nu (nog) niet vol,maar we willen niet dat dat wel gebeurt. Bovendien is nog niet iedereen gevaccineerd en werken vaccins niet voor 100%. Dus is voorzichtigheid geboden.
En wanneer stopt dat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200574712
@UncleScorp @ludovico ik heb de antwoorden niet, ik heb geen flauw idee.
Ik geloof dat beide ""kampen" gelijk kunnen hebben. Daarmee bedoel ik dat
Complottheorieën soms gewoon waar gebleken zijn en ik geloof ook niet dat onze regering altijd het beste met ons voor heeft. Dat wil zeggen: er worden grove fouten gemaakt. Maar ik weiger te geloven in een overheid die ons doelbewust wil verwoesten.(alleen al vanwege mijn geestelijke gezondheid die ik op het spel zet als ik er wel in zou geloven). En als blijkt dat ik het fout heb dan merken we dat over een paar jaar wel: dan ben ik doodgegaan aan het vaccin of is mijn DNA veranderd en ben ik ineens een robot. Ofzo. Maar ik denk niet dat die dingen gaan gebeuren. Ik heb geen reden (meer) om dat te geloven.
pi_200574758
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:21 schreef An_0_Niem het volgende:
@:UncleScorp @:ludovico ik heb de antwoorden niet, ik heb geen flauw idee.
Ik geloof dat beide ""kampen" gelijk kunnen hebben. Daarmee bedoel ik dat
Complottheorieën soms gewoon waar gebleken zijn en ik geloof ook niet dat onze regering altijd het beste met ons voor heeft. Dat wil zeggen: er worden grove fouten gemaakt. Maar ik weiger te geloven in een overheid die ons doelbewust wil verwoesten.(alleen al vanwege mijn geestelijke gezondheid die ik op het spel zet als ik er wel in zou geloven). En als blijkt dat ik het fout heb dan merken we dat over een paar jaar wel: dan ben ik doodgegaan aan het vaccin of is mijn DNA veranderd en ben ik ineens een robot. Ofzo. Maar ik denk niet dat die dingen gaan gebeuren. Ik heb geen reden (meer) om dat te geloven.
Wat een eerlijk antwoord ... respect daarvoor ^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200574823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat een eerlijk antwoord ... respect daarvoor ^O^
Graag gedaan. Dat meen ik.
pi_200574948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het prima, er zijn sterke dogma's aanwezig waardoor mensen ziende blind worden, is mijn opvatting. Het ziekenhuis moet wel overspoelen met patienten als je jongeren een pleziertje van een club bezoeken geeft... Want dan vermoorden ze oma (die alle tijd heeft gehad om gevaccineerd te worden maar ok).

Ik snap niet waar we het voor doen.
Heeft helemaal niks met dogma's te maken.. Dat jouw ethisch kompas naar de tyfus is kunnen wij weinig aan doen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200574999
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:21 schreef An_0_Niem het volgende:
@:UncleScorp @:ludovico ik heb de antwoorden niet, ik heb geen flauw idee.
Ik geloof dat beide ""kampen" gelijk kunnen hebben. Daarmee bedoel ik dat
Complottheorieën soms gewoon waar gebleken zijn en ik geloof ook niet dat onze regering altijd het beste met ons voor heeft. Dat wil zeggen: er worden grove fouten gemaakt.
Klopt, net zoals er complottheorieën zijn die gewoon over-the-top zijn, soms te belachelijk voor woorden. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal bullshit zijn.
Ik lees ze, net zoals ik de reguliere media blijf lezen, en ik zie mettertijd wel wie of wat gelijk had.

quote:
Maar ik weiger te geloven in een overheid die ons doelbewust wil verwoesten.(alleen al vanwege mijn geestelijke gezondheid die ik op het spel zet als ik er wel in zou geloven).
Ook heel begrijpelijk en ik heb daar alle begrip voor. Ook ik geloof dit (nog) niet voor 100%, het is namelijk niet te vatten ... maar zeg nooit nooit. Als ik zie hoe de wereld naar de kl*$te gaat en hoe geld de enige drijfveer is, dan heb ik er niet altijd een goed oog op.
quote:
En als blijkt dat ik het fout heb dan merken we dat over een paar jaar wel: dan ben ik doodgegaan aan het vaccin of is mijn DNA veranderd en ben ik ineens een robot. Ofzo. Maar ik denk niet dat die dingen gaan gebeuren. Ik heb geen reden (meer) om dat te geloven.
we zien wel ... dan gaan we er sowieso allemaal aan ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200575083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:33 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heeft helemaal niks met dogma's te maken.. Dat jouw ethisch kompas naar de tyfus is kunnen wij weinig aan doen.
De risico's liggen naar alle waarschijnlijkheid na vaccinaties lager dan van influenza, maar je blijft er nog hardnekkig in geloven dat Corona de zondvloed betekent en er geen mensen besmet mogen raken, mij een raadsel, maar je selectiviteit voor Corona t.o.v. influenza is nogal opvallend.

