abonnement Unibet Coolblue
pi_200529608
quote:
Oppositiepartijen na aftreden Bijl: 'D66 moet beurt overslaan'

VLAARDINGEN - Voor de derde keer binnen een aantal jaar stapt een D66-wethouder vroegtijdig op om een nóg betere baan te krijgen. Fractie Boers, AOV, BVV en ONS.Vlaardingen willen dat het college de rest van deze periode de portefeuille van Bijl onderling verdeelt. Dat bespaart veel geld. Ook wordt D66 gevraagd de komende bestuursperiode geen wethouder meer te leveren.

Na Ruud de Vries (ict-overheidsfunctie) en Sebastiaan Nieuwland (burgemeesterspost), volgt nu ook D66’er Jules Bijl dit carrièrevoorbeeld, en kiest voor een burgemeesterschap.

Zwaar weer
Als wethouder Financiën laat Bijl al binnen een jaar een stad achter die nota bene financieel in zwaar weer verkeert. Nol Kloosterman van het AOV: ,,Eerder deze bestuursperiode kwam ook de fractievoorzitter van D66 in Vlaardingen al in opspraak, toen die op sociale media gebruik maakte van een troll-ccount.''

Integriteit
,,De Vlaardingse politiek praat al heel lang over integriteit. Maar elke keer als het erop aankomt, geeft men niet thuis, en met name D66'', aldus Ron Boers van fractie Boers. ,,Een jaartje wethouder spelen, zorgen dat je zodoende in de picture komt, en dan wachten tot de baantjes weer komen aangewaaid. Dat lijkt het devies bij D66'', zegt Hoogendijk van ONS.

Jaap Smit
Ook Commissaris van de Koning, Jaap Smit speelt volgens de fracties een kwalijke rol. Trooster van BVV: ,,Smit weet als geen ander dat Vlaardingen behoefte heeft aan verbetering van de bestuurscultuur en aan continuïteit, in plaats van aan weer een jobhoppende wethouder.''

De vier oppositiefracties veroordelen het carrièregedrag van de D66-wethouders en trekken hier een streep. ,,Geen nieuwe wethouder in het huidige college. En het zou D’66 vanuit integriteitsoogpunt sieren als de partij in de komende periode geen wethouder levert.''
Wat een minachting naar de bewoners van je stad waarvoor je het allemaal doet zeg. Zit je er voor jezelf of zit je er voor je idealen en om het landsbelang te dienen? Mooi dat de plaatselijke D66 nu de deksel op de neus krijgt en ze gevraagd wordt geen wethouders meer te leveren. D66 lijkt me echt zo'n partij waar allemaal politicologie studenten en bestuurskunde studenten aanmonsteren die natuurlijk buiten de overheid niet aan de bak komen, dan maar zo een carrière najagen moeten ze gedacht hebben.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:17:26 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200529642
Tja de overstap van wethouder naar burgemeester is op zich geen vreemde, dat zie je wel vaker gebeuren. Heeft de man zelf gesolliciteerd of werd hij gevraagd?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200529709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:17 schreef karr-1 het volgende:
Tja de overstap van wethouder naar burgemeester is op zich geen vreemde, dat zie je wel vaker gebeuren. Heeft de man zelf gesolliciteerd of werd hij gevraagd?
Ja van een andere stad he?! Niet van Vlaardingen zelf.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:22:43 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200529730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:20 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Ja van een andere stad he?! Niet van Vlaardingen zelf.
Dus? Burgemeester worden in dezelfde stad waar je eerst wethouder was gebeurt sowieso bijna nooit, zou ook een beetje raar overkomen ivm belangenverstrengeling enzo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200529738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus? Burgemeester worden in dezelfde stad waar je eerst wethouder was gebeurt sowieso bijna nooit, zou ook een beetje raar overkomen ivm belangenverstrengeling enzo.
Dus job-hoppen.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:23:41 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200529752
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:23 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Dus job-hoppen.
Is dat verboden dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200529778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Is dat verboden dan?
Nee maar voorlopig zien de Vlaardingers liever even dat wethouders posten niet naar D66 gaan. Het is 3 x gebeurd in korte tijd hè? Niet eenmalig eens een keertje.

