abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 23 juli 2021 @ 14:03:26 #51
414785 sirdanilot
pi_200502398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Jij zegt letterlijk dit: Dan heb je daarna geen schizofrenie meer hopelijk
Dus je beweert in je eerste post iets heel anders dan nu, nu zit er meer nuance in en zeg je dat je zeker geen reguliere behandelingen moet stopzetten.
Ik reageerde op de eerste post.

En ik ben heel rustig, ik wil alleen niet dat hier vage tips gegeven worden die een ernstige aandoening zoals schizofrenie wel eens zouden kunnen genezen.
Wie weet wie hier meeleest en denkt: he, laat ik mijn pillen weggooien en onder de douche gaan staan.

Af en toe een paar stappen verder nadenken kan geen kwaad :Y
Ik had inderdaad in mijn eerste post wel kunnen zetten dat hij wel door moet gaan met medicatie en hulpverlening ja. Moet ik het aanpassen of is het wel helder zo?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 14:04:38 #52
441859 crew  Lenny77
pi_200502438
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik had inderdaad in mijn eerste post wel kunnen zetten dat hij wel door moet gaan met medicatie en hulpverlening ja. Moet ik het aanpassen of is het wel helder zo?
Ja ach, je mag er altijd een editje aan toevoegen :) .
Dit vind ik een heel leuke en sportieve reactie! Dankjewel!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200503001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:36 schreef Keep_Walking het volgende:
Mijn excuses aan de mensen die ik heb beledigd of aangevallen. Ik ben geen narcist, wel wanhopig. Sorry dat ik een laat ben en jullie met mijn topics lastigvallen. Dit is mijn laatste topic ooit over mijn problemen.
Nu geef je ons valse hoop :') Wat jij jaren hebt gedaan kan echt niet, geen fatsoenlijk mens kan dat volhouden :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:05:01 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200503867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet geaccepteerd.

Dat heb je wel vaker geroepen, bleek niks van waar. Later was het weer precies hetzelfde. Altijd hetzelfde cirkeltje.
Ik zeg sorry. Wat meer kan ik doen? Ook sorry tegen jou dat ik gemene dingen zei over je vrouw.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:05:48 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200503883
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 14:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu geef je ons valse hoop :') Wat jij jaren hebt gedaan kan echt niet, geen fatsoenlijk mens kan dat volhouden :{
Wat heb ik jaren gedaan? Deze topics zijn vooral van de laatste jaar. Vroeger maakte ik dit soort topics nooit, toen ik met fok begon.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 15:13:06 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200503987
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zeg sorry. Wat meer kan ik doen? Ook sorry tegen jou dat ik gemene dingen zei over je vrouw.
Niets. Je hoeft niets te doen. Er valt ook niets te doen en ik ben er ook niet in geïnteresseerd. Je bent, met alles wat je hier hebt laten zien door de tijd heen, en dan bedoel ik los van je psychische problematiek niet het soort persoon waar ik mee van doen wil hebben.

Hier ben ik mod en jij opent topics cq reageert op topics, maar IRL laat ik mensen die toxic zijn heel ver links liggen, en jij valt in die categorie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200504057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat heb ik jaren gedaan? Deze topics zijn vooral van de laatste jaar. Vroeger maakte ik dit soort topics nooit, toen ik met fok begon.
Jarenlang hier de racist gespeeld en mensen voor racist uitgemaakt, mensen op hulp gevraagd maar elk aanbod voor hulp werd gevolgd door een middelvinger aan jouw kant, liegen, bedriegen en mensen in een kwaad daglicht stellen. Mensen bedreigen.

Topgozert!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:31:27 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200504314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niets. Je hoeft niets te doen. Er valt ook niets te doen en ik ben er ook niet in geïnteresseerd. Je bent, met alles wat je hier hebt laten zien door de tijd heen, en dan bedoel ik los van je psychische problematiek niet het soort persoon waar ik mee van doen wil hebben.

Hier ben ik mod en jij opent topics cq reageert op topics, maar IRL laat ik mensen die toxic zijn heel ver links liggen, en jij valt in die categorie.
Het valt wel mee hoor. Zo toxic ben ik niet. Nogmaals, sorry.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:32:55 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200504346
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jarenlang hier de racist gespeeld en mensen voor racist uitgemaakt, mensen op hulp gevraagd maar elk aanbod voor hulp werd gevolgd door een middelvinger aan jouw kant, liegen, bedriegen en mensen in een kwaad daglicht stellen. Mensen bedreigen.

