abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:50:43 #51
194233 Friday12
Originele kloon
pi_200518525
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:12 schreef PS. het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar je schrikt je in eerste instantie natuurlijk helemaal de touwtjes.
Ik zou echt stuk gaan denk ik :D
pi_200518528
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:')
Meer dan eens heb ik een inbraak gerepareerd voordat de politie/technische recherche nog eens langs kwam
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:55:34 #53
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200518617
13 jarige hamburger fans oppakken is natuurlijk wel wat veiliger dan achter de Mocro Mafia aangaan. Ik snap die agenten wel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 juli 2021 @ 11:56:41 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200518630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:50 schreef Piva het volgende:

[..]

Meer dan eens heb ik een inbraak gerepareerd voordat de politie/technische recherche nog eens langs kwam
Lekker slim van je. En dan maar janken dat de politie de zaak niet kan oplossen :')

De politie stuurt ALTIJD iemand langs om te kijken en een pv op te maken. En ja, die kan beslissen dat de recherche de volgende dag langs komt voor onderzoek. Alleen bij ernstige inbraken komt de recherche direct 's nachts.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:36:28 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200519323
Wat een raar verhaal. Wat voor criminele activiteiten hebben die agenten nu gestopt of aangepakt?

Ik weet nog dat mijn dag- en nachtritme omkeerde tijdens de zomervakantie. Dat deze jongens 's nachts actief zijn vind ik op zich niet vreselijk verdacht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:39:14 #56
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200519357
Drie kwartie fietsen heen, drie kwartier terug, ben je een hoop van de energie wel weer kwijt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200519489
Hoe oud moeten kinderen zijn om om 3 uur naar de mcdonalds te mogen?
Conscience do cost.
pi_200519510
Volgens mij is hier geen misdaad begaan en zijn agenten geen vervangende ouders of mensen met enige vorm van ouderlijk gezag.

Maw het stond de agenten vrij te vragen wat ze deden, hoewel het blijkbaar duidelijk was, maar daar houd het toch echt op.

Is niet helemaal in de haak, los van of je als ouders gefaald hebt of niet etc.
Deze tieners waren vrij om te gaan en staan waar ze wilde in principe.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:30:31 #59
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_200520304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is vrij ernstig als je 13 jarige kind om kwart over 3 's nachts van de weg wordt geplukt. Dan heb je ergens tekort geschoten als ouder. Fijn dat de agent de ouders even op de hoogte stelt zodat de ouders hun tekortkoming nog ergens kunnen corrigeren.
Jee wat een complete vingerwijzende onzin weer.
Op mijn veertiende klom ik gewoon uit mijn slaapkamerraam ‘s nachts want hey dat ene feestje moest ik toch echt meemaken. En de trap kraakte te erg.

Ik was avontuurlijk en wat rebels maar wat hadden mijn ouders tegen mijn nachtelijke uitstapjes kunnen doen? Zij wisten immers van niets. Want zij sliepen. Kettingslot op de deur/ raam? Camera met alarm?

En geloof me, ik heb de beste en liefste ouders van de wereld.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:36:23 #60
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200520383
Kan het niet vinden op Twitter, backfire, ingetrokken?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:40:10 #61
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200520461
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:30 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

Jee wat een complete vingerwijzende onzin weer.
Op mijn veertiende klom ik gewoon uit mijn slaapkamerraam 's nachts want hey dat ene feestje moest ik toch echt meemaken. En de trap kraakte te erg.

Ik was avontuurlijk en wat rebels maar wat hadden mijn ouders tegen mijn nachtelijke uitstapjes kunnen doen? Zij wisten immers van niets. Want zij sliepen. Kettingslot op de deur/ raam? Camera met alarm?

En geloof me, ik heb de beste en liefste ouders van de wereld.
Groot gelijk. Maar je ouders merkten in de ochtend niets geks aan je op? Wallen, beetje wazig door de alcohol (zit bij feestjes tenslotte inbegrepen, of deed je daar niet aan mee?), enzovoort?
  zaterdag 24 juli 2021 @ 14:59:18 #62
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_200522137
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Groot gelijk. Maar je ouders merkten in de ochtend niets geks aan je op? Wallen, beetje wazig door de alcohol (zit bij feestjes tenslotte inbegrepen, of deed je daar niet aan mee?), enzovoort?
Jawel, soms merkte mijn moeder het op. “Wat zie je er bleekjes/ moe uit.” En ik weet nu dat ze wel eens een vermoeden had. Maar ze was nogal van het voordeel van de twijfel geven.

