abonnement Unibet Coolblue
pi_200500454
Wat is precies de reden dat er nu verwacht wordt dat we vaccineren om een ander te beschermen?

Als je naar een vreemd land gaat en je krijgt het vaccine voor buiktyfus, dan ga je toch ook niet als gevaccineerde de locals vragen of ze ook gevaccineerd zijn of testuitslagen vragen ook al ben je gevaccineerd. Of is nu duidelijk geworden dat het vaccine niet voldoende beschermt?

Het doel was om de zorg onder controle houden en groepsimmuniteit op te bouwen, en dat lukte nu goed. Nu is het doel geworden om besmettingen te tellen en laag te houden, maatregelen gaan niet meer op basis van druk op de zorg.

Corona volledig indammen lukt niet want het verspreid ook tussen gevaccineerde door (vaker asymptomatisch zelfs).

Argumenten die ik vaak hoor is dat mensen bang zijn voor het onbekende, zoals langertermijns effecten van covid of het vaccine.

De meeste mensen laten zich nu leiden door groepsdruk en durven niet meer kritisch te zijn op de zorgstrategie, want dan ben je een gestoorde 2e rangsburger (wappie).

Of misschien moet ik mij ook maar vaccineren, om er bij te horen...ik bedoel, om de medemens te beschermen! O~)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_200500533
Het vaccin beschermt niet 100%. Hoe meer mensen worden ingeënt hoe minder mogelijkheden het virus heeft om zich te verspreiden. Dat is met name van belang voor mensen met een verminderde afweer. Door je te vaccineren kun je het risico beperken dat je het virus overdraagt aan iemand die kwetsbaar is.
pi_200500661
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:53 schreef Benger het volgende:
Het vaccin beschermt niet 100%. Hoe meer mensen worden ingeënt hoe minder mogelijkheden het virus heeft om zich te verspreiden. Dat is met name van belang voor mensen met een verminderde afweer. Door je te vaccineren kun je het risico beperken dat je het virus overdraagt aan iemand die kwetsbaar is.
De kwetsbaren zijn al gevaccineerd, dus die hoef je niet meer te beschermen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_200500704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

De kwetsbaren zijn al gevaccineerd, dus die hoef je niet meer te beschermen.
Dat ben ik niet met je eens. Kwetsbare gevaccineerden kunnen nog steeds dood gaan na een besmetting, dus vind ik het wel nodig om die te beschermen.
pi_200500780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:02 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Kwetsbare gevaccineerden kunnen nog steeds dood gaan na een besmetting, dus vind ik het wel nodig om die te beschermen.
Bedoel je dat er 0 corona doden moeten zijn? Of is er een getal van aantal doden waarvan jij zegt dat het accepteerbaar is.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:14:21 #6
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200500964
Ik heb me laten vaccineren omdat ik geen zin heb in testgezeik en andere beperkingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200501072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:14 schreef ZarB het volgende:
Ik heb me laten vaccineren omdat ik geen zin heb in testgezeik en andere beperkingen.
Dat is ook de enige reden waarom ik mij zou laten vaccineren. Maar testen is waarschijnlijk nog steeds nodig omdat je nog steeds besmettelijk kan zijn als gevaccineerde.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:23:52 #8
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200501213
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Dat is ook de enige reden waarom ik mij zou laten vaccineren. Maar testen is waarschijnlijk nog steeds nodig omdat je nog steeds besmettelijk kan zijn als gevaccineerde.
Ja dat heb ik inmiddels ook begrepen. Maar ik had de ijdele hoop dat als genoeg mensen zich zouden laten vaccineren dat de maatregelen dat volledig opgeheven zouden worden. Dat is nu nog maar de vraag of dit haalbaar is.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:25:33 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200501260
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:23 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja dat heb ik inmiddels ook begrepen. Maar ik had de ijdele hoop dat als genoeg mensen zich zouden laten vaccineren dat de maatregelen dat volledig opgeheven zouden worden. Dat is nu nog maar de vraag of dit haalbaar is.
We hadden die ijdele hoop omdat dat anderhalf jaar lang geroepen is, dus best zuur dat het toch niet genoeg gaat zijn waarschijnlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

De kwetsbaren zijn al gevaccineerd, dus die hoef je niet meer te beschermen.
Maar ook niet alle kwetsbaren natuurlijk.