Topgozert!
Allemaal niet waar. Liegen en
Bedriegen wanneer? Ik heb jou nooit voor racist uitgemaakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 15:58:24 #60
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_200504774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het valt wel mee hoor. Zo toxic ben ik niet. Nogmaals, sorry.
Joh, laat het los. Je hebt je eigen glazen ingegooid en een ruitenzetter ben je niet.
soooo, da's mooi!
pi_200504814
Ik denk dat er geen hoop meer voor je is

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2021 16:02:54 ]
pi_200504825
Excuus, jullie
pi_200504837
wat vaak zo is met een psychische aandoening. je kan beter in een rolstoel zitten dan hebben mensen nog begrip
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:08:08 #64
33189 RM-rf
1/998001
pi_200504916
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik wil graag een redelijk succesvol leven hebben. Het hoeft niet perfect te zijn, maar ik wil tenminste zelfstandig kunnen leven en voor mezelf zorgen. Ik heb een goede jeugd gehad. Lieve moeder, veel vrienden, altijd genoeg. Maar nu lijkt het alsof ik gedoemd ben om een ellendige leven te lijden. En dat maakt mij depressief of hopeloos.

(...)

Hoe kan ik het beste van mijn leven maken, ondanks schizofrenie?
Mijn advies zou zijn te accepteren dat je niet teveel moet willen...
Je geeft zelf aan dat je eigenlijke wensen redelijk laag gesteld zijn, gewoon zelfstandig kunnen leven/wonen en voor jezelf zorgen.

Wat ik echter ook aan veel van je voorgaande posts gemerkt hebt is dat je vaak toch vervalt in een hoger streven, dat je bewust bent dat je best een hoge intelligentie hebt en eigenlijk best verder zou kunnen studeren en mogelijk een beroep in de vrije beroepswereld na wilt streven zonder bepaalde veiligheden wegens je psychische gezondheidstoestand. En daar ook nu op solliciteert en dat nastreeft en regelmatig ook hebt gevonden.
Maar telkens volgt hierop een terugval, en vaak is die dieper dan je voorhen al zat, ook door de 'teleurstelling'.

Ik vermoed dat veel van je problemen ook voortkomen uit het ontkennen van de beperking die je eigen geestelijke gezondheid je zelf oplevert.
Vermoedelijk is het idd zo dat je nooit werkelijk 'zomaar' een vrij beroep kunt uitoefenen, ook je streven advocaat te worden is vermoedelijk gedoemd stuk te lopen, omdat je altijd een substantieel risico op terugvallen kunt hebben.
Ik denk overigens niet dat je dat 'falen' puur persoonlijk moet nemen, maar ook niet je eigen rol en je eigen verantwoordelijk daarvoor geheel moet ontkennen.

Ik vermoed dat je grootste probleem misschien niet het 'Hopeloze' is, maar mogelijk juist de 'hoop' die je nog altijd wel koestert en het streven naar meer dan je misschien reeel gezien kunt bereiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 23-07-2021 16:43:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_200505229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Allemaal niet waar. Liegen en
Bedriegen wanneer? Ik heb jou nooit voor racist uitgemaakt.
Allemaal wel waar. Je hebt mij en anderen vaak genoeg uitgescholden en je hebt gelogen over bijvoorbeeld de stalking. Als je in het echt net zo bent als hier, blijft dan aub op de eilanden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:12:22 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200505792
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Allemaal wel waar. Je hebt mij en anderen vaak genoeg uitgescholden en je hebt gelogen over bijvoorbeeld de stalking. Als je in het echt net zo bent als hier, blijft dan aub op de eilanden.
Volgens mij heb ik jou nooit uitgescholden. Als ik dat wel heb gedaan, sorry daarvoor. Ik wil veranderen, ik wil zijn als ik vroeger was.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:12:50 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200505795
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Mijn advies zou zijn te accepteren dat je niet teveel moet willen...
Je geeft zelf aan dat je eigenlijke wensen redelijk laag gesteld zijn, gewoon zelfstandig kunnen leven/wonen en voor jezelf zorgen.

Wat ik echter ook aan veel van je voorgaande posts gemerkt hebt is dat je vaak toch vervalt in een hoger streven, dat je bewust bent dat je best een hoge intelligentie hebt en eigenlijk best verder zou kunnen studeren en mogelijk een beroep in de vrije beroepswereld na wilt streven zonder bepaalde veiligheden wegens je psychische gezondheidstoestand. En daar ook nu op solliciteert en dat nastreeft en regelmatig ook hebt gevonden.
Maar telkens volgt hierop een terugval, en vaak is die dieper dan je voorhen al zat, ook door de 'teleurstelling'.

Ik vermoed dat veel van je problemen ook voortkomen uit het ontkennen van de beperking die je eigen geestelijke gezondheid je zelf oplevert.
Vermoedelijk is het idd zo dat je nooit werkelijk 'zomaar' een vrij beroep kunt uitoefenen, ook je streven advocaat te worden is vermoedelijk gedoemd stuk te lopen, omdat je altijd een substantieel risico op terugvallen kunt hebben.
Ik denk overigens niet dat je dat 'falen' puur persoonlijk moet nemen, maar ook niet je eigen rol en je eigen verantwoordelijk daarvoor geheel moet ontkennen.

