abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 maandag 26 juli 2021 @ 14:43:54 #1
414785 sirdanilot
pi_200557973
Ik krijg nooit met geen enkele mogelijkheid mijn matrashoes rond mijn bed. Ik heb gewoon een tweepersoonsbed en het kost me vaak wel een half uur aan sjorren en trekken voordat hij er een béétje omheen zit en dan nog springt-ie er vaak pardoes weer vanaf. Echt een drámá.

Ik vind het zelfs zo'n drama dat ik nu een kingsize matrashoes heb gekocht (ookal heb ik zeer zeker geen kingsize bed). Dat lukt me dan weer wel, goed hij zit niet echt mooi strak eromheen maar dat heb ik liever dan dat hij er midden in de nacht weer vanaf springt. Ik ben ook single dus kan ook niet mijn partner vragen om de andere kant even vast te houden, ik doe alles zelf.

Heeft iemand nog trucjes om gemakkelijker kleine matrashoezen rond je matras te krijgen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200558369
De juiste maat kopen
  maandag 26 juli 2021 @ 15:30:09 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200560690
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:43 schreef sirdanilot het volgende:
Ik krijg nooit met geen enkele mogelijkheid mijn matrashoes rond mijn bed. Ik heb gewoon een tweepersoonsbed en het kost me vaak wel een half uur aan sjorren en trekken voordat hij er een béétje omheen zit en dan nog springt-ie er vaak pardoes weer vanaf. Echt een drámá.

Ik vind het zelfs zo'n drama dat ik nu een kingsize matrashoes heb gekocht (ookal heb ik zeer zeker geen kingsize bed). Dat lukt me dan weer wel, goed hij zit niet echt mooi strak eromheen maar dat heb ik liever dan dat hij er midden in de nacht weer vanaf springt. Ik ben ook single dus kan ook niet mijn partner vragen om de andere kant even vast te houden, ik doe alles zelf.

Heeft iemand nog trucjes om gemakkelijker kleine matrashoezen rond je matras te krijgen?
Het is inderdaad een rotklus. Maar dat ze er tegenwoordig af kunnen & gewassen kunnen worden is een groot voordeel ten opzichte van die oude matrassen, waarbij je - na met een doekje en sopje bezig te zijn geweest -maar moest accepteren dat ze vies waren.

Was je hem vaak? Want daarbij loop je altijd het risico dat ze krimpen en na teveel krimp wordt het nagenoeg onmogelijk om ze er weer omheen te krijgen.

Bij een kleiner wordend hoeslaken (door krimpen) advies ik meestal om hem diagonaal om de matras heen te doen. Dus niet eerst de bovenhoeken en daarna de onderhoeken, maar eerst bijv. de hoek linksboven en daarna rechtsonder etc. Maar dat gaat bij een matrashoes vaak niet op. Die rek zit er vaak niet in.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  User die het meest klaagt 2022 maandag 26 juli 2021 @ 17:10:44 #5
414785 sirdanilot
pi_200560765
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:06 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het is inderdaad een rotklus. Maar dat ze er tegenwoordig af kunnen & gewassen kunnen worden is een groot voordeel ten opzichte van die oude matrassen, waarbij je - na met een doekje en sopje bezig te zijn geweest -maar moest accepteren dat ze vies waren.

Was je hem vaak? Want daarbij loop je altijd het risico dat ze krimpen en na teveel krimp wordt het nagenoeg onmogelijk om ze er weer omheen te krijgen.

Bij een kleiner wordend hoeslaken (door krimpen) advies ik meestal om hem diagonaal om de matras heen te doen. Dus niet eerst de bovenhoeken en daarna de onderhoeken, maar eerst bijv. de hoek linksboven en daarna rechtsonder etc. Maar dat gaat bij een matrashoes vaak niet op. Die rek zit er vaak niet in.
Ik denk dat ik hem dan inderdaad te vaak gewassen heb.

Wat ik denk ik ga doen is de matrashoef zelf (dus de basale beschermingslaag) gewoon voor altijd late nzitten, echt geen zin om daar weer 30 minuten mee bezig te zijn. En dan regelmatig een nieuw gewassen hoeslaken eromheen.

De matras zelf heb ik van het weekend gewassen, dat moet maar heel af en toe en dat is inderdaad ee nrotklus maar goed dat is gebeurd. Ik gebruik daarvoor baksoda.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200560781
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:05 schreef Rogue2.0 het volgende:
De juiste maat kopen
Die opmerking is weliswaar gevat, maar voegt weinig toe.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200560851
Let bij het kopen van een overtrek niet alleen op lengte en breedte maar ook de hoekhoogte van het matras. Ik denk dat het daar fout gaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200560854
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem dan inderdaad te vaak gewassen heb.

