abonnement Unibet Coolblue
pi_200542871
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk heel bijzonder dat dit topic over eoa neonazi met nazi tattoos gaat maar owee als men kritiek op de islam heeft dan is men plotseling "extreem rechts"... Terwijl we natuurlijk allemaal prima weten uit welke hoek het huidige antisemitisme waait...
Suggereer je nu dat we hier met een Islamtische neonazi te maken hebben?
  zondag 25 juli 2021 @ 19:01:27 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200542919
quote:
5s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:
Suggereer je nu dat we hier met een Islamtische neonazi te maken hebben?
Nope. Maar kritiek op een bepaald geloof is niet gewenst en ben je automatisch extreem rechts... Terwijl datzelfde geloof antisemitisme enorm hoog in het vaandel heeft staan... Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje gek.

En jij mag ook aanwijzen waar ik ik het opneem voor betrokken tattoo knul.
pi_200542962
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope. Maar kritiek op een bepaald geloof is niet gewenst en ben je automatisch extreem rechts... Terwijl datzelfde geloof antisemitisme enorm hoog in het vaandel heeft staan... Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje gek.

En jij mag ook aanwijzen waar ik ik het opneem voor betrokken tattoo knul.
Ben je nu niet gewoon achter spoken aan aan het jagen?
  zondag 25 juli 2021 @ 19:06:23 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200542985
quote:
11s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Ben je nu niet gewoon achter spoken aan aan het jagen?
Nou nee, ik heb meer het idee dat alle "extreem rechts, bruinhemden, alt-right, neo-nazi" roeptoeters op spoken aan het jagen zijn.
pi_200543047
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou nee, ik heb meer het idee dat alle "extreem rechts, bruinhemden, alt-right, neo-nazi" roeptoeters op spoken aan het jagen zijn.
Aha, zouden types als Sjoukje het dan voor de lol consequent opnemen voor neonazi's denk je?
  zondag 25 juli 2021 @ 19:18:38 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200543146
quote:
11s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
Aha, zouden types als Sjoukje het dan voor de lol consequent opnemen voor neonazi's denk je?
Opnemen is een groot woord, betrokkene vindt het vrijheid van meningsuiting dat is wat anders. En nee, ik zou er zelf niet mee rond gaan lopen en ja ik vind er ook wel wat van maar dat neemt niet weg dat eea juridisch nog wel wat haken en ogen heeft. Ik vind ook wel wat van wappies die een demo houden maar dat is verder geen reden om het te verbieden.
pi_200543285
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wanneer ga jij dan eens ophouden met het bijdragen aan een dergelijk klimaat rondom mensen met een islamitische achtergrond?
Bonus column;

twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200543300
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is een publiek debat dan in vergelijking met Twitter of Facebook want ik zie het verschil niet. Of FOK! zelfs.

Ik kan je wel wat zaken opnoemen van terroristenhoer tot heks en weer terug maar bij jou is dat dan ineens geen demoniseren, begrijp ik?
Als een of andere idioot op Facebook iets roept is dat toch een verschil met iemand die een publiek platform heeft.

Mensen met een publieke functie zoals bijvoorbeeld een politicus zie ik toch anders dan een of andere nobody op Facebook of twitter. Overigens raad ik iedereen af om beide platformen te gebruiken.

En fok valt dan nog wel mee. Oké soms loopt het uit de hand. Maar ja, het is een forum.

Zelfs op een forum waar ik mij vanwege mijn hobby bevind, krijg ik het wel eens te verduren van een aantal personen die van mening zijn dat ik mij als Nederlander niet met Frankrijk moet bezighouden. En een aantal leden hebben mij wel eens wat vertalingen doorgestuurd en daar lusten de honden geen brood van. Maar ik laat mij niet uit het veld slaan. Want gelukkig kan een groot deel mijn bijdrage wel waarderen.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:41:39 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200543394
quote:
4s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Bonus column;

[ twitter ]
Idd van hetzelfde laken een pak. Kritiek op die vermaledijde boeren en al dat zg. dierenleed wat ze zouden berokkenen is tegenwoordig bon-ton maar bij het offerfeest houdt men de kaken weer stijf opelkaar en als men daar kritiek op heeft wordt men meteen weer weggezet als nazi, bruinhemd of wat dan ook...
pi_200543478
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd van hetzelfde laken een pak. Kritiek op die vermaledijde boeren en al dat zg. dierenleed wat ze zouden berokkenen is tegenwoordig bon-ton maar bij het offerfeest houdt men de kaken weer stijf opelkaar en als men daar kritiek op heeft wordt men meteen weer weggezet als nazi, bruinhemd of wat dan ook...
In deze tijd worden mensen te snel in een hokje geplaatst. Het nadeel daarvan is dat een discussie al snel onmogelijk wordt gemaakt.

In de draad mbt bijstand statushouders zie je dat het prima gaat. Dan zijn discussies prima te doen.
pi_200543992
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik heb geen boeken van Fortuin gelezen maar in het algemeen wordt hij erkend als extreem rechts.
Met welk niveau ben ik hier aan het discussiëren? Niets van Dr. Fortuyn hebben gelezen, niet eens in staat zijn diens naam correct te spellen, maar wél allerlei opvattingen over hem hebben.

Het etiket "extreem rechts" is volkomen misplaatst. Fortuyn kwam op voor het Nederlandse volk, voor de Nederlandse arbeider, met oog voor de Nederlandse geschiedenis en volksaard. Hij was bijzonder kritisch over de islam, maar zeer coulant voor moslims. Dit alleen al is voor vele mensen met een matige ontwikkeling lastig te begrijpen. Zijn kritiek op de islam bestond niet uit geschreeuw of zwartmakerij, maar was uitgebreid doordacht, beargumenteerd en ook gedocumenteerd. Omdat zijn politieke opponenten, zoals Van Dam, Rosenmöller, Kok, Melkert op inhoud hem geen weerwoord konden bieden, begonnen ze hem maar weg te zetten als een populist. Toen tenslotte in 2002 bleek dat ook dat niet hielp om zijn groeiende populariteit onder het Nederlandse volk te stoppen, werden, met succes, zwaardere middelen ingezet. Na zijn overlijden namen deze aasgieren gauw veel van zijn standpunten over.
pi_200544024
Volgens mij gaat het helemaal niet meer over die vent in het zwembad, maar over Pim Fortuyn en over
Volkert van de Graaf.

Nou Pim Fortuyn was in ieder geval wél voor vrijheid van meningsuiting...
En hij had ook een vooruitziende blik dat het zo lang niet kon met die landbouw, varkens pest etc.
Eigenlijk zegt ie dat we ''als het moet'' straks alleen maar uit potjes zullen gaan eten, waar geen
dieren en vlees helemaal te pas komen. En dat gaat vroeger of later wel uitkomen.
https://www.hier.nu/thema(...)oed-voor-het-klimaat



Alleen kan ik dat niet rijmen met die Bontjassen van Pim en dat hij de Nertsenfokkerij juist
NIET wilde verbieden....

https://www.pimfortuyn.com/hoogtepunten/gedachtengoed
Vrijheid van meningsuiting
Fortuyn was vóór alles een voorvechter van de vrijheid van meningsuiting. "Imam El Moumni mag mij als homo "lager dan een varken" noemen. Maar neemt u mij dan niet kwalijk dat ik de islam beschouw als achterlijke cultuur." Waar Fortuyn van walgde was uitspraken met als dekmantel religie. Als Fortuyn had moeten kiezen tussen vrijheid van meninguiting of het beginsel van non-discriminatie, dan zou hij kiezen voor de vrijheid van meningsuiting, als allerhoogste goed van de vrije mens.

Daarentegen kon Fortuyn niet omgaan met de "demonisering" door zijn politieke tegenstanders en een deel van de pers. Door Fortuyn van "rechts-extremisme" te beschuldigen, is hem pertinent geweld aangedaan met deze onwaarheden. Hoewel Fortuyn zelf ook graag op de man speelde, en de commentaren van zijn opponenten ook onder "vrijheid van meningsuiting" vielen, had hij slecht verweer tegen deze uitspraken " van onder de gordel".

"Nederland is vol" en "allochtonen zijn oververtegenwoordigd in uitkeringen, gevangenissen en blijf-van-me-lijf huizen". VVD Lijsttrekker Gerrit Zalm had tijdens de verkiezingscampagne van januari 2003 een aantal flinke uitspraken. Voordat Pim Fortuyn de beweging van de Politieke Correctheid had ontmaskerd en in Nederland de feiten niet benoemd mochten worden, zou het hem op een aantal flinke aanklachten wegens discriminatie komen te staan.

Alle partijen, van de VVD tot en met de SP, hebben een flink aantal punten van Fortuyn's gedachtegoed overgenomen. Dankzij Pim, is de politieke correctheid verleden tijd en heeft vrijheid van meningsuiting weer body.
Ideologie
"Het gaat niet om links of rechts. Het gaat tussen goed en niet goed, tussen oud en nieuw"

Pim Fortuyn hield zich bezig met de moderniteit in Nederland. Met andere woorden met de moderne realiteit. Met zijn vele boeken en artikelen is Fortuyn de grondlegger van de nieuwe politiek van de 21ste eeuw. Hij wist niet alleen de geest van onze tijd aansprekend te verwoorden, maar deze ook te verankeren in de bronnen van onze Europese geschiedenis. Op nationaal, Europees en internationaal niveau gaf hij de moderniteit een nieuw en concreet gezicht.

Op nationaal niveau ontwikkelde hij de basis voor de nieuwe vorm van omgang met elkaar, namelijk de contractmaatschappij, bestaande uit geëmancipeerde, zelfbewuste, calculerende burgers, instellingen, en bedrijven. Hij beschreef het beleid voor de reorganisatie van het publieke domein en de collectieve sector en het herstellen van de doelstelling van werkgelegenheid. Hij formuleerde een nieuw concept van ICT-beleid, dat een andere manier van denken, werken en organiseren vereist en waarvoor een cultuuromslag nodig is nodig om dat te realiseren.Hij wist de kernnormen en waarden van de moderniteit te formuleren en te funderen in de drie grote cultuurhistorische bronnen van het westerse cultuurgebied: jodendom, christendom en humanisme.

Op Europees en internationaal niveau benadrukte hij het belang van de nationale identiteit in een gevarieerd Europa. Met passie beschreef hij het belang van het Europese politieke en culturele erfgoed als startpunt van de morderne wereld en Hij waarschuwde voor de botsing in de wereld tussen de twee dominante culturen: de moderniteit en de islam. Als geen ander wees hij op het belang van de scheiding tussen kerk en staat.

En tóch werd hij zo populair maar niet bij de Nertsenfokkerijen natuurlijk.
Wel bij dierenvrienden. De Nertsenfokkerij zouden in 2024 gesloten worden maar ja...
toen kwam het Corona Virus, ja en toen werden de bontjasjes gevaarlijk voor ''de mens''en toen
hadden ze allemaal haast :')

https://www.volkskrant.nl(...)eke-opinie~bf4cf775/



Van nertsenfokker tot miljonair, beschimpt door de publieke opinie
Al dertig jaar wordt geprobeerd de nertsenfokkerij in Nederland verboden te krijgen. Vanaf 2024 is het zo ver. Lang was het een lucratieve handel, sommige fokkers zijn (multi)miljonair.

Peter de Graaf 7 juni 2020, 19:57

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Géén hond gaat dit verhaal lezen natuurlijk, dat weet ik nu al...

Maar ik denk dat Volkert van der Graaf niet álleen die moord beraamt en dat ie gebruikt is ( of vrijwillig)
zich heeft laten gebruiken door ''andere mensen'' om Pim Fortuyn uit de weg te ruimen.

Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Fortuyn.
Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie.


Volgens mij is dat gewoon BS... Volkert hield helemaal niet van mensen, alleen van dieren.

https://www.parool.nl/nie(...)olkje-zijn~b411ef05/
De Nationale Ombudsman Guido van Woerkom werd onderworpen aan de nieuwe hype: leg oude uitspraken onder een vergrootglas. Overdrijf daar niet in, schrijft Marcel Duyvestijn.

Marcel Duyvestijn7 juni 2014, 13:32

Het woord racisme is weer helemaal terug. Het was goed te zien in de discussie over Guido van Woerkom.

Hij was een gerespecteerd voorzitter van de ANWB. Maar toen wilde hij Ombudsman worden. Ook dat ging aanvankelijk goed. Totdat 'Marokkanen' tegen zijn benoeming waren. Hij had namelijk ooit een domme grap over Marokkaanse taxichauffeurs gemaakt. En ineens spraken ook Kamerleden erover dat Van Woerkom er 'voor alle Nederlanders' moet zijn. Dan suggereer je toch dat niet zijn uitspraak racistisch is, maar de persoon zelf een racist is?

