abonnement Unibet Coolblue
pi_200536329
ik heb nu een soort toerfiets met 21 versnellingen, maar 1, dat ding is oud en begint te roesten en 2, met een kind in een kinderzitje begint het ding vervaarlijk te zwiepen, zeker als mini-Ridocar niet stil kan zitten.

Ik heb wat rondgekeken, en ik denk dat een transportfiets wel wat is, gezien de stevigheid. Echter, die dingen zien er best lomp uit, al vind ik de Giant Triple X 1 wel iets hebben. Geen e-bike, want daarvoor rij ik te weinig op de fiets.

Korte vraag: Andere suggesties?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_200536576
Een transportfiets heeft de naam stevig te zijn maar is vaak vooral lomp en zwaar. En ze hebben meestal max 3 versnellingen wat erg weinig is als je 21 gewend bent. Wat je vooral wil is een goed stijf frame en goede wielen maar dat hoeft echt niet zwaar te zijn. Goedkopere fietsen en zeker veel snellere sportieve varianten hebben vaak een te dun of slap frame waardoor ze idd gaan zwabberen met wat extra belasting. Daar hebben zelfs sommige "kwaliteitsmerken" zoals gazelle last van (die ik dus niet zou aanraden).

Wat is je budget? Ik zou je zelf een goede toerfiets (berekend op belasting maar ook geschikt voor langere tochten) aanraden maar die heb je in allerlei prijsklasses.
  zondag 25 juli 2021 @ 11:49:51 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200536810
Kijk eens voor een Batavus Personal Bike. Stevige fietsen met versnellingen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200536825
Budget is rond de 700 Euro. Een beetje meer mag, maar niet te gek.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_200537609
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:50 schreef Ridocar het volgende:
Budget is rond de 700 Euro. Een beetje meer mag, maar niet te gek.
Gewoon een normale stadsfiets van een goed merk zoals Gazelle?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 25 juli 2021 @ 12:56:14 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200537876
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:40 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Gewoon een normale stadsfiets van een goed merk zoals Gazelle?
Ik lees in de fipo dat Gazelle troep is omdat ze slappe zwabberframes maken.
pindazakje
pi_200538082
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik lees in de fipo dat Gazelle troep is omdat ze slappe zwabberframes maken.
Heb er inderdaad slechte ervaringen mee. Misschien had ik pech met de modellen die ik heb gereden maar het is niet meer het kwaliteitsmerk dat het ooit was. Slechte coatings die zeer snel beschadigen en slappe frames die zwabberen met wat bagage eraan. Heb er eentje total loss gereden na een lullig botsinkje, frame was zo krom als een hoepel. Met batavus fietsen heb ik betere ervaringen wat dat betreft, degelijker en steviger, die zou ik wel kunnen aanraden.
pi_200538119
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik lees in de fipo dat Gazelle troep is omdat ze slappe zwabberframes maken.
Ik heb er goede ervaringen mee. Vorig jaar ook met bepakking een fietsvakantie mee gedaan.

Elektrische fietsen van ze schijnen wel minder te zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200538168
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Heb er inderdaad slechte ervaringen mee. Misschien had ik pech met de modellen die ik heb gereden maar het is niet meer het kwaliteitsmerk dat het ooit was. Slechte coatings die zeer snel beschadigen en slappe frames die zwabberen met wat bagage eraan. Heb er eentje total loss gereden na een lullig botsinkje, frame was zo krom als een hoepel. Met batavus fietsen heb ik betere ervaringen wat dat betreft, degelijker en steviger, die zou ik wel kunnen aanraden.
Ik las dat een keer in een kampioenstest, ANWB. Slechte afwerking. Daar schrok ik van. Ik heb zelf o.a. een Gazelle Orange van 18 jaar oud en die is formidabel! Uitstekende lekkere fiets, niets op aan te merken. Zal wel uit de goede tijd zijn.
pi_200538253
Ik heb ook een Postcodeloterij-fiets. Batavus, een prijsklasse lager dan de Personal Nike. Echt een werkpaard. Niet kapot te krijgen, massief. Minpunt is de instap. Die is te hoog, waarmee het voordeel van een damesframe vervalt (ben zelf man) en er zit standaard geen fietspompje bij.
Afstanden van 20 km zijn goed te doen ook met flinke lading. Maar toerritten van 30, 40 km of meer, raad ik af. Dan kun je beter naar iets lichters kijken.
  zondag 25 juli 2021 @ 14:02:33 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200538808
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb ook een Postcodeloterij-fiets. Batavus, een prijsklasse lager dan de Personal Nike. Echt een werkpaard. Niet kapot te krijgen, massief. Minpunt is de instap. Die is te hoog, waarmee het voordeel van een damesframe vervalt (ben zelf man) en er zit standaard geen fietspompje bij.
Afstanden van 20 km zijn goed te doen ook met flinke lading. Maar toerritten van 30, 40 km of meer, raad ik af. Dan kun je beter naar iets lichters kijken.
Waar is jouw ui gebleven? Ik herken je zo niet.
pindazakje
pi_200538832
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb ook een Postcodeloterij-fiets. Batavus, een prijsklasse lager dan de Personal Nike. Echt een werkpaard. Niet kapot te krijgen, massief. Minpunt is de instap. Die is te hoog, waarmee het voordeel van een damesframe vervalt (ben zelf man) en er zit standaard geen fietspompje bij.
Afstanden van 20 km zijn goed te doen ook met flinke lading. Maar toerritten van 30, 40 km of meer, raad ik af. Dan kun je beter naar iets lichters kijken.
Als het je om een stevig frame te doen is dan zou ik zeker geen damesframe nemen met lage instap.
pi_200538909
quote:
9s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waar is jouw ui gebleven? Ik herken je zo niet.
Goeie, ga ik weer opzoeken.
pi_200538919
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als het je om een stevig frame te doen is dan zou ik zeker geen damesframe nemen met lage instap.
Zoals de Personal bike?
pi_200539160
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Zoals de Personal bike?
Die zou ik zelf nooit kopen nee. Die extra stang van herenframes geeft heel veel extra stabiliteit en stijfheid, dat is niet echt te compenseren met een dikkere onderstang of dat dwarsplaatje van de personal bike.
pi_200539198
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:50 schreef Ridocar het volgende:
Budget is rond de 700 Euro. Een beetje meer mag, maar niet te gek.
Ik heb een Gazelle Citygo C7, erg blij mee. Past nog in het budget ook
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_200539220
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die zou ik zelf nooit kopen nee. Die extra stang van herenframes geeft heel veel extra stabiliteit en stijfheid, dat is niet echt te compenseren met een dikkere onderstang of dat dwarsplaatje van de personal bike.
Tja, de postcodeloterij-fiets heb ik gewonnen. Ik ben er maar wat blij mee. Ik doe er de boodschappen mee. Lekker fietsen op een pakfiets. Je moet er geen hoge snelheden van verwachten.
Voor toertochten pak ik de Orange. Die is lekker licht en heeft 7 versnellingen. Je merkt amper dat je fietst. Maar die is ook erg stevig. Gazelle kwaliteit van 20 jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')