abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 20:02:23 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200543709
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:00 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Verrék... had jij geen afscheid genomen? :{
Sorry? Mischien moet je het afscheidstopic nog even lezen want ik heb toch vrij duidelijk gezegd waarvan ik afscheid nam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 juli 2021 @ 20:03:12 #152
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200543722
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry? Mischien moet je het afscheidstopic nog even lezen want ik heb toch vrij duidelijk gezegd waarvan ik afscheid nam.
Ga ik even doen, ben zo terug...

Ben ik weer...

Beste vrienden, users en collega's, Ik neem afscheid als mod van COR per direct

Wat is de COR dan?
pi_200544279
quote:
11s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik had goede hoop, maar als er iets pijnlijk duidelijk is geworden is het wel dat het gros niet veel verder is gekomen dan de primaten waar we van af stammen hoor. Bizar hoe sommige mensen letterlijk niet nadenken, en dat hun hele leven lang. Hoe dan.

Ja, we hebben een maatschappij die zo ingericht is dat je moeiteloos kan leven, maar holy fucking moly, het aantal mensen dat alleen maar aan zichzelf denkt, nul inlevingsvermogen heeft en gewoon simpelweg geen enkel idee heeft wat er in Nederland (laat staan de wereld!)speelt is echt schrikbarend hoog.
Dat is toch al jaren zo?
Sorry, ik snap de goede hoop niet zo goed.
Ja, we hebben een mooie maatschappij in veel opzichten.
Nee, lang niet iedereen gaat daar gelukkig van zijn/worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200544498
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe weinig landen leren van andere landen. Het westen had niks geleerd van de aanpak van SARS door zuid-oost aziatische landen bijv. Ook wordt er elke keer de nadruk op gelegd dat het elders slechter gaat, en wat er wel goed gaat in eigen land. En er worden altijd redenen aangebracht waarom wat elders wel gebeurd, niet zal gebeuren in eigen land.

Dat geschiedenis zich 'gewoon' herhaald. Mensen geloven wat ze willen geloven, en dat is vrij onafhankelijk van de hoeveelheid informatie, en de hardheid van de feiten. De twijfel over de vaccins, en het inspelen daarop door figuren is nu eigenlijk niet anders dan met de introductie van het poliovaccin, zelfs de argumenten zijn niet verandert.

De invloed die nieuws op mijn eigen leven heeft. Het deed me nooit zo veel, maar afgelopen jaar heb ik wel lastige periodes gehad, en een paar artikelen (nieuws of wetenschap) konden een flinke invloed hebben op mijn gemoedstoestand.
Volgens mij, zijn deze vaccins wel degelijk andersoortig dan "traditionele" vaccins, niet dat ik dat per definitie afkeur, maar wat mij betreft is extra, en wellicht andersoortig, onderzoek nuttig, en wenselijk.
Ik zou vooralsnog graag grootschalige serologische tests, en daarin vergelijking tussen natuurlijk herstel en vaccinatie qua antisstoffen zien.
Lijkt me niets mis mee.
Wellicht vergis ik me.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 25 juli 2021 @ 22:25:18 #155
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_200546424
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij, zijn deze vaccins wel degelijk andersoortig dan "traditionele" vaccins, niet dat ik dat per definitie afkeur, maar wat mij betreft is extra, en wellicht andersoortig, onderzoek nuttig, en wenselijk.
Ik zou vooralsnog graag grootschalige serologische tests, en daarin vergelijking tussen natuurlijk herstel en vaccinatie qua antisstoffen zien.
Lijkt me niets mis mee.
Wellicht vergis ik me.
Het probleem is dat jij (en met jou vele anderen) absoluut die serologische test zien zitten, maar de marionetten in de regeringen niet. Je mag absoluut niet bewijzen - of zelfs zien - dat je zelf al immuniteit hebt opgebouwd die waarschijnlijk sterker en breder zal zijn dan die uit een injectienaald.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_200547168
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij (en met jou vele anderen) absoluut die serologische test zien zitten, maar de marionetten in de regeringen niet. Je mag absoluut niet bewijzen - of zelfs zien - dat je zelf al immuniteit hebt opgebouwd die waarschijnlijk sterker en breder zal zijn dan die uit een injectienaald.
De kern van mijn kritiek, is eigenlijk juist, dat we dit niet lijken te weten.
De gerichtere aanpak met mRNA en/of vector vaccins is juist in veel opzichten hoopvol.
Het is echter vooralsnog de eerste grootschalige toepassing van deze aanpak.
En juist daarom, vind ik voorzichtig zijn verstandig, en lijkt extra testen, en waarschijnlijk ook andersoortig testen me verstandig.
Hoe andersoortig testen, weet ik niet, ik ben geen expert.
Grootschalige serologische tests lijken me echter zeker wel zinvol in dit kader.
Iets dat volgens mij prima mogelijk is, maar waarover eigenlijk nooit wordt gesproken.

Het is helemaal niet zo dat ik per definitie denk, dat er na natuurlijk herstel betere antistoffen aanwezig zijn of zo.
Het is wel zo, dat er verschil is tussen de aangemaakte antistoffen na vaccinatie, en natuurlijk herstel.
Ik pleit juist daarom voor extra testen ter vergelijking.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 26 juli 2021 @ 05:24:36 #157
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_200549112
Hoe bliksem snel de 'wondermiddellen' (vaccins) er waren..
"If everything's a dream, don't wake me up."
  maandag 26 juli 2021 @ 08:58:26 #158
37887 Dauthi
Progressive
pi_200551657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:00 schreef Intint het volgende:

[..]

Mensen aanzetten tot bepaald gedrag wat met logica en wetenschap onderbouwd is om uit een crisis (welke dan ook) te komen noem ik geen manipulatie.

Mensen die niet het vermogen hebben of die met de onderbuik denken aanzetten tot bepaald gedrag wat er alleen maar zorgt dat er een diepere crisis ontstaat en dit verkopen als waarheid noem ik wel manipulatie.
Dansen met Janssen is pure manipulatie geweest...

Maar ach om mensen een vaccin in te lullen is alles geoorloofd, ook een nieuwe coronagolf.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 26 juli 2021 @ 09:02:04 #159
37887 Dauthi
Progressive
pi_200551740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:24 schreef jcdragon het volgende:

De openbaarheid van informatie wordt actief door de overheid zelf tegengewerkt.


Dat wordt het al 400 jaar. Geen haan die er naar kraait, dus veranderd er niks.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200552273
De exponentiele groei van een kankergezwel in de samenleving, genaamd social media.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200552296
De hoeveelheid internethelden die ineens alles afweten van een pandemie, economie, vaccins en graag janken over de overheid dit, onderdrukking dat. Voordeel is dat ik dit soort mensen vooral online tref, in het normale leven zien we ze gelukkig een stuk minder.
pi_200552555
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:16 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zie je op Fok ook veel. Heel het COR forum vol met die thuiswerkers.
En helaas zitten ze dan net teveel op facebook en kekke forums...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Miss 200.000.000! maandag 26 juli 2021 @ 10:06:32 #163
367000 roos94
pi_200553080
Prima topique weer.
pi_200553602
Wat mij nu toch wel het meeste verbaasd is die hele wetgeving die er nu is door gedrukt in frankrijk m.b.t. in ieder geval de zorg en het praktisch verplichten van vaccinatie en anders gewoon kans op ontslag.

Dan denk ik werkelijk waar gaat het heen met de wereld. :N :r
Ik vind het echt belachelijk.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 26 juli 2021 @ 10:55:40 #165
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200553833
De vele denkfouten die er gemaakt zijn, de vele IT-storingen bij overheid en partners, het soms lang wachten op adviezen en besluiten, het altijd maar moeten polderen (pappen en nat houden) en app die doorgedrukt moest worden maar geen enkele waarde toegevoed heeft, etc etc.

Kortom;
het Coronabeleid.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 26 juli 2021 @ 11:07:02 #166
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200554021
Wat mij verbaast is het gebrek aan voorbereiding op dit soort normale rampen. En kijk dan met name naar de ziekenhuizen en de zorg. Ondanks al tientallen jaren aan wetenschappers die waarschuwen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200554140
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij, zijn deze vaccins wel degelijk andersoortig dan "traditionele" vaccins, niet dat ik dat per definitie afkeur, maar wat mij betreft is extra, en wellicht andersoortig, onderzoek nuttig, en wenselijk.
Ik zou vooralsnog graag grootschalige serologische tests, en daarin vergelijking tussen natuurlijk herstel en vaccinatie qua antisstoffen zien.
Lijkt me niets mis mee.
Wellicht vergis ik me.
Vector vaccins zijn een recente ontwikkeling, maar dit was niet de eerste toepassing.
mRNA vaccins waren wel de eerste toepassing, maar waren al 20 jaar in ontwikkeling.
Protein subunit vaccins zijn ook vrij nieuw, maar ook al eerder gebruikt.