De Kamer mag dan hebben ingestemd met de aanstelling van Van Woerkom, het is duidelijk dat we een nieuwe fase in het integratiedebat zijn beland.

We laten ons aanpraten dat we een racistisch volkje zijn. Volgens sommige publicisten heerst in Nederland een 'geïnstitutionaliseerd racisme'. Het zit overal en is diepgeworteld. Je kunt geen negerzoen eten of je krijgt hem in je gezicht. Als ik Zwarte Piet pepernoten laat strooien in mijn huis, ben ik een racist. De nuance is volledig verdwenen. Men schroomt niet om Anne Frank erbij te halen. De Holocaust is minstens zo erg als Zwarte Piet. Het is die vreselijke overdrijving die me stoort; niet het debat zelf, daar kun je best over praten.

Vóór de moord op Pim Fortuyn was elke uitspraak over 'buitenlanders' taboe. Na de moord mocht je alles zeggen. Nee, móést je alles zeggen. De pendule is nu weer terug. De tijd van benoemen is voorbij. Nu moet iedereen goed in zijn eigen archief kijken wat hij ooit gezegd heeft over een andere bevolkingsgroep. Hans Spekman zei bijvoorbeeld ooit dat je (jonge criminele) Marokkanen moest 'vernederen' tegenover de eigen groep. Toen een uitspraak die weinig stof deed opwaaien. Ook Diederik Samsom, die een tijdje straatcoach was, zei dat Marokkaanse jongens een monopolie op criminaliteit lijken te hebben; hij kreeg er pas drie jaar later van langs. Tofik Dibi duikelde de uitspraken op om aan te tonen dat de twee PvdA'ers minstens zo erg waren als Geert Wilders. Eigenlijk zijn alle PvdA'ers racistisch.

Domme uitspraak
Laat me duidelijk zijn. Racisme en discriminatie moet je aanpakken. Als iemand een domme uitspraak doet, moet je dat zeggen, maar maak het niet groter dan het is.

Wat vooral stoort, is het meten met twee maten.
Eén van de 'Van Woerkom-is-een-racist'-roepers is Mohamed Azahaf, werkzaam als ambtenaar 'voor alle Amsterdammers in Oost'.

Hij nam het initiatief voor een petitie tegen de nieuwe Ombudsman.
Deze ambtenaar schreef in 2004, na de moord op Theo van Gogh: 'Joepie wat ben ik vandaag zo vrolijk oh zo vrolijk ben ik nog nooit geweest.'

Daarna noemde hij Osama bin Laden een held, een 'ware moslim'.
Tja.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200544171
quote:
11s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, zouden types als Sjoukje het dan voor de lol consequent opnemen voor neonazi's denk je?
Ik heb het nog nooit opgenomen voor een neonazi. Het ging hier over een idioot met tatoeages. Iemand die Adolf Hitler of in codetaal 18 op zijn lijf laat branden kun je toch niet serieus nemen. Hij zou dan ook de afbeelding van Himmler op zijn lichaam hebben. Wie hier weet hoe Himmler eruit zag? Ik niet, ik heb het op moeten zoeken. Een man met dergelijke tatoeages is duidelijk zwakzinnig. Kan hij ook gevaarlijk zijn? Mensen opruien? Ik geloof dat niet. Elk dorp heeft wel zijn dorpsgek.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 20:31:28 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200544191
Hoezo weet je niet hoe Himmler er uit zag _O- _O- _O-

Wtf man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 20:36:26 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200544266
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Opnemen is een groot woord, betrokkene vindt het vrijheid van meningsuiting dat is wat anders. En nee, ik zou er zelf niet mee rond gaan lopen en ja ik vind er ook wel wat van maar dat neemt niet weg dat eea juridisch nog wel wat haken en ogen heeft. Ik vind ook wel wat van wappies die een demo houden maar dat is verder geen reden om het te verbieden.
Ja maar je moet ze wel je zwemparadijs je uit kunnen gooien lijkt me

Van mij mag je een hakenkruis over je hele gezicht laten trekken maar de consequentie is dan dat je niet overal meer binnen komt

Hoeft geen verbod bij te pas te komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200544359
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:31 schreef sp3c het volgende:
Hoezo weet je niet hoe Himmler er uit zag _O- _O- _O-

