abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200554657
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:40 schreef Horzula het volgende:

[..]

Lijkt me een omslachtige route... Zou een arbeidscontract bij een multinational niet even goed werken?
Oh, dat kan ook, maar je zit met salaris-eisen. Niet buitengewoon hoog, maar je moet toch zo'n beste man of vrouw 3500 euro / maand geven, en 4700 euro / maand als 'ie ouder is dan 30.

Echter ...

• Kennismigranten jonger dan 30 jaar ¤ 3.484
• Kennismigranten vanaf 30 jaar ¤ 4.752
Kennismigranten die na het afronden van een goedgekeurde bachelor-, master- of postdoctorale opleiding binnen drie jaar in Nederland aan het werk gaan ¤ 2.497
• Kennismigranten met een blauwe kaart ¤ 5.567

Het makkelijkst is dus studeren, en dan werken, want dan hoef je niet een salaris te hebben die gelijk staat of hoger dan Nederlandse werknemers.
pi_200555430
Best interessant, maar ook een beetje geneuzel in de marge. Hoeveel buitenlandse promovendi hebben we per jaar? Een aantal met twee cijfers, of misschien drie?

Binnen een discussie over arbeidsmigratie is dat een detail, lijkt me.

Wat me wel weer leuk lijkt, is als iemand hier komt als promovendus, vervolgens blijft en dan de politiek in gaat voor D66. Ik denk dat je TS niet bozer kunt krijgen dan dat. :P

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2021 12:32:46 ]
  maandag 26 juli 2021 @ 13:35:15 #103
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200556611
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:30 schreef Sodemieters het volgende:
Best interessant, maar ook een beetje geneuzel in de marge. Hoeveel buitenlandse promovendi hebben we per jaar? Een aantal met twee cijfers, of misschien drie?

Binnen een discussie over arbeidsmigratie is dat een detail, lijkt me.

Wat me wel weer leuk lijkt, is als iemand hier komt als promovendus, vervolgens blijft en dan de politiek in gaat voor D66. Ik denk dat je TS niet bozer kunt krijgen dan dat. :P
Ik denk eerder 4 cijfers. En dat is gezien de hoeveelheid plekken nogal fors.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200556908
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:30 schreef Sodemieters het volgende:
Best interessant, maar ook een beetje geneuzel in de marge. Hoeveel buitenlandse promovendi hebben we per jaar? Een aantal met twee cijfers, of misschien drie?

Binnen een discussie over arbeidsmigratie is dat een detail, lijkt me.

Wat me wel weer leuk lijkt, is als iemand hier komt als promovendus, vervolgens blijft en dan de politiek in gaat voor D66. Ik denk dat je TS niet bozer kunt krijgen dan dat. :P
Het is meer dan een detail omdat het de vraag opwerpt wat er nou eigenlijk aan de hand is, wat de bedoeling is. Er komten allerlei studenten van landen waar Nederland niks mee heeft en die worden makkelijk toegelaten en krijgen nog een of andere beurs ook. Hoezo wordt dat Nederlandse belastinggeld, de Nederlandse universiteit met al zijn historie, en de woonruimte goed besteed?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200557099
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik denk eerder 4 cijfers. En dat is gezien de hoeveelheid plekken nogal fors.
Er zijn per jaar tegen de 5000 promovendi klaar met hun proefschrift.

https://www.ocwincijfers.(...)/promoties-nederland

En 40% is buitenlands, cijfers van 2016.

https://www.scienceguide.(...)andse-promovendi.pdf

En:

Tien jaar na het afronden van de promotie blijkt 32% van de buitenlandse promovendi nog
in Nederland te werken

Dus we praten toch wel over potentieel 2500 promovendi per jaar. En 32% die blijft na 10 jaar na promotie is best een hoop vind ik.

En dan praten we enkel over gepromoveerden. Het gewone traject, Master -> werken, lijkt me veel groter. Zal eens opzoeken of daar wat cijfers over zijn.
pi_200557378
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is meer dan een detail omdat het de vraag opwerpt wat er nou eigenlijk aan de hand is, wat de bedoeling is. Er komten allerlei studenten van landen waar Nederland niks mee heeft en die worden makkelijk toegelaten en krijgen nog een of andere beurs ook. Hoezo wordt dat Nederlandse belastinggeld, de Nederlandse universiteit met al zijn historie, en de woonruimte goed besteed?
Mee eens, het is ook gewoon een principe-vraag. Moeten we met deze economie en toestroom van allerlei migranten ook nog eens ons best doen om buitenlandse promovendi het naar hun zin te maken?

Vergeet ook niet de druk op de studentensteden, en vooral de wijken om zo'n universiteit. Ik noem bijvoorbeeld een stad als Delft. Volkswijken bestaan er eigenlijk niet meer, en omdat Delft zelf niet heel groot is, hebben die grote aantallen studenten en promovendi grote invloed hoe de bevolkingsopbouw van de stad eruit ziet.

