abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 28 juli 2021 @ 10:52:44 #201
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200592682
Extra nieuws;
https://www.telegraaf.nl/(...)elfde-mallorca-groep
Details;
quote:
Nog twee aangiftes
Het OM kijkt ook naar twee aangiftes van twee Nederlanders die bij terugkomst uit Mallorca melding maakten van mishandeling in dezelfde badplaats. „De twee liepen ernstig letsel op”, weet de zegsvrouw. „Het is mogelijk toe te schrijven aan dezelfde groep Nederlanders.”
Nou, goed uitzoeken en als het waar is, geen genade voor die klootviolen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200592722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het aardige is nu dat er scheuren in de groep ontstaan. Die eerste man, die zich kennelijk onder moeders vleugels heeft verstopt, veegt én zijn eigen straatje schoon én bevestigt de identiteit van de anderen. Dat zal hem niet in dank worden afgenomen in 't Gooi.
Ja, dit is 'n groepje jongeren, waarbij - als ze volledig open kaart spelen - sommigen er heel goed vanaf gaan komen. Da's wat anders dan 'n groep Nomads die al jaren met elkaar optrekken en gewend zijn aan 'n zwijgplicht.
pi_200593172
Mediastilte rond Mallorca
VECHTPARTIJ Spaanse rechter hevelt dossier over naar Nederland

Over één kwestie krijgen de advocaten hun zin. De rechtszaak tegen de jongens die verdacht worden van de dodelijke vechtpartij op Mallorca is in ons Land. Verder wordt nu gekozen voor mediastilte.

Van onze verslaggever

UTRECHTDe Spaanse justitie heeft Nederland verzocht het onderzoek naar de fatale mishandeling op Mallorca eerder deze maand over te nemen. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland, dat zelf ook al onderzoek doet naar de dodelijke vechtpartij op het strand van Palma de Mallorca, gaat dat onderzoek uitvoeren, laat het OM in een verklaring weten. Ook de berechting zal in Nederland plaatsvinden.

De Spaanse onderzoeksrechter had Nederland verzocht de zaak over te nemen. Het onderzoeksdossier wordt dinsdag naar Nederland gestuurd en het OM verwacht dat het een tot twee weken gaat duren voordat alle stukken zijn vertaald en gebruikt kunnen worden.

Aanvallen

In de vroege ochtend van 14 juli gingen dertien Nederlandse jongeren voorbijgangers te lijf in een uitgaansgebied van Palma. Een groepje van vijf dat ze aanvielen raakte gewond. Een van de vijf slachtoffers, een 27-jarige man uit Waddinxveen, werd tegen het hoofd geschopt. Hij overleed vorige week zondag in een ziekenhuis in Palma als gevolg van het hersenletsel dat hij had opgelopen.

Twaalf van de dertien verdachten bleken kort na de knokpartij terug naar Nederland te zijn gevlogen. Een van de jongens was achtergebleven om de sleutels van het appartement in te leveren. Hij werd opgepakt op het vliegveld en verhoord door de Spaanse politie, maar later weer vrijgelaten. Op videobeelden zou te zien zijn dat hij geen grote rol speelde bij de mishandeling.

De advocaat van een van de verdachten laat weten dat zijn cliënt zijn verantwoordelijkheid zal nemen. „Hij loopt niet weg voor zijn proces”, aldus advocaat Jaap-Willem Roozemond. De advocaat deed afgelopen week al het verzoek om de strafzaak in Nederland plaats te laten vinden.

Media

„Gezien het feit dat het een in- en intrieste zaak betreft, de opsporingsautoriteiten met een onderzoek bezig zijn en ter voorkoming van een proces in de media, zullen voor nu geen verdere mededelingen worden gedaan.” Hij kan daarom niet vertellen hoe oud zijn cliënt is, waar hij woont en of het om een van de hoofdverdachten gaat. Wel laat Roozemond weten dat de man zich vorige week zelf bij de politie heeft gemeld en momenteel niet vastzit.