Wtf man :')
Weet jij dat wel dan? Ik moet bekennen dat ik ook niet direct wist welke rol Himmler tijdens het nazisme heeft gespeeld. Ook dat heb ik moeten opzoeken. Een man met foute denkbeelden en veel doden op zijn geweten. Maar ook een man die al 75 jaar geleden is overleden.
  zondag 25 juli 2021 @ 20:42:35 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200544379
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:36 schreef sp3c het volgende:
Ja maar je moet ze wel je zwemparadijs je uit kunnen gooien lijkt me

Van mij mag je een hakenkruis over je hele gezicht laten trekken maar de consequentie is dan dat je niet overal meer binnen komt

Hoeft geen verbod bij te pas te komen
Daar ben ik het echt wel mee eens, het is gewoon een private instelling die zijn eigen toegangsregels mag bepalen.
pi_200544477
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt wel mee eens, het is gewoon een private instelling die zijn eigen toegangsregels mag bepalen.
En iemand met een t-shirt van Che Guevara, mag die wel naar binnen?
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 20:51:43 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200544542
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

En iemand met een t-shirt van Che Guevara, mag die wel naar binnen?
Iedereen mag naar binnen

De vraag is of je fans van Che mag weigeren ... Lijkt mij wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 20:52:38 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200544559
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Weet jij dat wel dan? Ik moet bekennen dat ik ook niet direct wist welke rol Himmler tijdens het nazisme heeft gespeeld. Ook dat heb ik moeten opzoeken. Een man met foute denkbeelden en veel doden op zijn geweten. Maar ook een man die al 75 jaar geleden is overleden.
Natuurlijk weet ik dat, iedereen met een halve opleiding weet dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 20:53:15 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200544569
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt wel mee eens, het is gewoon een private instelling die zijn eigen toegangsregels mag bepalen.
Ja dan zijn we het eens :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 juli 2021 @ 20:56:32 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 21:01:37 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200544706
Verdomme!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200544843
Alle Nazi's terug naar Moffistan.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_200544877
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet zelfs dat zijn dochter 88 (heb je HH weer :D ) is geworden...
:) Wel bizar dat zij altijd haar vader verdedigde en nog een behoorlijk functie had ook. Ik wist dat hij een dochter had. Maar dat zij voor de inlichtingen dienst heeft gewerkt lees ik nu pas.
pi_200544914
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, daarom waren de socialisten en hun organisaties de eersten die in concentratiekampen terechtkwamen.

Mafkaas.
Hitler was er voor de industriëlen en heeft revolutie verraden. Dat gezegd hebbende kan je er moeilijk omheen dat tot '33/34 de socialistische vleugel behoorlijk sterk was, en de actiebereidheid van die tak ook in sterke mate bijgedragen heeft aan de machtsbasis van de NSDAP in het algemeen.

Op basis van het geringe animo voor de KGRNS wordt dat nogal eens onderschat, maar dat is omdat velen ondanks het uitblijven van een revolutie er toch voor kozen om trouw te blijven aan hun kleinbürgerliche leider, om uiteenlopende redenen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2021 21:17:46 ]
  zondag 25 juli 2021 @ 21:50:38 #277
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200545663
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Opnemen is een groot woord, betrokkene vindt het vrijheid van meningsuiting dat is wat anders. En nee, ik zou er zelf niet mee rond gaan lopen en ja ik vind er ook wel wat van maar dat neemt niet weg dat eea juridisch nog wel wat haken en ogen heeft. Ik vind ook wel wat van wappies die een demo houden maar dat is verder geen reden om het te verbieden.
Nee hoor. Juridisch is het vrij duidelijk dat dit niet is toegestaan. Bovendien, zelfs al was het dat wel, heeft een zwembad nog steeds alle recht om die man te weigeren. De enige twist is dat sommigen willen dat neonazi's daarin geen strobreed in de weg gelegd mogen worden en dat moment direct aangrijpen om op links te kankeren.
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 21:51:53 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200545681
Zodra iemand Hitler of de NSDAP links gaat noemen moet je gewoon heel hard gaan lachen en daarna weglopen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 21:54:14 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200545734
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hitler was er voor de industriëlen en heeft revolutie verraden. Dat gezegd hebbende kan je er moeilijk omheen dat tot '33/34 de socialistische vleugel behoorlijk sterk was, en de actiebereidheid van die tak ook in sterke mate bijgedragen heeft aan de machtsbasis van de NSDAP in het algemeen.

