abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200545149
Hi FOK!kers,

Volgens mij is er nog niet de discussie gevoerd omtrent de vervallen reiskosten en de verplichting tot thuiswerken. Graag zou ik advies/discussie/zienswijzen willen omtrent de volgende casuïstiek. Een en ander gewoon ter kennisneming en vermaak, niet gelijk om de werkgever mee om de oren te slaan. Maar wel iets dat voor mij richtinggevend kan zijn.

1. Werkgever verplicht met ingang van maart 2020 om thuis te werken.
2. Werkgever betaalt geen reiskosten meer uit. Die werden namelijk altijd na afloop van de maand door de werknemer via een digitale omgeving gedeclareerd.
3. Thans is er nog geen thuiswerkvergoeding betaald. Werkgever verwacht dat werknemer nog steeds thuiswerkt.

Wat vinden jullie hier van?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 25 juli 2021 @ 21:29:17 #2
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_200545183
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_200545246
Is er een OR? CAO?

On topic: ik vind het fantastisch.
Heb je e.e.a. reeds aangekaart bij je werkgever?

(en die discussie is echt wel ergens gevoerd hoor, kan me niet voorstellen van niet)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_200545300
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Internetkosten? Betaal jij meer aan Ziggo/KPN omdat je meer on-line bent? Die RDP-sessies vreten niet zoveel brood hoor. Mobiel zakelijk gebruik moet zowieso vergoed wordem m.i.)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 25 juli 2021 @ 21:34:32 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200545301
Als de reiskostenvergoeding ingetrokken is, mag er m.i. wel een thuiswerkvergoeding tegenover staan. Minimaal een bedrag voor extra electra verbruik, printen, kleine kantoorbenodigdheden, etc. En eventueel een eenmalig bedrag voor een fatsoenlijk bureau en bureaustoel.
pi_200545305
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hi FOK!kers,

Volgens mij is er nog niet de discussie gevoerd omtrent de vervallen reiskosten en de verplichting tot thuiswerken. Graag zou ik advies/discussie/zienswijzen willen omtrent de volgende casuïstiek. Een en ander gewoon ter kennisneming en vermaak, niet gelijk om de werkgever mee om de oren te slaan. Maar wel iets dat voor mij richtinggevend kan zijn.

1. Werkgever verplicht met ingang van maart 2020 om thuis te werken.
2. Werkgever betaalt geen reiskosten meer uit. Die werden namelijk altijd na afloop van de maand door de werknemer via een digitale omgeving gedeclareerd.
3. Thans is er nog geen thuiswerkvergoeding betaald. Werkgever verwacht dat werknemer nog steeds thuiswerkt.

Wat vinden jullie hier van?
Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200545309
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:32 schreef Het_Bokje het volgende:
Is er een OR? CAO?

On topic: ik vind het fantastisch.
Heb je e.e.a. reeds aangekaart bij je werkgever?

(en die discussie is echt wel ergens gevoerd hoor, kan me niet voorstellen van niet)
CAO VVT. Daar is op dit moment echt geen prioriteit voor thuiswerkende beleidskundigen :P

Or ongetwijfeld, maar die hebben zich met een kluitje in het riet laten sturen met de boodschap dat de onderneming de eventuele nieuwe fiscale maatregelen omtrent thuiswerken van het kabinet afwacht.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200545318
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Waarom dat? Die draait toch al 24/7
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 25 juli 2021 @ 21:35:39 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200545324
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Nou ja dat nu juist niet, tenzij je normaal thuis bagger internet had en hebt moeten upgraden. Maar dat lijkt me tegenwoordig sterk.
pi_200545328
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:34 schreef halfway het volgende:

[..]

Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
Dat kan. Maar ik heb natuurlijk wel een auto met dito doorlopende kosten omdat ik eerder wel elke dag op het werk verwacht werd. Het feit dat de werkgever de vergoeding opzegt betekent niet dat de kosten bij de werknemer niet meer doorlopen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200545341
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hi FOK!kers,

Volgens mij is er nog niet de discussie gevoerd omtrent de vervallen reiskosten en de verplichting tot thuiswerken. Graag zou ik advies/discussie/zienswijzen willen omtrent de volgende casuïstiek. Een en ander gewoon ter kennisneming en vermaak, niet gelijk om de werkgever mee om de oren te slaan. Maar wel iets dat voor mij richtinggevend kan zijn.

1. Werkgever verplicht met ingang van maart 2020 om thuis te werken.
2. Werkgever betaalt geen reiskosten meer uit. Die werden namelijk altijd na afloop van de maand door de werknemer via een digitale omgeving gedeclareerd.
3. Thans is er nog geen thuiswerkvergoeding betaald. Werkgever verwacht dat werknemer nog steeds thuiswerkt.

Wat vinden jullie hier van?
Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kan. Maar ik heb natuurlijk wel een auto met dito doorlopende kosten omdat ik eerder wel elke dag op het werk verwacht werd. Het feit dat de werkgever de vergoeding opzegt betekent niet dat de kosten bij de werknemer niet meer doorlopen.
Die auto had je toch al voor privé doeleinden?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 21:37:48 #12
5428 crew  miss_sly
pi_200545359
Had jij niet een zorgbonus gekregen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200545468
Beetje gezeur om niks TS, hoeveel onbetaalde reistijd scheelt dit nu per maand?
Zit je lekker aan de soep ipv in de file.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 25 juli 2021 @ 21:44:21 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200545518
Werkgevers MOGEN geen reiskosten vergoeden als ze niet gemaakt worden. Belastingdienst heeft daar een duidelijke mening over.

Werkgevers hebben bijzonder beperkte ruimte om belastingvrij wat uit te keren, meetsal zit daar al het kerstpakket bijv. in. Waarop volgt dat thuiswerkvergoeding in het belaste rijtje komt.

Werkgevers willen niet altijd dat werknemers thuiswerken, dat het vanuit de overheid wordt aanbevolen vinden ze helemaal niet allemaal even fijn.

Wij hebben hier nu ook eindelijk een regeling, maar alleen zolang de overheid het thuiswerken aanbeveelt. Daarna mag je wel thuiswerken (max 50%), mits leidinggevende dat goed vindt, maar je krijgt er geen cent extra voor (en moet reiskosten inleveren voor die dagen dat je niet op kantoor werkt). Werkgever heeft duidelijk aangegeven dat hij wilt dat men op kantoor werkt, en ook waarom. De productiviteit van (een aantal) werknemers is gekelderd. Ook kan niet iedereen zomaar thuiswerken, en is het niet de bedoeling dat men aan de keukentafel met 3 kinderen rennend eromheen thuis werkt.

Er is wel wat beweging bij vakbonden, CAOs, en de overheid. Er zijn 2 voorstellen die nu behandeld worden, het recht om onbereikbaar te zijn in je vrije tijd en een wetsvoorstel dat heet 'werken waar je wilt' wat een verzoek tot thuiswerken wat thuiswerken min of meer net zoiets moet maken als minder uren gaan werken. Je kan een verzoek indienen dan en de werkgever moet dat redelijk beoordelen.

Ook is thuiswerken niet altijd goed ook voor de werknemer, de balans tussen werk en niet werken raakt uit balans, en de gezondheid, lichamelijk en geestelijk van werknemers gaat achteruit.

Overigens is een reiskostenvergoeding een gunst. Geen recht.
Dum de dum
  zondag 25 juli 2021 @ 22:08:03 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200546017
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef halfway het volgende:

[..]

Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
[..]

Die auto had je toch al voor privé doeleinden?
Ik denk dat er veel mensen diesels hebben staan die ze zonder ww niet zouden hebben, maar ipv dat een benzineauto zouden hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200546143
Een goede werkgever betaalt mi in ieder geval een thuiswerkvergoeding. Wij kunnen aangeven hoeveel dagen we op kantoor/externe locatie hebben gewerkt en hoeveel thuis.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 25 juli 2021 @ 22:27:21 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200546465
Wat een gezeik om niks TS, je moet überhaupt blij zijn dat je thuis mág werken.
Ik zou er zelfs een stukje salaris voor in willen leveren om thuis te mogen blijven werken ipv op kantoor.

Ik krijg geen reiskosten voor de dagen dat ik thuiswerken, ook geen thuiswerkvergoeding en dat vind ik niet meer dan logisch. De voordelen van het thuiswerken zijn me veel meer waard dan die paar euro.
pindazakje
pi_200546549
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef halfway het volgende:

[..]

Waarom dat? Die draait toch al 24/7
Omdat die vergoeding belastingtechnisch de meest gunstige is. Sinds kort heeft mijn werkgever die dus uitgekozen, na onderzoek/overleg met bd over diverse opties. Dat je die vergoeding dan eigenlijk geeft als gebaar voor andere kosten, boeit voor de werknemer niet, als werkgever en bd er maar een naampje aan kunnen geven die zo gunstig mogelijk uitpakt voor wg + wn.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:34:46 #19
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200546599
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kan. Maar ik heb natuurlijk wel een auto met dito doorlopende kosten omdat ik eerder wel elke dag op het werk verwacht werd. Het feit dat de werkgever de vergoeding opzegt betekent niet dat de kosten bij de werknemer niet meer doorlopen.
Dan krijg je een hele riante km-vergoeding als km's maken voor het werk jou meer oplevert dan de auto thuis laten staan.
Ik krijg maar 19ct per km terug, dus iedere km die ik minder hoef te rijden voor het werk is in mijn eigen voordeel.
pindazakje
  zondag 25 juli 2021 @ 22:40:56 #20
51385 baskick
Juist ja!
pi_200546699
Nou, gas- en stroomverbruik liggen significant hoger. Een thuiswerkvergoeding zou best mogen, ja.

quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef halfway het volgende:

[..]

Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
[..]

Die auto had je toch al voor privé doeleinden?
Als mensen vooraf hadden geweten dat het zo lang zou duren, hadden ze een (tweede) auto wellicht weggedaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 25 juli 2021 @ 22:53:08 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200546863
Hier geven we aan het eind van de maand aan welke dagen we thuis gewerkt hebben. Voorlopig krijgen we 2 euro per thuiswerkdag.
Resistance is futile.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:55:02 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200546888
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:40 schreef baskick het volgende:

Als mensen vooraf hadden geweten dat het zo lang zou duren, hadden ze een (tweede) auto wellicht weggedaan.
De werkgever wist dat net zo min..
Resistance is futile.
pi_200547075
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Had jij niet een zorgbonus gekregen?
Ja klopt. Maar wat maakt dat uit in relatie tot mijn OP?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200547085
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef halfway het volgende:

[..]

Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
[..]

Die auto had je toch al voor privé doeleinden?
Werk én prive. Misschien zou ik de auto wel verkopen als ik die zakelijk niet meer nodig heb.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 23:12:04 #25
5428 crew  miss_sly
pi_200547110
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar wat maakt dat uit in relatie tot mijn OP?
Dat je als niet zorgpersoneel al meer hebt gehad dan de meeste mensen die thuis moesten werken. Beetje rupsje-nooit-genoeg idee krijg ik daarbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200547128
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat je als niet zorgpersoneel al meer hebt gehad dan de meeste mensen die thuis moesten werken. Beetje rupsje-nooit-genoeg idee krijg ik daarbij.
O nou nee hoor. En bovendien is die bonus verstrekt omdat "uitputtende prestatie oid". Die bonus had er wat mij betreft ook nooit mogen komen, voor niemand.

Laat ik helder zijn: ik hoef niet perse een thuiswerkvergoeding, vind kantoor wel prima eigenlijk. Maar een werkgever zou in mijn ogen wel een thuiswerkvergoeding moeten betalen als hij de werknemer verplicht thuis te werken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 25 juli 2021 @ 23:22:12 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200547206
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Werkgevers MOGEN geen reiskosten vergoeden als ze niet gemaakt worden. Belastingdienst heeft daar een duidelijke mening over.
Tot op heden krijg ik die gewoon nog uitgekeerd, elke maand weer. Ik werk voor de overheid en de belastingdienst schuift een besluit hierover elke keer vooruit en gunt ons dan weer voor een paar maanden reiskosten. Maar thuiswerken is bij ons dan ook geen verplichting, doch wel dringend aangeraden. Ik werk gemiddeld 2 dagen per week thuis en 3 dagen per week op kantoor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200547498
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
Maar een werkgever zou in mijn ogen wel een thuiswerkvergoeding moeten betalen als hij de werknemer verplicht thuis te werken.
Maar wat moet er dan vergoed worden?
Welke kosten maak je nu die je voorheen niet maakte?
En hoe verhouden die kosten zich tot niet meer hoeven reizen en andere voordelen van thuis werken?

Je zou heel principieel kunnen stellen dat de werkgever volledig verantwoordelijk is om jou van de middelen te voorzien om je werk te doen.
Dan moet hij niet alleen zorgen dat je een goede bureaustoel hebt maar ook dat jouw laptop de laptop van de werkgever stroom en internet krijgt.
En omdat het niet praktisch is dat de werkgever die laatste bij jou aanlegt ben jij bereid om tegen een prijs jouw stroom en internet ter beschikking te stellen.

En als je het dan hard wil spelen dan bel je de tweede dag naar de helpdesk dat je laptop niet meer start...
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 00:40:39 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200547769
Thuiswerken kost de werknemer geld en bespaart de werkgever kosten. Het zou dus gewoon realistisch zijn als er een optie zou zijn om reiskosten vergoeding om te zetten in een thuiswerk vergoeding.

Voor een berekening kun je de cijfers van het NIBUD volgen:

https://www.nibud.nl/beroepsmatig/thuiswerken-kost-e-2-per-dag/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200548873
Een uurtje of 20 p/m geen reistijd hebben is mij heel wat waard.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200549098
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

De werkgever wist dat net zo min..
Joh echt?

Inmiddels wel. Er zijn nog steeds bedrijven die geen thuiswerkvergoeding (met terugwerkende kracht) hebben ingevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 26-07-2021 07:43:02 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200549113
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:54 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar wat moet er dan vergoed worden?
Welke kosten maak je nu die je voorheen niet maakte?
En hoe verhouden die kosten zich tot niet meer hoeven reizen en andere voordelen van thuis werken?
Meest voor de hand liggend is extra gas, elektra, printen en slijtage meubilair.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200549630
Een vergoeding moet in mijn ogen gebaseerd zijn op kosten die je maakt.

Minimaal dient een werkgever te zorgen voor een goede werkomgeving. Wanneer je thuis werkt moet de werkgever in mijn ogen kosten vergoeden voor de aanschaf van meubilair voor de inrichting van de thuiswerkomgeving. Dit kan prima via bestellingen via een werkgever of declaraties en hoeft geen vaste vergoeding per maand te zijn.

Daarnaast is het een feit dat je thuis ook hogere kosten maakt door elektra en verwarming. Het is logisch dat daar een compensatie tegenover staat. Deze vergoeding zou een schatting zijn.
pi_200549666
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat een gezeik om niks TS, je moet überhaupt blij zijn dat je thuis mág werken.
Ik zou er zelfs een stukje salaris voor in willen leveren om thuis te mogen blijven werken ipv op kantoor.

Ik krijg geen reiskosten voor de dagen dat ik thuiswerken, ook geen thuiswerkvergoeding en dat vind ik niet meer dan logisch. De voordelen van het thuiswerken zijn me veel meer waard dan die paar euro.
Dat jij graag thuis werkt mag natuurlijk, maar dat is niet voor iedereen zo. Ik zou zelf bijvoorbeeld graag weer op kantoor zitten.
Dat je geen reiskosten vergoeding krijgt wanneer je niet reist is logisch, dat je geen vergoeding krijgt voor andere kosten die je wel maakt is wmb gewoon een afspraak tussen jou en de werkgever.
pi_200549848
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
Thuiswerken kost de werknemer geld en bespaart de werkgever kosten. Het zou dus gewoon realistisch zijn als er een optie zou zijn om reiskosten vergoeding om te zetten in een thuiswerk vergoeding.

Voor een berekening kun je de cijfers van het NIBUD volgen:

https://www.nibud.nl/beroepsmatig/thuiswerken-kost-e-2-per-dag/
Thuiswerken bespaart de werknemer ook gemiddeld ongeveer 1 uur reistijd per dag waardoor deze meer vrije tijd overhoudt. ;)
pi_200550409
Thuiswerkvergoeding, echt zo’n ding wat ik onzinnig vind.

Waar is die vergoeding voor? Dat je thuis zit? Extra kopjes x drinkt wat je normaal niet zou doen want anders op het werk?

Moet er altijd een beetje om lachen.
  maandag 26 juli 2021 @ 08:09:18 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200550682
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Thuiswerkvergoeding, echt zo’n ding wat ik onzinnig vind.

Waar is die vergoeding voor? Dat je thuis zit? Extra kopjes x drinkt wat je normaal niet zou doen want anders op het werk?

Moet er altijd een beetje om lachen.
Extra stoken en electra.
Resistance is futile.
pi_200550784
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Extra stoken en electra.
Ja tja, dat is echt minimaal met die zachte winters en relatief warme zomers.
  maandag 26 juli 2021 @ 08:17:16 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200550904
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja tja, dat is echt minimaal met die zachte winters en relatief warme zomers.
Dit verschilt per huishouden. Ik moet de vloerverwarming al veel vroeger in het jaar aanzetten om het comfortabel te houden op mijn thuiswerkplek. Dat hoeft zonder het thuiswerken veel minder.

Als ik vloerisolatie zou hebben, zou het alweer een ander verhaal zijn. Maar dat moet je maar net kunnen betalen.
Resistance is futile.
pi_200551111
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja tja, dat is echt minimaal met die zachte winters en relatief warme zomers.
Oh ja, want dat drukt je elektriciteitsverbruik natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 06:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Thuiswerken bespaart de werknemer ook gemiddeld ongeveer 1 uur reistijd per dag waardoor deze meer vrije tijd overhoudt. ;)
Volgens die redenering kan reiskostenvergoeding ook worden uitbetaald op basis van het gemiddelde. ;)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 08:34:10 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200551156
Mn zonnepanelen leveren minder terug.
Ik drink mn eigen koffie/thee/water
Mn WC spoelt wat meer door.

Het is niet veel en we janken niet. Maar daar mag wel een paar euro per dag tegenover staan.
Maar mn internet vergoeden ben ik dan weer over in de war. Die kost net zoveel als vroeger. Maar, dat vind ik ook prima. Is iets meer dan 2 euro per dag aan thuiswerkvergoeding. dwz, 10 euro per maand meer 8-) !

Wij krijgen voor het naar werk reizen een invul-ding. Maar daar kom ik al niet aan, los van het feit dat ik uitruil-technisch maar op 100 euro per jaar uit kom. Vergoedt mij mn koffie/thee en nuts maar :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200551453
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja tja, dat is echt minimaal met die zachte winters en relatief warme zomers.
Dit is echt niet minimaal, in de winter maanden zijn de stookkosten hier nu gemiddeld 200 euro hoger dan het jaar ervoor. Dat komt toch op zo'n ~800 per jaar. En in de zomer maanden staat de airco aan omdat het anders 30 graden binnen is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200551545
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:49 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dit is echt niet minimaal, in de winter maanden zijn de stookkosten hier nu gemiddeld 200 euro hoger dan het jaar ervoor. Dat komt toch op zo'n ~800 per jaar. En in de zomer maanden staat de airco aan omdat het anders 30 graden binnen is.
Je vertelt nu dat het object waar je woont slecht geïsoleerd is investeer dan daarin. 8-)
pi_200551586
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 06:23 schreef snabbi het volgende:
Een vergoeding moet in mijn ogen gebaseerd zijn op kosten die je maakt.

Minimaal dient een werkgever te zorgen voor een goede werkomgeving. Wanneer je thuis werkt moet de werkgever in mijn ogen kosten vergoeden voor de aanschaf van meubilair voor de inrichting van de thuiswerkomgeving. Dit kan prima via bestellingen via een werkgever of declaraties en hoeft geen vaste vergoeding per maand te zijn.

Daarnaast is het een feit dat je thuis ook hogere kosten maakt door elektra en verwarming. Het is logisch dat daar een compensatie tegenover staat. Deze vergoeding zou een schatting zijn.
Was dat maar zo, de reiskosten vergoeding can 19 ct per km dekt bij lange en lange na niet de werkelijke reiskosten. Dus een vergoeding hoeft de kosten niet te dekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200551668
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Thuiswerkvergoeding, echt zo’n ding wat ik onzinnig vind.