Al ben ik voorstander van het principe: alles open zonder beperkingen op het moment dat iedereen de kans heeft gehad op een prik. Daarna eigen verantwoordelijkheid.

Maar dan kom je weer bij de zorg uit. Als die weer overloopt kunnen we alsnog op slot, want iedereen verdient zorg in dit land.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200501265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:02 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Kwetsbare gevaccineerden kunnen nog steeds dood gaan na een besmetting, dus vind ik het wel nodig om die te beschermen.
Stop die dan maar voor altijd in een afgesloten ruimte.
pi_200501266
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:14 schreef ZarB het volgende:
Ik heb me laten vaccineren omdat ik geen zin heb in testgezeik en andere beperkingen.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:29:18 #12
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200501359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We hadden die ijdele hoop omdat dat anderhalf jaar lang geroepen is, dus best zuur dat het toch niet genoeg gaat zijn waarschijnlijk
Jep. Als dat het geval gaat zijn heb ik er bijna de balen in dat ik me heb laten vaccineren. Het vaccin vertrouw ik wel, maar als het niet hoeft dan stop ik liever niks in m'n lichaam. Risico op ernstig ziek worden van corona was toch al nihil. Mijn motivatie was echt puur het normale leven terug. :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 13:30:20 #13
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200501383
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:02 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Kwetsbare gevaccineerden kunnen nog steeds dood gaan na een besmetting, dus vind ik het wel nodig om die te beschermen.
Tsja, in mijn ogen krijg je dan al gauw de wet vd sterkste en de wet van de meerderheid.

Met andere woorden, als het merendeel grotendeels beschermd is door vaccinatie/herstel na besmetting en een klein deel kwetsbaren blijft kwetsbaar no matter what.... wat ga je dan doen?

Je hele maatschappij kreupel maken voor dat kleine percentage kwetsbaren?
In de dierenwereld zal je dat ook nooit zien. De zwakkeren redden het simpelweg niet en dat wordt geaccepteerd. Hard, maar waar... Maar wij als mensen proberen koste wat kost elk zieltje te redden, no matter the consequences. Dat is gewoon onnatuurlijk vind ik.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:30:23 #14
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200501386
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:29 schreef ZarB het volgende:

[..]

Jep. Als dat het geval gaat zijn heb ik er bijna de balen in dat ik me heb laten vaccineren. Het vaccin vertrouw ik wel, maar als het niet hoeft dan stop ik liever niks in m'n lichaam. Risico op ernstig ziek worden van corona was toch al nihil. Mijn motivatie was echt puur het normale leven terug. :')
Dat zal voor aardig wat mensen de reden zijn geweest ja. Voor mij was het een combinatie aan redenen, maar dit was wel de belangrijkste in the end.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:32:59 #15
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200501447
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tsja, in mijn ogen krijg je dan al gauw de wet vd sterkste en de wet van de meerderheid.

Met andere woorden, als het merendeel grotendeels beschermd is door vaccinatie/herstel na besmetting en een klein deel kwetsbaren blijft kwetsbaar no matter what.... wat ga je dan doen?

Je hele maatschappij kreupel maken voor dat kleine percentage kwetsbaren?
In de dierenwereld zal je dat ook nooit zien. De zwakkeren redden het simpelweg niet en dat wordt geaccepteerd. Hard, maar waar... Maar wij als mensen proberen koste wat kost elk zieltje te redden, no matter the consequences. Dat is gewoon onnatuurlijk vind ik.
Maar als je dat principe hanteert had het hele corona circus uberhaupt overbodig geweest. dat heeft ook altijd maar een klein deel getroffen.

Maar in het dierenrijk hebben ze het beter bekeken idd ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:45:08 #16
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200501797
Ik kan er nog steeds niet bij dat voor een gros van de mensen de reden voor de vaccinatie niet de eigen gezondheid is. Maar zodat ze hun "vriijheid" weer terug krijgen en verlost zouden zijn van alle maatregelen (en er dan ook nog eens van balen dat die vlieger niet opgaat).

Ik ben en blijf van mening dat je dit vaccine voor jezelf neemt wanneer de kans op complicaties door een COVID infectie groter is dan wanneer je het niet doet. Aangezien de vaccines niet erg effectief zijn in het voorkomen van verspreiding hoef je hem ook niet te nemen om een ander te beschermen.

Interessant stuk over de werkzaamheid van de Pfizer vaccines in Israel tegen de delta variant (https://www.timesofisrael(...)gainst-delta-strain/)
...
pi_200501859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tsja, in mijn ogen krijg je dan al gauw de wet vd sterkste en de wet van de meerderheid.

Met andere woorden, als het merendeel grotendeels beschermd is door vaccinatie/herstel na besmetting en een klein deel kwetsbaren blijft kwetsbaar no matter what.... wat ga je dan doen?

Je hele maatschappij kreupel maken voor dat kleine percentage kwetsbaren?
In de dierenwereld zal je dat ook nooit zien. De zwakkeren redden het simpelweg niet en dat wordt geaccepteerd. Hard, maar waar... Maar wij als mensen proberen koste wat kost elk zieltje te redden, no matter the consequences. Dat is gewoon onnatuurlijk vind ik.
Nee, je maakt de hele maatschappij niet kreupel door mensen te vaccineren. De risico's van niet vaccineren zijn ook voor het individu groter dan de risico's van wel vaccineren. Dat jij je niet wilt laten vaccineren moet wat mij betreft kunnen, maar dat neemt niet weg dat het maatschappelijk wenselijk is als zo veel mogelijk mensen zich wel laten vaccineren. Aan de andere kant moeten we ook weer niet koste wat kost iedereen proberen te redden. Dat doen we ook niet. We zouden meer kunnen doen, maar doen dat niet, omdat dat de individuele vrijheid te zeer inperkt.
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 13:51:05 #18
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200502001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:46 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, je maakt de hele maatschappij niet kreupel door mensen te vaccineren. De risico's van niet vaccineren zijn ook voor het individu groter dan de risico's van wel vaccineren. Dat jij je niet wilt laten vaccineren moet wat mij betreft kunnen, maar dat neemt niet weg dat het maatschappelijk wenselijk is als zo veel mogelijk mensen zich wel laten vaccineren. Aan de andere kant moeten we ook weer niet koste wat kost iedereen proberen te redden. Dat doen we ook niet. We zouden meer kunnen doen, maar doen dat niet omdat dat de individuele vrijheid te zeer inperkt.
Wow, je leest mijn post echt behoorlijk verkeerd geloof ik, plus je doet een aanname die totáál niet klopt. Nice! :D

Anyway, verder wel eens met de laatste zinnen uit je post. :)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 14:42:48 #19
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200503390
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:45 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat voor een gros van de mensen de reden voor de vaccinatie niet de eigen gezondheid is. Maar zodat ze hun "vriijheid" weer terug krijgen en verlost zouden zijn van alle maatregelen (en er dan ook nog eens van balen dat die vlieger niet opgaat).

Ik ben en blijf van mening dat je dit vaccine voor jezelf neemt wanneer de kans op complicaties door een COVID infectie groter is dan wanneer je het niet doet. Aangezien de vaccines niet erg effectief zijn in het voorkomen van verspreiding hoef je hem ook niet te nemen om een ander te beschermen.

Interessant stuk over de werkzaamheid van de Pfizer vaccines in Israel tegen de delta variant (https://www.timesofisrael(...)gainst-delta-strain/)
Voor het gros is corona ook helemaal geen probleem (geweest). Het grootste deel wordt niet ernstig ziek. Het grootste deel heeft dus vooral last gehad van de maatregelen en niet per se van gezondheidswinst, immers viel er niet veel te verliezen. Logisch dus dat men vooral van die last af wil. En als dan gezegd wordt dat vaccineren de uitweg is, dan is het ook logisch dat men daaraan meewerkt. Er zijn nu heel veel mensen gevaccineerd die echt geen last hadden gehad als ze corona hadden opgelopen. Als ze dat argument hadden gebruikt dan was het draagvlak voor vaccineren wel erg klein geweest. Nu is er draagvlak gecreeeerd door te stellen dat "hoe meer mensen zich vaccineren, hoe minder snel het virus zich verspreid, hoe minder zorgbelasting en dus hoe normaler het leven".

Alleen de kwetsbare doelgroep had boodschap aan "vaccineren levert gezondheidswinst voor jezelf op".
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:16:05 #20
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200504042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:42 schreef ZarB het volgende:

[..]

Voor het gros is corona ook helemaal geen probleem (geweest). Het grootste deel wordt niet ernstig ziek. Het grootste deel heeft dus vooral last gehad van de maatregelen en niet per se van gezondheidswinst, immers viel er niet veel te verliezen. Logisch dus dat men vooral van die last af wil. En als dan gezegd wordt dat vaccineren de uitweg is, dan is het ook logisch dat men daaraan meewerkt. Er zijn nu heel veel mensen gevaccineerd die echt geen last hadden gehad als ze corona hadden opgelopen. Als ze dat argument hadden gebruikt dan was het draagvlak voor vaccineren wel erg klein geweest. Nu is er draagvlak gecreeeerd door te stellen dat "hoe meer mensen zich vaccineren, hoe minder snel het virus zich verspreid, hoe minder zorgbelasting en dus hoe normaler het leven".

Alleen de kwetsbare doelgroep had boodschap aan "vaccineren levert gezondheidswinst voor jezelf op".
Het hele doel van vaccineren had juist die kwetsbare doelgroep moeten zijn die voor verhoogde druk zorgt op het zorgstelsel. Nu is er een groot deel van de bevolking als het ware misleid door ze een wortel voor te houden met de intentie om deze nooit te geven.
...
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:24:11 #21
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200504179
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:16 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Het hele doel van vaccineren had juist die kwetsbare doelgroep moeten zijn die voor verhoogde druk zorgt op het zorgstelsel. Nu is er een groot deel van de bevolking als het ware misleid door ze een wortel voor te houden met de intentie om deze nooit te geven.
Zo begin ik het helaas ook te zien. Ik kan uit protest m'n 2e vaccinatie nog skippen :7
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200507339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

De kwetsbaren zijn al gevaccineerd, dus die hoef je niet meer te beschermen.
Er zijn best nog kwetsbaren die het vaccin niet of slecht oppakken en dus per saldo niet of slecht beschermd zijn. Daarom is het juist belangrijk om je te laten vaccineren.

Overigens zit een naaste van mij in risicocategorie 1 (kort gezegd: mensen met weinig tot geen afweer), dus ik zal het wel uit mijn hoofd laten om me niet te vaccineren. En er zijn mensen die zich niet mogen laten vaccineren om medische redenen. Juist voor die mensen is het belangrijk ook een prik te halen.
pi_200507369
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:42 schreef ZarB het volgende:

[..]

Voor het gros is corona ook helemaal geen probleem (geweest). Het grootste deel wordt niet ernstig ziek. Het grootste deel heeft dus vooral last gehad van de maatregelen en niet per se van gezondheidswinst, immers viel er niet veel te verliezen. Logisch dus dat men vooral van die last af wil. En als dan gezegd wordt dat vaccineren de uitweg is, dan is het ook logisch dat men daaraan meewerkt. Er zijn nu heel veel mensen gevaccineerd die echt geen last hadden gehad als ze corona hadden opgelopen. Als ze dat argument hadden gebruikt dan was het draagvlak voor vaccineren wel erg klein geweest. Nu is er draagvlak gecreeeerd door te stellen dat "hoe meer mensen zich vaccineren, hoe minder snel het virus zich verspreid, hoe minder zorgbelasting en dus hoe normaler het leven".

Alleen de kwetsbare doelgroep had boodschap aan "vaccineren levert gezondheidswinst voor jezelf op".
Niet helemaal waar, er is ook nog zoiets als Long COVID en ook als je kerngezond en fit bent kun je erg ziek worden.
pi_200507400
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:25 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zonder gezeik op vakantie
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:55:06 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200507709
Om andere….. wat te beschermen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 23 juli 2021 @ 22:53:16 #26
451005 Grems
Clown World
pi_200510497
Naast dat ik een Original Wappie ben die, zodra men aankwam met vaccin als uitweg uit de clownshow, wist dat dit onzin was voel ik mij geenszins verplicht om anderen te beschermen.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:00:43 #27
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200516436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:42 schreef ZarB het volgende:

[..]