Volgens Spaanse media zijn er acht verdachten geïdentificeerd door de politie. Het zou gaan om jongens tussen de 18 en 20 jaar uit Hilversum en Bussum, maar het OM wil daar geen uitspraken over doen en stelt dat er hier nog geen verdachten zijn aangemerkt. „We moeten eerst het dossier vertalen, dat duurt nog even, maar ondertussen is de recherche wel beelden aan het bekijken”, laat een woordvoerster weten. „We moeten eerst nog het hele onderzoek gaan doen.”

Vertalen van processtukken gaat enkele weken duren
pi_200593250
Het wachten is nu op de namen, rugnummers en foto's van de verdachten. En nog wat meer beelden uit Mallorca.
pi_200593992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 08:31 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Hiermee kun je niet echt wegkomen. Je pleegt namelijk snel gezamenlijk iets. Twee op een scooter wegvluchtende jongen die iemand doodrijden en naar elkaar wijzen als bestuurder, zijn gewoon beiden veroordeeld voor het medeplegen van dood door schuld in het verkeer.

Hier zal medeplegen van bijvoorbeeld doodslag niet snel aan de orde zijn, maar gezamenlijk openlijk geweld plegen met de dood tot gevolg, wordt bijna net zo hard bestraft als doodslag (maximaal 12 versus maximaal 15 jaar).

Niet precies weten wie de fatale trap(pen) heeft gegeven is dus op zichzelf geen groot probleem. Het zou in de praktijk zelfs tot zwaardere straffen kunnen leiden (als de verdachten geen verantwoordelijkheid nemen).
Ik kan me nog een zaak herinneren waarbij drie gasten een club uit waren gegooid, terugkwamen met een pistool en op de deur schoten. Volgens mij werden 2 meisjes die achter de deur stonden geraakt, en iig een overleed er. De drie zwegen wie er geschoten had, en kwamen daar in eerste instantie mee weg. Er is wel beroep geweest, maar ik kan me niet herinneren dat iemand uiteindelijk voor moord dan wel doodslag werd veroordeeld.
pi_200594264
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik kan me nog een zaak herinneren waarbij drie gasten een club uit waren gegooid, terugkwamen met een pistool en op de deur schoten. Volgens mij werden 2 meisjes die achter de deur stonden geraakt, en iig een overleed er. De drie zwegen wie er geschoten had, en kwamen daar in eerste instantie mee weg. Er is wel beroep geweest, maar ik kan me niet herinneren dat iemand uiteindelijk voor moord dan wel doodslag werd veroordeeld.
Daarom is het goed dat er nu beelden zijn.

De mannen die niet hebben meegedaan aan de vechtpartij, of het alleen beperkt hebben tot wat duwen en trekken, mogen vrijuit gaan. Mits ze meewerken natuurlijk. De echt geweldplegers, die hebben geslagen, moeten hiervoor een gepaste straf krijgen.

Maar de kopschoppers moeten voor een tijdje opgeborgen en misschien ook wel een behandeling krijgen.
pi_200594323
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 00:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat GeenStijl nu hard op Facebook aan het zoeken is naar
Hein, Sanil, Stan, Damian, David, Daan, Lucas en Martijn _O-
Geenstijl had de namen al, alleen zijn ze te pussy geweest om het te publiceren.
pi_200594339
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef xminator het volgende:

[..]

Geenstijl had de namen al, alleen zijn ze te pussy geweest om het te publiceren.
Valt vies tegen dan van de site die er zelf op prat op gaat dat ze alles gewoon publiceren als ze er de hand op weten te leggen.
pi_200594466
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef xminator het volgende:

[..]

Geenstijl had de namen al, alleen zijn ze te pussy geweest om het te publiceren.
Of ook omgekocht.
pi_200594634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Of ook omgekocht.
:')

Wat ben jij gruwelijk irritant zeg, betwetertje.
pi_200594755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat er nu beelden zijn.

De mannen die niet hebben meegedaan aan de vechtpartij, of het alleen beperkt hebben tot wat duwen en trekken, mogen vrijuit gaan. Mits ze meewerken natuurlijk. De echt geweldplegers, die hebben geslagen, moeten hiervoor een gepaste straf krijgen.