Waar is die vergoeding voor? Dat je thuis zit? Extra kopjes x drinkt wat je normaal niet zou doen want anders op het werk?

Moet er altijd een beetje om lachen.
Je werkgever ook nadat hij de koffierekening zag vorige maand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200551994
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je vertelt nu dat het object waar je woont slecht geïsoleerd is investeer dan daarin. 8-)
Nee ik woon gewoon heel groot :P (Huis is uit 2015 energie klasse A+)
Het is natuurlijk wel een enorm verschil of je nu van 8.00 tot 22.00 moet stoken of van 18.00 tot 22.00 of je huis nu geisoleerd is of niet.

Voorheen stook ik alleen de openhaard aan en had ik voldoende warmte voor de avond. Met thuiswerken moet de centrale verwarming wel aan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200553354
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 06:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Thuiswerken bespaart de werknemer ook gemiddeld ongeveer 1 uur reistijd per dag waardoor deze meer vrije tijd overhoudt. ;)
Dat is een voordeel, maar dat zegt toch niet iets over al dan geen thuiswerkvergoeding?

Met cao vvt heb je zo weinig reiskostenvergoeding dat je nu ook zonder thuiswerkvergoeding meer overhoudt denk ik. Zelfs met m’n celeriootje heb ik de benzine er niet uit op de gewone werkdagen. Heb ik dienstreizen gemaakt dan wel.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 10:50:10 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200553741
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Thuiswerkvergoeding, echt zo’n ding wat ik onzinnig vind.

Waar is die vergoeding voor? Dat je thuis zit? Extra kopjes x drinkt wat je normaal niet zou doen want anders op het werk?

Moet er altijd een beetje om lachen.
Nibud zegt 45 euro per week en dat zal voor de meesten geen probleem zijn maar er zullen er ook zijn die dat wel lastig vinden.

Daarbij, je werkgever bespaart flink geld, waarom dat niet aan de werknemer ten goede laten komen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juli 2021 @ 10:53:03 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_200553790
Ik krijg geen vaste vergoeding. Maar wel een Gispen-bureau en stoel mogen uitkiezen, ook een scherm werd vergoed. Ik vind mijn salaris ook dermate goed dat ik die extra vergoeding niet hoef. Zal hooguit om een paar tientjes gaan.
pi_200553793
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nibud zegt 45 euro per week en dat zal voor de meesten geen probleem zijn maar er zullen er ook zijn die dat wel lastig vinden.

Daarbij, je werkgever bespaart flink geld, waarom dat niet aan de werknemer ten goede laten komen?
Als ik lees hoe sommige willen beweren honderden euros opeens meer uit te geven per maand aan elektriciteit en/of gas, ik vind het knap.
Zit hier in een slecht geïsoleerd huis met alle gemakken en luxe die je maar kan bedenken met 3 personen, als ik meer kwijt ben dan 120eu per maand aan gas/Electra is dat een klein wonder.

Jaar op jaar steeds meer geld terug.

Staat allerlei apparatuur hele dag aan.

Mensen moeten eens kijken waar het probleem thuis zit.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 10:54:10 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200553807
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als ik lees hoe sommige willen beweren honderden euros opeens meer uit te geven per maand aan elektriciteit en/of gas, ik vind het knap.
Zit hier in een slecht geïsoleerd huis met alle gemakken en luxe die je maar kan bedenken met 3 personen, als ik meer kwijt ben dan 120eu per maand aan gas/Electra is dat een klein wonder.

Jaar op jaar steeds meer geld terug.

Staat allerlei apparatuur hele dag aan.

Mensen moeten eens kijken waar het probleem thuis zit.
45 euro is een gemiddelde, natuurlijk. Maar goed, het gaat om het principe, niet om het exacte bedrag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200553884
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als ik lees hoe sommige willen beweren honderden euros opeens meer uit te geven per maand aan elektriciteit en/of gas, ik vind het knap.
Zit hier in een slecht geïsoleerd huis met alle gemakken en luxe die je maar kan bedenken met 3 personen, als ik meer kwijt ben dan 120eu per maand aan gas/Electra is dat een klein wonder.

Jaar op jaar steeds meer geld terug.

Staat allerlei apparatuur hele dag aan.

Mensen moeten eens kijken waar het probleem thuis zit.
Het verschil zit hem in de huizen die anders leeg zijn (dus geen stookkosten hebben overdag). Je geeft al aan 'met z'n 3e' dus waarschijnlijk is in jou huishouden overdag ook meestal iemand thuis?
In mijn huishouden is het verschil dat door thuiswerken de verwarming ineens overdag aan staat en dus 10 uur per dag langer staat te verwarmen (en in de zomer de airco staat te koelen). Normaal zijn we hier beide overdag niet verwarming overdag gewoon uit.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 26 juli 2021 @ 11:03:10 #53
414785 sirdanilot
pi_200553946
Ik krijg geen thuiswerkvergoeding helaas, dus ik zit op een IKEA bureaustoeltje. Wel is mijn laptop en werktelefoon van de zaak.

In Ierland kan ik kosten voor thuiswerken van de belasting aftrekken. Ik neem aan dat dat in Nederland ook kan d.m.v. je belastingaangifte maar ik ben er niet zo in thuis helaas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200554264
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:34 schreef Rene het volgende:
Mn zonnepanelen leveren minder terug.
Salderen (~23 cent per kWH) levert meer op dan terugleveren (7 tot 11 cent per kWh) ;)

Maar je hebt er uiteraard niets aan, omdat je dat verbruik anders niet had gehad.
pi_200555405
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Want je schaft je internetverbinding speciaal aan om thuis te werken?
  maandag 26 juli 2021 @ 13:03:53 #56
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200555994
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want je schaft je internetverbinding speciaal aan om thuis te werken?
TS belt speciaal met ziggo om ervoor te zorgen dat het niet werkt tussen 8:00 en 17:00, en hem daarvoor te crediteren ;)

Imho is het enige wat declarabel is aan thuiswerken verbruikte stroom en stookkosten. Al het andere is echt rommelen in de marge.
Dum de dum
pi_200556006
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

TS belt speciaal met ziggo om ervoor te zorgen dat het niet werkt tussen 8:00 en 17:00, en hem daarvoor te crediteren ;)

Imho is het enige wat declarabel is aan thuiswerken verbruikte stroom en stookkosten. Al het andere is echt rommelen in de marge.
Een werkplek die arbo-technisch in orde is ook wel, zodat mensen niet aan 'n tuintafel gaan zitten werken om dan vervolgens last van hun rug te krijgen of zo.
pi_200556036
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

TS belt speciaal met ziggo om ervoor te zorgen dat het niet werkt tussen 8:00 en 17:00, en hem daarvoor te crediteren ;)

Imho is het enige wat declarabel is aan thuiswerken verbruikte stroom en stookkosten. Al het andere is echt rommelen in de marge.
Wat ik dan wel zou willen zien dat thuiswerkplekken ook voldoen aan arboregels. Dus thuiswerkers moeten wel een goede stoel en verstelbaar bureau in bruikleen van hun werkgever krijgen.
  maandag 26 juli 2021 @ 13:06:33 #59
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200556038
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een werkplek die arbo-technisch in orde is ook wel, zodat mensen niet aan 'n tuintafel gaan zitten werken om dan vervolgens last van hun rug te krijgen of zo.
Ja ok, maar dat is aan de werkgever. Hier krijgen we ook een bureastoel als we erom vragen (en verder niks :')) uiteindelijk blijft de werkgever verantwoordelijk voor de werkplek, ookal is die thuis, en de veiligheid ervan.
Dum de dum
pi_200556064
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:06 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat is aan de werkgever. Hier krijgen we ook een bureastoel als we erom vragen (en verder niks :')) uiteindelijk blijft de werkgever verantwoordelijk voor de werkplek, ookal is die thuis, en de veiligheid ervan.
Ja, daarom. Dan moet je als werkgever een arbo-proof werkplek ter beschikking stellen of vergoeden. Verder kun je inderdaad wat vergoeden voor stroomgebruik, maar dat is het dan ook wel.

Internet heeft iedereen thuis toch wel, ook al werk je niet thuis. En dat reiskosten niet worden betaald voor dagen dat iemand thuis aan het werk is, lijkt me ook logisch.
pi_200556136
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

45 euro is een gemiddelde, natuurlijk. Maar goed, het gaat om het principe, niet om het exacte bedrag.
Ik zit rond de 2 eur per dag aan:
Extra wc papier
Spoelwater van de wc
Schoonmaakmiddel om de wc vaker schoon te maken
Koffie
Water voor koffie
Suiker/melk voor koffie
Elektra voor meer gebruik van modem, koffiezetapparaat, laptop, scherm, airco/verwarming.
Vaker aanzetten van de vaatwasser, met bijkomend water, elektra en poeder gebruik.
Afschrijving van de vaatwasser, koffiezetapparaat, airco en verwarming.

Hoe meer je iets gebruikt hoe eerder het stuk gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 13:15:20 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200556227
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want je schaft je internetverbinding speciaal aan om thuis te werken?
Mijn vrouw heeft een aantal directe collega's in andere landen die hun verbinding hebben moeten laten upgraden voor eigen rekening omdat hun normale internerverbindig onvoldoende was voor thuiswerken. Dus dat is minder denkbeeldig dan je denkt. Ok, in Nederland mischien niet echt prevalent maar toch iets om in de gaten te houden.

Niet iedereen is IT'er met een gigabit glasvezel thuis ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200556246
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft een aantal directe collega's in andere landen die hun verbinding hebben moeten laten upgraden voor eigen rekening omdat hun normale internerverbindig onvoldoende was voor thuiswerken. Dus dat is minder denkbeeldig dan je denkt. Ok, in Nederland mischien niet echt prevalent maar toch iets om in de gaten te houden.

Niet iedereen is IT'er met een gigabit glasvezel thuis ;)
Als je moet upgraden, dan kan de werkgever best vergoeden, ja. Upgraden van normaal naar extra, omdat je werk dat vereist.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 13:17:56 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200556281
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je moet upgraden, dan kan de werkgever best vergoeden, ja. Upgraden van normaal naar extra, omdat je werk dat vereist.
En ik kan je verzekeren dat het bedrijf dat niet deed. En dat is een bedrijf wat verder heel goed is omgegaan met covid dus soms is het gewoon goed om dit soort zaken gewoon bij CAO of wettelijk te regelen.