Ik vermoed dat je grootste probleem misschien niet het 'Hopeloze' is, maar mogelijk juist de 'hoop' die je nog altijd wel koestert en het streven naar meer dan je misschien reeel gezien kunt bereiken.
Dank je wel voor het advies.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_200505961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik jou nooit uitgescholden. Als ik dat wel heb gedaan, sorry daarvoor. Ik wil veranderen, ik wil zijn als ik vroeger was.
Vanaf 2010 loop je hier al racistische topics over negers en blanke vrouwen te openen... zoals je vroeger was is dus niet wezenlijk anders dan nu lijkt me.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:57:34 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200506253
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vanaf 2010 loop je hier al racistische topics over negers en blanke vrouwen te openen... zoals je vroeger was is dus niet wezenlijk anders dan nu lijkt me.
Gewoon trolltopics om discussie uit te lokken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:00:19 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200506282
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:01 schreef Fugue het volgende:
Excuus, jullie
Godverdomme, daar ging m'n wijn :')
pi_200506376
Ik vind het bizar dat anderen jou hier een klootzak noemen omdat je toegeeft je slecht te voelen vanwege je schizofrenie. Echt gewoon heel erg raar. Alleen maar omdat je om empathie zou bedelen. Mensen doen alsof je empathie komt stelen ofzo. En zelfs al zou je dat doen, dan zouden ze er denk ik niets nadeligs van merken , want in deze samenleving mist toch niemand een gebrek aan empathie.
Schizofrenie lijkt mij heel kut om te hebben, precies om wat je schrijft: niemand heeft medelijden met je, maar dat is zacht uitgedrukt. Niemand erkent uberhaupt dat je een probleem hebt!

Terwijl het je hele leven beinvloed . Ik vind het zo raar dat mensen het niet eens erg lijken te vinden als iemand zo afhankelijk is dat diegene zonder hulp van anderen in de schulden komt en dakloos wordt. Misschien geloven ze het niet en denken ze dat je overdrijft? Misschien kun je om meer empathie te kweken beschrijven op welke manier je verwacht slecht te zullen eindigen zonder hulp? Dus een verhaal van de worst case scenario, als je niemand meer zou hebben.
(Waarschijnlijk vinden ze dan dat je jezelf aanstelt omdat het gewoonweg nooit goed is, wat je ook schrijft, omdat ze al hun gevormde mening over jou niet eens meer KUNNEN bijstellen, maar goed).

Dat is 1 optie. De tweede is om hier alleen nog maar nep posts te plaatsen dat je zo dankbaar bent voor je leven en dat je zo blij bent dat je schizofrenie hebt en dat je iedereen die je niet kent op fok bewondert omdat het zulke lieve, bijzondere, slimme, empathische, ronduit perfecte mensen zijn met fantastische adviezen die je leven compleet hebben verandert. Wil je wel helpen om ze te schrijven. Heb je een voorraadje om te copy & pasten

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-07-2021 18:31:31 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200506404
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gewoon trolltopics om discussie uit te lokken.
Laat het goedpraten beginnen. Tering, lieg je nu zelfs over je excuses? Sad. Even for you.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 18:11:58 #73
441859 crew  Lenny77
pi_200506419
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gewoon trolltopics om discussie uit te lokken.
Ja maar het zijn helaas die trolltopics die je geloofwaardigheid aantasten. Plus je trolltopics zijn zich blijven herhalen en steeds over dezelfde onderwerpen. Mensen denken dan niet meer dat je trollt maar het meent.

Als ik morgen een topic open waar ik zeg dat de Hollanders stom zijn dan ga ik ook een discussie uitlokken, maar je kan heel FOK! afspeuren en geen enkel ander topic van mij vinden waar ik dat zeg (integendeel zelfs): dan weet je dus dat ik aan het zeveren ben.
Jij bent bezig gebleven met dezelfde onderwerpen en het schoppen tegen de schenen. Mensen vergeten niet zo snel.

Los daarvan vind ik persoonlijk dat dit een hard topic is, misschien wel onnodig hard hoewel ik sommige reacties prima begrijp en er achter sta. Het voelt echter ook wel een beetje als een geslagen hond natrappen (maar ik weet dat ik een softie ben dus ik sta hier misschien alleen in).

Als je het meent dat je terug wil zijn zoals vroeger, dan zal je even door het stof moeten kruipen en kijken dat de topics die je vanaf nu gaat maken een andere toon hebben. Er komt dan wel een tijd dat je weer serieus genomen gaat worden en de boosheid is gaan liggen.
En geniet gewoon van je tijd op het eiland. Je zegt altijd dat je terug wil naar daar: zoek eens uit of je niet daar kan blijven? Ergens een jobje, een huisje,.. Misschien hoor je daar thuis en doet het weer en de sfeer wonderen voor je.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200506423
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik vind het bizar dat anderen jou hier een klootzak noemen omdat je toegeeft je slecht te voelen vanwege je schizofrenie.
Jij hebt overduidelijk de redenen niet gelezen. Probeer het nog eens een keertje. Je doet nu hetzelfde als de racistische leugenaar, je schuift alles af op zijn ziekte terwijl zijn karakter verziekt is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200506482
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:12 schreef bijdehand het volgende:
Jij hebt overduidelijk de redenen niet gelezen. Probeer het nog eens een keertje. Je doet nu hetzelfde als de racistische leugenaar, je schuift alles af op zijn ziekte terwijl zijn karakter verziekt is.
Hij heeft een psychische ziekte. Probeer eens om exact te beschrijven wat zijn karakter is en wat zijn ziekte, dan wil ik best proberen om het nog een keer te proberen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:27:38 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200506594
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij hebt overduidelijk de redenen niet gelezen. Probeer het nog eens een keertje. Je doet nu hetzelfde als de racistische leugenaar, je schuift alles af op zijn ziekte terwijl zijn karakter verziekt is.
Ik ben geen racistische leugenaar!

Kijk, nogmaals sorry. Sorry aan iedereen en alles, ik ga nooit meer een topic openen over mijn problemen. Die topics over negers en blanke vrouwen waren lang geleden en ik was duidelijk aan het trollen.

Ik heb je niks aangedaan, zover ik kan herinneren ook nooit uitgescholden. Vroeger deed ik mijn best en gaf goede advies aan users. Ik kreeg letterlijk bedankPMs van mensen die mijn reacties waardevol en behulpzaam vonden.

Waarom negeer je de goede dingen die ik heb gedaan en alle aandacht focussen op de negatieve? Sorry!!!!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_200506748
Begin eens met:

- Iedere keer als je deze gedachtepatronen bij jezelf ziet opkomen en je merkt ze op, roep dan: 'och jee, gaan we weer hoor'. En je kapt ze af. Mes erin, cut it off.

Je hebt er namelijk geen reet aan, en ze hebben je nog nooit iets gebracht. Behalve consolidatie en bevestiging van je ellende. Dus vind je jezelf weer eens terug in deze oude, grijs gedraaide plaat: zet 'm meteen af, en probeer eens een vernieuwende, verfrissende plaat te bedenken. Nieuwe muziek in je hoofd.

Doe eens stap je naar achter, wordt waarnemer van je gedachten ipv de voortdurend volledig geïdentificeerde 'denker'.

'geïdentificeerd zijn met je gedachten' betekent dat je erin vastzit, dat ze jou hebben ipv jij hen. Leer gedachten op tijd afkappen en wordt keer op keer wakker in de werkelijkheid waarin eigenlijk vrijwel nooit écht iets aan de hand is, behalve jouw perceptie ervan. Zie dat dat allemaal alleen maar dromerij is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maharski op 23-07-2021 23:23:07 ]
Eens kijken
pi_200506805
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:39 schreef Maharski het volgende:
Begin eens met:

- Iedere keer als je deze gedachtepatronen bij jezelf ziet opkomen en je merkt ze op, roep dan: 'och jee, gaan we weer hoor'. En je kapt ze af. Mes erin, cut it off.

Je hebt er namelijk geen reet aan, en ze hebben je nog nooit iets gebracht. Behalve consolidatie en bevestiging van je ellende. Dus vind je jezelf weer eens terug in deze oude, grijs gedraaide plaat: zet 'm meteen af, en probeer eens vernieuwende, verfrissende plaat te bedenken. Nieuwe muziek in je hoofd.
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel oorspronkelijke gedachtenpatronen jij zelf nog hebt? Als je al je onwenselijke denkpatronen eruit gesneden hebt moet er toch weer wat anders voor in de plaats zijn gekomen? Neem deze post bijv. Van wie komen de denkpatronen waaruit deze is ontstaan? Of was jij gewoon uit jezelf zo briljant dat je al automatisch alleen maar de door andere meest geliefde denkpatronen hebt ?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200506869
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel oorspronkelijke gedachtenpatronen jij zelf nog hebt? Als je al je onwenselijke denkpatronen eruit gesneden hebt moet er toch weer wat anders voor in de plaats zijn gekomen? Neem deze post bijv. Van wie komen de denkpatronen waaruit deze is ontstaan? Of was jij gewoon uit jezelf zo briljant dat je al automatisch alleen maar de door andere meest geliefde denkpatronen hebt ?
Doe er je voordeel mee, of niet. Het heeft totaal geen zin om dit nu naar mij te draaien, zo van: 'en jij dan?'. Ik reik TS een tip aan waarvan ik overtuigd ben dat het een uitstekend middel is om van een hoop onzin in je hoofd af te komen waar een hoop mensen totaal onnodig aan lijden. Het leven kan zo veel makkelijker zijn als je dat achterlijke onnozele gekakel in je kop gewoon eens leert te zien voor wat het is en gaat leren dat je daar niet de willoze slaaf van bent dat de baas over jou is waardoor je zogenaamd plompverloren bent en blablabla.
Eens kijken
pi_200506900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:53 schreef Maharski het volgende:
Doe er je voordeel mee, of niet. Het heeft totaal geen zin om dit nu naar mij te draaien, zo van: 'en jij dan?'. Ik reik TS een tip aan waarvan ik overtuigd ben dat het een uitstekend middel is om van een hoop onzin in je hoofd af te komen waar een hoop mensen totaal onnodig aan lijden. Het leven kan zo veel makkelijker zijn als je dat achterlijke onnozele gekakel in je kop gewoon eens leert te zien voor wat het is en gaat leren dat je daar niet de willoze slaaf van bent dat de baas over jou is waardoor je zogenaamd plompverloren bent en blablabla.
Hoe kan iemand er voordeel uit halen als jij een door eigen ervaring onderbouwde oplossing biedt voor een probleem dat je zelf nooit hebt gehad?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200507008
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Hoe kan iemand er voordeel uit halen als jij een door eigen ervaring onderbouwde oplossing biedt voor een probleem dat je zelf nooit hebt gehad?
Je kunt het altijd een kans geven.
Ik denk dat in de basis iedereen in essentie hetzelfde is en bij iedereen denken, voelen en perceptie hetzelfde werkt, universeel. Alleen in vorm zijn er verschillen.

En nu ga ik ff lekker een uurtje op bed liggen. :W
Eens kijken
pi_200507090
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:39 schreef Maharski het volgende:
Begin eens met:

- Iedere keer als je deze gedachtepatronen bij jezelf ziet opkomen en je merkt ze op, roep dan: 'och jee, gaan we weer hoor'. En je kapt ze af. Mes erin, cut it off.

Grappig. Ik heb al vanaf mijn geboorte regelmatig nachtmerries (voornamelijk in tijden als ik stress heb). Dat nam kwalijke vormen aan (rennen uit bed, schreeuwen dat soort dingen). Ik heb droomtherapie gehad. Naast de standaard lessen: droomdagboeken bijhouden, trainen, dromen onthouden, dromen begrijpen etc. kwamen we er achter dat alles volgens een vast patroon ging, die nachtmerries. Dus dat werd trainen zodat ik in dromen die patronen herken. En dan denken, zoals je zegt, ja hoor daar gaan we weer. En dan op de gepaste manier reageren.
En dat werkt! En daarna altijd hetzelfde draaiboek: gezicht spoelen met koud water en een glas water drinken en even lopen en dan weer naar bed. En het probleem is opgelost.
pi_200507211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:03 schreef Maharski het volgende:
Je kunt het altijd een kans geven.
Ik denk dat in de basis iedereen in essentie hetzelfde is en bij iedereen denken, voelen en perceptie hetzelfde werkt, universeel. Alleen in vorm zijn er verschillen.

En nu ga ik ff lekker een uurtje op bed liggen. :W
Dat kan maar nu ga je er automatisch van uit dat het nog nooit ook maar is geprobeerd.

waarom schrijf je dat hier en schrijf je niet aan onderzoekers zoals deze en deze dat ze volkomen nutteloos onderzoek doen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:23:56 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200507304
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja maar het zijn helaas die trolltopics die je geloofwaardigheid aantasten. Plus je trolltopics zijn zich blijven herhalen en steeds over dezelfde onderwerpen. Mensen denken dan niet meer dat je trollt maar het meent.

Als ik morgen een topic open waar ik zeg dat de Hollanders stom zijn dan ga ik ook een discussie uitlokken, maar je kan heel FOK! afspeuren en geen enkel ander topic van mij vinden waar ik dat zeg (integendeel zelfs): dan weet je dus dat ik aan het zeveren ben.
Jij bent bezig gebleven met dezelfde onderwerpen en het schoppen tegen de schenen. Mensen vergeten niet zo snel.

Los daarvan vind ik persoonlijk dat dit een hard topic is, misschien wel onnodig hard hoewel ik sommige reacties prima begrijp en er achter sta. Het voelt echter ook wel een beetje als een geslagen hond natrappen (maar ik weet dat ik een softie ben dus ik sta hier misschien alleen in).

Als je het meent dat je terug wil zijn zoals vroeger, dan zal je even door het stof moeten kruipen en kijken dat de topics die je vanaf nu gaat maken een andere toon hebben. Er komt dan wel een tijd dat je weer serieus genomen gaat worden en de boosheid is gaan liggen.
En geniet gewoon van je tijd op het eiland. Je zegt altijd dat je terug wil naar daar: zoek eens uit of je niet daar kan blijven? Ergens een jobje, een huisje,.. Misschien hoor je daar thuis en doet het weer en de sfeer wonderen voor je.
Die topics waren uit 2010… 11 jaar geleden. Ik heb vroeger ook veel goede en inhoudelijke reacties and topics gezet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 19:24:35 #85
441859 crew  Lenny77
pi_200507313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die topics waren uit 2010… 11 jaar geleden. Ik heb vroeger ook veel goede en inhoudelijke reacties and topics gezet.
Over welke topics heb je het nu? De goeie of de slechte?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:32:19 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200507437
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Over welke topics heb je het nu? De goeie of de slechte?
Bijdehand komt met topics uit 2010, toen was ik nog jong en zag mijn toekomst mooi uit. Dit topic heeft niets met die topic te maken.

Ik ben al sinds vorig jaar ernstig depressief. Ik heb veel vrienden IRL, en meestal vinden mensen mij wel aardig. Maar ik ben heel somber over mijn beperking en de problemen die het meebrengt. Ik opende dit topic om mijn hart te luchten… ik wil geen ruzie of verwijten. Dat kan ik niet meer aan.

Ik besef dat ik de afgelopen jaar of twee veel negatiever ben geworden. Sorry daarvoor.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_200507484
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoe kan iemand er voordeel uit halen als jij een door eigen ervaring onderbouwde oplossing biedt voor een probleem dat je zelf nooit hebt gehad?
Omdat hij inlevingsvermogen heeft
pi_200507491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik krijg al veel hulp.
Misschien moet je meer leren om je nare gevoelens te relativeren ipv er steeds een topic voor te maken.

Ik bedoel het niet gemeen, maar als je er steeds een topic voor aanmaakt geef je de negatieve gevoelens steeds meer aandacht en macht over je.

Echt, probeer meer in het hier en nu te leven.
Je bent op vakantie, je wil vrijwilligerswerk gaan doen. Dat is allemaal hartstikke mooi.
Kijk wat meer om je heen en geniet van je vakantie.
Twiddel
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:36:51 #89
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200507501
Herinner me van hoogstens 2 jaar geleden nog topics met een racistische insteek van je anders. En dat afdoen als trollen is ook gewoon aandacht zoeken.

Ga aandacht halen bij die echte mensen die je kent ipv hier. Genoeg trieste aandachtzoekers op FOK!, hebben we jou niet bij nodig.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200507583
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Mijn leven is best hopeloos.
Correctie: jij ervaart het op dit moment als hopeloos. Maar dat is niet voor het eerst, toch? Volgens mij heb jij je al eerder zo gevoeld. Toen ben je er bovenop gekomen. Hoe deed je dat? Waarom kan dat niet opnieuw? Dus ook al voelt het leven nu misschien even nutteloos: laat het los! Accepteer dat dit is wat jij nu voelt. En ga op zoek naar wat jij nodig hebt om er weer bovenop te komen.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:Veel dingen gaan mis, vanwege deze aandoening.
Hier gebruik jij jouw handicap als excuus. Natuurlijk speelt schizofrenie je parte, maar als er "veel dingen" misgaan, dan denk ik: ga jij wel goed om met jouw handicap? Die handicap brengt beperkingen met zich mee. Sommige beperkingen kun je (grotendeels) wegnemen, bijvoorbeeld met medicijnen of hulpmiddelen. Maar andere beperkingen zul je moeten accepteren. En dan helpt het om beter te kijken naar de dingen die jij wél kunt.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:Ik wil graag definitief emigreren naar Curaçao, een master doen, en advocaat worden. Ik weet niet of ik het kan.
Je bent weer "all over the place", KW. Jij had bijna een baan bij de belastingdienst, schreef je. Zonder relevante werkervaring wilde jij daar al gaan onderhandelen over een hoger salaris, omdat "ik vind dat ik genoeg te bieden heb". Je bent kennelijk heel vol van jezelf. Maar wordt nu eens realistisch! Je stelt steeds onmogelijk hoge eisen. En als je daar dan niet aan kunt voldoen, wordt je daarover verdrietig en boos. Maar die mislukkig bouw jij zelf al in. Kijk nu eens naar wat jij wél hebt gepresteerd!. Kijk nu eens naar dingen die jij wél kan! En tel dan ook de kleine dingen mee. De dingen die jij 'normaal' vindt om dat 'anderen' het ook hebben/doen. Zijn ze wel zo normaal, voor iemand met jouw handicap? Probeer eens voldoening te halen uit wat jij al gepresteerd hebt en uit de mogelijkheden die je wel hebt! Zeker als je down bent, gan je focussen op wat niet lukt of mislukt is. Probeer nu 'ns voldoening te halen uit wat je wél hebt. Een lieve moeder, bijvoorbeeld. Mag ik verder pijnlijk eerlijk zijn? Ik zie je op Fok! taalfouten maken die maken dat ik denk dat jij jezelf (en toekomstige cliënten) met een universitaire studie rechten geen plezier doet. Om advocaat te worden moet je daarna bovendien ook nog een vervolgopleiding doen. Dus, zoek uit hoe je op Curaçao gelukkig kunt worden zonder jezelf meester in de rechten te mogen noemen. Echt, die titel brengt je het geluk ook niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:Ik wil graag een redelijk succesvol leven hebben. Het hoeft niet perfect te zijn, maar ik wil tenminste zelfstandig kunnen leven en voor mezelf zorgen.
Dat kan op heel veel verschillende manieren. Dus verleg die focus!

quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:Hoe kan ik het beste van mijn leven maken, ondanks schizofrenie?
Vraag een echte hulpverlener eens om samen met jouw in dialoog te gaan over deze vraag. Die vraag kunnen wij niet voor jou beantwoorden.
pi_200507738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:09 schreef -Sigaartje het volgende:
Grappig. Ik heb al vanaf mijn geboorte regelmatig nachtmerries (voornamelijk in tijden als ik stress heb). Dat nam kwalijke vormen aan (rennen uit bed, schreeuwen dat soort dingen). Ik heb droomtherapie gehad. Naast de standaard lessen: droomdagboeken bijhouden, trainen, dromen onthouden, dromen begrijpen etc. kwamen we er achter dat alles volgens een vast patroon ging, die nachtmerries. Dus dat werd trainen zodat ik in dromen die patronen herken. En dan denken, zoals je zegt, ja hoor daar gaan we weer. En dan op de gepaste manier reageren.
En dat werkt! En daarna altijd hetzelfde draaiboek: gezicht spoelen met koud water en een glas water drinken en even lopen en dan weer naar bed. En het probleem is opgelost.
Juistum.
Zo werkt het gewoon met het denken in het algemeen denk ik (en ja, ik denk idd ook met dromen, want in wezen is dat hetzelfde, maar dan overdag). Het zijn allemaal herhalende patronen. Zo werkt ons brein: patroonmatig, en 'helaas' vaak met behoorlijk platgetreden paden. Wil je eruit komen, moet je het mes erbij gaan pakken en zodra je ze herkent 'tjak'.
Of je hele leven doorgaan als slaapwandelaar overdag. Zo worden hele levens gevuld hoor, daar niet van. Op school wordt dit je helaas niet geleerd.
Eens kijken
pi_200507764
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:32 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik besef dat ik de afgelopen jaar of twee veel negatiever ben geworden. Sorry daarvoor.
Je hoeft je niet te verontschuldigen.

Als de mensen hier niet betrokken zouden zijn met jou, zouden ze niet reageren.

Dat jij sommige reacties niet leuk vindt, komt omdat je ze interpreteert als waarde-oordeel. Je denkt bijvoorbeeld dat Coolguy de pik op jou heeft, terwijl het er juist op neerkomt dat hij jou wilt helpen.

Als jij blijft hangen in gedachten dat je niet genoeg erkenning krijgt van anderen, ga jij je alleen maar slechter voelen. En al zou je meer erkenning krijgen: daarmee gaan jouw problemen niet weg. Dan zou je uiteindelijk alsnog gaan denken dat mensen niet begrijpen dat je het moeilijk hebt.

Als jij vermeent dat steun en begrip door FOK!ers jou kan helpen, dan krijg je die pas als je het op een andere manier leert vragen. Wat je nu doet, komt in wezen op het volgende neer:

Jij: "Jullie zijn een stel onsympathieke klootzakken, want jullie geven mij geen steun terwijl ik het veel moeilijker heb dan jullie!"

Andere FOK!ers: "Waarom zou ik steun geven aan iemand die mij uitscheldt? Zijn ellende is niet mijn verantwoordelijkheid. En ik heb geen zin om sympathie op te brengen voor iemand die dat niet kan opbrengen voor mij. En wie denkt hij dat hij is om op te kunnen maken hoe makkelijk ik het zou hebben in het leven?!"

Als je iets doet en het resultaat daarvan is niet wat je wilt, is dat een aanwijzing dat je het op een andere manier moet proberen
pi_200507832
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:36 schreef summer2bird het volgende:
Misschien moet je meer leren om je nare gevoelens te relativeren ipv er steeds een topic voor te maken.

Ik bedoel het niet gemeen, maar als je er steeds een topic voor aanmaakt geef je de negatieve gevoelens steeds meer aandacht en macht over je.

Echt, probeer meer in het hier en nu te leven.
Je bent op vakantie, je wil vrijwilligerswerk gaan doen. Dat is allemaal hartstikke mooi.
Kijk wat meer om je heen en geniet van je vakantie.
Precies!

TS leeft ongelooflijk erg in zijn hoofd volgens mij.
Ik vermoed dat mensen die gevoelig zijn voor psychoses dat vaak met elkaar gemeen hebben. Veel te veel denken en in het hoofd zitten. Dan draai je vanzelf wel een keer door ja.
Genetische factoren kun je verder weinig aan doen, maar aan het andere stuk toch zeker wel.
Stop met het eeuwige zielige verhaal aan jezelf te vertellen dag in dag uit. Je persoonlijke dramaverhaal aan jezelf iedere dag gaat nóóit de weg er uit zijn. De ommezwaai komt met een radicaal alles over een andere boeg gooien wat je tot nu toe steeds hetzelfde hebt gedaan en als je eerlijk kijkt je nog nooit goed heeft gedaan.
Eens kijken
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:15:37 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_200507990
Dank je wel voor de reacties, mensen. Jullie hebben gelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_200508070
Waarom wil iedereen ts helpen met zijn schizofrenie probleem, maar heeft niemand zich verdiept in schizofrenie, waar het door ontstaat, wat de stand van zaken is wat betreft behandeling en welk bewijs er is om te onderbouwen dat ts precies dezelfde mogelijkheden heeft als henzelf?
En voor de mensen die schrijven dat hij moet accepteren dat hij minder kan, tja. Als ik het goed begrijp is hij depressief omdat hij minder kan. En dan zeggen anderen dat het de oplossing is dat hij dat moet accepteren. Ik denk dat er niemand bestaat die een probleem heeft en daarbij niet snapt dat het probleem accepteren ook een mogelijkheid is. Meestal is het beseffen dat die mogelijkheid bestaat niet het grootste probleem. Maar ik kan het mishebben.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200508229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Dank je wel voor de reacties, mensen. Jullie hebben gelijk.
Ik vergeef je. Maar je moet echt beloven dat je andere forumleden niet meer beledigt of kwetst, niet meer "fuck you" gaat roepen of andere krachttermen, ook niet via dm's. Heb wat meer emapathie voor andere mensen en structureer je topics. Eén onderwerp onder één topic, niet één onderwerp onder duizend topics. Je vervuilt daarmee alles en je wekt alleen ergernis op.

Last, but not least: verander je UI.
pi_200508397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:36 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vergeef je. Maar je moet echt beloven dat je andere forumleden niet meer beledigt of kwetst, niet meer "fuck you" gaat roepen of andere krachttermen, ook niet via dm's. Heb wat meer emapathie voor andere mensen en structureer je topics. Eén onderwerp onder één topic, niet één onderwerp onder duizend topics. Je vervuilt daarmee alles en je wekt alleen ergernis op.

Last, but not least: verander je UI.
Die laatste tip is wel erg goed, aangezien hij onder dit user id toch helemaal niets meer goed kan doen, mar met een andere ineens wel, want dan kan hij letterlijk opnieuw beginnen als een persoon die hetzelfde is als alle anderen op fok.
Als het hem ten minste lukt om in dezelfde stijl dezelfde dingen te schrijven.
Dan mag men hem eindelijk wel hier.
Of het iets is dat je moet willen als je hem bent weet ik niet, maar het is ten minste wel … een echte oplossing voor iets.
Niet voor zijn oorspronkelijke probleem maar wel voor de haat die hij over zich heen krijgt hier op fok.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200508469
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Die laatste tip is wel erg goed, aangezien hij onder dit user id toch helemaal niets meer goed kan doen, mar met een andere ineens wel, want dan kan hij letterlijk opnieuw beginnen als een persoon die hetzelfde is als alle anderen op fok.
Als het hem ten minste lukt om in dezelfde stijl dezelfde dingen te schrijven.
Dan mag men hem eindelijk wel hier.
Of het iets is dat je moet willen als je hem bent weet ik niet, maar het is ten minste wel … een echte oplossing voor iets.
Niet voor zijn oorspronkelijke probleem maar wel voor de haat die hij over zich heen krijgt hier op fok.
Ieder mens verdient een nieuwe kans. Ik ben ook niet perfect, dus ik weet hoe het is. Ik hoop dat hij het goed oppakt en dan hebben we er weer een fijn forumlid bij. Iedereen moet wel eens terugkijken op zijn leven, daar is niets mis mee, zolang je maar weer opnieuw kan beginnen.
pi_200509730
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Die laatste tip is wel erg goed, aangezien hij onder dit user id toch helemaal niets meer goed kan doen, mar met een andere ineens wel, want dan kan hij letterlijk opnieuw beginnen als een persoon die hetzelfde is als alle anderen op fok.
Als het hem ten minste lukt om in dezelfde stijl dezelfde dingen te schrijven.
Dan mag men hem eindelijk wel hier.
Of het iets is dat je moet willen als je hem bent weet ik niet, maar het is ten minste wel … een echte oplossing voor iets.
Niet voor zijn oorspronkelijke probleem maar wel voor de haat die hij over zich heen krijgt hier op fok.
Waarom krijg ik toch zo het idee dat hier vanuit je eigen verongelijktheid op sarcastische wijze spreekt? :D
Eens kijken
pi_200509807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Ieder mens verdient een nieuwe kans. Ik ben ook niet perfect, dus ik weet hoe het is. Ik hoop dat hij het goed oppakt en dan hebben we er weer een fijn forumlid bij. Iedereen moet wel eens terugkijken op zijn leven, daar is niets mis mee, zolang je maar weer opnieuw kan beginnen.
Het is natuurlijk niet een kwestie van: 'goh vanaf nu gaat TS zich gewoon netjes gedragen en dan is alles weer goed'. Meneer moet gewoon eens een keer echt gaan nadenken en reflecteren (niet 'ff' snel en vluchtig). Volwassen worden. Inzien dat je huidige koers 'm gewoon echt niet gaat worden en je alleen maar in cirkeltjes ronddraait en steeds weer op dezelfde dingen stuit.

Er staan hier heel veel goeie adviezen en opmerkingen in dit topic van allerlei leden. Lezen, herlezen en eindelijk eens wat mee gaan doen. Wakker worden.
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')