D66 is verder natuurlijk ook gewoon een hele vervelende partij. :6
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:26:42 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200529792
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:25 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Nee maar voorlopig zien de Vlaardingen liever even dat wethouders posten niet naar D66 gaan. Het is 3 x gebeurd in korte tijd hè? Niet eenmalig eens een keertje.

D66 is verder natuurlijk ook gewoon een hele vervelende partij. :6
Los van wat ik van D66 vind, ze doen niets wat verboden is. Dat het raar overkomt prima dat snap ik nog. Maar als ik ergens ga werken en binnen 2 maanden een beter aanbod krijg ben ik ook weg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:29:44 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_200529837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:17 schreef karr-1 het volgende:
Tja de overstap van wethouder naar burgemeester is op zich geen vreemde, dat zie je wel vaker gebeuren. Heeft de man zelf gesolliciteerd of werd hij gevraagd?
Gevraagd, gaat om het waarnemend burgemeesterschap in Leidschendam-Voorburg. Deze wethouder is eerder o.a. burgemeester geweest in twee gemeentes, en later ambassadeur.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:31:38 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200529861
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:29 schreef freako het volgende:

[..]

Gevraagd, gaat om het waarnemend burgemeesterschap in Leidschendam-Voorburg. Deze wethouder is eerder o.a. burgemeester geweest in twee gemeentes, en later ambassadeur.
Ah ok thanx
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200530028
Walgelijke partij, trekt natuurlijk legio baantjesjagers aan dan krijg je dit.
pi_200530352
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:45 schreef Hamzoef het volgende:
Walgelijke partij, trekt natuurlijk legio baantjesjagers aan dan krijg je dit.
Nou nee, niet echt. Deze man is dus kennelijk gevraagd als waarnemend burgemeester. Was dus niet zijn eigen initiatief. Ik weet niet of een waarnemend burgemeester dezelfde bezoldiging krijgt als een 'echte' burgemeester, maar in dat geval gaat-ie er financieel wel iets op voorruit. Aan de andere kant: hij is waarnemend burgemeester, dus zo gauw er weer een echte burgemeester is benoemd, moet-ie opzouten. Dit zal een functie zijn voor een jaartje of zo. Voor je carrière is dat dus risicovol.

Die eerdere wethouder echter, die is nu burgemeester van Uitgeest. En aangezien Uitgeest heel veel kleiner is dan Vlaardingen, is hij er juist in bezoldiging op achteruit gegaan. Een wethouder in Vlaardingen krijgt ruim 8k per maand, de burgemeester van Uitgeest krijgt ruim 7k per maand.
pi_200530368
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt. Deze man is dus kennelijk gevraagd als waarnemend burgemeester. Was dus niet zijn eigen initiatief. Ik weet niet of een waarnemend burgemeester dezelfde bezoldiging krijgt als een 'echte' burgemeester, maar in dat geval gaat-ie er financieel wel iets op voorruit. Aan de andere kant: hij is waarnemend burgemeester, dus zo gauw er weer een echte burgemeester is benoemd, moet-ie opzouten. Dit zal een functie zijn voor een jaartje of zo. Voor je carrière is dat dus risicovol.

Die eerdere wethouder echter, die is nu burgemeester van Uitgeest. En aangezien Uitgeest heel veel kleiner is dan Vlaardingen, is hij er juist in bezoldiging op achteruit gegaan. Een wethouder in Vlaardingen krijgt ruim 8k per maand, de burgemeester van Uitgeest krijgt ruim 7k per maand.
Ik mag niet hopen dat een wethouder van een nietszeggend middelgroot stadje 8k per maand krijgt. Waar kan ik solliciteren?!!!!!!
pi_200530385
quote:
11s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:18 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Ik mag niet hopen dat een wethouder van een nietszeggend middelgroot stadje 8k per maand krijgt. Waar kan ik solliciteren?!!!!!!
Daar heb jij toch helemaal de benodigde kennis en vaardigheden niet voor joh. :D

Maar goed, misschien kun je in Vlaardingen solliciteren. Ik hoorde vandaag dat ze daar een vacature hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2021 00:20:20 ]
  zondag 25 juli 2021 @ 00:22:37 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200530412
quote:
11s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:18 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Ik mag niet hopen dat een wethouder van een nietszeggend middelgroot stadje 8k per maand krijgt. Waar kan ik solliciteren?!!!!!!
Salaris van burgemeester en wethouders en de vergoeding voor raadsleden is afhankelijk van het inwoner aantal van de stad of dorp. Hoe meer inwoners, hoe meer poen

https://loonwijzer.nl/salaris/salaris-politici
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 25 juli 2021 @ 00:33:23 #16
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200530502
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt. Deze man is dus kennelijk gevraagd als waarnemend burgemeester. Was dus niet zijn eigen initiatief. Ik weet niet of een waarnemend burgemeester dezelfde bezoldiging krijgt als een 'echte' burgemeester, maar in dat geval gaat-ie er financieel wel iets op voorruit. Aan de andere kant: hij is waarnemend burgemeester, dus zo gauw er weer een echte burgemeester is benoemd, moet-ie opzouten. Dit zal een functie zijn voor een jaartje of zo. Voor je carrière is dat dus risicovol.

Die eerdere wethouder echter, die is nu burgemeester van Uitgeest. En aangezien Uitgeest heel veel kleiner is dan Vlaardingen, is hij er juist in bezoldiging op achteruit gegaan. Een wethouder in Vlaardingen krijgt ruim 8k per maand, de burgemeester van Uitgeest krijgt ruim 7k per maand.
Aan de andere kant doet een goede termijn als waarnemend burgemeester het leuk op het CV wb. crisis management.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 25 juli 2021 @ 00:35:51 #17
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200530525
quote:
Als wethouder Financiën laat Bijl al binnen een jaar een stad achter die nota bene financieel in zwaar weer verkeert.
Al blijft dit wel een saillant gegeven :')
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200530530
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Daar heb jij toch helemaal de benodigde kennis en vaardigheden niet voor joh. :D

Ontbreken van kennis en vaardigheden is volgens mij de #1 competentie voor iedere ambtenaar en wethouder. Dus ik kom niet in aanmerking nee.
pi_200530739
Lekker stemmingsmakend topic. Je moet toch wat als je niks echts hebt om over te zeiken.
pi_200536977
Is dit niet zo bij alle landelijke partijen? Zodra de kans op Den Haag zich voordoet zijn ze weg uit de gemeente. Hier in de gemeente ook al meermaals meegemaakt en ik heb niet de indruk dat D66 oververtegenwoordigd is
pi_200537075
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:00 schreef tjoptjop het volgende:
Is dit niet zo bij alle landelijke partijen? Zodra de kans op Den Haag zich voordoet zijn ze weg uit de gemeente. Hier in de gemeente ook al meermaals meegemaakt en ik heb niet de indruk dat D66 oververtegenwoordigd is
Dit dus, alleen in Vlaardingen valt het nu op omdat er 3 in korte tijd van dezelfde landelijke partij job hoppen.
pi_200538117
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:00 schreef tjoptjop het volgende:
Is dit niet zo bij alle landelijke partijen? Zodra de kans op Den Haag zich voordoet zijn ze weg uit de gemeente. Hier in de gemeente ook al meermaals meegemaakt en ik heb niet de indruk dat D66 oververtegenwoordigd is
Nou gaat het in dit geval niet om 'Den Haag', maar het is ergens wel logisch. Waar haal je als groeiende partij goede nieuwe Kamerleden of bewindspersonen vandaan? Uiteraard kijk je dan o.a. naar je wethouders.

