abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 juli 2021 @ 14:50:09 #101
414785 sirdanilot
pi_200472420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zonder bronvermelding kan dat ook op Facebook of Twitter geweest zijn.
Het was inderdaad níet in een peer reviewed wetenschappelijk artikel nee. Die gaan meestal over wta er al is gebeurd ipv over speculatie over wat komen gaat namelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200472533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 12:36 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Belasting betalen is ook puur op vrijwillige basis maar als je het niet doet wordt de privilege op vrijheid je ontnomen.
Je praat poep. Dat is niet vrijwillig.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:27 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Het besturen van een auto is geen recht. Lichamelijke integriteit wel.
Naar een nachtclub gaan is ook geen recht. Lichamelijke integriteit wel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200472655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het bezoeken van een club wel een recht dan? :D
De vrijheid om zelf de keuze te kunnen maken om naar een club te gaan is dat wel.

Daarnaast heeft een club ook alle vrijheid om eigen regels te bepalen.

Wanneer de overheid de regels gaat bepalen nadat iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren tast de vrijheid om de keuze te maken zeer zeker wel aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200472663
Als je vaccins gaat verplichten, zorg er dan op z'n minst voor dat je infrastructuur goed werkt? Een wappie wil zich eindelijk vaccineren, maar een afspraak maken kan al bijna 1 dag lang niet. Wappie hoeft het niet meer. -O-

twitter
pi_200472765
Ok, ik lees het al. Ddos-wappies zijn verantwoordelijk, man man man...

Ddos-aanvallen op GGD-sites voor test- en prikafspraken, problemen met inloggen
https://www.gelderlander.(...)t-inloggen~a632857b/
pi_200472793
Net zoals tegen polio, gewoon vaccineren.

Het gaat hier om snellere gewenning (qua antistoffen) voor het lichaam.
Mutaties minder een kans geven.
De enorme belasting op het zorgstelsel voorkomen (want je hebt zelf kunnen zien wat er anders gebeurt) anders krijg je domweg een domino-effect.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 juli 2021 @ 15:14:28 #107
74056 crew  ToT
pi_200472794
Het is een verplichting om weer dingen te kunnen gaan doen die altijd normaal waren.
Ik heb wel 2 prikjes gehad, ik snap de noodzaak wel, maar ik snap ook wel dat deze vorm van "verplichting" veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.
pi_200472827
quote:
3s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:04 schreef Rambolin het volgende:
Als je vaccins gaat verplichten, zorg er dan op z'n minst voor dat je infrastructuur goed werkt? Een wappie wil zich eindelijk vaccineren, maar een afspraak maken kan al bijna 1 dag lang niet. Wappie hoeft het niet meer. -O-

[ twitter ]
Een vriend van mij zet vaccinaties en kan hilarische verhalen vertellen over wappies die door de fam naar de priklocatie zijn gestuurd. Boehoe ik wil helemaal geen vaccinatie, maar ik moet van de kinderen!! :'( :'( :'( :'(

Als hij ze 5 dagen later aan het werk zet om de boel daar gratis schoon te komen maken onder dwang van hun nieuwe microchip zijn ze trouwens extreem gelukkig.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 juli 2021 @ 15:24:59 #109
414785 sirdanilot
pi_200472960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een vriend van mij zet vaccinaties en kan hilarische verhalen vertellen over wappies die door de fam naar de priklocatie zijn gestuurd. Boehoe ik wil helemaal geen vaccinatie, maar ik moet van de kinderen!! :'( :'( :'( :'(

Als hij ze 5 dagen later aan het werk zet om de boel daar gratis schoon te komen maken onder dwang van hun nieuwe microchip zijn ze trouwens extreem gelukkig.
Goed verhaal lekker kort niks meer aan doen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:26:34 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200472977
quote:
99s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is een consequentie van iemands weigering. Maar verplicht is het niet.
Op die manier is niks verplicht toch?

Je hoeft ook geen belasting te betalen, maar de weigering heeft wel consequenties.
Krekker is de bom!
pi_200472998
Massale woede. Pislink. Fulmineert. Absolute puinhoop. _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_200473026
quote:
99s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is een consequentie van iemands weigering. Maar verplicht is het niet.
Maar zo zien de complotdenkers het niet. Het is alllemaal onderdeel van de Great Reset })
pi_200473046
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Op die manier is niks verplicht toch?

Je hoeft ook geen belasting te betalen, maar de weigering heeft wel consequenties.
Niets moet, alles mag. Zo kan je het leven ook zien inderdaad. Het blijft ieders eigen keuze, ik lig er in ieder geval niet wakker van.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200473058
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:30 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Maar zo zien de complotdenkers het niet. Het is alllemaal onderdeel van de Great Reset })
Great Reset
Dikke pret

De complotdenkers hoeven er gelukkig niet aan mee te doen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200473108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben gggggggristelijk opgevoed. En deze angst zit er nog altijd diep in en dat krijg je er na al die jaren indoctrinatie niet meer uit.
Ben ik met je eens. Gelukkig wordt bij mij de angst wel minder met het klimmen der jaren. Maar helemaal weg is het niet.
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:54:40 #116
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200473331
Verplicht vaccineren please... Het liefst met wat hulp van het leger
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200473381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 12:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een paar gevaccineerden zijn zo bang voor een scheet dat ze alles en iedereen om zich heen die nog niet gevaccineerd is wappie noemen en beschuldigen van complottheorieën. Nu heb je dus idd aan twee kanten wappies
Dat is ook niet eerlijk, ben ik met je eens
pi_200473548
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verplichting zou nooit mogen idd

Maar voor clubs... dat lijkt me toch wel bij uitstek de plek voor ground zero van een nieuwe golf, zoals hier. Als je gaat dansen, zuipen en aan de pillen gaat kan een vaccinatie er ook nog wel bij toch?

Er moet gewoon een duidelijke grens komen, bv dat het nooit verplicht mag zijn voor dingen die met de overheid te maken hebben.
Gewoon een beetje M in de vaccins mixen. Party time!
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 16:18:50 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200473595
Italie gaat nu ook met een Green Pass werken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 16:20:43 #120
236264 crew  capricia
pi_200473617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 16:18 schreef Tijger_m het volgende:
Italie gaat nu ook met een Green Pass werken.
Zelfde als Frankrijk.
Definitely not CIA
pi_200473695
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 16:50:02 #122
236264 crew  capricia
pi_200473981
Maar ja, geen meerderheid om het tegen te houden.

twitter
Definitely not CIA
  woensdag 21 juli 2021 @ 17:06:22 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200474157
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:32 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat een enorme bullshit. Het is opeens een "privilege" om de club in te mogen na een vaccin? Nee, je wordt verplicht om een vaccin te nemen wil je nog gebruik kunnen maken van dit soort sociale voorzieningen. Dan spreek je wel degelijk van een verplichting. Een verplichting betekent niet dat er sprake moet zijn van dwang. Je bent ook verplicht een autogordel te dragen, anders betaal je x euro boete. Daarbij spreek je ook niet van een "vrijwillige maatregel". Ik ben zelf "pro-vaccin" maar laten we het beestje wel bij naam noemen...
Dit.

Het is van hetzelfde kaliber van wanneer 'team managers' komen met zelfverzonnen regels die ze 2 dagen later 'afspraken met elkaar' noemen.
Dat soort. Leugens mooi verpakt in een definitie die er helemaal niet bij past.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 17:30:03 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200474414
quote:
Volgens mij is hij niet gevaccineerd dus mag hij sowieso niet naar binnen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juli 2021 @ 17:32:15 #125
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200474439
quote:
99s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zo is dat toch ook met vaccineren?
"Ja, dit is mijn maat en hij is wel gevaccineerd"
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200474440
In Nederland zien mensen dat ook al aankomen:

quote:
Op verschillende coronavaccinatielocaties zijn mensen weggelopen met een vaccinatieregistratie zonder een vaccinatie te hebben gehaald. Zodra deze mensen de registratiekaart hebben ontvangen, verlaten ze de wachtrij en lopen ze naar buiten. Dat zegt een woordvoerder van koepelorganisatie GGD GHOR. „Ze verzinnen een smoesje, bijvoorbeeld dat ze naar het toilet moeten, of ze zetten het simpelweg op een lopen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zonder-prik-a4051861
pi_200474612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij is hij niet gevaccineerd dus mag hij sowieso niet naar binnen :D
Eric Clapton schijnt zelf gevaccineerd te zijn met AZ maar heeft van zichzelf al "peripheral neuropathy" en zeg als gevolg van bijwerkingen van het vaccin een tijd last van o.a. z'n handen gehad waardoor hij niet gitaar kon spelen.

Daardoor is hij nu niet meer voor vaccineren.

Lijkt me wat kort door de bocht, aangezien de al aanwezige zenuwaandoening zelf voor de klachten zorgt.

Als je dan wat informatie zoekt had hij vergelijkbare klachten ook al in 2016:

quote:
However, as the Poynter Institute for Media Studies points out, Clapton has had issues with peripheral neuropathy dating back to 2016. According to the National Institute of Neurological Disorders and Stroke, more than 20 million Americans suffer from some form of peripheral neuropathy.

Clapton also canceled concerts due to back pain in 2013.
pi_200474678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 12:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bullshit. Ook gevaccineerden kunnen besmet raken, en daarmee anderen besmetten. Ofwel, het blijft alleen je eigen risico als niet gevaccineerde om erger last te hebben van Corona dan wel gevaccineerden. Dat hoort de enige consequentie te zijn, niet het inleveren van een deel van je grondwettelijke vrijheid.
Waar staat in de grondwet (mag ook de Engelse zijn) dat iedere inwoner de vrijheid heeft om naar de club te gaan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200476512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar staat in de grondwet (mag ook de Engelse zijn) dat iedere inwoner de vrijheid heeft om naar de club te gaan?
Art 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Niet gevaccineerden worden niet gelijk behandeld doordat ze niet net als gevaccineerden een club mogen bezoeken. Een club kunnen bezoeken is vrijheid, verbieden om een club te bezoeken is geen vrijheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200476710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Art 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Niet gevaccineerden worden niet gelijk behandeld doordat ze niet net als gevaccineerden een club mogen bezoeken. Een club kunnen bezoeken is vrijheid, verbieden om een club te bezoeken is geen vrijheid.
Ja, en waarom mocht ik op mijn 16e dan niet stemmen en mijn broer die 18 was wel?

Waarom kreeg ik wel de baan als vakkenvuller en hij niet?

Waarom hoef ik nu niet bij de politie te solliciteren omdat ze geen blanke mannen meer aannemen en maakt mijn allochtone buurvrouw wel kans?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200476809
quote:
99s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, en waarom mocht ik op mijn 16e dan niet stemmen en mijn broer die 18 was wel?

Waarom kreeg ik wel de baan als vakkenvuller en hij niet?

Waarom hoef ik nu niet bij de politie te solliciteren omdat ze geen blanke mannen meer aannemen en maakt mijn allochtone buurvrouw wel kans?
Omdat de club wel zelf zijn regels of voorwaarden mag bepalen voor het toelaten van niet-gevaccineerden.

En indien je dit (of bij sollicitaties) zelf als discriminatie ervaart, dan kan je aangifte doen. Succes.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Leukste jonkie 2022 woensdag 21 juli 2021 @ 20:54:38 #132
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200476971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het bezoeken van een club wel een recht dan? :D
Nee. Het niet onderscheid maken op basis van medische status wel.
Je maintiendrai -XOXO-
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 20:59:00 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200477044
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar staat in de grondwet (mag ook de Engelse zijn) dat iedere inwoner de vrijheid heeft om naar de club te gaan?
Engeland heeft geen grondwet. En er staat geen enkele bepaling in de Britse wet die de regering iets in de weg legt met dit plan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200477651
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Eric Clapton schijnt zelf gevaccineerd te zijn met AZ maar heeft van zichzelf al "peripheral neuropathy" en zeg als gevolg van bijwerkingen van het vaccin een tijd last van o.a. z'n handen gehad waardoor hij niet gitaar kon spelen.

Daardoor is hij nu niet meer voor vaccineren.

Lijkt me wat kort door de bocht, aangezien de al aanwezige zenuwaandoening zelf voor de klachten zorgt.

Als je dan wat informatie zoekt had hij vergelijkbare klachten ook al in 2016:
[..]

Oh, gelukkig dat dit dus al debunked is
pi_200478246
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
Maar ja, geen meerderheid om het tegen te houden.

[ twitter ]
Misschien wel.
quote:
Boris Johnson faces a tight vote over plans to make Covid certificates compulsory for nightclubs, after Labour said it was prepared to vote against the proposal unless testing status was also accepted.

The prime minister announced this week that the government planned to make it mandatory for members of the public to prove they had been double-jabbed before entering crowded indoor venues from the end of September.

The move, aimed at boosting vaccine takeup among younger adults over the summer, sparked a furious response from some Conservative MPs, who are expected to be joined in the no lobby by Labour.

A spokesperson for the Labour leader, Keir Starmer, said: “We oppose the use of Covid vaccination status for everyday access to venues and services. It’s costly, open to fraud and is impractical.

“Being double-jabbed doesn’t prove you aren’t carrying the virus. Testing for access to venues would be more efficient, and would give people and businesses more certainty.”

With the Lib Dems also vehemently opposed to the plans, Labour’s opposition could deprive the prime minister of his Commons majority, and make it impossible for the government to go ahead.
https://www.theguardian.c(...)accine-passport-plan
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 21:53:24 #136
236264 crew  capricia
pi_200478375
quote:
Dat zou een ontwikkeling zijn zeg. :o
Definitely not CIA
pi_200478565
Wat is het argument van Labour om er tegen te zijn?
pi_200478641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Art 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Mja, genocideplegers zijn doorgaans ook niet welkom in de hema. Is dat heel anders dan?
Conscience do cost.
pi_200478786
Her is geen verplichting, omdat ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 22:10:38 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200478831
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat zou een ontwikkeling zijn zeg. :o
Dit komt mij bekend voor...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200480525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Art 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Niet gevaccineerden worden niet gelijk behandeld doordat ze niet net als gevaccineerden een club mogen bezoeken. Een club kunnen bezoeken is vrijheid, verbieden om een club te bezoeken is geen vrijheid.
Ehm, nee. Zo werkt het natuurlijk niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 21 juli 2021 @ 23:49:19 #142
117098 Hathor
Effe niet
pi_200480578
Ik zie ze nog staan juichen een paar dagen geleden met die zogenaamde freedomday, alle corona restricties waren ineens van de baan, en dat terwijl er elke dag 50K nieuwe besmettingen werden gemeld.... _O- Wat is dat een vreselijk achterlijk land aan het worden zeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 21 juli 2021 @ 23:50:47 #143
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_200480592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Mja, genocideplegers zijn doorgaans ook niet welkom in de hema. Is dat heel anders dan?
Corona is geen dodelijk virus, geen cat. A iig. Misschien qua besmettelijkheid maar dat is een simpele verkoudheid ook. Die ook maar gelijkstellen aan Ebola (Cat A)?
  woensdag 21 juli 2021 @ 23:53:18 #144
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_200480607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Her is geen verplichting, omdat ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je draait de boel om, het is je recht om je vrij te bewegen in een vrij land. Tenzij "we" niet meer vrij zijn.
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 23:58:58 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200480656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 23:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Corona is geen dodelijk virus, geen cat. A iig. Misschien qua besmettelijkheid maar dat is een simpele verkoudheid ook. Die ook maar gelijkstellen aan Ebola (Cat A)?
Cat A zegt niets over hoe dodelijk een virus is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 00:04:53 #146
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_200480692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Cat A zegt niets over hoe dodelijk een virus is.
https://twitter.com/Expor(...)239601053698/photo/1

Bron: RIVM
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 00:12:15 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200480730
quote:
Moet je toch de regels eens lezen waarom een virus in Cat A valt, het heeft niets met mortaliteit te maken. Hier, ik zal je helpen:

quote:
De indeling in categorie A, B1, B2 of C in de Wet publieke gezondheid (Wpg) is gerelateerd aan het volgende:
1) De vraag of landelijke regie door de minister van VWS noodzakelijk wordt geacht. Als dat het geval is, dan wordt de ziekte in categorie A ingedeeld;
2) De maatregelen gericht op individuen die potentieel noodzakelijk geacht worden om te kunnen worden opgelegd ter bescherming van de publieke gezondheid. Voor de B2-ziekten is dat een tijdelijk beroepsverbod. Voor B1-ziekten kan daarnaast een gedwongen onderzoek en gedwongen isolatie worden opgelegd en voor A-ziekten komt daar nog de mogelijkheid voor het opleggen van een gedwongen quarantaine bij. C-ziekten kennen geen op het individu gerichte gedwongen maatregelen, maar alleen advisering en begeleiding van individuen en groepen.
3) Voor alle categorieën geldt een meldingsplicht, waarbij voor een A-ziekte de melding onverwijld wordt doorgegeven aan de GGD.

Door het RIVM is een beslisschema opgesteld met een aantal vragen om te bepalen of een meldingsplicht geldt voor een infectieziekte. Hier is sprake van als, kort weergeven:
• Het gaat om internationale afspraken; bijvoorbeeld dat de infectieziekte mogelijk internationale consequenties heeft en moet worden gemeld aan de Wereld Gezondheidsorganisatie volgens de Internationale Gezondheidsregels.
• De effectiviteit; bijvoorbeeld is er een kans op substantiële morbiditeit en/of een potentieel capaciteitsprobleem voor ziekenhuizen en huisartsen, of de vraag of de infectieziekte voortkomt uit een open bron waartegen de omgeving zich niet of moeilijk kan beschermen.
• De haalbaarheid; bijvoorbeeld is de werklast voor de publieke gezondheidszorgdiensten proportioneel aan de uitkomsten voor de publieke gezondheid.
• Tot slot de noodzaak; bijvoorbeeld is de meldingsplicht onmisbaar voor preventie en bestrijding en kan niet op een andere manier informatie worden verkregen;
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 00:17:22 #148
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_200480764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet je toch de regels eens lezen waarom een virus in Cat A valt, het heeft niets met mortaliteit te maken. Hier, ik zal je helpen:
[..]

Je kan wel hele lappen teksten neergooien, maar dit virus is gewoon te flauw voor woorden. Succes in het zwart.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 00:18:54 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200480775
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 00:17 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Je kan wel hele lappen teksten neergooien, maar dit virus is gewoon te flauw voor woorden. Succes in het zwart.
Ik wordt niet zwart, waar haal je dat vandaan? :)

De lap tekst beschrijft wat Cat A inhoudt, lijkt mij relevant maar als je liever tweets van FvD wappies neergooit zonder de feiten te kennen, be my guest :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 00:20:55 #150
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_200480789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wordt niet zwart, waar haal je dat vandaan? :)

De lap tekst beschrijft wat Cat A inhoudt, lijkt mij relevant maar als je liever tweets van FvD wappies neergooit zonder de feiten te kennen, be my guest :P
Oja, dat is ook zo en het is "word".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')