abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200503092
Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar tips wat betreft het volgende:

Ik vergelijk mezelf bewust en onbewust altijd maar met anderen, en dan altijd met mensen die het in mijn ogen beter doen dan ik. Vorige week heb bijvoorbeeld ik te horen gekregen dat ik ben geslaagd voor mijn master, met een 7 voor mijn scriptie. Na maanden opende ik vandaag weer eens mijn linkedin, en zag dat een studiegenootje cum laude is afgestudeerd met een 9 voor haar scriptie. Andere mensen om me heen worden aangenomen voor een geweldige startersfuntie met dito salaris of krijgen een vette promotie terwijl ze krap een jaar geleden de arbeidsmarkt betreden hebben. Ik heb daarentegen tot nu toe alleen maar afwijzingen gehad op de functies waarop ik heb gesolliciteerd. Door dit alles bij elkaar voel ik me soms zo'n mislukking, terwijl ik heus wel weet dat dat nergens op slaat.

Nou mijn vraag: hoe stop ik dit? Hoe zorg ik ervoor dat ik mezelf niet continu vergelijk met anderen die het in mijn ogen beter doen? Hoe zorg ik dat ik gewoon tevreden ben met mijn eigen prestaties en niet steeds het gevoel heb dat ik tegen anderen moet opboksen omdat ik anders voor ze onderdoe? Iemand tips hiervoor?
pi_200503225
Verwijderd alle social media. Iedereen laat daar alleen maar zien hoe goed het gaat de rest zie je niet.
No bitch to me
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:44:38 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_200503432
Aan de ene kant geduld (jouw tijd komt nog wel) en aan de andere kant acceptatie (gelukkig zijn met wat je hebt).

Lastig om met concrete tips te komen ...
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:56:56 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200503692
Omdat het het recept is om je hele leven ongelukkig te zijn. Kun je maar beter zsm mee stoppen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200503752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:56 schreef Tyr80 het volgende:
Omdat het het recept is om je hele leven ongelukkig te zijn. Kun je maar beter zsm mee stoppen.
Dat is ook precies wat ik wil. Maar hoe kom ik uit die mindset?
pi_200503932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:59 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik wil. Maar hoe kom ik uit die mindset?
Door je te focussen op wat jij wil bereiken.

Even kort gezegd is je meetlat voor jouw succes nu iemand anders. Het probleem daarmee is dat er altijd iemand anders zal zijn die beter is (met 7 miljard mensen op de wereld). Je bewustzijn is dan alleen maar daar op gefocust. Stel je voor dat jij in je voorbeeld een 9.5 had gehaald voor je scriptie. Dan had jij overal allemaal mensen gezien die bij wijze van spreken een 10 hadden gehaald.

De oplossing hiervoor is om een interne meetlat voor succes te ontwikkelen. Wanneer vind jij dat je het goed doet op een bepaald vlak? Probeer dat te bereiken, wat andere mensen doen doet er niet zoveel toe, iedereen is anders.
pi_200504229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:09 schreef TucoRamirez het volgende:
Door je te focussen op wat jij wil bereiken.

Even kort gezegd is je meetlat voor jouw succes nu iemand anders. Het probleem daarmee is dat er altijd iemand anders zal zijn die beter is (met 7 miljard mensen op de wereld). Je bewustzijn is dan alleen maar daar op gefocust. Stel je voor dat jij in je voorbeeld een 9.5 had gehaald voor je scriptie. Dan had jij overal allemaal mensen gezien die bij wijze van spreken een 10 hadden gehaald.

De oplossing hiervoor is om een interne meetlat voor succes te ontwikkelen. Wanneer vind jij dat je het goed doet op een bepaald vlak? Probeer dat te bereiken, wat andere mensen doen doet er niet zoveel toe, iedereen is anders.
Dankjewel voor je tip
pi_200506012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:30 schreef mcvdp het volgende:

Andere mensen om me heen worden aangenomen voor een geweldige startersfuntie met dito salaris of krijgen een vette promotie terwijl ze krap een jaar geleden de arbeidsmarkt betreden hebben.