Uit onderzoeken is al duidelijk geworden dat natuurlijke antistoffen minder effectief zijn tegen bescherming herinfectie dan antistoffen opgewekt door vaccins. Dat bleek onder andere in een studie onder zorgpersoneel (die veel werden blootgesteld aan het virus). Herbesmettingen kwamen vaker voor bij mensen die niet gevaccineerd waren.
pi_200554205
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 05:24 schreef Cl04d het volgende:
Hoe bliksem snel de 'wondermiddellen' (vaccins) er waren..
Ja, inderdaad heel erg snel. We hebben enorm geluk gehad met werk wat de afgelopen tien jaar is gedaan met betrekken tot SARS en MERS, en vaccins die daarvoor werden ontwikkeld. Dan nog is het heel snel gegaan, vooral doordat onderdelen die normaliter veel tijd vergen enorm verkort konden worden. Denk aan het verkrijgen van financiele middelen voor de studies, het verkrijgen van genoeg vrijwilligers om deel te nemen, rolling reviews, en het aanwezig zijn van een pandemie (soms is een vaccin ontwikkeld, maar phase III, het testen van de effectiviteit 'in het wild', kan pas uitgevoerd worden als er ook daadwerkelijk een flinke uitbraak van de ziekte is). De onderzoeken werden ook nog eens versnel door de golf van besmettingen in het najaar, waardoor de effectiviteit sneller duidelijk werd.
pi_200554214
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:55 schreef ondeugend het volgende:
De vele denkfouten die er gemaakt zijn, de vele IT-storingen bij overheid en partners, het soms lang wachten op adviezen en besluiten, het altijd maar moeten polderen (pappen en nat houden) en app die doorgedrukt moest worden maar geen enkele waarde toegevoed heeft, etc etc.

Kortom;
het Coronabeleid.
De IT storingen _O-
Maar eigenlijk niets nieuws, overheid en IT loopt altijd uit op problemen en gigantische kosten.
pi_200554247
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De kern van mijn kritiek, is eigenlijk juist, dat we dit niet lijken te weten.
De gerichtere aanpak met mRNA en/of vector vaccins is juist in veel opzichten hoopvol.
Het is echter vooralsnog de eerste grootschalige toepassing van deze aanpak.
En juist daarom, vind ik voorzichtig zijn verstandig, en lijkt extra testen, en waarschijnlijk ook andersoortig testen me verstandig.
Hoe andersoortig testen, weet ik niet, ik ben geen expert.
Grootschalige serologische tests lijken me echter zeker wel zinvol in dit kader.
Iets dat volgens mij prima mogelijk is, maar waarover eigenlijk nooit wordt gesproken.

Het is helemaal niet zo dat ik per definitie denk, dat er na natuurlijk herstel betere antistoffen aanwezig zijn of zo.
Het is wel zo, dat er verschil is tussen de aangemaakte antistoffen na vaccinatie, en natuurlijk herstel.
Ik pleit juist daarom voor extra testen ter vergelijking.
Andersoortige testen? Dus de huidige testen vertrouw je niet, je vertrouwt niet dat tienduizenden wetenschappers de beste testen hebben bedacht, je wilt 'andere testen' maar weet zelf ook niet wat?
pi_200554340
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:23 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Exceptionalism. Combinatie van arrogantie maar vooral naïviteit omdat we hier de afgelopen tientallen jaren op een vrij saai en stabiel continent hebben gewoond. Weinig natuurrampen, oorlogen zijn ver weg, veel enge ziektes zijn ook een ver van ons bed show. We zijn een gezapig ingeslapen stel verwende nesten geworden. En als er een probleem is, dan lost de overheid dat toch zeker wel voor ons op? :D
En de eigen overheid is altijd de beste, en het buitenland doet het nog slechter. Terwijl het in feite nauwelijks verschilt van land tot land.
En inderdaad, men wilt niet in een communistisch land leven, maar wel in een bijna totale verzorgingsstaat, de overheid moet alles verzorgen, maar mag niks eisen of opleggen. Verantwoordelijkheid nemen voor eigen doen is vaak ver te zoeken. Las hier een verhaal van een gezin wat in een sociale huurwoning zat en er over klaagde dat er overal schimmel zat en het huis veels te klein voor hun was. Toen ze het huis kregen was het een gezin met 3 kinderen, nu was het een gezin van 12 mensen, en ze woonden er al jaren, dus het ontstaan van schimmel is gebeurd nadat ze er kwamen te wonen. Maar niet de hand in eigen boezem steken, maar een nieuw huis eisen.
  maandag 26 juli 2021 @ 11:30:14 #172
37887 Dauthi
Progressive
pi_200554371
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vector vaccins zijn een recente ontwikkeling, maar dit was niet de eerste toepassing.
mRNA vaccins waren wel de eerste toepassing, maar waren al 20 jaar in ontwikkeling.
Protein subunit vaccins zijn ook vrij nieuw, maar ook al eerder gebruikt.

Uit onderzoeken is al duidelijk geworden dat natuurlijke antistoffen minder effectief zijn tegen bescherming herinfectie dan antistoffen opgewekt door vaccins. Dat bleek onder andere in een studie onder zorgpersoneel (die veel werden blootgesteld aan het virus). Herbesmettingen kwamen vaker voor bij mensen die niet gevaccineerd waren.
20 jaar in ontwikkeling waar nog nooit een vaccin uit is gekomen dat veilig werd geacht.
En ze zijn nog steeds aan het onderzoeken, op welke manier en hoelang het vaccin in het lichaam actief blijft. Met verhalen van iedere zoveel maanden een boostershot tot het blijft jaren, zo niet, permanent actief als T en B cellen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200554466
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:30 schreef Dauthi het volgende:

[..]

20 jaar in ontwikkeling waar nog nooit een vaccin uit is gekomen dat veilig werd geacht.
En ze zijn nog steeds aan het onderzoeken, op welke manier en hoelang het vaccin in het lichaam actief blijft. Met verhalen van iedere zoveel maanden een boostershot tot het blijft jaren, zo niet, permanent actief als T en B cellen.
De ontwikkeling richtte zich vooral op het bestrijden van kanker, en was daarin soms uitermate effectief. Soms te effectief. Was SARS-CoV-2 2 jaar eerder opgedoken, dan had men waarschijnlijk niet vol ingezet op mRNA vaccins, maar alleen op vector en protein subunit vaccins (en 'klassieke' vaccins, maar die blijken totnutoe slechts ongeveer een effectiviteit van rond de 50% te hebben). mRNA vaccins waren toen gewoon nog niet ver genoeg in ontwikkeling. We hebben daar heel veel geluk mee gehad.
En onderzoek zal er altijd zijn, ze doen ook nog onderzoek aan paracetamol, dus dat wilt niets zeggen. Er is prima te redeneren en meten hoe lang het vaccin in het lichaam actief blijft. Er is nog helemaal geen boostershot 'iedere zoveel maanden' bevestigd, maar dat is vrijwel altijd het geval met vaccins. Men weet niet hoe lang ze effectief zijn als ze op de markt worden gebracht. Verschillende keren heb ik stempels in mijn gele boekje gekregen waarin een nieuwe tijdsduur werd aangegeven van hoe lang een vaccin werkzaam was. Van 10 naar 25 jaar of naar levenslang zelf. Een eventuele booster hangt denk ik meer af van een variant die ongevoelig is voor bestaande immuniteit, dan voor de werkzame duur van het vaccin.
  maandag 26 juli 2021 @ 11:44:54 #174
37887 Dauthi
Progressive
pi_200554576
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De ontwikkeling richtte zich vooral op het bestrijden van kanker, en was daarin soms uitermate effectief. Soms te effectief. Was SARS-CoV-2 2 jaar eerder opgedoken, dan had men waarschijnlijk niet vol ingezet op mRNA vaccins, maar alleen op vector en protein subunit vaccins (en 'klassieke' vaccins, maar die blijken totnutoe slechts ongeveer een effectiviteit van rond de 50% te hebben). mRNA vaccins waren toen gewoon nog niet ver genoeg in ontwikkeling. We hebben daar heel veel geluk mee gehad.
En onderzoek zal er altijd zijn, ze doen ook nog onderzoek aan paracetamol, dus dat wilt niets zeggen. Er is prima te redeneren en meten hoe lang het vaccin in het lichaam actief blijft. Er is nog helemaal geen boostershot 'iedere zoveel maanden' bevestigd, maar dat is vrijwel altijd het geval met vaccins. Men weet niet hoe lang ze effectief zijn als ze op de markt worden gebracht. Verschillende keren heb ik stempels in mijn gele boekje gekregen waarin een nieuwe tijdsduur werd aangegeven van hoe lang een vaccin werkzaam was. Van 10 naar 25 jaar of naar levenslang zelf. Een eventuele booster hangt denk ik meer af van een variant die ongevoelig is voor bestaande immuniteit, dan voor de werkzame duur van het vaccin.
Ik had ook niet over bevestigd, ik had het over verhalen.

Maar als we het over bevestigd hebben, nog steeds niet goedgekeurd.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200554709
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:44 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ik had ook niet over bevestigd, ik had het over verhalen.

Maar als we het over bevestigd hebben, nog steeds niet goedgekeurd.
Maar waren die eerste twee prikken nu echt zo eng dat je een derde niet ziet zitten?
pi_200555152
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat mensen op individueel niveau eigenlijk fucking dom zijn. Maar echt, heel erg dom.
Voor mij vooral over hoe overtuigd domme mensen van zichzelf en hun gelijk kunnen zijn en hun zogenaamd kritische blik. :')

Zeker als dat mensen zijn die wel een academische achtergrond hebben en zo lang ze dat nog kunnen herinneren van zichzelf zouden moeten weten dat ze totaal niet kritisch bezig zijn met hun eigen onderzoek.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Beste debater 2022 maandag 26 juli 2021 @ 13:26:05 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200556455
vooral hoe slecht mensen zichzelf kunnen vermaken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 26 juli 2021 @ 13:50:24 #178
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_200556896
Dat iedereen met elkaar op de vuist gaat, letterlijk of figuurlijk om een virus uit China.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Admin maandag 26 juli 2021 @ 14:14:15 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200557304
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Lullen als brugman of moest je @:yvonne ook nog eerst geven voor je weer toegelaten werd :+
}:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_200557419
1. Dat zoveel mensen achterdocht en onwil hebben ten opzichte van vaccins. Ik dacht voor covid dat dat echt alleen iets was wat bij een relatief klein groepje wappies en religieuzen speelde... maar dat bleek een stuk breeder. Een deel zal door social media komen maar ongetwijfeld ook een groot deel niet.

2. Het hamsteren in de supermarkt. Ik had nooit gedacht dat mensen de meest onzinnige dingen zouden gaan hamsteren zoals wc papier. Blik voedsel, water... oke. Maar wc-papier vanwege een virus die geen schijterij veroorzaakt? Wat zijn we toch een stel schapen en rare wezens.

3. Dat de hele wereld zo op slot kon raken en zo vast kon lopen qua handel en reizen.

4. Mondkapjes. Het was iets wat ik vooral met Azië associeerde. Ik had me nooit kunnen voorstellen dat ik dat ook hier massaal zou zien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:52:14 #181
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_200558149
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Andersoortige testen? Dus de huidige testen vertrouw je niet, je vertrouwt niet dat tienduizenden wetenschappers de beste testen hebben bedacht, je wilt 'andere testen' maar weet zelf ook niet wat?
Het CDC wil per eind december een eind aan die PCR-onzin en eindelijk deugdelijke testen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 26 juli 2021 @ 14:58:37 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200558268
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
1. Dat zoveel mensen achterdocht en onwil hebben ten opzichte van vaccins. Ik dacht voor covid dat dat echt alleen iets was wat bij een relatief klein groepje wappies en religieuzen speelde... maar dat bleek een stuk breeder. Een deel zal door social media komen maar ongetwijfeld ook een groot deel niet.
Ik denk dat e.a. toch in hoge mate met het Internet te maken heeft. En dan vooral met het misverstand dat je alles kunt weten omdat je op Internet alles kunt opzoeken. Dat laatste is makkelijk maar het is ook makkelijk om er misleidende informatie op te zetten. Of om op basis van een voorgenomen mening informatie te "cherry picken" en dat als "waarheid" te presenteren. Niet iedereen vind het even makkelijk om daar doorheen te prikken.
pi_200558458
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het CDC wil per eind december een eind aan die PCR-onzin en eindelijk deugdelijke testen...
linkje? Het CDC zal er misschien vanaf willen, maar zeker niet zeggen dat de PCR testen onzin zijn. Als er heel weinig virus is, en er veel minder getest wordt, dan kun je monitoren en testen met snellere, maar minder gevoelige en slechtere testen om toch een vinger aan de pols te houden. Maar dan ga je dus eigenlijk naar minder deugdelijke testen omdat dat kan.
  maandag 26 juli 2021 @ 15:26:13 #184
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_200558812
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

linkje? Het CDC zal er misschien vanaf willen, maar zeker niet zeggen dat de PCR testen onzin zijn. Als er heel weinig virus is, en er veel minder getest wordt, dan kun je monitoren en testen met snellere, maar minder gevoelige en slechtere testen om toch een vinger aan de pols te houden. Maar dan ga je dus eigenlijk naar minder deugdelijke testen omdat dat kan.
https://www.cdc.gov/csels(...)CoV-2_Testing_1.html

En dan willen ze dat er testen worden uitgevoerd die tenminste het verschil kunnen zien tussen griep en dit covid-virusje.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_200558975
Wat mij het meest verbaasd heeft is hoe hele volksstammen volwassen mensen geleerd moet worden wat hygiëne is, en we er zelfs maatregelen met straffen op moeten zetten om te zorgen dat mensen zich aan de basisregels houden. En zelfs DAN doen ze het nog niet en steken elkaar lustig links en rechts aan.

En de hypocrisie... "De overheid zei dat het weer kon, maar nu heb ik toch Corona! Ik voel me genaaid door de overheid!". Deze mensen verdienden het gewoon zelf. Helemaal zelf gedaan. Een beetje gezond verstand had ze kunnen redden. Maar nee.

Het gehalte aan gezond verstand in Nederland is diep triest voor een zo'n ontwikkeld land als Nederland.

Ik vraag me bijvoorbeeld echt af waarom we nog buitenlanders toelaten. Nederland zit vol met Nederlandse klaplopers die voor hetzelfde geld aan het werk kunnen. Maar nee, die werken niet, en we staan het ze nog toe om niet te werken ook, door ze een uitkering te geven. :W
pi_200559096
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat e.a. toch in hoge mate met het Internet te maken heeft. En dan vooral met het misverstand dat je alles kunt weten omdat je op Internet alles kunt opzoeken. Dat laatste is makkelijk maar het is ook makkelijk om er misleidende informatie op te zetten. Of om op basis van een voorgenomen mening informatie te "cherry picken" en dat als "waarheid" te presenteren. Niet iedereen vind het even makkelijk om daar doorheen te prikken.
Ik kan nog begrip opbrengen voor de mensen die door de misleidende informatie onzeker zijn geworden of het hebben opgegeven. Maar waar ik me aan stoor zijn de mensen die een stukje nederigheid lijken te missen. Nederigheid over hun eigen intelligentie en over de ingewikkeldheid van het onderwerp waarover ze praten. De mensen die zich specialist wanen over dingen waar ze totaal geen specialist van zijn en hun mening met een misplaatste arrogantie en misplaatste stelligheid etaleren. Geen spoor van twijfel en geen haar op hun hoofd dat ze van mening gaan veranderen. Goede bronnen worden bij voorbaat afgewezen en de meest obscure of twijfelachtige bron wordt geloofd. Een dokter met een afwijkende mening wordt vertrouwd boven de mening van honderdduizenden doktoren van over de hele wereld. En slim en doortastend dat ze zich wanen... man man man. Zij doorzien het allemaal maar in werkelijkheid lopen ze met hun eigen domheid te koop. Zo frustrerend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200559111
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:26 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

https://www.cdc.gov/csels(...)CoV-2_Testing_1.html

En dan willen ze dat er testen worden uitgevoerd die tenminste het verschil kunnen zien tussen griep en dit covid-virusje.
De PCR-test pikt influenza niet op, als je influenza hebt test je gewoon negatief met de PCR-test. Maar het zou wel handig zijn voor grote groepen mensen met griepachtige verschijnselen om te weten of ze Covid hebben of griep, dat maakt voor de behandeling uit. Aangezien het te verwachten is dat beiden in de toekomst redelijk wat voorkomen, is het handig om beide met 1 test te kunnen detecteren.

Het CDC trekt de aanvraag voor de emergency use authorisation voor de PCR test in. Die testen moeten dan ingenomen worden door sneltesten (die dus minder goed zijn, niet beter) en in vitro testen (waar een resultaat vaak veel langer op zich laat wachten, waardoor ze ook niet echt beter te noemen zijn, het heeft weinig zin te horen dat je vorige week toen je testte besmettelijk was). De sneltesten zijn antigeen en moleculaire testen, die beiden een vrij lage sensitiviteit hebben, zie oa: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD013705.pub2/full

Oftewel ze willen gaan werken met testen die weliswaar goedkoper kunnen zijn, en sneller resultaat geven, maar die een stuk minder accuraat zijn. Dat werkt alleen, zoals ik hierboven als zei, als er niet veel virus meer is en er niet heel veel meer getest wordt en de dreiging op het uit de hand lopen van het virus vrijwel verdwenen is. Zodat er weinig vals negatieve testen zijn, en degenen die er zijn niet uit kunnen groeien tot grote uitbraken. Op dit moment is dat gewoon nog niet het geval, en als het virus in de VS oplaait in de herfst, en er dan niet flink meer gevaccineerd is daar, zou het me niets verbazen als de CDC toch nog wel de PCR-test wilt gebruiken.
pi_200561895
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:13 schreef Jaeger85 het volgende:
De grote hoeveelheid complotdenkers in Nederland
Vreselijk, en wat een tuig zit ertussen. Heb zelf met een haatwappie-stalker te maken. Rancuneus type, echt een weggooier :|W
  maandag 26 juli 2021 @ 19:08:53 #189
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200562219
quote:
17s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

}:|
Verrék.. da's lang geleden...leuk :W
  maandag 26 juli 2021 @ 19:46:47 #190
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_200562857
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb ooit iets van een maand een ban gekregen omdat ik, met betrekking tot iemand die hysterisch deed over de Cheeto Benito, zei dat we ook nog steeds op die derde wereldoorlog aan het wachten waren.

Banreden: het wensen van een derde wereldoorlog :+ :+ :+
Ik heb ooit een permban gekregen toen ik boos werd op iemand die de Armeense genocide ontkende (in een of ander Turken topic)

Banreden: mocht niet boos worden op Turken (want leek op racisme), maar andersom was de Armeense genocide goedpraten geen probleem.
Ben na een jaar of 8 weer unbanned. :')
Sue Me
pi_200563064
De fundamentele tekortkomingen van de wetenschap. Vrijwel alle wetenschappers zijn extreem gespecialiseerd en specialisme gaat ten koste van een brede interdisciplinaire kijk.

Vandaar ook dat wij het land compleet plat hebben gelegd vanwege een virus met een lage IFR dat voor 60% zorgafhankelijke bejaarden doodt en waarbij zogenaamde long covid mogelijkerwijs 1.2% van de besmetten treft, maar daar zijn ook milde gevallen van mensen die enkele maanden wat kortademig zijn in meegeteld.

Men kijkt naar een probleem dat vraagt om een groothoeklens, door een microscoop, en laat beleid vormen door dezelfde mensen die ook aan het bed staan van de patiënt en die zijn daar helemaal niet toe in staat.

Als ik zelf het beleid had gemaakt zou ik het totaal anders hebben aangepakt: harde limiet aan het aantal COVID-lijers dat in de ziekenhuizen wordt opgenomen, hogere sterfte accepteren, volledig inzetten op niet-ontwrichtende maatregelen zoals luchtreiniging en profylaxe met ivermectine, en een spreekverbod in de pers voor alle virologen en immunologen die zich met beleid bezig houden.
pi_200563101
Dat het al zo lang geleden lijkt dat we hier een avondklok hadden en dat je na 9 uur al niet meer buiten mocht zijn, dat alles dicht was en die rellen natuurlijk.

Het is net of het een eeuwigheid geleden is.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200563402
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vector vaccins zijn een recente ontwikkeling, maar dit was niet de eerste toepassing.
Waren dat de Ebola vaccins?

quote:
mRNA vaccins waren wel de eerste toepassing, maar waren al 20 jaar in ontwikkeling.
Alhoewel de mogelijkheden groot lijken te zijn, zou ik toch graag zien dat men grootschalig serologische tests zou afnemen om de antistoffen te vergelijken bij de verschillende vaccins, en natuurlijk herstel.

quote:
Protein subunit vaccins zijn ook vrij nieuw, maar ook al eerder gebruikt.
Maar ik neem aan, dat daarbij de "natuurlijke" pathogenen in de vaccins zittten (in verzwakte vorm), en niet door het lichaaam zelf aangemaakt worden?

quote:
Uit onderzoeken is al duidelijk geworden dat natuurlijke antistoffen minder effectief zijn tegen bescherming herinfectie dan antistoffen opgewekt door vaccins. Dat bleek onder andere in een studie onder zorgpersoneel (die veel werden blootgesteld aan het virus). Herbesmettingen kwamen vaker voor bij mensen die niet gevaccineerd waren.
Snappen we ook goed waarom dat zo is?
Kunnen we inschatten hoe lang de antistoffen in het lichaam aanwezig blijven?

-
Ik zie je een paar keer verwijzen naar het Polio vaccin, en dat dat ook een nieuwe techniek gebruikte.
Heb je het dan over het Sabin-vaccin?
En indien dat zo is, zou een dergelijke manipulatie van SARS-COV-2 mogelijk zijn?

Je lijkt goed in de materie te zitten.
Acht jij het waarschijnlijk, dat we SARS-COV-2 kunnen uitroeien?
(Hoe zit het met andere gastheren.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 26-07-2021 20:55:31 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:35:26 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200563613
Het heeft mij vooral verbaasd hoe sommige mensen reageren op deze situatie. Je kunt min of meer twee groepen identificeren: de eerste groep betreft een groot aantal mensen die blind vertrouwen op alles wat de overheid zegt en mondkapjes en vaccinaties bijna tot semi-sacrale aangelegenheden hebben gebombardeerd. Dit is ook het type mens dat zeer trots is op hun vaccinaties, hier graag selfies van maakt en deelt op social media. Daarnaast dulden deze mensen geen weerwoord, ieder ander die ook maar één kritische vraag durft te stellen moet direct aan de schandpaal worden genageld met een label als "wappie".

Dan is er nog een kliek aan mensen die daadwerkelijk het spoor bijster zijn omtrent de pandemie en met de meest bizarre en schrikbarende complottheorieën op de proppen komen. Van nanobots die in vaccins zouden zitten tot 5G verantwoordelijk houden voor het ontstaan van corona. Deze groep is een gevaar voor zichzelf én voor de maatschappij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 20:36:19 #195
236264 crew  capricia
pi_200563628
De aanpasbaarheid van ons mensen heeft mij verrast.
Definitely not CIA
pi_200563659
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Andersoortige testen? Dus de huidige testen vertrouw je niet, je vertrouwt niet dat tienduizenden wetenschappers de beste testen hebben bedacht, je wilt 'andere testen' maar weet zelf ook niet wat?
In de kern, ja.
Het lijkt me iig verstandig om via serologische tests, de verschillen in antistoffen tussen de verschillende vaccins en natuurlijk herstel goed te vergelijken.
Het is een relatief nieuwe, veel gerichtere manier van ingrijpen, daarom lijkt me dat we wellicht andere aspecten in de gaten moeten houden.

Het is niet dat ik pretendeer het te weten, ik vrees alleen dat de wetenschap het pretendeert te weten, zonder dat daadwerkelijk goed genoeg te doen.
Het gaat natuurlijk gepaard met grote economische belangen voor de betrokken bedrijven.

Daarnaast ben ik persoonlijk afwachtend, omdat ik corona voor te weinig mensen levensbedreigend vind, om de modiale paniek te rechtvaardigen.
Terwijl de kwetsbaren volgens mij zelf gevaccineerd kunnen worden.
Ik wacht ook liever af, of het geen herhaal vaccinatie gaat worden.
Aangezien ik ook geen griepprik haal, ben ik dat hiervoor, vooralsnog ook niet van plan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 20:39:32 #197
5428 crew  miss_sly
pi_200563664
quote:
14s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
Het heeft mij vooral verbaasd hoe sommige mensen reageren op deze situatie. Je kunt min of meer twee groepen identificeren: de eerste groep betreft een groot aantal mensen die blind vertrouwen op alles wat de overheid zegt en mondkapjes en vaccinaties bijna tot semi-sacrale aangelegenheden hebben gebombardeerd. Dit is ook het type mens dat zeer trots is op hun vaccinaties, hier graag selfies van maakt en deelt op social media. Daarnaast dulden deze mensen geen weerwoord, ieder ander die ook maar één kritische vraag durft te stellen moet direct aan de schandpaal worden genageld met een label als "wappie".

Dan is er nog een kliek aan mensen die daadwerkelijk het spoor bijster zijn omtrent de pandemie en met de meest bizarre en schrikbarende complottheorieën op de proppen komen. Van nanobots die in vaccins zouden zitten tot 5G verantwoordelijk houden voor het ontstaan van corona. Deze groep is een gevaar voor zichzelf én voor de maatschappij.
Volgens mijn zijn dat twee uitersten, en zeker niet de twee groepen die er zouden zijn. Gelukkig zitten er heel veel mensen tussen deze twee uitersten in en zijn ook daarin nog heel veel gradaties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200563805
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:57 schreef Helikopterpilootje het volgende:
profylaxe met ivermectine
Zou dat niet heel erg duur worden?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200563853
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mijn zijn dat twee uitersten, en zeker niet de twee groepen die er zouden zijn. Gelukkig zitten er heel veel mensen tussen deze twee uitersten in en zijn ook daarin nog heel veel gradaties.
Dat denk ik ook.
En de loopgraven retoriek stoort me ernstig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200563976
quote:
14s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
Het heeft mij vooral verbaasd hoe sommige mensen reageren op deze situatie. Je kunt min of meer twee groepen identificeren: de eerste groep betreft een groot aantal mensen die blind vertrouwen op alles wat de overheid zegt en mondkapjes en vaccinaties bijna tot semi-sacrale aangelegenheden hebben gebombardeerd. Dit is ook het type mens dat zeer trots is op hun vaccinaties, hier graag selfies van maakt en deelt op social media. Daarnaast dulden deze mensen geen weerwoord, ieder ander die ook maar één kritische vraag durft te stellen moet direct aan de schandpaal worden genageld met een label als "wappie".

Dan is er nog een kliek aan mensen die daadwerkelijk het spoor bijster zijn omtrent de pandemie en met de meest bizarre en schrikbarende complottheorieën op de proppen komen. Van nanobots die in vaccins zouden zitten tot 5G verantwoordelijk houden voor het ontstaan van corona. Deze groep is een gevaar voor zichzelf én voor de maatschappij.
Nope, dat zijn ze helemaal niet. Corona zelf is namelijk voor het gros van de mensen niet gevaarlijk. Wereldwijd overlijdt 0.23% van de patiënten en de incidentie van long covid wordt geschat op 1.2%. En daar vallen dus ook lichte klachten zoals enkele maanden iets kortademiger zijn, onder.

En hoe kunnen ze een gevaar zijn voor anderen? Die vaccins werken vrijwel volledig tegen overlijden en ernstige ziekte, je bent niet van een ander afhankelijk voor je bescherming. Ze zijn dus in zeer geringe mate een gevaar voor zichzelf, maar niet voor een ander. Overigens zijn ze niet eens een gevaar voor zichzelf als ze zelf de ziekte al hebben doorgemaakt, aangezien de kans op herinfectie echt astronomisch klein is, en de meeste mensen deze ziekte geen 2 keer zullen krijgen.

Per definitie zijn mensen die de overheid wantrouwen trouwens minder gevaarlijk dan lui die de overheid vertrouwen. Die laatste groep mensen zullen als het erop aan komt nooit een tiran een strobreed in de weg leggen. En als er een tiran op staat dan mag je God op blote knieën bedanken als er iemand tussen hem en totale hegemonie in staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')