quote:Christian Horner vindt de aantijgingen van Lewis Hamilton dat Max Verstappen te agressief is geweest tijdens de GP van Groot-Brittannië onzin. De 44-jarige teambaas van Red Bull Racing is in een interview van mening dat de 23-jarige coureur weinig te verwijten valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.gpblog.com/nl(...)nul-strafpunten.html~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]Als je puur kijkt wie momenteel meer strafpunten heeft dan lijkt me de beschuldiging van agressief rijgedrag ook nergens op slaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.gpblog.com/nl(...)nul-strafpunten.htmlAls je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]Wij van WC-eend...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.gpblog.com/nl(...)nul-strafpunten.html
Dat werkt natuurlijk twee kanten opquote:
Zeker als Max de crash had veroorzaakt was er hier niet zo gejankt en "moet Hamilton niet zeuren"quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:24 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk twee kanten op
Dat zegt tot nu toe helemaal niemandquote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:26 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Zeker als Max de crash had veroorzaakt was er hier niet zo gejankt en "moet Hamilton niet zeuren"
Ik heb behoorlijk wat verbolgen reacties gelezen online. Zelfs op LinkedIn gaat nergens meer over.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:27 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat zegt tot nu toe helemaal niemand
Je moet daar dan ook helemaal niet kijken, alleen op FOK! zitten de ekte expertsquote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:29 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik heb behoorlijk wat verbolgen reacties gelezen online. Zelfs op LinkedIn gaat nergens meer over.
Ik ben een illusie armer. Op LinkedIn verwacht je deze discussie niet te treffen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:30 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Je moet daar dan ook helemaal niet kijken, alleen op FOK! zitten de ekte experts
Hij rijdt ook op zwarte banden dus ik zie de logica.quote:Op zondag 25 juli 2021 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lewis Hamilton heeft de zwarte band in Karate.
Ik weet ook niet waarom ik dit opnoem, zie maar wat je met deze informatie doet.
In elk geval Max niet, daar kan niet naar gewezen worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je puur kijkt wie momenteel meer strafpunten heeft dan lijkt me de beschuldiging van agressief rijgedrag ook nergens op slaan.
En de race wanneer Max gridstraffen krijgt ivm te vaak vervangen onderdelen in een seizoen, door deze actie.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je zou naar andere straffen kunnen kijken, zoals het verplicht door de pits rijden en dan achteraan aansluiten achter de laatste auto binnen dezelfde ronde. Dat kan ook een keer in je nadeel werken maar het zorgt er wel voor dat je niet meer zomaar een straf kan incasseren en vervolgens alsnog met 2 vingers in de neus de race winnen.
Ja, dat telt gewoon mee.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:31 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En de race wanneer Max gridstraffen krijgt ivm te vaak vervangen onderdelen in een seizoen, door deze actie.
Of tellen deze onderdelen hiervoor niet mee?
Dat is dus complete bullshit.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:
Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.
Allemaal niet waar, hoe kom je erbij.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:
RBR
Gaan nu weer janken bij de FIA voor een herziening van de straf. Wat een kotsmisselijk team is het ook.
FIA altijd in voordeel van RBR. Perez kreeg ook geen DSQ voor het eraf rijden van anderen in Oostenrijk.
Maar toevallig gaat het hier om de nummers 1 en 2 van het kampioenschap en dan is het ineens wel een DSQ waard en gejank?
Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.
Hamilton zat naast Max net voor de bocht en nam gas terug. Max sneed heel vroeg in en daardoor een knal.
Een DSQ of zwaardere straf slaat nergens op.
Misschien eens de F1 volgen.quote:
Goede onderbouwing waaromquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Allemaal niet waar, hoe kom je erbij.
Waarom daarom.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien eens de F1 volgen.
[..]
Goede onderbouwing waarom
Ah, jouw standaard reactie als iemand het niet met je eens is.quote:
Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:
RBR
Gaan nu weer janken bij de FIA voor een herziening van de straf. Wat een kotsmisselijk team is het ook.
FIA altijd in voordeel van RBR. Perez kreeg ook geen DSQ voor het eraf rijden van anderen in Oostenrijk.
Maar toevallig gaat het hier om de nummers 1 en 2 van het kampioenschap en dan is het ineens wel een DSQ waard en gejank?
Bijna iedereen in de racerij, behalve Nederlanders, vinden het gewoon een race incident.
Hamilton zat naast Max net voor de bocht en nam gas terug. Max sneed heel vroeg in en daardoor een knal.
Een DSQ of zwaardere straf slaat nergens op.