Ik zou deze dingen met een flinke korrel zout nemen. Mensen hebben de neiging hun eigen prestaties wat zwaarder aan te zetten.

Verder eens met Tuco. Bepaal je eigen lat waarlangs je jezelf wilt leggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200506070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:35 schreef TornadoDK het volgende:
Verwijderd alle social media. Iedereen laat daar alleen maar zien hoe goed het gaat de rest zie je niet.
Dit. Stop daar te kijken. Social media loos hier. Heerlijk.
pi_200512231
ik houd mezelf dan altijd voor “ze hebben naast deze perfecte resultaten ook vast iets slechts meegemaakt dat dit geluk weer compenseert”
Ook vergelijk ik mezelf dan maar met mensen uit derde wereldlanden enzo. Maar toch blijft het ergrns vervelend zulke dingen als iemand iets heeft wat jij ook heel graag wil en wat niet lukt ook niet met kleine stappen.
Ja je kunt experimentele medicijnen voor alzheimer enzo via internet bestellen, maar er is dan altijd een risico dat je bijwerkingen krijgt waarvan niemand nog weet wat die zijn en de meesten werken toch niet op de manier waarmee wordt geadverteerd bij gezonde mensen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200527598
Vegelijken is wel nodig, jammer genoeg... Ik moet ook continue controleren of ik niet teveel zeg of dat mijn mening niet te zwaar is. Heb wel het idee dat ik met "glazen mensen" om mij heen hebt gehad.
pi_200527945
Pas als je iets heel zwaars meemaakt dan denk je shit dit is mijn leven en ben er blij mee/niet iedereen snapt deze battle.

In jouw situatie, doe geen gekke dingen, heb geduld, verspil geen energie en zoek juist een stop.. zo van "dit en dit past bij mij en geniet". Als je merkt dat je de rat race ingetrokken wordt ga je eigenlijk automatisch in de inspanning om ook dat mee te maken, probeer niet die verleiding aan te gaan. Het is een beetje als die frisdrank/snoep maar dan met successen. En ja als je energie over hebt wil je dat tandje meer, maar het heeft met geluk, voorkennis, gunning etc te maken...

En op een of andere manier worden veel dingen getoond als een quick fix. Een influencer, een weekendje op een wijngaard, een bruiloft, een bungeejump.

Als je realistisch kijkt zit er een voorbereiding, toewijding en veel tijd achter.

Ik zag pas een film over dat deze tijd voornamelijk grenzeloos wordt omschreven en wordt voorgebeeld. Maar het is juist goed ook grenzen te hebben.
pi_200528293
Er komt veel meer bij kijken en je hebt ook dingen waar je bijna geen invloed op hebt vanwege perceptie of andere dingen. (Vaak genoeg meegemaakt.)

Maar ik zie dat nergens terugkomen op het forum of wat dan ook. Het is ontzettend opvlakkig in vergelijking met andere websites. Hier heb ik geen invloed, alleen dat ik met een ander soort mensen omga, die een stuk beter kunnen analyseren of wat dan ook wat ik nodig heb, om met hen in gesprek te blijven.
pi_200530603
Ik heb zelf een ontzettende schijthekel aan dit soort pretentieuze stellingen.

Zit best een behoorlijke kern van waarheid in, maar toch is de ene persoon niet de andere. Wat voor de een goed werkt, hoeft niet goed te werken voor de ander.

Als TS zichzelf vergelijkt met anderen, kan hij dat evengoed doen om te reflecteren of om motivatie of inspiratie te krijgen. En in een bepaalde mate vergelijkt iedereen zich met anderen: dat is namelijk wat mensen als sociale wezens doen.

Het is wel zo dat veel mensen zich ongelukkiger gaan voelen als ze zichzelf continu vergelijken met anderen. En dan helpt een advies wel zo van "Probeer gelukkig te zijn met wat je al hebt".