Toen ik dus een keer ‘s nachts via de voordeur binnenkwam lopen en in het pikkedonker iemand zag zitten op de bank toen wist ik zeker dat ik geen voordeel van twijfel zou krijgen :/ met twee weken huisarrest als gevolg.

Het punt is dat pubers zich vaak onfeilbaar voelen. Alsof hen niets kan gebeuren.
En eigenlijk is dat een gezonde psychische toestand voor die fase. Denken dat je onfeilbaar bent zorgt ervoor dat je grenzen gaat opzoeken, op avontuur gaat, ontdekken,.. leren vallen en opstaan. Zelfstandig worden dus.

Het punt is, die drie puberjochies hadden heel goed de verkeerde personen tegen kunnen komen. Dat de politie contact met de ouders opgenomen heeft vind ik wel goed.
Want voorkomen dat ze dit weer doen is als ouders ontzettend lastig tenzij je ze vastbindt.. maar doordat ze dankzij de politie nu weten dat hun kinderen dit soort uitstapjes maken kunnen ze hun zoons nu wel voorlichten over reëel gevaar en samen uit samen thuis etc.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_200522470
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:30 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

Jee wat een complete vingerwijzende onzin weer.
Op mijn veertiende klom ik gewoon uit mijn slaapkamerraam ‘s nachts want hey dat ene feestje moest ik toch echt meemaken. En de trap kraakte te erg.

Ik was avontuurlijk en wat rebels maar wat hadden mijn ouders tegen mijn nachtelijke uitstapjes kunnen doen? Zij wisten immers van niets. Want zij sliepen. Kettingslot op de deur/ raam? Camera met alarm?

En geloof me, ik heb de beste en liefste ouders van de wereld.
Ik geloof je best. Maar ook de liefste en beste ouders ter wereld hoeven niet de beste opvoeders te zijn.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:22:12 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_200522508
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat een raar verhaal. Wat voor criminele activiteiten hebben die agenten nu gestopt of aangepakt?

Ik weet nog dat mijn dag- en nachtritme omkeerde tijdens de zomervakantie. Dat deze jongens 's nachts actief zijn vind ik op zich niet vreselijk verdacht.
13 jarigen zijn de nieuwe 5 jarigen als je sommige moet geloven. Op viva kunnen ze daar ook wat van. Schuld van de ouders sowieso. Kinderen moet je binnenhouden tot ze 18 zijn anders krijg je crimineeltjes/junkies.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:24:24 #65
338319 ZarB
Piña colada
pi_200522530
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik geloof je best. Maar ook de liefste en beste ouders ter wereld hoeven niet de beste opvoeders te zijn.
Denk je echt dat de opvoeding alles bepalend is voor het gedrag van het kind?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:24:34 #66
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_200522533
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik geloof je best. Maar ook de liefste en beste ouders ter wereld hoeven niet de beste opvoeders te zijn.
Nee dat hoeft niet. Maar vertel, wat ga jij eraan doen wanneer je puber deze gezonde fase van ontdekken, experimenteren, grenzen opzoeken doorgaat? Wat nou als je een iets temperamentvollere puber in je schoot geworpen krijgt?

Vind jij dat je een slechte opvoeder bent wanneer jouw puber ervandoor gaat met vrienden terwijl jij slaapt?
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_200522568
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:24 schreef ZarB het volgende:

[..]

Denk je echt dat de opvoeding alles bepalend is voor het gedrag van het kind?
Nee dat geloof ik niet. Wel geloof ik dat ouders allerlei signalen kunnen opvangen en daar wat mee kunnen doen. Maar he, wie ben ik. Heb slechts de pabo gedaan met daarin bakken pedagogiek. Doe gewoon wat jij leuk vindt met je eigen kids. Laat ze gewoon lekker diep in de nacht over straat als ze 13 zijn. Geef ze dan wel even een briefje mee zodat de politie er geen tijd aan hoeft te verspillen.
pi_200522597
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:29 schreef Confetti het volgende:
Op basis van welk strafbaar feit zijn deze jongens staande gehouden, vervolgens van hun vrijheid beroofd terwijl ze moesten wachten op hun ouders?