Stel, je bent buitenlandse promovendus, je tikt dus 2800 euro per maand binnen, en je gaat samenwonen met ook een promovendus. Met zijn 2-en dus 5600 euro per maand, en kan daarmee al heel sterk concurreren met heel veel andere mensen op woonruimte. Ja, die kopen gewoon een huis, en dat zie ik en weet ik uit ervaring. Of ze huren wat, kan ook, maar de verdrukking op de woningmarkt is gewoon wel reeel en dat soort steden.

En ik gun ieder zijn droom, maar ik vind het wel een beetje gek..
pi_200560617
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:10 schreef Alpha0 het volgende:
Wat grafiekjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ben jij toevallig een user die woonachtig is in Denemarken of Zweden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200560767
quote:
6s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:18 schreef skrn het volgende:

[..]

Mee eens, het is ook gewoon een principe-vraag. Moeten we met deze economie en toestroom van allerlei migranten ook nog eens ons best doen om buitenlandse promovendi het naar hun zin te maken?

Vergeet ook niet de druk op de studentensteden, en vooral de wijken om zo'n universiteit. Ik noem bijvoorbeeld een stad als Delft. Volkswijken bestaan er eigenlijk niet meer, en omdat Delft zelf niet heel groot is, hebben die grote aantallen studenten en promovendi grote invloed hoe de bevolkingsopbouw van de stad eruit ziet.

Stel, je bent buitenlandse promovendus, je tikt dus 2800 euro per maand binnen, en je gaat samenwonen met ook een promovendus. Met zijn 2-en dus 5600 euro per maand, en kan daarmee al heel sterk concurreren met heel veel andere mensen op woonruimte. Ja, die kopen gewoon een huis, en dat zie ik en weet ik uit ervaring. Of ze huren wat, kan ook, maar de verdrukking op de woningmarkt is gewoon wel reeel en dat soort steden.

En ik gun ieder zijn droom, maar ik vind het wel een beetje gek..
Migratie in z'n geheel moet gewoon moeilijker worden. Het is vervelend dat hoger opgeleide mensen nu ook met de nadelige gevolgen te maken krijgen, maar lager opgeleid volk loopt al decennia tegen problemen aan die puur met migratie te maken hebben. Hun banen worden minder waard, hun buurten lopen vol met mensen die met enig geluk alleen de taal niet spreken, met enige pech de hele buurt onveilig maken.

Allemaal zodat het BNP groeit, maar zonder dat de gemiddelde Nederlander erop vooruit gaat.
  maandag 26 juli 2021 @ 18:05:28 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200561465
Nou... ik heb even m'n brede blik opgezet....
maar het blijft toch NEE!
pi_200561535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 23:06 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben geen racist...
Als je dat er bij moet zeggen dan ben je dat dus wel.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_200561842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:22 schreef skrn het volgende:
Oh, nog een punt, zet een limiet op de instroom van buitenlandse studenten en promovendi. Waarom moet de halve wereld in Nederland studeren?
De docenten zijn echter blij met zoveel rijke jongeren die bij hun een pretstudie willen volgen. Want dan hebben die docenten een lui leger om mee te regeren over het klein leger mensen met weinig geld.
pi_200562229
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nee, je snapt het dus nog steeds niet. Probeer je überhaupt wel te begrijpen waar je een fout maakt? Het lijkt alsof ik tegen een muur praat. Jij moet op school een erg vermoeiende leerling geweest zijn. Ik wil best proberen om je goed uit te leggen waar jouw redenatie mank loopt, maar dan moet je ook zelf wel een beetje je best doen om het te begrijpen. Kortom: heeft het zin als ik het nog verder uitleg? Of komt het toch niet aan?

Kan het zijn dat het te maken heeft met je stoornis (je autisme), dat je dit soort redenaties lastig kunt begrijpen? Als dat zo is moet je het gewoon zeggen, dan probeer ik daar rekening mee te houden.

In de post die ik nu citeer maak je ook alweer een fout in je redenatie. Je zegt dat je in de cijfers niet kijkt naar verschillende soorten mensen. In de cijfers kijk je dus niet naar arbeidsmigranten. Maar vervolgens trek je uit die cijfers wel conclusies over arbeidsmigranten. Dat kan natuurlijk niet. Uit een set gegevens over auto's in het algemeen, kun je geen conclusies trekken die specifiek betrekking hebben op sportauto's.

En stel eens dat we jouw redenatie andersom volgen. Stel dat we zeggen dat er inderdaad geen relatie is tussen bevolkingsomvang en welvaart / economische groei en stel dat we ook zeggen dat het niet van belang is om daarbij onderscheid te maken tussen verschillende soorten mensen. Dan zou het voor de welvaart dus niet uitmaken als de bevolking krimpt, toch? En het zou ook niet uitmaken welk deel van de bevolking krimpt, want onderscheid tussen verschillende mensen is niet van belang, zeg je. Dus als om wat voor reden dan ook opeens de helft van onze beroepsbevolking zou verdwijnen (dood, geëmigreerd, whatever), zou dat met jouw redenatie geen gevolgen hebben voor onze welvaart of economische groei.