Op basis van het geringe animo voor de KGRNS wordt dat nogal eens onderschat, maar dat is omdat velen ondanks het uitblijven van een revolutie er toch voor kozen om trouw te blijven aan hun kleinbürgerliche leider, om uiteenlopende redenen natuurlijk.
Zoals Ian Kershaw voortreffelijk heeft aangegeven was het linksige van Hitler vooral voor de bühne; geheel conform zijn overtuiging dat het leven er een van strijd was tussen sterk en zwak, waren al die plannen voor een verzorgingsstaat (net als de Autobahn afgekeken van de Weimar-Republik) natuurlijk een wassen neus. De eerste mensen die in de gaskamers verdwenen waar niet de Joden of politieke tegenstanders, maar gehandicapten.

Als ergens het rendementsdenken - als in menselijk leven als economisch waardevol of niet - gestalte heeft gekregen, is het wel in het sociaal-darwinistisch denken van de Nazi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 juli 2021 @ 21:58:37 #280
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200545833
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar waaruit blijkt dan dat Fortuyn "extreem rechts" was? Alleen maar vanwege zijn kritiek op de Islam?
Ik heb zijn boeken wel gelezen en Fortuyn was in zijn jongere jaren een socialist, maar had die veren allang afgeschud en was behoorlijk tegen de verzorgingsstaat en voor autoritaire macht. Zijn laatste traditionele partij was de VVD. Of hij extreemrechts was kun je best over steggelen, maar dat hij rechts was is overduidelijk. Het revisionisme hier is echt vermoeiend en lokt totaal niet uit tot serieuze discussie maar als iemand dan laat blijken dat het niet serieus te nemen is, gaan mensen janken dat de discussie uit de weg gegaan wordt. :')
  zondag 25 juli 2021 @ 21:59:10 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200545845
Volgens mij is dit helemaal niet verboden of strafbaar.
In Duitsland wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 21:59:23 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200545850
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Weet jij dat wel dan? Ik moet bekennen dat ik ook niet direct wist welke rol Himmler tijdens het nazisme heeft gespeeld. Ook dat heb ik moeten opzoeken. Een man met foute denkbeelden en veel doden op zijn geweten. Maar ook een man die al 75 jaar geleden is overleden.
Hoe onverwacht dat je niet precies wist wie Himmler was; verklaart ook weer waarom je steeds zo gebrand bent op het bagatelliseren van extreem-rechts en Nazisme.

Himmler was de architect van de Holocaust, wellicht samen met Reinhard Heydrich wel de meest verantwoordelijke voor niet alleen de systematische en mechanische uitroeiing van 6 miljoen Europese Joden, maar eveneens voor de genocide op ettelijke miljoen 'raciaal inferieure' Polen, Russen, Oekraïners, Wit-Russen, Tsjechen, Serviërs en zigeuners. Voorts was hij natuurlijk met zijn SS nauw betrokken bij Aktion T4, de systematische moord op 'onwaardig leven' (gehandicapten en psychiatrische patiënten) en, wellicht nog het verderfelijkst van allemaal, de op levende concentratiekampgevangenen uitgevoerde medische experimenten door SS artsen als Mengele (Auschwitz) en Rascher (Dachau).

Boeien dat die gozer al 'lang dood' is. Zijn misdaden zullen tot in de eeuwigheid doorklinken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 juli 2021 @ 22:02:10 #283
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200545901
https://www.ed.nl/overig/(...)%2Fwww.google.com%2F

Deze mensen hadden hun juridisch advies ook van NWS vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 25-07-2021 22:07:30 ]
pi_200545952
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals Ian Kershaw voortreffelijk heeft aangegeven was het linksige van Hitler vooral voor de bühne; geheel conform zijn overtuiging dat het leven er een van strijd was tussen sterk en zwak, waren al die plannen voor een verzorgingsstaat (net als de Autobahn afgekeken van de Weimar-Republik) natuurlijk een wassen neus. De eerste mensen die in de gaskamers verdwenen waar niet de Joden of politieke tegenstanders, maar gehandicapten.

Als ergens het rendementsdenken - als in menselijk leven als economisch waardevol of niet - gestalte heeft gekregen, is het wel in het sociaal-darwinistisch denken van de Nazi's.
Alles draaide om rendement bij die ideologie. Ziek zwak en misselijk kwam niet voor in hun woordenboek.