Voor het gros is corona ook helemaal geen probleem (geweest). Het grootste deel wordt niet ernstig ziek. Het grootste deel heeft dus vooral last gehad van de maatregelen en niet per se van gezondheidswinst, immers viel er niet veel te verliezen. Logisch dus dat men vooral van die last af wil. En als dan gezegd wordt dat vaccineren de uitweg is, dan is het ook logisch dat men daaraan meewerkt. Er zijn nu heel veel mensen gevaccineerd die echt geen last hadden gehad als ze corona hadden opgelopen. Als ze dat argument hadden gebruikt dan was het draagvlak voor vaccineren wel erg klein geweest. Nu is er draagvlak gecreeeerd door te stellen dat "hoe meer mensen zich vaccineren, hoe minder snel het virus zich verspreid, hoe minder zorgbelasting en dus hoe normaler het leven".

Alleen de kwetsbare doelgroep had boodschap aan "vaccineren levert gezondheidswinst voor jezelf op".
Wat dat betreft is het eigenlijk wel schandalig dat op het moment dat iedereen die dat wil gevaccineerd is (en dus de overbelasting van de zorg wordt voorkomen, want dat was het doel), er toch nieuwe maatregelen komen omdat er nu opeens wordt gekeken naar besmettingen. Geen opnames, geen zieken, nee, enkel besmettingen.

Het voelt als tijdens het spel de spelregels veranderen - de overheid houdt zich niet aan de impliciete afspraak die gemaakt is toen de eerste maatregelen kwamen, alweer 1,5 (!) jaar geleden. Tja, op die manier creëer je vanzelf wappies en complotdenkers...
pi_200516501
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:14 schreef ZarB het volgende:
Ik heb me laten vaccineren omdat ik geen zin heb in testgezeik en andere beperkingen.
Er word al over gesproken dat testen voor toegang straks ook voor volledig gevaccineerde gaat gelden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:10:02 #29
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200516625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:03 schreef DX11 het volgende:

[..]

Er word al over gesproken dat testen voor toegang straks ook voor volledig gevaccineerde gaat gelden.
Wat is daar de reden dan van?
pi_200516836
Volgens mij, kunnen vrijwel alle kwetsbaren zelf gevaccineerd worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200516905
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er zijn best nog kwetsbaren die het vaccin niet of slecht oppakken en dus per saldo niet of slecht beschermd zijn. Daarom is het juist belangrijk om je te laten vaccineren.

Overigens zit een naaste van mij in risicocategorie 1 (kort gezegd: mensen met weinig tot geen afweer), dus ik zal het wel uit mijn hoofd laten om me niet te vaccineren. En er zijn mensen die zich niet mogen laten vaccineren om medische redenen. Juist voor die mensen is het belangrijk ook een prik te halen.
Vanwege welke medische reden, mogen mensen niet gevaccineerd worden?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200517052
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Vanwege welke medische reden, mogen mensen niet gevaccineerd worden?
Dat moet je aan de mensen zelf vragen. Maar ze zijn er wel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 24 juli 2021 @ 10:34:09 #33
74056 crew  ToT
pi_200517289
Vaccineren doe je voor jezelf, om de kans enorm te verkleinen dat je in het ziekenhuis belandt.
Je krijgt dan minder / geen symptomen meer als je besmet raakt en dus ook besmettelijk voor anderen bent.
Gevaccineerde mensen verspreiden dus ongemerkt het virus meer dan ongevaccineerde, want als je symptomen krijgt, moet je je laten testen en het vaccin verzacht / voorkomt de symptomen dus.
pi_200517302
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat moet je aan de mensen zelf vragen. Maar ze zijn er wel.
Leuk en aardig, maar ik heb er vooralsnog geen enkel bewijs voor gezien.
En eigenlijk is overtuigend bewijs daarvan, de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren tegen corona.

Ik ben helemaal niet tegen vaccinaties trouwens, ik heb los van de gangbare in Nederland, nog een heel aantal vanwege verblijf in het buitenland.
Dat zijn echter allemaal "traditionele" vaccins.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200518809
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:10 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Wat is daar de reden dan van?
Om zo de ongevaccineerde tokkies te beschermen.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:15:55 #36
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200518945
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Om zo de ongevaccineerde tokkies te beschermen.
Maar die kiezen er toch zelf voor niet beschermd te willen worden met een vaccin?
pi_200519189
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:15 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar die kiezen er toch zelf voor niet beschermd te willen worden met een vaccin?
Softheid nederlandse overheid. De hardst schreeuwende krijgen altijd wat ze willen.