Amen!quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.
1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.
2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))
3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.
4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.
5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.
Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.
Uhm ik zeg het nooit, maar goed.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ah, jouw standaard reactie als iemand het niet met je eens is.
Hoe ik heb het gevolgd is het ongeveer 50-50 racing accident/fout Hamilton. En ik denk dat wanneer je reacties uit het VK weglaat, de meerderheid het een fout van Lewis vonden.
Ergens niet mee eens zijn is wat anders dan onzin.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef TagForce het volgende:
Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.
Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.quote:1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.
Gaat alsnog om iemand een duw geven en van de baan af forceren. Ik vind het van Perez nog ernstiger dan van Lewis.quote:2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))
Waarom moet je mij er bij halen? Echt bijna overal lees je dat niemand het meer vindt dan het al is.quote:3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.
Maar hij zat er dus wel al naast en Lewis is degene die gas terug neemt om samen door de bocht te kunnen.quote:4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.
Wel te vroeg voor het punt waar Lewis daar nog naast hem zat. Lewis ging al naar achter (relatief), die kan dan niet ineens verdwijnen.quote:5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.
Allereerst ben ik zeker geen Hamilton fan. Verschil is alleen dat ik niet zoals 99% van de mensen hier een Max fanboy ben.quote:Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.
Ik had al gezegd waarom wat je claimde onzin was, maar ik zal het nog eens doen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ergens niet mee eens zijn is wat anders dan onzin.
Maar onderbouwing is in elk geval al wat beter dan die gasten die alleen maar boos kunnen doen met ONZIN!
Dus daarvoor +1.
Dat kun je vinden, maar Mercedes protesteert ook wanneer ze dat kunnen. Dat gaat dan om wat minder controverse, waardoor het niet zo breed uitgemeten wordt in de pers. Het hoort er gewoon bij, en is gewoon reglementair. Daar kun je wat van vinden, maar dat maakt een team niet gelijk verachtelijk.quote:[..]
Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.
Nee, niet dus. Forcing another driver off the track is het iemand van de baan dwingen (zonder crash). Dat mag namelijk reglementair in bepaalde gevallen gewoon wel. Zie bijvoorbeeld Max en Charles in Oostenrijk. Checo was er alleen in die 2 gevallen net niet genoeg voorbij, evenals Lando er bij Checo net niet genoeg voorbij was.quote:[..]
Gaat alsnog om iemand een duw geven en van de baan af forceren. Ik vind het van Perez nog ernstiger dan van Lewis.
En van wel meer hoor, maar Perez even als voorbeeld omdat het om veel RBR jankerds gaat.
Perez duwde heel bewust anderen de baan af. Hij heeft dan geluk dat het niet mis gegaan is.
Ja, bij het insturen tegenover het uitkomen van een bocht, waar het bij het uitkomen een heel stuk makkelijker is om je snelheid/lijn aan te passen. Daarbij deed Checo het bewust omdat je dat op dat punt normaal ook doet als je er ver genoeg voor zit. Volgens de stewards zat Checo er echter niet genoeg voor om het te mogen.quote:Bij het geval Lewis en Max ging het goed mis, mede door de plek waar het gebeurde.
Daarbij deed Perez het 2x en 2x gewoon bewust. Lewis was en ongelukkige samenloop van omstandigheden en totaal niet bewust.
Dat is simpelweg niet waar. Alleen jullie vinden dit een reglementair race incident (als in Lewis en Max zijn even schuldig)... Iedereen zegt 'het was een race incident, maar Lewis maakte een fout', wat simpelweg neerkomt op race incident in de 1e definitie: "Shit happens tijdens een race".quote:[..]
Waarom moet je mij er bij halen? Echt bijna overal lees je dat niemand het meer vindt dan het al is.
Maar sure alleen Merc fans en ik, sure.
Veel te vroeg voor wat? Voor het halen van de bocht, of voor het ontwijken van Lewis die 2 meter te ver naar buiten zat bij het insturen?quote:[..]
Maar hij zat er dus wel al naast en Lewis is degene die gas terug neemt om samen door de bocht te kunnen.
Dat Max dan veel te vroeg vol instuurde en daardoor net de punt van Lewis raakt is dan gewoon balen.
Lewis zat daar nog en was nog niet ver genoeg terug gevallen.