Flink wie Windhunde, zäh wie Leder, hart wie Kruppstahl. So soll die Jugend ab sofort sein.
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 22:05:01 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200545955
Fortuyn was inderdaad niet extreem-rechts.

Hij trok dat volk wel aan. Nu nog, blijkt wel.

Verder: Fortuyn als iemand die zich 'zorgen maakte om de Nederlandse arbeider/gewone man' is wel het meest lachwekkende wat ik in 's mans hagiografie heb mogen waarnemen. Het was een snoeiharde kapitalist nog wat rechtser dan de VVD. Dat legio lieden - vooral mensen uit de midden- en onderklasse- wegliepen met de man die meermaals getoond had geen zier om de verzorgingsstaat of de noden van de lagere klassen te geven, toont aan hoe snel je stemvee krijgt als je maar iets roept over buitenlanders en islam. Werkt ook nu nog.

De erfenis van Fortuyn? Twee decennia neoliberalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200546095
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fortuyn was inderdaad niet extreem-rechts.

Hij trok dat volk wel aan. Nu nog, blijkt wel.

Verder: Fortuyn als iemand die zich 'zorgen maakte om de Nederlandse arbeider/gewone man' is wel het meest lachwekkende wat ik in 's mans hagiografie heb mogen waarnemen. Het was een snoeiharde kapitalist nog wat rechtser dan de VVD. Dat legio lieden - vooral mensen uit de midden- en onderklasse- wegliepen met de man die meermaals getoond had geen zier om de verzorgingsstaat of de noden van de lagere klassen te geven, toont aan hoe snel je stemvee krijgt als je maar iets roept over buitenlanders en islam. Werkt ook nu nog.

De erfenis van Fortuyn? Twee decennia neoliberalisme.
Je hebt wel een punt. Maar dat helse neoliberalisme kwam vanuit de VS/UK aanwaaien. Thatcher man man, je mag het niet zeggen maar een vreselijk mens.
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 22:13:21 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200546129
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt. Maar dat helse neoliberalisme kwam vanuit de VS/UK aanwaaien. Thatcher man man, je mag het niet zeggen maar een vreselijk mens.
Thatcher, Reagan... daar kan Fortuyn wel tussen hoor, qua ideologie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200546132
Fortuyn was voor het generaal pardon.

Iedereen kent de uitspraak 'ach mens ga toch koken', echter valt in het niet dat de man veel werk gedaan heeft. Het project OV-studentenkaart is bijvoorbeeld onder leiding van Fortuyn uitgevoerd.
het duurt jaren om een goede naam op te bouwen maar mensen blijven toch negatieve associaties herinneren.

maargoed, de man van dit topic heeft nazi-tatouages, die blijft daar hoe dan ook op aangesproken worden, hoop ik.
wat een dwaas.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 22:15:58 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200546193
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fortuyn was voor het generaal pardon.

Iedereen kent de uitspraak 'ach mens ga toch koken', echter valt in het niet dat de man veel werk gedaan heeft. Het project OV-studentenkaart is bijvoorbeeld onder leiding van Fortuyn uitgevoerd.
het duurt jaren om een goede naam op te bouwen maar mensen blijven toch negatieve associaties herinneren.

maargoed, de man van dit topic heeft nazi-tatouages, die blijft daar hoe dan ook op aangesproken worden, hoop ik.
wat een dwaas.
Bij mij was het klaar met Pim toen hij serieus opperde om integratie te bevorderen door, desnoods verplicht, mensen te laten verhuizen naar de binnenstad. Uiteraard had hij het dan over Jan Modalen; de villawijkers mochten gewoon blijven zitten waar ze zaten.

Oh en die achterlijke WAO hersenscheet, natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 25 juli 2021 @ 22:19:29 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200546275
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hitler had duidelijk een linkse, socialistische agenda.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 juli 2021 @ 22:21:03 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200546320
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

Nee hoor. Juridisch is het vrij duidelijk dat dit niet is toegestaan.
Als je de rest van mijn bijdrages gelezen zou hebben had je gezien dat het vwb het hakenkruis hier in Nederland nmm wel redelijk duidelijk is, daar zijn wel meer voorbeelden van te vinden. De rest echter...

quote:
Bovendien, zelfs al was het dat wel, heeft een zwembad nog steeds alle recht om die man te weigeren.
Joh, dat zeg ik toch ook?

quote:
De enige twist is dat sommigen willen dat neonazi's daarin geen strobreed in de weg gelegd mogen worden en dat moment direct aangrijpen om op links te kankeren.
En daar gaat het mis want dat is nmm niet zo.
pi_200546357
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bij mij was het klaar met Pim toen hij serieus opperde om integratie te bevorderen door, desnoods verplicht, mensen te laten verhuizen naar de binnenstad. Uiteraard had hij het dan over Jan Modalen; de villawijkers mochten gewoon blijven zitten waar ze zaten.