Maar de kopschoppers moeten voor een tijdje opgeborgen en misschien ook wel een behandeling krijgen.
Kijk aan, eindelijk een reactie van je waar ik het mee eens ben. Precies daarom is het dan ook goed dat er nu zorgvuldig wordt gekeken wie wat heeft gedaan en er niet zomaar namen online worden geknikkerd. De groep verdachten varieert van niet-betrokken tot kopschopper(s). Anders krijg je straks allerlei wildwest-taferelen rond mensen die niets hebben gedaan.
  woensdag 28 juli 2021 @ 12:33:13 #212
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200595086
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Kijk aan, eindelijk een reactie van je waar ik het mee eens ben. Precies daarom is het dan ook goed dat er nu zorgvuldig wordt gekeken wie wat heeft gedaan en er niet zomaar namen online worden geknikkerd. De groep verdachten varieert van niet-betrokken tot kopschopper(s). Anders krijg je straks allerlei wildwest-taferelen rond mensen die niets hebben gedaan.
Toch raar dat als je niets gedaan om dan hals over kop van het eiland te vluchten. De mannen waren die avond met z'n allen op pad om moeilijkheden te zoeken. Het zal dus meer een gevalletje zijn van: "over dit specifieke geval kunnen ze mij/ons niets maken."
Engeltjes zijn het dus niet
pi_200595141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat er nu beelden zijn.

De mannen die niet hebben meegedaan aan de vechtpartij, of het alleen beperkt hebben tot wat duwen en trekken, mogen vrijuit gaan. Mits ze meewerken natuurlijk. De echt geweldplegers, die hebben geslagen, moeten hiervoor een gepaste straf krijgen.

Maar de kopschoppers moeten voor een tijdje opgeborgen en misschien ook wel een behandeling krijgen.
Wat mij betreft niet. Het ging blijkbaar om een groep die slachtoffers zocht, geen ruzie die onstond, waarbij het numerieke overwicht werd gebruikt om mensen in elkaar te trappen. Als je dan onderdeel uitmaakt van dat numerieke overwicht ben je ook dader.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200595726
Heb een vriend die Spaans spreekt gevraagd wat er in Spanje in het nieuws is.
4 Dagen geleden werd vermeld dat Nederland open stond voor samenwerking en dat advocaten uitlevering probeerden te voorkomen.
Vervolgens werd vermeld dat Nederland, op eigen initiatief, een parallel onderzoek was gestart.
Het onderzoek zou langzaam verlopen omdat iedere verdachte apart moest worden geidentificeerd in de videos, en apart moest worden aangeklaagd.
Maar er wordt nergens melding van gemaakt dat het onderzoek overgedragen wordt aan Nederland, maar er lijkt weinig of geen recent (gister en vandaag) te zijn. Wel in Engels geschreven nieuws, maar niet Spaans nieuws.
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 13:04:16 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200595823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb een vriend die Spaans spreekt gevraagd wat er in Spanje in het nieuws is.
4 Dagen geleden werd vermeld dat Nederland open stond voor samenwerking en dat advocaten uitlevering probeerden te voorkomen.
Vervolgens werd vermeld dat Nederland, op eigen initiatief, een parallel onderzoek was gestart.
Het onderzoek zou langzaam verlopen omdat iedere verdachte apart moest worden geidentificeerd in de videos, en apart moest worden aangeklaagd.
Maar er wordt nergens melding van gemaakt dat het onderzoek overgedragen wordt aan Nederland, maar er lijkt weinig of geen recent (gister en vandaag) te zijn. Wel in Engels geschreven nieuws, maar niet Spaans nieuws.
Nederlandse daders, Nederlands slachtoffer en verder weinig Spaans belang, op zich niet zo vreemd dat men er in Spanje maar weinig over te melden heeft, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200595859
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederlandse daders, Nederlands slachtoffer en verder weinig Spaans belang, op zich niet zo vreemd dat men er in Spanje maar weinig over te melden heeft, denk ik.
Dus als een Marokkaan een Marokkaan in Amsterdam neerschiet moeten we Marokka voortaan vragen het zaakje over te nemen?
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 13:07:50 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200595882
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dus als een Marokkaan een Marokkaan in Amsterdam neerschiet moeten we Marokka voortaan vragen het zaakje over te nemen?
We moeten helemaal niets en dat was niet wat ik stelde, ik zei dat de Spaanse pers er weinig interesse in heeft omdat er geen direct Spaans belang meer bij is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200595892
Hier nu wel nieuws, 15 min geleden gepost: https://www.diariodemallorca.es/sucesos/2021/07/28/juez-palma-inhibe-favor-fiscalia-55578830.html

Daarin staat dat de Spaanse rechter heeft geaccepteerd dat de Nederlanders het onderzoek overnemen. Er wordt met geen wordt gerept dat hij de Nederlanders gevraagd heeft dat te doen, in feite staat er dat hij gedwongen is dat te doen.
pi_200595908
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We moeten helemaal niets en dat was niet wat ik stelde, ik zei dat de Spaanse pers er weinig interesse in heeft omdat er geen direct Spaans belang meer bij is.
De pers maakt helemaal niet uit wat justitie wel of niet moet doen, of wat het belang is voor de Spaanse justitie.
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 13:10:01 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200595923
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De pers maakt helemaal niet uit wat justitie wel of niet moet doen, of wat het belang is voor de Spaanse justitie.
Jij had het over de berichten in de Spaanse pers over deze zaak, daar reageerde ik op. Verder hele-maal niets dus ik begrijp niet waarom je zo aangebrand op mij reageert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200595989
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij had het over de berichten in de Spaanse pers over deze zaak, daar reageerde ik op. Verder hele-maal niets dus ik begrijp niet waarom je zo aangebrand op mij reageert.
Aha, er was behoorlijke ophef over in Spanje, en zeker op Mallorca. Kan me wel voorstellen dat het iets minder is geworden toen duidelijk werd dat zowel verdachten als slachtoffer Nederlanders waren ja.
Maar het lijkt er wel sterk op dat de overdracht van de zaak in Spanje anders wordt gebracht dan in Nederland.
In Nederland: De Spaanse rechter heeft erom gevraagd.
In Spanje: De rechter heeft de overdracht 'geaccepteerd/is er toe gedwongen'.
  woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:31 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200596237
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 00:13 schreef voyeur het volgende:

[..]

Anders ik wel :)
Ik heb er één positief geidentificeerd, geen twijel over, één heb ik een foto van hem en zijn vader, maar niet de achternaam, de derde ben ik 90% zeker van de achternaam, maar dat is te weinig.

Probleem is dat ze allemaal professioneel van het internet verwijderd zijn door mensen die weten hoe dat moet. Wat ik vond was obscuur en lastig, omdat alles en iedereen gesommeerd is de namen te verwijderen van alle social media, schooluitslagen, voetbalclubs etc....
Serieus? Ik ben benieuwd of dat voldoende gaat zijn. En daarnaast vind ik er wel wat van als die ouders zoveel energie steken in het vrijhouden van hun losgeslagen kroost. Beter hadden ze die energie in hun opvoeding gestoken.
pi_200596315
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Aha, er was behoorlijke ophef over in Spanje, en zeker op Mallorca. Kan me wel voorstellen dat het iets minder is geworden toen duidelijk werd dat zowel verdachten als slachtoffer Nederlanders waren ja.
Maar het lijkt er wel sterk op dat de overdracht van de zaak in Spanje anders wordt gebracht dan in Nederland.
In Nederland: De Spaanse rechter heeft erom gevraagd.
In Spanje: De rechter heeft de overdracht 'geaccepteerd/is er toe gedwongen'.
Dat staat er helemaal niet. Er staat in wat juridisch Spaans dat de onderzoeksrechter zich onbevoegd heeft verklaard ten behoeve van 't Nederlandse onderzoek.
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 13:31:30 #224
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200596355
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet. Er staat in wat juridisch Spaans dat de onderzoeksrechter zich onbevoegd heeft verklaard ten behoeve van 't Nederlandse onderzoek.
Persoonlijk vind ik niet dat Nederland de kosten moet dragen voor een onderzoek en een rechtszaak plus een beroep waarvan je weet dat het gaat komen voor een misdaad gepleegd in het buitenland en ik heb het gevoel dat hier een zekere mate van klassejustitie aan het plaatsvinden is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Spellchecker woensdag 28 juli 2021 @ 13:32:47 #225
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200596382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik niet dat Nederland de kosten moet dragen voor een onderzoek en een rechtszaak plus een beroep waarvan je weet dat het gaat komen voor een misdaad gepleegd in het buitenland en ik heb het gevoel dat hier een zekere mate van klassejustitie aan het plaatsvinden is.
Jij niet alleen ....