En de al eerder genoemde arbo goedgekeurde werkplekken, da's ook een dingetje.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200556334
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik kan je verzekeren dat het bedrijf dat niet deed. En dat is een bedrijf wat verder heel goed is omgegaan met covid dus soms is het gewoon goed om dit soort zaken gewoon bij CAO of wettelijk te regelen.

En de al eerder genoemde arbo goedgekeurde werkplekken, da's ook een dingetje.
Dat is dan slecht van het bedrijf. Waar ik werkte tijdens mijn loondienstcarriere gebeurde dat wel. Men ging er vanuit dat je 'n gangbare internetverbinding had. Had je voor je werk extra nodig, dan werd dat extra vergoed. De internetverbinding an sich niet en ook een upgrade van de meest krenterige budgetversie naar 'n normaal abonnement niet.

Voor werkplek kreeg je 'n vergoeding om deze arbo-proof te krijgen. Vooral ook omdat de werkgever verantwoordelijk is, ook al werk je thuis.
pi_200556706
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft een aantal directe collega's in andere landen die hun verbinding hebben moeten laten upgraden voor eigen rekening omdat hun normale internerverbindig onvoldoende was voor thuiswerken. Dus dat is minder denkbeeldig dan je denkt. Ok, in Nederland mischien niet echt prevalent maar toch iets om in de gaten te houden.

Niet iedereen is IT'er met een gigabit glasvezel thuis ;)
Heb ik ook bij collega's in Nederland hoor. Aangezien die bijv. een thuiswerkplek op zolder hebben ingericht en internet daar van voldoende sterkte was en er een versterker nodig was.

Bij ons konden dergelijke kosten voor het functioneel inrichten en ARBO-proof van je werkplek gewoon gedeclareerd worden bij mijn werkgever en dat stond in principe los van de dagvergoeding voor thuiswerken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200556930
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je vertelt nu dat het object waar je woont slecht geïsoleerd is investeer dan daarin. 8-)
Mwah, volledig geïsoleerde woning (vloer, dak en spouw) en toch moet ik in de winter meer stoken (in m3) en in de zomer meer koelen als ik meer thuis ben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200557097
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een werkplek die arbo-technisch in orde is ook wel, zodat mensen niet aan 'n tuintafel gaan zitten werken om dan vervolgens last van hun rug te krijgen of zo.
Dat is sowieso een verplichting voor de werkgever, toch? Kan die überhaupt voldaan worden door een paar euro per maand te vergoeden? Daar kan iemand pas na lang opsparen een bureau van halen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200557191
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is sowieso een verplichting voor de werkgever, toch? Kan die überhaupt voldaan worden door een paar euro per maand te vergoeden? Daar kan iemand pas na lang opsparen een bureau van halen.
Klopt, de verplichting om te zorgen voor een deugdelijke werkplek is de verantwoordelijkheid van de werkgever. Dus dat iemand pas na maanden of eerder jaren de onkosten voor een fatsoenlijke werkplek vergoed krijgt is niet de bedoeling.

Een maandelijkse vergoeding is in mijn ogen voor de onkosten van het gebruik van de thuiswerkplek, niet om deze deugdelijk in te richten.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 26 juli 2021 @ 14:13:52 #70
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200557296
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zit rond de 2 eur per dag aan:
Extra wc papier
Spoelwater van de wc
Schoonmaakmiddel om de wc vaker schoon te maken
Koffie
Water voor koffie
Suiker/melk voor koffie
Elektra voor meer gebruik van modem, koffiezetapparaat, laptop, scherm, airco/verwarming.
Vaker aanzetten van de vaatwasser, met bijkomend water, elektra en poeder gebruik.
Afschrijving van de vaatwasser, koffiezetapparaat, airco en verwarming.

Hoe meer je iets gebruikt hoe eerder het stuk gaat.
En het enige wat reeel is om te vergoeden zijn je stookkosten.

koffie, wc papier ed. is allemaal een gunst, werkgever hoeft je dat niet te verschaffen en dat ze dat nu wel doen wil niet zeggen dat het thuis dan maar declarabel moet zijn.

Ik wil ook niet weten hoeveel koffie je dan drinkt dat de vaatwasser extra aanmoet ervoor :D
Dum de dum
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 14:25:07 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200557565
Mwah. Ik betaal normaliter 6 euro voor koffiegeld. Betaal ik ook al een tijdje door. Gelul in de marge natuurlijk. Maar dat mag dan wel gecrediteerd worden :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200558530
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En het enige wat reeel is om te vergoeden zijn je stookkosten.

koffie, wc papier ed. is allemaal een gunst, werkgever hoeft je dat niet te verschaffen en dat ze dat nu wel doen wil niet zeggen dat het thuis dan maar declarabel moet zijn.

Ik wil ook niet weten hoeveel koffie je dan drinkt dat de vaatwasser extra aanmoet ervoor :D
Al is het maar 1x per half jaard, hij moet toch vaker aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 26 juli 2021 @ 15:22:32 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200558717
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Al is het maar 1x per half jaard, hij moet toch vaker aan.
***
pi_200559228
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En het enige wat reeel is om te vergoeden zijn je stookkosten.

koffie, wc papier ed. is allemaal een gunst, werkgever hoeft je dat niet te verschaffen en dat ze dat nu wel doen wil niet zeggen dat het thuis dan maar declarabel moet zijn.

Ik wil ook niet weten hoeveel koffie je dan drinkt dat de vaatwasser extra aanmoet ervoor :D
Dat is jouw mening. Die kosten bespaart een werkgever nu op kantoor.

Met twee man thuis lunchen kan er net voor zorgen dat ie vaker aan moet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 26 juli 2021 @ 16:00:24 #75
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200559554
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:47 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Die kosten bespaart een werkgever nu op kantoor.

Met twee man thuis lunchen kan er net voor zorgen dat ie vaker aan moet.
Dus omdat de werkgever je vuile lunch vaat normalitair wast, als service, moet hij er bij jou thuis maar voor betalen als je het zelf moet doen?
Dum de dum
pi_200559599
Bij mijn vriendin hebben ze de computerschermen mogen meenemen. Er was budget voor een pc-scherm verhoger zodat je wat hoger kunt kijken. Eventueel konden collega's een verzoek indienen voor bureau en stoel. Stonden geen bedragen bijgenoemd, maar was in overleg.

Verder gaan de reiskosten nu handmatig enkel per keer, ipv per periode automatisch.

Verder een thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag, omdat er collega's met minimaal twee a drie keer modaal gingen klagen. Dezelfde mensen hebben ook twee adressen en pakken de reiskosten van het adres het verst van kantoor af, maar verblijven 4/5 dagen bij het kantoor in de buurt. :') :')
- Met zuidelijke groet -
pi_200560123
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:00 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dus omdat de werkgever je vuile lunch vaat normalitair wast, als service, moet hij er bij jou thuis maar voor betalen als je het zelf moet doen?
Het moet niet. Maar het zou niet gek zijn de besparing met de verplaatsing van de kosten mee te verhuizen. Zonder gas, water en elektra kan ik niet thuiswerken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200562654
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is sowieso een verplichting voor de werkgever, toch? Kan die überhaupt voldaan worden door een paar euro per maand te vergoeden? Daar kan iemand pas na lang opsparen een bureau van halen.
Ja, werkgever moet ervoor zorgen dat je een arbo-proof werkplek hebt. Ongeacht of je op kantoor werkt of thuis.
pi_200568570
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, werkgever moet ervoor zorgen dat je een arbo-proof werkplek hebt. Ongeacht of je op kantoor werkt of thuis.
Klinkt leuk, maar als thuiswerken na corona enkel nog op verzoek van de werknemer is, dan kan werkgever toch prima stellen dat de arbo-proof werkplek beschikbaar is op kantoor?

Over thuiswerkvergoeding trouwens even een KLB momentje: in de 2 euro per dag van het nibud is ¤0.009 opgenomen voor afschrijving bureau en stoel. Dat betekent een ruime twee euro per jaar...
pi_200568734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 07:49 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar als thuiswerken na corona enkel nog op verzoek van de werknemer is, dan kan werkgever toch prima stellen dat de arbo-proof werkplek beschikbaar is op kantoor?

Over thuiswerkvergoeding trouwens even een KLB momentje: in de 2 euro per dag van het nibud is ¤0.009 opgenomen voor afschrijving bureau en stoel. Dat betekent een ruime twee euro per jaar...
Yup. Ik vrees dat niemand zo traag afschrijft. Totdat het een Nibud berekening is 🤣 overigens vreet de computer van de baas iets meer stroom dan 1.8 cent per dag. Dat is wat, 0.1 kW verbruikt? Alleen het scherm verbruikt al meer
  dinsdag 27 juli 2021 @ 08:18:01 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200568967
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:02 schreef Schnitzels het volgende:
Bij mijn vriendin hebben ze de computerschermen mogen meenemen. Er was budget voor een pc-scherm verhoger zodat je wat hoger kunt kijken. Eventueel konden collega's een verzoek indienen voor bureau en stoel. Stonden geen bedragen bijgenoemd, maar was in overleg.

Verder gaan de reiskosten nu handmatig enkel per keer, ipv per periode automatisch.

Verder een thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag, omdat er collega's met minimaal twee a drie keer modaal gingen klagen. Dezelfde mensen hebben ook twee adressen en pakken de reiskosten van het adres het verst van kantoor af, maar verblijven 4/5 dagen bij het kantoor in de buurt. :') :')
Dat hebben wij hier ook meegemaakt :') . MD's die 150k verdienen, vonden het niet kunnen dat ze geen geld kregen om een kantoor in te richten.
Resistance is futile.
pi_200569126
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat hebben wij hier ook meegemaakt :') . MD's die 150k verdienen, vonden het niet kunnen dat ze geen geld kregen om een kantoor in te richten.
En dan was het geen principekwestie? Ik kom op mijn werk ook regelmatig op voor zaken waar mijn werkgever onvoldoende verantwoordelijkheid voor neemt ongeacht of het voor mij persoonlijk van belang is.

