Hij had nu in zijn hoofd dat ie wel gare bakken kon opkopen, die oppoetsen en met winst doorverkopen.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:39 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Eenmalig een (gestolen) professionele grasmaaier aanschaffen om elke zaterdag zwaar zwart geld te verdienen in het Gooi bij rijke luie paupers, om zo de rest van de week niets te hoeven doen.
[ afbeelding ]
Ja laten we voor alles iemand inhuren.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kun je gewoon iemand voor inhuren hoor.
Kun je regenwater opvangen? Dat scheelt aanzienlijk. Ik weet verder niet zo veel over tuinen, ik weet alleen wat ik wel en niet mooi vind als ik de tuinen bekijk van sommige vrienden en familie.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:33 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik sla dit serieus op. Ik heb oprecht nog geen idee wat ik er mee ga/wil doen.
Enige dat ik voor het eerst sinds ik uit het ouderlijk huis ben gevlogen dat ik een tuin heb straks. Dus ik wil 1-2 wietplanten in de grond hebben als de laatste nachtvorst weg is. Gewoon om eens te proberen.
Verder veel te veel ruimte. Heb laatst een oude olieton gekocht om takken en troep te verbranden, maar een echte vuurkuil met stenen etc is ook wel de moeite waard.
Ja ik kan een andere ton halen en die onder een pijp zetten, kan ik een hoop opsparen in principe. Maar wat moet ik er mee doen om eerlijk te zijn? Ik wil uiteindelijk wel wat bijzondere planten en/of stukje gras hebben, maar dat is iets dat over de jaren moet groeien (meer figuurlijk dan letterlijk). Ik wil in de zomer lekker onder een afdakje kunnen zitten en een paar lui over de vloer hebben. Wietplantje om te proberen iets leuks te laten groeien, en een plekje om wat in de fik te kunnen steken.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:44 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Ja laten we voor alles iemand inhuren.
Ja een robot kan wel ja.
Het is maar wat je wilt, ik vind gras afschuwelijk, buiten het feit dat het veel werk vereist om het netjes en groen te houden, en dat is ook niet wat @:treinhoer wilt als ik het zo lees, ik hou het liefst van strak ()
[..]
Kun je regenwater opvangen? Dat scheelt aanzienlijk. Ik weet verder niet zo veel over tuinen, ik weet alleen wat ik wel en niet mooi vind als ik de tuinen bekijk van sommige vrienden en familie.
Als je die schoenbekooievaar als UI wil, hij is weer vrijquote:Op zondag 25 juli 2021 17:51 schreef Solotovski het volgende:
Niels, wil je ook een schoenbekooievaar in de op zetten?
Nee, vandaag hebben we egeltjes SC.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:51 schreef Solotovski het volgende:
Nee. Dit is nu de egel SCquote:Op zondag 25 juli 2021 17:51 schreef Solotovski het volgende:
Nee dan heb je dat niet, dat is een ondergrondssysteem dat regenwater opvangt dat je dat weer kunt aansluiten op bijvoorbeeld je waterpomp waar je je planten mee water geeft.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:51 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja ik kan een andere ton halen en die onder een pijp zetten, kan ik een hoop opsparen in principe. Maar wat moet ik er mee doen om eerlijk te zijn? Ik wil uiteindelijk wel wat bijzondere planten en/of stukje gras hebben, maar dat is iets dat over de jaren moet groeien (meer figuurlijk dan letterlijk). Ik wil in de zomer lekker onder een afdakje kunnen zitten en een paar lui over de vloer hebben. Wietplantje om te proberen iets leuks te laten groeien, en een plekje om wat in de fik te kunnen steken.
Helpen rozen tegen brandnetels en bramen? Dat is op het moment het grootste probleem. Alles zal in de winter wel afsterven en ik denk dat ik het equivalent van agent orange door de tuin smijt om alle wortels van alles dat maar leeft er uit te branden. Daarna klein laagje afgraven en opnieuw beginnen. Maar een natuurlijke anti-brandnetel of anti bramen plant zou wel makkelijker zijn dan genocide te plegen op het plantenrijkquote:Op zondag 25 juli 2021 17:57 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Nee dan heb je dat niet, dat is een ondergrondssysteem dat regenwater opvangt dat je dat weer kunt aansluiten op bijvoorbeeld je waterpomp waar je je planten mee water geeft.
Voor rozen raad ik https://eu.davidaustinroses.com/ aan, ook al kunnen ze op dit moment niet buiten UK verzenden......
Je tuin betegelenquote:Op zondag 25 juli 2021 17:31 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Betelegen, een paar verhoogde bloembedden en eventueel een gedeelte voor kruiden, een paar grote potten met rozen, hibiscus etc. Laat een tuinkamer bouwen en klaar, weinig omkijken naar, super neat.![]()
Vergeet de lemontrees niet, wel potten op wieltjes.![]()
![]()
Ik ga ook verhuizen.Over een paar jaar dan
Oh dat weet ik niet man, Rozen overleven de winters wel (als je ze in de tuin plant), eerste jaar flink veel water geven zodat de wortels diep kunnen groeien.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:01 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Helpen rozen tegen brandnetels en bramen? Dat is op het moment het grootste probleem. Alles zal in de winter wel afsterven en ik denk dat ik het equivalent van agent orange door de tuin smijt om alle wortels van alles dat maar leeft er uit te branden. Daarna klein laagje afgraven en opnieuw beginnen. Maar een natuurlijke anti-brandnetel of anti bramen plant zou wel makkelijker zijn dan genocide te plegen op het plantenrijk
Beviel ie niet?quote:Op zondag 25 juli 2021 17:52 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je die schoenbekooievaar als UI wil, hij is weer vrij
Ik sla het op, thanks!quote:Op zondag 25 juli 2021 18:03 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet man, Rozen overleven de winters wel (als je ze in de tuin plant), eerste jaar flink veel water geven zodat de wortels diep kunnen groeien.
https://belle-epoque.nl/product-category/engelse-rozen/
In november zijn ze weer bestelbaar dus.
Raak?quote:Op zondag 25 juli 2021 18:02 schreef JochemSjakie het volgende:
Een paar uur geleden in de tuin geschoten![]()
[ link | afbeelding ]
Moet jij weten.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:02 schreef JochemSjakie het volgende:
Een paar uur geleden in de tuin geschoten![]()
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |