abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juli 2021 @ 23:37:19 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200547360
Ik ben nu een beetje verslaafd geraakt aan pc builder youtubes (linus tech-tips, Jayztwocents en dat soort gezeur) em ondertussen ben ik erachter gekomen dat mijn toch al iets oudere maar nog steeds goeie pc wat config foutjes en no-no's had. Mijn case ventilatoren waren niet goed uitgelijnd (achter en voor bliezen tegen elkaar aan) maar ik heb er maar 2 en mijn case heeft voor de voeding genoeg ruimte aan de onderkant en een filter maar alsnog blaast het warmere lucht naar binnen en mijn werkgeheugen stond nog op een mindere kloksnelheid (kan 3200 maar deed 2199 oid), dit heb ik aangepast.

Ondertussen heb ik ook AMD Ryzen Master en zo'n MSI dragon center geinstalleerd en heb ik deze op voorzichtig overklokken gezet omdat mijn koeling nu wel de goede kant op gaat of iig lijkt te gaan.

Maar nu komt het, ik heb een nieuwe voeding besteld, 850 watt en volledig modulair en ook twee extra case ventilatoren en ik heb bijna 2 reepjes m.2 geheugen besteld want ik heb stiekem nooit echt doorgehad dat het kon op dit moederbord :@.

Dus ja, jeuk. Best irritant.

korte omschrijving wat ik heb:

• AMD Ryzen 7 3700X - Processor
• MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB - GPU
• Corsair Carbide 275Q - Midtowermodel
• ASUS PRIME X570-P - Moederbord
• CoolerMaster Hyper 212 Black Edition - Koeler voor processor
• Corsair Vengeance LPX - Geheugen

erbij besteld door voortschrijdend inzicht/JEUK:

• CORSAIR RM Series RM850 (2019) - Voeding (intern)
• 2 Corsair ML120 PRO - Ventilatorhuis

Wil ik hebben:

• m.2 geheugen omdat het kan ;(.

Ik zoek lotgenoten :{.

[ Bericht 4% gewijzigd door jogy op 25-07-2021 23:42:41 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 25 juli 2021 @ 23:40:32 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200547387
Oh ja, ik heb zo min mogelijk RGB, behalve toetsenbord want daar kan het nuttig zijn, op zich. En een dichte kast want stil.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 23:49:32 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_200547460
Herkenbaar
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_200547494
quote:
6s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:40 schreef jogy het volgende:
Oh ja, ik heb zo min mogelijk RGB, behalve toetsenbord want daar kan het nuttig zijn, op zich. En een dichte kast want stil.

[ afbeelding ]
Snap ook niet waarom een pc meer verlichting moet hebben dan een gemiddelde kermis.

Toetsenbord is idd handig, want verlichte toetsen. Maar die zet ik vaak gewoon op rood of wit en dan 50% vermogen.
  zondag 25 juli 2021 @ 23:58:49 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200547531
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Snap ook niet waarom een pc meer verlichting moet hebben dan een gemiddelde kermis.

Toetsenbord is idd handig, want verlichte toetsen. Maar die zet ik vaak gewoon op rood of wit en dan 50% vermogen.
van dattum idd. Nu moet ik wel toegeven dat ik wel stiekem een rgb muis en muismat heb (G502 muis met Logitech muismat die dat ding oplaadt) maar denk niet dat die muis zonder rgb kan en is leuk voor gamen.

Oh en tweede ding die ik toe moet geven, denk niet echt dat ik vaak een spel speel die het allemaal nodig heeft :{. Laatste was een replay van the Witcher 3.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200558040
HA; welkom to the club :)

Pakweg 2009-10:

Darkfleet 35 toren
Asus SabertoothX58 mobo
Intel Core i7 950
GTX 450
Dominator 8 Gig mem
paar HD's
Coolermaster modulaire voeding 1000 Watt

Updates over de jaren heen:
tot12 gig mem
Coolermaster Rev B koeler
SSD's
Externe front-usb 3.0
MSI GTX 960
4x 2 TB HD's 2x2 Raid 1
10 TB externe HD.
Soundblaster Audigy Fx kaart
2 Beeldschermen 4k; 1x 27" 1x 43"
Asus Cerberus verlicht toetsenbord

Sja; en wat nou? Alles doet het als de beste.
Paar dingetjes; mobo ondersteund geen HD's van 3+TB en M2 zit er al helemaal niet in.
De koopziekte en hebbe, hebbe, hebbe maar even onderdrukken en wachten tot het chiptekort over is :P
Heb dan alleen 'maar' mobo, cpu en mem nodig en daarna begint het hebbe,hebbe,hebbe gedonder ;)
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:51:33 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200580695
Ik krijg mijn spulletjes morgen binnen O+ .

En ik ben stiekem aan het denken om mijn Intel NUC die al begint te janken en te blazen bij relatief licht werk in mijn midi torentje te proppen zodat het meer ruimte heeft en minder herrie doorgeeft als de ventilator toch hard draait. Moet ik alleen wel een manier vinden om het makkelijk aan en uit te schakelen en het heeft een netwerk kabel en stroom nodig, geen monitor, ik maak alleen via rdp contact met dat ding.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:17:12 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200624433
Alles is erin gezet, case is nu een stuk meer opgeruimd maar moet toch nog ff oefenen wat betreft kabels wegwerken (ook al is het een dicht kast, airflow of zo). gister wel ff lichte paniek gehad omdat de pc niet meer aan leek te gaan (iig niet de monitor) maar bleek dat het de eerste keer gewoon niet zo slim was en het secundaire scherm niet gebruikte voor het inlogscherm.

En het hele gedoe loeide als een mofo maar na een bios reset ging alles prima. :P
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200640846
ken het zeker, eerder dit jaar van 2x1080ti naar RTX 3090 gegaan, ook van een Threadripper 2990WX (32 core) naar een 5950X

natuurlijk alles met waterkoeling.

Ook 2x 4TB m.2 pcie 4.0 Sabrent Rockets.

Daarnaast heb ik 230TB aan harde schijven bij mijn file server geplaatst.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:33:12 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200645350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:22 schreef kun_bbongal het volgende:
ken het zeker, eerder dit jaar van 2x1080ti naar RTX 3090 gegaan, ook van een Threadripper 2990WX (32 core) naar een 5950X

natuurlijk alles met waterkoeling.

Ook 2x 4TB m.2 pcie 4.0 Sabrent Rockets.
Klinkt allemaal overkillerig tof en cool en ik ben jaloers :@. Wat doe je er mee?

Ik speel het liefst simulation building games, one player 3d rpg games, rts en mmo (guild wars2, destiny 2) . Geen echte multiplayer shooters oid

quote:
Daarnaast heb ik 230TB aan harde schijven bij mijn file server geplaatst.
Zakelijk hoop ik of ben je het internet aan het downloaden? :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200655820
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Klinkt allemaal overkillerig tof en cool en ik ben jaloers :@. Wat doe je er mee?

Ik speel het liefst simulation building games, one player 3d rpg games, rts en mmo (guild wars2, destiny 2) . Geen echte multiplayer shooters oid
[..]

Zakelijk hoop ik of ben je het internet aan het downloaden? :{.
Ik edit videos en gamen natuurlijk :)
Daarnaast programmeer ik veel en heb ik VMs lopen.

Ik speel nu vooral Final Fantasy 14
  zaterdag 31 juli 2021 @ 17:47:53 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200659549
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:18 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

Ik edit videos en gamen natuurlijk :)
Daarnaast programmeer ik veel en heb ik VMs lopen.

Ik speel nu vooral Final Fantasy 14
Nice :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200660065
Ik ben dit jaar van een i7-6700K / GTX 1080 naar een Ryzen 5900X / RTX 3080 systeem gegaan (op 3440x1440 ultrawide scherm, max 100 fps). Eerst dacht ik nog wel weg te komen met alleen een GPU upgrade, maar de CPU liep (ook na een overclock) op z'n tandvlees waardoor een hoop games vaak frame rate dips hadden, niet tof.

Dus dat werden iets meer upgrades dan gepland, nu wel alles op max settings op de maximale frame rate van mijn monitor zolang ik ray tracing niet aanzet (en dan is het dankzij de g-sync ook nog prima aan te gluren).

Was wel tof dat mijn bestaande Windows 10 installatie gewoon opstartte en wat nieuwe devices vond alsof er niks aan de hand was terwijl ik zo'n beetje alles behalve mijn kast vervangen had... zelfs activatie bleef behouden (digitale licentie op mijn Microsoft account). Zal wel komen doordat de licentie een retail variant is.
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:41:26 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205325051
Ondertussen heb ik een AMD 5800x erbij gehaald, en daar moest natuurlijk wel een noctua cooler op en heb ik de casefans onlangs ook vervangen door noctua. Allemaal poepiebruin maar dichte kast dus lekker belangrijk B-). Maar het geluid is wel 8 decibel gezakt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')