Heel simpel of vaccinatie nemen of toegang ontzegd worden dan wel accepteren dat je helemaal achterin de rij staat voor zorg (wmb heel zorg ontnemen voor die mensen).
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:31:31 #38
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200519233
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Softheid nederlandse overheid. De hardst schreeuwende krijgen altijd wat ze willen.

Heel simpel of vaccinatie nemen of toegang ontzegd worden dan wel accepteren dat je helemaal achterin de rij staat voor zorg (wmb heel zorg ontnemen voor die mensen).
Dan maar achterin de rij toch? En de samenleving lekker open.
pi_200519387
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar ik heb er vooralsnog geen enkel bewijs voor gezien.
En eigenlijk is overtuigend bewijs daarvan, de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren tegen corona.

Ik ben helemaal niet tegen vaccinaties trouwens, ik heb los van de gangbare in Nederland, nog een heel aantal vanwege verblijf in het buitenland.
Dat zijn echter allemaal "traditionele" vaccins.
Er zijn los daarvan ook mensen die het vaccin niet goed oppakken en dus niet of slecht beschermd zijn na vaccinatie. Voor die mensen haal ik ook mijn prik.
pi_200520003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:34 schreef ToT het volgende:
Vaccineren doe je voor jezelf, om de kans enorm te verkleinen dat je in het ziekenhuis belandt.
Je krijgt dan minder / geen symptomen meer als je besmet raakt en dus ook besmettelijk voor anderen bent.
Gevaccineerde mensen verspreiden dus ongemerkt het virus meer dan ongevaccineerde, want als je symptomen krijgt, moet je je laten testen en het vaccin verzacht / voorkomt de symptomen dus.
Een aanname die zeer waarschijnlijk onjuist is. Het is immers al een tijdje bewezen dat vaccinatie helpt tegen verspreiding van het virus en niet alleen zorgt voor bescherming van het individu.
pi_200520029
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat moet je aan de mensen zelf vragen. Maar ze zijn er wel.
Dan moet je er toch ook redelijk eenvoudig een paar kunnen opnoemen, niet?
pi_200520046
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:15 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar die kiezen er toch zelf voor niet beschermd te willen worden met een vaccin?
Als buurman keihard zijn muziek aanzet is dat ook zijn eigen keuze. Probleem is echter dat zijn keuze ook een effect heeft op mij en mijn naasten.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:27:58 #43
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200520257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:16 schreef Intint het volgende:

[..]

Als buurman keihard zijn muziek aanzet is dat ook zijn eigen keuze. Probleem is echter dat zijn keuze ook een effect heeft op mij en mijn naasten.
Je vergelijking gaat niet op. Iedereen die wil kan zichzelf toch beschermen dmv vaccins? Met het niet vaccineren heeft hij toch echt alleen maar zichzelf en anderen die niet gevaccineerd willen worden. Dus wat is het probleem?
pi_200520302
Bij een echte pandemie vallen er dagelijks doden in een land. Ik noem dat hele Corona dus totaal geen pandemie.
Maar je kunt het volk snel dom maken en lamlendig. De burger kan toch niks beginnen haha..........
pi_200520318
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:27 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat niet op. Iedereen die wil kan zichzelf toch beschermen dmv vaccins? Met het niet vaccineren heeft hij toch echt alleen maar zichzelf en anderen die niet gevaccineerd willen worden. Dus wat is het probleem?
Come on, really..?.

Elk ongevaccineerd mens is een mens dat kan bijdragen aan hogere besmettingen op populatieniveau dus daarmee zijn de gevolgen voor mij (ondanks dat ik zelf gevaccineerd ben):
- kans op langere lockdown
- nieuwe maatregelen
- kans op mutaties

etc.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:34:25 #46
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200520356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:31 schreef Intint het volgende:

[..]

Come on, really..?.