Je ziet dat bij de kleine rechtse partijtjes ook veel gebeuren, alleen gaat het daar vaak om het 'stapelen' van functies. Niet uit overtuiging, maar vooral vanwege een gebrek aan goede mensen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2021 13:14:01 ]
  zondag 25 juli 2021 @ 14:02:10 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200538806
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Daar heb jij toch helemaal de benodigde kennis en vaardigheden niet voor joh. :D

Maar goed, misschien kun je in Vlaardingen solliciteren. Ik hoorde vandaag dat ze daar een vacature hebben.
Maar vertel; wat moet je er voor kunnen en wie moet je er voor kennen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200543593
Tsja, dat kan je verwachten van leden van zo'n draaikont partij als D'66... Als een VVD-er dat doet is dat geen nieuws, ook niets bijzonders trouwens, want daar staan de partij leden voor bekend.
  zondag 25 juli 2021 @ 20:02:24 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200543711
Jank, jank. Het is heel normaal dat wethouders altijd kans lopen te vertrekken naar betere functies. Tenslotte hebben ze passende ervaring en kennis van het besturen.

Maar ja, het is D66, dus FOK! NWS moet er wat van vinden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 25 juli 2021 @ 21:22:32 #26
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_200545075
Je bent jong en ambitieus, met weliswaar beperkte capaciteiten, maar toch politieke of bestuurlijke ambities.
Logische eerste stap is de gemeente politiek , en D66 dan de ideale springplank.
pi_200545268
Volgens mij valt het in vergelijking met de landelijke politiek nog wel mee. Bovendien, degenen die burgermeester worden nemen nog steeds gewoon bestuursverantwoordelijkheid op lokaal niveau, maar dan in een andere functie.

Wethouder is nou ook weer niet zo'n goede baan die je volledig in de baantjescarrousel brengt, maar regelmatig juist integendeel. Veel oud-wethouders hebben moeite met een baan vinden, zie bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotr(...)r-moeilijk-aan-werk/
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juli 2021 @ 21:42:55 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200545465
Wethouder is tegenwoordig niet automatisch meer een pluspunt voor een volgend baantje.
Volgens mij wil TS gewoon zelf Burgemeester worden, maar heeft ie nog niet gesolliciteerd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200545723
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:42 schreef borisz het volgende:
Wethouder is tegenwoordig niet automatisch meer een pluspunt voor een volgend baantje.
Volgens mij wil TS gewoon zelf Burgemeester worden, maar heeft ie nog niet gesolliciteerd.
Ik wil het hier op Fok voor het zeggen hebben!!!
pi_200924231
D66 staat er om bekend alles via via te doen,
pi_200924335
De 'D' in D66 staat dan ook voor Dick Advocaat.
pi_200929346
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou nee, niet echt. Deze man is dus kennelijk gevraagd als waarnemend burgemeester. Was dus niet zijn eigen initiatief. Ik weet niet of een waarnemend burgemeester dezelfde bezoldiging krijgt als een 'echte' burgemeester, maar in dat geval gaat-ie er financieel wel iets op voorruit. Aan de andere kant: hij is waarnemend burgemeester, dus zo gauw er weer een echte burgemeester is benoemd, moet-ie opzouten. Dit zal een functie zijn voor een jaartje of zo. Voor je carrière is dat dus risicovol.

Die eerdere wethouder echter, die is nu burgemeester van Uitgeest. En aangezien Uitgeest heel veel kleiner is dan Vlaardingen, is hij er juist in bezoldiging op achteruit gegaan. Een wethouder in Vlaardingen krijgt ruim 8k per maand, de burgemeester van Uitgeest krijgt ruim 7k per maand.
Euh ja, hij is gevraagd maar hij had al een baan bij de gemeente Vlaardingen. Nee zeggen is ook een keuze.
pi_200929520
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:25 schreef Alpha0 het volgende:


D66 is verder natuurlijk ook gewoon een hele vervelende partij. :6
Goede reden om een topic te openen :')
pi_200929664
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Euh ja, hij is gevraagd maar hij had al een baan bij de gemeente Vlaardingen. Nee zeggen is ook een keuze.
Als jij op je werk gevraagd wordt voor een promotie, zeg je dat dan ook? Nee bedankt, ik heb al een baan?
pi_200929763
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als jij op je werk gevraagd wordt voor een promotie, zeg je dat dan ook? Nee bedankt, ik heb al een baan?
Aboutaleb zei ook meerdere keren nee, burgemeester en wethouder moet je worden met een bepaalde visie en interesse. Niet op je zakken te vullen of om promotie.

