In voor- en tegenspoed.quote:Op donderdag 30 september 2021 15:29 schreef KayaQ het volgende:
Mijn man en ik grappen wel eens dat wij op Tinder nooit een match waren geweest. Waarschijnlijk waren we elkaar nu ook niet tegengekomen omdat we allebei te druk waren geweest met Tinder dates met mensen waarvan Tinder denkt dat ze bij ons passen XD
Ik vind het maar triest hoe oppervlakkig er tegenwoordig wordt gedacht over mensen en de liefde. Alsof iedereen een marktwaarde heeft. En alsof mensen waarde kunnen verliezen. En alsof je waarde objectief te beoordelen is.
Naar mijn idee klopt daar allemaal niks van.
Hoezo? Ik snap dat het ''indelen'' in de hedendaagse maatschappij not done is, maar dat slaat nergens op. Er zijn namelijk altijd bepaalde patronen waarneembaar. Die zijn niet altijd 100% op iedereen van toepassing, maar ze zijn er wel degelijk. En ik vind dat interessant.quote:Op donderdag 30 september 2021 18:16 schreef KayaQ het volgende:
Misschien eens ophouden met vrouwen indelen in categorieën?
Ik bedoel dat vrouwen ook complete mensen zijn, individuen dus. Het is zonde om vrouwen te zien als homogene groep.quote:Op donderdag 30 september 2021 20:52 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Hoezo? Ik snap dat het ''indelen'' in de hedendaagse maatschappij not done is, maar dat slaat nergens op. Er zijn namelijk altijd bepaalde patronen waarneembaar. Die zijn niet altijd 100% op iedereen van toepassing, maar ze zijn er wel degelijk. En ik vind dat interessant.
Oh maar ik zeg ook niet dat ik ze daarom geen ''kans'' zou geven, ik zeg alleen dat mij al een paar jaar op tinder een bepaalde rode draad opvalt in de likes van bepaalde leeftijdscategorieën van vrouwen die ik op zijn minst opvallend vind. Een patroon dat ook telkens weer wordt bevestigd.quote:Op donderdag 30 september 2021 20:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat vrouwen ook complete mensen zijn, individuen dus. Het is zonde om vrouwen te zien als homogene groep.
Geef gewoon eens de vrouwen een kans die je leuk lijken, ipv er al met een vooroordeel in te gaan, omdat je in het verleden geen aandacht kreeg van jongere vrouwen die jij in dezelfde klasse hebt ingedeeld. Die 'oudere' vrouwen kunnen er totaal niets aan doen hoe jij door andere vrouwen bent behandeld (of genegeerd/afgewezen) .
Ik denk dat Tinder ook gewoon niet geschikt is voor relaties. En dan kun je nu uitzonderingen gaan opnoemen waar het wel gelukt is maar uitzonderingen bevestigen slechts de regel. Tinder is voor hookups, het is een ordinaire vleeskeuring.quote:Op donderdag 30 september 2021 21:07 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Oh maar ik zeg ook niet dat ik ze daarom geen ''kans'' zou geven, ik zeg alleen dat mij al een paar jaar op tinder een bepaalde rode draad opvalt in de likes van bepaalde leeftijdscategorieën van vrouwen die ik op zijn minst opvallend vind. Een patroon dat ook telkens weer wordt bevestigd.
Dat is niet zo zeer een waarde oordeel of een afkeuring, maar wel een interessant gegeven wat mij betreft.
Misschien moet je over de grens kijken, heb ik ook gedaan. Als dertiger (via internet weliswaar) mijn "droomvrouw" ontmoet op een internationale datingsite. In Nederland zijn er gewoonweg te veel mannen en te weinig (leuke) vrouwen, vooral in de 30+ categorie inderdaad.quote:Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Hoe komt dat? Man/vrouw is in Nederland toch gewoon ongeveer 50/50 verdeeld?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien moet je over de grens kijken, heb ik ook gedaan. Als dertiger (via internet weliswaar) mijn "droomvrouw" ontmoet op een internationale datingsite. In Nederland zijn er gewoonweg te veel mannen en te weinig (leuke) vrouwen, vooral in de 30+ categorie inderdaad.
Als je naar leeftijd kijkt zijn er meer mannen tot een jaar of 65, daarna zijn er juist meer vrouwen. Daarbij zat er niet veel naar mijn smaak tussen (en als er iemand tussen zat dan was er te veel concurrentie naar mijn idee).quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:22 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Man/vrouw is in Nederland toch gewoon ongeveer 50/50 verdeeld?
