abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200530913
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:22 schreef Oceanier het volgende:

Delta virus verspreidt zich sneller onder gevaccineerden

De deltavariant van het coronavirus verspreidt zich mogelijk sneller onder volledig gevaccineerden, maar daar is nog te weinig aandacht voor, zegt arts-microbioloog Heiman Wertheim van het Nijmeegse ziekenhuis Radboud UMC. "Hierdoor blijft het probleem mogelijk langer doorsudderen."

"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.

De arts-microbioloog noemt dit 'een potentiële stille motor van uitbraken', omdat gevaccineerden zo onbewust het coronavirus oplopen en doorgeven. Daarmee bevestigt de arts-microbioloog berichtgeving in de Volkskrant.

Ook testen na vaccinatie?

Volgens Wertheim is bewustwording onder gevaccineerden daarom van belang en moet er meer aandacht komen voor dit mogelijke risico.

Dat kan onder meer door gevaccineerden tóch mee te nemen in Testen voor Toegang, zegt Wertheim. Of door ervoor te zorgen dat gevaccineerden die klachten hebben, zich laten testen.

34 ziekenhuismedewerkers besmet

Dat het virus zich ook onder gevaccineerden kan verspreiden, blijkt onder meer uit data van geteste medewerkers van het Radboud UMC.

Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer, onder wie ook Wertheim zelf. "Dit is in een ziekenhuis. Als we het hier al zien, dan kan het in de maatschappij alleen maar groter zijn." Geen van de geteste medewerkers heeft voor een besmetting in het ziekenhuis gezorgd.

Snel vaccineren

Volgens Wertheim gaat het er nu vooral om dat mensen zich ervan bewust zijn dat ook gevaccineerden het coronavirus dus nog kunnen oplopen en verspreiden. Vaccins helpen wel om te voorkomen dat mensen erg ziek worden.

Het is dan ook zaak om ervoor te zorgen iedereen snel gevaccineerd is, zegt Wertheim. Dat geldt vooral voor de kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. "Stel je voor dat een gevaccineerde met het coronavirus in een wijk op een feest komt waar de vaccinatiegraad laag is. Geeft zo iemand het virus door, dan kunnen veel kwetsbaren in een wijk erg ziek worden."

OMT-advies

De deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet gisteren te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs straks ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen. Een 'groene' QR-code waarmee iemand toegang krijgt tot een evenement of het vliegtuig, wordt nu niet ingetrokken als iemand volledig gevaccineerd is, maar wel positief is getest.

Doordat besmette mensen dan alsnog toegang krijgen tot evenementen waar bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand wordt gehouden, kunnen zij ondanks hun vaccinatie het virus verspreiden. In sommige gevallen zou het goed zijn om van álle bezoekers een negatieve test te vragen, aldus het OMT.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)-coronabewijs-vaccin
Deel 1 van deze thread is ooit naar BNW gekieperd, nu op het journaal.
pi_200530932
Oude OP van deel 1

Dr. Robert Malone – Uitvinder van de mRNA Technology, gaf het kort geleden aan, gevaccineerden kunnen mogelijk superspreaders worden. Ondanks zijn kwalificaties zijn de tweets verwijderd door Twitter.

Dan nu vandaag dit:

75 leerlingen lopen COVID-19 op van een gevaccineerde persoon op schoolfeest in Tel Aviv ; voormalig adjunct-directeur van het ministerie van Volksgezondheid roept op om het 'Green Pass'-systeem terug te brengen

Er wordt gezegd dat Israëlische functionarissen zullen overwegen om enkele virusbeperkingen opnieuw in te voeren, aangezien de zeer besmettelijke COVID-19 Delta-variant zich in het land blijft verspreiden. Het onlangs vernieuwde coronaviruskabinet komt naar verwachting deze week bijeen om na te denken over de volgende stappen van het land.

Het kabinet kwam zondag voor het laatst bijeen om meer testen en handhaving aan de grenzen van Israël te bespreken , maar voegde geen grote nieuwe beperkingen toe aan het publiek nadat het mandaat voor binnenmaskers afgelopen vrijdag opnieuw was ingevoerd.

Deze week werd bevestigd dat ten minste 75 middelbare scholieren het virus hebben opgelopen op een eindejaarsfeest in Tel Aviv, nadat een student was besmet door een gevaccineerd familielid. Dat familielid liep het virus op van een andere gevaccineerde persoon die onlangs was teruggekeerd uit Londen, volgens Channel 13-nieuws.

Voormalig plaatsvervangend directeur-generaal van het ministerie van Volksgezondheid Itamar Grotto zei dat het land zou moeten overwegen terug te keren naar het "Green Pass"-systeem dat onderscheid maakt tussen gevaccineerde en niet-gevaccineerde burgers met betrekking tot toegang tot bepaalde locaties en activiteiten.

We hebben alle tools die we voorheen niet hadden, inclusief het aantal tests en de gezichtsmaskers … en de vaccins. Dit alles samen, en de extra stap om het Green Pass-systeem opnieuw in te voeren, moet worden overwogen”, vertelde Grotto zaterdag aan Channel 13.

Dankzij het programma, dat op 1 juni eindigde, konden degenen die zijn ingeënt of hersteld van het coronavirus binnenshuis dineren in restaurants en culturele evenementen bijwonen.

Rapporten suggereren dat functionarissen hebben overwogen om een ​​dergelijke maatregel door te voeren, onder meer bedoeld om infecties te beteugelen, zoals beperkingen op bijeenkomsten.

Hoewel het infectiepercentage momenteel op een vergelijkbare manier lijkt toe te nemen als eerdere golven, nemen ernstige gevallen die ziekenhuisopnames vereisen veel langzamer toe.

https://www.timesofisrael(...)tter_impression=true

Een vaccin houdt het inademen van het virus niet tegen, het kan voorkomen dat je er erg ziek van wordt, maar je kunt gewoon asymptomatisch besmet raken, en anderen besmetten, zonder het te weten.

Bij de trials hadden de gevaccineerde makaken even hoge viral loads als de ongevaccineerde makaken.

Indien het artikel uit de Israël Times klopt, houdt dat in dat gevaccineerden dus potentieel het virus kunnen overdragen op ongevaccineerden, maar dat houdt in, ook op gevaccineerde ouderen waarbij het vaccin niet goed aanslaat (zie voorbeeld verpleeghuis België, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/23/uitbraak-nijvel/ ).

Worden gevaccineerden mogelijk superspreaders, of zijn ze dat al?

Kijkende naar de UK met 28.000 besmettingen per dag in een land waarvan de volwassen bevolking 85% geheel of gedeeltelijk gevaccineerd is en blijkbaar geen buffer vormen, zou je toch bijna die kant op moeten gaan denken.
YOP
  VIVA zondag 25 juli 2021 @ 02:11:38 #3
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200531016
Vandaag voor de 2e keer gevacinneerd, heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met Superman! Let the spread begin!
What lies behind makes no sense in my mind
pi_200531025
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 02:11 schreef cosmosis het volgende:
Vandaag voor de 2e keer gevacinneerd, heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met Superman! Let the spread begin!
:)
  zondag 25 juli 2021 @ 08:03:26 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200532705
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 02:11 schreef cosmosis het volgende:
Vandaag voor de 2e keer gevacinneerd, heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met Superman! Let the spread begin!
Totdat over een paar jaar blijkt dat je ernstig ziek wordt van dat spuitje, voel je je dan nog Superman?
pindazakje
pi_200539097
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 02:11 schreef cosmosis het volgende:
Vandaag voor de 2e keer gevacinneerd, heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met Superman! Let the spread begin!
Je ziel is naar de tyfus geholpen

Je bent praktisch “dood” na dat vaccine , nu moet je elk jaar een update (booster) ondergaan

Waarom heb je jezelf laten prikken ? Er is geen pandemie en Corona stelt sowieso geen fuck voor

Waarom dat jezelf laten inenten ?
  zondag 25 juli 2021 @ 14:34:48 #7
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_200539254
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Je ziel is naar de tyfus geholpen

Je bent praktisch “dood” na dat vaccine , nu moet je elk jaar een update (booster) ondergaan

Waarom heb je jezelf laten prikken ? Er is geen pandemie en Corona stelt sowieso geen fuck voor

Waarom dat jezelf laten inenten ?
een gratis Big Mac..?
Huig
pi_200539403
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:34 schreef Orwell het volgende:

[..]

een gratis Big Mac..?
En een leuke sticker!
  zondag 25 juli 2021 @ 14:55:29 #9
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200539684
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:41 schreef PSVCL het volgende:

[..]

En een leuke sticker!
Wacht dan op de betere chantage aanbiedingen :Y Lapdance , boottochtje , korting op de efteling :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 25 juli 2021 @ 23:24:15 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200547227
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Je ziel is naar de tyfus geholpen

Je bent praktisch “dood” na dat vaccine , nu moet je elk jaar een update (booster) ondergaan

Waarom heb je jezelf laten prikken ? Er is geen pandemie en Corona stelt sowieso geen fuck voor

Waarom dat jezelf laten inenten ?
Wacht ff mijn ziel is naar de tyfus na vaccinatie.

Dus.. straks aan de hemelpoort, voor mij over +-40/50 jaar idk..
En dan mag ik niet naar binnen?
Want...

Uitleg plz.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 25 juli 2021 @ 23:33:45 #11
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_200547329
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Wacht dan op de betere chantage aanbiedingen :Y Lapdance , boottochtje , korting op de efteling :Y
Enkeltje Mars
  maandag 26 juli 2021 @ 00:04:16 #12
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_200547586
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Enkeltje Mars
enkeltje Disney Parijs.
kunnen ze de rest van hun leven in sprookjes blijven geloven..

dan stichten we hier Nieuw-Nederland.
verboden toegang voor mensen die Ab Oosterhaus of Bas Paternotte heten.
Huig
pi_200550549
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:04 schreef Orwell het volgende:

[..]

enkeltje Disney Parijs.
kunnen ze de rest van hun leven in sprookjes blijven geloven..

dan stichten we hier Nieuw-Nederland.
verboden toegang voor mensen die Ab Oosterhaus of Bas Paternotte heten.
De wappeneilanden?
  maandag 26 juli 2021 @ 08:10:03 #14
37248 BertV
Handgemaakt
pi_200550710
Ik ben nog steeds trots op mijn DKTP prik.

...ZO... trots! Ik moet er bijna weer om huilen.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_202071315
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Het kabinet en met name Hugo de J. zit in een spagaat. Er vinden as we speak superspreadevents met QR-codes plaats, maar die verbieden betekent het failliet van de QR-code.

Dus ze moeten wel doorgaan met het toestaan van massa-evenementen met QR codes want dat is ons verkocht als 'veilig'. Ze kunnen niet meer terug.

Het gevaar van exponentiele groei moeten we ook niet vergeten. Met dit soort aantallen kan het erg snel erg hard gaan in absolute aantallen.
Kan deze thread terug naar COR, wegens actueel.
  maandag 8 november 2021 @ 11:43:25 #16
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_202084414
Ik kreeg van het weekend deze podcast van Maurice de Hond (24:30 minuten) doorgestuurd. Voor zover ik kan bepalen zijn alle zaken feitelijk en terug te zoeken in de mainstream media. Daarnaast is MdH groot voorvechter tegen fakenews, dus dit lijkt me betrouwbaar.

Conclusie is dat de meeste besmettingen nu plaatsvinden op events waar inderdaad iedereen middels QRcode gecontroleerd is, wat de stelling van de topictitel bevestigt.
Daarnaast komt hij met Belgische en Engelse cijfers die aangeven dat het gros van de mensen met COVID die daar nu in het ziekenhuis liggen 60+ en gevaccineerd zijn.
De laatste tijd zie je ook steeds meer berichten in de media dat bij events waarbij iedereen gevaccineerd zou zijn uitbraken zijn:

https://www.ad.nl/alphen/(...)er-te-zien~a27bdae9/

https://www.ad.nl/show/ru(...)-nog-hoger~ace4ea9b/

https://www.gelderlander.(...)Fwww.destentor.nl%2F
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_202084741
geavaccineerde moeten in quarantine.

prof. dr. Christian Perronne heeft meer verstand van zaken dan Hugo de Jonge met zijn basischool leraar diploma?

zijn bio
https://loop.frontiersin.org/people/142834/bio
pi_202084781
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 15:47 schreef Za het volgende:

[..]
Kan deze thread terug naar COR, wegens actueel.
Schuimbekkende vaccinazi's zullen dat nooit accepteren.

De tweedeling op FOK! COR vs BNW _O_ wappies vs vaccinazi's _O_ _O_ _O_
pi_202085123
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:13 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Schuimbekkende vaccinazi's zullen dat nooit accepteren.

De tweedeling op FOK! COR vs BNW _O_ wappies vs vaccinazi's _O_ _O_ _O_
mijn topic onderbouwd met wetenschappelijke bronnen, zonder reden gesloten
8-)

geen verschil tussen wattenstok diep in neus en speeksel test.

COR / Waarom wattenstaaf diep in neus voor test? spuug test kan toch ook?
pi_202085150
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:37 schreef Mytho het volgende:

[..]
mijn topic onderbouwd met wetenschappelijke bronnen, zonder reden gesloten
8-)

geen verschil tussen wattenstok diep in neus en speeksel test.

COR / Waarom wattenstaaf diep in neus voor test? spuug test kan toch ook?
Ik wacht nog steeds op een reactie waarom mijn topic gesloten is die onderbouwd was met feiten. ;(
  maandag 8 november 2021 @ 13:14:44 #21
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_202085568
quote:
9s.gif Op maandag 8 november 2021 12:38 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik wacht nog steeds op een reactie waarom mijn topic gesloten is die onderbouwd was met feiten. ;(
Omdat zelfs hier gecensureerd wordt.
pi_202085686
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:13 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Schuimbekkende vaccinazi's zullen dat nooit accepteren.

De tweedeling op FOK! COR vs BNW _O_ wappies vs vaccinazi's _O_ _O_ _O_
Als dat georganiseerd kan worden. ik kom wel kijken hoor ~O>
Plaats hier uw advertentie
pi_202100408
@Za Inmiddels is er veel meer bewijs naar voren gekomen dat de gevaccineerden zelf superspreaders zijn
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')