Op het instuur moment had Lewis gewoon nog vol gas... 313km/h tegenover 300 van Max. Max had een wijdere lijn. Lewis ging die bocht NOOIT halen op die krappere lijn. Dus nee, Lewis had helemaal geen gas teruggenomen. Hij was inderdaad niet bewust bezig met Max er af kegelen, maar hij zag ook niet in dat dat niet goed kon gaan, en door de drang om maar voor Max uit Copse te komen mistte hij volledig zijn rem- en instuurmoment. Dat, en niets anders, zorgde voor de crash.quote:Maar Lewis zat er naast en had al gewoon gas terug genomen. Die was dus helemaal niet bewust bezig met Max eraf kegelen en je hoort ook mensen zeggen dat Lewis er helemaal niet naast zat. Uhm jawel. Maar Lewis zag in dat dat niet goed kon gaan voor die bocht en nam dus gas terug.
Precies, dus fout Hamilton, terechte straf (over de hoogte van de straf niet gesproken)...quote:Wat je daarin Lewis kan verwijten is het niet snel genoeg van zijn gas terug gaan waardoor hij ook niet op de goede lijn zat. Dat zal dan ook de reden zijn waarom hij de straf krijgt.
[..]
1. Lewis ging niet 'al naar achteren'quote:Wel te vroeg voor het punt waar Lewis daar nog naast hem zat. Lewis ging al naar achter (relatief), die kan dan niet ineens verdwijnen.
[..]
En dus geen racing incident, want Hamilton was voornamelijk de schuldige. Einde discussie... again.quote:Allereerst ben ik zeker geen Hamilton fan. Verschil is alleen dat ik niet zoals 99% van de mensen hier een Max fanboy ben.
Daarnaast is Hamilton zeker niet 100% schuldig.
Hamilton zat er volledig naast, maar valt te verwijten dat hij te laat van zijn gas is gegaan en daardoor niet de juiste lijn had.
Hij zat achter Verstappen en is daardoor ook aangewezen als de schuldige.
En hoe noem je deze stuurbeweging dan?quote:Max heeft echter totaal niets gedaan om het ongeluk te voorkomen. Nam niets terug toen Hamilton er naast zat, ging ook gewoon vol de bocht in ondanks dat Hamilton daar nog zat.
De discussie ging over of het Lewis schuld was... Ja, dat was het... Heb ik nu meer malen aangetoond, en heb je ook al een paar keer zelf toegegeven.quote:Prima dat je dan Lewis de schuld gaat geven. Maar ga niet janken dat Lewis het bewust zou hebben gedaan of dat 10 seconden niet meer dan genoeg is.
Dan vind ik een Perez (en ook anderen) die een ander bewust de baan af duwen nog erger.
Lijkt me wat vergezocht. Ik zie trouwens in het topic van de race om 16.26 een eerste vermelding van het mailtje. Incident zelf was om 16.04 uur. Zeg het maar.quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe laat Mercedes de mail naar Masi gestuurd had, was dat direct na het incident dan is vooraf besproken dat Lewis die bocht daar zo moest nemen.
Er zit altijd een vertraging in de melding van de radio’s. Ben benieuwd naar de tijd van verzenden mailtje.quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Lijkt me wat vergezocht. Ik zie trouwens in het topic van de race om 16.26 een eerste vermelding van het mailtje. Incident zelf was om 16.04 uur. Zeg het maar.
Heerlijk gelachen om deze kolder, nog meer zin in de race zondag!quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ergens niet mee eens zijn is wat anders dan onzin.
Maar onderbouwing is in elk geval al wat beter dan die gasten die alleen maar boos kunnen doen met ONZIN!
Dus daarvoor +1.
[..]
Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.
[..]
Gaat alsnog om iemand een duw geven en van de baan af forceren. Ik vind het van Perez nog ernstiger dan van Lewis.
En van wel meer hoor, maar Perez even als voorbeeld omdat het om veel RBR jankerds gaat.
Perez duwde heel bewust anderen de baan af. Hij heeft dan geluk dat het niet mis gegaan is.
Bij het geval Lewis en Max ging het goed mis, mede door de plek waar het gebeurde.
Daarbij deed Perez het 2x en 2x gewoon bewust. Lewis was en ongelukkige samenloop van omstandigheden en totaal niet bewust.
[..]
Waarom moet je mij er bij halen? Echt bijna overal lees je dat niemand het meer vindt dan het al is.
Maar sure alleen Merc fans en ik, sure.
[..]
Maar hij zat er dus wel al naast en Lewis is degene die gas terug neemt om samen door de bocht te kunnen.
Dat Max dan veel te vroeg vol instuurde en daardoor net de punt van Lewis raakt is dan gewoon balen.
Lewis zat daar nog en was nog niet ver genoeg terug gevallen.