Een wethouder die opstapt om promotie is een lul naar zijn achterban, zijn collega’s en zijn portefeuille toe.
Een grote egoïst dus.
pi_200929804
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:00 schreef tjoptjop het volgende:
Is dit niet zo bij alle landelijke partijen? Zodra de kans op Den Haag zich voordoet zijn ze weg uit de gemeente. Hier in de gemeente ook al meermaals meegemaakt en ik heb niet de indruk dat D66 oververtegenwoordigd is
De burgemeestersposten van al die saaie, Nederlandse dertien-in-een-dozijnstadjes en gemeentes dienen ook alleen maar als springplank naar grote(re) steden. Daarom zie je bijv. dat iemand uit Groningen ineens burgemeester wordt van een Limburgse plattelandsgemeente waar hij of zij vantevoren nog nooit van gehoord heeft, om na een paar jaar weer te verkassen en nooit meer terug te kijken of het gezicht te laten zien in de gemeente van de vorige burgemeesterspost. In een grotemensendemocratie kun je de burgemeester kiezen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200929813
Ik vind Femke een trut van een vrouw, maar de laatste maanden groeide ze enorm in haar rol als burgemeester. Ik begin zelfs respect te krijgen voor haar kracht en doorzettingsvermogen.

Wethouder zijn, is geen erebaantje. Das keihard werken, als je het goed wil doen.
Schandalig hoe D’66 wederom laat zien, dat zij boven het volk staan.
  zondag 15 augustus 2021 @ 22:59:56 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_200929828
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:29 schreef freako het volgende:

[..]
Gevraagd, gaat om het waarnemend burgemeesterschap in Leidschendam-Voorburg. Deze wethouder is eerder o.a. burgemeester geweest in twee gemeentes, en later ambassadeur.
Gevraagd zelfs….

Iemand die er een bende van heeft gemaakt in zijn wethouderschap, wordt elders gevraagd te promoveren naar burgemeester?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_200929907
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jank, jank. Het is heel normaal dat wethouders altijd kans lopen te vertrekken naar betere functies. Tenslotte hebben ze passende ervaring en kennis van het besturen.

Maar ja, het is D66, dus FOK! NWS moet er wat van vinden.
Sorry maar in mijn ogen is dit niet normaal. We moeten dit ook niet normaal gaan vinden. Zo kun je toch niet besturen! Het maakt niet uit wie of van welke partij diegene is.

Men moet, zeker als bestuur van een publieke instelling, het eigenbelang onderaan de prioriteitenlijst zetten. Daar gaat het tegenwoordig helaas heel vaak fout en dat is slecht voor het vertrouwen in de politiek en uiteindelijk slecht voor Nederland.
pi_200930723
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Aboutaleb zei ook meerdere keren nee, burgemeester en wethouder moet je worden met een bepaalde visie en interesse. Niet op je zakken te vullen of om promotie.

Een wethouder die opstapt om promotie is een lul naar zijn achterban, zijn collega’s en zijn portefeuille toe.
Een grote egoïst dus.
Aboutaleb zei nee tegen het lijsttrekkerschap van de PvdA en dat is logisch. Hij heeft daar niks mee te winnen. Het is in alle opzichten beter om burgemeester te zijn van Rotterdam dan om als fractievoorzitter van de PvdA in de Tweede Kamer te belanden: qua macht, prestige, afbreukrisico en zeker ook qua salaris. Hij zou er fors in salaris op achteruit gaan.