Maar uiteindelijk wordt het een hype en gaat iedereen als een stel hersenloze schapen anderen opdringen "JE MOET JEZELF NIET MET ANDERE VERGELIJKUH!!! :( :( :( " Terwijl ze eigenlijk niet eens beseffen wat ze zeggen, want ze praten anderen na en zijn er alleen maar op uit om anderen de les te lezen en zichzelf beter te voelen. Ondertussen maken ze zichzelf schuldig aan de verwijten die ze anderen opdringen. Maar dat zien ze uiteraard niet van zichzelf.

Het zijn dezelfde mensen die begin vorig jaar pleepapier ging hoarden omdat de mensen om hen heen dat ook deden. Of de mensen die de situatie alleen maar erger maakten met hun negatieve gezeik dat het hier net Rusland is geworden "omdat we van Rutte een mondluier moeten dragen" en vervolgens de hele samenleving naar de klote brengen.

Die lui zouden zichzelf wel met anderen moeten vergelijken, want dan kunnen ze zien dat ze een stel zwakzinnige egoistische losers zijn geworden :r :r
  zondag 25 juli 2021 @ 00:55:30 #15
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200530656
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb zelf een ontzettende schijthekel aan dit soort pretentieuze stellingen.

Zit best een behoorlijke kern van waarheid in, maar toch is de ene persoon niet de andere. Wat voor de een goed werkt, hoeft niet goed te werken voor de ander.

Als TS zichzelf vergelijkt met anderen, kan hij dat evengoed doen om te reflecteren of om motivatie of inspiratie te krijgen. En in een bepaalde mate vergelijkt iedereen zich met anderen: dat is namelijk wat mensen als sociale wezens doen.

Het is wel zo dat veel mensen zich ongelukkiger gaan voelen als ze zichzelf continu vergelijken met anderen. En dan helpt een advies wel zo van "Probeer gelukkig te zijn met wat je al hebt".

Maar uiteindelijk wordt het een hype en gaat iedereen als een stel hersenloze schapen anderen opdringen "JE MOET JEZELF NIET MET ANDERE VERGELIJKUH!!! :( :( :( " Terwijl ze eigenlijk niet eens beseffen wat ze zeggen, want ze praten anderen na en zijn er alleen maar op uit om anderen de les te lezen en zichzelf beter te voelen. Ondertussen maken ze zichzelf schuldig aan de verwijten die ze anderen opdringen. Maar dat zien ze uiteraard niet van zichzelf.

Het zijn dezelfde mensen die begin vorig jaar pleepapier ging hoarden omdat de mensen om hen heen dat ook deden. Of de mensen die de situatie alleen maar erger maakten met hun negatieve gezeik dat het hier net Rusland is geworden "omdat we van Rutte een mondluier moeten dragen" en vervolgens de hele samenleving naar de klote brengen.

Die lui zouden zichzelf wel met anderen moeten vergelijken, want dan kunnen ze zien dat ze een stel zwakzinnige egoistische losers zijn geworden :r :r
Iedereen die over een ander zal beweren dat diegene zich beter of superieur waant vergelijkt zichzelf al net zo goed met die ander.

In your face danepiet
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200530776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:30 schreef mcvdp het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat ik mezelf niet continu vergelijk met anderen die het in mijn ogen beter doen? Hoe zorg ik dat ik gewoon tevreden ben met mijn eigen prestaties en niet steeds het gevoel heb dat ik tegen anderen moet opboksen omdat ik anders voor ze onderdoe?
Het is juist een goede eigenschap van je dat je kijkt naar betere prestaties en niet snel tevreden bent. Hierdoor wordt je een productief persoon met de drive om beter te worden. Altijd tevreden zijn, ongeacht de prestaties, is gewoon zelfbedrog.

De eigenschappen die je wel nog moet opbouwen zijn geduld en acceptatie (bij een mindere prestatie)
pi_200530854
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:59 schreef mcvdp het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik wil. Maar hoe kom ik uit die mindset?
Een manier is om mindfulness te oefenen. Van de wiki:

quote:
Mindfulness of achtzaamheid wordt vaak gedefinieerd als ‘het bewust aandacht geven aan het moment, zonder hierover te oordelen’ (Kabat-Zinn, 1991[1]). Deze definitie verwijst naar het vermogen om opmerkzaam te zijn van gedachten, gevoelens, lichamelijke sensaties en de fysieke omgeving op een accepterende manier, zonder te oordelen of iets goed of fout is. Daarmee leert men om (negatieve) gedachten en gevoelens te beschouwen als voorbijgaande gebeurtenissen in plaats van feiten, zodat zij hier gemakkelijker afstand van kunnen nemen. Mindfulness helpt daarbij in het herkennen van automatische, soms onbehulpzame, patronen. Meer bewustwording in deze patronen kan leiden tot meer keuzevrijheid, om automatische reacties te doorbreken en te leren reageren op een behulpzamere manier.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness
pi_200532059
Dit hoort idd juist bij het leven denk ik.

Jezelf vergelijken met anderen is niets mis mee. Iedereen doet dat. En soms voel je dan jaloezie of boosheid en denk je waarom lukt mij dat niet? Maar dat kan ook juist de prikkel geven om jezelf te verbeteren.

Jezelf een mislukking vinden is ook logisch, als je een paar keer wordt afgewezen voor een baan komt dat wel binnen. Deze gevoelens horen soms bij het proces van solliciteren.

Misschien een dooddoener, maar succes is meestal het resultaat van een eerdere ervaring van mislukking.

Dus juist goed dat je op deze gevoelens reflecteert en de pijn voelt, ipv het wegdrukken en doen alsof er niets aan de hand is. Dat brengt je uiteindelijk verder. Ik hoop dat je er kracht uit haalt iig.
What's the name of the game?
pi_200535015
Je moet focussen op jezelf. Wat maakt jouw gelukkig. Ik hoef niet de beste van de beste te zijn. Heb ik vandaag genoten van laten we zeggen kopje koffie of, Heb ik vandaag een leuke dag gehad? Hoe gaat het met mij. Ben ik vandaag blij/ gelukkig? Ja iemand heeft vandaag voor een scriptie 9. 5 gehaald, maar hoeveel heb ik gehaald een 7? Ben ik er blij er mee, was dat mijn doel? Heb ik die gehaald of niet? Je moet je daarop focussen. Wat is mijn doel en mijn meetlat? Hoe ga ik leven?
pi_200535541
Doe de dingen die je doet omdat jij er gelukkig van wordt. Niet voor de buhne: omdat het hoort (er hoort helemaal niks, dat zit tussen mensen hun oren) of omdat je denkt dat het van je verwacht wordt (lekker laten gaan, leef je eigen leven). En zoals hier gezegd wordt: op sociale media zie je alleen de goede dingen. Wel die cum laude, niet alle stress, het perfectionisme of de struggles. Je ziet wel die mooie baan die iemand heeft, maar niet alle afwijzingen die iemand eerst gehad heeft en ook niet de 50-urige werkweken die je al dan niet dient te maken voor dat salaris. De mislukkingen worden niet gedeeld maar ze zijn er wel. Hou dat in je achterhoofd, niemand is perfect. En bedenk wat jij wel hebt en waar je nu tevreden mee bent.

PS ik had een 6 voor mijn scriptie, moet ik me nu schamen TS? (Het is maar een cijfer en nu een paar jaar later kan ik zeggen dat het totaal niet relevant is.)
pi_200535632
Gefeliciteerd met je master, puike prestatie hoor!
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 10:33:46 #22
441859 crew  Lenny77
pi_200535653
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:32 schreef jameshond7 het volgende:
Gefeliciteerd met je master, puike prestatie hoor!
Ja en dit dus eigenlijk :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200535809
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:32 schreef jameshond7 het volgende:
Gefeliciteerd met je master, puike prestatie hoor!
Ja dit, nog gefeliciteerd met je afstuderen TS!
pi_200535834
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:30 schreef mcvdp het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat ik mezelf niet continu vergelijk met anderen die het in mijn ogen beter doen? Hoe zorg ik dat ik gewoon tevreden ben met mijn eigen prestaties en niet steeds het gevoel heb dat ik tegen anderen moet opboksen omdat ik anders voor ze onderdoe? Iemand tips hiervoor?
Vergelijk jezelf eens met anderen die het 'slechter' (wat dat dan ook moge betekenen) doen dan jij.
pi_200535925
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:44 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Vergelijk jezelf eens met anderen die het 'slechter' (wat dat dan ook moge betekenen) doen dan jij.
Vraag je TS om afgunstig te zijn? Lijkt me niet gezond en een nare houding. TS kan beter kijken naar wat hij zelf wel heeft, het is niet nodig om te vergelijken wat anderen niet hebben. Idee was toch juist dat vergelijken zinloos is, dat geldt evengoed de andere kant op.
pi_200537708
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb zelf een ontzettende schijthekel aan dit soort pretentieuze stellingen.

Zit best een behoorlijke kern van waarheid in, maar toch is de ene persoon niet de andere. Wat voor de een goed werkt, hoeft niet goed te werken voor de ander.

Als TS zichzelf vergelijkt met anderen, kan hij dat evengoed doen om te reflecteren of om motivatie of inspiratie te krijgen. En in een bepaalde mate vergelijkt iedereen zich met anderen: dat is namelijk wat mensen als sociale wezens doen.

Het is wel zo dat veel mensen zich ongelukkiger gaan voelen als ze zichzelf continu vergelijken met anderen. En dan helpt een advies wel zo van "Probeer gelukkig te zijn met wat je al hebt".

Maar uiteindelijk wordt het een hype en gaat iedereen als een stel hersenloze schapen anderen opdringen "JE MOET JEZELF NIET MET ANDERE VERGELIJKUH!!! :( :( :( " Terwijl ze eigenlijk niet eens beseffen wat ze zeggen, want ze praten anderen na en zijn er alleen maar op uit om anderen de les te lezen en zichzelf beter te voelen. Ondertussen maken ze zichzelf schuldig aan de verwijten die ze anderen opdringen. Maar dat zien ze uiteraard niet van zichzelf.

Het zijn dezelfde mensen die begin vorig jaar pleepapier ging hoarden omdat de mensen om hen heen dat ook deden. Of de mensen die de situatie alleen maar erger maakten met hun negatieve gezeik dat het hier net Rusland is geworden "omdat we van Rutte een mondluier moeten dragen" en vervolgens de hele samenleving naar de klote brengen.

Die lui zouden zichzelf wel met anderen moeten vergelijken, want dan kunnen ze zien dat ze een stel zwakzinnige egoistische losers zijn geworden :r :r
Hoewel je hier anderen wel erg afkraakt, vind ik het wel goed om te lezen dat je ten minste geen sociaal wenselijk antwoord geeft en ik ben het eens met wat je schrijft.
Het is gewoon onmogelijk om jezelf niet met anderen te vergelijken.
Ik denk dat mensen iets anders bedoelen met die zin want ze niet goed genoeg kunnen omschrijven.
Bijvoorbeeld: jezelf vergelijken met anderen is zo’n erge zonde, dat het vergelijken van jou alleen door anderen (door mensen met macht) gedaan mag worden.
Of: je mag jezelf niet beschouwen als gelijk aan anderen, want jij bent totaal uniek en jezelf met anderen vergelijken zou daardoor appels met peren vergelijken zijn. Maar we moeten ons dan wel weer verbonden voelen met andere mensen, want we zijn allemaal hetzelfde, dus denk maar niet dat jouw problemen uniek zijn, want ze kunnen allemaal op dezelfde manier worden opgelost.

quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 05:53 schreef -marz- het volgende:
Dit hoort idd juist bij het leven denk ik.

Jezelf vergelijken met anderen is niets mis mee. Iedereen doet dat. En soms voel je dan jaloezie of boosheid en denk je waarom lukt mij dat niet? Maar dat kan ook juist de prikkel geven om jezelf te verbeteren.

Jezelf een mislukking vinden is ook logisch, als je een paar keer wordt afgewezen voor een baan komt dat wel binnen. Deze gevoelens horen soms bij het proces van solliciteren.

Misschien een dooddoener, maar succes is meestal het resultaat van een eerdere ervaring van mislukking.

Dus juist goed dat je op deze gevoelens reflecteert en de pijn voelt, ipv het wegdrukken en doen alsof er niets aan de hand is. Dat brengt je uiteindelijk verder. Ik hoop dat je er kracht uit haalt iig.
Eens. Het heeft naar mijn mening geen enkele zin om zoiets te ontkennen, wat schiet je daar nou mee op? Het is alleen maar een gemiste kans om jezelf te verbeteren. Natuurlijk moet je daarbij wel weer tevreden zijn met jezelf maar dat is weer een heel ander verhaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 25-07-2021 13:48:21 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200538199
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]TS kan beter kijken naar wat hij zelf wel heeft[..]
Dit is dus wat ik adviseer. En dan kan het helpen om het vergelijken eens andersom te doen. Het lijkt mij een schier onmogelijke opdracht om jezelf nooit meer met anderen te vergelijken.
pi_200538262
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:16 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Dit is dus wat ik adviseer. En dan kan het helpen om het vergelijken eens andersom te doen. Het lijkt mij een schier onmogelijke opdracht om jezelf nooit meer met anderen te vergelijken.
Eens, maar dat kan ook zonder een ander een minderwaardigheidscomplex te bezorgen.
pi_200542440
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoewel je hier anderen wel erg afkraakt, vind ik het wel goed om te lezen dat je ten minste geen sociaal wenselijk antwoord geeft en ik ben het eens met wat je schrijft.
Dat afkraken heb ik ook bewust gedaan, omdat mensen die dat soort adviezen elke keer aanhoren zich vaak ook afgekraakt voelen.

Ik begrijp dat het goedbedoeld is. Het punt is ook niet dat het advies minder helpend blijkt dan degene had gehoopt. Alle intenties vanuit betrokkenheid en medeleven zijn goed. Het zou unfair zijn om iemand te veroordelen voor advies met de beste bedoelingen wat helaas niet iets blijkt te zijn waar de ander wat aan kan hebben.

Het 'toxische' aan dit is wel dat uiteindelijk mensen elkaar gaan opleggen aan elkaar wat iedereen moet denken en voelen.

Verder wordt het met dat soort stellingen vaak niet duidelijk hoe iemand het bedoelt of wel of niet voldoende begrijpt waar de betreffende persoon mee worstelt.

Maar het is een fenomeen op zichzelf wat ontstaat in het sociale contact. Ik kan me er behoorlijk aan ergeren, omdat ikzelf weet hoe pijnlijk het kan zijn om die stellingen te moeten aanhoren en hoe je daardoor nog meer in de knoop met jezelf kan raken. Maar het fenomeen is er en iedereen inclusief ikzelf maakt zich er geregeld schuldig aan. Het levert niks op om anderen te verwijten dit te doen. Het is er gewoon en als je hulp vraagt van anderen, dan hoort dit er ook bij. Het is uiteindelijk aan jezelf om te bepalen of je iets met de adviezen van een ander kunt.
pi_200553830
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:32 schreef jameshond7 het volgende:
Gefeliciteerd met je master, puike prestatie hoor!
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:42 schreef DoubleDip het volgende:
Ja dit, nog gefeliciteerd met je afstuderen TS!
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:33 schreef Lenny77 het volgende:
Ja en dit dus eigenlijk
Dankjulliewel! :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')