Wat ik denk ik ga doen is de matrashoef zelf (dus de basale beschermingslaag) gewoon voor altijd late nzitten, echt geen zin om daar weer 30 minuten mee bezig te zijn. En dan regelmatig een nieuw gewassen hoeslaken eromheen.
Er zijn redenen te bedenken waarom het zinvol is om die matrashoes regelmatig te reinigen, bijv. bij ernstige allergieën, maar er zijn mensen die het nooit doen & daar prima mee kunnen leven. Molton om je matras, daar omheen een hoeslaken & dat wekelijks in de was (iig dat hoeslaken) en er moesten wel gekke dingen gebeuren wil je op korte termijn weer in gevecht moeten met die matrashoes ;)

quote:
De matras zelf heb ik van het weekend gewassen, dat moet maar heel af en toe en dat is inderdaad ee nrotklus maar goed dat is gebeurd. Ik gebruik daarvoor baksoda.
Dat heb ik nog nooit gedaan :) Als de matrassen hier een dergelijke wasbeurt nodig hebben, dan zie ik dat als een teken dat het tijd wordt voor een nieuw exemplaar.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200560870
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:17 schreef valentijn101 het volgende:
Let bij het kopen van een overtrek niet alleen op lengte en breedte maar ook de hoekhoogte van het matras. Ik denk dat het daar fout gaat.
Goeie, Valentijn101!
Maar ik gok, al weet ik het niet zeker, dat de TS gewoon de matrashoes gebruikt die bijgeleverd is?
Al hoeft dat natuurlijk niet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200560895
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:17 schreef valentijn101 het volgende:
Let bij het kopen van een overtrek niet alleen op lengte en breedte maar ook de hoekhoogte van het matras. Ik denk dat het daar fout gaat.
Dacht ik ook aan :)

En anders een matrasbeschermer over je matras en daarna het hoeslaken erover. Zo heb ik het want ik ga echt mijn matras niet wassen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 26 juli 2021 @ 17:41:59 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200561217
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:17 schreef Celestien het volgende:

[..]

Er zijn redenen te bedenken waarom het zinvol is om die matrashoes regelmatig te reinigen, bijv. bij ernstige allergieën, maar er zijn mensen die het nooit doen & daar prima mee kunnen leven. Molton om je matras, daar omheen een hoeslaken & dat wekelijks in de was (iig dat hoeslaken) en er moesten wel gekke dingen gebeuren wil je op korte termijn weer in gevecht moeten met die matrashoes ;)
[..]

Dat heb ik nog nooit gedaan :) Als de matrassen hier een dergelijke wasbeurt nodig hebben, dan zie ik dat als een teken dat het tijd wordt voor een nieuw exemplaar.
Ah, ik begrijp nu pas wat TS met een matrashoes bedoelt :@ Maar inderdaad, molton + hoeslaken lijkt me voldoende. Ik heb in ieder geval nooit de behoefte gevoeld om mijn matras zelf te reinigen (of de hoes for that matter).
  maandag 26 juli 2021 @ 18:07:02 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200561491
Hoe ziet zo’n matrashoes er dan uit?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200561640
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:07 schreef Lienekien het volgende:
Hoe ziet zo’n matrashoes er dan uit?
Dat is gewoon de tijk, soms is die er af te ritsen en dus te wassen. Eigenlijk schuift het probleem dan op want de laag die daar onder zit is ook niet te wassen.

Een knappe molton en een hoeslaken. Wat er onder zit moet je gewoon niet te vaak naar kijken.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 26 juli 2021 @ 18:22:17 #14
414785 sirdanilot
pi_200561669
quote:
14s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:18 schreef Celestien het volgende:

[..]

Goeie, Valentijn101!
Maar ik gok, al weet ik het niet zeker, dat de TS gewoon de matrashoes gebruikt die bijgeleverd is?
Al hoeft dat natuurlijk niet.
Ja het zat bij de matras.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 26 juli 2021 @ 18:36:20 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200561834
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is gewoon de tijk, soms is die er af te ritsen en dus te wassen. Eigenlijk schuift het probleem dan op want de laag die daar onder zit is ook niet te wassen.

Een knappe molton en een hoeslaken. Wat er onder zit moet je gewoon niet te vaak naar kijken.
Ik zou daar niet aan beginnen om die te wassen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200561887
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja het zat bij de matras.
Oh die hoes, daar zit vaak wol in verwerkt. Die was ik dus echt zo min mogelijk . (lees ca. 2x in z’n matrassenleventje)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200561911
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Ah, ik begrijp nu pas wat TS met een matrashoes bedoelt :@ Maar inderdaad, molton + hoeslaken lijkt me voldoende. Ik heb in ieder geval nooit de behoefte gevoeld om mijn matras zelf te reinigen (of de hoes for that matter).
Ik ben geen matrasexpert, maar denk dat als je iedere week een schoon hoeslaken om de matrassen doet en om de week ook nog je molton vervangt (in de zomer misschien wekelijks) + je matrassen dagelijks laat luchten (beddengoed terug slaan en ramen en deur open) dat je een heel eind komt.

Oh, en je matrassen iedere maand even flippen :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200564461
quote:
4s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:11 schreef Celestien het volgende:

[..]

Die opmerking is weliswaar gevat, maar voegt weinig toe.
Het was niet eens de bedoeling om gevat te zijn. Iedereen weet dat de juiste maten passend is.

Jouw opmerking voegt juist niets toe :{w
pi_200564689
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:27 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]

Het was niet eens de bedoeling om gevat te zijn. Iedereen weet dat de juiste maten passend is.

Jouw opmerking voegt juist niets toe :{w
Matrashoes zat bij matras en is derhalve de goede maat.
Denk niet dat het verder nodig is om te emmeren hierover, dus laten we 't hierbij laten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200564954
quote:
14s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:41 schreef Celestien het volgende:

[..]

Matrashoes zat bij matras en is derhalve de goede maat.
Denk niet dat het verder nodig is om te emmeren hierover, dus laten we 't hierbij laten.
Jij begon met emmeren :+
pi_200565015
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:54 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]

Jij begon met emmeren :+
Wij moeten maar niet samen een matrashoes gaan fixen, dat wordt niets :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 00:53:55 #22
441859 crew  Lenny77
pi_200566812
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan :)

En anders een matrasbeschermer over je matras en daarna het hoeslaken erover. Zo heb ik het want ik ga echt mijn matras niet wassen.
Wie doet dat zelfs :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 00:57:33 #23
441859 crew  Lenny77
pi_200566823
Maar als ik het goed begrijp TS: je hebt geen hoeslaken, maar wast de tijk steeds?
Ga je dan rechtstreeks op de tijk liggen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 27 juli 2021 @ 07:20:25 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200568338
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:57 schreef Lenny77 het volgende:
Maar als ik het goed begrijp TS: je hebt geen hoeslaken, maar wast de tijk steeds?
Ga je dan rechtstreeks op de tijk liggen?
Nee, dat zou absurd zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200577458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Wie doet dat zelfs :@
Ik :D Maar ook sinds kort. Die van ikea, met 4 elastieken die je om het matras trekt. Heel simpel :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 17:28:37 #26
441859 crew  Lenny77
pi_200578886
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ik :D Maar ook sinds kort. Die van ikea, met 4 elastieken die je om het matras trekt. Heel simpel :Y
Oh nee, ik bedoel de matras wassen :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200578897
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoel de matras wassen :P
Oh, hahaha! :D Nee, dat heb ik nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 17:32:49 #28
441859 crew  Lenny77
pi_200578927
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:30 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Oh, hahaha! :D Nee, dat heb ik nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan :P
Ja dat dus :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200578938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja dat dus :P
:D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200580613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ik :D Maar ook sinds kort. Die van ikea, met 4 elastieken die je om het matras trekt. Heel simpel :Y
Die had ik ook! Ook van Ikea. Maar dan speciaal voor het peuterbedje van mijn dochter. Deze in kwestie zijn waterdicht, dus dat was wel handig bij zindelijkheidstraining enzo ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200583112
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:46 schreef Celestien het volgende:

[..]

Die had ik ook! Ook van Ikea. Maar dan speciaal voor het peuterbedje van mijn dochter. Deze in kwestie zijn waterdicht, dus dat was wel handig bij zindelijkheidstraining enzo ;)
Die had ik ook voor mijn zoons bed :Y Was echt heel handig. Tot hij bij mij sliep... :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200617606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:05 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Die had ik ook voor mijn zoons bed :Y Was echt heel handig. Tot hij bij mij sliep... :')
Onze dochter ligt nooit bij ons in bed. Wel eens een tijdje gehad dat ze 's morgens bij ons in bed kroop, maar toen dat een gewoonte begon te worden, hebben we haar dat afgeleerd.
Ze heeft de hoes ook niet meer nodig, trouwens. Maar ja, hij is altijd handig, bijv. bij buikpijn enzo. Kunnen we haar matras beschermen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200619540
quote:
88s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:00 schreef Celestien het volgende:

[..]

Onze dochter ligt nooit bij ons in bed. Wel eens een tijdje gehad dat ze 's morgens bij ons in bed kroop, maar toen dat een gewoonte begon te worden, hebben we haar dat afgeleerd.
Ze heeft de hoes ook niet meer nodig, trouwens. Maar ja, hij is altijd handig, bijv. bij buikpijn enzo. Kunnen we haar matras beschermen.
Je kan er ook beter niet aan beginnen, komt er moeilijk weer vanaf🙄
Ik gebruik um wel als er een logeetje is, vind ik toch prettiger.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200619642
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Je kan er ook beter niet aan beginnen, komt er moeilijk weer vanaf🙄
Ik gebruik um wel als er een logeetje is, vind ik toch prettiger.
Ja, dat snap ik wel :)
En daarnaast kan het nooit kwaad om wat extra te hebben.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')