En dan met van die emotionele nonsense komen "ethische kompas naar de tifus" waar was jouw ethische kompas pre corona? Of is jouw ethische kompas opeens anders geijkt? Waarom?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200575155
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

De risico's liggen naar alle waarschijnlijkheid na vaccinaties lager dan van influenza, maar je blijft er nog hardnekkig in geloven dat Corona de zondvloed betekent en er geen mensen besmet mogen raken, mij een raadsel, maar je selectiviteit voor Corona t.o.v. influenza is nogal opvallend.

En dan met van die emotionele nonsense komen "ethische kompas naar de tifus" waar was jouw ethische kompas pre corona? Of is jouw ethische kompas opeens anders geijkt? Waarom?
Zolang jij influenza maar blijft vergelijken met covid; ben je totaal niet serieus te nemen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 27 juli 2021 @ 13:50:02 #135
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_200575311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:42 schreef potjecreme het volgende:
Is een thread
[ twitter ]
Blijkbaar is men hier (gezien de uitblijvende respons) zo met zichzelf ingenomen dat dit niet wordt gelezen.
Heel bijzonder.
pi_200575374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Zolang jij influenza maar blijft vergelijken met covid; ben je totaal niet serieus te nemen.
Dit is gewoon onderbuik van je, waarom zou je de twee in hemelsnaam niet met elkaar mogen vergelijken.

Sterker nog, vanaf het moment dat corona minder schade doet dan influenza is het pure hypocrisie om het een andere behandeling te geven dan influenza.

En mijn interpretatie is dat dat nu al het geval is in dit land.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200575409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:50 schreef DrDarwin het volgende:
Blijkbaar is men hier (gezien de uitblijvende respons) zo met zichzelf ingenomen dat dit niet wordt gelezen.
Heel bijzonder.
Och er zijn nog veel onaangekaarte zaken

Pfizer accused of ‘bullying’ Latin American countries during vaccine negotiations
https://www.pharmaceutica(...)in-american-vaccine/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 13:57:32 #138
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200575438
"De deltavariant is erg gevaarlijk. Daarom roep ik iedereen die de kans heeft op zich te laten inenten. Voor zijn eigen gezondheid en voor anderen."

Fear porn van Ursula. Gevaarlijk hoor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200575525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
"De deltavariant is erg gevaarlijk. Daarom roep ik iedereen die de kans heeft op zich te laten inenten. Voor zijn eigen gezondheid en voor anderen."

Fear porn van Ursula. Gevaarlijk hoor.
Dat is dat EU poppetje?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:06:44 #140
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200575598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dat EU poppetje?
Yep
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200575654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Yep
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200575732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:42 schreef potjecreme het volgende:
Is een thread
[ twitter ]
Te ingewikkeld voor me. En teveel info
pi_200575741
quote:
En dat is niet genoeg. Als zo’n 30 tot 40 procent van de jongeren zich niet laat vaccineren blijft het virus circuleren, benadrukt Osterhaus. “En dan blijven we in de ellende zitten.” Op dit moment wordt er vanuit gegaan dat zo’n 80 procent van de bevolking zich zou moeten vaccineren om groepsimmuniteit te creëren.
Komt vanzelf die groepsimmuniteit toch, als het circuleert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200575743
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:14 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Te ingewikkeld voor me. En teveel info
Je hoeft het niet in 1 keer te lezen.
pi_200575763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je hoeft het niet in 1 keer te lezen.
Wat is de conclusie/samenvatting?
pi_200575820
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Wat is de conclusie/samenvatting?
Ik lees het in stukjes. Heb geen tijd om alles in 1 keer te lezen. Vond dit blokje wel interessant.

twitter
pi_200575858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hm, not bad. I would.Would you? :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_200575896
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Wat is de conclusie/samenvatting?
En dit stukje

twitter
pi_200575946
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik lees het in stukjes. Heb geen tijd om alles in 1 keer te lezen. Vond dit blokje wel interessant.

[ twitter ]
Dat is wel, eh bijzonder.
Ik weet ook niet wat ik hiervan moet denken.
pi_200576013
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:23 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dat is wel, eh bijzonder.
Ik weet ook niet wat ik hiervan moet denken.
Reguliere proces is niet verlopen, snelheid brengt extra risico mee, ze zitten in een positie waarin overheden het risico willen overnemen... Dan leg je dat risico toch lekker bij de overheid.

Gewoon kapitalisme niks meer niks minder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')