Oh en die achterlijke WAO hersenscheet, natuurlijk.
Nooit een fan geweest van Pim. Einde van klassiek links, dat ik Pim wel kwalijk nam. Maar in de tijdgeest gezien met de opkomst van het neoliberalisme neem ik het niemand kwalijk. Je hoopt dat het tij gaat keren. Maar met dat globalisme zie ik dat niet gebeuren.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:25:08 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200546421
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:58 schreef PiyeReloaded het volgende:

Ik heb zijn boeken wel gelezen en Fortuyn was in zijn jongere jaren een socialist, maar had die veren allang afgeschud en was behoorlijk tegen de verzorgingsstaat en voor autoritaire macht. Zijn laatste traditionele partij was de VVD. Of hij extreemrechts was kun je best over steggelen, maar dat hij rechts was is overduidelijk. Het revisionisme hier is echt vermoeiend en lokt totaal niet uit tot serieuze discussie maar als iemand dan laat blijken dat het niet serieus te nemen is, gaan mensen janken dat de discussie uit de weg gegaan wordt. :')
Het ging mij er meer om dat er meteen door een user met "extreem rechts" gestrooid wordt als je kritiek hebt op een bepaald geloof wat natuurlijk baarlijke nonsens is.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:38:47 #294
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200546668
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hitler was er voor de industriëlen en heeft revolutie verraden. Dat gezegd hebbende kan je er moeilijk omheen dat tot '33/34 de socialistische vleugel behoorlijk sterk was, en de actiebereidheid van die tak ook in sterke mate bijgedragen heeft aan de machtsbasis van de NSDAP in het algemeen.

Op basis van het geringe animo voor de KGRNS wordt dat nogal eens onderschat, maar dat is omdat velen ondanks het uitblijven van een revolutie er toch voor kozen om trouw te blijven aan hun kleinbürgerliche leider, om uiteenlopende redenen natuurlijk.
Je weet dat de Nacht van de Lange Messen ook en vooral werd uitgevoerd omdat types als Gregor Strasser, die de S van de NSDAP serieus wou nemen, uitgeschakeld moesten worden?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200546717
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het ging mij er meer om dat er meteen door een user met "extreem rechts" gestrooid wordt als je kritiek hebt op een bepaald geloof wat natuurlijk baarlijke nonsens is.
Dat is waar. Kritiek hebben op iets moet mogelijk zijn.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:43:58 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_200546740
Als je jezelf laat plamuren met dat soort tattoos twijfel ik ernstig aan je vermogen om helder te kunnen denken, dus ja...zo iemand wil je niet in je bad.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200546798
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het ging mij er meer om dat er meteen door een user met "extreem rechts" gestrooid wordt als je kritiek hebt op een bepaald geloof wat natuurlijk baarlijke nonsens is.
Dat gebeurt toch ook niet echt?
pi_200546803
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:43 schreef Hathor het volgende:
Als je jezelf laat plamuren met dat soort tattoos twijfel ik ernstig aan je vermogen om helder te kunnen denken, dus ja...zo iemand wil je niet in je bad.
Dat vraag ik mij ook af. Wat zet deze mensen aan om dit soort tattoo's te laten plaatsen.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:50:24 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200546822
quote:
10s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:48 schreef KareldeStoute het volgende:

Dat gebeurt toch ook niet echt?
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:44 schreef AchJa het volgende:

Maar waaruit blijkt dan dat Fortuyn "extreem rechts" was? Alleen maar vanwege zijn kritiek op de Islam?
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:45 schreef qajariaq het volgende:

Volgens mij geef je zelf het antwoord al.
pi_200546841
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat de Nacht van de Lange Messen ook en vooral werd uitgevoerd omdat types als Gregor Strasser, die de S van de NSDAP serieus wou nemen, uitgeschakeld moesten worden?
Waarom denk je dat ik ‘34 noteerde?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')