abonnement Unibet Coolblue
pi_200561868
quote:
Talk of the town is uiteraard de merkwaardige tuimelperte van Nederlands hoop op een medaille. “Het is duidelijk dat het Mathieu absoluut niet duidelijk was dat die plank in koers weg zou zijn. We hebben hier heel de week over gesproken. Voor de echte mountainbikers is het zó duidelijk dat die plank er alleen ligt voor de training. Maar goed, het was Mathieu niet duidelijk. Ik trek me dat wel enigszins aan, dat ik het voor de koers niet nog een keer expliciet benadrukt heb. We hebben het er alleen de hele week zo vaak over gehad”, lacht hij als een boer met kiespijn. “Een deel van de verantwoordelijkheid ligt ook bij hemzelf.”

Het zit De Knegt in ieder geval niet lekker. “Het is ultiem vervelend dat het zo eindigt. We hebben hier gewoon een heel leuke week gehad. Ook Mathieu werkte een goede voorbereiding af. Hij was in orde, fysiek was hij goed. Dan is het echt een domper dat het op deze wijze loopt”, zucht de bondscoach. “We hebben het net uitgebreid besproken. Mathieu was alweer opgewekt en relaxt. ‘Op naar de volgende’, zo zitten we er nu in. Er is ook niemand overleden, of iets. We hebben het even goed geëvalueerd. Het pijnpunt is wel duidelijk, daar hoeven we geen lang verhaal van te maken. Het is gewoon klote, punt.”

De uitkomst van de evaluatie was dat het Van der Poel niet duidelijk was dat die plank er niet meer zou liggen. “Je kunt je afvragen: hadden we het nog beter kunnen benadrukken? Die waarheid ligt een beetje in het midden. Mathieu is natuurlijk een heel speciale renner”, lacht De Knegt nu. “Hij doet zijn eigen ding, vergeet weleens iets en sommige zaken moet je hem nadragen. Je moet aan zo veel dingen denken bij hem. Maar dat is hij ook waard. Het is absoluut een hartstikke goede jongen en voor hem is dit ook gewoon klote. Ik kan er ook niet heel erg veel meer over kwijt. Samenvattend is het gewoon een rotverhaal, dat is het.”
Als iets voor mountainbikers zo vanzelfsprekend is, waarom heb je het er dan alsnog de hele week over? Dat klinkt ook wel wat tegenstrijdig..
pi_200562055
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Als iets voor mountainbikers zo vanzelfsprekend is, waarom heb je het er dan alsnog de hele week over? Dat klinkt ook wel wat tegenstrijdig..
MVDP is natuurlijk niet full-time mountainbiker.
pi_200562068
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]


Des te pijnlijker voor iemand als Vader die er al 8 jaar naartoe leeft, of een Mathieu die hier ook al jaren zijn zinnen op heeft gezet. En natuurlijk al die mannen (Zwitsers met name) die normaal gesproken die wedstrijden winnen wanneer Pidcock en Mathieu niet meedoen.
Dan moeten ze maar zorgen dat ze beter zijn dan iemand die af en toe een keertje meedoet.
pi_200562073
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

MVDP is natuurlijk niet full-time mountainbiker.
Neem aan dat de Knegt het niet specifiek over Mathieu had, die was er ook pas op vrijdag.. dus dan zal het er in het algemeen al wel over gegaan zijn
pi_200562161
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Neem aan dat de Knegt het niet specifiek over Mathieu had, die was er ook pas op vrijdag.. dus dan zal het er in het algemeen al wel over gegaan zijn
Ja, in het algemeen en hij baalt dat hij het niet expliciet bij MVDP heeft benadrukt. Dat had natuurlijk geen kwaad gekund, aangezien die pas later arriveerde.
pi_200562293
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, in het algemeen en hij baalt dat hij het niet expliciet bij MVDP heeft benadrukt. Dat had natuurlijk geen kwaad gekund, aangezien die pas later arriveerde.
Ja, maar als iets zo normaal is (zoals de Knegt dat zegt), waarom is dat dan blijkbaar wel een onderwerp waar je de hele week over praat? Je gaat daar enkel over praten als het iets is waar je rekening mee moet houden voor de verkenning. En als je dat doet, moet je er juist voor zorgen dat Mathieu dat weet omdat die later aankomt en niet alle wedstrijden rijdt.. het klinkt voor mij niet als een hele logische uitleg
pi_200562329
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, maar als iets zo normaal is (zoals de Knegt dat zegt), waarom is dat dan blijkbaar wel een onderwerp waar je de hele week over praat? Je gaat daar enkel over praten als het iets is waar je rekening mee moet houden voor de verkenning. En als je dat doet, moet je er juist voor zorgen dat Mathieu dat weet omdat die later aankomt en niet alle wedstrijden rijdt.. het klinkt voor mij niet als een hele logische uitleg
Was wel een van de blikvangers van het parcours. Al is het voor geoefende MTB-ers niet echt een moeilijke jump of zo.