Elk ongevaccineerd mens is een mens dat kan bijdragen aan hogere besmettingen op populatieniveau dus daarmee zijn de gevolgen voor mij (ondanks dat ik zelf gevaccineerd ben):
- kans op langere lockdown
- nieuwe maatregelen
- kans op mutaties

etc.
Nee, want de lockdown is nodig om code zwart op de IC te voorkomen. Als genoeg mensen gevaccineerd zijn is dat niet meer nodig. Dat was de afspraak. De lockdown en maatregelen zijn er om code zwart te voorkomen.

Kans op mutaties heb je altijd en zul je altijd blijven houden.
pi_200520419
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:34 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Nee, want de lockdown is nodig om code zwart op de IC te voorkomen. Als genoeg mensen gevaccineerd zijn is dat niet meer nodig. Dat was de afspraak. De lockdown en maatregelen zijn er om code zwart te voorkomen.

Kans op mutaties heb je altijd en zul je altijd blijven houden.
Kans op mutaties zal je altijd kunnen blijven houden en deze kans is aanzienlijke groter wanneer veel mensen zich niet laten vaccineren... De lockdown en de maatregelen zijn er om van de pandemie af te komen. Het virus doet niet aan codes. Als je punt is dat de overheid niet goed gecommuniceerd heeft ben ik dat met je eens.
pi_200520543
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er zijn los daarvan ook mensen die het vaccin niet goed oppakken en dus niet of slecht beschermd zijn na vaccinatie. Voor die mensen haal ik ook mijn prik.
Is dat al goed onderzocht?
En vergeleken, met de antistoffen na natuurlijk herstel?

Daarnaast, is dat natuurlijk niet hetzelfde, als het vaccin niet kunnen krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 24-07-2021 14:04:54 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200531050
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er zijn los daarvan ook mensen die het vaccin niet goed oppakken en dus niet of slecht beschermd zijn na vaccinatie. Voor die mensen haal ik ook mijn prik.
Zo zie ik het dus ook. Niks mis met een beetje sociaal zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 26 juli 2021 @ 23:42:59 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200566269
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:46 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, je maakt de hele maatschappij niet kreupel door mensen te vaccineren. De risico's van niet vaccineren zijn ook voor het individu groter dan de risico's van wel vaccineren. Dat jij je niet wilt laten vaccineren moet wat mij betreft kunnen, maar dat neemt niet weg dat het maatschappelijk wenselijk is als zo veel mogelijk mensen zich wel laten vaccineren. Aan de andere kant moeten we ook weer niet koste wat kost iedereen proberen te redden. Dat doen we ook niet. We zouden meer kunnen doen, maar doen dat niet, omdat dat de individuele vrijheid te zeer inperkt.
Ik snap de plausibel gemaakte insteek die op - nofi - mank gaat.
Het is vooral een definitiekwestie van een perceptie. Ik kan er met mijn pet niet bij dat vaccinatie überhaupt een maatschappelijke discussie is. Vaccinatie is typisch iets dat alleen jezelf aangaat, dat in dat eigenbelang best het belang van een ander kan dienen.

Los daarvan wordt vaak vergeten dat de vaccin-middelen nog steeds in experimentele fase 4 zitten en op geen enkele wijze nu bij benadering is te stellen dat de (bij)werking op de langere termijn OK is (of zal zal blijven). Ook is volstrekt onduidelijk wie nu precies waartegen wordt beschermd.

Wat een risico is voor de één is dat niet noodzakelijkerwijs voor de ander. Wat maatschappelijk wenselijk is, is vooral hoe de wind waait van een willekeurige bijeengeraapte meerderheid. Een meerderheid die daarom nimmer mensenrechten, waaronder die van de eigen integriteit, zou moeten willen en mogen schenden.
Het argument van 'redden' is wmb een drogreden omdat het 'effect' niet objectief is vast te stellen. Men kan niet zeggen dat door of zonder vaccinatie; dus zoveel mensen zijn gered of gevallen.

De individuele vrijheid is altijd belangrijker dan het belang van de groep die dat voor haar moverende belang dan wil inperken. Vrijheid is zelf bepalen om datgene te doen of te laten, mits het de vrijheden van anderen niet belemmert. Mensen verantwoordelijk maken omdat zij zichzelf iets NIET willen aandoen, is sws een gotspe.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ĐZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')