Zo bleek er laatst geen kolfruimte te zijn die aan de wettelijke eisen voldoet, terwijl we pas enkele jaren geleden zijn ingetrokken in dit pand en het volledig naar eigen wensen is ingericht. :') Dat er dan zo laks wordt omgegaan met wettelijke eisen stuit me dan echt tegen de borst. We zijn geen klein of middelgroot bedrijf en dit betrof ook nog eens onze grootste locatie qua aantal werknemers.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200569382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 07:49 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar als thuiswerken na corona enkel nog op verzoek van de werknemer is, dan kan werkgever toch prima stellen dat de arbo-proof werkplek beschikbaar is op kantoor?

Over thuiswerkvergoeding trouwens even een KLB momentje: in de 2 euro per dag van het nibud is ¤0.009 opgenomen voor afschrijving bureau en stoel. Dat betekent een ruime twee euro per jaar...
Ja, dat kan. Maar dan moet de werkgever werknemers ook niet aansporen of verplichten om thuis te werken.
pi_200569400
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat hebben wij hier ook meegemaakt :') . MD's die 150k verdienen, vonden het niet kunnen dat ze geen geld kregen om een kantoor in te richten.
Dat is waarschijnlijk salaris. En da's niet bedoeld om loonslaven hun eigen werkplek in te laten richten. Op deze manier redenerend, kan iemand met 'n modaal salaris natuurlijk ook wel bij de IKEA een bureau halen.
pi_200569693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 07:49 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar als thuiswerken na corona enkel nog op verzoek van de werknemer is, dan kan werkgever toch prima stellen dat de arbo-proof werkplek beschikbaar is op kantoor?

Over thuiswerkvergoeding trouwens even een KLB momentje: in de 2 euro per dag van het nibud is ¤0.009 opgenomen voor afschrijving bureau en stoel. Dat betekent een ruime twee euro per jaar...
Bizar. Een beetje bureaustoel kost zo 1000-1500. Doe je 10-15 jaar mee.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200569716
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk salaris. En da's niet bedoeld om loonslaven hun eigen werkplek in te laten richten. Op deze manier redenerend, kan iemand met 'n modaal salaris natuurlijk ook wel bij de IKEA een bureau halen.
Dit. Salaris is vergoeding voor arbeid, niet om een thuiskwerkplek in te richten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200569771
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk salaris. En da's niet bedoeld om loonslaven hun eigen werkplek in te laten richten. Op deze manier redenerend, kan iemand met 'n modaal salaris natuurlijk ook wel bij de IKEA een bureau halen.
Het ging mij meer om klagen dat een reiskostenvergoeding weg viel, terwijl er ook geen reiskosten tegenover stonden. Elke euro investering in een thuiswerkplek die aan de minimale eisen voldoet lijkt mij voor de werkgever, inderdaad.
- Met zuidelijke groet -
pi_200569780
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:06 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Het ging mij meer om klagen dat een reiskostenvergoeding weg viel, terwijl er ook geen reiskosten tegenover stonden. Elke euro investering in een thuiswerkplek die aan de minimale eisen voldoet lijkt mij voor de werkgever, inderdaad.
Oh zo. Ja, als iemand thuis werkt, dan hoeft 'ie geen reiskostenvergoeding te krijgen natuurlijk.
pi_200571591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 07:49 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar als thuiswerken na corona enkel nog op verzoek van de werknemer is, dan kan werkgever toch prima stellen dat de arbo-proof werkplek beschikbaar is op kantoor?

Over thuiswerkvergoeding trouwens even een KLB momentje: in de 2 euro per dag van het nibud is ¤0.009 opgenomen voor afschrijving bureau en stoel. Dat betekent een ruime twee euro per jaar...
Nibud zegt wel dat je gemiddeld 6 kopjes koffie/thee drinkt voor 69ct in totaal. Dat haal ik dan weer niet.
pi_200572541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:44 schreef exelletor het volgende:

[..]

Nibud zegt wel dat je gemiddeld 6 kopjes koffie/thee drinkt voor 69ct in totaal. Dat haal ik dan weer niet.
Nibud zit er vaak erg langs (net als die 0.009 cent voor een stoel en bureau) is mijn kopje koffie thuis een stuk duurder dan 13 cent per kopje...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200573346
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:30 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Nibud zit er vaak erg langs (net als die 0.009 cent voor een stoel en bureau) is mijn kopje koffie thuis een stuk duurder dan 13 cent per kopje...
Mja. Ligt er ook wel aan hoe je koffie zet. Duur apparaat met bonen dan kost je kopje meer dan wanneer je gewoon wat heet water door 'n filter met koffiepoeder laat lopen.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:15:01 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200573438
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Want die kosten had je zonder thuiswerken niet gehad?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:40 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200573569
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja. Ligt er ook wel aan hoe je koffie zet. Duur apparaat met bonen dan kost je kopje meer dan wanneer je gewoon wat heet water door 'n filter met koffiepoeder laat lopen.
Is dat zo? Ik heb juist een bonenapparaat gekocht omdat het goedkoop leek. Moet je wel goedkope bonen kopen, die van de Lidl smaken prima. 6 euro per kilo. 8 gr per kopje = 5 cent per bakkie.
pi_200573604
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb juist een bonenapparaat gekocht omdat het goedkoop leek. Moet je wel goedkope bonen kopen, die van de Lidl smaken prima. 6 euro per kilo. 8 gr per kopje = 5 cent per bakkie.
Als je dure bonen koopt, is dat zo. Als je goedkope bonen koopt, dan komt het in elk geval dichter bij de prijs, ja. Voor 13 cent per kopje kun je volgens mij wel koffie zetten.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:27:10 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200573682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Bizar. Een beetje bureaustoel kost zo 1000-1500. Doe je 10-15 jaar mee.
Bron?

Lijkt mij schromelijk overdreven. De duurste stoel bij Office Centre (die lang niet iedereen nodig heeft) kost 799 euro.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:10:42 #96
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200576930
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bron?

Lijkt mij schromelijk overdreven. De duurste stoel bij Office Centre (die lang niet iedereen nodig heeft) kost 799 euro.
Voor een goeie stoel ga je ook niet naar de makro ... (ok office centre); al zit er kwalitatief ook weinig verschil meer tussen een stoel van 800e en 1600. In ieder geval niet 2x zoveel denk ik.

Anyways, qua thuiswerken moet men ook even onderscheid maken tussen de 'het moet want corona' en 'ik wil graag thuiswerken in een wereld zonder corona' .
Dum de dum
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:15:32 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200577019
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef halfway het volgende:

[..]

Waarom dat? Die draait toch al 24/7
met dit argument hoef je ook geen treinkaartje te kopen
  dinsdag 27 juli 2021 @ 16:58:20 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200578521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:10 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Voor een goeie stoel ga je ook niet naar de makro ... (ok office centre); al zit er kwalitatief ook weinig verschil meer tussen een stoel van 800e en 1600. In ieder geval niet 2x zoveel denk ik.

Anyways, qua thuiswerken moet men ook even onderscheid maken tussen de 'het moet want corona' en 'ik wil graag thuiswerken in een wereld zonder corona' .
Laat dan eens zien wat wél een goede stoel is? En waarom die 1000 - 1500 euro moet kosten.
pi_200579203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bron?

Lijkt mij schromelijk overdreven. De duurste stoel bij Office Centre (die lang niet iedereen nodig heeft) kost 799 euro.
Bron: recente eigen oriëntatie op een professionele stoel (A-merk) die in alle richtingen verstelbaar is. Ongetwijfeld is het goedkoper te vinden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:54:26 #100
51385 baskick
Juist ja!
pi_200579216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat dan eens zien wat wél een goede stoel is? En waarom die 1000 - 1500 euro moet kosten.
Twee voorbeelden: BMA Axia 2.2 en Rohde Grahl Xenium Type 51/52.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:39:00 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200580525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Twee voorbeelden: BMA Axia 2.2 en Rohde Grahl Xenium Type 51/52.
Ik ontken niet dat ze bestaan, het lijkt mij alleen nogal overkill. De meeste bureaustoelen zitten ergens in de 300 - 600 euro range en zullen voor de doorsnee gebruiker prima voldoen.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:57:32 #102
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200580773
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat een gezeik om niks TS, je moet überhaupt blij zijn dat je thuis mág werken.
Ik zou er zelfs een stukje salaris voor in willen leveren om thuis te mogen blijven werken ipv op kantoor.

Ik krijg geen reiskosten voor de dagen dat ik thuiswerken, ook geen thuiswerkvergoeding en dat vind ik niet meer dan logisch. De voordelen van het thuiswerken zijn me veel meer waard dan die paar euro.
Ik, ik, ik.. who cares wat jij vindt. Dit is het topic van TS.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:59:11 #103
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200580793
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:57 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ik, ik, ik.. who cares wat jij vindt. Dit is het topic van TS.
Een discussieforum moet het juist van andere meningen hebben :')
pindazakje
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:10:41 #104
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200580957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een discussieforum moet het juist van andere meningen hebben :')
“Je zeikt want ik heb niet wat jij hebt” is geen discussie.

OT: wij hebben een bureaustoel, beeldscherm, toetsenbord, muis en stekkerdoos gekregen van werk. We maken wel gebruik van eigen laptops. Collega’s willen nu een (vergoeding voor een) laptop en thuiswerkvergoeding krijgen. De laptop ben ik het mee eens, de vergoeding hoeft niet persé. De thuiswerkvergoeding wordt blijkbaar meegenomen in ons nieuwe CAO, gaf m’n LG aan.
Protège moi de mes désirs.
pi_200582061
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:10 schreef arvensis het volgende:

[..]

“Je zeikt want ik heb niet wat jij hebt” is geen discussie.