Maar Lewis zat er naast en had al gewoon gas terug genomen. Die was dus helemaal niet bewust bezig met Max eraf kegelen en je hoort ook mensen zeggen dat Lewis er helemaal niet naast zat. Uhm jawel. Maar Lewis zag in dat dat niet goed kon gaan voor die bocht en nam dus gas terug.
Wat je daarin Lewis kan verwijten is het niet snel genoeg van zijn gas terug gaan waardoor hij ook niet op de goede lijn zat. Dat zal dan ook de reden zijn waarom hij de straf krijgt.
[..]
Wel te vroeg voor het punt waar Lewis daar nog naast hem zat. Lewis ging al naar achter (relatief), die kan dan niet ineens verdwijnen.
[..]
Allereerst ben ik zeker geen Hamilton fan. Verschil is alleen dat ik niet zoals 99% van de mensen hier een Max fanboy ben.
Daarnaast is Hamilton zeker niet 100% schuldig.
Hamilton zat er volledig naast, maar valt te verwijten dat hij te laat van zijn gas is gegaan en daardoor niet de juiste lijn had.
Hij zat achter Verstappen en is daardoor ook aangewezen als de schuldige.
Max heeft echter totaal niets gedaan om het ongeluk te voorkomen. Nam niets terug toen Hamilton er naast zat, ging ook gewoon vol de bocht in ondanks dat Hamilton daar nog zat.
Prima dat je dan Lewis de schuld gaat geven. Maar ga niet janken dat Lewis het bewust zou hebben gedaan of dat 10 seconden niet meer dan genoeg is.
Dan vind ik een Perez (en ook anderen) die een ander bewust de baan af duwen nog erger.
Gelukkig heeft Max de witte band in karate.quote:Op zondag 25 juli 2021 10:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lewis Hamilton heeft de zwarte band in Karate.
Ik weet ook niet waarom ik dit opnoem, zie maar wat je met deze informatie doet.
FIA protocol en regels betreft de bureaucratie van deze sport zeuren noemen....quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goed recht sure. Maar wel typisch weer voor RBR om achteraf alsnog weer door te gaan zeuren over iets.
Bovendien integraal onderdeel an de autosport op hoog niveau: randen van de regeltjes opzoeken en elke kans aangrijpen om te protesteren / voordeel te behalen buiten de baan.quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:53 schreef Dauthi het volgende:
[..]
FIA protocol en regels betreft de bureaucratie van deze sport zeuren noemen....
Gewoon dom van Horner. Als de vraag gaat over Hamilton en racisme moet je niet na één zin beginnen over online haatreacties die zijn pupil krijgt. Hij had een veel uitgebreidere reacties moeten geven voordat hij een bruggetje naar Verstappen zou maken.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 18:32 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Schijnbaar gaat "men" nogal slecht op Horner die aanhaalt dat Max ook online het nodige overzich heen heeft gekregen. En zo is Lewis van de dader het slachtoffer en Max/RB van slachtoffer de dader geworden.
Waarom een uitgebreidere reactie? Volgens mij was hij vrij duidelijk dat hij vond dat racistisch gedrag niet goed is en dat ze ook vanuit RB daar een statement over hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 19:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Gewoon dom van Horner. Als de vraag gaat over Hamilton en racisme moet je niet na één zin beginnen over online haatreacties die zijn pupil krijgt. Hij had een veel uitgebreidere reacties moeten geven voordat hij een bruggetje naar Verstappen zou maken.
De reacties. Ach.
De Hamiltom sympathisanten slaan natuurlijk sowieso op tilt en zeker na deze week.
En huilies slaan op tilt want ze moeten laten blijken dat racisme het allerergste ter wereld is en alles is geoorloofd want er zou racisme in het spel kunnen zijn.
En zo heb je ook huilies die op tilt slaan zodra iemand een kleurtje aangeeft dat ze wel eens racisme of discriminatie ervaren. Hier in deze topocreeks hebben we daar een paar van, die weten met hun blanke kop beter hoe de wereld naar gekleurde mensen kijkt
Zo gaat het tegenwoordig, het is kennelijk veel minder erg dat Max dood verwensingen naar zijn hoofd krijgt.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 18:32 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Schijnbaar gaat "men" nogal slecht op Horner die aanhaalt dat Max ook online het nodige overzich heen heeft gekregen. En zo is Lewis van de dader het slachtoffer en Max/RB van slachtoffer de dader geworden.
Dit!quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.
1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.
2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))
3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.
4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.
5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.
Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |