abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juli 2021 @ 08:32:05 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200533010
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Komt wel door die “nieuwe “ partij, het ANC, die van de ene corrupte kliek naar de andere zwaait.
Maar niet uit elkaar valt.

Je vergelijkingen gaan echt nergens over.
  zondag 25 juli 2021 @ 08:41:45 #102
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200533111
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar niet uit elkaar valt.

Je vergelijkingen gaan echt nergens over.
Het was meer een overtreffende trap dan een vergelijking.
Verder is het stemgedrag op ANC en Bij1 denk ik allebei grotendeels op etnische grond bepaald, gelukkig levert dat in Nederland geen absolute meerderheid op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 25 juli 2021 @ 09:02:04 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200533418
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:41 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het was meer een overtreffende trap dan een vergelijking.
Verder is het stemgedrag op ANC en Bij1 denk ik allebei grotendeels op etnische grond bepaald, gelukkig levert dat in Nederland geen absolute meerderheid op.
Dat is op geen enkele manier met elkaar in lijn te brengen. Een dergelijke corruptie kan alleen plaatsvinden bij een goed georganiseerde groep mensen die op elkaar kunnen vertrouwen en waar stevige netweken bestaan. Bij1 is een rommelclub waar ze enkel ruzie maken en veel te incompetent is voor ruzie.

Als we het ANC ergens mee gaan vergelijken dan lijkt me de republikeinse partij van de VS wel een hele goede.
pi_200533563
Zie er nog wel een tv-format in. Simons vertelt haar verhaaltje en het publiek mag raden wat het te betekenen heeft.

Gaslighting? Nooit van gehoord. Is dat een woord voor het aansteken van een windje?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200534327
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zie er nog wel een tv-format in. Simons vertelt haar verhaaltje en het publiek mag raden wat het te betekenen heeft.

Gaslighting? Nooit van gehoord. Is dat een woord voor het aansteken van een windje?
Gaslighting is een heel bekende term bij een narcistische stoornis. Dat ze dat specifiek noemt, wijst erop dat ze denken dat Quincy een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.
Er is zelfs een film gemaakt over gaslightning, die heeft ook die naam.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaslight_(1944_film)

Gaslighting is een vorm van psychologische manipulatie waarbij de pleger erop uit is het slachtoffer (tegenstander) mentaal te ontredderen. Dit probeert de pleger te bewerkstelligen door bij het slachtoffer twijfel te zaaien aan het eigen gezonde verstand.

De term komt oorspronkelijk van een gelijknamig toneelstuk.
De echtgenoot in Gaslight draait zo nu en dan het gaslicht (Engels: gaslight) lager. De vrouw merkt dit op, maar de man ontkent in alle toonaarden, en suggereert herhaaldelijk dat ze de laatste tijd wat bijziend overkomt. De vrouw gaat twijfelen totdat ze uiteindelijk gelooft dat niet het licht zwakker wordt, maar haar eigen ogen of gezond verstand.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 25-07-2021 09:58:04 ]
  zondag 25 juli 2021 @ 09:59:33 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200534673
Tijd voor een polletje

POLL
pi_200534787
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:47 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Gaslighting is een heel bekende term bij een narcistische stoornis. Dat ze dat specifiek noemt, wijst erop dat ze denken dat Quincy een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.
Er is zelfs een film gemaakt over gaslightning, die heeft ook die naam.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaslight_(1944_film)
Van die film is de term ook afgeleid, toch? Dat interview met hem gisteren had ook wel iets van gaslighting. Zijn 'leven loopt gevaar' maar hij wil niet zeggen of hij bedreigd wordt. Daarmee zaai je verwarring. Het ligt ook niet voor de hand omdat die halve zool juist door veel partijleden werd gesteund tot gisteren. Het grappige is dat de aanklachten tegen Quinsy zoals die naar buiten zijn gebracht ook dermate vaag en subjectief zijn, dat je dat ook als een vorm van gaslighting zou kunnen zien. Het enige verschil is dat Quinsy waarschijnlijk dondersgoed weet wat hem concreet wordt verweten.
  zondag 25 juli 2021 @ 10:06:26 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200534860
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Tijd voor een polletje

[poll=2772]
Geen van beide!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200534929
Dat is kiezen tussen twee kwaden.
Het lijkt er op dat er strijd is om de zetel van Simons, als ze de kamer uit gaat om wat voor reden dan ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200534986
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Van die film is de term ook afgeleid, toch?
Nee, van een toneelstuk, daar is de film weer op gebaseerd.
pi_200535069
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Van die film is de term ook afgeleid, toch? Dat interview met hem gisteren had ook wel iets van gaslighting. Zijn 'leven loopt gevaar' maar hij wil niet zeggen of hij bedreigd wordt. Daarmee zaai je verwarring.
Heb je een link naar dat interview?

Overigens kun je vanaf een afstand niet bepalen of iemand een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft en misschien zien ze het gaslightning wel apart van een stoornis.
Ik hoorde in het interview met Groenteman dat hij niet streng is opgevoed door zijn moeder, over een vader had hij het niet. Dus misschien het bekende geval van te verwend opgevoed door alleen een moeder.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mondkapje op 25-07-2021 10:21:45 ]
pi_200535453
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:13 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Heb je een link naar dat interview?

Overigens kun je vanaf een afstand niet bepalen of iemand een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft en misschien zien ze het gaslightning wel apart van een stoornis.
Ik hoorde in het interview met Groenteman dat hij niet streng is opgevoed door zijn moeder, over een vader had hij het niet. Dus misschien het bekende geval van te verwend opgevoed door alleen een moeder.
https://www.volkskrant.nl(...)uldigingen~be6927c5/
  zondag 25 juli 2021 @ 10:27:11 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_200535505
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Tijd voor een polletje

[poll=2772]
Ik mis een derde optie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 25 juli 2021 @ 10:36:53 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200535711
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik mis een derde optie.
Die is er niet.
pi_200535760
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:14 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me overigens wel een typisch Nederlands fenomeen geworden. Nieuwe partijen vol grote ego's die het wel eens even allemaal anders gaan doen, en vervolgens onder flinke ruzie imploderen.

We hadden AOV, Leefbaar Nederland, LPF, 50+, FvD en nu is er Bij1. Ik kan me geen landen bedenken waar dat zo vaak voorkomt.
We hebben hier dan ook wel erg veel partijen. In een land met een kiesdrempel of districtenstelsel is het aanzienlijk moeilijker om als landelijke partij van de grond te komen.

Hier heb je met 0.66% van de stemmen een partij die landelijke vertegenwoordigd is.
pi_200535859
quote:
Tja tja tja. Met iemand die zo boos kan worden op een aantijging, zou ik ook niet graag samenwerken. Dat moet ie toch zelf ook wel inzien.
Aan de andere kant, hij is de partij uitgegooid, niet niks. Allemaal moeders die opeens nu wél streng voor hem zijn.
  zondag 25 juli 2021 @ 10:46:03 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200535861
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik mis een derde optie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200536025
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Punt 1. Ik durf best de aantijgingen m.b.t. de totale narcist Gario te geloven.

[ twitter ]
En er volgt in de twitterlijn nog het e.e.a. Ze blijft aardig op de vlakte maar wilde toch iets gezegd hebben.

Punt 2. Als dit gaat om Gario uit de partij te werken ten faveure van Timmer dan zijn de rapen helemaal gaar. Timmer is Simons EN Gario "Bij1".

https://www.powned.tv/art(...)che-zwarte-piet-lunc

Punt 3. Wat een f*cking rascistische partij is dat. De achtergrond is natuurlijk dat hele Gloria Wekker/VS gedoe, met KOZP en consorten als voorland culminerend in nu Bij1. Dan hoop ik toch wel voor de onnozele pro-deug KOZP sympathisanten dat ze door het anti Zwarte Piet standpunt te steunen nu inzien dat ze gewoonweg een racistisch standpunt hebben gesteund. _O-
Ik denk ook niet dat Gario een prettige kerel is in de omgang. Hij is betweterig en heeft iets naars over zich hangen. Maar goed, dat is geen reden om iemand te royeren.

En eigenlijk wordt er geen enkele reden genoemd. Gario heeft geen greep in de kas gedaan en niemand fysiek of seksueel lastig gevallen.

Waar hij dan wel schuldig aan is? Manipulerend gedrag en mannelijke dominantie.

Maar goed, deze begrippen zijn zo breed dat je daar zonder voorbeelden maar weinig mee kan.
pi_200536032
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Tja tja tja. Met iemand die zo boos kan worden op een aantijging, zou ik ook niet graag samenwerken. Dat moet ie toch zelf ook wel inzien.
Aan de andere kant, hij is de partij uitgegooid, niet niks. Allemaal moeders die opeens nu wél streng voor hem zijn.
Het lijkt me logisch dat Gario boos is. Die man wordt publiekelijk door het slijk gehaald.
pi_200536177
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat Gario boos is. Die man wordt publiekelijk door het slijk gehaald.
Tja, wie spreekt er dan de waarheid. Gario zegt niets gehoord te hebben over klachten en BIJ1 beweerd meerdere gesprekken te hebben gevoerd met Gario.

Gario is direct vol op de aanval overgegaan door namen te noemen van wie hij denkt dat de 'signalen' zijn gekomen. Ook noemt hij Rebecca Timmer nog apart en doet de suggestie dat ze de zetel wilt overnemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 25 juli 2021 @ 11:06:30 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200536199
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Tijd voor een polletje

[poll=2772]
Dit is als kiezen tussen naakt in een bad vol zee-egels springen en een voetreis naar de zuidpool...
... Op je knieën :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 25 juli 2021 @ 11:06:56 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200536208
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat Gario boos is. Die man wordt publiekelijk door het slijk gehaald.
"Waarom spreekt iedereen mij aan op mijn moorden?" klaagde de moordenaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200536212
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Tja, wie spreekt er dan de waarheid. Gario zegt niets gehoord te hebben over klachten en BIJ1 beweerd meerdere gesprekken te hebben gevoerd met Gario.

Gario is direct vol op de aanval overgegaan door namen te noemen van wie hij denkt dat de 'signalen' zijn gekomen. Ook noemt hij Rebecca Timmer nog apart en doet de suggestie dat ze de zetel wilt overnemen.
Als nummer twee heb je bij het wegvallen van de nummer één recht op die zetel.

Net als dat Rebekka als nummer drie recht heeft op de zetel van nummer twee als diegene wegvalt.

Wat dat betreft is de suggestie dat Timmer die zetel wil, alleen maar logisch.
  zondag 25 juli 2021 @ 11:08:40 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200536231
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit is als kiezen tussen naakt in een bad vol zee-egels springen en een voetreis naar de zuidpool...
... Op je knieën :{
Als je zelf part noch deel van de kwestie bent valt dat wel mee.
pi_200536255
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als nummer twee heb je bij het wegvallen van de nummer één recht op die zetel.

Net als dat Rebekka als nummer drie recht heeft op de zetel van nummer twee als diegene wegvalt.

Wat dat betreft is de suggestie dat Timmer die zetel wil, alleen maar logisch.
Ik lees dat het royement van Gario geen rol speelt bij het overnemen van de zetel.
Simons kan de zetel niet aan Timmer geven, als dit klopt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')