Dit neigt naar intimidatie en machstmisbruik. Politieagenten hebben niet de bevoegdheid om opvoeder te spelen van andermans kinderen. Mafketels.
Geen strafbaar feit, maar kinderen van 13 jaar die midden in de nacht op straat rondstruinen, zou ik ook heel verdacht vinden. Op die leeftijd hoor je gewoon thuis in bed te liggen.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:40:41 #69
338319 ZarB
Piña colada
pi_200522715
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee dat geloof ik niet. Wel geloof ik dat ouders allerlei signalen kunnen opvangen en daar wat mee kunnen doen. Maar he, wie ben ik. Heb slechts de pabo gedaan met daarin bakken pedagogiek. Doe gewoon wat jij leuk vindt met je eigen kids. Laat ze gewoon lekker diep in de nacht over straat als ze 13 zijn. Geef ze dan wel even een briefje mee zodat de politie er geen tijd aan hoeft te verspillen.
Tuurlijk kunnen ze er iets mee (willen) doen, maar dat wil nog niet zeggen dat het gewenst resultaat gaat opleveren.

Van bakken pedagogiek ben ik niet zo onder de indruk, maar het verklaart wel waarom je vanuit de theorie denkt. Niet erg, maar de praktijk is vaak wat genuanceerder. En ik heb geen kinderen in die leeftijdscategorie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:43:39 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200522739
Lijken me juist prima gezonde kinderen, dit. Een beetje avontuurlijk, ondernemend, niets kwaads in de zin...
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:44:00 #71
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_200522742
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee dat geloof ik niet. Wel geloof ik dat ouders allerlei signalen kunnen opvangen en daar wat mee kunnen doen. Maar he, wie ben ik. Heb slechts de pabo gedaan met daarin bakken pedagogiek. Doe gewoon wat jij leuk vindt met je eigen kids. Laat ze gewoon lekker diep in de nacht over straat als ze 13 zijn. Geef ze dan wel even een briefje mee zodat de politie er geen tijd aan hoeft te verspillen.
Wat gek, het lijkt nu net alsof jijzelf de fase van onfeilbaarheid nooit verlaten hebt. Want jou zou dit dus nooit overkomen? Erg zwartwit ook.
Denk je nu werkelijk dat die ouders hun kinderen tot diep in de nacht over straat hebben laten lopen? Hoe kan het dat jij vanuit jouw enorme theoretisch onderrichte pedagogisch oogpunt hier
keihard voorbij gaat aan het feit dat pubers geen verlengstuk zijn van de ouders?
Pubers zijn op weg naar autonomie..


Ze wisten vast dat hun ouders dit niet tof zouden vinden, wat denk jij?

Ik ben moeder van een paar pubers, dagelijks aan het schipperen wat het beste is, falen doe ik ook. Tot waar kunnen wij als ouders restricties opleggen zonder afbreuk te doen aan de autonomie van het kind..? Dit is dagelijkse kost.
Daarnaast ben ook ik wetenschappelijk pedagogisch onderricht, ik ken de boekjes..
Maar wat je daar tussen de regels vindt is net zo belangrijk!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_200522785
Groot nieuws inderdaad.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:49:10 #73
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_200522810
Hopelijk eerst langs de mcdrive
  zaterdag 24 juli 2021 @ 16:13:28 #74
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200523101
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geen strafbaar feit, maar kinderen van 13 jaar die midden in de nacht op straat rondstruinen, zou ik ook heel verdacht vinden. Op die leeftijd hoor je gewoon thuis in bed te liggen.
Tijdens de zomervakantie is een verschuiving in waken en slapen best wel te verwachten. Lekker belangrijk ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 24 juli 2021 @ 16:33:32 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200523327
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:18 schreef Haags het volgende:
De wereld is weer een stuk veiliger na deze heldendaad van de betrefende agenten _O_
De tieners in ieder geval wel
Krekker is de bom!
pi_200523428
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:44 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

Ik ben moeder van een paar pubers, dagelijks aan het schipperen wat het beste is, falen doe ik ook.
Dat verklaart.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 16:53:07 #77
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_200523546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 16:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat verklaart.
Wat verklaard dit precies volgens jou?
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_200524613
Ja, ja, de politie heeft het erg druk zo te zien :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')