abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 juli 2021 @ 14:48:46 #51
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200558083
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Neuh, roddelen is vooral een manier om te zeggen "ik ben dan weliswaar voor de wet volwassen maar heb geen flauw idee hoe ik dit probleem bespreekbaar moet maken dus zorg er dan maar voor dat iemand anders zich buitengesloten voelt".

:r
Kwestie van perspectief. We kunnen het allemaal zielig en jammer vinden, maar dit is hoe de mens werkt.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:51:23 #52
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200558132
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:14 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, want als mensen over je roddelen is dat je eigen schuld. Wat is dat nu voor kromme redenering :?
Dat zeg ik niet over dit specifiek geval, maar het kan wel de schuld zijn van het slachtoffer. Als je als een gek loopt te gedragen dan is het toch normaal dat mensen het over je gaan hebben? Of mag dat niet volgens jou.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 15:03:49 #53
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200558338
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:48 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Kwestie van perspectief. We kunnen het allemaal zielig en jammer vinden, maar dit is hoe de mens werkt.
Je bedoelt: dat is kennelijk hoe jij werkt, bij gebrek aan beter. Genoeg mensen die zich daar niet toe weten te verlagen.
pi_200558493
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je bedoelt: dat is kennelijk hoe jij werkt, bij gebrek aan beter. Genoeg mensen die zich daar niet toe weten te verlagen.
Meer mensen die het wel doen, dan niet doen ;)
Cindy De Vuyst
pi_200558979
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:51 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet over dit specifiek geval, maar het kan wel de schuld zijn van het slachtoffer. Als je als een gek loopt te gedragen dan is het toch normaal dat mensen het over je gaan hebben? Of mag dat niet volgens jou.
Dat iemand zich niet hetzelfde gedraagt als het gros, is nog geen reden op over iemand te roddelen (wat iets negatiefs is. Roddelen = met opzet slechte/nare dingen over iemand zeggen). 'Het erover hebben' is iets anders dan roddelen. En jij heb het specifiek over roddelen:

quote:
Probeer eens wat meer te roddelen over de zwakste mensen van de afdeling, dan ga je er vanzelf meer bijhoren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200559021
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:48 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Kwestie van perspectief. We kunnen het allemaal zielig en jammer vinden, maar dit is hoe de mens werkt.
Nee, roddelen over anderen is de manier waarop je meer aanzien krijgt op je werk. Dat is hoe een mens werkt :')

Dit is hoe naarlingen opereren: zichzelf verheffen door anderen te kleineren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 26 juli 2021 @ 15:39:47 #57
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200559069
quote:
13s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:37 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, roddelen over anderen is de manier waarop je meer aanzien krijgt op je werk. Dat is hoe een mens werkt :')

Dit is hoe naarlingen opereren: zichzelf verheffen door anderen te kleineren.
Precies, als ik niet zou roddelen dan zou ik niet zoveel respect krijgen. Rechten voor de sterkste. Als iemand zou zeggen 'jongens, niet slecht praten over collega X dat is roddelen!!' dan zouden we die persoon natuurlijk keihard uitlachen.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200559202
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:39 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Precies, als ik niet zou roddelen dan zou ik niet zoveel respect krijgen. Rechten voor de sterkste. Als iemand zou zeggen 'jongens, niet slecht praten over collega X dat is roddelen!!' dan zouden we die persoon natuurlijk keihard uitlachen.
Denk dat je de definitie van 'roddelen' en 'erover praten' er maar 'ns bij moet zoeken. Ergens over praten, zelfs over een persoon praten, is niet meteen roddelen. Respect verkrijg je ook niet door te roddelen, btw. Die wijsheid moet je ook maar eens nazoeken.

Ik had je iig allang ontslagen :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 26 juli 2021 @ 15:58:30 #59
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200559506
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:46 schreef Celestien het volgende:

[..]

Denk dat je de definitie van 'roddelen' en 'erover praten' er maar 'ns bij moet zoeken. Ergens over praten, zelfs over een persoon praten, is niet meteen roddelen. Respect verkrijg je ook niet door te roddelen, btw. Die wijsheid moet je ook maar eens nazoeken.

Ik had je iig allang ontslagen :)
Ik krijg anders wel veel respect door slecht te praten over een ander. En die persoon weet dat ook maar durft niks terug te zeggen :'). Die staat al zwak op zijn beentjes als hij bij mij iets komt vragen haha. Hij is een anti-vaxxer / forum wappie dus dan is dat wel terecht
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 16:04:41 #60
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200559638
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:12 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Meer mensen die het wel doen, dan niet doen ;)
Allicht, maar ik snap de steekhoudendheid daarvan nooit zo goed.

Er zijn ook mensen die met hun geslachtsdelen door de brandnetels rollen en dat geil vinden. Doe jij dat dan ook maar?
pi_200560269
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:58 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Ik krijg anders wel veel respect door slecht te praten over een ander. En die persoon weet dat ook maar durft niks terug te zeggen :'). Die staat al zwak op zijn beentjes als hij bij mij iets komt vragen haha. Hij is een anti-vaxxer / forum wappie dus dan is dat wel terecht
Dat is niet wat respect is, airconditioning. Over iemand roddelen en daarmee kleineren, op iemand neerkijken en uitlachen, da's pesten. Puur en simpel. Dat is jezelf boven een ander stellen ten koste van diegene.

Respect heeft te maken met waardering, met rekening houden met anderen in het verlengde.

Wat jij omschrijft heeft niets met respect te maken. Nou ja, misschien bij jonkies die teveel films kijken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 26 juli 2021 @ 16:46:05 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200560321
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:39 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Precies, als ik niet zou roddelen dan zou ik niet zoveel respect krijgen. Rechten voor de sterkste. Als iemand zou zeggen 'jongens, niet slecht praten over collega X dat is roddelen!!' dan zouden we die persoon natuurlijk keihard uitlachen.
Wat een heerlijk toxic klimaat om in te werken. Allemaal onzekere mannetjes met een te groot ego die geen idee hebben hoe ze normaal met mensen om kunnen gaan. Chapeau, chapeau.
pi_200560520
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:58 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Ik krijg anders wel veel respect door slecht te praten over een ander. En die persoon weet dat ook maar durft niks terug te zeggen :'). Die staat al zwak op zijn beentjes als hij bij mij iets komt vragen haha. Hij is een anti-vaxxer / forum wappie dus dan is dat wel terecht
Wat een triest figuur ben jij. Wordt er ook over jou geroddeld?
  maandag 26 juli 2021 @ 18:45:52 #64
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200561929
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat een triest figuur ben jij. Wordt er ook over jou geroddeld?
Probeer de bal niet op de man te spelen anders moet ik je TR'en
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 18:52:03 #65
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200562009
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:43 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat is niet wat respect is, airconditioning. Over iemand roddelen en daarmee kleineren, op iemand neerkijken en uitlachen, da's pesten. Puur en simpel. Dat is jezelf boven een ander stellen ten koste van diegene.

Respect heeft te maken met waardering, met rekening houden met anderen in het verlengde.

Wat jij omschrijft heeft niets met respect te maken. Nou ja, misschien bij jonkies die teveel films kijken.
Oke, Celestien. Sommige mensen verdienen het gewoon om weggepest te worden d.m.v. roddelen. Ik wil niet naast een niet-gevaccineerde werken. En ja dan kies ik mijn eigen gezondheid (en die van mijn collega's) boven zijn belachelijke motieven om niet te vaccineren. Eigen schuld dikke bult. En daar krijg ik toch echt wel respect voor, maar niet van jou iig
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 18:53:11 #66
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200562028
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat een heerlijk toxic klimaat om in te werken. Allemaal onzekere mannetjes met een te groot ego die geen idee hebben hoe ze normaal met mensen om kunnen gaan. Chapeau, chapeau.
Werken meer dan 60% vrouwen bij ons op de afdeling. Cheapeu, chapeau met je seksistische aannames
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200562220
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:39 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Precies, als ik niet zou roddelen dan zou ik niet zoveel respect krijgen. Rechten voor de sterkste. Als iemand zou zeggen 'jongens, niet slecht praten over collega X dat is roddelen!!' dan zouden we die persoon natuurlijk keihard uitlachen.
De koning van de moskee spreekt. Moet wel zeggen dat je een sublieme troll bent :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200562435
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:52 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Oke, Celestien. Sommige mensen verdienen het gewoon om weggepest te worden d.m.v. roddelen. Ik wil niet naast een niet-gevaccineerde werken. En ja dan kies ik mijn eigen gezondheid (en die van mijn collega's) boven zijn belachelijke motieven om niet te vaccineren. Eigen schuld dikke bult. En daar krijg ik toch echt wel respect voor, maar niet van jou iig
Je hebt gelijk dat je eigen gezondheid belangrijk is en het siert je, tot op dat punt, dat de gezondheid van je collega's op datzelfde niveau staat.

En idd, je mag je niet kunnen vinden in de mening/motieven van anderen, maar het is respectloos om je vervolgens te verlagen tot pestgedrag, dat je probeert goed te praten onder 't mom van 'sommige mensen verdienen het' en de bewering dat je het doet om gezondheidsredenen. Als je bang ben voor je gezondheid omdat anderen niet gevaccineerd zijn, blijf uit hun beurt of ga het gesprek aan.

Denk je dat jouw houding je niet-gevaccineerde collega over de streep gaan trekken om zich alsnog te laten vaccineren?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 26 juli 2021 @ 19:27:49 #69
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200562525
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:22 schreef Celestien het volgende:

[..]
Denk je dat jouw houding je niet-gevaccineerde collega over de streep gaan trekken om zich alsnog te laten vaccineren?
Nee tuurlijk niet, daarom moet ik hem hier weg pesten. Ik heb dit al aangegeven aan mijn leidinggevende maar ze kan er niks aan doen omdat er nog geen wetgeving voor is. Ik heb hem gevraagd waarom hij niet gevaccineerd wil worden maar die vraag ontweek hij. Wel zie ik hem vaker likes geven op FvD-achtige topics op LinkedIn dus ik weet wel genoeg.
Dan moet het maar zo.

Wat hij doet is immers ook respectloos, dus hij krijgt een koekje van eigen deeg als het ware. Verder is het een aardige gast maar hij moet ook weten dat zijn acties consequenties heeft.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 19:33:49 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200562656
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:53 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Werken meer dan 60% vrouwen bij ons op de afdeling. Cheapeu, chapeau met je seksistische aannames
Verandert verder vrij weinig aan de zaak noch inhoud, reken jezelf tevreden met je medestanders. Totdat je zelf een keer de dupe wordt van dergelijke praktijken.
  maandag 26 juli 2021 @ 19:38:23 #71
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200562727
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Verandert verder vrij weinig aan de zaak noch inhoud, reken jezelf tevreden met je medestanders. Totdat je zelf een keer de dupe wordt van dergelijke praktijken.
Zal niet gebeuren want ik pas mij wel aan ;)
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200562915
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:27 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, daarom moet ik hem hier weg pesten. Ik heb dit al aangegeven aan mijn leidinggevende maar ze kan er niks aan doen omdat er nog geen wetgeving voor is. Ik heb hem gevraagd waarom hij niet gevaccineerd wil worden maar die vraag ontweek hij. Wel zie ik hem vaker likes geven op FvD-achtige topics op LinkedIn dus ik weet wel genoeg.
Dan moet het maar zo.

Wat hij doet is immers ook respectloos, dus hij krijgt een koekje van eigen deeg als het ware. Verder is het een aardige gast maar hij moet ook weten dat zijn acties consequenties heeft.
Je leidinggevende kan niets doen om ongevaccineerde mensen te ontslaan, maar het bedrijf kan wel maatregelen nemen ter voorkoming van een evt. verspreiding van het virus op de werkvloer. Daarnaast kan jouw werkgever optreden als je ongevaccineerde collega verhaal gaat doen over hoe hij wordt getreiterd door jou. Afhankelijk van de branche waarin je werkt, zijn de consequenties daarvan niet altijd prettig.

Je collega maakt een persoonlijke keuze (niet vaccineren), daar heb jij geen snars mee te maken. Dat je het er niet mee eens bent: prima te begrijpen. Dat je bezorgd bent om je gezondheid: gelijk heb je. Maar dat je je, als volwassene, gedraagt als een pestkop, da's echt jezelf verlagen. Is dat hoever je gekomen bent in al je jaren, dat je denkt dat dit soort gedrag de oplossing is tot problemen?

Als 't antwoord daarop 'ja' is, dan zijn we wel klaar hier :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 26 juli 2021 @ 19:52:37 #73
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200562965
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:50 schreef Celestien het volgende:

[..]

Je leidinggevende kan niets doen om ongevaccineerde mensen te ontslaan, maar het bedrijf kan wel maatregelen nemen ter voorkoming van een evt. verspreiding van het virus op de werkvloer. Daarnaast kan jouw werkgever optreden als je ongevaccineerde collega verhaal gaat doen over hoe hij wordt getreiterd door jou. Afhankelijk van de branche waarin je werkt, zijn de consequenties daarvan niet altijd prettig.

Je collega maakt een persoonlijke keuze (niet vaccineren), daar heb jij geen snars mee te maken. Dat je het er niet mee eens bent: prima te begrijpen. Dat je bezorgd bent om je gezondheid: gelijk heb je. Maar dat je je, als volwassene, gedraagt als een pestkop, da's echt jezelf verlagen. Is dat hoever je gekomen bent in al je jaren, dat je denkt dat dit soort gedrag de oplossing is tot problemen?

Als 't antwoord daarop 'ja' is, dan zijn we wel klaar hier :)
"Collega draagt een kledingstuk wat ik niet zou dragen, kom, laten we hem of haar wegpesten!"

Treurnis ten top.
  maandag 26 juli 2021 @ 19:55:20 #74
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200563022
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]

"Collega draagt een kledingstuk wat ik niet zou dragen, kom, laten we hem of haar wegpesten!"

Treurnis ten top.
Ja want dat is hetzelfde als andere om je heen in gevaar brengen 8)7
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:05:48 #75
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200563223
quote:
88s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:50 schreef Celestien het volgende:

[..]

Je leidinggevende kan niets doen om ongevaccineerde mensen te ontslaan, maar het bedrijf kan wel maatregelen nemen ter voorkoming van een evt. verspreiding van het virus op de werkvloer. Daarnaast kan jouw werkgever optreden als je ongevaccineerde collega verhaal gaat doen over hoe hij wordt getreiterd door jou. Afhankelijk van de branche waarin je werkt, zijn de consequenties daarvan niet altijd prettig.

Je collega maakt een persoonlijke keuze (niet vaccineren), daar heb jij geen snars mee te maken. Dat je het er niet mee eens bent: prima te begrijpen. Dat je bezorgd bent om je gezondheid: gelijk heb je. Maar dat je je, als volwassene, gedraagt als een pestkop, da's echt jezelf verlagen. Is dat hoever je gekomen bent in al je jaren, dat je denkt dat dit soort gedrag de oplossing is tot problemen?

Als 't antwoord daarop 'ja' is, dan zijn we wel klaar hier :)
Ik waardeer je bezorgdheid maar ik weet heel goed waar de grenzen liggen. Maar voor dit soort volk moet ook begrijpen dat er consequenties zijn en daarom zal ik ook niet terugdeinzen over het geven van mijn mening over hem, met af en toe een gevoelig grapje erbij, totdat hij zich heeft (moeten) laten vaccineren. En dit gaat mij zeker wat aan want nogmaals het gaat over mijn (en die van mijn vrouw, familie, collega's) gezondheid.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:06:38 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200563239
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:55 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Ja want dat is hetzelfde als andere om je heen in gevaar brengen 8)7
Anderen in gevaar brengen... :') Stel je niet zo aan. Ook mensen die gevaccineerd zijn kunnen nog steeds anderen besmetten. Niet dat ik daarmee zeg dat vaccineren geen tot weinig effect heeft, hoe meer hoe beter, maar die enkeling die zich niet vaccineert is allesbehalve 'een gevaar voor anderen'. En als je er dan zoveel problemen mee hebt zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen in plaats van diegene maar weg te pesten.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:11:19 #77
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200563314
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Anderen in gevaar brengen... :') Stel je niet zo aan. Ook mensen die gevaccineerd zijn kunnen nog steeds anderen besmetten. Niet dat ik daarmee zeg dat vaccineren geen tot weinig effect heeft, hoe meer hoe beter, maar die enkeling die zich niet vaccineert is allesbehalve 'een gevaar voor anderen'. En als je er dan zoveel problemen mee hebt zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen in plaats van diegene maar weg te pesten.
We vaccineren om de zwakke onder ons te beschermen. Als hij straks mij aansteekt en ik weer mijn vrouw en mijn vrouw haar zwakke schoonmoeder dan wat? Moet ik dan zeggen jammer dat hij gewoon een prikje kon halen en mijn schoonmoeder 5 levensjaren (of meer) kon besparen? Doe normaal en haal gewoon die prik. Daar ben ik ook heel open in en dat weet iedereen, maar deze persoon vind het volgens mij heerlijk als dat zou gebeuren.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:16:49 #78
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200563383
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:11 schreef airconditioning het volgende:

[..]

We vaccineren om de zwakke onder ons te beschermen. Als hij straks mij aansteekt en ik weer mijn vrouw en mijn vrouw haar zwakke schoonmoeder dan wat? Moet ik dan zeggen jammer dat hij gewoon een prikje kon halen en mijn schoonmoeder 5 levensjaren (of meer) kon besparen? Doe normaal en haal gewoon die prik. Daar ben ik ook heel open in en dat weet iedereen, maar deze persoon vind het volgens mij heerlijk als dat zou gebeuren.
Ja, en dan straks blijkt je gevaccineerde collega ineens het virus bij zich te dragen en mensen te hebben aangestoken. Sta je dan met je zogenaamde moral high ground.

Ik snap de zorgen, maar een collega weg pesten? Om dat? :') :') Als je dan een beetje ballen hebt ga je gewoon het gesprek aan en verlaag je je niet tot kleuterschool-praktijken.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:30:39 #79
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200563556
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, en dan straks blijkt je gevaccineerde collega ineens het virus bij zich te dragen en mensen te hebben aangestoken. Sta je dan met je zogenaamde moral high ground.

Ik snap de zorgen, maar een collega weg pesten? Om dat? :') :') Als je dan een beetje ballen hebt ga je gewoon het gesprek aan en verlaag je je niet tot kleuterschool-praktijken.
Nogmaals ik heb het gesprek al een keer aangekaart maar hij wilt het er niet over hebben, dan stop ik ook met proberen, krijg hem toch niet overtuigd. De gevaccineerde collega's hebben iig een prik laten zetten om het zoveel mogelijk te voorkomen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200563634
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:30 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Nogmaals ik heb het gesprek al een keer aangekaart maar hij wilt het er niet over hebben, dan stop ik ook met proberen, krijg hem toch niet overtuigd. De gevaccineerde collega's hebben iig een prik laten zetten om het zoveel mogelijk te voorkomen
Lekker schijt hebben aan mensen hun lichamelijke integriteit en ze daarom weg proberen te pesten...

En ja ik ben zelf gevaccineerd.
pi_200563717
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:30 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Nogmaals ik heb het gesprek al een keer aangekaart maar hij wilt het er niet over hebben, dan stop ik ook met proberen, krijg hem toch niet overtuigd. De gevaccineerde collega's hebben iig een prik laten zetten om het zoveel mogelijk te voorkomen
Je krijgt hem niet overtuigd, maar wie weet kun je wel inzicht krijgen in z'n beweegredenen. Staan die je niet aan, dan maak je dat kenbaar en laat je het er verder bij. Hij gaat zich echt niet laten vaccineren als hij er zelf niet achter staat. Of je hem nu pest of niet. Bespaar je de moeite en ga wat nuttigs doen. Je vrouw en je moeder hebben zich laten vaccineren, dus hun kans op een ernstig ziekteverloop is klein.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 26-07-2021 20:48:28 (zinloze autocorrects) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 26 juli 2021 @ 20:44:27 #82
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200563731
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:36 schreef soeverein het volgende:

[..]

Lekker schijt hebben aan mensen hun lichamelijke integriteit en ze daarom weg proberen te pesten...

En ja ik ben zelf gevaccineerd.
Lichamelijke integriteit om niet aangestoken te worden met COVID-19 kies ik boven een prikje waar je misschien een dagje last van hebt.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:45:09 #83
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200563742
Doe het zelf ook als diegene een enorme tyfuslul is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Immerdebestebob op 26-07-2021 20:50:46 ]
  maandag 26 juli 2021 @ 20:47:06 #84
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200563771
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:43 schreef Celestien het volgende:

[..]

Je krijgt hem niet overtuigd, maar wie weet kun je wel inzicht krijgen in z'n beweegredenen. Staan die je niet aan, dan maak je daar kenbaar en laat je het weet verder bij. Hij gaat zich echt niet laten vaccineren als hij er zelf niet achter staat. Of je hem nu pest of niet. Bespaar je de moeite en ga wat nuttigs doen. Je vrouw en je moeder hebben zich laten vaccineren, dus hun kans op een ernstig ziekteverloop is klein.
Mja als ik hem pest dan is de kans wel groter dat hij zijn werkplek niet meer leuk vind en wat anders gaat zoeken, en ik daardoor een veiligere werkplek heb. Beetje egoïstisch maar ik kies toch voor mezelf.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200563829
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:47 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Mja als ik hem pest dan is de kans wel groter dat hij zijn werkplek niet meer leuk vind en wat anders gaat zoeken, en ik daardoor een veiligere werkplek heb. Beetje egoïstisch maar ik kies toch voor mezelf.
Ga naar je leidinggevende, zeg dat je je onveilig voelt omdat je ongevaccineerde collega in je nabijheid werkt. Hij of zij kan idd weinig doen met betrekking tot de wet, maar wellicht kan je op meer afstand van hem werken. Meer afstand = veiliger. Wie weet is het mogelijk om op andere dagen te werken of een andere dienst te draaien. Het is geen oplossing voor het hele probleem, maar wie weet voel je je hierdoor iets veiliger.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200565409
Interessant om te lezen hoe hiërarchie werkt binnen de sociale werkplaats.

Daarbuiten is mensen pesten over het algemeen niet iets waar je respect voor krijgt. Misschien van een paar bange meelopers ofzo?
What's the name of the game?
pi_200565691
Die mensen verwijder ik gewoon uit mijn leven. Ik heb collega's waar ik gewoon niet mee praat of aankijk omdat ze zo zijn. I don't like you, dus waarom mentale energie aan hun verspillen? Moet je overigens bij alle mensen doen waarvan je een slecht gevoel krijgt, verwijderen uit je leven. Doet me zo veel beter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200566176
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:45 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Probeer de bal niet op de man te spelen anders moet ik je TR'en
Succes en veel plezier ermee dan.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:01:37 #89
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200566437
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Die mensen verwijder ik gewoon uit mijn leven. Ik heb collega's waar ik gewoon niet mee praat of aankijk omdat ze zo zijn. I don't like you, dus waarom mentale energie aan hun verspillen? Moet je overigens bij alle mensen doen waarvan je een slecht gevoel krijgt, verwijderen uit je leven. Doet me zo veel beter.
Dit vind ik ook maar gaar gedrag om eerlijk te zijn. Doe gewoon tegen iedereen fatsoenlijk, als het een keer gewenst is. Collega's dood zwijgen omdat ze iets doen wat je niet aan staat is sneu. Juist dit soort gedrag kan averechts werken op de werksfeer.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:05:33 #90
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200566470
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Blijf dat vooral doen.

Ik werk op corporate niveau in consultancykantoren of hoofdkantoren van multinationals, maar ik kan mij goed voorstellen dat mijn advies niet zo 1-2-3 over te nemen is als je bijvoorbeeld in een ziekenhuis of penitentiaire inrichting werkt.

Ik heb nogal een grote muil op kantoor/de werkvloer en neem niet zo snel een blad voor mijn mond als iets mij niet zint. Zowel op professioneel vlak als relationeel vlak.

Mijn ervaring is dat je na confrontatie (altijd de eerste de beste stap) het uiteindelijk drie kanten op kan gaan:

1. Roddelaar(s) schrikt zich de pleuris en houdt er per direct mee op.
2. Roddelaar(s) liegt voor je gezicht en gaat weer verder (want blijkbaar is het risico op een nog groter conflict het wel waard).
3. Verdere escalatie.

Leeuwendeel van kinderachtige situaties als deze had ik vaak al genoeg aan het eerste, maar soms kom je koppige praatgrage debieltjes tegen waardoor je alle punten wellicht een keer afgewerkt moet hebben eer het stopt.

Escaleren richting HR of iets dergelijks en zo om hulp vragen zal voor de relationele sfeer op kantoor nog meer tegen je werken, dus dat zou ik echt als noodoplossing achter de hand houden. Onderling oplossen is het beste.
Dus bij geen enkele optie een gedragsverandering :D
pi_200566485
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dus bij geen enkele optie een gedragsverandering :D
Je moet dan ook een ontzettende kwekkert van een roddelaar hebben wil je hem/haar op de harde manier aanpakken.
pi_200566505
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit vind ik ook maar gaar gedrag om eerlijk te zijn. Doe gewoon tegen iedereen fatsoenlijk, als het een keer gewenst is. Collega's dood zwijgen omdat ze iets doen wat je niet aan staat is sneu. Juist dit soort gedrag kan averechts werken op de werksfeer.
Ja, mag je vinden. Ik ga mentaal geen energie verspillen aan ze. Een van de beste levenslessen ooit. Negative out, positive in. Doe ik met alle negatieve mensen in m'n leven. Waarom zou je mensen je geestelijke gesteldheid laten verpesten door domme dingen zoals gaan roddelen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:09:11 #93
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200566507
Ik heb wel meegemaakt dat een aantal mensen verzocht werd iets een dag vertrouwelijk te houden :') Dat had net zo goed niet gevraagd kunnen worden. Stoorde mij wel.
pi_200566572
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit vind ik ook maar gaar gedrag om eerlijk te zijn. Doe gewoon tegen iedereen fatsoenlijk, als het een keer gewenst is. Collega's dood zwijgen omdat ze iets doen wat je niet aan staat is sneu. Juist dit soort gedrag kan averechts werken op de werksfeer.
Dat het averechts werkt is overigens de schuld van hen. Je moet het niet omdraaien, zij verpesten de werksfeer door kinderachtig gedrag. Dom, onintelligent of kinderachtig gedrag moet je nooit belonen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200566587
Wat zijn mensen toch ontzettend onvolwassen kutwezens nu ik zo dit topic wat doorlees. _O-

Dacht vroeger altijd dat volwassenen 'volwassen' waren maar dat is echt de grootste illusie ooit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200567096
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:44 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Lichamelijke integriteit om niet aangestoken te worden met COVID-19 kies ik boven een prikje waar je misschien een dagje last van hebt.
Hartstikke leuk dat jij dat kiest. Laat anderen hun eigen afweging maken en ga ze daar niet voor pesten.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:12:30 #97
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200570976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 02:10 schreef soeverein het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat jij dat kiest. Laat anderen hun eigen afweging maken en ga ze daar niet voor pesten.
Dat doe ik wel
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200715677
Daarom moet je doen net als ik op de bouw. Een hele grote bek hebben en desnoods dreigen met klappen, dat is de ENIGE taal die ze begrijpen.

Op kantoor is het anders dan de bouw, maar toch.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200717881
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:22 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Daarom moet je doen net als ik op de bouw. Een hele grote bek hebben en desnoods dreigen met klappen, dat is de ENIGE taal die ze begrijpen.

Op kantoor is het anders dan de bouw, maar toch.
Denk niet dat je het op kantoor lang uithoudt als je gaat dreigen met klappen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200717899
quote:
85s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:12 schreef Celestien het volgende:

[..]

Denk niet dat je het op kantoor lang uithoudt als je gaat dreigen met klappen.
Nee dat klopt... maar je kan altijd nog even je collega aan de tafel vragen, dat je die wilt spreken, naar een meeting room en zeggen dat je dit soort high school shit niet duldt?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')