OT: wij hebben een bureaustoel, beeldscherm, toetsenbord, muis en stekkerdoos gekregen van werk. We maken wel gebruik van eigen laptops. Collega’s willen nu een (vergoeding voor een) laptop en thuiswerkvergoeding krijgen. De laptop ben ik het mee eens, de vergoeding hoeft niet persé. De thuiswerkvergoeding wordt blijkbaar meegenomen in ons nieuwe CAO, gaf m’n LG aan.
Damn alleen al om de AVG etc zou ik heel ver bij het gebruik van eigen middelen weg blijven. Zelfs mijn webmail open ik nog niet op een privé device.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 21:12:07 #106
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200582102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Damn alleen al om de AVG etc zou ik heel ver bij het gebruik van eigen middelen weg blijven. Zelfs mijn webmail open ik nog niet op een privé device.
Precies. Maar omdat we een iPad hebben gekregen, krijgen we nu geen laptop. Net of je kan thuiswerken op een iPad.
Protège moi de mes désirs.
pi_200583161
Bij ons is ingevoerd dat je reiskostenvergoeding krijgt voor dagen die je op kantoor bent en thuiswerkvergoeding voor dagen die je thuis werkt. Vind ik een prima regeling, het dekt toch alleen wat onkosten en is niet buitensporig.
pi_200583671
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:12 schreef arvensis het volgende:

[..]

Precies. Maar omdat we een iPad hebben gekregen, krijgen we nu geen laptop. Net of je kan thuiswerken op een iPad.
Lol... Dat zou dus voor mij in gaan houden dat ik reiskostenvergoeding krijg :-P
  dinsdag 27 juli 2021 @ 22:50:52 #109
51385 baskick
Juist ja!
pi_200584018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat ze bestaan, het lijkt mij alleen nogal overkill. De meeste bureaustoelen zitten ergens in de 300 - 600 euro range en zullen voor de doorsnee gebruiker prima voldoen.
Dat kan. Maar ik zit per week misschien wel langer op een bureaustoel dan dat ik in bed lig, dus dan hecht ik (net als bij mijn bed) aan een beetje kwaliteit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 22:53:16 #110
51385 baskick
Juist ja!
pi_200584052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Damn alleen al om de AVG etc zou ik als werkgever heel ver bij het toestaan van gebruik van eigen middelen weg blijven. Zelfs mijn webmail open ik nog niet op een privé device.
Fixed.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200584069
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
- aanschaf PC/laptop, of afschrijving eigen PC
- arbo-geschikte bureaustoel
- extra stroom en gas-verbruik
- kantoorartikelen
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 juli 2021 @ 22:57:46 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200584127
Ik krijg al 8 jaar 130 euro netto onkostenvergoeding per maand. Het wordt tijd dat dat eens geïndexeerd wordt :P
pi_200584217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Fixed.
Zeker waar
pi_200584450
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat kan. Maar ik zit per week misschien wel langer op een bureaustoel dan dat ik in bed lig, dus dan hecht ik (net als bij mijn bed) aan een beetje kwaliteit.
Hoe doe je dit op kantoor dan? Ik kan me niet voorstellen dat er werkgevers zijn die stoelen van 1000+ euro aanschaffen voor alle medewerkers.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:51:28 #115
51385 baskick
Juist ja!
pi_200584752
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:21 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Hoe doe je dit op kantoor dan? Ik kan me niet voorstellen dat er werkgevers zijn die stoelen van 1000+ euro aanschaffen voor alle medewerkers.
Wat ze netto betalen, bij grote afname, weet ik niet. Maar reken maar dat er op kantoor waar ik werk dergelijke kwaliteitsstoelen staan, ja. In combinatie met elektrisch verstelbare zit/sta-bureaus die óók het nodige zullen kosten :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door baskick op 28-07-2021 13:41:34 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200588525
Wij hebben vorig jaar een eenmalige vergoeding gehad op basis van Nibud-cijfers. Kwam uit op 350 euro ofzo voor heel 2020. Voor dit jaar is niks geregeld, ook CAO onderhandelingen zijn weer afgebroken. Dat loopt nooit zo lekker met ministerie BiZa.

Het voelt wat krom dat voor mensen met een vaste reiskostenvergoeding deze doorgelopen heeft tot 1 oktober geloof ik. Ik reis naar verschillende locaties en declareerde dus achteraf en vanzelfsprekend liep daar niks van door. Sommige collega’s van mij blijven over dat soort dingen klagen. Ik hoop ook dat er structureel dingen goed geregeld gaan worden maar ik probeer het los te laten. Financieel kunnen we het makkelijk hebben. Mijn auto staat nu stil voor de deur maar dat is een goedkope 107. Ik heb baanzekerheid en dat is mij persoonlijk in deze tijd ook veel waard. Ik hoef me geen zorgen te maken over faillissement van mijn werkgever of werktijdverkortingen of wat dan ook.

Het feit dat eea nog niet is geregeld wordt bij ons ook nog steeds grotendeels toegeschreven aan de “bijzondere situatie”. Het is geen keuze van werkgever en werknemer om thuis te werken maar het is ingegeven door het dringende advies van de regering. Werkgevers kunnen wat dat betreft ook niet gauw tot iets gedwongen worden.
pi_200589073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:21 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Hoe doe je dit op kantoor dan? Ik kan me niet voorstellen dat er werkgevers zijn die stoelen van 1000+ euro aanschaffen voor alle medewerkers.
Die zijn er best wel. Al zullen de meeste bedrijven gaan voor iets wat iets goedkoper is, maar wel nog steeds goed is.
pi_200595500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:21 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Hoe doe je dit op kantoor dan? Ik kan me niet voorstellen dat er werkgevers zijn die stoelen van 1000+ euro aanschaffen voor alle medewerkers.
Na een vermelding van arboarts/arbomedewerker kopen ze bij ons weldegelijk zulke stoelen aan. Werkgever heeft een verplichting en als daarmee lichamelijke klachten opgelost worden, dan is dat zo.
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:56:13 #119
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200599145
Een stoel van 1000e is echt peanuts op het grote geheel van een bedrijf, de kosten van een zieke werknemer zijn vele vele malen hoger.

En er is ook idd de simpele wettelijke verplichting tot het bieden van een veilige werkplek, en dat is ook een goede zithouding zodat je rug niet kapot gaat.
Dum de dum
pi_200602156
Sure, zeker waar. Mijn punt was eerder dat ik me moeilijk kan inbeelden wat voor de gemíddelde medewerker de stoel van 1500 euro nog toevoegt ten opzichte van eentje die de helft kost. Laten we het er op houden dat ik me gezegend voel dat een dergelijke fijnafstelling niet nodig heb.
pi_200608410
Volgens mij verplicht een werkgever niet tot thuiswerken, maar verbiedt 'ie je om op kantoor te komen. Niet iedereen heeft een huis waarin gewerkt kan worden, en een werkgever kan moeilijk werknemers verplichten zich een geschikt huis aan te schaffen.

In tijden van pandemie en noodregelgeving is het niet zo gek dat er dan rare zaken gevraagd en mogelijk geacht worden, maar we moeten niet doen alsof het normaal is dat een werkgever van z'n personeel eist dat ze zelf een kantoorruimte inbrengen.

Ik had bijvoorbeeld een paar dagen per week wel een prima werkplek, maar dan wel zonder internet. Mijn baas doet niet moeilijk en geeft me dan een mobiel internetkaartje, maar dat is ook echt niet meer dan redelijk.
Nogmaals: de baas kan en mag niet eisen dat mijn huis voor hem ter beschikking staat, hooguit dat ik 8 u/dag ter beschikking ben. Ik ben heel flexibel en ben ook dagen naar de bieb gegaan, waar werkplekken en internet is, maar die bieb ging ook dicht...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 31 juli 2021 @ 17:03:04 #122
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_200658902
Ik heb mijn reiskostenvergoeding volledig doorbetaald gekregen tot een maand of 3 geleden, ook al was ik maar 1 dag per week op kantoor. Toen veranderde de wetgeving en kon er geen belastingvrije reiskostenvergoeding meer uitbetaald worden voor dagen dat je er niet bent. Nu moeten we aan het einde van de maand een formulier invullen waarop we aangeven hoeveel dagen we op kantoor waren en hoeveel dagen thuis. Voor de dagen op kantoor ontvangen we reiskostenvergoeding á 19 cent de kilometer en voor de dagen thuis krijgen we 2 euro per dag aan thuiswerkvergoeding.

We hebben verder geen vergoeding gekregen om thuis iets in te richten, maar we mochten wel bureaustoel, scherm en andere toebehoren als toetsenbord en muis van kantoor meenemen. Vind het wel prima geregeld zo.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 19:31:25 #123
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_200660807
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:07 schreef Himmelhoch het volgende:
Bij ons is ingevoerd dat je reiskostenvergoeding krijgt voor dagen die je op kantoor bent en thuiswerkvergoeding voor dagen die je thuis werkt. Vind ik een prima regeling, het dekt toch alleen wat onkosten en is niet buitensporig.
Bij ons ook, helemaal prima.
Wanneer iemand iets nodig heeft (extra beeldscherm, stoel) mag je het van kantoor meenemen of wordt het besteld. Zelf heb ik nu wel een hoog/laagbureau thuis, heerlijk is dat. Wij hebben ervoor gekozen om het zelf te betalen omdat zowel ik als mijn man toch alleen werk/hobbyplek hadden op zolder en we liever dat soort dingen liever zelf in eigendom hebben. Maar ik schat de kans hoog in dat mijn werkgever het ook wel had betaald.
klerkje
  Redactie Frontpage zaterdag 31 juli 2021 @ 19:35:42 #124
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_200660866
Vergoeding voor GWE, internet, thuiswerkfaciliteiten en koffie/thee lijkt me op z'n plek. Zo heeft mijn werkgever het in ieder geval geregeld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 31 juli 2021 @ 19:38:17 #125
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_200660912
Het gaat er in mijn ogen ook een beetje om HOE je er als werkgever en werknemer mee omgaat hoor.

Kan je lopen klagen tegen vrienden en collega’s dat je niets hebt thuis en keukentafel is rot en laptop is kaas. Maar vervolgens niets zeggen tegen de werkgever of leidinggevende. Ja ammehoela, meld even wat voor jou goed zou werken en dan overleg je dat en kom je tot een oplossing.
Andersom vind ik het meer dan netjes dat een werkgever uit zichzelf zegt dat je een thuiswerkvergoeding krijgt en dat wanneer je wat nodig hebt je het moet melden om te kijken wat er gedaan kan worden. Logisch toch?

Zo heb ik een ruim huis met al een goede werkplek en vast internet. Anderen zijn klein behuisd met kleine kinderen, tja dan kan ik mij voorstellen dat die liever meer dagen op kantoor werken. En dan vind ik het logisch dat ik dus meer thuiswerk daardoor. Geven en nemen noem je dat.
klerkje
pi_200660961
Wij werden verboden thuis te werken.
Voordeel is, gratis internet, koffie, goede stoelen, sta bureau en reiskosten doorbetaald.

Ps vd 60 FTE op kantoor is nooit iemand positief geweest in de anderhalf jaar.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lospedrosa op 31-07-2021 19:47:18 ]
Vakman pur sang
pi_200660976
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:38 schreef Spiegelei het volgende:
Anderen zijn klein behuisd met kleine kinderen, tja dan kan ik mij voorstellen dat die liever meer dagen op kantoor werken. En dan vind ik het logisch dat ik dus meer thuiswerk daardoor. Geven en nemen noem je dat.
Eens en logisch, maar mijn werkgever geeft niemand toestemming om op kantoor te komen.
Gevolg is dat collega's met kleine kinderen af en toe hebben moeten afmelden, zeker toen scholen/opvang ook nog dicht was. Deed gelukkig ook niemand moeilijk over, ook de baas niet. Maar leuk is anders - voor de kleinekindercollega's niet, niet om af te melden en ook niet als ze het net wél redden met stinkende schreeuwlelijken om zich heen, en ook niet voor de collega's die het extra werk moeten opvangen. Maar goed, pandemieën zijn er niet voor de lol.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200661091
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Werkgevers MOGEN geen reiskosten vergoeden als ze niet gemaakt worden. Belastingdienst heeft daar een duidelijke mening over.
Natuurlijk mogen ze dat wel. Er bestaat geen wet tegen. Dus dat MOGEN hoeft niet in hoofdletters. De enige consequentie is blijkbaar dat de belastingdienst er iets van "vindt" en dus mogelijk belasting heft. Meer is het niet.

Zelfde lees je ook vaak over de 19 cent per kilometer reiskostenvergoeding. Dat meer niet zou MOGEN. Dat is ook onzin. De belastingdienst is er enkel om geldstromen af te romen,. Dat is wat ze doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 31-07-2021 20:06:44 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200671709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen ze dat wel. Er bestaat geen wet tegen. Dus dat MOGEN hoeft niet in hoofdletters. De enige consequentie is blijkbaar dat de belastingdienst er iets van "vindt" en dus mogelijk belasting heft. Meer is het niet.

Zelfde lees je ook vaak over de 19 cent per kilometer reiskostenvergoeding. Dat meer niet zou MOGEN. Dat is ook onzin. De belastingdienst is er enkel om geldstromen af te romen,. Dat is wat ze doen.
En tot en met 1 oktober 2021 kan de reiskostenvergoeding sowieso nog onbelast uitgekeerd worden: https://www.belastingdien(...)iskostenvergoedingen
pi_200673005
Is dat foutieve idee ook weer uit de wereld. Wat er daarna gebeurt staat nog te bezien. Mogelijk gaat er dan belasting over geheven worden. Dan mag de werkgever het nog steeds doen maar zal onaantrekkelijker worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200673492
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:03 schreef Bart2002 het volgende:
Is dat foutieve idee ook weer uit de wereld. Wat er daarna gebeurt staat nog te bezien. Mogelijk gaat er dan belasting over geheven worden. Dan mag de werkgever het nog steeds doen maar zal onaantrekkelijker worden.
Ja, je ziet nu al dat sommige werkgevers het niet meer betalen. Daar valt iets voor te zeggen, want 'n reiskostenvergoeding is precies wat het woord al doet vermoeden. Als die reiskosten er niet meer zijn, dan hoeft de vergoeding er in principe ook niet meer te zijn.

Als het na 1 oktober wordt belast, zullen natuurlijk nog meer bedrijven dit niet meer gaan vergoeden.
pi_200682452
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je ziet nu al dat sommige werkgevers het niet meer betalen. Daar valt iets voor te zeggen, want 'n reiskostenvergoeding is precies wat het woord al doet vermoeden. Als die reiskosten er niet meer zijn, dan hoeft de vergoeding er in principe ook niet meer te zijn.

Als het na 1 oktober wordt belast, zullen natuurlijk nog meer bedrijven dit niet meer gaan vergoeden.
De variabele kosten zijn er niet meer, de vaste kosten van autobezit zijn er nog wél gewoon.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200682623
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

De variabele kosten zijn er niet meer, de vaste kosten van autobezit zijn er nog wél gewoon.
Kilometervergoeding is toch per gemaakte kilometer? Die je maakt met je eigen auto, die je verder helemaal zelf betaalt?
pi_200684548
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kilometervergoeding is toch per gemaakte kilometer? Die je maakt met je eigen auto, die je verder helemaal zelf betaalt?
Ja, fair enough. M'n punt was dat er nog steeds kosten gemaakt worden voor een vervoermiddel dat nu minder of niet meer gebruikt wordt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200685708
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

De variabele kosten zijn er niet meer, de vaste kosten van autobezit zijn er nog wél gewoon.
Ik gebruikte mijn auto voornamelijk voor woon-werk verkeer. Begin 2020 heb ik hem gewoon de deur uit gedaan. Het is nou niet zo dat mijn werkgever mij verplichte om een auto te kopen/leasen.
pi_200685757
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je ziet nu al dat sommige werkgevers het niet meer betalen. Daar valt iets voor te zeggen, want 'n reiskostenvergoeding is precies wat het woord al doet vermoeden. Als die reiskosten er niet meer zijn, dan hoeft de vergoeding er in principe ook niet meer te zijn.

Als het na 1 oktober wordt belast, zullen natuurlijk nog meer bedrijven dit niet meer gaan vergoeden.
Ook dan hangt het er van af of de medewerker gewoon weer reist naar het werk. In elk geval is het tot 1 oktober toegestaan om het belastingvrij uit te keren terwijl er niet gereisd wordt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200685772
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, fair enough. M'n punt was dat er nog steeds kosten gemaakt worden voor een vervoermiddel dat nu minder of niet meer gebruikt wordt.
Dat dus, in de vergoeding zat namelijk ook een flink deel voor de vaste kosten. Stel dat een auto 1:22.5 rijdt, dan heb je aan kosten ongeveer ¤1,45 (diesel) en aan opbrengsten ¤4,3.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200687641
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:36 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik gebruikte mijn auto voornamelijk voor woon-werk verkeer. Begin 2020 heb ik hem gewoon de deur uit gedaan. Het is nou niet zo dat mijn werkgever mij verplichte om een auto te kopen/leasen.
Klopt natuurlijk helemaal. Alleen wist werkgever noch werkgever toen niet (en nu ook niet) hoe lang het thuiskwerken zou duren. Het is in veel gevallen nogal kostbaar een auto weg te doen; je krijgt er minder voor terug dan wat je later voor een vergelijkbare moet betalen. Ergens is een omslagpunt en je weet niet waar die ligt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200691923
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ook dan hangt het er van af of de medewerker gewoon weer reist naar het werk. In elk geval is het tot 1 oktober toegestaan om het belastingvrij uit te keren terwijl er niet gereisd wordt.
Als iemand naar het werk reist, dan kan het onbelast, zo niet, dan niet meer. Lijkt me op zich terecht.
pi_200691950
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, fair enough. M'n punt was dat er nog steeds kosten gemaakt worden voor een vervoermiddel dat nu minder of niet meer gebruikt wordt.
Dat vervoermiddel is waarschijnlijk niet speciaal voor het werk aangeschaft. Je maakt ook minder kilometers, dus minder afschrijving, slijtage e.d.

Iemand zou 'n punt hebben als dat vervoermiddel speciaal is aangeschaft om naar het werk te kunnen rijden en er geen ander alternatief is, zoals bv. het openbaar vervoer.

De meeste mensen met 'n auto zullen deze niet enkel gebruiken om op hun werk te komen, maar ook om naar de winkel te gaan, naar vrienden en bekenden, daguitstapjes, etc.
pi_200692471
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vervoermiddel is waarschijnlijk niet speciaal voor het werk aangeschaft. Je maakt ook minder kilometers, dus minder afschrijving, slijtage e.d.

Iemand zou 'n punt hebben als dat vervoermiddel speciaal is aangeschaft om naar het werk te kunnen rijden en er geen ander alternatief is, zoals bv. het openbaar vervoer.

De meeste mensen met 'n auto zullen deze niet enkel gebruiken om op hun werk te komen, maar ook om naar de winkel te gaan, naar vrienden en bekenden, daguitstapjes, etc.
Ik denk dat er best veel gezinnen zullen zijn die een 2e auto hebben voor het woonwerk. Dus dan zou je best kunnen stellen dat de auto hier speciaal voor is aangeschaft. Daarnaast zit je ook met het soort auto. Een paar jaar geleden zijn de diesel rijders extra wegenbelasting gaan betalen vanwege de vervuiling. Die wagens staan ook gewoon veel stil nu en zijn de kosten om diesel te rijden niet meer in verhouding.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200692654
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:50 schreef Halcon het volgende:
Dat vervoermiddel is waarschijnlijk niet speciaal voor het werk aangeschaft. Je maakt ook minder kilometers, dus minder afschrijving, slijtage e.d.
Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
quote:
Iemand zou 'n punt hebben als dat vervoermiddel speciaal is aangeschaft om naar het werk te kunnen rijden en er geen ander alternatief is, zoals bv. het openbaar vervoer.

De meeste mensen met 'n auto zullen deze niet enkel gebruiken om op hun werk te komen, maar ook om naar de winkel te gaan, naar vrienden en bekenden, daguitstapjes, etc.
Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 2 augustus 2021 @ 12:29:08 #143
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_200692845
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
als je veel kilometers maakt, zit je voor je werk ook veel in de auto. Je krijgt er dan dus ook heel wat vrije uren voor terug als je geen woon-werkverkeer maakt. Neem een krantenwijk ofzo, dat compenseert die misgelopen kilometervergoeding dan ruimschoots én kun je mooi in die uren doen die je niet meer in de auto zit.
pi_200692995
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
Ik krijg nog niet eens de helft van de prijs per km als vergoeding die 19ct per km is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200694122
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
Wegenbelasting betaal je toch. Ongeacht of je die auto nu gebruikt voor alleen de boodschappen te doen en daguitstapjes of ook om naar het werk te gaan.

