abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  woensdag 21 juli 2021 @ 17:59:40 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200474882
We hebben 3 jaar geleden een offerte laten maken voor tonzon isolatie on de kruipruimte, dat was 1600 euro. Vandaag een offerte ontvangen voor dat pur achtige spul (spuiten) voor maar liefst 2900 euro. Dus ik was even benieuwd wat de ervaringen zijn met de kosten, en wat is in zijn algemeenheid de ervaring met vloerisolatie. Maakt het een groot verschil en hoe is jouw vloer geīsoleerd?
Resistance is futile.
pi_200476170
Bouwkosten zijn de afgelopen 3 jaar enorm gestegen. Zowel materialen als arbeid. Meer kan ik hier niet over zeggen maar het leek mij relevant te noemen
pi_200476311
Ik zou PUR sowieso niet doen omdat dit bij best veel huizen helemaal fout is gegaan. Mensen die ziek werden en waar het huis onbewoonbaar voor werd.

Wellicht ligt het aan mij maar hier hebben we PUR daarom niet eens overwogen
pi_200476363
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik zou PUR sowieso niet doen omdat dit bij best veel huizen helemaal fout is gegaan. Mensen die ziek werden en waar het huis onbewoonbaar voor werd.

Ook niet bij vloer? Dacht dat dat risico vooral bij spouwisolatie zat. En zelfs daar valt het mee

Isolatie is wel fijn, vaak kijk je naar terugverdientijd.
Dan zit je met 2900 euro in een tussenwoning denk ik aan de 10 jaar. Is aan de lange kant puur financieel.
Wel zorgt het nog voor flink extra comfort. Toch net wat warmer aan de voeten, kou trekt niet omhoog.
Merk je best als je op de bank zit.

Vaak wel waard dus.
pi_200476379
Inderdaad. Bouwkosten zijn enorm gestegen. Daarnaast kan het geen kwaad om meerdere offertes uit te vragen, bij mij zaten daar (een jaar of 4 geleden) behoorlijke verschillen in.

Mijn vloer is geīsoleerd met zakken met isolatiekorrels op de bodem van de kruipruimte. Is iets minder effectief dan isolatiemateriaal direct tegen de vloer aan. Toch heb ik daarvoor gekozen omdat ik een houten vloer heb en je bij isolatie rond de balklaag een klein risico op vochtproblemen/rot kunt lopen. Met isolatie onderin de kruipruimte zit je hele vloerconstructie aan de warme kant van de thermische schil. Vond dat toch een net wat prettiger gevoel dan er op hoop van zegen er van uitgaan dat de leverancier goed werk geleverd heeft.

Wat betreft Tonzon: Zie mijn mening in dit topic: https://forum.fok.nl/topic/2423727/2/25#p195582369
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 21 juli 2021 @ 20:22:16 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200476514
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Wat heb je dan gekozen?
Resistance is futile.
  woensdag 21 juli 2021 @ 20:23:00 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200476521
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Bouwkosten zijn de afgelopen 3 jaar enorm gestegen. Zowel materialen als arbeid. Meer kan ik hier niet over zeggen maar het leek mij relevant te noemen
Dat is het zeker, dankjewel!
Resistance is futile.
  woensdag 21 juli 2021 @ 20:23:42 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200476532
We vragen 3 of 4 offertes aan.
Resistance is futile.
pi_200479473
Wij hebben pur en dat bevalt uitstekend. Gelijk maar een paar centimeter meer als de standaard dikte gedaan. Als die kereltjes eenmaal onder de vloer liggen maakt dat ook niet meer uit.
Tonzon hebben wij niet eens overwogen omdat de lucht daarin wel heel veel de ruimte heeft. Verschillende buren hebben dat wel en vooral ondervloerse beesten vinden dat heel lekker.
  woensdag 21 juli 2021 @ 22:41:53 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200479518
Tonzon is out of the question wat ons betreft (was het destijds ook al ;) )
Resistance is futile.
pi_200490532
Wij hebben ook uiteindelijk gekozen om de vloer met pur te laten behandelen, niks geen problemen mee gehad. Het verschil merkte wij direct en is elke cent waard.
Laat eventueel wel van te voren een rapport opmaken over het type vloer en de status daarvan. Na het purren is dit niet meer te zien en bij verkoop van je huis kan dat vragen opleveren.
Wellicht heb je bij aankoop al een bouwkundig rapport laten maken en staat het daar in.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_200497344
Een paar jaar geleden heb ik pir platen onder mijn vloer aangebracht. Ik was iets van 3 zaterdagen bezig en het kostte mij iets van ¤900 (Pirplaten + montagelijm).
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:42:18 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200498236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 08:21 schreef ShoNuf het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik pir platen onder mijn vloer aangebracht. Ik was iets van 3 zaterdagen bezig en het kostte mij iets van ¤900 (Pirplaten + montagelijm).
Wat goed dat je het zelf hebt gedaan ^O^ .

Helaas nu geen optie om zelf het werk uit te voeren (mijn man heeft een nekhernia). En platen is bij ons wat lastig wegens het leidingwerk.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:43:10 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200498243
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 18:48 schreef Norro-tje het volgende:
Wij hebben ook uiteindelijk gekozen om de vloer met pur te laten behandelen, niks geen problemen mee gehad. Het verschil merkte wij direct en is elke cent waard.
Laat eventueel wel van te voren een rapport opmaken over het type vloer en de status daarvan. Na het purren is dit niet meer te zien en bij verkoop van je huis kan dat vragen opleveren.
Wellicht heb je bij aankoop al een bouwkundig rapport laten maken en staat het daar in.
Geen bouwkundig rapport laten maken bij aankoop, goede tip!
Resistance is futile.
pi_200519688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 08:21 schreef ShoNuf het volgende:
Ik heb hem met 12-20cm schuim laten opspuiten door Pluimers en dat koste ongeveer hetzelfde en kreeg bijna de helft terug door subsidie

TonZon vind ik maar te dure plastic troep.
En de huidige drijfgassen voor de pur zijn niet meer schadelijk.

Easy peasy dus, met een half dagje klaar ook.

Grappige was dat er een half jaar later weer een andere subsidie was en ik nog een keer subsidie heb gekregen. :D
Vakman pur sang
pi_200521805
Ideaal *)

Hier slechts 1/5 deel bereikbaar en de rest is op zand gestort dus ja doe je weinig mee. Gelukkig maar geīsoleerde broodjes gemaakt dat bereikbare deel.

Ik zou er ook lekker pur onder laten spuiten als ik het nodig had. Sluitend, goed isolerend, gemakkelijk aangebracht.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 25 juli 2021 @ 08:49:44 #17
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_200533213
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:43 schreef Gieliovd het volgende:
Ideaal *)

Hier slechts 1/5 deel bereikbaar en de rest is op zand gestort dus ja doe je weinig mee. Gelukkig maar geīsoleerde broodjes gemaakt dat bereikbare deel.

Ik zou er ook lekker pur onder laten spuiten als ik het nodig had. Sluitend, goed isolerend, gemakkelijk aangebracht.
Er zijn innovaties voor vloeren op zand. Geen idee of het was is (überhaupt of voor jouw specifieke situatie).
https://www.airofill.nl/innovative-floor/
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 25 juli 2021 @ 08:53:26 #18
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_200533271
quote:
5s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:59 schreef Seven. het volgende:
We hebben 3 jaar geleden een offerte laten maken voor tonzon isolatie on de kruipruimte, dat was 1600 euro. Vandaag een offerte ontvangen voor dat pur achtige spul (spuiten) voor maar liefst 2900 euro. Dus ik was even benieuwd wat de ervaringen zijn met de kosten, en wat is in zijn algemeenheid de ervaring met vloerisolatie. Maakt het een groot verschil en hoe is jouw vloer geīsoleerd?
Wij zijn 3 weken verhuisd en willen ook ga isoleren als we eenmaal een beetje gesetteld zijn. Ik neig naar Knauf Jetspray voor de vloer.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_200533442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:10 schreef stavromulabeta het volgende:
Inderdaad. Bouwkosten zijn enorm gestegen. Daarnaast kan het geen kwaad om meerdere offertes uit te vragen, bij mij zaten daar (een jaar of 4 geleden) behoorlijke verschillen in.

Mijn vloer is geīsoleerd met zakken met isolatiekorrels op de bodem van de kruipruimte. Is iets minder effectief dan isolatiemateriaal direct tegen de vloer aan. Toch heb ik daarvoor gekozen omdat ik een houten vloer heb en je bij isolatie rond de balklaag een klein risico op vochtproblemen/rot kunt lopen. Met isolatie onderin de kruipruimte zit je hele vloerconstructie aan de warme kant van de thermische schil. Vond dat toch een net wat prettiger gevoel dan er op hoop van zegen er van uitgaan dat de leverancier goed werk geleverd heeft.

Wat betreft Tonzon: Zie mijn mening in dit topic: https://forum.fok.nl/topic/2423727/2/25#p195582369
Dit hebben wij 4 jaar geleden om dezelfde reden ook zo gedaan. Gekozen voor soort piepschuim wokkels van Drowa. Je zag onder de vloer na een tijdje dat de balken en bovenste beton rond de kruipruimte droger werden.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 25 juli 2021 @ 09:16:41 #20
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_200533650
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:49 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Er zijn innovaties voor vloeren op zand. Geen idee of het was is (überhaupt of voor jouw specifieke situatie).
Grappig, wist ik niet. Zal wel een die hobby zijn!
Laat die handjes wapperen!
pi_200534151
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:49 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Interessant systeem maar ik zie er vrij weinig informatie bij staan. Ik vraag me wel af hoe het met de draagkracht zit. In de gang en keuken heb ik stukjes betonnen vloer op zand, maar uit eigen ervaring weet ik dat die maar 1-3 cm dik zijn omdat ze volledig steunen op het zand. Als de EPS-korrels die functie niet (kunnen) overnemen, lijkt me dat een riskante zaak.
  zondag 25 juli 2021 @ 10:58:28 #22
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_200536061
Wij hebben een houten draagvloer op houten balken. Ik heb daar zelf van die wol dekens met spijkerflenzen onder vast geschroefd.

Super goedkoop, ademend, heel effectief en de hele vloer zit nu aan de warme kant dus blijft droog
  maandag 26 juli 2021 @ 00:20:10 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200547681
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb hem met 12-20cm schuim laten opspuiten door Pluimers en dat koste ongeveer hetzelfde en kreeg bijna de helft terug door subsidie

TonZon vind ik maar te dure plastic troep.
En de huidige drijfgassen voor de pur zijn niet meer schadelijk.

Easy peasy dus, met een half dagje klaar ook.

Grappige was dat er een half jaar later weer een andere subsidie was en ik nog een keer subsidie heb gekregen. :D
Dan heeft deze aanbieder de prijzen flink omhoog gegooid want wij komen op bijna 3000 euro uit :+
Resistance is futile.
pi_200549977
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dan heeft deze aanbieder de prijzen flink omhoog gegooid want wij komen op bijna 3000 euro uit :+
Zal ook wel van de bereikbaarheid en oppervlakte afhangen. Ik heb ongeveer 40 + 15 m2 laten isoleren, alleen bereikbaar via een kruipluik. Een jaar of 4 geleden kwamen alle offertes ergens rond de 1500-2000 euro uit, afhankelijk van materiaal en methode. Uiteindelijk iets van 1800 betaald voor de offerte die ik wilde.
pi_200550158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:10 schreef stavromulabeta het volgende:

Werkt het voldoende?

Zit er ook aan te denken, maar werkt het ook met vloerverwarming?
pi_200552043
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 07:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Werkt het voldoende?

Zit er ook aan te denken, maar werkt het ook met vloerverwarming?
Hier werkt het prima. Maar bij vloerverwarming zou ik misschien toch wat eerder voor isolatie direct tegen de vloer kiezen. De temperatuur van de vloer is immers hoger dan bij conventionele verwarming, dus je verwarmt de kruipruimte meer mee dan bij een radiator. Daardoor zullen de verliezen (door een noodzakelijk minimum aan ventilatie in de kruipruimte) ook groter zijn.
pi_200552124
Ik heb steenwol gemonteerd. Kostte mij een paar dagen en ca 400 eur. De besparing was ca 10% van mijn gasverbruik. Dit was wel 11 jaar geleden.
pi_200552640
quote:
Hier was het ook in 2017 ongeveer ¤ 2000 inclusief de BTW voor 56 m2
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')