Zelfs Mr. Pieter van Vollenhoven vond er iets van ....
pi_200596449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik niet dat Nederland de kosten moet dragen voor een onderzoek en een rechtszaak plus een beroep waarvan je weet dat het gaat komen voor een misdaad gepleegd in het buitenland en ik heb het gevoel dat hier een zekere mate van klassejustitie aan het plaatsvinden is.
Dat is ook nog helemaal niet zeker volgens de hoofdaanklager op Mallorca, zie:

quote:
Het is nog geen uitgemaakte zaak dat de Gooise vriendengroep die wordt verdacht van dodelijke mishandeling op Mallorca in Nederland wordt vervolgd. Dat stelt Bartolomé Barceló, de hoofdaanklager op het Spaanse eiland.
Hoofdaanklager Mallorca: nog niet zeker dat verdachten dodelijke mishandeling in Nederland worden vervolgd
Bron: De Volkskrant
pi_200596585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet. Er staat in wat juridisch Spaans dat de onderzoeksrechter zich onbevoegd heeft verklaard ten behoeve van 't Nederlandse onderzoek.
Google translate vertaalde het tot 'inhibited' (naar het Engels). Mijn spaans sprekende vriend had het over 'he accepted the transfer of the case' maar dat het meer vertaalde naar 'forced to'.
Kan me wel voorstellen dat er wat nuances zitten aan het juridische taalgebruik en vertaling ervan. Ik spreek zelf geen Spaans, dus dat is moeilijk in te schatten.
Maar hoezo zal een Spaanse rechter zich onbevoegd verklaren over een misdaad begaan op Spaan grondgebied? Onbevoegd is die sowieso niet. En hoe zal het vluchten beoordeeld worden? Dat lijkt me wel meer een zaak van Spaanse justitie.
pi_200596692
quote:
Wat een walgelijke site zeg. Nota bene nog deze 'disclaimer' ergens tussendoor moffelen maar verder gewoon posten. :') Op basis van een of andere YouTuber
quote:
Met disclaimer 1 dat we niet de waarheid in pacht hebben, we kunnen gewoon goed koekelen: dit zouden ze dus kunnen zijn, in ieder geval de makkertjes uit het screenshot van Yvonne Coldeweijer.


[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 28-07-2021 16:01:11 ]
pi_200596751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Wat een walgelijke site zeg. Nota bene nog deze 'disclaimer' ergens tussendoor moffelen maar verder gewoon posten. :') Op basis van een of andere YouTuber
[..]

Waarom is dit walgelijk? Het is wel heel toevallig dat al die knakkertjes hun social media hebben verwijderd. Maak ze maar kapot in de media
pi_200596806
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom is dit walgelijk? Het is wel heel toevallig dat al die knakkertjes hun social media hebben verwijderd. Maak ze maar kapot in de media
Omdat een of andere influencert zonder enkel bewijs die namen online gooit? En iedereen hapt gretig. Na die moord op Peter R. de Vries ging er ook gelijk een foto rond van iemand die er helemaal niets mee te maken had. Dan zou ik ook gelijk alles verwijderen
pi_200596930
De advocaat kan nu weer gaan janken dat ze al genoeg gestraft zijn door de media.
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:00:28 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200597041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Wat een walgelijke site zeg. Nota bene nog deze 'disclaimer' ergens tussendoor moffelen maar verder gewoon posten. :') Op basis van een of andere YouTuber
[..]

