abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 22:47:14 #1
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200529151
Het algemene discussie topic over alle battles, aanvaringen en mooie momenten tussen de twee potentiele winnaars van het WK 2021




Silverstone 2021:
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:51:04 #2
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_200529219
MAX _O_ _O_ _O_
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 23:01:09 #3
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200529392
quote:
Christian Horner vindt de aantijgingen van Lewis Hamilton dat Max Verstappen te agressief is geweest tijdens de GP van Groot-Brittannië onzin. De 44-jarige teambaas van Red Bull Racing is in een interview van mening dat de 23-jarige coureur weinig te verwijten valt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.gpblog.com/nl(...)nul-strafpunten.html
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:19:49 #4
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_200529683
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:01 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.gpblog.com/nl(...)nul-strafpunten.html
Als je puur kijkt wie momenteel meer strafpunten heeft dan lijkt me de beschuldiging van agressief rijgedrag ook nergens op slaan.
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_200529684
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:01 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.gpblog.com/nl(...)nul-strafpunten.html
Wij van WC-eend...
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 23:24:09 #6
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200529761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:19 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Wij van WC-eend...
Dat werkt natuurlijk twee kanten op
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_200529787
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:24 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk twee kanten op
Zeker als Max de crash had veroorzaakt was er hier niet zo gejankt en "moet Hamilton niet zeuren"
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 23:27:05 #8
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200529798
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:26 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Zeker als Max de crash had veroorzaakt was er hier niet zo gejankt en "moet Hamilton niet zeuren"
Dat zegt tot nu toe helemaal niemand
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_200529830
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:27 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dat zegt tot nu toe helemaal niemand
Ik heb behoorlijk wat verbolgen reacties gelezen online. Zelfs op LinkedIn :') gaat nergens meer over.
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 23:30:13 #10
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200529841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:29 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ik heb behoorlijk wat verbolgen reacties gelezen online. Zelfs op LinkedIn :') gaat nergens meer over.
Je moet daar dan ook helemaal niet kijken, alleen op FOK! zitten de ekte experts :7
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_200529857
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:30 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Je moet daar dan ook helemaal niet kijken, alleen op FOK! zitten de ekte experts :7
Ik ben een illusie armer. Op LinkedIn verwacht je deze discussie niet te treffen.
  zondag 25 juli 2021 @ 00:10:37 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200530282
Vreselijk, wat een racisme, bah!!!
  zondag 25 juli 2021 @ 00:16:12 #13
489258 Neef_Wuppie
Neef van Luppie en VBL SC user
pi_200530347
Ik ben tegen racisme.
pi_200530349
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2519207/6/25#p189267394" target="_blank" >vrijdag 4 oktober 2019 18:04</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/56843" target="_blank" >onlogisch</a> het volgende:
Ik wilde net wraps met tonijn/huttenkäse gaan maken. Zijn mijn wraps helemaal onder geschimmeld :r
pi_200530353
Ik ben ook tegen racisme.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2519207/6/25#p189267394" target="_blank" >vrijdag 4 oktober 2019 18:04</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/56843" target="_blank" >onlogisch</a> het volgende:
Ik wilde net wraps met tonijn/huttenkäse gaan maken. Zijn mijn wraps helemaal onder geschimmeld :r
pi_200535774
Lewis Hamilton heeft de zwarte band in Karate.
Ik weet ook niet waarom ik dit opnoem, zie maar wat je met deze informatie doet.
Lewis Hamilton wint elke Grand Prix als hij Max Verstappen van de baan af beukt, denk ik.
  zondag 25 juli 2021 @ 10:42:26 #17
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200535801
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lewis Hamilton heeft de zwarte band in Karate.
Ik weet ook niet waarom ik dit opnoem, zie maar wat je met deze informatie doet.
Hij rijdt ook op zwarte banden dus ik zie de logica.
pi_200537551
https://www.gpblog.com/nl(...)soluut-wanhopig.html

Het blijkt dus toch vanuit Mercedes echt wel wanhoop omdat Max zo ver voor stond. En zonder tik van Lewis was dat nog meer geworden bij winst.
Ik hoop echt dat Red Bull verder met de straf gaat tegen Hamilton.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_200537606
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:19 schreef greysbones het volgende:

[..]

Als je puur kijkt wie momenteel meer strafpunten heeft dan lijkt me de beschuldiging van agressief rijgedrag ook nergens op slaan.
In elk geval Max niet, daar kan niet naar gewezen worden.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  zondag 25 juli 2021 @ 13:02:33 #20
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200537961
Je zou naar andere straffen kunnen kijken, zoals het verplicht door de pits rijden en dan achteraan aansluiten achter de laatste auto binnen dezelfde ronde. Dat kan ook een keer in je nadeel werken maar het zorgt er wel voor dat je niet meer zomaar een straf kan incasseren en vervolgens alsnog met 2 vingers in de neus de race winnen.
pi_200538376
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je zou naar andere straffen kunnen kijken, zoals het verplicht door de pits rijden en dan achteraan aansluiten achter de laatste auto binnen dezelfde ronde. Dat kan ook een keer in je nadeel werken maar het zorgt er wel voor dat je niet meer zomaar een straf kan incasseren en vervolgens alsnog met 2 vingers in de neus de race winnen.
En de race wanneer Max gridstraffen krijgt ivm te vaak vervangen onderdelen in een seizoen, door deze actie.

Of tellen deze onderdelen hiervoor niet mee?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zondag 25 juli 2021 @ 13:42:02 #22
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200538511
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:31 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

En de race wanneer Max gridstraffen krijgt ivm te vaak vervangen onderdelen in een seizoen, door deze actie.

Of tellen deze onderdelen hiervoor niet mee?
Ja, dat telt gewoon mee.

Schade is voor eigen rekening in de autosport, of je nu zelf schade rijdt of een ander dat doet.

Los van de schade aan het kampioenschap is de auto heel houden toch wel belangrijk.
Max stond volledig in z'n recht maar je koopt er niets voor.
  maandag 26 juli 2021 @ 17:28:06 #23
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200561018
Zo maar een willekeurige reactie op youtube als iemand zegt dat er hopelijk clean geraced kan worden de rest van het seizoen, omdat racen toch al gevaarlijk genoeg is

To be fair, MAX is the one putting them both at risk. Lewis has been having to yield all season, to avoid collision, but it seems to have worn lewis thin. I doubt there will be any clean racing moving forward- Max wont stop being stupid, and lewis wont be bullied anymore.

Waaruit maar weer een blijkt dat veel Engelse racefans een teringhekel aan Verstappen hebben.
Ik verwacht toch wel een eerste gewelddadige conforontatie tussen de fans in Spa :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 26-07-2021 22:25:02 ]
pi_200561526
Lewis Hamilton rijdt al het hele seizoen mensen van de baan, schoffeert tegenstanders, teamgenoten en officials, draagt de gekste kleding, kijkt graag in de spiegel en is zelf een racist.
Max heeft al een jaar geen fout gemaakt en is op de baan extreem hoffelijk. Tegenstanders van de baan duwen? Niet eens misschien, hij gaat enorm snel aan de kant en zwaait vaak nog vriendelijk ook

Subjectieve kutbritten
pi_200580258
RBR :r :r :r
Gaan nu weer janken bij de FIA voor een herziening van de straf. Wat een kotsmisselijk team is het ook.

FIA altijd in voordeel van RBR. Perez kreeg ook geen DSQ voor het eraf rijden van anderen in Oostenrijk.
Maar toevallig gaat het hier om de nummers 1 en 2 van het kampioenschap en dan is het ineens wel een DSQ waard en gejank?

Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.
Hamilton zat naast Max net voor de bocht en nam gas terug. Max sneed heel vroeg in en daardoor een knal.
Een DSQ of zwaardere straf slaat nergens op.
pi_200580330
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:


Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.

Dat is dus complete bullshit.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:35:31 #27
459912 FlippingCoin
OPPER ZAKAZULU
pi_200580492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:
RBR :r :r :r
Gaan nu weer janken bij de FIA voor een herziening van de straf. Wat een kotsmisselijk team is het ook.

FIA altijd in voordeel van RBR. Perez kreeg ook geen DSQ voor het eraf rijden van anderen in Oostenrijk.
Maar toevallig gaat het hier om de nummers 1 en 2 van het kampioenschap en dan is het ineens wel een DSQ waard en gejank?

Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.
Hamilton zat naast Max net voor de bocht en nam gas terug. Max sneed heel vroeg in en daardoor een knal.
Een DSQ of zwaardere straf slaat nergens op.
Allemaal niet waar, hoe kom je erbij. _O-
uw moeder is een schele kaketoe
pi_200581168
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:22 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat is dus complete bullshit.
Misschien eens de F1 volgen.

quote:
16s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Allemaal niet waar, hoe kom je erbij. _O-
Goede onderbouwing waarom ^O^
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:28:30 #29
459912 FlippingCoin
OPPER ZAKAZULU
pi_200581229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Misschien eens de F1 volgen.
[..]

Goede onderbouwing waarom ^O^
Waarom daarom.

misschien eens de F1 volgen
uw moeder is een schele kaketoe
pi_200592017

Nieuw filmpje Crashalong. Afgaande op dit filmpje alleen al verdiend Hamilton halvering punten winst silverstone
pi_200594031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 20:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Misschien eens de F1 volgen.
[..]


Ah, jouw standaard reactie als iemand het niet met je eens is.
Hoe ik heb het gevolgd is het ongeveer 50-50 racing accident/fout Hamilton. En ik denk dat wanneer je reacties uit het VK weglaat, de meerderheid het een fout van Lewis vonden.
pi_200594320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:
RBR :r :r :r
Gaan nu weer janken bij de FIA voor een herziening van de straf. Wat een kotsmisselijk team is het ook.

FIA altijd in voordeel van RBR. Perez kreeg ook geen DSQ voor het eraf rijden van anderen in Oostenrijk.
Maar toevallig gaat het hier om de nummers 1 en 2 van het kampioenschap en dan is het ineens wel een DSQ waard en gejank?

Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.
Hamilton zat naast Max net voor de bocht en nam gas terug. Max sneed heel vroeg in en daardoor een knal.
Een DSQ of zwaardere straf slaat nergens op.
Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.

1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.

2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))

3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.

4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.

5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.

Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.
pi_200594708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.

1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.

2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))

3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.

4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.

5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.

Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.
Amen!
pi_200595051
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:44 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ah, jouw standaard reactie als iemand het niet met je eens is.
Hoe ik heb het gevolgd is het ongeveer 50-50 racing accident/fout Hamilton. En ik denk dat wanneer je reacties uit het VK weglaat, de meerderheid het een fout van Lewis vonden.
Uhm ik zeg het nooit, maar goed.
De meeste reacties geven gewoon aan dat het een racing incident is en zeker niet dat het opzet is en meer dan de 10 sec dan het al is.

Alleen van het niveau Coronel denkt dat het opzet is en meer moet zijn.
pi_200595439
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef TagForce het volgende:

Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.
Ergens niet mee eens zijn is wat anders dan onzin.
Maar onderbouwing is in elk geval al wat beter dan die gasten die alleen maar boos kunnen doen met ONZIN!
Dus daarvoor +1.

quote:
1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.
Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.

quote:
2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))
Gaat alsnog om iemand een duw geven en van de baan af forceren. Ik vind het van Perez nog ernstiger dan van Lewis.
En van wel meer hoor, maar Perez even als voorbeeld omdat het om veel RBR jankerds gaat.
Perez duwde heel bewust anderen de baan af. Hij heeft dan geluk dat het niet mis gegaan is.

Bij het geval Lewis en Max ging het goed mis, mede door de plek waar het gebeurde.
Daarbij deed Perez het 2x en 2x gewoon bewust. Lewis was en ongelukkige samenloop van omstandigheden en totaal niet bewust.

quote:
3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.
Waarom moet je mij er bij halen? Echt bijna overal lees je dat niemand het meer vindt dan het al is.
Maar sure alleen Merc fans en ik, sure.

quote:
4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.
Maar hij zat er dus wel al naast en Lewis is degene die gas terug neemt om samen door de bocht te kunnen.
Dat Max dan veel te vroeg vol instuurde en daardoor net de punt van Lewis raakt is dan gewoon balen.
Lewis zat daar nog en was nog niet ver genoeg terug gevallen.

Maar Lewis zat er naast en had al gewoon gas terug genomen. Die was dus helemaal niet bewust bezig met Max eraf kegelen en je hoort ook mensen zeggen dat Lewis er helemaal niet naast zat. Uhm jawel. Maar Lewis zag in dat dat niet goed kon gaan voor die bocht en nam dus gas terug.

Wat je daarin Lewis kan verwijten is het niet snel genoeg van zijn gas terug gaan waardoor hij ook niet op de goede lijn zat. Dat zal dan ook de reden zijn waarom hij de straf krijgt.

quote:
5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.
Wel te vroeg voor het punt waar Lewis daar nog naast hem zat. Lewis ging al naar achter (relatief), die kan dan niet ineens verdwijnen.

quote:
Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.
Allereerst ben ik zeker geen Hamilton fan. Verschil is alleen dat ik niet zoals 99% van de mensen hier een Max fanboy ben.
Daarnaast is Hamilton zeker niet 100% schuldig.
Hamilton zat er volledig naast, maar valt te verwijten dat hij te laat van zijn gas is gegaan en daardoor niet de juiste lijn had.
Hij zat achter Verstappen en is daardoor ook aangewezen als de schuldige.

Max heeft echter totaal niets gedaan om het ongeluk te voorkomen. Nam niets terug toen Hamilton er naast zat, ging ook gewoon vol de bocht in ondanks dat Hamilton daar nog zat.

Prima dat je dan Lewis de schuld gaat geven. Maar ga niet janken dat Lewis het bewust zou hebben gedaan of dat 10 seconden niet meer dan genoeg is.
Dan vind ik een Perez (en ook anderen) die een ander bewust de baan af duwen nog erger.
  woensdag 28 juli 2021 @ 12:56:24 #36
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_200595657
Oh, de discussie gaat hier gewoon weer verder?
Ik laat het maar aan de experts over, die zullen er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan de gemiddelde Fok!ker.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_200596621
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ergens niet mee eens zijn is wat anders dan onzin.
Maar onderbouwing is in elk geval al wat beter dan die gasten die alleen maar boos kunnen doen met ONZIN!
Dus daarvoor +1.
Ik had al gezegd waarom wat je claimde onzin was, maar ik zal het nog eens doen.
En met onzin bedoel ik dus 'niet gerelateerd aan de werkelijkheid'.

quote:
[..]

Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.
Dat kun je vinden, maar Mercedes protesteert ook wanneer ze dat kunnen. Dat gaat dan om wat minder controverse, waardoor het niet zo breed uitgemeten wordt in de pers. Het hoort er gewoon bij, en is gewoon reglementair. Daar kun je wat van vinden, maar dat maakt een team niet gelijk verachtelijk.

quote:
[..]

Gaat alsnog om iemand een duw geven en van de baan af forceren. Ik vind het van Perez nog ernstiger dan van Lewis.
En van wel meer hoor, maar Perez even als voorbeeld omdat het om veel RBR jankerds gaat.
Perez duwde heel bewust anderen de baan af. Hij heeft dan geluk dat het niet mis gegaan is.
Nee, niet dus. Forcing another driver off the track is het iemand van de baan dwingen (zonder crash). Dat mag namelijk reglementair in bepaalde gevallen gewoon wel. Zie bijvoorbeeld Max en Charles in Oostenrijk. Checo was er alleen in die 2 gevallen net niet genoeg voorbij, evenals Lando er bij Checo net niet genoeg voorbij was.

Daarbij duwde Checo anderen van de baan op de exit van de bocht. Daar waar het normaal is dat je probeert de ander zoveel mogelijk op te sluiten. Lewis deed het bij het insturen, daar waar de snelheid sowieso hoger ligt en waar de auto's op maximale grip en snelheid rijden. Als iemand je dan opsluit kun je dat niet ontwijken (want je zit al aan de limiet qua grip). Daarbij raakte Lewis Verstappen, waardoor Verstappen spinde/crashte... En dat maakt het een 'causing a collision', en geen 'forcing another driver off the track', en dus een ander vergrijp. Had Lewis Max bij het uitkomen van Copse buiten de baan gedrukt zonder hem te raken en te crashen, dan had je een punt gehad... Nu is het gewoon onzin wat je zegt. Volledig ingegeven door je haat voor RBR.

quote:
Bij het geval Lewis en Max ging het goed mis, mede door de plek waar het gebeurde.
Daarbij deed Perez het 2x en 2x gewoon bewust. Lewis was en ongelukkige samenloop van omstandigheden en totaal niet bewust.
Ja, bij het insturen tegenover het uitkomen van een bocht, waar het bij het uitkomen een heel stuk makkelijker is om je snelheid/lijn aan te passen. Daarbij deed Checo het bewust omdat je dat op dat punt normaal ook doet als je er ver genoeg voor zit. Volgens de stewards zat Checo er echter niet genoeg voor om het te mogen.

Niemand zegt ook, althans geen normaal denkend mens, dat Lewis dit bewust deed. Het was inderdaad een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar wel 1 die werd veroorzaakt door een fout van Hamilton. En dus straf, en schuld bij Ham. De discussie gaat vooral over of Lewis fout zat, en daarnaast of de straf voldoende was (waarover Lewis eerder zelf zei in dit soort gevallen dat de straf veel te laag was (vettel bottas crash frankrijk)

quote:
[..]

Waarom moet je mij er bij halen? Echt bijna overal lees je dat niemand het meer vindt dan het al is.
Maar sure alleen Merc fans en ik, sure.
Dat is simpelweg niet waar. Alleen jullie vinden dit een reglementair race incident (als in Lewis en Max zijn even schuldig)... Iedereen zegt 'het was een race incident, maar Lewis maakte een fout', wat simpelweg neerkomt op race incident in de 1e definitie: "Shit happens tijdens een race".

quote:
[..]

Maar hij zat er dus wel al naast en Lewis is degene die gas terug neemt om samen door de bocht te kunnen.
Dat Max dan veel te vroeg vol instuurde en daardoor net de punt van Lewis raakt is dan gewoon balen.
Lewis zat daar nog en was nog niet ver genoeg terug gevallen.
Veel te vroeg voor wat? Voor het halen van de bocht, of voor het ontwijken van Lewis die 2 meter te ver naar buiten zat bij het insturen?
Max stuurde namelijk op het juiste moment in om de bocht te halen (hij volgt exact de lijn van Charles in ronde 50, en die ging ook van de baan met een overstuur momentje), en later dan hij zou doen wanneer Lewis daar niet zat.
Hij stuurde te vroeg in om Lewis te ontwijken, maar dat kwam niet door Max, maar door Lewis die zijn instuur moment mistte, en daardoor 2 meter te ver naar links zat op dat punt. Dat kun je alleen maar Lewis verwijten.

quote:
Maar Lewis zat er naast en had al gewoon gas terug genomen. Die was dus helemaal niet bewust bezig met Max eraf kegelen en je hoort ook mensen zeggen dat Lewis er helemaal niet naast zat. Uhm jawel. Maar Lewis zag in dat dat niet goed kon gaan voor die bocht en nam dus gas terug.
Op het instuur moment had Lewis gewoon nog vol gas... 313km/h tegenover 300 van Max. Max had een wijdere lijn. Lewis ging die bocht NOOIT halen op die krappere lijn. Dus nee, Lewis had helemaal geen gas teruggenomen. Hij was inderdaad niet bewust bezig met Max er af kegelen, maar hij zag ook niet in dat dat niet goed kon gaan, en door de drang om maar voor Max uit Copse te komen mistte hij volledig zijn rem- en instuurmoment. Dat, en niets anders, zorgde voor de crash.

quote:
Wat je daarin Lewis kan verwijten is het niet snel genoeg van zijn gas terug gaan waardoor hij ook niet op de goede lijn zat. Dat zal dan ook de reden zijn waarom hij de straf krijgt.
[..]
Precies, dus fout Hamilton, terechte straf (over de hoogte van de straf niet gesproken)...

Mooi dan is deze discussie ook klaar.

quote:
Wel te vroeg voor het punt waar Lewis daar nog naast hem zat. Lewis ging al naar achter (relatief), die kan dan niet ineens verdwijnen.
[..]
1. Lewis ging niet 'al naar achteren'
2. Hamilton had daar nooit moeten zitten met die snelheid. Lewis zat alleen maar naast Max omdat ie veel te hard de bocht instuurde:



Geen rem of throttle lift, wel instuurbeweging.

quote:
Allereerst ben ik zeker geen Hamilton fan. Verschil is alleen dat ik niet zoals 99% van de mensen hier een Max fanboy ben.
Daarnaast is Hamilton zeker niet 100% schuldig.
Hamilton zat er volledig naast, maar valt te verwijten dat hij te laat van zijn gas is gegaan en daardoor niet de juiste lijn had.
Hij zat achter Verstappen en is daardoor ook aangewezen als de schuldige.
En dus geen racing incident, want Hamilton was voornamelijk de schuldige. Einde discussie... again.

quote:
Max heeft echter totaal niets gedaan om het ongeluk te voorkomen. Nam niets terug toen Hamilton er naast zat, ging ook gewoon vol de bocht in ondanks dat Hamilton daar nog zat.
En hoe noem je deze stuurbeweging dan?



Ik zie hier toch echt een Max die probeert Ham wat meer ruimte te geven.

quote:
Prima dat je dan Lewis de schuld gaat geven. Maar ga niet janken dat Lewis het bewust zou hebben gedaan of dat 10 seconden niet meer dan genoeg is.
Dan vind ik een Perez (en ook anderen) die een ander bewust de baan af duwen nog erger.
De discussie ging over of het Lewis schuld was... Ja, dat was het... Heb ik nu meer malen aangetoond, en heb je ook al een paar keer zelf toegegeven.

De discussie over of 10 seconden penalty genoeg was kun je voeren met Dhr Hamilton, die na de crash tussen Bottas en Vettel in Frankrijk toch echt aangaf dat de penalty niet in verhouding staat tot het vergrijp wanneer je iemand zijn race verkloot door hem van de baan te rossen.

Het is jammer dat je probeert het doel van de discussie te verleggen van "Hamilton was fout" naar "Hamilton deed het expres". Dat is namelijk de doelpalen verplaatsen. Maar goed, je hebt toegegeven dat het Hamilton's fout was, dus bij deze is die discussie afgerond.

[ Bericht 0% gewijzigd door TagForce op 28-07-2021 13:48:05 ]
pi_200608655
4 uur Fia conference over de crash

https://nos.nl/artikel/23(...)overleg-fia-en-teams

Dus eind van de middag weten we meer
pi_200615113
Ik ben benieuwd hoe laat Mercedes de mail naar Masi gestuurd had, was dat direct na het incident dan is vooraf besproken dat Lewis die bocht daar zo moest nemen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:54:48 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200616263
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe laat Mercedes de mail naar Masi gestuurd had, was dat direct na het incident dan is vooraf besproken dat Lewis die bocht daar zo moest nemen.
Lijkt me wat vergezocht. Ik zie trouwens in het topic van de race om 16.26 een eerste vermelding van het mailtje. Incident zelf was om 16.04 uur. Zeg het maar.
pi_200616757
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Lijkt me wat vergezocht. Ik zie trouwens in het topic van de race om 16.26 een eerste vermelding van het mailtje. Incident zelf was om 16.04 uur. Zeg het maar.
Er zit altijd een vertraging in de melding van de radio’s. Ben benieuwd naar de tijd van verzenden mailtje.

Over een uurtje weten we vast meer.
pi_200617532
Goede reactie Ricciardo op de crash

https://nl.motorsport.com(...)er-geworden/6638381/
pi_200618440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ergens niet mee eens zijn is wat anders dan onzin.
Maar onderbouwing is in elk geval al wat beter dan die gasten die alleen maar boos kunnen doen met ONZIN!
Dus daarvoor +1.
[..]

Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.
[..]

Gaat alsnog om iemand een duw geven en van de baan af forceren. Ik vind het van Perez nog ernstiger dan van Lewis.
En van wel meer hoor, maar Perez even als voorbeeld omdat het om veel RBR jankerds gaat.
Perez duwde heel bewust anderen de baan af. Hij heeft dan geluk dat het niet mis gegaan is.

Bij het geval Lewis en Max ging het goed mis, mede door de plek waar het gebeurde.
Daarbij deed Perez het 2x en 2x gewoon bewust. Lewis was en ongelukkige samenloop van omstandigheden en totaal niet bewust.
[..]

Waarom moet je mij er bij halen? Echt bijna overal lees je dat niemand het meer vindt dan het al is.
Maar sure alleen Merc fans en ik, sure.
[..]

Maar hij zat er dus wel al naast en Lewis is degene die gas terug neemt om samen door de bocht te kunnen.
Dat Max dan veel te vroeg vol instuurde en daardoor net de punt van Lewis raakt is dan gewoon balen.
Lewis zat daar nog en was nog niet ver genoeg terug gevallen.

Maar Lewis zat er naast en had al gewoon gas terug genomen. Die was dus helemaal niet bewust bezig met Max eraf kegelen en je hoort ook mensen zeggen dat Lewis er helemaal niet naast zat. Uhm jawel. Maar Lewis zag in dat dat niet goed kon gaan voor die bocht en nam dus gas terug.

Wat je daarin Lewis kan verwijten is het niet snel genoeg van zijn gas terug gaan waardoor hij ook niet op de goede lijn zat. Dat zal dan ook de reden zijn waarom hij de straf krijgt.
[..]

Wel te vroeg voor het punt waar Lewis daar nog naast hem zat. Lewis ging al naar achter (relatief), die kan dan niet ineens verdwijnen.
[..]

Allereerst ben ik zeker geen Hamilton fan. Verschil is alleen dat ik niet zoals 99% van de mensen hier een Max fanboy ben.
Daarnaast is Hamilton zeker niet 100% schuldig.
Hamilton zat er volledig naast, maar valt te verwijten dat hij te laat van zijn gas is gegaan en daardoor niet de juiste lijn had.
Hij zat achter Verstappen en is daardoor ook aangewezen als de schuldige.

Max heeft echter totaal niets gedaan om het ongeluk te voorkomen. Nam niets terug toen Hamilton er naast zat, ging ook gewoon vol de bocht in ondanks dat Hamilton daar nog zat.

Prima dat je dan Lewis de schuld gaat geven. Maar ga niet janken dat Lewis het bewust zou hebben gedaan of dat 10 seconden niet meer dan genoeg is.
Dan vind ik een Perez (en ook anderen) die een ander bewust de baan af duwen nog erger.
Heerlijk gelachen om deze kolder, nog meer zin in de race zondag!
pi_200618773
Hamilton reactie over belletje met Max en Crash

pi_200618823
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lewis Hamilton heeft de zwarte band in Karate.
Ik weet ook niet waarom ik dit opnoem, zie maar wat je met deze informatie doet.
Gelukkig heeft Max de witte band in karate.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:53:50 #46
37887 Dauthi
Progressive
pi_200619277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 12:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.
:O FIA protocol en regels betreft de bureaucratie van deze sport zeuren noemen....
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:02:37 #47
80382 manny
30 is best veel
pi_200619363
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:53 schreef Dauthi het volgende:

[..]

:O FIA protocol en regels betreft de bureaucratie van deze sport zeuren noemen....
Bovendien integraal onderdeel an de autosport op hoog niveau: randen van de regeltjes opzoeken en elke kans aangrijpen om te protesteren / voordeel te behalen buiten de baan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_200619641
Geen straf. En door.
pi_200621501
https://www.autosport.com(...)7ISXLSEPss-q3rQ4GbfU
En terecht, gehuil van Horner gaat echt te ver, zou me kapot schamen met zn hyopcryte gejank als ik Max was...
You're the type of guy that gets suspicious
I'm the type of guy that says, "The pudding is delicious"
pi_200631126
Nee, ik ben het daar niet mee eens.
Teambazen zagen een crash al aankomen.
In Mei heeft Max nog aangegeven dat fysiek contact vermeden zal worden door beiden.

https://www.dailyvoice.co(...)e6-8696-0d50dffb4548

Lewis is onsportief bezig, maakt fouten. dit heeft weinig met Formule1 te maken.
Lewis Hamilton wint elke Grand Prix als hij Max Verstappen van de baan af beukt, denk ik.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')