Denk je nog steeds dat je redenatie klopt?
Als de migranten zich settelen en kinderen krijgen, oud worden en in de bevolking opgaan, dan is na een paar decennia je bevolking gegroeid, gelijkmatig mogen we aannemen, maar ook je welvaart per hoofd? Preciezer, je welvaart per hoofd in vergelijking met de situatie als je ze niet binnengelaten zou hebben. Nee.

En ja, als de bevolking gelijkmatig, dus niet alleen de beroepsbevolking, krimpt (liever niet onmiddellijk) dan heeft dat geen effect op de welvaart.

Waarom? Omdat die relatie er gewoon helemaal niet is volgens de data. India heeft vele inwoners maar is straatarm, Oostenrijk veel minder maar is een stuk rijker. En dit zijn niet 2 landen, deze relatie geldt uit een data set. Groei van bevolking is niet nodig voor welvaart. Krimp van bevolking gaat niet ten koste van welvaart. En uiteraard zijn dit algemeenheden, maar je kan ze prima meenemen bij voeren van beleid. En als je even nadenkt is het compleet logisch, door volledig aangesloten te zijn op de wereldeconomie profiteer je van de welvaart van een complete planeet. Mijn sportschoenen komen uit Vietnam, mijn iPhone uit China en mijn droogrek uit Italië. De mensen die ze maken hoeven niet hierheen te komen om ze te maken. Krijg de hik, we hebben niet eens ASML nodig. Heeft Denemarken een ASML? Heeft Nieuw Zeeland een ASML? Maar we zijn bedwelmd door het mantra dat alles wat goed is voor bedrijven ook goed is voor ons. Daarom zijn we zo stom om massaal al decennia lang VVD te stemmen. Ik was er zelf ook 1 van. Stop de Polen, stop de expats, stop de buitenlandse studenten, zend de nakomelingen van gastarbeiders terug. We hebben ze niet nodig.

En het specifieke unieke tegenvoorbeeld van jou dat wanneer plotsklaps 50% van je beroepsbevolking wegvalt dan is je welvaart 'screwed' ja. Heb je nu je zin?!
pi_200562289
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is meer dan een detail omdat het de vraag opwerpt wat er nou eigenlijk aan de hand is, wat de bedoeling is. Er komten allerlei studenten van landen waar Nederland niks mee heeft en die worden makkelijk toegelaten en krijgen nog een of andere beurs ook. Hoezo wordt dat Nederlandse belastinggeld, de Nederlandse universiteit met al zijn historie, en de woonruimte goed besteed?
We passen zelfs ons onderwijs op hen aan want alles moet tegenwoordig in het Engels.
  maandag 26 juli 2021 @ 19:18:14 #115
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200562370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 23:06 schreef Werkperd het volgende:
In Nederland is er geen tekort aan personeel. In Nederland is er een luxe gecreëerd dat men zittend op zijn luie reet kan genieten van andermans belastingcentjes.

Waarom zou een bijstandstrekker die twee handen, voeten en ogen heeft niet het werk kunnen verrichten dat een buitenlander wel zou kunnen verrichten? Ik neem aan dat je geen genie hoeft te zijn om in kassen te werken.

Daarnaast hebben we ook een ander probleem. Namelijk Afrikanen en andere asiellui die via flexbureaus op werkvloeren gedumpt worden. Ik ben geen racist. Ben zelf ook van allochtone afkomst maar wat willen die mensen niet werken zeg. Je wordt al moe als je naar ze kijkt.
Omdat zo'n Pool met dat verdiende geld veel beter kan leven in Polen. zo'n Nederlandse WW'er kan er amper van rond komen. Daarom. Of verwacht je dat die Nederlander ook maar in Polen gaat wonen?
  maandag 26 juli 2021 @ 19:31:30 #116
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200562602
Tekort aan horecapersoneel? We halen ze gewoon uit Spanje en Portugal. Dus als je straks iets bestelt kun je gelijk je Spaans opvijzelen. Por favor!

https://www.nu.nl/uit-and(...)paccio-te-maken.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200562688
quote:
9s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:31 schreef ACT-F het volgende:
Tekort aan horecapersoneel? We halen ze gewoon uit Spanje en Portugal. Dus als je straks iets bestelt kun je gelijk je Spaans opvijzelen. Por favor!

https://www.nu.nl/uit-and(...)paccio-te-maken.html
:'( :'( :'( :'( :'(
  maandag 26 juli 2021 @ 19:42:40 #118
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200562796
quote:
9s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:31 schreef ACT-F het volgende:
Tekort aan horecapersoneel? We halen ze gewoon uit Spanje en Portugal. Dus als je straks iets bestelt kun je gelijk je Spaans opvijzelen. Por favor!

https://www.nu.nl/uit-and(...)paccio-te-maken.html
Dat vind ik zo'n nutteloze sector
  maandag 26 juli 2021 @ 19:51:00 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200562931
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:42 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n nutteloze sector
Ja. Mensen moeten hard werken wegens tekort aan personeel. Die harde werkers hebben geen tijd of puf om te koken, dus regelen ze dat via de horeca. Die krijgen het daardoor te druk en kunnen geen personeel vinden. Dan moet er van alles worden opgetuigd om koks te regelen, dat kost geld, dat moet verdiend worden waardoor mensen harder moeten werken en geen tijd en puf hebben om te koken...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 26 juli 2021 @ 19:52:07 #120
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200562953
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja. Mensen moeten hard werken wegens tekort aan personeel. Die harde werkers hebben geen tijd of puf om te koken, dus regelen ze dat via de horeca. Die krijgen het daardoor te druk en kunnen geen personeel vinden. Dan moet er van alles worden opgetuigd om koks te regelen, dat kost geld, dat moet verdiend worden waardoor mensen harder moeten werken en geen tijd en puf hebben om te koken...
Geen zin om te koken houdt niet in dat je dan maar uitgebreid uiteten moet.

Het moet moeilijke gemaakt worden om een horecatent te openen. Hier in het dorp zijn ze ook al vervijfvoudigd
  maandag 26 juli 2021 @ 19:58:04 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200563072
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:52 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Geen zin om te koken houdt niet in dat je dan maar uitgebreid uiteten moet.

Het moet moeilijke gemaakt worden om een horecatent te openen. Hier in het dorp zijn ze ook al vervijfvoudigd
Minimumlonen omhoog incl. wettelijke onregelmatigheidstoeslag. Vroegâh, in de jaren '90, betaalde de horeca aanzienlijk beter dan nu.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200563260
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Omdat zo'n Pool met dat verdiende geld veel beter kan leven in Polen. zo'n Nederlandse WW'er kan er amper van rond komen. Daarom. Of verwacht je dat die Nederlander ook maar in Polen gaat wonen?
Niet in Polen, maar een Nederlander die niet wil werken, kan misschien wel in Oude Pekela gaan zitten i.p.v. in Amsterdam.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:08:31 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200563263
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:52 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Geen zin om te koken houdt niet in dat je dan maar uitgebreid uiteten moet.

Het moet moeilijke gemaakt worden om een horecatent te openen. Hier in het dorp zijn ze ook al vervijfvoudigd
Dan moet je mensen minder hard laten werken, komt er vanzelf minder behoefte aan horeca omdat mensen weer zelf gaan koken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 26 juli 2021 @ 20:10:28 #124
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200563297
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je mensen minder hard laten werken, komt er vanzelf minder behoefte aan horeca omdat mensen weer zelf gaan koken.
Kan idd. Maar zijn we zoveel meer gaan werken dan vroeger dan?
pi_200563313
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:52 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Geen zin om te koken houdt niet in dat je dan maar uitgebreid uiteten moet.

Het moet moeilijke gemaakt worden om een horecatent te openen. Hier in het dorp zijn ze ook al vervijfvoudigd
Over wat voor horecatenten gaat het? Van die kebabzaken en zo?
  maandag 26 juli 2021 @ 20:14:52 #126
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200563363
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Over wat voor horecatenten gaat het? Van die kebabzaken en zo?
o.a. maar ook van die typisch ''ik moet wat serveren, dus spareribs en schnitzl'' zaken. Op een populatie van 50k, zijn daar zo'n 30 van.
pi_200563375
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:14 schreef Ciclon het volgende:

[..]

o.a. maar ook van die typisch ''ik moet wat serveren, dus spareribs en schnitzl'' zaken. Op een populatie van 50k, zijn daar zo'n 30 van.
Je zou zeggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is.

Ik vind overigens wel dat mensen wat meer zelf zouden mogen koken. En dan bedoel ik niet friet in de frietpan mikken of een maaltijd uit het plastic trekken en in de microgolf mikken.

Anekdotisch natuurlijk, maar best zorgwekkend als je ziet dat sommige kinderen vieze gezichten trekken als het gaat om broccoli en andere groenten en in feite alleen maar vette troep lusten.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:23:52 #128
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200563464
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is.

Ik vind overigens wel dat mensen wat meer zelf zouden mogen koken. En dan bedoel ik niet friet in de frietpan mikken of een maaltijd uit het plastic trekken en in de microgolf mikken.

Anekdotisch natuurlijk, maar best zorgwekkend als je ziet dat sommige kinderen vieze gezichten trekken als het gaat om broccoli en andere groenten en in feite alleen maar vette troep lusten.
Absoluut een kwestie van aanbod. Maar je bent zo 20 euro pp kwijt aan zo'n maaltijd. Voor je zelf koken, en dan nog luxe maar veel gezonder, ben je misschien 5 euro kwijt.