Tot ongeveer veertig jaar is er een licht ‘mannenoverschot’, daarna is de verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen vrijwel gelijk, om tegen zestig jaar om te slaan naar een ‘vrouwenoverschot’. Dit loopt op met de leeftijd (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/35/mannen-en-vrouwen-per-leeftijdsgroep)quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je naar leeftijd kijkt zijn er meer mannen tot een jaar of 65, daarna zijn er juist meer vrouwen. Daarbij zat er niet veel naar mijn smaak tussen (en als er iemand tussen zat dan was er te veel concurrentie naar mijn idee).
Voor mij was dan ook vooral de reden dat er te veel mannen zijn die uit dezelfde vijver vissen als ik. Ik val eigenlijk alleen op tenger/slank postuur en niet al te lang (zo max 170). En volgens mij worden deze vrouwen hier bedolven onder de aandacht terwijl dat elders meer meevalt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:41 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Tot ongeveer veertig jaar is er een licht ‘mannenoverschot’, daarna is de verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen vrijwel gelijk, om tegen zestig jaar om te slaan naar een ‘vrouwenoverschot’. Dit loopt op met de leeftijd (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/35/mannen-en-vrouwen-per-leeftijdsgroep)
Een licht overschot betekent niet dat er geen vrouwen zijn. Nog steeds zijn er in elk van de leeftijdsgroepen 20-30 en 30-40 meer dan een miljoen vrouwen. Het verschil is niet zo groot.
Dat is geen wanhoop. Waar tegenwoordig nog steeds sprake van is, is dat mannen vaker dan vrouwen zelfvoorzienend zijn en dus minder snel afhankelijk zijn/worden van wat een vrouw te bieden heeft dan andersom.quote:Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Ik sprak afgelopen weekend juist een meid waar haar ouders bij haar zijn ingetrokken, zo kan het ook!quote:Op zondag 17 oktober 2021 15:09 schreef Avianflu het volgende:
Ik kom juist veel 30+ers mannen tegen die hun zooi niet op orde hebben. Flutbaan, nog bij pa en ma wonen etcetera.
En als ze het dan wel op orde hebben denken ze dat ik maar in mijn handjes mag knijpen als 30+ moeder![]()
Ik had er een keer een die telkens over zijn “huisgenoten” had. AKA, zijn oudersquote:Op zondag 17 oktober 2021 15:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik sprak afgelopen weekend juist een meid waar haar ouders bij haar zijn ingetrokken, zo kan het ook!
Wat versta jij onder een flutbaan?quote:Op zondag 17 oktober 2021 15:09 schreef Avianflu het volgende:
Ik kom juist veel 30+ers mannen tegen die hun zooi niet op orde hebben. Flutbaan, nog bij pa en ma wonen etcetera.
En als ze het dan wel op orde hebben denken ze dat ik maar in mijn handjes mag knijpen als 30+ moeder![]()
Los/vast baantjes. Jaartje zus, jaartje zo geen perspectief op groei.quote:
Sommige mensen verblijven nou eenmaal hun hele leven onderaan de carrière-ladder, vaak ook bij gebrek aan bepaalde capaciteiten. Prima dat je dat beneden jouw stand vindt. Maar om nou gelijk te stellen dat ze hun zooi daardoor niet op orde hebben, vind ik nogal ver gaan. Als ze gewoon fulltime werken en daarmee in hun levensonderhoud kunnen voorzien hebben ze mijns inziens hun ‘shit op orde’.quote:Op zondag 17 oktober 2021 16:08 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Los/vast baantjes. Jaartje zus, jaartje zo geen perspectief op groei.
Er zijn voldoende functies die een tijdelijk karakter hebben of geen groeimogelijkheden hebben. Dat staat niet gelijk aan een flutbaantje hebben. Kijk alleen al eens naar het voorbeeld van bijvoorbeeld interim directeur. Meestal tijdelijk aangesteld omdat een bedrijf een andere koers moet gaan varen of omdat er zooi opgeknapt moet worden, dan wel gemaakt moet wordenquote:Op zondag 17 oktober 2021 16:08 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Los/vast baantjes. Jaartje zus, jaartje zo geen perspectief op groei.
Vind ik nietquote:Op zondag 17 oktober 2021 17:39 schreef M1stral het volgende:
Zo evident was het anders niet, gezien twee mensen er een opmerking bij plaatsten.
Ook iemand die van jaarcontract naar jaarcontract hopt kan prima zijn zaakjes op orde hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |