abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200510844


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200510848
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eigenlijk geven de cijfers die we nu hebben aan dat we ook een viervoud kunnen hebben aan besmettingen, 50.000 per dag. Als we op 12k deze cijfers hebben, lijkt me een viervoud ook een viervoud in de ziekenhuizen en hoewel het niet prettig is om continu 400 ic en 1600 kliniek te hebben, is dat best te overleven voor een maand of 2.

Ergo, er had niet hoeven worden teruggedraaid.
Precies. en het is natuurlijk al helemaal niet zeker of je die 50K gaat aantikken. Stel je zou op de helft (25K) uitkomen per dag dan zit je al snel op de helft van die cijfers.

Op een gegeven moment kun je ook niemand meer van de jongeren besmetten, de pot is een keer leeg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 juli 2021 @ 23:12:35 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200510849
FESTIVALS OPEN *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_200510856
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:12 schreef D_A het volgende:
FESTIVALS OPEN *O*
Ik ben voor, maar de beleidsmakers willen graag nog even 3 weken nadenken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 juli 2021 @ 23:14:03 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200510868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben voor, maar de beleidsmakers willen graag nog even 3 weken nadenken.
We ain't got no time for that :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:14:11 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200510872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben voor, maar de beleidsmakers willen graag nog even 3 weken nadenken.
Die hebben gewoon geen zin om hun vakantie daarvoor te onderbreken.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:14:16 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200510874
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies. en het is natuurlijk al helemaal niet zeker of je die 50K gaat aantikken. Stel je zou op de helft (25K) uitkomen per dag dan zit je al snel op de helft van die cijfers.

Op een gegeven moment kun je ook niemand meer van de jongeren besmetten, de pot is een keer leeg.
We moeten toch die 3 miljoen niet gevaccineerden ook de kans bieden op natuurlijke weerstand ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:17:41 #8
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200510931
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:12 schreef D_A het volgende:
FESTIVALS OPEN *O*
Dat snap ik heel goed! Maar het kan nog niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_200510950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed! Maar het kan nog niet.
Het kan prima. maar de beleidsmakers vinden van niet. Dat is iets anders.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:19:21 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200510962
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed! Maar het kan nog niet.
Waarom niet?

De besmettingen zullen gaan oplopen, misschien, maar ik zie de ziekenhuizen niet meer overstromen. We zullen een keer die exit-golf door moeten, dan liever deze zomer als in de herfst/winter.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200510988
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom niet?

De besmettingen zullen gaan oplopen, misschien, maar ik zie de ziekenhuizen niet meer overstromen. We zullen een keer die exit-golf door moeten, dan liever deze zomer als in de herfst/winter.
Klopt. Alles kan nu al open
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:20:34 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200510989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed! Maar het kan nog niet.
Wanneer dan wel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:24:37 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200511061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wanneer dan wel?
Over 2 weken.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:27:29 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200511102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:06 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed, maar er is nog te veel verdeeldheid over het coronabeleid en vaccinatiebeleid. Overigens is dat logisch onder virologen en andere deskundigen ook heel verschillende meningen hebben over hoe we met zijn allen pandemie moeten bestrijden.

1,5 jaar pandemie heeft ons diep geraakt in fysieke, psychische en mentale gesteldheid zowel we heel veel moeten aapassen in onze leven hier in Nederland. Vooral moeten we nog voortdurend omgaan met vele teleurstellingen zowel veel festiviteiten niet doorgingen in verband met coronamaatregelen. Ondanks de eerste corona-maanden van 2020 waren er veel moois opgedoken onder anderen solidariteit onder Nederlanders, zowel elkaar moesten steunen in zeer moeilijke tijd. De pandemie leert ons ook veel meer naar elkaar moeten omkijken op alle gebieden zowel gezondheid, economie en het leven zelf.

Persoonlijk gezien had ik in de zomer 2020 meest moeite dat er geen leuke festivals meer plaatsvond zodat iedereen ook mee gefeest hadden, contacten met elkaar onderhouden en zien. Dat deed mij echt heel erg zeer. Ook had voor mijn vrienden veel gevolgen dat ze ook andere kennissen en vrienden door de pandemie niet meer zo vaak konden zien spreken in real life. En later in 2020 ging het weer mis zodat vele Nederlanders minder solidair zijn met elkaar, minder sociaal met elkaar en respect voor alles wat er op deze wereld is. Ik gun iedereen ook veel geluk en nog aller belangrijkst goede gezondheid toe, meen echt wat ik zeg!!

Voor lieve zorgmedewerkers in het ziekenhuizen heb ik groot respect omdat ze keihard moeten werken om voor corona patiënten moeten zorgen in vele overuren en zeer lange dagen. Ze hebben hoe dan ook bijna geen vrije dagen en vakantie gehad in de laatste tijd, wat ik zo verschrikkelijk vind voor die zorgmedewerkers dat het niet kan. Ze verdienen heel veel, vakanties en bonussen.
Mooi verhaal en herkenbaar dat tal van dingen, zijn weggevallen en wat overblijft zo bijzonder is geworden dat het pijnlijk knaagt. Ook bij ons zijn (sociale & werk) activiteiten flink afgeschaald omdat het niet goed anders kon maar ook om dat de 'waarde' niet zo groot bleek als verondersteld. Kortom 20/21 heeft behoorlijk wat uitgefilterd.

Duidelijk was al dat de zorg op een JustInTaks opereerde en die dan door een 'plotse' overvraag, dan verder over de kop draait. Ik ken diverse mensen in de zorg die niet eens zozeer fysiek 'moe' zijn maar mentaal genoeg hebben van de continue belasting die maar uitzichtloos blijft voortduren. Iets dat overigens in tal van andere beroepen speelt waar de 'mens'factor ondergeschikt zijn - gemaakt - aan de planning.

In dat opzicht, hoe vervelend of tragisch ook, kan de pandemie ook gezien worden als een soort wake-up call die de mensheid middels ziekte, letterlijk dwingt om het rustiger aan te doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:36:57 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200511251
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mooi verhaal en herkenbaar dat tal van dingen, zijn weggevallen en wat overblijft zo bijzonder is geworden dat het pijnlijk knaagt. Ook bij ons zijn (sociale & werk) activiteiten flink afgeschaald omdat het niet goed anders kon maar ook om dat de 'waarde' niet zo groot bleek als verondersteld. Kortom 20/21 heeft behoorlijk wat uitgefilterd.

Duidelijk was al dat de zorg op een JustInTaks opereerde en die dan door een 'plotse' overvraag, dan verder over de kop draait. Ik ken diverse mensen in de zorg die niet eens zozeer fysiek 'moe' zijn maar mentaal genoeg hebben van de continue belasting die maar uitzichtloos blijft voortduren. Iets dat overigens in tal van andere beroepen speelt waar de 'mens'factor ondergeschikt zijn - gemaakt - aan de planning.

In dat opzicht, hoe vervelend of tragisch ook, kan de pandemie ook gezien worden als een soort wake-up call die de mensheid middels ziekte, letterlijk dwingt om het rustiger aan te doen.
Ik vrees eigenlijk dat we in een te rijk land wonen, arbeid is voor een betere prijs en betere voorwaarden te verkopen in andere beroepen. Simpel gezegd, er zijn niet genoeg mensen meer voor de lastige banen. De meeste mensen hier verdienen genoeg met leuker werk, en ook daar is geen overschot.

Ik denk dat we domweg te weinig mensen hebben in dit land om al het werk te doen wat gedaan zou moeten worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200511260
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:37:58 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200511270
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Je handen stuk wassen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:38:09 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200511276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Overleggen met je huisarts?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 23 juli 2021 @ 23:39:11 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200511296
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Thuisblijven, uitzieken.
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 23:39:13 #20
236264 crew  capricia
pi_200511299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Opnieuw naar de GGD.
Definitely not CIA
pi_200511320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Ik zou persoonlijk gezien nog een test bij de GGD doen.
Had je een sneltest bij de GGD of een PCR ? (de GGD zou weer volledig overgestapt moeten zijn op PCR inmiddels)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200511367
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk gezien nog een test bij de GGD doen.
Had je een sneltest bij de GGD of een PCR ? (de GGD zou weer volledig overgestapt moeten zijn op PCR inmiddels)
Stokje in keel en neus. 10 uur getest, uitslag kwam om 23.00
pi_200511401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:43 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Stokje in keel en neus. 10 uur getest, uitslag kwam om 23.00
Dat is wel een PCR test ja.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200511423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is wel een PCR test ja.
Hoe dat geregeld was, mocht je nog niks hebben krijg je het daar wel. Moest auto parkeren, kreeg na aanmelden een flyer en 1 zakdoekje en moest in die zigzag rij mijn neus snuiten voordat ik in die container mocht. Dus iedereen met klachten was lekker aan het snuiten daar....
pi_200511426
Ik had dat hele redteam de mond gesnoerd als ik premier was. Die lui werken op mijn zenuwen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200511454
Ik stoor mij ook aan pictogrammen waar mensen of kinderen op staan met een mondkapje, vooral op pictogrammen bedoeld voor kinderen waar volwassenen opstaan met mondkapje. Alsof ze het willen normaliseren dat iemand zo´n ding op z´n bakkes heeft.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200511463
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
Ik had dat hele redteam de mond gesnoerd als ik premier was. Die lui werken op mijn zenuwen.
Die werken al zolang ze bestaan op mijn zenuwen, irritant ook dat ze een podium krijgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200511467
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Niks. Negatieve PCR test. Zou ik meer vertrouwen dan zelftest. Uitzieken en je geen zorgen maken. Eventueel over x aantal dagen nog een GGD test doen.
pi_200511471
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die werken al zolang ze bestaan op mijn zenuwen, irritant ook dat ze een podium krijgen.
Gevaar voor de democratie en samenleving. Ingrijpen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200511483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niks. Negatieve PCR test. Zou ik meer vertrouwen dan zelftest. Uitzieken en je geen zorgen maken. Eventueel over x aantal dagen nog een GGD test doen.
Nadeel is dat je begint te twijfelen. En twijfel gaat knagen.
Wellicht kan de GGD ook advies geven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 juli 2021 @ 23:52:15 #31
408813 crew  trein2000
pi_200511504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nadeel is dat je begint te twijfelen. En twijfel gaat knagen.
Wellicht kan de GGD ook advies geven.
En anders kan de huisarts dat ongetwijfeld ook.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200511625
@Janneke141 Hoe kijk jij daar tegen aan? Kunnen de scholen wel veilig open als je op een besmettingsniveau zit van 5.000 positieve testen per dag? En moet je dan naar een systematiek gaan van half online en half les met de groep gesplitst? En ook mondkapjes dragen in de klas?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200511668
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
@:Janneke141 Hoe kijk jij daar tegen aan? Kunnen de scholen wel veilig open als je op een besmettingsniveau zit van 5.000 positieve testen per dag? En moet je dan naar een systematiek gaan van half online en half les met de groep gesplitst? En ook mondkapjes dragen in de klas?
De vaccinatie van 12-17 gaat behoorlijk goed, afgelopen dinsdag was er al 380K van de ± 1.1 miljoen gevaccineerd.
Laten we hopen die jeugd gewoon eens onbezorgd naar school kan zonder dreiging van thuisonderwijs, quarantaines, en halve klassen.

Sommige gaan anders een 3e corona schooljaar meemaken, en dat lijkt mij nou niet echt heel erg fantastisch uitgangspunt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200511683
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vaccinatie van 12-17 gaat behoorlijk goed, afgelopen dinsdag was er al 380K van de ± 1.1 miljoen gevaccineerd.
Laten we hopen die jeugd gewoon eens onbezorgd naar school kan zonder dreiging van thuisonderwijs, quarantaines, en halve klassen.

Sommige gaan anders een 3e corona schooljaar meemaken, en dat lijkt mij nou niet echt heel erg fantastisch uitgangspunt.
Schellekens zegt dat we het niet redden met alleen vaccineren. Lijkt te hinten op langdurige maatregelen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200511687
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Schellekens zegt dat we het niet redden met alleen vaccineren. Lijkt te hinten op langdurige maatregelen.
Schellekens moet misschien maar gewoon terug in zijn schuilkelder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200511694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

A. Ik baseer mij liever op het CBS voor onder en oversterfte.
B. Ik begrijp werkelijk niet hoe duitsland met zijn blauwe ogen kan zeggen dat ze 30 Coronadoden per dag hebben bij 1000 besmettingen. Dat is 3% Er moeten veel meer cases zijn, dat kan niet anders. Dus ziekenhuisopnames en vaccinaties zijn zeker wel relevant bij maatregelen voor andere landen, alleen besmettingen zijn dat niet.
Vorige week had Nederland 11 doden en 68500 besmettingen, dat is 0.016%.
Eind januari had Nederland 450 doden op 30.000 besmettingen. dat is 1.5%, 100 keer meer.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200511701
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vorige week had Nederland 11 doden en 68500 besmettingen, dat is 0.016%.
Eind januari had Nederland 450 doden op 30.000 besmettingen. dat is 1.5%, 100 keer meer.
Ik had het over duitsland :D
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200511773
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik had het over duitsland.
Jij zegt dat Duitsland veel meer besmettingen moet hebben, omdat de verhouding doden/besmettingen er veel hoger ligt dan in Nederland. Maar hetzelfde kan je over de Nederlandse cijfers van januari zeggen. Of geloof je dat Nederland toen in werkelijkheid 3 miljoen besmettingen per week had?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200511824
Vorig jaar zei men ook dat de Duitse cijfers niet konden kloppen, want toen hadden ze veel te weinig doden.
Misschien is de verklaring dat de groep van meest kwetsbare personen in Duitsland later getroffen wordt dan in Nederland. Of zijn het personen die reeds maanden op IC lagen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200511978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Snap het af en toe ook niet meer....Neef was afgelopen zondag positief getest bij de GGD nadat hij klachten had. Hij moest daar gisteren weer testen en uitslag was negatief, in 4 dagen tijd?.
Leipe shit ouwe
pi_200512004
twitter
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:10:23 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200512051
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

A. Ik baseer mij liever op het CBS voor onder en oversterfte.
B. Ik begrijp werkelijk niet hoe duitsland met zijn blauwe ogen kan zeggen dat ze 30 Coronadoden per dag hebben bij 1000 besmettingen. Dat is 3% Er moeten veel meer cases zijn, dat kan niet anders. Dus ziekenhuisopnames en vaccinaties zijn zeker wel relevant bij maatregelen voor andere landen, alleen besmettingen zijn dat niet.
Zonder hardvochtig te willen zijn, valt het mij met die oversterfte in NL nog enorm mee......
(en ja daarin zitten ook een paar van mijn dierbaren).

quote:
bron:cbs .... In de eerste 51 weken van 2020 overleden 162 duizend inwoners van Nederland, 13 duizend meer dan werd verwacht. Sinds de Tweede Wereldoorlog is een dergelijke stijging niet meer waargenomen.
....
(screenshot):
Ik zou het nog interessanter vinden als men kan aangeven welke groep, die oversterfte dan met name (over)vertegenwoordigd. Ik speculeer vast dat mijn vermoeden is dat dit mensen zijn die kwetsbaar waren en doorgaans niet een al te grote levensverwachting hadden.
Niet om daarmee te (ver)oordelen maar om een beter zicht te hebben dat de onze aandacht t.a.v. Covid19 beter kan worden ingericht op groepen die het nodig hebben dan de rest structureel te onderwerpen aan maatregelen.

Kil gesteld zijn er 15.000 mensen meer overleden dan statistisch niet eerder voorgekomen noch dus voorspeld kon worden op grond van het verleden.
De vraag is dan of die aantallen het rechtvaardigen om de samenleving in te perken en op veel onderdelen stil te leggen ?
Een vraag die sws al vaker was gesteld en de regering het vertikt om het inhoudelijk op onderwerp te benaderen.

Ik ga benieuwd zijn naar de oversterfte van dit jaar die ws minder zal zijn vanwege het enige toverwoord dat overheden willen bezigen: "vaccinaties werken".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:34:02 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200512121
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:59 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Helder maar het zegt verdomd weinig, behalve dat getallen bevestigen dat men dus ondanks vaccinatie in het ziekenhuis kan komen met, vanwege of door Covid19 besmetting.

Verder is de snaakse 'verklaring' dat juist omdat er meer mensen gevaccineerd zijn er dan ook meer mensen uit die groep in het ziekenhuis zullen komen.
De 'toename' wordt dan wat slinks, juist als het bewijs gebruikt dat vaccinaties dus werken omdat er van de zeer grote groep gevacinneerden maar een klein gedeeltje in het ziekenhuis komt. Mensen die sws niet ziek zouden worden etc, worden dan vrolijk gebruikt om het bewijs te geven dat vaccins dat grote succes heeft.

Dat mensen individueel in de veronderstelling zijn gebracht dat hun met 95% effectiviteit hen niets kon gebeuren; wordt dan wat genegeerd.
Critici van cijfers worden vervolgens in de hoek gezet met oncontroleerbare definities en natuurlijk de muterende varianten.

Krom gezegd zijn getallen en zeker percentages op die manier altijd uit te leggen dat het logisch is omdat de waarde wordt overgelaten aan een eigen (af/glijdende) 'verbeelding'. Probleem is ook dat er geen representatieve referentie is die zaken wel kunnen nuanceren.
PS: Ik mis trouwens (jouw) commentaar bij die Twitterdump... wat moet er van gedacht worden ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:37:37 #44
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200512130
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vorige week had Nederland 11 doden en 68500 besmettingen, dat is 0.016%.
Eind januari had Nederland 450 doden op 30.000 besmettingen. dat is 1.5%, 100 keer meer.
Heb geen idee wat er verandert kan zijn in die periode.

Kan iemand helpen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:46:41 #45
451005 Grems
Clown World
pi_200512154
Hoe gaat het trouwens met Zweden, Florida en Texas?
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:48:32 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200512160
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 01:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Heb geen idee wat er verandert kan zijn in die periode.

Kan iemand helpen?
Ik zou het ook werkelijk waar níet weten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:49:29 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200512165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 01:46 schreef Grems het volgende:
Hoe gaat het trouwens met Zweden, Florida en Texas?
Zweden is groen en komende maandag een zooi gezellig donkerrood land afkomstige toeristen rijker ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:50:33 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200512169
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 01:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Heb geen idee wat er verandert kan zijn in die periode.

Kan iemand helpen?
1.5%/0.016% = vaccins werken en zijn dan dus 93,75% effectief..... zoiets?
(ik weet het begint zinloos te worden wat bij mij onzin redenaties gaat uitlokken)

Cijfers van toen en nu zijn sws onvergelijkbaar omdat omstandigheden anders zijn, net als onze situatie een andere grondslag kent en daarmee niet vice-versa met een ander land kan worden vergeleken. Kortom, hooguit een trend is interessant om het 'weer' te bepalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 24 juli 2021 @ 01:50:39 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200512170
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 01:46 schreef Grems het volgende:
Hoe gaat het trouwens met Zweden, Florida en Texas?
Zweden gaat goed, Florida weer kappen ingevoerd, Texas kappen en regels voor ongevaccineerden
  zaterdag 24 juli 2021 @ 06:03:02 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200513317
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Gisteravond een positieve zelftest gehad, vanmorgen bij GGD geweest en was negatief. Heb alle klachten, vertrouw het niet. Dus weer zelftest gedaan, en ja hoor weer positief.

Wat moet ik nu doen?
Die zelftesten weggooien, die werken duidelijk niet goed.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')