We kunnen alles gesneden en wel in de supermarkt kopen, en genoeg maaltijden die binnen 15 minuten klaar zijn. Dus korter dan dat je elke keer op je telefoon zit te leuren naar de tijd wanneer het voedsel wordt bezorgd.
pi_200563505
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:52 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Geen zin om te koken houdt niet in dat je dan maar uitgebreid uiteten moet.
De leiding van ons land, doet toch zelf ook niet koken? Die gaan iedere dag wel uitgebreid eten bij eetgelegenheden. Die leiding word daarbij niet gehinderd, terwijl dat wel moet, want ze hoeven zelf niet de ingrediënten bij elkaar te zoeken voor die etentjes zeg maar gerust schranspartijen. Ze zijn daardoor behoorlijk stevig en gespierd en verdienen dus een vermageringskuur. Of niet soms?
  maandag 26 juli 2021 @ 20:27:28 #130
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200563507
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:23 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Absoluut een kwestie van aanbod. Maar je bent zo 20 euro pp kwijt aan zo'n maaltijd. Voor je zelf koken, en dan nog luxe maar veel gezonder, ben je misschien 5 euro kwijt.

We kunnen alles gesneden en wel in de supermarkt kopen, en genoeg maaltijden die binnen 15 minuten klaar zijn. Dus korter dan dat je elke keer op je telefoon zit te leuren naar de tijd wanneer het voedsel wordt bezorgd.
2 maaltijdloempias zijn 88 cent bij de Vomar.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200563605
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:09 schreef Alpha0 het volgende:
Als de migranten zich settelen en kinderen krijgen, oud worden en in de bevolking opgaan, dan is na een paar decennia je bevolking gegroeid, gelijkmatig mogen we aannemen, maar ook je welvaart per hoofd? Preciezer, je welvaart per hoofd in vergelijking met de situatie als je ze niet binnengelaten zou hebben. Nee.
Je hebt kennelijk een vertekend beeld van arbeidsmigranten. De overgrote meerderheid blijft hier niet. CBS geeft bijvoorbeeld aan dat 60% van de arbeidsmigranten die in 2011 binnenkwamen, in 2016 alweer vertrokken was.

Dus zij komen hier niet settelen, kinderen krijgen en oud worden. Ze komen hier een aantal jaren werken en vertrekken dan merendeels weer. Het is een tijdelijke toevoeging aan je beroepsbevolking.
  maandag 26 juli 2021 @ 20:38:15 #132
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200563653
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk een vertekend beeld van arbeidsmigranten. De overgrote meerderheid blijft hier niet. CBS geeft bijvoorbeeld aan dat 60% van de arbeidsmigranten die in 2011 binnenkwamen, in 2016 alweer vertrokken was.

Dus zij komen hier niet settelen, kinderen krijgen en oud worden. Ze komen hier een aantal jaren werken en vertrekken dan merendeels weer. Het is een tijdelijke toevoeging aan je beroepsbevolking.
Jij denkt zeker dat het enkel gaat om arbeidsmigranten? Lol. Het gaat mij vooral om niet- westerse migranten. Afgelopen jaren 80.000 Syriers en 40.000(?) Eritrieers met een hogere vruchtbaarheidscijfer dan autochtonen. Je bent naief om te denken dat daarbij blijft de aankomende 50 jaar. Reken zelf nou eens uit, elk 5 jaar. 120.000 niet westerse- migranten erbij in NL. Dus 10 maal 120.000, dat is 1,2 miljoen + het feit dat de autochtonen sinds 2015 aan het krimpen zijn.
pi_200563887
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:23 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Absoluut een kwestie van aanbod. Maar je bent zo 20 euro pp kwijt aan zo'n maaltijd. Voor je zelf koken, en dan nog luxe maar veel gezonder, ben je misschien 5 euro kwijt.

We kunnen alles gesneden en wel in de supermarkt kopen, en genoeg maaltijden die binnen 15 minuten klaar zijn. Dus korter dan dat je elke keer op je telefoon zit te leuren naar de tijd wanneer het voedsel wordt bezorgd.
Mja, gemakzucht. Als je iets koopt om te koken, moet je nog koken ook. Je bezorgmaaltijd kun je afwachten met je telefoon in de hand op de bank.
pi_200564007
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:10 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Kan idd. Maar zijn we zoveel meer gaan werken dan vroeger dan?
Als ik naar vroeger kijk dan kookte m'n moeder altijd en werkte m'n pa. Als ik naar m'n broers, m'n neven en nichten kijk dan zijn het haast allemaal twee-verdieners. Vaak pure noodzaak gewoon om de hypotheek af te kunnen lossen.
  maandag 26 juli 2021 @ 21:06:53 #135
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200564119
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als ik naar vroeger kijk dan kookte m'n moeder altijd en werkte m'n pa. Als ik naar m'n broers, m'n neven en nichten kijk dan zijn het haast allemaal twee-verdieners. Vaak pure noodzaak gewoon om de hypotheek af te kunnen lossen.
Klopt, maar werkte de man niet meer dan 40 uur? Mijn opa's vaarden allemaal op zee, 3 op 1 af. Oma had 6 kinderen.
pi_200564142
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 20:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk een vertekend beeld van arbeidsmigranten. De overgrote meerderheid blijft hier niet. CBS geeft bijvoorbeeld aan dat 60% van de arbeidsmigranten die in 2011 binnenkwamen, in 2016 alweer vertrokken was.

Dus zij komen hier niet settelen, kinderen krijgen en oud worden. Ze komen hier een aantal jaren werken en vertrekken dan merendeels weer. Het is een tijdelijke toevoeging aan je beroepsbevolking.
Maar 40% blijft dus. En ja die 60% gaat weg maar wordt wel weer vervangen door andere arbeidsmigranten en we mogen dus ons terecht eens afvragen waar we in godsnaam mee bezig zijn. We zijn het meest dichtbevolkte land van Europa en migratie, of het nou vluchtelingen betreft of arbeiders, behoort altijd de laatste oplossing te zijn. Op deze manier spoel je ook je cultuur en identiteit door de plee maar dat is een andere discussie.
  maandag 26 juli 2021 @ 21:16:01 #137
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200564292
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:07 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Maar 40% blijft dus. En ja die 60% gaat weg maar wordt wel weer vervangen door andere arbeidsmigranten en we mogen dus ons terecht eens afvragen waar we in godsnaam mee bezig zijn. We zijn het meest dichtbevolkte land van Europa en migratie, of het nou vluchtelingen betreft of arbeiders, behoort altijd de laatste oplossing te zijn. Op deze manier spoel je ook je cultuur en identiteit door de plee maar dat is een andere discussie.
In elk Noord- West Europees land spelen zich dezelfde problemen af. De woningmarkt in Ierland is bijvoorbeeld nog schrijnender dan hier.
pi_200564371
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:07 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Maar 40% blijft dus. En ja die 60% gaat weg maar wordt wel weer vervangen door andere arbeidsmigranten en we mogen dus ons terecht eens afvragen waar we in godsnaam mee bezig zijn. We zijn het meest dichtbevolkte land van Europa en migratie, of het nou vluchtelingen betreft of arbeiders, behoort altijd de laatste oplossing te zijn. Op deze manier spoel je ook je cultuur en identiteit door de plee maar dat is een andere discussie.
Statistiek is niet echt jouw ding hè? Na zes jaar was er nog 40% over. Dat wil niet zeggen dat die 40% blijft.

Jouw punt was ook dat je arbeidsmigranten na verloop van tijd gelijk kunt schakelen aan de totale bevolking, maar dat is dus beslist niet het geval. Arbeidsmigranten komen in grote meerderheid om hier een aantal jaar te werken en de samenstelling is zodoende totaal anders dan de opbouw van de bevolking als geheel.

Het is ook onzinnig dat het ten koste zou gaan van de Nederlandse cultuur en identiteit. Alsof een Poolse stukadoor de cultuur en identiteit aantast. Vertel eens wat we aan cultuur en identiteit zijn kwijt geraakt als gevolg van arbeidsmigranten? Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze helpen om onze cultuur en identiteit in stand te houden. Wat is er nou Nederlandser dan de tulp? Wat denk je dat er zonder arbeidsmigranten over zou blijven van onze bloemensector?

Kijk, het gaat me helemaal niet om jouw mening. Het zal me een zorg zijn of je voor of tegen arbeidsmigratie bent. Mijn punt is dat je keer op keer aankomt met argumenten die feitelijk onjuist zijn. Oftewel: je baseert je mening op 'feiten' die aantoonbaar nonsens zijn. En als je daarop gewezen wordt kom je weer met nieuwe nonsens. Heb je geen Google of zo? Je kunt toch wel even nagaan of wat je denkt te weten ook feitelijk juist is?

Het dichtst bevolkte land van Europa is trouwens Monaco.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2021 21:28:51 ]
pi_200564520
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Statistiek is niet echt jouw ding hè? Na zes jaar was er nog 40% over. Dat wil niet zeggen dat die 40% blijft.

Jouw punt was ook dat je arbeidsmigranten na verloop van tijd gelijk kunt schakelen aan de totale bevolking, maar dat is dus beslist niet het geval. Arbeidsmigranten komen in grote meerderheid om hier een aantal jaar te werken en de samenstelling is zodoende totaal anders dan de opbouw van de bevolking als geheel.
De moslims zijn anders gebleven. Uiteindelijk blijft toch gewoon een deel en ik geloof niet dat dat slechts 1% is.

quote:
Het is ook onzinnig dat het ten koste zou gaan van de Nederlandse cultuur en identiteit. Alsof een Poolse stukadoor de cultuur en identiteit aantast. Vertel eens wat we aan cultuur en identiteit zijn kwijt geraakt als gevolg van arbeidsmigranten? Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze helpen om onze cultuur en identiteit in stand te houden. Wat is er nou Nederlandser dan de tulp? Wat denk je dat er zonder arbeidsmigranten over zou blijven van onze bloemensector?
We zijn al zwarte piet kwijt natuurlijk.

quote:
Kijk, het gaat me helemaal niet om jouw mening. Het zal me een zorg zijn of je voor of tegen arbeidsmigratie bent. Mijn punt is dat je keer op keer aankomt met argumenten die feitelijk onjuist zijn. Oftewel: je baseert je mening op 'feiten' die aantoonbaar nonsens zijn.
Feit is dat er geen relatie is tussen bevolkingsomvang en welvaart. Migratie als 'oplossing' voor krimp, vaak genoeg gehoord, is dus onzin. En wel degelijk blijft een deel en gaat dus in je bevolking op.
pi_200564596
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:32 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

De moslims zijn anders gebleven. Uiteindelijk blijft toch gewoon een deel en ik geloof niet dat dat slechts 1% is.
[..]

We zijn al zwarte piet kwijt natuurlijk.
[..]

Feit is dat er geen relatie is tussen bevolkingsomvang en welvaart. Migratie als 'oplossing' voor krimp, vaak genoeg gehoord, is dus onzin. En wel degelijk blijft een deel en gaat dus in je bevolking op.
Heb je nou helemaal niks begrepen van mijn vorige post? Ik zeg dat je niet keer op keer aan moet komen met onzin. En dan is jouw reactie dat we Zwarte Piet zijn kwijtgeraakt, door de arbeidsmigranten?

Doe eerst maar eens je best om met argumenten te komen die niet lachwekkend zijn. Op deze manier heeft een discussie natuurlijk geen enkele zin.
  maandag 26 juli 2021 @ 21:52:18 #141
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200564912
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Heb je nou helemaal niks begrepen van mijn vorige post? Ik zeg dat je niet keer op keer aan moet komen met onzin. En dan is jouw reactie dat we Zwarte Piet zijn kwijtgeraakt, door de arbeidsmigranten?

Doe eerst maar eens je best om met argumenten te komen die niet lachwekkend zijn. Op deze manier heeft een discussie natuurlijk geen enkele zin.
Al blijft 40% van de 100 na 5 jaar, elk jaar krijg je er dus weer 100 bij en ook daarvan blijven er weer 40%. En dat zijn dan nog Europeanen met een cultuur die nog aardig overeenkomt.

De Zuid- Oost Europese bronnen voor werkkrachten nadert zijn einde, uitgeput. Daarnaast lijkt het me ook niet wenselijk om die landen van haar arbeiders te ontdoen.

Van de 100 Syriers blijven er 99% evenals van de Eritreers en Somaliers.
En zoals ik al eerder zei, hogere TFR en je bent naief om te denken dat er in de toekomst geen oorlogen meer komen. Europese bevolking is dalende, Afrikaanse is in een raptempo aan het stijgen, alsmede islamitische landen in Azie (Irak & Pakistan bijv.).
Er komt een tijd, met het huidige beleid, dat ze verder gaan kijken dan Europa voor "arbeidskrachten". In Italie en Spanje worden de tomaten en mandarijntjes bijvoorbeeld al geplukt door Senegalezen en Gambianen, want daar zijn de Polen te duur.
pi_200565104
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Heb je nou helemaal niks begrepen van mijn vorige post? Ik zeg dat je niet keer op keer aan moet komen met onzin. En dan is jouw reactie dat we Zwarte Piet zijn kwijtgeraakt, door de arbeidsmigranten?

Doe eerst maar eens je best om met argumenten te komen die niet lachwekkend zijn. Op deze manier heeft een discussie natuurlijk geen enkele zin.
Doe nou alsjeblieft niet alsof alle arbeidsmigranten op den duur weer weggaan. Da is gewoon niet zo.
  maandag 26 juli 2021 @ 22:21:53 #143
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200565281
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:08 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Doe nou alsjeblieft niet alsof alle arbeidsmigranten op den duur weer weggaan. Da is gewoon niet zo.
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F


https://www.nu.nl/binnenl(...)atieachtergrond.html

Het aandeel Nederlanders met een migratieachtergrond stijgt in 2050 naar 30 tot 40 procent, zo blijkt dinsdag uit onderzoek van Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Ook zal de samenstelling van inwoners met een migratieachtergrond anders zijn dan nu.

Nederland telde begin dit jaar 17,4 miljoen inwoners. Ruim vier miljoen daarvan hebben een migratieachtergrond, wat inhoudt dat ten minste een van de ouders buiten Nederland is geboren. Dat komt neer op een aandeel van 24 procent.