Beetje vanuit een vage bron googlen en uit die vondsten dan maar wat namen neerplempen, terwijl ze ook weten wat voor gevolgen dit voor onschuldigen kan hebben. Wat een tuighoernalist ben je dan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200597111
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Beetje vanuit een vage bron googlen en uit die vondsten dan maar wat namen neerplemplen, terwijl ze ook weten wat voor gevolgen dit voor onschuldigen kan hebben. Wat een tuighoernalist ben je dan.
Het is levensgevaarlijk. Zie bijv. ook wat de gevolgen kunnen zijn voor iemand bij iets veel minder heftigs:
quote:
Joyce (42) bedreigd nadat haar naamgenoot Nouri uitscheldt op Facebook
Dwarsfluitlerares Joyce Saleming (42) uit Eersel kan er nog niet over uit: dat haar dit nou overkomt. Ze is bewust nooit lid geworden van Facebook en waarschuwt haar kinderen altijd om er niets persoonlijks op te plaatsen. En nu wordt juist zij bedreigd omdat een naamgenoot op Facebook hatelijke opmerkingen heeft geplaatst over voetballer Abdelhak Nouri (20) van Ajax, over wie afgelopen week duidelijk werd dat hij ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen.

'Fuck Nouri' verscheen er donderdag op die pagina. Dat viel bij veel facebookgebruikers zo verkeerd dat iemand het adres en telefoonnummer van Joyce opzocht op Google en op Facebook plaatste met de bedoeling haar een lesje te leren. En dat was precies wat gebeurde. Talloze malen werd ze gebeld met bedreigingen als 'wij weten jou wel te vinden' en 'dit weekend is het Dominator, wij komen wel even langs'.
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:07:43 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200597197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:

Omdat een of andere influencert zonder enkel bewijs die namen online gooit? En iedereen hapt gretig. Na die moord op Peter R. de Vries ging er ook gelijk een foto rond van iemand die er helemaal niets mee te maken had. Dan zou ik ook gelijk alles verwijderen
Je gaat van alles verwijderen omdat je er niks mee te maken had?
pi_200597245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Omdat een of andere influencert zonder enkel bewijs die namen online gooit? En iedereen hapt gretig. Na die moord op Peter R. de Vries ging er ook gelijk een foto rond van iemand die er helemaal niets mee te maken had. Dan zou ik ook gelijk alles verwijderen
Ondertussen is de Gooi- en Eemlander fysiek op pad gegaan 'naar de gegoede buurten' van Hilversum en vond daar bevestiging: "De jongen kijkt naar een lijst met daarop de namen van zijn maten. De namen kunnen op een instemmend knikje rekenen."
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:17:02 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200597348
Ik merk bij mezelf dat ik door dat achterlijke artikel van Geenstijl wel iets van medelijden/sympathie voor deze jongens begin te voelen, misschien heeft de rechter straks datzelfde.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200597353
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:55 schreef Gehrman het volgende:
De advocaat kan nu weer gaan janken dat ze al genoeg gestraft zijn door de media.
Het is jammer dat ze alleen gestraft worden door de media. Van mij mag de hele groep voor het vuurpeloton, samen met de ouders. Oprotten met dat tuig. Geen enkel respect voor het slachtoffer, anders zou je je gestoorde zoontjes wel aangegeven. Dus als het kon..allemaal een kogel door de kop, zou er geen traan om laten.
pi_200597363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:17 schreef -XOR- het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik door dat achterlijke artikel van Geenstijl wel iets van medelijden/sympathie voor deze jongens begin te voelen, misschien heeft de rechter straks datzelfde.
Dat hoort bij een goede rechter geen invloed te hebben.
pi_200597370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Arbos het volgende:

[..]

Ondertussen is de Gooi- en Eemlander fysiek op pad gegaan 'naar de gegoede buurten' van Hilversum en vond daar bevestiging: "De jongen kijkt naar een lijst met daarop de namen van zijn maten. De namen kunnen op een instemmend knikje rekenen."
Ook dan weet je niet wie wat heeft gedaan. En hoezo laten ze die chauffeur waarvan ze weten dat ie niets heeft gedaan er gewoon herkenbaar op staan? Er zie nu op twitter al foto's van hele gezinnen etc rond gaan, dat slaat nergens op en is gevaarlijk.
pi_200597413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is jammer dat ze alleen gestraft worden door de media. Van mij mag de hele groep voor het vuurpeloton, samen met de ouders. Oprotten met dat tuig. Geen enkel respect voor het slachtoffer, anders zou je je gestoorde zoontjes wel aangegeven. Dus als het kon..allemaal een kogel door de kop, zou er geen traan om laten.
Ja laten we zonder proces even hele families uitroeien, fantastisch plan zeg
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:21:40 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200597448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:18 schreef Raw85 het volgende:

Ook dan weet je niet wie wat heeft gedaan. En hoezo laten ze die chauffeur waarvan ze weten dat ie niets heeft gedaan er gewoon herkenbaar op staan? Er zie nu op twitter al foto's van hele gezinnen etc rond gaan, dat slaat nergens op en is gevaarlijk.
Hoofden als voetbal gebruiken is nog veel gevaarlijker.
pi_200597468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Ja laten we zonder proces even hele families uitroeien, fantastisch plan zeg
Nee..wel met het tussenstapje dat we de juiste figuren hebben. In een proces heb ik niet zoveel vertrouwen, zal wel uitdraaien op klassejustitie.
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:25:23 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200597510
GeenStijl reactie:

quote:
M.b.t. die invloedrijke advocate... Volgens mij zit er in Utrecht een vrouwelijke Officier van Justitie met de naam Franken, was betrokken bij het proces van de tramschutter. Dan zit je natuurlijk erg dicht bij het vuur.
pi_200597634
Dus eerst willen we namen en rugnummers en nu is het ineens immoreel :')

GS geeft toch gewoon de bron weer? 1 of andere instachick plus een krant die de groep bevestigd. Plus is het wel heel toevallig dat alle social media verwijderd is.

Wat een droeftoeters hier zeg :N
pi_200597678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Omdat een of andere influencert zonder enkel bewijs die namen online gooit? En iedereen hapt gretig. Na die moord op Peter R. de Vries ging er ook gelijk een foto rond van iemand die er helemaal niets mee te maken had. Dan zou ik ook gelijk alles verwijderen
Ja die foto was door hun (dude op foto plus zijn vrienden) zelf de wereld in geslingerd met het verhaal dat het de dader zou zijn. Een uit de hand gelopen grap.

Erg vergelijkbaar ook.
pi_200597694
[quote]1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 13:41 schreef CoExist het volgende:

[..]

https://www.geenstijl.nl
Dan heb ik niks gezegd :)

Die kneus met dat mondkapje is op dat filmpje te zien toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 28-07-2021 16:02:10 ]
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:36:39 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200597812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:25 schreef slashdotter3 het volgende:
GeenStijl reactie:
[..]

Nadine Franken

quote:
Officier van Justitie Nadine Franken
De pitbull van het Openbaar Ministerie in Utrecht. Zo staat officier van justitie Nadine Franken bekend. Betrokkenen noemen haar een ‘echte crimefighter’. De extraverte Franken weet doorgaans precies wat ze wil en trekt met haar scherpe tong alles uit de kast om een verdachte veroordeeld te krijgen. De één vindt dat ze daarin soms teveel op ramkoers ligt en te weinig oog heeft voor de omstandigheden van de verdachte. Een ander roemt juist haar bekwaamheid en gedrevenheid.
Maar goed..er zijn wel meer mensen die Franken heten. Je hebt ook een advocaat Stijn Franken
pi_200597891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:17 schreef -XOR- het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik door dat achterlijke artikel van Geenstijl wel iets van medelijden/sympathie voor deze jongens begin te voelen, misschien heeft de rechter straks datzelfde.
Dit. Pedro heeft er niets mee te maken en ook fake news bij de Peter R de vries berichten waar iemand kwam die er niets mee te maken had.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200597905
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:31 schreef SOG het volgende:
Dus eerst willen we namen en rugnummers en nu is het ineens immoreel :')

GS geeft toch gewoon de bron weer? 1 of andere instachick plus een krant die de groep bevestigd. Plus is het wel heel toevallig dat alle social media verwijderd is.

Wat een droeftoeters hier zeg :N
Heb je de IG van Pedro gezien dan? Allerlei doodsbedreigingen, ik zou ook wissen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')