abonnement Unibet Coolblue
pi_200488372
NEGATIEF ADVIES AMBTENAREN OVER LOCKDOWN BLEEF ONDER TAFEL

quote:
Er komen Kamervragen over de lockdown. Wat wisten premier Rutte en minister De Jonge van een kritisch rapport waarin ambtenaren vorig jaar waarschuwden voor de schade van een lockdown? Uit een studie van die ambtenaren bleek dat een lockdown ruim 500.000 levensjaren zou kosten.

Verbazing
Ingenieur, interim manager en oud-bestuurder Jan van der Zanden deed het WOB-onderzoek, hij was verbaasd dat hij er niets over las: 'Ik ken het werken van de overheid, het is afwijkend beleid ten opzichte van andere zaken. Het waren behoorlijk strenge maatregelen, het saldo van de opbrengsten van de lockdown zou een factor 6 kleiner zijn dan de kosten van de nevenschade in termen van uitgestelde zorg en sociale gezondheidskosten.'

Volgens Van der Zanden is de minister door ambtenaren geadviseerd de lockdown tegen te houden want 'los van de economische schade is de totale gezondheidsschade negatief. Als de gezondheidsschade groter is dan wat je kunt realiseren, dan moet je het niet doen.'

'Wiebes wist ervan'
Van der Zanden zegt uit de stukken te kunnen opmaken dat er contact is geweest met de ministeries van SZW, VWS en Financiën. 'Uit de mailwisseling die ik zie kan ik zien dat het in ieder geval in de tas van Wiebes is gegaan en dat de ambtenaren er wel met Wiebes over gesproken hebben. Dit lijkt me zulk brisant materiaal, dat moet gedeeld zijn in de ministerraad. Als ik Wiebes was, dan zou ik dit heel groot op de agenda zetten.' Van der Zanden verwijst echter ook naar een artikel in Het Parool waarin wordt gesteld dat de stukken niet uit de tas van Wiebes zijn geweest.

BvNL-Kamerlid Wybren van Haga wil 'graag weten hoe het in godsnaam mogelijk is dat ik al anderhalf jaar vraag naar de kosten-baten-analyse en de nevenschade van de lockdown en dat er gewoon stukken van zijn. Het is absurd dat de Kamer niet geïnformeerd is en heel erg vreemd dat de Kamer afhankelijk is van WOB-verzoek.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-bleef-in-tas-wiebes
pi_200488489
Ik ga dat van die avondklok iig nooit vergeven, het is een principe.
pi_200488555
WOB/WOO is gewoon een typische wet die alleen maar bedoeld is om continue te procederen, uit te stellen en te misleiden. Omtzigt heeft dat al perfect bewezen.

Een open overheid zoals ze dat in Scandinavië doen moeten we juist hebben. Krijg je een nog hogere SLA ook betreft het termijn hoelang een verzoek mag duren. :D

[ Bericht 20% gewijzigd door Erasmus op 22-07-2021 16:26:43 ]
pi_200488694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:21 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ga dat van die avondklok iig nooit vergeven, het is een principe.
Daar zal men wakker van liggen zeg ..
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200488720
Dit doet de kamer echt helemaalzelf. Zij hebben de macht om kabinetten te laten vallen en moties van wantrouwen te steunen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200488729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar zal men wakker van liggen zeg ..
Angst aanjagen, ipv schiphol sluiten, jaja
pi_200488746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:37 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Angst aanjagen, ipv schiphol sluiten, jaja
Ook daar liggen ze niet wakker van...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200488768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook daar liggen ze niet wakker van...
Maar ik wel.
pi_200488804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:39 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Maar ik wel.
Wat vervelend voor je dat je zo'n zwaar leven hebt.
Sterkte ermee!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200488820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je dat je zo'n zwaar leven hebt.
Sterkte ermee!
Heb je er lang over gedaan om zo slim uit de hoek te komen?
  donderdag 22 juli 2021 @ 16:50:37 #11
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_200488946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:37 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Angst aanjagen, ipv schiphol sluiten, jaja
Man man man.. :')
pi_200491470
Kabinet en de Jonge zijn al op de vingers getikt door de rechter mbt die WOB verzoeken, maar dat leggen ze naast zich neer.

Echt, wat een bananenrepubliek zijn we geworden 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200491697
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:53 schreef vosss het volgende:
Kabinet en de Jonge zijn al op de vingers getikt door de rechter mbt die WOB verzoeken, maar dat leggen ze naast zich neer.

Echt, wat een bananenrepubliek zijn we geworden 8)7
Tsja, dat is wat tien jaar vvd junta met een land doet. En gezien het feit dat Nederland nog altijd massaal vvd stemt zal die burgerhaat en ongebreidelde corruptie onder bestuurders, machtsmisbruik en misbruik van gemeenschapsgelden alleen maar verder toenemen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200492657
quote:
Uit een studie van die ambtenaren bleek dat een lockdown ruim 500.000 levensjaren zou kosten.
_O- _O- _O-
pi_200492842
Leuk en aardig dat ambtenaren van Economische Zaken geen lockdown wilden, maar de ambtenaren van andere ministeries kwamen misschien weer met hele andere adviezen.
pi_200635259
500.000 levensjaren... voor het besparen van hoeveel HLY precies?
pi_200637607
quote:
Uit een studie van die ambtenaren bleek dat een lockdown ruim 500.000 levensjaren zou kosten.
Ruim 17.000 doden met lockdown. Dat is ook al heel wat verloren jaren. Hoeveel waren dat er geweest zonder lockdown? Plus uitgestelde kritische zorg door overbelasting ziekenhuizen voor lange tijd als er geen lockdowns waren geweest, dat zijn ook heel snel honderdduizenden jaren die verloren gaan.
pi_200640461
De kosten van een lockdown zijn enorm. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dat te zien.

De afweging moet dan ook eerlijk zijn, niet alleen de kosten van de lockdown moeten onderzocht worden, maar ook wat de kosten van het achterwege laten van een lockdown zijn:

- Hoeveel gezonde mensen worden ziek?
- Hoeveel mensen gaan dood?
- En wat gebeurt er als de hele gezondheidszorg overbelast raakt?
pi_200641026
Wel godve-

Dat wordt weer een interessant kamerdebat iedereen!
#WeesGeenWhales
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:23:06 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200772428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:38 schreef eragon2890 het volgende:
Wel godve-

Dat wordt weer een interessant kamerdebat iedereen!
Weet ik niet. Want ambtenaren hebben zo hun eigen belangen. Het zou me niet verbazen als dit ambtenaren zijn van het ministerie voor het grote bedrijfsleven. Ook wel bekend als economische zaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:24:07 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200772449
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:21 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ga dat van die avondklok iig nooit vergeven, het is een principe.
Je bedrijf leed er onder?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200775030
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ruim 17.000 doden met lockdown. Dat is ook al heel wat verloren jaren. Hoeveel waren dat er geweest zonder lockdown? Plus uitgestelde kritische zorg door overbelasting ziekenhuizen voor lange tijd als er geen lockdowns waren geweest, dat zijn ook heel snel honderdduizenden jaren die verloren gaan.
100 duizend levensjaren, volgens Jan vd Zanden.
pi_200831760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:35 schreef Halcon het volgende:
500.000 levensjaren... voor het besparen van hoeveel HLY precies?
Dat is 10½ dag per Nederlander.
pi_200832886
Doofpot
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200840434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:21 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ga dat van die avondklok iig nooit vergeven, het is een principe.
Owhhh boeehoooeee nog steeds aan het huilen dat je niet midden in de nacht mocht wandelen?
Och wat erg toch.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja, dat is wat tien jaar vvd junta met een land doet. En gezien het feit dat Nederland nog altijd massaal vvd stemt zal die burgerhaat en ongebreidelde corruptie onder bestuurders, machtsmisbruik en misbruik van gemeenschapsgelden alleen maar verder toenemen.
VVD heeft het alleen maar beter gemaakt in NL hoor.
Corruptie niet, burgerhaat is er niet. Machtsmisbruik niet. Misbruik gelden niet.

Wacht maar tot een FvD ofzo aan de macht komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')