Of-ie ook nee zegt tegen een mooie ministerspost moeten we nog maar zien. Dan zal de PvdA eerst weer in de regering moeten zien te komen. En zelfs dan zou hij er financieel niet op vooruit gaan: het salaris van een minister is exact gelijk aan het salaris van de burgermeesters van de grote steden.

Het is dus een slechte vergelijking van je. Wethouders die burgemeester worden, of burgemeesters die naar een grotere gemeente gaan, maken daadwerkelijk een stap in hun carrière (en salaris). Aboutaleb zit binnen de Nederlandse politiek echter al aan z'n maximum (in ieder geval qua salaris).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2021 00:41:28 ]
pi_200930761
Ik snap niet waarom bij burgemeesters en wethouders mensen uit de stad zelf niet een streepje voor hebben.
Je moet daar mensen hebben die de stad door en door kennen en er echt om geven ipv jobhoppende huurlingen die er nooit geweesr zijn.
  maandag 16 augustus 2021 @ 02:57:06 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200931176
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind Femke een trut van een vrouw, maar de laatste maanden groeide ze enorm in haar rol als burgemeester. Ik begin zelfs respect te krijgen voor haar kracht en doorzettingsvermogen.

Wethouder zijn, is geen erebaantje. Das keihard werken, als je het goed wil doen.
Schandalig hoe D’66 wederom laat zien, dat zij boven het volk staan.
Walgelijke vrouw is het.
  maandag 16 augustus 2021 @ 02:57:25 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200931178
,Eerder deze bestuursperiode kwam ook de fractievoorzitter van D66 in Vlaardingen al in opspraak, toen die op sociale media gebruik maakte van een troll-ccount.''

wie is dat :o
pi_200931208
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 02:57 schreef leolinedance het volgende:
,Eerder deze bestuursperiode kwam ook de fractievoorzitter van D66 in Vlaardingen al in opspraak, toen die op sociale media gebruik maakte van een troll-ccount.''

wie is dat :o
Wat zeg jij nou?
pi_200931903
D66 is geen politieke partij maar een carrièrevehikel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200931939
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind Femke een trut van een vrouw, maar de laatste maanden groeide ze enorm in haar rol als burgemeester. Ik begin zelfs respect te krijgen voor haar kracht en doorzettingsvermogen.

Wethouder zijn, is geen erebaantje. Das keihard werken, als je het goed wil doen.
Schandalig hoe D’66 wederom laat zien, dat zij boven het volk staan.
Wat heeft Femke hier nou weer mee te maken :?
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 08:23:28 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200931990
Struggles in Vlaardingen

Nou nou Poe poe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:56:52 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200933799
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 03:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat zeg jij nou?
Een herhaal een stukje uit de OP en vraag of iemand weet over wie dit gaat :)
pi_200935845
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 00:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap niet waarom bij burgemeesters en wethouders mensen uit de stad zelf niet een streepje voor hebben.
Je moet daar mensen hebben die de stad door en door kennen en er echt om geven ipv jobhoppende huurlingen die er nooit geweesr zijn.
Wethouders zijn volgens mij vrijwel altijd lokale mensen, afkomstig uit de lokale fracties.

Bij burgemeesters is het juist niet wenselijk dat zij al te nauw verbonden zijn geweest met de lokale politiek. De burgemeester hoort boven de partijen te staan en dan is het helemaal niet handig dat iemand afkomstig is vanuit een van de lokale fracties. Dan zou je nog kunnen denken over lokale mensen die geen verleden hebben in de lokale politiek, maar daarmee onderschat je het vak van burgemeester - ik denk niet dat je daar bleu in kunt stappen, zonder ervaring in de gemeentepolitiek.
pi_200938992
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Een herhaal een stukje uit de OP en vraag of iemand weet over wie dit gaat :)
Ja Koen Kegel.
https://www.geenstijl.nl/(...)blijkt-online-troll/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')