En voor de kilometervergoeding hoef je de auto niet te nemen. Daar kom je namelijk niet mee uit als je alles meetelt.
pi_200694604
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:13 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik denk dat er best veel gezinnen zullen zijn die een 2e auto hebben voor het woonwerk. Dus dan zou je best kunnen stellen dat de auto hier speciaal voor is aangeschaft. Daarnaast zit je ook met het soort auto. Een paar jaar geleden zijn de diesel rijders extra wegenbelasting gaan betalen vanwege de vervuiling. Die wagens staan ook gewoon veel stil nu en zijn de kosten om diesel te rijden niet meer in verhouding.
De werkgever kan er natuurlijk weinig aan doen dat iemand een auto aanschaft, laat staan dat iemand een diesel koopt. Al jaren hoor je allerlei verhalen over diesel, waaruit je op kunt maken dat het voor dieselrijders eerder minder leuk gaat worden dan leuker.

Als je voor je werk veel moet rijden, bv. als vertegenwoordiger, dan heb je normaal gesproken een lease auto. Anders is het echt een eigen keuze om een 2e auto te nemen.
pi_200732852
Naast dat we een zit/sta bureau en degelijke bureaustoel van Ahrend kunnen aanvragen, ontvangen we maandelijks ook ¤50 netto aan thuiswerkvergoeding.

Bureau en stoel zijn op bruikleen. Mocht je uit dienst gaan dan kan je ze weer inleveren of overkopen

Laptop van de zaak hadden we al. Reisvergoeding is nu een NS Business card zonder abonnement

Kantoren zijn bij ons nog steeds gesloten. Wanneer ze weer open gaan is het idee dat je alleen naar kantoor komt voor sociale activiteiten (en brainstormsessies/workshops) en je thuis je werk uitvoert.
Ik ben heel blij met mijn werkgever in ieder geval

[ Bericht 2% gewijzigd door xjust_mii op 04-08-2021 12:59:39 (tnx baskick) ]
pi_200733259
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:00 schreef xjust_mii het volgende:
Bureau en stoel zijn op leasebasis.
Lease of bruikleen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200736273
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Lease of bruikleen?
werkgever leased het, wij hebben het in bruikleen. Ik heb mijn bericht aangepast :)
pi_200917515
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij werden verboden thuis te werken.
Voordeel is, gratis internet, koffie, goede stoelen, sta bureau en reiskosten doorbetaald.

Ps vd 60 FTE op kantoor is nooit iemand positief geweest in de anderhalf jaar.
Wat een kutwerkgever heb jij.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:01:47 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200932270
Als je van je werkgever thuis moet werken, dan lijkt mij dat zij ook moeten zorgen voor een goede werkplek. Dat zijn ze volgens mij ook verplicht op kantoor.

Als de werkgever aangeeft dat je op kantoor gewoon een goede werkplek hebt, maar je kiest er zelf voor om thuis te werken, ja dan moet je ook maar zelf zorgen voor een goede werkplek daar (lijkt mij)

Bij ons is het dat je minimaal 50% op kantoor moet zijn om je reisvergoeding te behouden. En anders gaat het naar een thuiswerkvergoeding. Die volgens mij neerkomt op 2 euro per dag.
Daarnaast heb ik een bureaustoel in bruikleen gekregen en had evt schermen kunnen krijgen en ze hebben een toetsenbord gefixt. Al met al best oke.
pi_200932650
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:01 schreef Cue_ het volgende:
Als je van je werkgever thuis moet werken, dan lijkt mij dat zij ook moeten zorgen voor een goede werkplek. Dat zijn ze volgens mij ook verplicht op kantoor.

Als de werkgever aangeeft dat je op kantoor gewoon een goede werkplek hebt, maar je kiest er zelf voor om thuis te werken, ja dan moet je ook maar zelf zorgen voor een goede werkplek daar (lijkt mij)

Bij ons is het dat je minimaal 50% op kantoor moet zijn om je reisvergoeding te behouden. En anders gaat het naar een thuiswerkvergoeding. Die volgens mij neerkomt op 2 euro per dag.
Daarnaast heb ik een bureaustoel in bruikleen gekregen en had evt schermen kunnen krijgen en ze hebben een toetsenbord gefixt. Al met al best oke.
Best goed inderdaad, ik zou thuis blijven werken als je met decauto naar het werk gaat. dat scheelt geld, tenzij je netto 40ct per km krijgt wat auto rijden kost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:35:20 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200932738
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

Best goed inderdaad, ik zou thuis blijven werken als je met decauto naar het werk gaat. dat scheelt geld, tenzij je netto 40ct per km krijgt wat auto rijden kost.
Ik ga met het openbaar vervoer (al wordt ik grotendeels gebracht en met OV terug). De thuiswerkvergoeding is net wat lager dan de reiskostenvergoeding (iets van paar euro)

Moet even kijken hoe het allemaal gaat, maar als het aan mij ligt werk ik (minimaal) 3 dagen in de week thuis, dus dan stap ik wel over naar die andere vergoeding. En mocht het anders worden, dan zie ik het dan wel weer. Om een paar euro ga ik niet moeilijk doen :)
pi_200932815
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik ga met het openbaar vervoer (al wordt ik grotendeels gebracht en met OV terug). De thuiswerkvergoeding is net wat lager dan de reiskostenvergoeding (iets van paar euro)

Moet even kijken hoe het allemaal gaat, maar als het aan mij ligt werk ik (minimaal) 3 dagen in de week thuis, dus dan stap ik wel over naar die andere vergoeding. En mocht het anders worden, dan zie ik het dan wel weer. Om een paar euro ga ik niet moeilijk doen :)
Dan zou ik even rekenen war goedkoper is. Maar ook met ov zijn de reiskosten vaak hoger dan de 19 ct/km, hoewel dit afhangt wat voor ov en van de afstand.
Betaal je ook als je wordt gebracht?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:47:03 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200932891
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan zou ik even rekenen war goedkoper is. Maar ook met ov zijn de reiskosten vaak hoger dan de 19 ct/km, hoewel dit afhangt wat voor ov en van de afstand.
Betaal je ook als je wordt gebracht?
Nee, de heenreis kost me niets, de terugreis 2.50 per keer, stel ik ga 15x met de bus, dat is dan 37.50, zeg maar 40/45 euro als ik wat vaker ga (of ook de heenreis moet doen). Ik krijg 50 euro netto, dus dat zit safe.
En met de thuiswerkvergoeding zou het 42 of 46 euro worden dacht ik mij te herinneren.
Al met al zit het wel redelijk oke.
pi_200932973
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hi FOK!kers,

Volgens mij is er nog niet de discussie gevoerd omtrent de vervallen reiskosten en de verplichting tot thuiswerken. Graag zou ik advies/discussie/zienswijzen willen omtrent de volgende casuïstiek. Een en ander gewoon ter kennisneming en vermaak, niet gelijk om de werkgever mee om de oren te slaan. Maar wel iets dat voor mij richtinggevend kan zijn.

1. Werkgever verplicht met ingang van maart 2020 om thuis te werken.
2. Werkgever betaalt geen reiskosten meer uit. Die werden namelijk altijd na afloop van de maand door de werknemer via een digitale omgeving gedeclareerd.
3. Thans is er nog geen thuiswerkvergoeding betaald. Werkgever verwacht dat werknemer nog steeds thuiswerkt.

Wat vinden jullie hier van?
Hangt er van af, de overheid adviseert (nog steeds) om thuis te werken waar het kan, zeker tot medio september. Een werkgever kan dus beargumenteren dat dit geen arbeidsvoorwaarde is, maar de uitvoer van een overheidswens, ter bevordering van een groter goed, namelijk de bestrijding van een pandemie. Ook zouden die kunnen zeggen dat de gewonnen woon-werk reistijd een voordeel is voor de werknemer, en in sommige gevallen kan dat best een grote "winst" zijn.

Echter zijn er voortvarender bedrijven, die 18 maanden na de start van de pandemie, de "winst" ervan, die er zeker ook is, helder hebben, en omzetten naar nieuwe arbeidsvoorwaarden, met daarin de juiste voorzieningen en compensaties voor structureel thuiswerken ná corona.

Hier in huis hebben we beide soorten werkgevers, en dan blijkt dat elke werkgever plussen en minnen heeft. De ene biedt een complete ergonomische werkplek (stoel, verstelbaar zit/sta bureau, beide thuisbezorgd, 24" monitor, muis + tb, laptopstandaard en zelfs een stekkerblok, aangevuld met nibud conforme thuiswerkvergoeding) en de andere werkgever gaf eenmalig 200 euro voor een werkplek, na een jaar bedelen door de OR, nog steeds geen thuiswerkvergoeding, en zodra Rutte zegt dat het weer mag, moet iedereen subiet terug naar kantoor komen.

Beiden werken we grosso modo met plezier bij onze wederzijdse werkgevers gek genoeg.

Maar goed, je noemt zeker een aantal valide minnen, maar zoals bij bedrijven die exitgesprekken voeren telkens weer blijkt, als mensen weggaan bij bedrijven, is het vaak een optelsom van meer dingen, en niet alleen wel/geen thuiswerkvergoeding voor wat nespressocupjes of een internetverbinding. Ik heb ook collega's die gek worden thuis, tegen burn-out aan, en dolgraag weer naar kantoor willen bijvoorbeeld. Idem een collega met kinderen die niet bijster ruim wonen, en houwen en keren hebben om allemaal thuis te kunnen werken/school volgen. Als mama weer naar kantoor kan, zou dat geweldig zijn.

ik denk wel dat dit goed kunnen/willen faciliteren, een werkgever positief kan laten opvallen op de krappe arbeidsmarkt, en mogelijk in de toekomst nog meer gaat betekenen in de werving en selectie.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200933435
De situatie verschilt enorm per persoon / organisatie.

Ik krijg mijn reiskosten vergoed wanneer ik met het OV ga, maar dat vind ik niet prettig, ga liever met de auto. De vergoeding voor de auto is erg laag, 7 cent per kilometer en dan ook nog met een maximum per dag van 49 km waar ik er 70 maak.

Naar werk gaan kost me dus per dag een paar Euro. Thuiswerken zonder vergoeding kan dan prima uit, omdat die extra kosten wegvallen tegen de autokosten.

Volledig thuis vind ik niet prettig, dus wil straks wel 2 a 3 dagen per week naar kantoor.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')