In het onderzoek hebben het NIDI en het CBS meerdere scenario's doorgerekend. Zo zal het aantal inwoners met een Nederlandse achtergrond over dertig jaar uitkomen tussen de 11,2 en de 13,4 miljoen. Dit is afhankelijk van factoren als het geboortecijfer en de levensverwachting. "Het aandeel inwoners met een migratieachtergrond stijgt van 24 procent in 2020 naar 30 procent in 2050 in het geval van lage migratie, en naar 40 procent in het geval van hoge migratie."

Op dit moment heeft 60 procent van de Nederlanders met een migratieachtergrond "wortels in de westelijke EU-lidstaten of in de klassieke migratielanden (Indonesië, Suriname, de voormalige Nederlandse Antillen, Turkije en Marokko)". Dit zal volgens het NIDI en het CBS de komende dertig jaar veranderen door uitbreiding van de EU, de toename van de komst van arbeids- en studiemigranten uit Latijns-Amerika en Azië en "de hogere instroom van asielmigranten uit het Midden-Oosten en Afrika".

De verwachting is dus ook dat in 2050 minder dan de helft van de Nederlanders met een migratieachtergrond wortels in de EU-lidstaten hebben of tot een van de "klassieke migrantengroepen" behoren.

Oud-CDA-leider Buma: 'Nooit goed over groei nagedacht'
Het onderzoek kwam er in opdracht van de Tweede Kamer. Toenmalig CDA-leider Sybrand Buma vroeg zich tijdens de Algemene Beschouwingen in 2018 hardop af voor hoeveel Nederlanders de politiek beleid gaat maken.

Buma zei dat er in Nederland wordt nagedacht over hoeveel CO2-uitstoot er in 2050 mag zijn, hoeveel woningen er in dat jaar van het gas af moeten en wat dat betekent voor de hoogte van de dijken. "Maar niemand buigt zich over de bevolkingsgroei", zei Buma.

Volgens de CDA'er krijgt de generatie na hem te maken met "klemmende vragen" als de bevolkingsgroei doorzet naar twintig miljoen Nederlanders. Hij vroeg zich af waar die mensen moeten gaan wonen, werken en recreëren.

"Kan iedereen echt binnenstedelijk gaan wonen? Ik dacht het niet. Kortom, hier is nooit goed over nagedacht", aldus Buma destijds.


de derde generatie wordt al gezien als Nederlander Sodemieters heeft oogkleppen op

[ Bericht 33% gewijzigd door Ciclon op 26-07-2021 22:31:02 ]
  maandag 26 juli 2021 @ 22:50:37 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200565702
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:21 schreef Ciclon het volgende:
143 •
Ciclon
Hieruit kun je opmaken dat het bewust beleid is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 juli 2021 @ 22:55:12 #145
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200565746
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hieruit kun je opmaken dat het bewust beleid is.
Sodemieters zal jouw comment wel racistisch vinden.
  maandag 26 juli 2021 @ 22:59:46 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200565802
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:55 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Sodemieters zal jouw comment wel racistisch vinden.
Dat roepen is al jarenlang een effectief middel tegen mensen die tegen deze zelfvernietigingswaanzin zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 juli 2021 @ 23:05:17 #147
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200565854
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat roepen is al jarenlang een effectief middel tegen mensen die tegen deze zelfvernietigingswaanzin zijn.

Jammer dat Baudet zo wappie is geworden, maar hier heeft hij groot gelijk.
pi_200566695
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:08 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Doe nou alsjeblieft niet alsof alle arbeidsmigranten op den duur weer weggaan. Da is gewoon niet zo.
Dat is ook niet wat ik zei. Begin eens met lezen wat ik echt zeg en doe daar iets mee. Als je mensen wilt overtuigen van jouw mening zul je moeten komen met steekhoudende argumenten. Je merkt toch zelf ook wel dat niemand hier je serieus neemt als je weer eens topic hierover opent?

Ik probeer je een beetje op weg te helpen door je te wijzen op de punten waar je de fout in gaat met je argumenten, maar als je niks van een ander aan wilt nemen en ijzerenheinig vast blijft houden aan je eigen 'gelijk'... tja. Dan blijf je dus met dit soort onzin aan komen. Ondertussen reageert er verder ook niemand meer inhoudelijk op je, dat heb je toch wel door? En dat is niet omdat je iedereen hebt overtuigd en ze geen weerwoord meer hebben.
pi_200566735
quote:
3s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:10 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als je dat er bij moet zeggen dan ben je dat dus wel.
Het zou niet nodig zijn geweest als de meeste mensen in eerste instantie nadenken alvorens ze met hun vooroordeel komen.
pi_200566744
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Omdat zo'n Pool met dat verdiende geld veel beter kan leven in Polen. zo'n Nederlandse WW'er kan er amper van rond komen. Daarom. Of verwacht je dat die Nederlander ook maar in Polen gaat wonen?
Hoe veel Polen zijn inmiddels voorgoed gevestigd in Nederland? Gisteren had ik nog geen Poolse buren. Vandaag zie ik ze overal. Die hebben ook kinderen en die gaan naar Nederlandse basisscholen. Het is al te laat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')