Dat zo'n plankje er bij het trainen ligt en in de wedstrijd niet, komt wel vaker voor. Op zich niet zo raar. Maar als je het er de hele week over hebt gehad, dan geef je het normaal ook even aan aan MVDP. Die was nota bene kanshebber voor een medaille, Milan Vader niet.
  maandag 26 juli 2021 @ 19:19:31 #33
40566 Ericr
Livewrong
pi_200562388


Heeft lang geduurd voordat deel 2 uit kwam.
pi_200562759
MvdP sloeg de plank hier wel mis he. Hopelijk heeft hij geen plank voor de kop en stopt hij met mountainbiken, maar hij is natuurlijk wel iemand van de bovenste plank. Ik kan me dus wel voorstellen dat vdP hiermee door gaat want er moet immers brood op de plank komen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200562831
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:40 schreef TLC het volgende:
MvdP sloeg de plank hier wel mis he. Hopelijk heeft hij geen plank voor de kop en stopt hij met mountainbiken, maar hij is natuurlijk wel iemand van de bovenste plank. Ik kan me dus wel voorstellen dat vdP hiermee door gaat want er moet immers brood op de plank komen.
Dat krijg je als je door 'n plank zonder gat wilt kijken. :)
pi_200562893
Hij heeft sinds 2016 aan twintig world cups deelgenomen. Was dit dan de eerste keer met zo'n plank?
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 juli 2021 @ 19:53:46 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200562987
Kan Anne Terpstra niet nog wat morgen? :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200563048
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:53 schreef Nattekat het volgende:
Kan Anne Terpstra niet nog wat morgen? :@
Outsider voor een medaille, denk ik. Goud lijkt me te hoog gegrepen.
pi_200563325
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Outsider voor een medaille, denk ik. Goud lijkt me te hoog gegrepen.
Ik denk dat ergens tussen 5-10 een goed resultaat zou zijn voor haar.
pi_200563382
Tauber en Terpstra hebben allebei een heel matig jaar, nog niet zo lang geleden waren ze allebei outsiders voor een medaille geweest
pi_200563570
twitter
pi_200563624
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:31 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Net stukje van de in het wiel podcast geluisterd. Volgens de heren was de drop van het hoogste punt tot waar MvdP tot stilstand kwam ongeveer 7 meter hoogteverschil. Dan is het echt heel veel geluk dat hij er zonder meerdere breuken vanaf is gekomen. Leuk gesprek met Vader in de podcast voor de liefhebbers.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 21:13:27 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200564241


Het Nepartak systeem komt pas later en noordelijker aan land, en dat is mooi nieuws voor de dames morgen, die hebben geen last van harde wind en neerslag.
pi_200564364
Adrie nu bij VRT
pi_200564676
Volgens Adrie is Matthieu niet genoeg geïnformeerd. Maar verder zand erover.
Te makkelijk lijkt me.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 26 juli 2021 @ 21:56:39 #46
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200564984
Hopelijk nu wel een einde aan die rotsblokken die er random zijn neergeflikkerd.
pi_200565173
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:40 schreef Pedroso het volgende:
Volgens Adrie is Matthieu niet genoeg geïnformeerd. Maar verder zand erover.
Te makkelijk lijkt me.
Die zei eerder al dat hij Mathieu gelooft als hij zegt dat hij het echt niet wist, ook gezien de manier waarop hij dat stuk nam. Maar die zal wel eerst afwachten wat Mathieu zegt als ze elkaar “echt” spreken morgen
pi_200565228
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hopelijk nu wel een einde aan die rotsblokken die er random zijn neergeflikkerd.
Ik zeg: voortaan alleen nog vlakke asfalt routes bij het mountainbiken! Veel te gevaarlijk dit allemaal.
  maandag 26 juli 2021 @ 22:34:34 #49
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200565464
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:40 schreef Pedroso het volgende:
Volgens Adrie is Matthieu niet genoeg geïnformeerd. Maar verder zand erover.
Te makkelijk lijkt me.
Idd, niks zand erover. Zo makkelijk komt hij er niet vanaf. Hij moet op de pijnbank voor deze blunder!!
pindazakje
pi_200565682
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Als iets voor mountainbikers zo vanzelfsprekend is, waarom heb je het er dan alsnog de hele week over? Dat klinkt ook wel wat tegenstrijdig..
"echte mountainbikers" wat een lul...

Maar goed, genoeg gehad hierover, over 4 jaar is iedereen het weer vergeten. Ik bedoel, wie heeft het nog over Matthieu zijn hongerklop WK?

Hij is nog jong zat, kan volgende Spelen ook nog wel kans maken. Schurter is 35 en ging bijna voor brons...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')